Tuonti-Bemari-kuskit törttöilevät eniten??

Ruotsissa on nyt tehty tutkimus, jonka mukaan Bemari-kuskit ajavat eniten kolareita. Suomessa on saatu vielä yksilöidympää tietoa siitä, että näiden törttöjen Bemari-kuskien joukosta juuri tuonti-Bemari-kuskit törttöilevät kaikkein eniten. Tojota-kuskit taasen ovat kaikkein parhaita. Essolla nämä asiat on aina tiedetty.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/06/27/karu-kolaritilasto-julki-riskialtteimmat-kuskit-nayttavat-suosivan-bmwta/20149059/304

33

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teboil-Tane

      Teboilillakin on nähty monia törkeitä bemarikuskeja. Mistä ihmeestä niitä sikiää.

    • hyvä yleismiäs

      Puhut ihan asiaa yleismies, tuo kolarointi taitaa vaan johtua síitä että myös Bemarin saa ostaa kuka vaan kenellä siihen on varaa mutta ei taitoa käsitellä autoa.
      Tässä hyvä esimerkki kun eräs yleismies oli koeajamassa Bemaria
      (Kun olin vuonna 1997 (talvella) ostamassa itselleni taajama-autoa, niin kokeilin silloin myös 300-sarjan Bemaria. Vaikka keli ei koeajopäivänä ollutkaan erityisen liukas, niin siitäkin huolimatta Bemari oli suorastaan vaarallinen auto niissä olosuhteissa. Vähänkään huolimattomampi kaasunpainallus aiheutti välittömästi sen, että takavetoinen auto oli heti poikittain tiellä)
      Tojolla nyt ei tietenkään voi kolaroida kun se on korjaamolla tai pihalla levällään.

    • autotoni

      Automerkkeihin en ota kantaa, ajakoon kuka milläkin tahtoo. Mutta puhutaanpa ihmisistä, niin kuin autoista. Jo vuosia seuranneena tätäkin palstaa, yksi asia herättää suurta mielenkiintoa. Ammatikseni tutkiskelen ihmisen mieltä. Nimimerkki yleismies on todella mielenkiintoinen. Ensin luulin hänen kirjoittavan BMW kuskeista provosointi mielessä. Mitä enemmän hänen kirjoituksiaan luen, asiaan täytyy liittyä muutakin. En ole saanut selvää, onko kysymyksessä kateus BMW omistajia kohtaan.
      Onko joku BMW kuski vienyt häneltä vaimon/tyttöystävän. Vai eikö hänellä ole koskaan ollut varaa ostaa BMW merkkistä autoa, mikä vastaa ns. aikaansa sopivaa ajoneuvoa, eli suhteellisen uutta BMW.tä. Kirjoittelu on muuttunut hänen kohdallaan pakkomielteeksi. Hän hakee kaikki negatiiviset kirjoitukset lehdistöstä, mikä koskee BMW.n omistajia tai niitä kuljettavia henkilöitä. Toivon ja tiedän, että tällaisista pakkomielteistä voi parantua, mutta se vaatii yleensä ammattiauttajaa. Ehdotan, että haet yleismies jostakin apua itsellesi, koska se tulevaisuudessa helpottaa sinun pahaa oloasi. Hyvää kesän jatkoa.

      • Tojotan laatu mykisti minut?

        "Onko joku BMW kuski vienyt häneltä vaimon/tyttöystävän. Vai eikö hänellä ole koskaan ollut varaa ostaa BMW merkkistä autoa, mikä vastaa ns. aikaansa sopivaa ajoneuvoa, eli suhteellisen uutta BMW.tä. Kirjoittelu on muuttunut hänen kohdallaan pakkomielteeksi. Hän hakee kaikki negatiiviset kirjoitukset lehdistöstä, mikä koskee BMW.n omistajia tai niitä kuljettavia henkilöitä. Toivon ja tiedän, että tällaisista pakkomielteistä voi parantua, mutta se vaatii yleensä ammattiauttajaa. Ehdotan, että haet yleismies jostakin apua itsellesi, koska se tulevaisuudessa helpottaa sinun pahaa oloasi. "


        Ihan turhia arvailuja taas minusta esitit. Minä en ole tippaakaan kateellinen Bemari- enkä Mersu-kuskeille, sillä itsehän he laautautoilla ajamisesta johtuvat kustannukset ovat maksaneet. Minä taas olen maksanut 23-vuotta vanhasta Tojotasta aiheutuneet kustannukset, ja olen taatusti päässyt paljon halvemmalla. Tojotani 13 tuumaiset 80-sarjan renkaatkin ovat lähes ilmaiset verrattuna nykyautojen mataliin ja leveisiin renkaisiin. Mielenterveydessäkään minulla ei lääkärini mukaan ole mitään vikaa.

        Suurin syy siihen, että ajelen vielä vanhalla Tojotallani, on Tojotan mykistävä luotettavuus. Minun piti alkuperäisen suunnitelman mukaan hävittää Tojota pois jo 8 vuotta sitten, mutta tekniikkafriikkinä persoonana en raaskinut hävittää täydellisesti toimivaa autoa. Tein silloin päätöksen, että ajan Tojotallani niin pitkään, kun se toimii luotettavasti, jotta saisin omakohtaista tietoa siitä, mikä on auton ikä. Luotettavaa toimintaa on jatkunut vuodesta toiseen, ja niinpä Tojota on saanut pitää paikkansa 23 vuoden iästä huolimatta. Jatkokin näyttää valoisalta, joten luotettavan auton ikää en vielä pysty määrittämään. Merkki sen sijaan on jo selvinnyt.

        Nuorempana miehenä taistelin saksalaisten autojen (molemmat autot saksalaisia) kanssa, ja olihan siinä puuhaa. Viikot ajelin autoilla ja melkein jokaisena viikonloppuna jouduin niitä korjaamaan. Kun vaihdoin taajama-auton japanilaiseen ajopeliin vuonna 1997, niin murheet puolittuivat, ja ne loppuivat kokonaan, kun vaihdoin maantieautonikin ei-saksalaiseen vuonna 1999. Ainoastaan öljynvaihdot sekä akkujen ja tuulilasinpyyhkijöiden uusimiset jäivät jäljelle. Autoilu muuttui kerralla huolettomaksi.

        Kyllähän minulla olisi varaa ostaa useampikin uusi saksalainen laatuauto merkkiliikkeestä, mutta ihan mukavuussyistä en sitä tee. Olen jo vanha mies, enkä halua enää jokaisena viikonloppuna ryömiä auton alla. Jos joskus autoa vaihdan, niin melkoisella varmuudella ostan japanissa tehdyn Lexus-auton. Se on tyylikäs peli, ja laatu on luotettavaa Tojota-laatua. Einari Essonenkin pitää ajatustani oikeana.


    • autotoni

      Kuten sanoin, vuosia seuranneena nim.mer. yleismies noudattaa aina, korostan aina samaa kaavaa. Kertoo erittäin suuresta alemmuuskompleksista, että hänen täytyy aina lainata arvostelijansa tekstiä ja yrittää puolustaa omaa oikeellisuuttaan. Yritä hyvä yleismies ymmärtää, että jokainen ihminen saa ajaa minkä merkkisellä autolla tahansa. Toiset ajavat kalliimmilla autoilla ja toiset JOUTUVAT ajamaan ns. halvoilla kotteroilla. BMW kuskien panettelu kohdallasi ja suuri korostus omaa Toyoataasi kohtaan kertoo, että kuulut siihen ´´joutuvat´´ ajamaan halvemmalla kotterolla.
      Ihminen ei ole millään lailla huonompi ihminen, vaikka hän joutuu ajamaan lähes 20 vuotta vanhalla autolla. Olet siis ihan yhtä hyvä kansalainen, vaikka et omaa varoja ostaa kalliimpaa autoa. Mutta sinun ei pidä päästää kateuttasi valloilleen mollaamalla BMW kuskeja. Ei nimi miestä pahenna eikä vanha auto senkään vertaa. Ole onnellinen, että sinulla on varaa ajaa edes vanhalla Toyotalla, kaikki ei pysty edes siihen. Usko itseesi yleismies, olet yhtä hyvä kuin muutkin, autostasi huolimatta.

      • Aidan matalin kohta??

        Onpa mukava lukea täysin vääriä arvioitasi minusta. Ylität aina aidan sen matalimmasta kohdasta väittämällä minun olevan kateellinen huonolla itsetunnolla varustettu varaton mies. Vanhalla Tojotalla ajavaa miestä yritetään aina sovittaa tähän muottiin ilman mitään järkiperusteluja. Onko se osoitus ihmisen kateellisuudesta, huonosta itsetunnosta tai varattomuudesta, jos ajelee päivittäin Essolle vanhalla luotettavalla Tojotalla.

        Et tainnut oikein ajatuksen kanssa lukea edellisen viestini viimeistä kappaletta, jossa kirjoitin seuraavasti:

        " Kyllähän minulla olisi varaa ostaa useampikin uusi saksalainen laatuauto merkkiliikkeestä, mutta ihan mukavuussyistä en sitä tee. Olen jo vanha mies, enkä halua enää jokaisena viikonloppuna ryömiä auton alla. Jos joskus autoa vaihdan, niin melkoisella varmuudella ostan Japanissa tehdyn Lexus-auton. Se on tyylikäs peli, ja laatu on luotettavaa Tojota-laatua. Einari Essonenkin pitää ajatustani oikeana. "

        Onko sinun täysin mahdotonta ymmärtää sitä, että en halua laittaa liikaa rahaa hienoon autoon, vaikka maksukykyä kyllä löytyy. Saan kerran kuussa kohtuullisen eläkkeen, joten pystyisin maksamaan suuretkin osamaksuerät. Ostan kuitenkin aina autot käteisellä, sillä silloin auto on heti oma. Ostin 6 vuotta vanhan Tojotanikin käteisellä vuonna 1997, joten olen siitä asti ajanut velattomalla taajama-autolla. Ajavatkohan kaikki Bemari-kuskit velattomalla ajopelillä - minä vaan kysyn?


    • autotoni

      Kuten sanoin, olen työskennellyt vuosia ihmisten kanssa, joilla on sama ongelma, kuin sinulla. Paraneminen lähtee siitä, että myönnät omat heikkoutesi. Ei kaikkien tarvitse olla samaan muottiin laitettuja. Toiset pärjäävät elämässä paremmin kuin toiset, niin taloudellisesti, kuin henkisestikin. Kun sinulle on langennut se heikompi kohtalo on turha yrittää rimpuilla sitä vastaan, kirjoittamalla pahaa toisista tai liioittelemalla omaa hyvyyttään. Siinä teet oikein, että ylpeästi puolustat omaa vanhaa Toyotaa, mutta se ei tee BMW.stä tai mistään muustakaan kulkuneuvosta huonompaa kuin oma autosi. On kyseessä ihminen, auto, asuinpaikka tai joku muu, se ei tee sinusta parempaa ihmistä, jos niitä halveeraat tai haukut. Päivastoin se tekee sinusta sen idiootin, joille muut nauraa.

    • karu totuus

      Karua luettavaa yleismiehelle.

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288708797174.html

      1.Sija ???

      Näitä tutkimuksia tehdään vaikka kuinka paljon, mutta silti en lähtisi automerkkiä vaihtamaan näiden perusteella, voisin vaikka tuollaisen toijotan ostaa mutta kun Bemari vaan tuntuu niin omalta autolta niin en näe mitään syytä vaihtaa merkkiä.

      Ja olen aivan samoilla linjoilla nimimerkki autotonin kanssa
      Kateus se siellä nostaa päätään.

    • Käsitys vain vahvistui?

      Toholammilla tapahtunut vakava onnettomuus vahvisti käsitystä siitä, että Bemari-kuskit ovat liikenneturvallisuudesta piittaamatonta porukkaa. Jos Sykäräisten syrjäpolulla ajetaan tuollaista kyytiä, niin kuljettaja suorastaan kerjäsi onnettomuutta. Jos yksi kaveri putosi kyydistä 100 m ennen auton lopullista pysähtymispaikkaa, niin ylinopeutta on ollut järjettömästi eli onnettomuus oli tavallaan itse aiheutettu.

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014070718469763_uu.shtml


      Bemarikuskin ylimielinen asenne oli näköjään tarttunut myös matkustajiin, koska turvavöitä ei kukaan käyttänyt. 200 km/h kulkeneen Bemarin tieltäsuistumisessa turvavyöt eivät olisi enää mitään auttaneet, joten tällä asialla on ihan turhaa spekuloida.

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/201407070171542_uu.shtml


      PS. Essolla olemme monesti todenneet, että Bemari-kuskien olisi hyvä opetella rauhallisten Tojota-kuljettajien turvallinen ajotapa, niin paljon ihmishenkiä säästyisi, ja maltillisemmat Bemari-kuskit (heitäkin on Suomessa muutamia) saisivat vakuutusmaksuihin alennusta.

    • toi ota muuta et saa

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288708797174.html

      Jos tojota kuskit ovat rauhallisia millä selittyy tämä tilasto??
      Voimmeko siis olettaa että tuo toiotan citymaasturi on niin huono hallittava että kolarointi sillä tapahtuu ihan itsestään vaikka miten rauhassa ajelisi ??

      Pistäppäs muuten yleismies sen ihmeellisen 23 vuotta vanhan tojotan kuva jakoon että nähdään kaikki millaisella mykistävällä autolla ajelet, on meinaan varmaankin melkonen harvinaisuus kyseessä.

      • Toyota Land Cruiser on miesten auto?

        Toyota Land Cruiser saattaa hyvinkin olla korkealla kolaritilastoissa, sillä se on miehekkäiden miesten auto. Monesti tällaista isoa kolossia ohjastavat kuitenkin auton isoja mittoja tajuamatomat turhamaiset elintasonaiset, jotka sitten pökkäävat kolareita kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissakin paikoissa. Essolla olemme monesti puhuneet, että isot katumasturit ( merkistä riippumatta) eivät sovi ollenkaan naisille.

        Tälle palstalle ei saa kuvia, joten en voi laittaa liiteenä luotettavan Tojotani valokuvaa. Kerran juttelin yhden autokauppiaan kanssa autostani, ja autokauppias oli sitä mieltä, että eräässä suhteessa autoni on aika harvinainen Suomessa. Siksi en hävitäkään sitä pois, sillä Tojotallani on ajettu vasta 195000 km. Sillä ajelen Essolle vielä monta vuotta.


    • autotoni

      Nyt on yleismies jo sekoamisen partaalla. Omaa mielipidettäsi BMW kuskeista pönkität 4 kuolleella nuorella, siis käytät kuolleita ihmisiä oman oikeellisuutesi tueksi.
      Tiesin että podet kirjoituksesi perusteella jonkinlaista mielisairautta, mutta sinulla yleismies ei ole minkäänlaista, rajaa, tai älyä pitää ajatukset omana tietonasi.
      Jos saat jonkinlaisia kiksejä neljästä kuolleesta nuoresta, olen todella surullinen puolestasi. En käske sinun edes hävetä, koska mieleltään sairaat eivät yleensä pysty ilmaisemaan tunteitaan, saatikka empatiaa muita ihmisiä kohtaan. Olen todella pahoillani puolestasi, toivotan sairasta loppuelämää sinulle yleismies

      • Totuudenpuhujalla ei yösijaa?

        " Olen todella pahoillani puolestasi, toivotan sairasta loppuelämää sinulle yleismies "

        Tässä on taas hyvä todiste siitä, että totuudenpuhujalla ei ole yösijaa. Jos nuori kokematon ja nopeusrajoituksista piittaamaton Bemari-kuski ajaa mieletöntä ylinopeutta kylätiellä, jossa on paljon myös 60 km/h nopeusrajoituksia (Einari Essonen on ajanut samalla tiellä), ja hänen kavereitaan täynnä ollut autonsa suistuu metsään aiheuttaen 4 ihmisen kuoleman, niin syyllinen oli tietysti Bemarin menehtynyt kuljettaja, joka painoi ihan tietoisesti liikaa kaasua. Minun (asun kaukana tapahtumapaikalta) mahdollisella mielisairaudellani (olen mieleltäni terve totuudenpuhuja) ei ole kolarin kanssa mitään tekemistä.

        Minäkin olen kovin pahoillani puolestasi. En pidä ollenkaan oikeudenmukaisena sitä, että väität minua mielisairaaksi sillä perusteella, että lausuin totuuden ääneen. Minä toivon Sinulle erittäin menestyksellistä ja onnellista loppuelämää, sillä olen empaattinen ja hyväntahtoinen mies. Onnellisuutesi vielä lisääntyisi, jos uskaltaisit reilusti lausua totuuden tällaisissa selvästi tuottamuksellisissa tapauksissa.


      • Tilastojen valossa
        Yleismies kirjoitti:

        Totuudenpuhujalla ei yösijaa?

        " Olen todella pahoillani puolestasi, toivotan sairasta loppuelämää sinulle yleismies "

        Tässä on taas hyvä todiste siitä, että totuudenpuhujalla ei ole yösijaa. Jos nuori kokematon ja nopeusrajoituksista piittaamaton Bemari-kuski ajaa mieletöntä ylinopeutta kylätiellä, jossa on paljon myös 60 km/h nopeusrajoituksia (Einari Essonen on ajanut samalla tiellä), ja hänen kavereitaan täynnä ollut autonsa suistuu metsään aiheuttaen 4 ihmisen kuoleman, niin syyllinen oli tietysti Bemarin menehtynyt kuljettaja, joka painoi ihan tietoisesti liikaa kaasua. Minun (asun kaukana tapahtumapaikalta) mahdollisella mielisairaudellani (olen mieleltäni terve totuudenpuhuja) ei ole kolarin kanssa mitään tekemistä.

        Minäkin olen kovin pahoillani puolestasi. En pidä ollenkaan oikeudenmukaisena sitä, että väität minua mielisairaaksi sillä perusteella, että lausuin totuuden ääneen. Minä toivon Sinulle erittäin menestyksellistä ja onnellista loppuelämää, sillä olen empaattinen ja hyväntahtoinen mies. Onnellisuutesi vielä lisääntyisi, jos uskaltaisit reilusti lausua totuuden tällaisissa selvästi tuottamuksellisissa tapauksissa.

        näyttää todellakin olevan niin että Bmw-merkkinen auto joutuu selvästi useammin onnettomuuteen kuin muut vastaavat autot. Ei se varmaankaan itse autosta johdu vaan siitä että Bmw on kulttimaineessa ymmärtämättömän nuorison keskuudessa. Osa noista omistajista on todellakin täysiä tolloja joille riittäisi vielä mopokortti. Minulla itsellänikin on ollut joskus tehokas Bmw 328 Coupe ja hieno autohan se oli. Jostain syystä sain osakseni niin paljon viittuilua että katsoin parhaaksi myydä auton pois. Myyntiin vaikutti osaltaan myös auton tekninen herkkyys elektroniikkavioille. Minultakin hajosi yksi iso boxi pelkästään sen takia että autosta meni akku tyhjäksi ja auto jouduttiin käynnistämään apuvirralla. Sellaista vikaherkkyyttä ei voi millään hyväksyä.


    • autotoni

      Yleismies neljä siis 4 nuorta kuoli ja sinä et edelleenkään ymmärrä tyhmyyttäsi, kun otat tällaisen tapauksen kirjoituksesi aiheeksi ja BMW kuskien solvaamiseksi.
      Toivon koko sydämestäni, että joudut itse pahaan kolariin ja vammaudut tai kuolet, se on ihan sama, koska jomman kumman sinä ansaitset. Voi sinun typeryyttäsi.

      • Kaikki ansaitsevat kuoleman!

        " Toivon koko sydämestäni, että joudut itse pahaan kolariin ja vammaudut tai kuolet, se on ihan sama, koska jomman kumman sinä ansaitset. Voi sinun typeryyttäsi. "

        Ihan turhaan Sinä minua syytät ja yrität manata minulle kuolemaa tai pahaa auto-onnettomuutta, sillä Ison Kirjan mukaan me kaikki ihmiset olemme ansainneet kuoleman. Kuolema siis tulee aikanaan meille jokaiselle, niin Bemari-kuskille kuin Tojotalla huristelevalle ihmisellekin, joten asiaa on turha kiirehtiä. Kuolema tulee ja on aina tullut täytenä yllätyksenä jokaiselle ihmiselle. Se on hyvä systeemi.

        En vieläkään ymmärrä sitä, että syyllistät minua 4 nuoren kuolemasta ja toivot sen vuoksi minulle huonoa tuuria. Minä en ajanut Sykäräisten kylätiellä hurjaa ylinopeutta, ja minun Tojotassani kaikki käyttävät aina turvavöitä. Kyllä neljän nuoren hengen vaatinut onnettomuus oli nopeusrajoituksia noudattamattoman Bemari-kuskin syytä, eikä minua voi tapahtuneesta piittaamattomuudesta mitenkään syyllistää. Minä ajelen 23 vuotta vanhalla Tojotallani Essolle aina suurta varovaisuutta noudattaen, eikä kolareita ole sattunut.


    • autotoni

      Kenen tekstiä???Käsitys vain vahvistui?

      Toholammilla tapahtunut vakava onnettomuus vahvisti käsitystä siitä, että Bemari-kuskit ovat liikenneturvallisuudesta piittaamatonta porukkaa. Jos Sykäräisten syrjäpolulla ajetaan tuollaista kyytiä, niin kuljettaja suorastaan kerjäsi onnettomuutta. Jos yksi kaveri putosi kyydistä 100 m ennen auton lopullista pysähtymispaikkaa, niin ylinopeutta on ollut järjettömästi eli onnettomuus oli tavallaan itse aiheutettu

      Imbesilli olet yleismies. Katso Wikipediasta mitä imbesilli tarkoittaa.

      • Yleismies

        Nyt menee jankuttamiseksi?

        Nyt keskustelu alkaa mennä jo jankuttamiseksi, koska yrität edelleenkin tehdä minusta syyllistä neljän nuoren hengen vaatineeseen onnettomuuteen, jossa suurin syy oli järjettömän suuri ylinopeus kylätiellä. Oikeuslääketieteellisen tutkimuksen tuloksia ei ole vielä saatu, joten alkoholin ja huumeiden osuudesta (Rock-tapahtumissa kaupitellaan kaikenlaisia mömmöjä) onnettomuuteen ei voida vielä sanoa mitään. Aikanaan tämäkin asia selviää.

        Kyllä minä imbesilli-käsitteen ymmärrän, joten ei minun tarvitse katsoa sitä Wikipediasta. Melkoiseksi ihmistuntijaksi itseäsi kuvittelet, koska ihan näkemmättä alat väittää minua vanhaa kokenutta miestä imbesilliksi?? Enhän minä mikään imbesilli voi olla, koska älyän ajella erittäin luotettavalla Tojotalla vuodesta toiseen.


    • autotoni

      Kirjoituksistasi päätellen saat suurta nautintoa, kun BMW kuski: jää kiinni ylinopeudesta, kuolee, kärähtää ratista, tuo viallisen auton ulkomailta, parkkeeraa väärin, auton pohja ottaa kiinni töyssyyn, ei mene katsastuksesta läpi, Ym. Ym.
      Lista on loputon, kun lukee vuosien varrella olevia kirjoituksiasi. Kyllä nyt varmaan itsekin ymmärrät, että tuollainen käyttäytyminen ei ole normaalia ja tervettä.
      Perun kirjoitukseni, et ole imbesilli. Vaan olet täydellinen Idiootti, ei imbesilli pysty noin kattavaan BMW kuskien haukuntaan. Siis korostan, oletkin Idiootti.

      • Puutteellinen ihmistuntemus??

        " Perun kirjoitukseni, et ole imbesilli. Vaan olet täydellinen Idiootti, ei imbesilli pysty noin kattavaan BMW kuskien haukuntaan. Siis korostan, oletkin Idiootti. "


        Minusta alkaa tuntua siltä, että Sinulla on puutteellinen ihmistuntemus, koska jokaisen viestini jälkeen annat minusta aina uuden arvion. Ensin väitit minun olevan imbesilli, mutta kun kerroin ajelevani joka päivä Essolle luotettavalla 23 vuotta vanhalla Tojotalla, niin nyt sanotkin minun olevan idiootti. Yritä nyt vähitellen päästä selville siitä, mikä nimitys sopii parhaiten minulle vanhalle Tojota-miehelle!

        Vaikka en ole täällä suuremmin kehuskellutkaan ihmistuntemuksellani, niin siitäkin huolimatta tein heti ensimmäisen viestisi jälkeen Sinusta oikean arvion, jota minun ei ole tarvinnut muuttaa. Jokainen lisäviestisi on vain vahvistanut sen, että osasin heti laakista määritellä Sinut oikeaan kastiin. Essolla oppii helposti kurkistamaan keskustelukumppanien sieluun, ja siitä taidosta näyttää tässäkin keskustelussa olevan suuri apu.

        Sinun ongelmasi on se, että lueskelet minun Bemari-juttujani ehkä liian tiukkapipoisesti, ja tietysti Sinua alkaa silloin ahdistaa. Jos olisit pari päivää Essolla meidän kokeneiden "autoasiantuntijoiden" opissa, niin asennoituisit kaikkiin juttuihini hieman aikuismaisemmin.

        Essolla ruoditaan päivittäin kaikien autojen (Einarin Mersukin aina arvostellaan) viat ja puutteet hyvinkin seikkaperäisesti, mutta ei siellä kenenkään tarvitse hampaita kiristellä. Eiväthän nämä autoasiat ole elämää suurempia kysymyksiä, sillä autothan on tehty vain ruostuvasta pellistä. Bemarit eivät tee tästä poikkeusta.


    • autotoni

      Hyvä yleismies, sinusta on pakko antaa monta arviota, koska kirjoituksesi on kuin jakomielitautisen kirjoitukset. Mutta käytetään tästä lähtien yleistä sanontaa, eli olet mieleltäsi sairas. Se mielestäni kattaa hyvin tulkitsemaan kirjoituksiasi. Kukaan mieleltään TERVE ei pysty kirjoittamaan kuten sinä yleismies, ei kukaan. Pakostakin terve ihminen alkaisi miettimään, että ei näin voi kirjoittaa. Kokeile sinäkin kirjoituksesi jälkeen ajatella, ei näin voi kirjoittaa. Jos tuntuu, että voi ja painat entteriä, silloin peli on menetetty ja olet siis mieleltäsi sairas. Yksinkertaista??

      • Murrosiässä

        vai amissälli. Uho on kova mutta asiasisältö puuttuu. Joku on tuonne jo kirjoittanut ettei autossa sinänsä suurempaa vikaa ole mutta niiden kypsymättömissä käyttäjissä on, nimittäin paha asennevamma löytyy monelta. Kaikki tuo uho perustuu täydellisen tietämättömyyden antamaaan varmuuteen. Vanhetessa ja asioiden pikkuhiljaa selvitessä alkaa sitten jo vähän hävettää.


    • Lisää todistusaineistoa

      Hesarissa oli tänään lisää todistusaineistoa Bemari-kuskien ajotaidoista. On se todella korutonta kertomaa!!

      Samassa lehtiartikkelissa Tojota-kuskit saivat jälleen suitsutusta siitä, että he ovat järkeviä ja noudattavat pilkuntarkasti liikennesääntöjä. Siksi minäkin ajelen joka päivä Essolle 23 vuotta vanhalla Tojotalla, koska haluan pitää maineestani kiinni. Minua ei taatusti pidetä kusipäänä autoni vuoksi.

      http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/09/06/hs-kysely-naita-autokuskeja-vihataan-eniten/201412405/304

    • Tuttua tarinaa

      Onpa taas tuttua tarinaa Bemari-kuskien törttöilyistä. Saksasta on tuotu vanha Bemari, ja siellä on siihen lastattu täysi lasti olutta. Sitten on lähdetty pienelle koeajolle, ja näinhän siinä tuppaa Bemari-kuskeille silloin käymään. Essolla asia on aina tiedetty.

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014092118681766_uu.shtml

    • toyota trash

      On se BMW vahva auto. Tuokin melko vanha, mutta kuski selvisi melko vähin vammoin. Jos tuossa samassa kolarissa, samalla vauhdilla olisi ollut vaikka uusi Toyota, kuskin hengenlähtö olisi ollut melko varma. Tietenkään vauhti ei ilmeisesti olisi noussut samaan tasoon, koska perus toikalla ei pääse niin lujaa, onneksi. Saksalaiset ja jenkit ovat jo 1950 luvulla tehneet turvallisempia autoja, kuin esim. nykypäivän Japanilaiset, tai Korealaiset. Tuo on kieltämättä ongelma, kun nuo BMW.t kulkee niin pirun lujaa ja nuoriso tuppaa painamaan sitä kaasua.

    • BMW kateus

      Miten se että BMW on muita parempi saa kateelliset niin pahasti liikkeelle? Onko se niin vaikeaa kun ei itse saa bemua? Harmittaa ihan noiden ihmisten puolesta kun purkavat pahaa oloaan. Sääliksi käy.

      Yrittäkää jaksaa. Kateudesta osoituksena tähänkin vastaavat nämä samat kateelliset jotka eivät yksinkertaisesti voi kateudelleen mitään. Tulee homobemaria, ruostebemaria jne haukkua, kun ei muuhun pysty. Kun on niin hirveen kateellinen.

      Uudestaan, yrittäkää jaksaa. Me luemme ne kommenttinne ja yritämme ymmärtää kärsimystänne. Toivottavasti te joksu saatte BMW'n.

      • Ei syytä kateuteen!

        Minulla ainakaan ei ole mitään syytä kateuteen, sillä saan Bemarin vaikka huomenna, jos menen sen autokaupasta hakemaan, mutta enhän minä hullu ole. 23 vuotta vanha Tojotani on vielä niin luotettavassa kunnossa, että se kestää vielä ainakin 10 vuotta jokapäiväistä ajoa. Sen jälkeen olenkin jo niin vanha, että minulta otetaan ajokortti pois, joten seuraavaa autoa en enää tarvitse. Tojotani siis kestää minulla hautaan asti.


    • money talks

      Itselläkin ikää jo yli 50 vuotta. Tämä on minun ainoa elämäni ja olen pyrkinyt nauttimaan siitä täysin siemauksin. Kun syön, pyrin aina syömään hyvää ruokaa, on se sitten kotona tai ravintolassa. Asun suhteellisen hienossa omakotitalossa, johon olen hommanut kaiken tarvittavan ja pikkasen ylikin. Vaimonkin aikanaan otin ainakin omasta mielestäni kauniin ja mukavan (nyt on pikkasen kärsinyt inflaation) mutta hyvä vaimo. Ja sitten autoihin. Sellaista ei ole ollut vielä vara ostaa minkä olisin halunnut. Mutta olen kokeillut Audia, Mersua, jenkkejä, ja tietenkin BMW.tä. Kaikki ovat olleet melko kalliita, mutta voi sitä ajonautintoa. Varsinkin nyky Mersut ja BMW.t voisi sanoa, ´´taivaallinen ajonautinto´´. Rahaa on mennyt paljon, mutta mukaanikaan niitä rahoja en saa, joten jatkan turhamaista elämäntyyliäni hamaan loppuun asti. Säästäkää te muut ja ajakaa niillä Toyotoilla tai millä romuilla haluatte. Sen ole autoista oppinut, että ne joilla on varaa ajavat paremmilla autoilla ja ne keillä ei ole varaa, eivät aja paremmilla autoilla.

    • money talks

      Niin sellainen asia vielä, siis yleismiehelle. Kirjoitat jo olevasi kohta niin vanha, ettet 10 vuoden päästä enää saa ajokorttia. BMW. voi ostaa vaikka huomispäivänä, omien sanojesi mukaan. Tällaista aloin miettimään, vaikka asia ei minulle kuulukaan, että.
      Jos ostaa hyvän BMW auton hinta on 50-80000 tuhatta euroa. Et ole laittanut autoon muutenkaan rahaa, viimeiseen 25 vuoteen. Luin edellisiä kirjoituksiasi, joista kävi ilmi, että olet ilmeisen varakas henkilö. Mihin sinä säästät rahaa, jos ja kun tuo elämäkin on loppusuoralla. Jos sinulla on käypää euro valuuttaa tilillä esim. 200000 euroa. Vaikka tuhlaisit itseesi 1000 euroa kuukaudessa, rahasi riittäisivät lähes 20. vuotta. Tänä aikana tietenkin saat joka kuukausi lisää rahaa ja säästät. Tämä ei mene minun järkeeni. Oletko tietoinen, että Suomalaisella on kuolinhetkellään tutkimusten mukaan kaikkein eniten rahaa tilillään. Hyvää loppuelämää joka tapauksessa.

      • Vanha Tojota on huoleton

        Ikä on tuonut minulle niin paljon viisautta, että en taatusti laita kymmeniätuhansia euroja ruostuvaan autoon, sillä ihan kelvollisia ajopelejä kaikilla mukavuuksilla saa muutamalla tonnilla. Vanhoille miehille auton vuosimallilla ei ole merkitystä, vaan pelkkä toimivuus ratkaisee. Siksi valintani olikin vuonna 1997 6 vuotta vanha Tojota Carina. Se valinta oli äärimmäisen onnistunut, sillä autoni ei ole milloinkaan ollut korjamolla. Vain kerran Tojotani oli automalarin käsittelyssä, koska takaluukkuun tuli aika paha lommo (peruutus epäonnistui ja auto osui esteeseen).

        Jos minulla olisi uusi Bemari tai Mersu, niin elämäni muuttuisi paljon hankalammaksi. Kaikki mukavimmat kaverini alkaisivat suhtautua minuun väheksyvästi uuden hienon autoni vuoksi. Einari Essonenkaan ei tykkäsi hyvää siitä, jos jollakin parlamentin jäsenellä olisi Mersu, sillä silloin hänenkin pitäisi ostaa vielä hienompi. Vaikka Kalu-Kallella on enemmän rahaa kuin Einarilla, niin hänkin ajelee vain huonomaineisella ranskalaisella C5 autolla, jotta Einari saisi tuntea tyydytystä Mersun omistajana.

        Liian hienosta autosta on paljon harmia tavallisessa arkielämässä. Kun menen vaikka viinakauppaan, niin vanhan Tojotan voi huoletta parkkeerata mihin vain, mutta hieno Mersu pitää laittaa sellaiseen paikkaan, että kukaan ei paiskaa ovella lommoa auton kylkeen. Tunnen yhden Mersu-miehen, joka ottaa aina viereisten autojen rekisterinumerot ylös muistivihkoonsa jokaisen kaupan parkkipaikalla. Minä en näin hankalaa ja rajoittunutta Mersu-miehen elämää itselleni halua, ja siksi ajelenkin vanhalla huolettomalla Tojotalla, jota ei tarvitse missään vahtia eikä varoa.

        On tietysti jokaisen oma asia, millaisella autolla haluaa ajaa. Jotkut tykkäävät ajaa kalliilla ja hienolla autolla ja vahtivat sitä kuin silmäterää, mutta toiset taas haluavat elää huolettomasti ja rennosti. En minä tykkäisi käydä Essollakaan, jos minun pitäisi koko ajan vahtia sitä, ettei kukaan vain kolhaisisi pihalla parkissa olevaa Mersuani. Hulluksi minä silloin tulisin jo parissa viikossa, ja kuolemakin voisi korjata minut ennen aikojaan. Vanha Tojota tarjoaa elämässäni parhaan kokonaisnautinnon, vaikka maailmassa on ajoltaan parempiakin autoja.

        Viimeinen autokatsastustilasto kertoo taas sen, että vanhalla Tojotalla ajaminen on kaikkein järkevintä. Mitä vanhempia vuosimalleja tarkastellaan, niin sitä suuremmaksi Tojotan ylivoima tulee. Jos listaan olisi laitettu yli 20-vuotiaat katsastetut autot, niin Esson pätevien asentajien mukaan listassa esiintyisi pelkästään Tojotan eri malleja.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2015012719091178_au.shtml


    • lada-lauri

      Melekoisia törmäilijöitä nuo pemaristit näyttävät olevan

      • mosse-mauri

        Tänäänkin yksi hurja pemarimies kaasutteli niin, että auto osui liikennemerkkiin. Teko vaikutti ihan tahalliselta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe