Itserusketus ongelma! Apua!

Rusketusraidallinen

Hei, olen aloitteleva itserusketuksen käyttäjä ja tarvitsen apua, ÄKKIÄ!

Ennen kuin kukaan kysyy, kyllä, minun on pakko käyttää itseruskettavaa koska en rusketu, solarium ei nyt juuri onnistu, enkä tiedä onko jotain muita keinoja hankkia rusketus, mutta eipä varmaan olisi varaakaan opiskelijabudjetilla.

Rusketuksen tarvitsen että voin näin kesällä peittää ERITTÄIN hirveät arpeni jaloissa. Siis ERITTÄIN hirveät. Nyt toivonkin että vältyn näiltä epäasiallisilta kommenteilta jotka haukkuvat itseruskettavat ja rusketuksen lyttyyn sen sijaan että vastaisivat esittämääni kysymykseen.

Käytössä on siis Doven itseruskettava vaalealle/normaalille iholle. Levitin sitä kahtena päivänä ja tuli tasainen, ok sävyinen (hieman keltainen) rusketus.
Kolmantena päivänä levitin tätä taas täysin normaalisti, ja annoin kuivua samalla tavalla kuin edellisilläkin kerroilla. Lähdin illalla viihteelle ystävien kanssa, ja kun pääsin kotiin, odotti minua järkyttävä löytö...

Oma ihonvärini (eli täysin valkoinen) näkyi läntteinä. Varsinkin molempien nilkkojen ympärillä täysin valkoiset rajat, ja polvet valkoisina. Satunnaisia valkoisia länttejä löytyy myös muualta kropasta.

Mitä tapahtui? Mihin muutamassa tunnissa katosi minun kolmen päivän tasainen kaunis rusketus? Mitä tein väärin? Pitäisikö nyt odottaa että kuluu kokonaan pois ja kokeilla uudestaan, vai jatkaa tuotteen käyttöä ja toivoa että nuo oudot valkoiset kohdat ruskettuvat uudelleen? Jos täytyy kulumista odottaa, kauanko menee? Koska ei näin kehtaa missään kävelläkään...

Nyt kaikki vinkit peliin, ja äkkiä!
Kiitos jo valmiiksi kaikille jotka vastaavat!

58

3644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arpia kanssa

      Nyt täytyy tuottaa neidille pettymys.

      Arvet eivät rusketu auringossa. Ne eivät häviä iholta mihinkään ne arvet.

      Näistä rusketavista voiteista en tiedä, miten toimii, joten ota rohkeasti yhteyttä valmisteen valmistajaan ja kysy, saako niillä väriä arpiin.

      D-vitamiinia talvella 50-100µg/vrk, niin alkaa iho heti ruskettumaan keväällä ja ruskettuu nopsaan.

      Johtuneen ihan siitä, että kun elimistössä on D-vitamiinitasot kunnossa, niin iho voi ruskettua, sen sijaan että olisi vaalea kerätäkseen mahdollisimman tehokkaasti D-vitamiinivarastoa täyteen.

      Evoluutio on vaalentanut ihomme, jotta se tuottaisi mahdollisimman tehokkaasti D-vitamiinia iholla sen lyhyen aikaa kesällä keskipäivällä, kun se on mahdollista.

      Kautta maailman historian ovat ihmiset olleet ulkona ilman vaatteita auringossa. Mutta kunnes ahne kosmetiikkateollisuus 80-luvulla keksi uuden rahasammon nimeltään aurinkorasvat, niin johan lähti ihosyövät ja monet muutkin syövät, jotka on yhdistetty aurinkorasvoissa käytettäviin kemikaaleihin, jyrkkään nousuun, jolle ei näy loppua.

      Lisäksi tähän kemikaalirasvan mainoskampanjaan ovat lähteneet ihotautilääkärit, mutta siinähän nyt mitään uutta ole, jotta lekurit on ympäripuhuttu rahalla tai ilman.

      Miksi ihosyövät lisääntyvät samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö?

      Korrelaatio ei tarkoita automaattisesti yhteyttä, mutta todellakin ihosyövät lisääntyvät samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö.

      http://personal.inet.fi/koti/magge/aurinkorasva.htm

      Vanhoja tuotteita poistuu ja uutta tulee siihen tahtiin, että olisi edes vaikea tutkia näiden kemikaalien kaikkia mahdollisia haittoja.

      ÄLÄ TUPAKOI

      • Rusketusraidallinen

        Nooh eipä ollut noita arpia tarkoitus ruskettaa kun ovat vielä vuodenkin jälkeen ns. "punaiset", mutta on pakko saada iho tasaisenväriseksi että voi peittää meikeillä nuo arvet. Normaalisti kun jalkani ovat valkoiset, täynnä pinkkejä ja valkoisempia läikkiä niin peittäminen on MAHDOTONTA. Tähän olen ollut tyytyväinen, että nämä arvet eivät näy ruskettunutta ihoa vasten niin huomattavasti, ja luulen pystyväni menemään ilman sen suurempia meikkailu-peittämisiä nyt rusketuksen ansiosta.

        Aurinko ei todellakaan tee hyvää arville, sen voinkin jo sanoa.
        Ja syöpä tulee kun tuijottaa mikroakin, joka viikko uutisoidaan että jostain voi saada syövän, tietenkin viisasta koittaa minimoida syövän saamista (ei tupakkaa, ei aurinkoa, ei mikron tuijottamista) mutta en kuitenkaan usko että hautaan joudun itseruskettavien käytön takia...tai sen mikron tuijottelun takia mitä itseasiassa harrastan paljon.

        Mutta kiitos tuosta D-vitamiini vinkistä! Nyt apua näihin valkoisiin läntteihin?


      • arpia kanssa
        Rusketusraidallinen kirjoitti:

        Nooh eipä ollut noita arpia tarkoitus ruskettaa kun ovat vielä vuodenkin jälkeen ns. "punaiset", mutta on pakko saada iho tasaisenväriseksi että voi peittää meikeillä nuo arvet. Normaalisti kun jalkani ovat valkoiset, täynnä pinkkejä ja valkoisempia läikkiä niin peittäminen on MAHDOTONTA. Tähän olen ollut tyytyväinen, että nämä arvet eivät näy ruskettunutta ihoa vasten niin huomattavasti, ja luulen pystyväni menemään ilman sen suurempia meikkailu-peittämisiä nyt rusketuksen ansiosta.

        Aurinko ei todellakaan tee hyvää arville, sen voinkin jo sanoa.
        Ja syöpä tulee kun tuijottaa mikroakin, joka viikko uutisoidaan että jostain voi saada syövän, tietenkin viisasta koittaa minimoida syövän saamista (ei tupakkaa, ei aurinkoa, ei mikron tuijottamista) mutta en kuitenkaan usko että hautaan joudun itseruskettavien käytön takia...tai sen mikron tuijottelun takia mitä itseasiassa harrastan paljon.

        Mutta kiitos tuosta D-vitamiini vinkistä! Nyt apua näihin valkoisiin läntteihin?

        Laita värivoidetta.

        Mulla on arvet vaalentuneet alle vuodessa, joten ei punoita ja voin olla auringossa ihan huoletta.

        Mikroo en käytä, kun se pilaa ruuan maun ja koostumuksen.

        "joka viikko uutisoidaan että jostain voi saada syövän"

        Se on mainoskikka, jotta ostat jotain tuotetta, joka muka estää sen.


      • Packoja tuotteita
        arpia kanssa kirjoitti:

        Laita värivoidetta.

        Mulla on arvet vaalentuneet alle vuodessa, joten ei punoita ja voin olla auringossa ihan huoletta.

        Mikroo en käytä, kun se pilaa ruuan maun ja koostumuksen.

        "joka viikko uutisoidaan että jostain voi saada syövän"

        Se on mainoskikka, jotta ostat jotain tuotetta, joka muka estää sen.

        No syöpä on tai ei ole mainoskikka, mutta kyllähän kaikenlaista packaa myydään. Ei muuta asiaa.


      • Aallot kaukaa
        Rusketusraidallinen kirjoitti:

        Nooh eipä ollut noita arpia tarkoitus ruskettaa kun ovat vielä vuodenkin jälkeen ns. "punaiset", mutta on pakko saada iho tasaisenväriseksi että voi peittää meikeillä nuo arvet. Normaalisti kun jalkani ovat valkoiset, täynnä pinkkejä ja valkoisempia läikkiä niin peittäminen on MAHDOTONTA. Tähän olen ollut tyytyväinen, että nämä arvet eivät näy ruskettunutta ihoa vasten niin huomattavasti, ja luulen pystyväni menemään ilman sen suurempia meikkailu-peittämisiä nyt rusketuksen ansiosta.

        Aurinko ei todellakaan tee hyvää arville, sen voinkin jo sanoa.
        Ja syöpä tulee kun tuijottaa mikroakin, joka viikko uutisoidaan että jostain voi saada syövän, tietenkin viisasta koittaa minimoida syövän saamista (ei tupakkaa, ei aurinkoa, ei mikron tuijottamista) mutta en kuitenkaan usko että hautaan joudun itseruskettavien käytön takia...tai sen mikron tuijottelun takia mitä itseasiassa harrastan paljon.

        Mutta kiitos tuosta D-vitamiini vinkistä! Nyt apua näihin valkoisiin läntteihin?

        Voit tuijottaa käynnissä olevaa mikroaaltouunia, kunhan teet sen vähintään metrin päästä.


      • kiitih
        Rusketusraidallinen kirjoitti:

        Nooh eipä ollut noita arpia tarkoitus ruskettaa kun ovat vielä vuodenkin jälkeen ns. "punaiset", mutta on pakko saada iho tasaisenväriseksi että voi peittää meikeillä nuo arvet. Normaalisti kun jalkani ovat valkoiset, täynnä pinkkejä ja valkoisempia läikkiä niin peittäminen on MAHDOTONTA. Tähän olen ollut tyytyväinen, että nämä arvet eivät näy ruskettunutta ihoa vasten niin huomattavasti, ja luulen pystyväni menemään ilman sen suurempia meikkailu-peittämisiä nyt rusketuksen ansiosta.

        Aurinko ei todellakaan tee hyvää arville, sen voinkin jo sanoa.
        Ja syöpä tulee kun tuijottaa mikroakin, joka viikko uutisoidaan että jostain voi saada syövän, tietenkin viisasta koittaa minimoida syövän saamista (ei tupakkaa, ei aurinkoa, ei mikron tuijottamista) mutta en kuitenkaan usko että hautaan joudun itseruskettavien käytön takia...tai sen mikron tuijottelun takia mitä itseasiassa harrastan paljon.

        Mutta kiitos tuosta D-vitamiini vinkistä! Nyt apua näihin valkoisiin läntteihin?

        porkkanaa solariumia ja sania :D


    • Asdasdlumiukko

      Itsellä juurikin tuo sama ongelma !
      Oli pakko lopettaa käyttö kun en tiennyt teenkö huomaamattani jotain väärin, vai onko itse itseruskettavassa ongelma.
      Olisi kiva saada tosiaan vastaus tähän asiaan.

      • isoäiti

        Clarinsin itseruskettava mousse vartalolle! Sisältää suojakertoimen 15 SPF. Levittyy tasaisesti, ei värjää liikaa. Kasvoille Clarinsin itseruskettava voide, ei suojakerrointa. Olen todennut hyviksi. Rusketus lähtee suihkussa karkealla sienellä ja saippualla.


    • tekoruskea

      Dove kuluu minullakin aina epätasaisesti pois. Just kun on saanut tarpeeks monta kerrosta levitrttyä niin alkaa jo kulua. Kannattaa vaihtaa kunnon itseruskettaviin joilla saa kerralla hyvän värin. Väri kestää n. viikon. Jonka jälkeen kannattaa kuoria iho ja laittaa uusi rusketus tasaiselle pohjalle. Entistä rusketusta ei tarvitse kuoria kokonaan pois, vaan tasoittaa epätasaisesti kuluneet kohdat. Muista myös ihon kosteutus mielellään päivitäin niin ei kulu niin helposti.

      Olen kokeillut n 15 eri itseruskettavaa ja parhaita on
      Loreal sublime bronze geeli 15€ Tosi hyvä rusketus yhdellä levityksellä, imeytyy hyvin
      Garnier ambre solaire voide, 10€, Vielä tummempi tulos kun lorealilla, imeytyy vähän hitaammin, mutta kuitenkin 50x nopeammin kuin dove.

    • Teflon Olmi

      Minä kokeilin aika monta itseruskettavaa ennen kuin päädyin siihen, että ne vain eivät pysy minun ihollani. Ensin saatan saada hieman väriä, mutta parissa päivässä on sitten terävärajaisia valkoisia alueita näkyvissä. Niitä ei voi edes tasoittaa millään. Näky on kauhea.

      Sama juttu auringon kanssa.

    • ei kukaan

      Miksi tuollaisia hömppärasvoja pitäisi käyttää?

      Kuka tietää niiden pitkäaikaiskäytön turvallisuudesta?

      • kosmetologikuittaa

        Miksi käyttää noita hömppärasvoja? Miksi käyttää hiusvärejä? Miksi käyttää meikkejä? Miksi emme kaikki mene 100% luonnollisina samanlaiset vaatteet päällä? Koska haluamme vaikuttaa ulkonäköömme, haluamme tehdä itsestämme itsemme näköisiä, ja jos joku haluaa ihostaan hieman tasaisemman värisen tai hieman tummemman kuin oma ihonväri olisi, niin eikö sitten ole ihan loogista että näitä "hömppärasvoja" käyttää? Rusketus kun ei kaikille ole niin yksinkertaista hankkia, aurinko vahingoittaa ihoa pahasti, eikä siltikään tulos ole välttämättä ruskea vaan punainen.

        Itseruskettavien pitkäaikaiskäytön turvallisuus on tiedossa. Turvallisuus on 100%, toisin kuin auringonotossa tai solariumissa jotka vanhentavat ja vahingoittavat ihoa (pahimmassa tapauksessa syöpä). Itseruskettavaa on yhtä turvallista käyttää kuin mitä tahansa kosteusvoidetta.

        Toivottavasti tämä vastasi sinun _erittäin_ kinkkiseen kysymykseen.


      • hyvä aurinkoa
        kosmetologikuittaa kirjoitti:

        Miksi käyttää noita hömppärasvoja? Miksi käyttää hiusvärejä? Miksi käyttää meikkejä? Miksi emme kaikki mene 100% luonnollisina samanlaiset vaatteet päällä? Koska haluamme vaikuttaa ulkonäköömme, haluamme tehdä itsestämme itsemme näköisiä, ja jos joku haluaa ihostaan hieman tasaisemman värisen tai hieman tummemman kuin oma ihonväri olisi, niin eikö sitten ole ihan loogista että näitä "hömppärasvoja" käyttää? Rusketus kun ei kaikille ole niin yksinkertaista hankkia, aurinko vahingoittaa ihoa pahasti, eikä siltikään tulos ole välttämättä ruskea vaan punainen.

        Itseruskettavien pitkäaikaiskäytön turvallisuus on tiedossa. Turvallisuus on 100%, toisin kuin auringonotossa tai solariumissa jotka vanhentavat ja vahingoittavat ihoa (pahimmassa tapauksessa syöpä). Itseruskettavaa on yhtä turvallista käyttää kuin mitä tahansa kosteusvoidetta.

        Toivottavasti tämä vastasi sinun _erittäin_ kinkkiseen kysymykseen.

        Aurinko on hyväksi iholle.

        Aurinko olisi jo tappanut koko ihmiskunnan, jos se olisi pahaksi.


      • bzlaöbaöpc
        hyvä aurinkoa kirjoitti:

        Aurinko on hyväksi iholle.

        Aurinko olisi jo tappanut koko ihmiskunnan, jos se olisi pahaksi.

        Syöpä olisi tappanut jo koko ihmiskunnan jos se olisi pahaksi.
        Kaikki olisivat jo hukkuneet jos mereen voisi hukkua.

        UV-säteily on Amerikkalaisten keksimä salaliitto jolla tehdään kauppaa tekorusketusmarkkinoilla.

        olihan edellinen kommentoija trolli eikä vain tyhmä?


      • facepalmaaja
        hyvä aurinkoa kirjoitti:

        Aurinko on hyväksi iholle.

        Aurinko olisi jo tappanut koko ihmiskunnan, jos se olisi pahaksi.

        Rasvakin on varmaan sitten hyvästä kun ei ole VIELÄ tappanut koko ihmiskuntaa? Kohtuudella rasva ja aurinko ovat ihan ok eikä niihin kuole, mutta ihosyöpä ja ylipaino tappavat kyllä monen monta ihmistä joka päivä...

        Komppaan kanssakommentoijaani, kai olet vain trolli etkä tyhmä?


      • Toinen kosmetologi
        hyvä aurinkoa kirjoitti:

        Aurinko on hyväksi iholle.

        Aurinko olisi jo tappanut koko ihmiskunnan, jos se olisi pahaksi.

        Aurinko ei TODELLAKAAN ole hyväksi iholle!


    • Hanne 32

      Itseruskettavat tekee ihmisestä pellen näköisen,
      en ole koskaan kaivannut ja aitona vaaleana viihdyn hyvin ja
      se mikä tulee auringosta on sopiva,liian ruskea lähinnä huvittava.
      Flauksikin käynyt ihan kiitettävästi luonnollisena ihmisenä!

      • ...

        Se tekee pellen näköisen vain jos ei osaa käyttää niitä oikein. Mutta hyvä, että on flauksi käynyt...


    • iuiii

      Aloittajallapa on isot murheet. Mietipä jos sulla olis vaikka syöpä, millaiseen paniikkiin sitten joutuisit?

      • persesilmämohikaani

        Elikkästä siis juurikin sama ongelma oli minullakin mutta ostin vaaleanruskeaa talomaalia ja pensselin ja maalasin itseni. Tuli kivan näköinen ja lopuksi työnsin pensselin persreikään. Siis se karvaosa näkyy ulos eli on kuin perseessä olisi mohikaanikampaus. Nice, kaunis rusketus ja kaupanpäälle persesilmämohikaani.


    • kultapöly

      Tämä kesä ollut pitkään aikaan paras auringon otto kesä siis ihan luomu rusketus. niin onhan se hassua jos rusketus pesussa häviää (luin rasva rusketus) siis päivät ruskettuneena ja yöt lumikkona hei haloo.

    • pupujussiporkkana

      popsi popsi porkkanaa rusketusta vahvistaa :)))) sit vielä syötäviä ruskettavia nii johan lähtee. ite en näitä käytä mut oon nähny ja kuullut toimivan. Voisin kokeilla :).

    • Huvittunut

      Miksi pitää yleensäkin näyttää joltain viemäristä nousseelta(länsimaalaisen valkoihoisen rusketus?)

      Ihan karmean näköisiä ovat he, jotka jatkuvasti ottaa aurinkoa, käyvät solariumissa tai käyttävät noita litkuja. Sellainen suklaarusketus ei vain sovi valkoihoiselle länsimaalaiselle ja minua aina tulee mieleen joko viemäristä noussut tai kenkälankilla ittensä sotkenut kun sellainen tulee vastaan.

      Rusketus ja tumma ihon väri sopii vain niille joilla se luonnostaankin on. Miksi pitää nähdä kauheasti vaivaa näyttääkseen joltain muulta kuin oikeasti on? Jokainen meistä on syntyessään ainutlaatuinen, mutta nuo itseään koristelevat pyrkivät olemaan samanlaisia kuin muut, luullen erottuvansa siten joukosta.

      Ihme logiikkaa.

      • Huvittunut

        Lisäystä vielä edelliseen.

        Ollaan sellaisia kuin ollaan, ei meidän tartte näyttää joltain muulta vain siksi että se on trendi jossain päin maailmaa. :)

        Mutta jokainen tyylillään, kukin elää omaa elämäänsä eikä siinä mitään vikaa ole, ihmetyttää vain se vaiva minkä ihmiset näkee näyttääkseen joltain muulta.

        Ja normaalisti kesäisin ruskettuneet on ok, se on vain luonnollista.


    • Hyväksi todettu

      Jos et rusketu kunnolla, niin suosittelen kokeilemaan dermoshopista saatavaa itseruskettavaa. Olen itse sekoittanut sitä kosteusvoiteeseen (ei liian paksua kosteusvoidetta), joka levittyy helposti iholle eikä rasvoita liikaa. Kun levität aineen illalla, niin aamulla on kaunis päivetys iholla. Jos et ole tyytyväien tulokseen, niin uusi käsittely seuraavana iltana. Rusketus kyllä häviää parissa päivässä. Tuubi on riittävä, kun käytät sitä yhdessä kosteusvoiteen kanssa ja helpompi levittää. Tuoksu ei ole välttämättä ole miellyttävä, mutta lopputulos on hyvä!

    • luomu - nainen

      En tajua, että miksi pitää yrittää väkisin ruskettua? On ihan ookoo, että päivettyy ihan normaaliin tapaan, kun liikkuu ulkona ja istuskelee (enimmäkseen) varjossa. Meidän pitäisi olla ylpeitä siitä, että olemme vaaleaihoisia, koska se on katoava ominaisuus ihmiskunnassa ja olemme selkeässä vähemmistössä. Enkä siis tarkoita tätä mitenkään rasistisesta näkökulmasta, vaan lähinnä ihmettelen, että miksi mustaihoiset yrittävät vaalentaa ihoaan ja me valkoihoiset yritämme ruskettaa ihoamme?

      Voisit esimerkiksi käyttää nilkkapituista kohtuullisen ohutta kesähametta, jolloin jalat ruskettuvat kyllä siellä varjossakin. Jos on rauhallisempi paikka eikä kukaan näe, niin silloinhan voi vähän nostaa helmaa ylemmäksi, jotta jalat saa vähän enemmän aurinkoa ja sitä kautta saa kroppaan D-vitamiiniakin.

      Minusta ruiskurusketukset ja purkkirusketukset antavat teennäisen värin. Valitettavasti käyttäjät eivät sitä yleensä itse huomaa.

      • koviakokenut32

        Olen samaa mieltä kanssasi! Itse olen myös vaaleaihoinen enkä yritä muuttaa sitä vain joidenkin muotioikkujen tai sen takia että en erottuisi massasta. Itse en halua sairastua mihinkään syöpiin tai muihin vakaviin sairauksiin.
        En ymmärrä joidenkin suorastaan vihamielisyyttä sellaisia ihmisiä kohtaan jotka eivät halua kulkea massan mukana, kerran koin tällaisen tilanteen yleisellä paikalla jossa kassaneidit kovaan ääneen puhuivat minun ihonväristäni että se haluaa olla perinteinen suomalainen!

        No miksi ei saisi olla sellainen millaiseksi on syntynyt?
        Miksi muuttamaan itseään vain miellyyttääkseen muita?


    • dfdfddsdf

      Syy siihen että et rusketu on mahdollisesti ruokavalio joka ei sinulle sovi. Olin itse sellainen auringossa aina vain palava mutta ruokavalioremontin sivuvaikutuksena olenkin yhtäkkiä helposti ruskettuva enkä ole palanut edes pidempiä aikoja suorassa auringonpaisteessa vietettyäni.

      • Kärtsääjä

        Kerro toki lisää tuosta ruokavalioremontista?


      • fdsfdsdfs
        Kärtsääjä kirjoitti:

        Kerro toki lisää tuosta ruokavalioremontista?

        En ole asiantuntija enkä ole myymässä mitään joten en halua antaa sinulle ohjeita jotka saattavat olla sinulle vääränlaisia. Kaikille ihmisille ei sovi sama ruokavalio. Suosittelen tutkimaan ja kokeilemaan itse rohkeasti.


    • Annile

      Tässä ei aloittaja kysynyt nkeneltäkään mielipidettä itseruskettavista saati lupaa niiden käyttöön vaan vinkkejä!
      Minäkin ehdotan, että vaihdat toiseen itseruskettavaan.
      Ja aurinko ei tosiaan ole kaikille terveellistä.

      • fsdfdffdds

        Aurinko ei sovi kaikille koska heillä on itselleen sopimaton ruokavalio, elintavat tai he käyttävät itselleen sopimattomia ehkäisypillereitä. Poikkeus on tietysti ihmiset jotka ovat aidosti albiinoja.


      • Annile
        fsdfdffdds kirjoitti:

        Aurinko ei sovi kaikille koska heillä on itselleen sopimaton ruokavalio, elintavat tai he käyttävät itselleen sopimattomia ehkäisypillereitä. Poikkeus on tietysti ihmiset jotka ovat aidosti albiinoja.

        Ja ihmiset, jotka eivät lääkityksen vuoksi kestä aurinkoa. Ei jakseta inttää, jooko.


      • fdsfsdfdsdf
        Annile kirjoitti:

        Ja ihmiset, jotka eivät lääkityksen vuoksi kestä aurinkoa. Ei jakseta inttää, jooko.

        Joo. En tiennyt tuliko tuo ensimmäinen viesti perille kun kirjoitin toisen. Jäi vaan lähetä painikkeeseen pyörä pyörimään.


    • Ei kai kukaan hetkessä rusketu. Kun tällaisina kesäpäivinä aktiivisesti liikkuu ulkona niin varmasti päivettyy. Itseruskettavasta ei kotikonstein saa koskaan tasaista ja luonnollista.

    • Lumene Bronzer
    • eräs lumikki

      Olen myös syntymävaalea enkä juuri rusketu, siksi en suotta rypistytä ihoani tuolla rannoillakaan :) Jos ruskettuisin, voisin toki kohtuudella ottaa mielelläni väriä mutta minkäs teet kun luontoäiti jo 3 polvessa on toisin päättänyt.

      Joskus kokeilin noita itseruskettavia mutta se laikkuisuus, tuotteiden odööri ja muu vaiva: en ole enää kokeillutkaan vuosiin. Olen vaalea ja sinä pysyn. Kannattaa käyttää itselle sopivia värejä vaatteissa, värianalyysi esimerkiksi auttaa. Itse olen talvi ja jos käyttäisin esim. syksyn maanläheisiä värejä muistuttaisin kuollutta! :) Meikkaan päivittäin koska ripset ja kulmatkin ovat aika vaaleat niin saan vähän pirteyttä kasvoihini hyvin meikein.

      Käytän kyllä lyhyitä hameita sun muita, ohuet sukkikset tai stay upit tarvittaessa (ei ole kuumia paitsi näillä helteillä nyt on kaikki vaikka olisit alasti...) mutta olen sinut oman ihon värini kanssa. Pyrin hoitamaan ihoani ja hiuksiani ja pidän painoni kurissa ja pyrin muutenkin olemaan kondiksesta joten ihan ihmisestä menen :)

      Viestini on siis että unohda noi tuotteet...

    • helv

      ei punapäät rusketu nii vaa =DDDDDDDDD

    • Hyvää ihosyöpää

      Miksi pitäisi edes ruskettua? Idioottien hommaa!

    • makuja monenlaisia

      Niinpä, kuten moni on jo todennut miksi ehdoin tahdoin ruskettaa itseään. Iho saa auringosta oman hyötynsä ilman viikojen mittaista rannalla makoilua. Onko ruskea iho sitten kaunis on ihan katsojan silmässä, kuten myös tatuoinnit, lävistykset ym. ihmisen itselleen kehittelemät "välttämättömät" lisäsijoitukset. Itse tykkään meikittömästä, tatuoimattomasta vaaleaihoisesta naisesta jollainen mm. oma vaimoni on. :)

    • itsehän käytän itseruskettavia kalsareita

    • ruskettunut

      Hei. Kärsin samanlaisista ongelmista AP:n kanssa ja kokeilin myös itseruskettavia voiteita mutta totesin ne nopeasti hankaliksi käyttää ja tuloksen ylläpitäminen vaati eirtyistä vaivannäköä. Jos haluaa pysyä ruskeana ympärivuoden niin en itse suosittelisi voiteita tai solariumia, vaan syön mielummin pillereitä jotka ruskettavat ihan tasaisesti ja kauniisti eikä niistä ainakaan toistaiseksi ole löytynyt mitään vaarojakaan iholle. Niiden käyttö on vain melko kallista kun kuukauden purkki maksaa noin 30 euroa.

    • Avon on paras

      Hei! Pakko suositella sulle todella hyvää itseruskettavaa suihketta. Se on Avonin tuote ja käytin sitä keväällä pari kuukautta ja sain sillä todella tasaisen ja aidon näköisen rusketuksen :) Ainut miinus oli vahva tuoksu, mutta ei se sitten enää tuoksunut niin vahvalle, kun olin laittanut suihketta. Toinen miinus puoli oli se, että pullo oli pieni ja se ei kestänyt montaa viikkoa, mutta se on edullinen, vain alle 5€ pullo ja se on kyllä hyvä tuote ja, kun sitä vain muistaa laittaa joka ilta niinkuin minä tein niin sain tosi hyvän rusketuksen :)

    • kati25

      Viisas oli etusivun otsikko joka kysyi heti että kannattaako itserusketus, mikä ei ollut tämän aloittajan pointti. Voi herranjestas.

      Itse en tiedä itseruskettavista mitään. Etkö voisi vaikka käyttää peitevoidetta tms arpiin? Meikit ei ole aina naamalle tarkoitettu.

    • cherrie

      Hei! Itse olen saanut todella tasaisesti tuon Dove-päivetyksen, kun olen pari kertaa viikossa kuorinut ihon. Lisäksi laitan aina ennen Doven itseruskettavan levitystä vartalovoidetta koko vartalolle, näin iho kosteutuu ja väri levittyy tasaisemmin. Dovessahan on kosteusvoide jo itsessään, mutta ei lisäkosteutus haittaa :)

    • hjuyt
    • trgfdgfd

      Siis mitä yrität tehdä? Vaalentaa arpea itseruskettavalla voiteella? Hölmömpää en ole koskaan kuullut liittyen arpien peittämiseen. Ei itseruskettava arpia vaalenna. Arvet vaalenevat itsestään ja niiden muodostuminen on yksilöllistä.

      Aurinkoa ei kannata ylimääräistä ottaa ja itseruskettavai ei todellakaan käyttää. Ainoastaan vanhentaa ihoa ja altistaa ihosyövälle.

      Jos arvet ahdistaa niin vedä sukkahousut jalkaan tai koita meikata niitä piiloon silloin kun eivät saa näkyä.

    • levitys on tärkeä (käytä suojakäsineitä, ettei käsiin jää läikkiä... vasta viimeisenä levitä voidetta käsiin) eli pyöreä, nopea liike, ja koko puolelle vartaloa.
      Joka päivä sitä rasvaa ei kannata levittää, vaan vaikka aina suihkun jälkeen, mutta vasta sen jälkeen, kun iho on kokonaan kuivattu.

      Vettä ei saa päästä iholle ennen kuin se rasva on kokonaan kuivunut! Siitä tulee ne valkeat läntit nimim. kokemusta on..

      Yleensä polvet ja muut taipeet on kuivemmat, eli kannattaa rasvata ennen itseruskettavan levitystä... sun tapauksessa ilmeisesti ne onkin jotenkin kosteammat? Eli ehkä niihin valkoiseksi jääneisiin paikkoihin pitäisi levittää uusi kerros?

      En sitten tiedä kun nyt on ollut niin kuuma että miten oma hiki vaikuttaa... omaa rusketusta tukemaan kannattaa syödä porkkanaa :) beetakarotiini syventää rusketusta,

      Ja arvista, tosi on että arvet ei rusketu, mutta rusketus kyllä tasoittaa arpien näkyvyyttä. Tummemmalla iholla ei erotu niin hyvin.

      • saoienkl

        Toinen hyvä on tomaattipyre, auttaa ruskettumaan palamatta. Aloitan aina keväällä tomaattipyren syönnin, enkä nykyisin enää pala niin herkästi auringossa. Tomaatissa lykopeeni-nimistä ainetta, joka täydentää beetakaroteenia.

        Itseruskettavista sen verran, että jos tulee liian tummia laikkuja, niin niitä voi tasoitella alkoholipitoisella kasvovedellä pyyhkimällä. Voisiko noihin vaaleisiin laikkuihin olla syynä, että rusketus yksinkertaisesti kuluu pois? Myös mulla näyttää hyvälle korkeintaan pari kolme päivää.


    • 4+19

      .....täällä taas ihmiset puolustavat sitä "luonnollisuutta" ja ovat kovasti vastaan kaikkea mikä vähänkin muuttaisi omaa ulkonäköä.
      Mikä ihme siinä on, että heti ajatellaan että ei saa! "NÄYTÄT HIRVEÄLLE KUN MEIKKAAT/RUSKETUT/HANKIT SILIKONIT/SYÖT LIHAA/joku muu asia"

      Jos joku kysyy neuvoja, miksei siihen vaan voi vastata, tai olla hiljaa jos ei ole muuta sanottavaa kuin "hyi älä tee, minä en hyväksy, minun silmääni ei miellytä".

      Antakaa nyt jo olla sen luonnollisuusintoilunne kanssa. Suurimmalle osalle teistä "luonnollinen" meinaa sitä, että on meikattu niin ettei meikkiä heti huomaa. Jos vastaan kävelee joku, joka ei oikeasti ole laittautunut mitenkään, sanotaan että "hyi, tuokaan ei viitsi huolehtia itsestään" (nähty ja kuultu monesti)

    • vitivalkoinen

      *Iho olisi hyvä sheivata hyvin ennen itseruskettavan käyttöä.

      *Myös ihon kunnollinen kuorinta olisi hyvä tehdä ennen itseruskettavien käyttöä.

      *Arpia itseruskettavilla ei pysty peittämään, joissakin tapauksissa tilanne jopa pahenee.

      * Kokeilemalla eri itseruskettavia aineita, löydät omasi .

      Hyvää kesää kaikille! :)

    • rusketuttakuulla

      24mg astaksantiinia (luonnollista karotenoidia, joka antaa mm. lohelle sen räväkän värin ja antaa lohelle voiman uida vastavirtaan) nautittuna 3kk ajan, rusketut takuulla. Lisäksi on nautittava probiootteja ja D-vitamiinia, jotta astaksantiinin karoteroidit imeytyvät hyvin. Iherbistä tilaamalla nämä säästät paljon ja itse asiassa minulla on 10 dollarin alennuskoodi iHerb.comiin: http://www.iherb.com?rcode=HGD505

      Nutrex, BioAstin, Hawaiian Astaxanthin, 12 mg, 50 Gel Caps, näitä tabletteja kaksi päivässä.


      BONUSKOODI: HGD505
      Oikeuttaa 10 dollarin alennukseen iHerbissä.

    • evakko

      Kuori ihoa kunnolla ennen itseruskettajan lisäämistä. Hommaa vaikka semmoiset kuorinta hanskat tai tilaa ebaysta italy towel nimellä myytäviä kuorintapyyhkeitä tai hanskoja (sininen ja vihreä ovat tehokkaimmat). Polvien ja nilkkojen ympäristöön kannattaa keskittyä.

      Kannattaa varata kuorimiseen kunnolla aikaa. Onhan se vittumaista, mutta itseruskettajan käyttäjällä ei ole muuta vaihtoehtoa :)

    • asbag

      johan on ongelmat

    • Rusketusraidallinen

      Osaavatpas taas jotkut ihmiset olla yksinkertaisia... Kiitos asiallisista kommenteista niille jotka jaksaneet niitä laittaa!

      Juuri oli lehteen kirjoitettu juttu, että jopa 80% suomalaisista naisista värjää säännöllisesti hiuksiaan. Eli te jotka ette hyväksy tätä ulkonäön muuttamista ollenkaan, nauttikaa ihmeessä siitä 20% vähemmistöstä, joka ainoastaan teille kelpaa.

      Ei, arvet eivät rusketu, tämähän on jo itsestäänselvyys. Ihonvärini on erittäin epätasainen (valkoinen, täynnä ihmeellisiä länttejä) ja rusketus tekee ihoni tasaisen väriseksi, jolloin arpien peittäminen meikkivoiteella onnistuu. (Muuten se ei sitten onnistukaan ollenkaan, kokeiltu on.)

      Itseruskettavat eivät vieläkään aiheuta ihosyöpää toisin kuin aurinko ja solarium, yleissivistys on hieno asia joka monelta kuitenkin puuttuu.

      Ja niinkuin sanoinkin jo, minä en rusketu auringossa. Ja itseruskettavilla voi myös saada tämän luonnollisen rusketuksen jos niitä käyttää oikein. On myös ihmisiä jotka ampuvat yli, ja normaali talliainen ei huomaa kyllä eroa jos luonnollinen rusketus tulee vastaan että millä se on hankittu.

      Eipä minulla muuta.

      • Kalkkilaivan kapteeni

        Oon käyttänyt Dovea, mulla on ihan älyttömän valkoinen iho, josta suonetkin melkein kuultaa sinertävinä läpi, ja sen takia herätän vähän huomiotakin, siis negatiivista, jos menen lyhyissä shortseissa. Koska taasen olen urheilullinen ja sitä kautta ihan hyväkroppainen, on kiva käyttää kesällä helteellä lyhyitä shortseja ja toppeja. Mulle on auttanut Dove, laitan sitä suihkun jälkeen muutaman kerran viikossa, lähinnä sääriin ja käsivarsiin. Aika usein laitan ihan vähän ensin normaalia kosteusvoidetta ja sitten Dovea. Tällä tavalla en siis mitenkään näytä ruskettuneelta, mutta se valkosen sinertävä kalvakka ihoni saa sellaista normaalia sävyä. Ikinä ei kyllä kukaan ole ajatelutkaan että käyttäisin mitään itseruskettavaa, kun en ruskettuneelta näytä, mutta omaan silmään iho näyttää kivalta näin, eikä tosiaan ole enää tullut palautetta tyyliin"muuten oot kivan näköinen mutta miten sulla onnoin valkoiset jalat??". Ei tuntunut kivalta kuulla tällaisia kommentteja ja olla silmätikkuna. Eli luulen että tuo Dove sopii silloin kun sitä laittaa suht harvoin, eikä tavoittele varsinaista rusketusta. Aika kellertävä tulos tulee jos sitä laittaa monta päivää ihan peräkkäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe