milloin raskauskiloja??

peloissaan

Olen rv 14 2 eikä raskaus näy vielä(kään). Kiloja ei ole tullut ekan neuvolakäynnin jälkeen yhtään! 2 viikkoa sitten np-ultrassa kaikki hyvin, mutta nyt pelkään, että sikiö on kuollut kohtuun, kun kiloja ei tule ja vatsa ei kasva :( Olen muutenkin pienikokoinen ja hoikka, joten luulisi että rskaus näkyisi nopeammin..Onko kohtalotovereita/kokemuksia?

15

1192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfvg

      Jos on esikoinen niin ei välttämättä näykään heti.

      Itsellä esikoinen alkoi näkymään vasta rv 20 jälkeen. Tämä toinen hieman aikasemmin.

      Esikoisesta rv 18 mennessä oli lähtenyt -1 kg painosta jonka jälkeen vasta alkoi paino pikku hiljaa nousta. Tässä toisesta mennään nyt rv 23 tasan ja painoa myöskin lähtenyt sen -1 kg verran.

      Kyllä sitä painoa ja vatsaa tulee kun kaveri alkaa itse kasvamaan. Ja nämä on niin yksilöllisiä asioita. Toisilla näkyy helpommin kuin toisella. Riippuu missä kohtu sijaitsee.

    • 20+9

      Itsellä rv. 14 4, esikoinen tulossa ja vatsa jo näkyy :)
      Se riippuu niin paljon ihmisestäkin, että milloin se vatsa alkaa näkyä. Kärsivällisyyttä ;)

      • Valitettavasti näin

        Enemmän se noilla viikoilla on vielä turvotusta.


    • RV36

      Ystävälleni selvisi rv 30 että on raskaana. Hoikka hänkin, raskaus näytti hiilariturvotukselle. Kohdun asento vaikuttaa tosi paljon koska vatsa näkyy lisäksi juuri tuo, että onko ensisynnyttäjä. Jos on ekaa kertaa raskaana ja kohtu taaksenpäin kallellaan, voi olla ettei vatsa pahemmin näy, koko raskauden aikana.

      Noilla viikoilla raskauden ei kuulukkaan näkyä eikä painonkaan nousta. Se on kakkapuhetta, että raskaana pitäisi painon nousta paljon. Toki joillain turvotus nostaa painoa ja joillain kohtu on niin etukenossa, että pieni kumpu saattaa aika aikaisin nousta. Kyllä ne neuvolassa sanoo jos joku on painon kanssa pielessä. Mahan koko ei noilla viikoilla ole mikään edes mitattava juttu.

      Meillä töissä kukaan ei tiennyt raskaudestani edes viikolla 20, paitsi esimieheni, jolle kerroin viikolla 16.

    • tsembaloo!

      Mulla nousi paino 8kg koko raskauden aikana. Olen normaalipainoinen. Vatsa näkyi ehkä viikolla 17. Mulla oli taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä, eli itse panikoin noiden liikkeiden kanssa, kun ei edes loppuaikana kovin usein tuntunut. Terve tyttö kuitenkin syntyi ja painoakin oli 4,5!

      Hyvä vaan ettei paino kauheasti nouse. Jos sulla on ollut huono ruokahalu tai ei suuremmin himoja niin eihän se silloin nouse.

      Mulle tuli himot vaan salaatteihin ja kivennäisveteen ja kaikki rasvainen ja sokerinen ällötti joten ehkä myös laihduin vähän... Eli nyt kun kuvia katsoo niin käsivarret ja jalkani laihtuivat raskauden aikana, mutta maha kyllä kasvoi sitten lopulta melko isoksikin. En olisi huolissaan. Saataa olla että masusi näkyy vasta viikolla 20.

      Ja mitä myöhemmin lihoo sen helpompi palautua, harvoin tulee mitään lopun turvotuksia. Mulla oli 3 päivää ennen synnytystä hampurilaishimo (inhoan niitä) ja vedinkin niitä sitten, mikä ilmeisesti oli kehon merkki siitä että pitää syödä paljon että jaksaa (synnytys kesti 27h :D)

      Nyt olen viikolla 8. Ja todella toivon ettei masu heti näykkään että saan käydä vielä pitkään syksylle tanssimassa ilman tuomitsevia katseita ;)

    • Raskauskilot

      Olen nyt toista kertaa raskaana ja viimeissä kolmanneksella. Molemmissa raskauksissa kilot ovat tulleet keskiraskaiden aikana yhtäkkiä humpsahtamalla jopa kilo per viikossa tahtia. Alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa kiloja ei ole tullut. Varmaan aika yksilöllistä, miten niitä tulee ja kuinka monta.

    • Entinen sinkkuäiti

      Ei sitä painoa tarvii vielä tullakaan. Mulle tuli 9 raskauskiloa, joista 3 viimeisen 6 viikon aikana. Ensimmäisen 3 kk aikana paino laski 2 kiloa, kun ruoka ei maistunut. Lapsen liikkeet alkoivat muistaakseni tuntua rv 19 0.

    • 20+19

      Ei äidin tarvitse saada muuta painoa ylleen, kuin vauvasta tulevat. Itse laihduin raskauden aikana.

      • Ei se niin mene

        Nyt yksinkertaistat ja pahasti. Ensinnäkin, mitä tarkoitat tuolla "vauvasta tulevat"? Vaiva itsessään painaa muutamia kiloja, mutta sen lisäksi on puolisen kiloa painava istukka, kilon painoinen kohtu (ilman raskautta kohtu painaa vain muutamia kymmeniä grammoja), lapsivettä, lisääntynyt verimäärä sekä kasvaneet rinnat. Näistä ja vauvasta tulee jo 6-8 kiloa. Jos äiti on hoikka, hän tarvitsee tähän päälle myös lisäkiloja imetystä varten. Ylipainoisen äidin on tietysti suotavaa vaikka hiukan laihtuakin raskausaikana, tai ei ainakaan saada ylimääräisiä kiloja, mutta hoikkien kohdalla tilanne on aivan erilainen.


      • 20+19
        Ei se niin mene kirjoitti:

        Nyt yksinkertaistat ja pahasti. Ensinnäkin, mitä tarkoitat tuolla "vauvasta tulevat"? Vaiva itsessään painaa muutamia kiloja, mutta sen lisäksi on puolisen kiloa painava istukka, kilon painoinen kohtu (ilman raskautta kohtu painaa vain muutamia kymmeniä grammoja), lapsivettä, lisääntynyt verimäärä sekä kasvaneet rinnat. Näistä ja vauvasta tulee jo 6-8 kiloa. Jos äiti on hoikka, hän tarvitsee tähän päälle myös lisäkiloja imetystä varten. Ylipainoisen äidin on tietysti suotavaa vaikka hiukan laihtuakin raskausaikana, tai ei ainakaan saada ylimääräisiä kiloja, mutta hoikkien kohdalla tilanne on aivan erilainen.

        Vauvasta tulevat eli istukka, lapsivesi jne. Kätilö sanoi, ettei raskauskiloja tarvitse äidille tulla, hoikallekaan. Silti kaikki hyvin. Itseasiassa ei äiti tarvitse imitykseenkään kiloja, vain ravitsevaa ravintoa.


      • 20+19
        20+19 kirjoitti:

        Vauvasta tulevat eli istukka, lapsivesi jne. Kätilö sanoi, ettei raskauskiloja tarvitse äidille tulla, hoikallekaan. Silti kaikki hyvin. Itseasiassa ei äiti tarvitse imitykseenkään kiloja, vain ravitsevaa ravintoa.

        Se ylimääräinen rasva vain yleensä kuluu imetyksen aikana pois. Tarvitse ei siis raskauskiloja äidin ollenkaan kerryttää. Ei ole välttämätöntä, vaikka monille niitä kertyy.


      • Ei se mene niin
        20+19 kirjoitti:

        Se ylimääräinen rasva vain yleensä kuluu imetyksen aikana pois. Tarvitse ei siis raskauskiloja äidin ollenkaan kerryttää. Ei ole välttämätöntä, vaikka monille niitä kertyy.

        Itse hoikkana ihmisenä voin kertoa, että minä olisin niitä ylimääräisiä kiloja tarvinnut. Olin lähtöpainossa viikon kuluttua synnytyksestä ja muutaman kuukauden kuluttua olin jo liian hoikka, vaikka söin kuin hevonen. Näitä asioita ei kertakaikkiaan voi yleistää tuolla tavalla. Täysimetys kuluttaa jopa 600 kaloria vuorokaudessa ja se on jo melkoinen määrä kaloreita. Muutama lisäkilo ei kohdallani olisi ollut pahitteeksi. Nämä ovat yksilöllisiä juttuja, joten ei vain voi sanoa, etteikö kukaan niitä lisäkiloja tarvitsisi.


      • Ei se mene niin
        20+19 kirjoitti:

        Se ylimääräinen rasva vain yleensä kuluu imetyksen aikana pois. Tarvitse ei siis raskauskiloja äidin ollenkaan kerryttää. Ei ole välttämätöntä, vaikka monille niitä kertyy.

        Itse hoikkana ihmisenä voin kertoa, että minä olisin niitä ylimääräisiä kiloja tarvinnut. Olin lähtöpainossa viikon kuluttua synnytyksestä ja muutaman kuukauden kuluttua olin jo liian hoikka, vaikka söin kuin hevonen. Näitä asioita ei kertakaikkiaan voi yleistää tuolla tavalla. Täysimetys kuluttaa jopa 600 kaloria vuorokaudessa ja se on jo melkoinen määrä kaloreita. Muutama lisäkilo ei kohdallani olisi ollut pahitteeksi. Nämä ovat yksilöllisiä juttuja, joten ei vain voi sanoa, etteikö kukaan niitä lisäkiloja tarvitsisi.


      • 20+19
        Ei se mene niin kirjoitti:

        Itse hoikkana ihmisenä voin kertoa, että minä olisin niitä ylimääräisiä kiloja tarvinnut. Olin lähtöpainossa viikon kuluttua synnytyksestä ja muutaman kuukauden kuluttua olin jo liian hoikka, vaikka söin kuin hevonen. Näitä asioita ei kertakaikkiaan voi yleistää tuolla tavalla. Täysimetys kuluttaa jopa 600 kaloria vuorokaudessa ja se on jo melkoinen määrä kaloreita. Muutama lisäkilo ei kohdallani olisi ollut pahitteeksi. Nämä ovat yksilöllisiä juttuja, joten ei vain voi sanoa, etteikö kukaan niitä lisäkiloja tarvitsisi.

        Pitää muistaa, ettei hoikka ja liian laiha ole synonyymejä. Nyt puhuttiin terveen hoikista. Anorektiset ovat erityisryhmä.


      • Ei se mene niin
        20+19 kirjoitti:

        Pitää muistaa, ettei hoikka ja liian laiha ole synonyymejä. Nyt puhuttiin terveen hoikista. Anorektiset ovat erityisryhmä.

        Mistä päättelet, että olen anorektinen? BMI ennen raskautta oli vähän alle 21, enkä ole anorektisen laihaa nähnytkään. Imettäessä se kuitenkin laski himpun verran alipainon puolelle. Minkä takia naisen elimistö toimii raskausaikana eri tavalla (kerää herkemmin kiloja), ellei siitä kenellekään olisi hyötyä? On aivan turha inttää tässä vastaan, se vaan on niin, että osalle hoikista ihmisistä on ihan hyvä tulla muutama kilo imetystä varten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe