Jatkokatsastus toisessa paikassa mahdollista 1.7 alkaen?

miten on?

Jos autoni ei mennyt katsastuksesta läpi ja uusintakatsastus on parin viikon päästä niin voinko katsastaa sen toisella asemalla. Laki tai asetus kuulemma muuttui, että tämä on mahdollista. Koskeeko se myös niitä autoja joissa ensimmäinen katsastus tehtiin vanhan lain ollessa voimassa?

34

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koske.

      Ei

    • Juankoskihereicome

      Voit katsastaa toisella asemalla, mutta koko auto katsastetaan jälleen uusiksi!

    • SariKoo

      jos autosi on hylätty esim. 26.6.2014 VOIT suorittaa jälkitarkastuksen millä tahansa konttorilla.

    • 465547

      Itselleni tulihylkäys pari viikkoa sitten, koska takajarrulevyt oli liian ohuet millin verran.

      No en vaihtanut levyjä vaan menin toiselle asemalle, ja heti tuli leima, koska auto oli muuten kunnossa

      • Millin alle

        Eli millin alle minimirajan, jonka auton valmistaja on asettanut turvallisuusrajaksi. Onnittelu vaan ja turvallista matkaa koko perheelle.


      • Tarkkuutta peliin
        Millin alle kirjoitti:

        Eli millin alle minimirajan, jonka auton valmistaja on asettanut turvallisuusrajaksi. Onnittelu vaan ja turvallista matkaa koko perheelle.

        Siis toisella asemalla jouduin tekemään koko katsastuksen uudelleen, mutta ei haittaa..

        Siis levyt oli millin alle minimirajan... Ei niin että levyissä olisi ollut milli jäljellä

        Ja dynamometrikoe meni siis läpi ongelmitta


      • turhaa mittailua
        Millin alle kirjoitti:

        Eli millin alle minimirajan, jonka auton valmistaja on asettanut turvallisuusrajaksi. Onnittelu vaan ja turvallista matkaa koko perheelle.

        Ei se ole turvallisuusraja. Täysin turhaa mittailla takalevyjen paksuutta jos jarrut toimii normaalisti. Toki tämä on "vakio" hylkäyssyy tietyille autoille ja konttori saa ylimääräisen tarkistusmaksun. Monessakaan tapauksessa asialla ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä. Lieneekö levyt olleet uutenakaan riittävän paksut.


      • 1 446,00625
        turhaa mittailua kirjoitti:

        Ei se ole turvallisuusraja. Täysin turhaa mittailla takalevyjen paksuutta jos jarrut toimii normaalisti. Toki tämä on "vakio" hylkäyssyy tietyille autoille ja konttori saa ylimääräisen tarkistusmaksun. Monessakaan tapauksessa asialla ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä. Lieneekö levyt olleet uutenakaan riittävän paksut.

        No miten selität että kun toisella asemalla tehtiin katsastus kokonaan uusiksi, olikin ne levyt "korjaantunut" itsestään


      • ,,,sss,,o
        turhaa mittailua kirjoitti:

        Ei se ole turvallisuusraja. Täysin turhaa mittailla takalevyjen paksuutta jos jarrut toimii normaalisti. Toki tämä on "vakio" hylkäyssyy tietyille autoille ja konttori saa ylimääräisen tarkistusmaksun. Monessakaan tapauksessa asialla ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä. Lieneekö levyt olleet uutenakaan riittävän paksut.

        Jarrulevyistä mitataan kuin paljon ne ohentuneet alkuperäisestä. Selaiset jäähdytys väleillä olevat, saman säännön alaiset, vaikka tuuma viellä kokonais vahvuus?


      • cv. Soitan heti liit
        ,,,sss,,o kirjoitti:

        Jarrulevyistä mitataan kuin paljon ne ohentuneet alkuperäisestä. Selaiset jäähdytys väleillä olevat, saman säännön alaiset, vaikka tuuma viellä kokonais vahvuus?

        Niin. Hylännyt asema mittasi.

        Hyväksynyt katsoi silmämääräisesti ja dynanometrillä että on kunnossa...

        Ens vuona pakko ehkä jo vaihtaa, no riipuu katsastajasta


      • ei turhaa
        turhaa mittailua kirjoitti:

        Ei se ole turvallisuusraja. Täysin turhaa mittailla takalevyjen paksuutta jos jarrut toimii normaalisti. Toki tämä on "vakio" hylkäyssyy tietyille autoille ja konttori saa ylimääräisen tarkistusmaksun. Monessakaan tapauksessa asialla ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä. Lieneekö levyt olleet uutenakaan riittävän paksut.

        Jarrulevyjen paksuudella on hylkäysraja. Turvallisuudella voidaan spekuloida vaikka kuinka. Kaikissa asioissa on mukana varmuuskerroin. Esim. hissin köydet kestävät kuormaa paljon enemmän kuin koriin sallittu kuorma tekee.


      • rtegret55
        ei turhaa kirjoitti:

        Jarrulevyjen paksuudella on hylkäysraja. Turvallisuudella voidaan spekuloida vaikka kuinka. Kaikissa asioissa on mukana varmuuskerroin. Esim. hissin köydet kestävät kuormaa paljon enemmän kuin koriin sallittu kuorma tekee.

        Miksi sitten toinen asema ei hylännyt viasta... Tuskin ne levyt ainakaan paremmaksi meni parissa viikossa


      • Sen takia
        rtegret55 kirjoitti:

        Miksi sitten toinen asema ei hylännyt viasta... Tuskin ne levyt ainakaan paremmaksi meni parissa viikossa

        kun ei tarkistanu jakoavaimel?siinä vaihees ku niit jarruja tosiaan tarvisit,ehkä jos selviit tajuat millit!hyvöö kesän jatkoa tietyist asioist ei ikinä kannata säästää pennejä!


      • 4r334
        Sen takia kirjoitti:

        kun ei tarkistanu jakoavaimel?siinä vaihees ku niit jarruja tosiaan tarvisit,ehkä jos selviit tajuat millit!hyvöö kesän jatkoa tietyist asioist ei ikinä kannata säästää pennejä!

        Et kertonut miten toinen katsastaja hyväksyy ne ja toinen ei... Ehkä ne siis oikeasti on tarpeeksi hyvät


    • 7864545

      Kerro aseman nimi.

      • Nimeä

        Ei tipu


      • salomon11
        Nimeä kirjoitti:

        Ei tipu

        Mitä sitten täällä vingut? Jos on asiaa niin kerro kaikki, ei keskustelua muuten voida jatkaa asiallisesti.
        Ärsyttävää että palstoilla itketään ja vikistään juvenaalisti selän takana mutta edessä ei uskalleta puhua kuin aikuiset.


      • Vallankäyttäjä A
        salomon11 kirjoitti:

        Mitä sitten täällä vingut? Jos on asiaa niin kerro kaikki, ei keskustelua muuten voida jatkaa asiallisesti.
        Ärsyttävää että palstoilla itketään ja vikistään juvenaalisti selän takana mutta edessä ei uskalleta puhua kuin aikuiset.

        Eiväthän nämä ruinaajat saa koskaan turpaansa auki konttorilla vaan avautuminen alkaa suomi24:ssä parin keskarin tai Suomiviinapullon jälkeen.

        Jännää, että on varaa katsastaa auto kokonaan uudelleen, mutta ei ole varaa hankkia uusia takalevyjä jotka eivät todellakaan ole kalliit.


      • Kerro miksi!
        Vallankäyttäjä A kirjoitti:

        Eiväthän nämä ruinaajat saa koskaan turpaansa auki konttorilla vaan avautuminen alkaa suomi24:ssä parin keskarin tai Suomiviinapullon jälkeen.

        Jännää, että on varaa katsastaa auto kokonaan uudelleen, mutta ei ole varaa hankkia uusia takalevyjä jotka eivät todellakaan ole kalliit.

        Kuten tiedät, jarrulevyt KULUU käytössä, ei PARANE...

        Siis jos jarrut olisi ollut "epäbalansissa" niin se olisi voinut korjaantua ihan ajamalla, mutta ei liian ohuet levyt

        Joten miten voi olla että eka asema hylkää levyistä, toinen päästää läpi? eikö kriteerit ole samat kaikilla asemalli... Tosin tämä hylännyt asema tarkisti lisäksi kaikki 5 turvavyötä, toinen ei sitäkään.

        Eli miten tuo voi olla mahdollista, toinen asema ei edes MITANNUT levyjä... kenties päivän hylkykiintiö oli jo täynnä tai jotain?


      • as2
        Vallankäyttäjä A kirjoitti:

        Eiväthän nämä ruinaajat saa koskaan turpaansa auki konttorilla vaan avautuminen alkaa suomi24:ssä parin keskarin tai Suomiviinapullon jälkeen.

        Jännää, että on varaa katsastaa auto kokonaan uudelleen, mutta ei ole varaa hankkia uusia takalevyjä jotka eivät todellakaan ole kalliit.

        Taitaa itse asiassa useimpiin autoihin saada jarrulevyt tuohon uuden katsastuksen hintaan.


      • Miten voi olla
        as2 kirjoitti:

        Taitaa itse asiassa useimpiin autoihin saada jarrulevyt tuohon uuden katsastuksen hintaan.

        Uusi katsastus maksoi 45€

        Jos olisin pomppinut Uhrilähteentien pillin mukaan:

        Uudet levyt 50€
        Levyjen asennus 50€
        Jälkitarkastus 25€

        Mutta miksi et kerro, miten tuo "ihmekorjaantuminen" tapahtui parissa päivässä, miten voi olla mahdollista, kerro!

        Uskon jos hylky olisi tullut turvavyöstä, niin sekin olisi korjaantunut itsestään parissa päivässä... taikuutta?


      • hyväksyjä
        Kerro miksi! kirjoitti:

        Kuten tiedät, jarrulevyt KULUU käytössä, ei PARANE...

        Siis jos jarrut olisi ollut "epäbalansissa" niin se olisi voinut korjaantua ihan ajamalla, mutta ei liian ohuet levyt

        Joten miten voi olla että eka asema hylkää levyistä, toinen päästää läpi? eikö kriteerit ole samat kaikilla asemalli... Tosin tämä hylännyt asema tarkisti lisäksi kaikki 5 turvavyötä, toinen ei sitäkään.

        Eli miten tuo voi olla mahdollista, toinen asema ei edes MITANNUT levyjä... kenties päivän hylkykiintiö oli jo täynnä tai jotain?

        Ei mitään hylkäyskiintiöitä ole olemassa!


      • Miksi sitten asema 1
        hyväksyjä kirjoitti:

        Ei mitään hylkäyskiintiöitä ole olemassa!

        Miksi sitten asema 1 mittasi jarrulevyt, testasi turvavyöt ja hylkäsi

        Miksi asema 2 ei mitannut jarrulevyjä, ei testannut turvavöitä ja päästi läpi

        Kumpikaan ei sentään testannut ohjauslukkoa ja varoituskolmiota

        Miten selität tuon? no siten että aseman 1 kiintiö ei ollut täynnä


      • as2
        Miten voi olla kirjoitti:

        Uusi katsastus maksoi 45€

        Jos olisin pomppinut Uhrilähteentien pillin mukaan:

        Uudet levyt 50€
        Levyjen asennus 50€
        Jälkitarkastus 25€

        Mutta miksi et kerro, miten tuo "ihmekorjaantuminen" tapahtui parissa päivässä, miten voi olla mahdollista, kerro!

        Uskon jos hylky olisi tullut turvavyöstä, niin sekin olisi korjaantunut itsestään parissa päivässä... taikuutta?

        Voiskohan semmonen olla mahdollista että toisessa konttorissa katsastaja totta tosiaan olisi tehnyt virheen ja päästänyt kuluneilla jarrulevyillä olevan auton katastuksen läpi. Tilannehan kuitenkin on semmoinen että kun ihmiset tekevät niin silloin tällöin virheitä sattuu ja tapahtuu erinäisistä syistä.
        Mutta kyllähän se tilanne kuitenkin on varmasti se että jos ensimmäinen katsastaja oli jarrulevyt mitannut niin on ne vieläkin alimittaiset. Ehkä kuitenkin se viisas ratkaisu olisi ollut se että vaihtaa ne.


      • Miksi näin
        as2 kirjoitti:

        Voiskohan semmonen olla mahdollista että toisessa konttorissa katsastaja totta tosiaan olisi tehnyt virheen ja päästänyt kuluneilla jarrulevyillä olevan auton katastuksen läpi. Tilannehan kuitenkin on semmoinen että kun ihmiset tekevät niin silloin tällöin virheitä sattuu ja tapahtuu erinäisistä syistä.
        Mutta kyllähän se tilanne kuitenkin on varmasti se että jos ensimmäinen katsastaja oli jarrulevyt mitannut niin on ne vieläkin alimittaiset. Ehkä kuitenkin se viisas ratkaisu olisi ollut se että vaihtaa ne.

        No miksi toisessa paikassa sen levyn tutki työntömitta, ja toisessa ihmisilmä katsoi "Kunnossa on" ja myös jarrudynamometri näytti että kunnossa on

        Eli miten voi olla mahdollista tuo??? No siksi koska eka katsastajan oli lähes pakko löytää joku syy hylkäyymiseen, turvavyöt oli kunnossa, siirryttiin jarrulevyihin... jos ne olisi kunnossa, olisi kai alettu etsimään varoituskolmiota, testaamaan ohjauslukkoa, ja katsomaan että vilkut on tarpeeksi oranssit jne...

        Miksi siis vaihtaisin levyt jos ne kelpaa katsastuksessa ja toimii?


      • 1-ukko
        Miksi näin kirjoitti:

        No miksi toisessa paikassa sen levyn tutki työntömitta, ja toisessa ihmisilmä katsoi "Kunnossa on" ja myös jarrudynamometri näytti että kunnossa on

        Eli miten voi olla mahdollista tuo??? No siksi koska eka katsastajan oli lähes pakko löytää joku syy hylkäyymiseen, turvavyöt oli kunnossa, siirryttiin jarrulevyihin... jos ne olisi kunnossa, olisi kai alettu etsimään varoituskolmiota, testaamaan ohjauslukkoa, ja katsomaan että vilkut on tarpeeksi oranssit jne...

        Miksi siis vaihtaisin levyt jos ne kelpaa katsastuksessa ja toimii?

        Ne levyt ovat mittaamalla todettu alamittaisiksi. Ne ovat kuluneet yli valmistajan määrittelemän alarajan. Ovat siis liian ohuet!

        Odotatko sitä, että levyissä tapahtuu muodonmuutoksia tai halkeamia kovassa jarrutuksessa?

        Dynamometriarvot eivät tässä yhteydessä liity asiaan mitenkään


      • Kerrohan toki
        1-ukko kirjoitti:

        Ne levyt ovat mittaamalla todettu alamittaisiksi. Ne ovat kuluneet yli valmistajan määrittelemän alarajan. Ovat siis liian ohuet!

        Odotatko sitä, että levyissä tapahtuu muodonmuutoksia tai halkeamia kovassa jarrutuksessa?

        Dynamometriarvot eivät tässä yhteydessä liity asiaan mitenkään

        No miksi toiselle asemalle ne levyt kelpasivat?

        Öö, hän katsoi että ne on kunnossa ja dynamometri näytti myös samaa

        Ei taatusti ne levyt ainakaan paksummaksi mennyt tuossa ajassa


      • Kerro kerro kuvastin
        Kerrohan toki kirjoitti:

        No miksi toiselle asemalle ne levyt kelpasivat?

        Öö, hän katsoi että ne on kunnossa ja dynamometri näytti myös samaa

        Ei taatusti ne levyt ainakaan paksummaksi mennyt tuossa ajassa

        Toises oli tarkempi katsastusmies,eli teki työtänsä tunnollisesti tiedän et tuo välil vituttaa,mut loppupeleis tuo on turvallisuut sulle ja muille liikentees olevil vai haluatko ajaa jonkun päälle,sen takia et huolimaton työntekijä ei viitsiny katsoa kunnolla ja kokeilla jarruja kunnolla,et putki pettää ratkasevas tilantees?


      • erfewfrew
        Kerro kerro kuvastin kirjoitti:

        Toises oli tarkempi katsastusmies,eli teki työtänsä tunnollisesti tiedän et tuo välil vituttaa,mut loppupeleis tuo on turvallisuut sulle ja muille liikentees olevil vai haluatko ajaa jonkun päälle,sen takia et huolimaton työntekijä ei viitsiny katsoa kunnolla ja kokeilla jarruja kunnolla,et putki pettää ratkasevas tilantees?

        Toinen katsastaja katsoi jarrujen kunnon ja teki dynamometrikokeen yms. ja hyväksyi auton... eiköhäs ne siis kunnossa ole... kerran tuli leima paperiin... kyllä mä ainakin katsastusmiehen arvioon luotan että kunnossa on


      • fdsvffv
        Kerro kerro kuvastin kirjoitti:

        Toises oli tarkempi katsastusmies,eli teki työtänsä tunnollisesti tiedän et tuo välil vituttaa,mut loppupeleis tuo on turvallisuut sulle ja muille liikentees olevil vai haluatko ajaa jonkun päälle,sen takia et huolimaton työntekijä ei viitsiny katsoa kunnolla ja kokeilla jarruja kunnolla,et putki pettää ratkasevas tilantees?

        Tai olikohan joku SALAA vaihtanut ne levyt kun meni parin päivän päästä läpi


      • ohittelija paskiaine
        Miksi sitten asema 1 kirjoitti:

        Miksi sitten asema 1 mittasi jarrulevyt, testasi turvavyöt ja hylkäsi

        Miksi asema 2 ei mitannut jarrulevyjä, ei testannut turvavöitä ja päästi läpi

        Kumpikaan ei sentään testannut ohjauslukkoa ja varoituskolmiota

        Miten selität tuon? no siten että aseman 1 kiintiö ei ollut täynnä

        Koska kaikki katsastajat eivät tarkasta jokaista tarkastuslistan kohtaa, vaan oikoo mielensä mukaan.

        Eli, mitään kiintiöitä ei ole olemassa!


    • ÄLÄ-990

      Hylsy tuli
      Katsastus 53€

      2. akseli jarruvoimien ero liian suuri (ei kustannuksia, herkistetty jarrupalat 1h)
      Joustintukilaakeri jumissa.oikealla (15 € tukilaakerin vaihto 2,5 h)
      Airbag merkkivalo vilkkuu ei edellytyksiaä toimia kuljettajan (TV kiristin) (liitinvika)
      Korjauskehoitus, rekisterikilven valo ei pala (lanppu 0,5€, vaihto).

      Jälkitarkastus maksu 15 tai 13 € asemasta riippuen

      yhteensä 83€

    • tiatoo

      Kyllä on vaikea käsittää, että jarrulevyjen paksuutta ei kovinkaan usein mitata katsastuksessa. Annetuissa raja-arvoissa on aina varmuusmarginaali eli se ei ole mikään onnettomuusraja. Muuten, paksuutta ei mitata työntötulkilla koska reuna on aina paksumpi kuin jarruttava pinta.

    • katsuri1307

      Vaiha nyt helkatissa ne levyt äläkä täällä vingu, et ne tuli itsekseen kuntoon. Toinen katsuri on vaan tehnyt virheen, kun ei ole mitannut ja hylännyt. Dynamometri ei kerro mitään jarrulevyn paksuudesta. Minä olen nähnyt useamman haljenneen tai keskiöstä irronneen levyn juuri siksi, että on ajettu liian kuluneilla levyillä. Haljenneen levyn kappaleet menee kovassa jarrutuksessa satulan väliin ja sulla on satasen vauhdissa toinen etupyörä lukossa. Mieti siinä sitten ojan pohjalla tai rekka-auton keulassa kannattiko säästää viiskymppiä. Siksi meidän asemalla levyt mitataan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe