Pyöräilijät Turussa!

autolla kaupungissa

Ajatte usein jalkakäytävillä, suojatiellä ja kaduilla tai ajoradoilla. Useimmiten tämä on kiellettyä. Kadun kulmassa oleva suojatie on jalankulkijoille, pääsääntöisesti EI pyöräilijöille. Vain jos pyörätie jatkuu kadun yli VOI autoilija olla väistämisvelvollinen, tässäkin kärkikolimio määrää. Olette monasti kovaan ääneen moittimassa autoilijoita, mutta harva pyöräilijä tuntuu tietävän liikennesäännöistä juuri mitään. ELI SUOJATIE ON JALANKULKIJOILLE! Voin toki olla väärässä, siinä tapauksessa pyydän nöyrästi anteeksi, siis anteeksi:(

30

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkeä saa käyttää

      Oikeassa vai väärässä, mitä väliä!?

      Autoilijan on mahdotonta nähdä takaviistoon oikealle kääntyessään, kun pyöräilijä tulee viittäkymppiä alamäkeä takaapäin. Kolarin sattuessa "oikeassa olevalla" pyöräilijällä on - varsinkin ilman kypärää - vain pieni mahdollisuus säilyä elävien kirjoissa. Siis, vaikka olikin oikeassa!

      • autolla kaupungissa

        Oikeassa vai väärässä, mitä väliä!? Yleensä järki-ihmisten kesken ja järkiyhteiskunnassa on kaikella väliä. Muutoinhan kaikki tekisivät mitä haluavat ja kenelläkään ei olisi "kivaa", paitsi kaltaisillasi "mitä väliä"-tyypeillä. Vahinkotilanteessa syylisyyskin jäisi epäselväksi. Säännöt tekevät elämästä helpompaa ja turvallisempaa, toki vain jos niitä noudattaa. Polkupyöräilijä saa itselleen paljon vaaraa aikaan törttöilemällä liikenteessä tai tulemalla jalankulkijan "oikeuksilla" kovaa vauhtia auton eteen. Mitä väliä? Niinpä!
        PS. Pyöräilijä muuttuu jalankulkijaksi vain ja ainoastaan tulemalla pyörän päältä alas. Siis pylly pois satulasta JA jalat pois polkimilta. On väliä.


      • Nourata laki, hei!

        JÄRKEÄ ei saa käyttää, jos laki sanoo mkuuta!


    • joopasjoo1

      niinpä

    • Turunkuumintsygy

      Minä kuljen pyörällä runsaasti ja asia on minulle hermoja rastava kuten kaikille. Olen sitä mieltä että pyöräilijä pysähtyy ja autoilija menee myös ohi vittu perkele saatana

      • autolla kun liikun

        Niinhän sen pitäisi suurimmaksi osaksi olla. Pyöräilijä pysähtyköön ja autoilja menee, paitsi kolmion takaa ja kääntyessään. V,P,S


    • Cyöräilijä

      Jos autoilija ei mene ohi niin joku suomalainen tuijottussyndrooma kyl on sit.

    • ffantsu

      Osta kokkare järki itsellesi. Olet selvästi demsu joka ei tajua laista mitään

      • De.motoore

        Jos tä keskustelu olis liikenneristeys suojatiel ni piirtäisin kolmion siihen ainakin.


    • Kovabike

      Oot oikeassa. en itse koskaan hermostu moisesta. Jos olen ollut torkuissa niin monesti tuumanut ajakoot päälle. Se kitinä sielt ikkunast on uskomattoman vittumaista.vitun akkamaista.

      • Nti..

        Oon tätä pirullista pyörätien jatke- dilemmaa setviny TS:n kommenteissa pitkään ja luulen saavuttaneeni jonkun ymmärryksen. Et jos pyörätie jatkuu suojatien toisel puolella ja autoilija tulee joko kolmion takaa tai kääntyy, ni pyöräilijä ois etuajo-oikeutettu. Ollank täst samaa mieltä? Kääntyvä väistää.

        Mut mites ne pyöräilijät, jotka painaa suojatien yli, vaik autoilija tulee suoraan? Jos tulee kolari, autoilijaa syytetään automaattisesti liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Tietääkö kukaan, miten autoilijan käy, jos on ajanu ihan oikeen mut törmää pyöräilijään?


      • kolmipyörällä ajan
        Nti.. kirjoitti:

        Oon tätä pirullista pyörätien jatke- dilemmaa setviny TS:n kommenteissa pitkään ja luulen saavuttaneeni jonkun ymmärryksen. Et jos pyörätie jatkuu suojatien toisel puolella ja autoilija tulee joko kolmion takaa tai kääntyy, ni pyöräilijä ois etuajo-oikeutettu. Ollank täst samaa mieltä? Kääntyvä väistää.

        Mut mites ne pyöräilijät, jotka painaa suojatien yli, vaik autoilija tulee suoraan? Jos tulee kolari, autoilijaa syytetään automaattisesti liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Tietääkö kukaan, miten autoilijan käy, jos on ajanu ihan oikeen mut törmää pyöräilijään?

        Arvon Nti.. Jos pyörätie jatkuu suojatien toisel poulella... Tässä on pulma jota en ymmärrä. Jos kadun toisella puolella on pyörätien merkki, tatkoittaa se varmaan että pyörätie alkaa siitä merkistä. Mutta mistä tietää että jatkuuko pyörätie kadun yli? Onko olemassa pyörätien päättymisen sääntöä, merkkiä ei liene. Pyräily kielletty merkki tosin on. Sellainen liikennesääntö tietääkseni on että autoilija on väistämisvelvollinen jos pyörätie jatkuu ajoraden yli, mutta mistä autoilija tietää että näin on? Ja mistä pyöräilijä tietää...?
        Jos ymmärrät mitä tarkoitan...


      • Jos vaikka heräis
        Nti.. kirjoitti:

        Oon tätä pirullista pyörätien jatke- dilemmaa setviny TS:n kommenteissa pitkään ja luulen saavuttaneeni jonkun ymmärryksen. Et jos pyörätie jatkuu suojatien toisel puolella ja autoilija tulee joko kolmion takaa tai kääntyy, ni pyöräilijä ois etuajo-oikeutettu. Ollank täst samaa mieltä? Kääntyvä väistää.

        Mut mites ne pyöräilijät, jotka painaa suojatien yli, vaik autoilija tulee suoraan? Jos tulee kolari, autoilijaa syytetään automaattisesti liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Tietääkö kukaan, miten autoilijan käy, jos on ajanu ihan oikeen mut törmää pyöräilijään?

        Kolarissa varmaan autoilijaa syytetään kun on "ajanut päälle" vaikka todellisuudessa pyöräilijä olisi "ajanut alle". Ei kannata ajaa päälle mutta torvea kannattaa soittaa niin että raikuuuuuu!!!!!


      • Autolla kun liikun..
        kolmipyörällä ajan kirjoitti:

        Arvon Nti.. Jos pyörätie jatkuu suojatien toisel poulella... Tässä on pulma jota en ymmärrä. Jos kadun toisella puolella on pyörätien merkki, tatkoittaa se varmaan että pyörätie alkaa siitä merkistä. Mutta mistä tietää että jatkuuko pyörätie kadun yli? Onko olemassa pyörätien päättymisen sääntöä, merkkiä ei liene. Pyräily kielletty merkki tosin on. Sellainen liikennesääntö tietääkseni on että autoilija on väistämisvelvollinen jos pyörätie jatkuu ajoraden yli, mutta mistä autoilija tietää että näin on? Ja mistä pyöräilijä tietää...?
        Jos ymmärrät mitä tarkoitan...

        Jo löytyi. Pyöräilijä väistää! Katso.
        http://www.youtube.com/watch?v=nsaO_1TDRC0&index=4&list=PL0McFvjKHj-D9YG11UNf_30rqWCiygf9J


    • turussakin

      pyöräilisin

      • Turussako?

        Pyöräilisitkö oikeesti? Huh!


    • niitäkin

      ehkä

    • pyörääkin

      poljetaan

    • käynyt siellä

      paljonkin pyörällä

    • jotain myös

      ehkä

    • rekkisteröitetty

      minä sanon vain että voihan keskustelu.

    • upsista

      oho

      • 2014,

        2014


    • Tunturi 100

      Ja minkä vitun takia Turun keskustassa asuvat yleensä ajavat autolla turun keskustassa. Polkupyörän saa halvalla vaikka Ekotorilta. Ei kulu bensa, helteellä käy miellyttävä viima, kunto kasvaa, voi kulkea melkein mistä haluaa. Itse en autoa enää omista, enkä näillä bensan hinnoilla osta. Alle viiden kilometrin matka omalla autolla on järjetön.

      Niin, ja bussitkin kulkee. Kuukauden lataus 45 euroa. Kokeilkaas autoilijat selviättekö sillä summalla kuukauden ajoista. HAHA LOL LOL LOL

    • siellä niin aina

      molempia on toki

    • mieshesh

      ashesh mieshesh pyöräl päi?

    • DF123

      Jos pyöräilijä kulkee autotiellä häntä koskevat samat liikennesäännöt kuin autoilijaakin. Eli jos pyöräilijä on kolmion takana, hän väistää. Harmi vain, ettei kovinkaan moni pyöräilijä tätä tunnu ymmärtävän

      • Ahdasta

        Tuo on aika harmillinen tapa. Kun kaupungissa ajaa isommalla autolla ja oikealta kolmion takaa tuleekin pyörä eteen, on joskus todella ahdasta että pystyy sen pyöräilijän väistämään, kun lukkojarrutustakaan ei voi tehdä. Eikä normaalisti tarvitsisikaan, jos se pyöräilijä noudattaisi väistämissääntöä ja ajaisi kuten autolla ajetaan siinä tilanteessa.


      • Poliis
        Ahdasta kirjoitti:

        Tuo on aika harmillinen tapa. Kun kaupungissa ajaa isommalla autolla ja oikealta kolmion takaa tuleekin pyörä eteen, on joskus todella ahdasta että pystyy sen pyöräilijän väistämään, kun lukkojarrutustakaan ei voi tehdä. Eikä normaalisti tarvitsisikaan, jos se pyöräilijä noudattaisi väistämissääntöä ja ajaisi kuten autolla ajetaan siinä tilanteessa.

        Täälläki on jo sanottu: nourattaka laki, ei järjell ol mittä temekinst se kaa!


      • Tuamarit määrä!
        Poliis kirjoitti:

        Täälläki on jo sanottu: nourattaka laki, ei järjell ol mittä temekinst se kaa!

        Joo. Jos et noudata lakia, ei sulla ole oikeutta mihinkään korvauiksiinkaan. Vaikka jäisit lopuksi elämääsi vajaaksi! Kantsii luke liikennelaki - ja tarkka, enneku lähtee hoilailema!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe