Ruokakaupoista

Nälkäinen kalamies

Mitä mieltä olette ruokakaupoista Parkanossa? Aikaisemmin asioin K-Marketissa mutta nyt siirtynyt S-markettiin paremman palvelun takia.

75

1578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jklfjdljlasdfjlj

      S-market bettrannut paljon esim. mauste- ja erikoistavaroidensa valikoimassa, huomasin viime käynnillä. Plussaa siitä. K-supermarketissa asion vai silloin, jos heillä jotain todella hyviä tarjouksia, sillä muutoin se on kyllä PNO:n kallein, esim. leipähinnat. Ja K-kaupat muutenkin rankattu Suomen kalleimmiksi, joten... Parasta rahansäästöä saa käymällä ruokaostoksillä Lidlissä ja Halpa-Hallissa. Näiden kahden välillä selkeästi kilpailua, mikä näkyy esim. maidon ja kasvisten hinnoissa. Miellyttävin asiointi-ilmapiiri tässä kylässä minun mielestäni on jäjestyksessä: S-market, Halpa-Halli, Lidl, K-Supermarket.

      • Kemdkdnslsl

        S ja lidl pääsääntöisesti. S parhaat prossat. Molemmissa hyvä hedelmä-vihannesosasto, lidlissä ehkä paras? HH hevi osasto on aiva luokaton, paljon huonoa, nahistunutta tavaraa mielestäni. HH silti hyviä tarjouksia ja "sekatavarakaupan" vuoksi siellä jonkin verran käyn ja ruokaakin ostan. K:ssa harvemmin, siellä pirkka/k halpaa ja hyvä valikoima.


      • fjkdklöfldjf
        Kemdkdnslsl kirjoitti:

        S ja lidl pääsääntöisesti. S parhaat prossat. Molemmissa hyvä hedelmä-vihannesosasto, lidlissä ehkä paras? HH hevi osasto on aiva luokaton, paljon huonoa, nahistunutta tavaraa mielestäni. HH silti hyviä tarjouksia ja "sekatavarakaupan" vuoksi siellä jonkin verran käyn ja ruokaakin ostan. K:ssa harvemmin, siellä pirkka/k halpaa ja hyvä valikoima.

        Toi on kyllä tosi, HH:n vihannekset usein surkeita. ainakin siellä takahyllyssä. Tavara ei siis liiku. Lidlissä vaihtuu tavara sen verran paremmin, että siellä aina tuoretta. Se kertonee vaan siitä, että ihmiset ovat oppineet hakemaan vihreänsä Lidlistä halpojen hintojen vuoksi.


      • omistajaasiakas

        Samaa mieltä kanssasi Lidl paras, K-kaupassa tosiaankin vain ne plussatarjoukset haen, jos osuu kohdilleen, S-market ei vetoo millään lailla, vaikka asiakasomistaja olenkin, ei koskaan mitään houkuttelevia omistaja-tarjouksia.


    • Samaa mieltä

      Täysin samaa mieltä edellisten kanssa!!!

    • Sirpakka

      S-market on petrannut valtavasti ja Lidl on hintojen puolesta ykkönen.

    • SFGFSGSG

      Oletteko löytäneet vanhentuneita tuotteita? Itsellä osuu kohdalle aika usein ainakin tietyssä kaupassa.

      • Joskus pakko syödä

        Oon ostanut S-marketissa 4 kertaa tuotteen jossa on lappu -30% tai -50%
        Joka kerran kassalla on otettu kuitenkin normaali hinta, siis ihan joka kerta, en valehtele. Oon huomannu asian vasta kotona ja en kyllä viitti vaivasen 50 sentin takia takasi kauppaan lähteä asiaa oikasemaan. Ratkaisin asian sillai että en ikinä osta tavaraa missä on alennuslappu koska samalla normaalihinnalla saa sellasiakin missä on pitemmästi päiväystä. En tiedä onko kassat vaan vähän huolimattomia ei luulis että ne tahallaan huijaa. Asiakkaathan sillä vaan ajettais muihin kauppoihin. Tarkistakaa kuittinne jo kassalla jos kehtaatte, mä en viitti sielä kiirees kuitteja alkaa syynäämään.
        S-marketin parkkipaikalla vois vähä tuijia madaltaa, ne haittaa näkyvyyttä aika pahasti. Muuten ihan kelpo kauppa. K-kauppa on melko kallis, sielä tulee harvemmin käytyä. Halpa-Hallis on jotkut myyjät kamalan töykeitä. Lidlin valikoima yllättävän monipuolinen. Se on kyllä varteenotettava kilpailija muille ruokakaupoille.


      • afjldfldjkfl
        Joskus pakko syödä kirjoitti:

        Oon ostanut S-marketissa 4 kertaa tuotteen jossa on lappu -30% tai -50%
        Joka kerran kassalla on otettu kuitenkin normaali hinta, siis ihan joka kerta, en valehtele. Oon huomannu asian vasta kotona ja en kyllä viitti vaivasen 50 sentin takia takasi kauppaan lähteä asiaa oikasemaan. Ratkaisin asian sillai että en ikinä osta tavaraa missä on alennuslappu koska samalla normaalihinnalla saa sellasiakin missä on pitemmästi päiväystä. En tiedä onko kassat vaan vähän huolimattomia ei luulis että ne tahallaan huijaa. Asiakkaathan sillä vaan ajettais muihin kauppoihin. Tarkistakaa kuittinne jo kassalla jos kehtaatte, mä en viitti sielä kiirees kuitteja alkaa syynäämään.
        S-marketin parkkipaikalla vois vähä tuijia madaltaa, ne haittaa näkyvyyttä aika pahasti. Muuten ihan kelpo kauppa. K-kauppa on melko kallis, sielä tulee harvemmin käytyä. Halpa-Hallis on jotkut myyjät kamalan töykeitä. Lidlin valikoima yllättävän monipuolinen. Se on kyllä varteenotettava kilpailija muille ruokakaupoille.

        S-marketissa ei enää edes anneta 50% alea! Löysin kerran samana päivänä vanhenevan tuoremakkarapaketin (ovat älykalliita normihinnalla) ja ajattelin, että siitähän sitten iltapala perheelle. Menin myyjältä pyytämään ale-leimaa ja hän läimäsi pakettiin ale 30%... Ihmettelin asiaa, että miten niin, tänäänhän on viimeinen myyntipäivä eli eikös ale ole 50%? Hänen mukaansa S ei enää myy 50% alella. Iskin paketin takaisin hyllyyn ja otin tuoretta muuta. Pitäköön vanhat, lähes täysihintaiset tuotteensa. Samoin on muuten Lidlissä - eivät hekään anna kuin 20% alella vanhenevaa tavaraa. Kahdesti olen sieltä erehtynyt ostamaan jotain, mutta enää en osta, ovat kotona osoittautuneet jo homeisiksi...


      • Tarkka, en nipottaja
        Joskus pakko syödä kirjoitti:

        Oon ostanut S-marketissa 4 kertaa tuotteen jossa on lappu -30% tai -50%
        Joka kerran kassalla on otettu kuitenkin normaali hinta, siis ihan joka kerta, en valehtele. Oon huomannu asian vasta kotona ja en kyllä viitti vaivasen 50 sentin takia takasi kauppaan lähteä asiaa oikasemaan. Ratkaisin asian sillai että en ikinä osta tavaraa missä on alennuslappu koska samalla normaalihinnalla saa sellasiakin missä on pitemmästi päiväystä. En tiedä onko kassat vaan vähän huolimattomia ei luulis että ne tahallaan huijaa. Asiakkaathan sillä vaan ajettais muihin kauppoihin. Tarkistakaa kuittinne jo kassalla jos kehtaatte, mä en viitti sielä kiirees kuitteja alkaa syynäämään.
        S-marketin parkkipaikalla vois vähä tuijia madaltaa, ne haittaa näkyvyyttä aika pahasti. Muuten ihan kelpo kauppa. K-kauppa on melko kallis, sielä tulee harvemmin käytyä. Halpa-Hallis on jotkut myyjät kamalan töykeitä. Lidlin valikoima yllättävän monipuolinen. Se on kyllä varteenotettava kilpailija muille ruokakaupoille.

        Juuri tuon takia myyjät eivät välttämättä ole niin tarkkoja siitä, peritäänkö asiakkaalta oikea hinta, kun monet eivät kehtaa, tai ehdi, tai muuten vain huomaa tarkistaa kuittejaan.
        Jos asiakkaat alkaisivat enemmän korjaamaan vääriä hintoja, niin ehkä myyjätkin alkaisivat olemaan tarkempia


      • törkeydenhuippu
        Tarkka, en nipottaja kirjoitti:

        Juuri tuon takia myyjät eivät välttämättä ole niin tarkkoja siitä, peritäänkö asiakkaalta oikea hinta, kun monet eivät kehtaa, tai ehdi, tai muuten vain huomaa tarkistaa kuittejaan.
        Jos asiakkaat alkaisivat enemmän korjaamaan vääriä hintoja, niin ehkä myyjätkin alkaisivat olemaan tarkempia

        Todella TÖRKEÄ väite myyjistä, eikä varmasti pidä paikkaansa! Luuleeko joku todella että kassoja kiinnostaa pelata jonkun liikkeen pussiin? Ja palkaksi ottaa riski, että saa asiakkaan huudot päälleen? Tajuaako kukaan edes kuinka pahalta se tuntuu, kun tekee virheen vahingossa ja saa siitä vihat päälleen? Pitäis itse tulla istuun siihen kassalle, niin jospa ymmärtäisi millaista se on.


      • Reilu peli
        afjldfldjkfl kirjoitti:

        S-marketissa ei enää edes anneta 50% alea! Löysin kerran samana päivänä vanhenevan tuoremakkarapaketin (ovat älykalliita normihinnalla) ja ajattelin, että siitähän sitten iltapala perheelle. Menin myyjältä pyytämään ale-leimaa ja hän läimäsi pakettiin ale 30%... Ihmettelin asiaa, että miten niin, tänäänhän on viimeinen myyntipäivä eli eikös ale ole 50%? Hänen mukaansa S ei enää myy 50% alella. Iskin paketin takaisin hyllyyn ja otin tuoretta muuta. Pitäköön vanhat, lähes täysihintaiset tuotteensa. Samoin on muuten Lidlissä - eivät hekään anna kuin 20% alella vanhenevaa tavaraa. Kahdesti olen sieltä erehtynyt ostamaan jotain, mutta enää en osta, ovat kotona osoittautuneet jo homeisiksi...

        Kyllä meidän kylän Ässässä näkyy 50 prosentin lappuja, myyjän mukaan vain kalahyllyssä, jossa on lyhyemmät myyntiajat. Keskon supereissa on monenmoista käytäntöä, sekä prosentti- että rahamääräisiä alennuksia. Täkäläisissä Lähikaupoissa on kaikkein nuljuimmat vanhan ruoan alennusmenetelmät. Tänään viimeisessä myyntipäivässä olevia tavaroita aletaan laputtaa iltapäivän puolella 20 prosentin punalapuilla, niin nulju on ruotsalainen sijoitusrahasto, joka omistaa Lähikaupat. Lidl pistää alennuslaput 20 prosenttia kaksi jopa kolme päivää ennen viimeistä myyntipäivää, se on reiluin.


      • pkasdkasdlöölsdk
        Reilu peli kirjoitti:

        Kyllä meidän kylän Ässässä näkyy 50 prosentin lappuja, myyjän mukaan vain kalahyllyssä, jossa on lyhyemmät myyntiajat. Keskon supereissa on monenmoista käytäntöä, sekä prosentti- että rahamääräisiä alennuksia. Täkäläisissä Lähikaupoissa on kaikkein nuljuimmat vanhan ruoan alennusmenetelmät. Tänään viimeisessä myyntipäivässä olevia tavaroita aletaan laputtaa iltapäivän puolella 20 prosentin punalapuilla, niin nulju on ruotsalainen sijoitusrahasto, joka omistaa Lähikaupat. Lidl pistää alennuslaput 20 prosenttia kaksi jopa kolme päivää ennen viimeistä myyntipäivää, se on reiluin.

        Onhan Ässällä täälläkin on tähän asti ollut 50% ale ainakin vimppapäivän tuotteissa, mutta ei näköjään enää... En kyllä ymmärrä miksi? Jos hyllyssä on rivi samana päivänä vanhenevia samoja tuotteita ja vieressä rivi seuraavana päivänä vanhenevia samalla 30% alella, niin arvatkaa kummat menee kaupaksi! Hävikkiinhän noi saman päivän vanhat sitten menevät. Tai no, voivathan myyjät pussittaa ne illalla kotiinkin, mutta ei kauppa niistä silloinkaan tuloa saa *lol*.

        Mutta vadevör, päätin jo etten enää Ässän tai Lidlin minialella myytäviä vanhoja tuotteita osta, joten se siitä.


      • Hinta kassaan oikein
        törkeydenhuippu kirjoitti:

        Todella TÖRKEÄ väite myyjistä, eikä varmasti pidä paikkaansa! Luuleeko joku todella että kassoja kiinnostaa pelata jonkun liikkeen pussiin? Ja palkaksi ottaa riski, että saa asiakkaan huudot päälleen? Tajuaako kukaan edes kuinka pahalta se tuntuu, kun tekee virheen vahingossa ja saa siitä vihat päälleen? Pitäis itse tulla istuun siihen kassalle, niin jospa ymmärtäisi millaista se on.

        Siis kassat on vaan niin hemmetin huolimattomia. Tarttis olla vähä tarkempi.


      • Jamo
        Hinta kassaan oikein kirjoitti:

        Siis kassat on vaan niin hemmetin huolimattomia. Tarttis olla vähä tarkempi.

        Samaa sanon edelleen, kuin "törkeydenhuippu", menepä itse sinne kassan toiselle puolelle ja kokeilepa siinä satoja - ellei tuhansia - asiakkaita palvella piiruntarkasti tuntikausia päivittäin. Tule sitten tänne huutelemaan.


      • Seliseli
        Jamo kirjoitti:

        Samaa sanon edelleen, kuin "törkeydenhuippu", menepä itse sinne kassan toiselle puolelle ja kokeilepa siinä satoja - ellei tuhansia - asiakkaita palvella piiruntarkasti tuntikausia päivittäin. Tule sitten tänne huutelemaan.

        Oon edelleen sitä mieltä että niis tavarois on viivakoodit, hintalaput, alennuslaput ym. niin voi kassa sen työnsä huolellisestikin tehdä ja laittaa sen hinnan oikein. Ei se oo mikään puolustus että asiakkaita on paljon niin silloin saa tehdä virheitä. Vai onko se niin että kun ei oo omista rahoista kyse niin ei sen niin väliä mitä asiakkailta perii, aina voi vedota siihen että ku asiakkaita on satoja ellei tuhansia päivittäin niin en mä voi tätä työtä millään aina oikein tehdä. Eikä mun tartte edes yrittää.


      • fakt
        Seliseli kirjoitti:

        Oon edelleen sitä mieltä että niis tavarois on viivakoodit, hintalaput, alennuslaput ym. niin voi kassa sen työnsä huolellisestikin tehdä ja laittaa sen hinnan oikein. Ei se oo mikään puolustus että asiakkaita on paljon niin silloin saa tehdä virheitä. Vai onko se niin että kun ei oo omista rahoista kyse niin ei sen niin väliä mitä asiakkailta perii, aina voi vedota siihen että ku asiakkaita on satoja ellei tuhansia päivittäin niin en mä voi tätä työtä millään aina oikein tehdä. Eikä mun tartte edes yrittää.

        Kyllä ne tarjoukset ja oikeat hinnat laitetaan sinne koneelle jossain ihan muualla kuin kassalla. Lukuun ottamatta näitä prosenttilappuja, jotka kassahenkilö lyö itse tuotteiden kyljistä.


      • suurperheen äiti
        Jamo kirjoitti:

        Samaa sanon edelleen, kuin "törkeydenhuippu", menepä itse sinne kassan toiselle puolelle ja kokeilepa siinä satoja - ellei tuhansia - asiakkaita palvella piiruntarkasti tuntikausia päivittäin. Tule sitten tänne huutelemaan.

        Kyllä se vaan on kassojen tehtävä katsoa, että asiakas saa tuotteen luvatulla hinnalla. Ei sen pitäisi olla niin vaikeeta ja jos on, niin olisiko ammatin vaihdos paikallaan! Mikäli virheitä sattuu jatkuvasti, on hyvä ottaa yhteyttä esimieheen.


      • Häääääää
        suurperheen äiti kirjoitti:

        Kyllä se vaan on kassojen tehtävä katsoa, että asiakas saa tuotteen luvatulla hinnalla. Ei sen pitäisi olla niin vaikeeta ja jos on, niin olisiko ammatin vaihdos paikallaan! Mikäli virheitä sattuu jatkuvasti, on hyvä ottaa yhteyttä esimieheen.

        Suurperheen äiti: Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten se käytännössä tapahtuu? Miten kassa tarkistaa että hinnat ovat oikein? Jos ei nyt puhuta prosenttialennuslapuista? :D


      • Aikuismaisuutta
        törkeydenhuippu kirjoitti:

        Todella TÖRKEÄ väite myyjistä, eikä varmasti pidä paikkaansa! Luuleeko joku todella että kassoja kiinnostaa pelata jonkun liikkeen pussiin? Ja palkaksi ottaa riski, että saa asiakkaan huudot päälleen? Tajuaako kukaan edes kuinka pahalta se tuntuu, kun tekee virheen vahingossa ja saa siitä vihat päälleen? Pitäis itse tulla istuun siihen kassalle, niin jospa ymmärtäisi millaista se on.

        Joo joo varmaan tuntuu pahalta. Mutta juttu vaan nyt on niin että jokainen vastaa itse tekemistään virheistä. Jos se kassalla istuminen on niin kauheeta niin vaihda alaa tai mee täyttään hyllyjä. Itse oon aina työssäni tekemän virheen joutunu itte korjaamaan ja ottamaan siitä vastuun. Kenenkään selän taa ei oo päässy piiloon poraamaan. Jokainen virhe on opettanu olemaan tarkempi. Kyllä ikä ja elämä opettaa työmoraaliakin.


      • eiaikuinen
        Aikuismaisuutta kirjoitti:

        Joo joo varmaan tuntuu pahalta. Mutta juttu vaan nyt on niin että jokainen vastaa itse tekemistään virheistä. Jos se kassalla istuminen on niin kauheeta niin vaihda alaa tai mee täyttään hyllyjä. Itse oon aina työssäni tekemän virheen joutunu itte korjaamaan ja ottamaan siitä vastuun. Kenenkään selän taa ei oo päässy piiloon poraamaan. Jokainen virhe on opettanu olemaan tarkempi. Kyllä ikä ja elämä opettaa työmoraaliakin.

        No siinäpä se kun se virhe ei ole aina sen kassan, vaan hän saa syyt niskoilleen jonkun toisen virheestä. Sekö on aikuismaisuutta, että nielee olevansa vitun ämmä , lehmä tai huora kun joku toinen jossain on tehnyt virheen? Kummallista "moraalia".

        Onpa sun vaikeeta ymmärtää, kuinka kauheaa se oikeasti voi olla.


      • sdlkfjlödjls
        Joskus pakko syödä kirjoitti:

        Oon ostanut S-marketissa 4 kertaa tuotteen jossa on lappu -30% tai -50%
        Joka kerran kassalla on otettu kuitenkin normaali hinta, siis ihan joka kerta, en valehtele. Oon huomannu asian vasta kotona ja en kyllä viitti vaivasen 50 sentin takia takasi kauppaan lähteä asiaa oikasemaan. Ratkaisin asian sillai että en ikinä osta tavaraa missä on alennuslappu koska samalla normaalihinnalla saa sellasiakin missä on pitemmästi päiväystä. En tiedä onko kassat vaan vähän huolimattomia ei luulis että ne tahallaan huijaa. Asiakkaathan sillä vaan ajettais muihin kauppoihin. Tarkistakaa kuittinne jo kassalla jos kehtaatte, mä en viitti sielä kiirees kuitteja alkaa syynäämään.
        S-marketin parkkipaikalla vois vähä tuijia madaltaa, ne haittaa näkyvyyttä aika pahasti. Muuten ihan kelpo kauppa. K-kauppa on melko kallis, sielä tulee harvemmin käytyä. Halpa-Hallis on jotkut myyjät kamalan töykeitä. Lidlin valikoima yllättävän monipuolinen. Se on kyllä varteenotettava kilpailija muille ruokakaupoille.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288735903237.html?utm_campaign=tf-IS&utm_medium=tf-desktop&utm_term=4&utm_source=iltapulu.fi&utm_content=site

        Tuossa on tolkun mies, vaikka rahaa löytyykin. Järki tallella.


    • vanhaa...

      Halpiksesta olen ostanut normaalihinnalla vanhentuneita tuotteita eli ei olla viitsitty siivota hylllyjä...

      • kdjlkdfjlsd

        Ei ole muuten ensimmäinen Halpis... Asuin ennen toisella paikkakunnalla (maalaiskunta) ja siellä usein myös löytyi jo parhaan myyntipäivän ohittaneita tuotteita hyllystä. Oikein suututti paikallisten vanhusten puolesta - myös oma sukulaiseni - kun huonon näkönsä takia varmaan usein tarttui matkaan vanhaa ruokaa paikallisesta HH:sta! Sanoin asiasta myyjille ja hyvä etten saanut omistajaa/liikkeenjohtajaa silmilleni. Pienellä paikkakunnalla eivät ilmeisesti keikuttaneet venettä ja kukaan ei kommentoinut asiasta, mutta minä sen verran uusi ja vihreä kuntalainen, että avasin suuni :)


    • hgftrgyhjgyfhgtdrghj

      Käyn S-marketissa ja K-kaupassa, koska niistä saa kerralla lähestulkoon kaiken mitä on hakemassa, toisin kuin Lidlistä ja Halpa-Hallista. Halpa-Hallin leivät ja keksit ja muutama muu tuote ovat halvempia kuin muissa kaupoissa. K-kaupan vihannekset ovat surkeita (puolet valikoimasta mätiä ja homeessa) mutta muuten sieltä löytyy melkein kaikkea. Käyttämäni ruokatarvikkeet ovat yleisesti ottaen suht halpoja molemmissa kaupoissa.

      Aika erikoista on se että kassalla on useissa tuotteissa eri hinta kuin hyllyn reunassa, tätä ongelmaa on kaikissa kaupoissa. Monikaan ei varmaan huomaa hintaeroa, jos ei laske ostoksiaan sentin päälle, senteistä kertyy kuitenkin ajan mittaan iso summa. Kuitti pitää tarkistaa joka ikisessä kaupassa, varsinkin jos on ostanut jotain laputettua tai muuten tarjouksessa olevaa. S-marketissa ja Halpa-Hallissa mokaillaan harvemmin, mutta K-kauppa (sekä Parkanon että Kihniön Maurintori) on oikein erikoistunut näihin hintavedätyksiin. Plussatarjouksista otetaan erittäin usein normaalihinta kassalla ja saa juosta kuitin kanssa takaisin penäämään rahojaan, ei voi mennä enää erehdyksen piikkiin tällainen toiminta. Usein törmää kaikissa kaupoissa myös hyllyn reunassa oleviin jopa viikkoja vanhoihin tarjouslappuihin (2 yhden hinnalla ja vastaavat). Ellei hoksaa katsoa tarjouksen päiväyksiä, saa maksaa normaalihinnan "tarjoustuotteesta"...

      • ystävällisyyttä

        Lidli on ehdoton ykkönen-en ole koskaan saanut vanhentunutta tavaraa.Muut menevät tasaisesti perässä-tuotteesta riippuen.Yleisesti ottaen liikkeiden palvelutaso on tosi paljon huonontunut.Kertooko se ajan hengestä.Ei työ kiinnosta.
        Pukeutuminen-hiusten siisteys kaikki nämä puutteellisia.Eikä yksin ruokakaupoissa vaan muissakin yrityksissä Ainoat poikkeukset kirjasto, alko ja apteekki.Kiitos heille.


      • fksdfklöfl

        Juu, kyllä kaikissa kaupoissa kannattaa kuitit tarkistaa. En usko, että myyjät "tahallaan" lyövät vääriä hintoja kuiten joku tuolla ylempänä esitti vaan, että kiireessä tulee kaikille joskus virheitä tai koneelle ohjelmoitu Helsingistä hinnat, jotka ovat virheellisiä - paikallistasolla sitä ei kai enää tehdä vaan Kesko, Lidl ja kaikki muut saavat hintansa koneelle keskustietokoneilta tms. (en ole asiaan tarkasti perehtynyt) - ja jos todella haluaa, että myyjä huomaa punaisen alelapun, niin mainitsee siitä itse kassalla!


    • yetetye

      Täysin samaa mieltä!

    • Jullevi900

      S-market on paras ja monipuolisin kauppa ei siitä pääse mihinkään. K-kauppa oman ostoskorin osalta kallein.

    • neitoo6

      kyllä se vaan niin on että jokaisen tarttisi kokeilla asiakaspalvelutyötä ennenku menee yhtään mitään arvailemaan tai arvostelemaan. harva nimittäin siihen pystyisi tai sitä kauan jaksaisi.

      A. jos tuotteessa on vaikka kuusi eri sivua ja yhdessä niissä on se alelappu niin eikö se nyt ihan inhimillistä ole että se voi jäädä näkemättä. tietysti jokaisen tavaran voi pyöritellä nenän edessä hitaasti pyöritellen ja tutkaillen mutta siitähän saa jo valitukset palvelun hitaudesta. jos alelappu jää joltain huomaamatta (vahingossa! tuskin kukaan oikeasti niitä piruuttaan jättää merkitsemättä) niin asiasta voi kohteliaasti mainita niin ihan varmasti myyjä korjaa virheen. siinä ei tarvii alkaa mesoomaan tai haukkumaan.
      B. monet asiakkaat oikeesti on lukutaidotonta väkeä..! eli seuraavan kerran kun kotona kiroat että "tän piti olla niin ja niin paljon perskele" niin mieti tarkkaan luitko tarjouksen ihan oikein. väliin saa kuulla huutoja ihan vaan siksi että asiakas ei ole huomannut kaikkea mitä tarjouksessa mainitaan. sitten kun ystävällisesti tuot esiin että mitä tarjous koski, eli virhe oli periaatteessa asiakkaan tekemä, niin silti jatketaan huutoa.. väliin jotain tarjoustuotetta mennään jopa ihan väärään kauppaan kyselemään. muistakaa myös että asiakkaat kantaa tavaroita itse pitkin kauppaa, jolloin luonnollisesti hinta ei välttämättä vastaa sitä mikä hyllyn reunassa on.
      C. asiakaspalvelijat on ihan oikeesti vaan ihmisiä, jotka varmasti yrittää parhaansa. virheitä sattuu kaikille ja monesti vielä haukutaan ihan väärä puuta kun virhe huomataan (niinku kassaneidon syytä olisi se mikä lappu on hyllyn reunaan, tuotteeseen tai koneelle laitettu). melko usein asiakkaille myyjä ei ole yhtään mitään, siihen asti kun onkin jouluaatto ja ollaan palvelemassa ja ruokkimassa muita. kyllä sit harmittaakin jos ei olla töitämme tekemässä..

      ja todellakin, jos haluaa varmistua että hinnat tulee oikein kassallakin niin kuitin voi tarkistaa siinä heti maksun jälkeen ja kysästä jos jokin siinä ihmetyttää. nää jutut nyt hieman ehkä karkasi tuosta pukeutumis- ja kalleusaiheesta, mutta halusin mainita muutaman sanan mitä myyjien arvosteluun tulee..

      itse rakastan ammattiani, siksi sitä jaksan, vaikka välillä melko ajattelematonta väkeä vastaan tuleekin. joukossa on niitä helmiäkin, ja se vasta päivän kruunaakin. =)

    • ma56

      Tässä tulee arvostelua!
      Sokos myy usein vanhennutta tavaraa ja kallis paikka!
      Halpahalli tarjoukset hyllyn reunalla mutta kassalla normaalihinta.
      K-supermarket sama juttu hyllyn reunalla olevat tarjoukset eivät päde kassalla.
      Silti K-supermarket on paras ja halvin, plussana toimiva lihatiski.

    • Aatun market

      Itse käyn eniten Lidlissä, koska siellä se euro vaan on arvokkaampi kuin missään muualla. Mitään huonoa ei koskaan ole tarttunut mukaan, eikä yksikään alennus ole jäänyt saamatta. Lihatuotteet ostan aina, kun mahdollista punaisella tarralla varustettuna, vaikkei Lidlissä esim. jauheliha ole normaalihinnallakaan kallista. Kassatkin ovat ystävällisiä ja nopeita.

      S-marketissa on paras valikoima, siellä käyn, jos haluan jotain erikoisempaa. Jos rahasta ei olisi pulaa, varmaan kävisin enimmäkseen S:ssä ja ostaisin pääasiassa kotimaisia tuotteita. Köyhälle Lidl on kuitenkin paras vaihtoehto, samoin nuukalle ;)

      K-marketissa käyn todella harvoin, koska se on kylän kallein. Halpa-Hallista en osta ruokaa juuri koskaan, sillä sekin on aika kallis, eikä valikoima vastaa omia tarpeita. K:ssa ja HH:ssa käyntiä on vähentänyt töykeä palvelukin. Paljon mukavampi käydä Lidlissä/S:ssä, joissa sentään hymyillään asiakkaalle ja joskus jopa jutellaan muutakin kuin kiitos ja hei.

      Siwassa tulee asioitua vain silloin tällöin myöhäisillan namuhimossa, eli en ole perehtynyt valikoimaan tai hintoihin muuten kuin karkkihyllyn osalta. Palvelu on kuitenkin aina ystävällistä.

      • mätä tomaatti

        K-kaupassa todella usein vanhoja päiväyksiä uusien seassa, he-vi huonoa ja mätiä joukossa vaikka kuinka.onneks alkokin muuttaa lidlin yhteyteen niin ei mitään asiaa k-kaupan pihaan.lidl halvin, laadukkain tavara ja nopein asioida


    • Susanna -78

      Lidlissä -20 alennustarra saatetaan lyödä jo viikkoa, jopa kahta ennemmin tuotteeseen. Siellä ehdottomasti kylän paras vihannes/hedelmäosasto ja heille tulee em. tuotteita jopa sunnuntaisin, mitä käsittääkseni ei muualla tapahdu. Myyjistä löytyy pari todella töykeää ja törkeetä, muut kivoja ja asiallisia. Vanhoja tuotteita en ole sieltä koskaan löytänyt. Ja kuten parin vuoden takainen Ylärin vertailu todistaakin, Liiteri kylän halvin kauppa =)

      • Hintaluuraaja

        Kuinka voidaan lyödä alennustarra jo viikkoa ennemmin kuin tavara on edes tullutkaan kauppaan??? Ei tuoretavaroita myydä viikkokaupalla.

        Kauppaa käydään monella systeemillä. Esimerkki parin viikon takaa: Kotimainen tomaatti S-Marketissa 2,69 ja Lidlissä 0,99 kilolta. Ja samaa närpiöläistä tomssua!


      • Susanna -78
        Hintaluuraaja kirjoitti:

        Kuinka voidaan lyödä alennustarra jo viikkoa ennemmin kuin tavara on edes tullutkaan kauppaan??? Ei tuoretavaroita myydä viikkokaupalla.

        Kauppaa käydään monella systeemillä. Esimerkki parin viikon takaa: Kotimainen tomaatti S-Marketissa 2,69 ja Lidlissä 0,99 kilolta. Ja samaa närpiöläistä tomssua!

        Hintaluuraaja; tuotteisiin joissa muutenkin pidempi päiväys. Eli tulleetkin kauppaan aikaisemmin kuin viikkoa ennen viimeistä käyttöpäivää.


    • uiipppa

      En käy K-kaupassa. kallista

    • achtunglidl

      Lidl on nostanut hintoja viime aikoina :(
      Esimerkiksi kahvikerma yli 10%

      • jsdlfjsdlf

        Saman huomannut, valikoima pienentyy ja hinnat nousevat. Ei kai Lidlissä tyhmiä olla, jos kerta suomalaisen valmiita maksamaan K- ja S-ketjujen monopolihintoja, niin miksi Lidl myisi liian paljon halvemmalla, kun pöljät suomalaiset valmiita maksamaan enempikin???

        Muualla Euroopassa Lidlissä halvempaa? Onko joku kiertänyt sen verran paljon Euroopan maita, että pystyy asian kertomaan?


      • Kysynpähän vaan
        jsdlfjsdlf kirjoitti:

        Saman huomannut, valikoima pienentyy ja hinnat nousevat. Ei kai Lidlissä tyhmiä olla, jos kerta suomalaisen valmiita maksamaan K- ja S-ketjujen monopolihintoja, niin miksi Lidl myisi liian paljon halvemmalla, kun pöljät suomalaiset valmiita maksamaan enempikin???

        Muualla Euroopassa Lidlissä halvempaa? Onko joku kiertänyt sen verran paljon Euroopan maita, että pystyy asian kertomaan?

        Lidl lähettää komeita isoja mainoksia että nyt ostamaan erikoisia tuotteita huippuhalvalla! Ja sitten kun niitä menee hakemaan niin LOPPU JO! Liikkeisiin saatetaan toimittaa esim. 2 kpl jotakin tuotetta, jota kuitenkin kovasti mainostetaan. Se saa, joka ehtii ovelle ensimmäisenä kun se avataan! Turha norkoilla enää myöhemmin. Eli nämä isosti mainostetut tuotteet toimii vaan sisäänheittoina; kun ei toivottua tuotetta enää ole, niin ostetaan jotain muuta. ONKO REILUA??


      • achtunglidl
        jsdlfjsdlf kirjoitti:

        Saman huomannut, valikoima pienentyy ja hinnat nousevat. Ei kai Lidlissä tyhmiä olla, jos kerta suomalaisen valmiita maksamaan K- ja S-ketjujen monopolihintoja, niin miksi Lidl myisi liian paljon halvemmalla, kun pöljät suomalaiset valmiita maksamaan enempikin???

        Muualla Euroopassa Lidlissä halvempaa? Onko joku kiertänyt sen verran paljon Euroopan maita, että pystyy asian kertomaan?

        hei, lidl on kyllä pääsääntöisesti edullisempi muualla, jopa kalliissa Irlannissa, http://www.lidl.ie/en/fruitandveg.htm

        puhumattakaan Saksasta.. on tosiaan mennyt huonoon suntaan Suomen Lidl viime aikoina, taitaa olla katteet suomessa alkon luokkaa?


      • kyllästynyt......
        Kysynpähän vaan kirjoitti:

        Lidl lähettää komeita isoja mainoksia että nyt ostamaan erikoisia tuotteita huippuhalvalla! Ja sitten kun niitä menee hakemaan niin LOPPU JO! Liikkeisiin saatetaan toimittaa esim. 2 kpl jotakin tuotetta, jota kuitenkin kovasti mainostetaan. Se saa, joka ehtii ovelle ensimmäisenä kun se avataan! Turha norkoilla enää myöhemmin. Eli nämä isosti mainostetut tuotteet toimii vaan sisäänheittoina; kun ei toivottua tuotetta enää ole, niin ostetaan jotain muuta. ONKO REILUA??

        Saman huomannu! Tavaraa mainostetaan kovasti. Sitte kun olen menny hakeen puolenpäivän jälkeen. Kaikki MUKA JO MYYTY!!! Mun mielestä LIDL kusettaa noissa tarjouksissa!


    • kysympä vain

      Mihinkäs nämä liikkeet veronsa maksavat ? Mitenkäs siva on ohitettu tässä arvostelussa?

      • dfklasdnjlösdjf

        Siwat on Suomen kalleimpia kauppoja, joita suuremmissa kaupungeissa sanotaankin "sinkkusiwoiksi" eli ei kenenkään keskivertoperheellisen budjetti kestä Siwan hintoja, mutta sinkut, jotka käyvät hakemassa iltaruuaksi yhden mikrolämmitettävät aterian ja aamuksi leipää, maitoa jne. kukkaron Siwnkin hinnat juuri kestävät... Tai sitten ei.


      • Ass Bonusta?

        Lidl ja Kesko maksaa veronsa suomeen, S ketju taas perseilee "asiakasomistajiensa" kustannuksaella viroa ja venäjää myöten jolloin verot menevät sinne.


    • gssgffgd

      S-market on ykkönen

    • martta4

      kyllä toi k-kaupan touhu on ihan p...eestä,myydään vanhaa tavaraa varsinkin leivät jos et tarkista päiväystä...ostin ruispaloja maanantaina niin olivat menny edellislauantaina vanhaksi..eikä mitään ale-lappuja..kotona vasta huomasin enkä lähteny enää viemään takasi.tarkasti kattottava kaikki mitä ostat.kauppareissu kestää 2tuntia..varsinkin Kihniöllä K-maurintorilla...

      • pakkaus

        Sattuikohan olemaan Pakkauspäivä


      • Ei ollu eka kerta

        Taas Halpa-Hallis kassa kusetti. Ostin pari proteiinipatukkaa joissa lappu -30%. Kuinkas taas kävikään. Kotona huomasin että niistä otettu normaalihinta. Samoin päivävoiteessa lappu hyllyn reunassa et olis muka tarjoukses ja kuitissa normaalihinta. Mutta eihän kassalle voi mitään mennä sanoon ku ne pahottaa niin kauheesti mielensä. Luottamus vaan tähän uskovaisten kauppaan on nyt mennyt. Ittepähän oon tyhmä ku tähän kauppaan taas menin.


      • Juuh juuh
        Ei ollu eka kerta kirjoitti:

        Taas Halpa-Hallis kassa kusetti. Ostin pari proteiinipatukkaa joissa lappu -30%. Kuinkas taas kävikään. Kotona huomasin että niistä otettu normaalihinta. Samoin päivävoiteessa lappu hyllyn reunassa et olis muka tarjoukses ja kuitissa normaalihinta. Mutta eihän kassalle voi mitään mennä sanoon ku ne pahottaa niin kauheesti mielensä. Luottamus vaan tähän uskovaisten kauppaan on nyt mennyt. Ittepähän oon tyhmä ku tähän kauppaan taas menin.

        Tänään siellä näytti olevan jotain harjoittelijoita parikin kappaletta töissä. Olisiko siinä syy mokailuun.


      • Halpa halli.
        Ei ollu eka kerta kirjoitti:

        Taas Halpa-Hallis kassa kusetti. Ostin pari proteiinipatukkaa joissa lappu -30%. Kuinkas taas kävikään. Kotona huomasin että niistä otettu normaalihinta. Samoin päivävoiteessa lappu hyllyn reunassa et olis muka tarjoukses ja kuitissa normaalihinta. Mutta eihän kassalle voi mitään mennä sanoon ku ne pahottaa niin kauheesti mielensä. Luottamus vaan tähän uskovaisten kauppaan on nyt mennyt. Ittepähän oon tyhmä ku tähän kauppaan taas menin.

        Halpa hallin kuitti pitää tarkistaa joka kerta,melkein aina on joku väärällä hinnalla.Selitys ihmeelistä kun ei ole tietoa kassa koneelle asti tullut vaikka hyllyn reunalla ihan selvä lappu hinnasta.


      • näin
        Halpa halli. kirjoitti:

        Halpa hallin kuitti pitää tarkistaa joka kerta,melkein aina on joku väärällä hinnalla.Selitys ihmeelistä kun ei ole tietoa kassa koneelle asti tullut vaikka hyllyn reunalla ihan selvä lappu hinnasta.

        niin elikkä just toisinpäin, ei oo tyyppi päivittäny hyllynreunaansa.


    • vika kerta

      Ei ollut eka kerta - ihan sama juttu käynyt itselle Halpa Hallin kanssa ja monta kertaa ja jos jaksat mennä takasin , niin ei ne kassat ainakaan mitään tiedä, eivätkä pahoittele virhettä. Ja jos jaksaa viedä eteenpäin pomoille asti, niin vastaukset on samaa kirvesvartta..... tuntuu että vedetään kyllä retkuun ihan tahallaan. Useimmiten ei tule sitä kuittia kuitenkaan tarkastettua ja ne kerrat kun olen katsonut, niin juuri ne tarjoustuotteet ei ole kuitilla tarjouksina.

    • shoppailevaan

      Minä katson kuitit joka kaupassa ja joka paikkakunnalla missä käyn. Ja kerron kassalla, jos löydän virheen. Ja haluan rahani takaisin. Periaatteen kysymys, jossa ei ole kyse kassan kiusaamisesta tai vinoilusta. Kauppalaissa tai muussa vastaavassa on lauseke "ostaja varokoon" eli jokaisen asiakkaan on itse tarkistettava, että tuote ja hinta on oikea. Se ei ole kaupan vastuulla, niin oudolta kuin se tuntuukin...

      • Exmyyjäinen

        Mutta ku tietäisitte kuinka ne asiakkaat koittaa kusettaa! Itse liimailevat alelappujaan tuotteisiin, poistuvat kaupoista taskut täynnä maksamatonta tavaraa ja lisäksi vielä väittävät normaalihintaisen tavaran olevan alennuksessa ja kun asia tarkastetaan, ollaan muka "vahingossa" otettu väärä tuote ja nakellaan niskoja (tietysti vielä syytetään liikettä, että saadaan katseet pois itsestä)!!

        Ja tätä tapahtuu kaikissa kaupoissa, muistakaa myyjät pysyä tarkkoina ja lujina!


      • shoppailevaan
        Exmyyjäinen kirjoitti:

        Mutta ku tietäisitte kuinka ne asiakkaat koittaa kusettaa! Itse liimailevat alelappujaan tuotteisiin, poistuvat kaupoista taskut täynnä maksamatonta tavaraa ja lisäksi vielä väittävät normaalihintaisen tavaran olevan alennuksessa ja kun asia tarkastetaan, ollaan muka "vahingossa" otettu väärä tuote ja nakellaan niskoja (tietysti vielä syytetään liikettä, että saadaan katseet pois itsestä)!!

        Ja tätä tapahtuu kaikissa kaupoissa, muistakaa myyjät pysyä tarkkoina ja lujina!

        Tuossakin varmaan useassa tapauksessa auttaisi, jos kaupat päivitäisivät hyllyjen reunassa olevat hinnat sitä mukaan, kun niitä esim. Helsingistä nostetaan kassakoneille tai poistaisivat vanhat tarjouslaput ajallaan! Asiakkaat ei todellakaan pysty tuotehyllyn edessä seisoessaan tietämään mikä hinta tuotteelle milloinkin kuuluu, kun hyllyn reunassa lukee yhtä, paikalleen jätetyssä tarjouslapussa lukee toista ja kassalla tulee kolmas hinta!

        Jos ei kauppa/kauppias/myyjät pysty/kerkeä päivittämään näkyvillä olevia hintoja ajan tasalle, niin miten se on muka asiakkaan vika, jos hän hyvässä uskossa luulee tuotehintaa alennetuksi? Toki mukaan muutama mätämuna-asiakas sekaan mahtuu, mutta niin näköjään myös kauppoihin ja myyjiin.


    • luulin erehtyneeni k

      Vähän samaa mieltä olen tuon edellisen kanssa. Kyllä asiakkaiden kanssa saa olla tarkkana, paljon käytetty konsti on että siellä ja siellä kaupassa tämä maksoi vaan niin vähän kun yrittävät tingata. Näkyy täällä olevan jonkun elämä parista proteiinipatukasta kiinni. Tuo patukan ostaja ei ole omassa työssään tehnyt ikänä mitään virhettä, ja hän muistaa satojen tuotteiden hinnat ulkoa uudet ja vanhat hinnat ja alennetut

      • Smarkettiin

        menkää herrajumala pelastusarmeijalta hakemaan ruokakassi,ei tarvi porata sen 10 c ja 50 c perään,,voi teitä turhan valittajia :)


      • shoppailevaan
        Smarkettiin kirjoitti:

        menkää herrajumala pelastusarmeijalta hakemaan ruokakassi,ei tarvi porata sen 10 c ja 50 c perään,,voi teitä turhan valittajia :)

        Turhanvalittajat? Suomessa Euroopan kalleimmat ruokahinnat ja maa täynnä opiskelijoita, työttömiä, pienituloisia eläkeläisiä ja lapsiperheitä, yh-perheitä jne., joille noista 10c 50c Xc... kertyisi pikkuhiljaa lovi budjettiin, jos ne joka kertaa jättäisi korjaamatta. Esim. pientuloinen eläkeläinen, joka maksanut yrittäjänä ollessaan pienintä veroa itselleen saa jo kansaneläkettä, saa kuussa n. 800 euroa. Mahdollisten vuokrien, lääkekulujen ja muiden pakollisten menojen jälkeen käteen jäävä summa ei päätä huimaa ja jos siitä alkaa maksamaan ylimääräisiä osinkoja kaupoille, jotka muutenkin jo ylirahastavat asiakkaita, niin ei naurata.

        Jos Sinulla on liikaa tai ylimääräisiä rahoja, niin heitä ne Kankkulan kaivoon.


      • luulin erehtyneeni k
        shoppailevaan kirjoitti:

        Turhanvalittajat? Suomessa Euroopan kalleimmat ruokahinnat ja maa täynnä opiskelijoita, työttömiä, pienituloisia eläkeläisiä ja lapsiperheitä, yh-perheitä jne., joille noista 10c 50c Xc... kertyisi pikkuhiljaa lovi budjettiin, jos ne joka kertaa jättäisi korjaamatta. Esim. pientuloinen eläkeläinen, joka maksanut yrittäjänä ollessaan pienintä veroa itselleen saa jo kansaneläkettä, saa kuussa n. 800 euroa. Mahdollisten vuokrien, lääkekulujen ja muiden pakollisten menojen jälkeen käteen jäävä summa ei päätä huimaa ja jos siitä alkaa maksamaan ylimääräisiä osinkoja kaupoille, jotka muutenkin jo ylirahastavat asiakkaita, niin ei naurata.

        Jos Sinulla on liikaa tai ylimääräisiä rahoja, niin heitä ne Kankkulan kaivoon.

        Kuules shoppaileva eiköhän se kilpailu pidä hinnat kurissa.


      • Smarkettiiiin!
        shoppailevaan kirjoitti:

        Turhanvalittajat? Suomessa Euroopan kalleimmat ruokahinnat ja maa täynnä opiskelijoita, työttömiä, pienituloisia eläkeläisiä ja lapsiperheitä, yh-perheitä jne., joille noista 10c 50c Xc... kertyisi pikkuhiljaa lovi budjettiin, jos ne joka kertaa jättäisi korjaamatta. Esim. pientuloinen eläkeläinen, joka maksanut yrittäjänä ollessaan pienintä veroa itselleen saa jo kansaneläkettä, saa kuussa n. 800 euroa. Mahdollisten vuokrien, lääkekulujen ja muiden pakollisten menojen jälkeen käteen jäävä summa ei päätä huimaa ja jos siitä alkaa maksamaan ylimääräisiä osinkoja kaupoille, jotka muutenkin jo ylirahastavat asiakkaita, niin ei naurata.

        Jos Sinulla on liikaa tai ylimääräisiä rahoja, niin heitä ne Kankkulan kaivoon.

        paskat,ei ole kymmenestä tai viidestäkymmenestä pennistä eläminen kiinni,,niitä löytää pullojen muodossa tienvarsilta,sinne vaan kerrään ja luonto kiittää :)


      • edellinen
        Smarkettiiiin! kirjoitti:

        paskat,ei ole kymmenestä tai viidestäkymmenestä pennistä eläminen kiinni,,niitä löytää pullojen muodossa tienvarsilta,sinne vaan kerrään ja luonto kiittää :)

        ennen kerättiin pennejä pulloon,,centi=pennit ,,pulloon koristeeksi


      • shoppailevaan
        luulin erehtyneeni k kirjoitti:

        Kuules shoppaileva eiköhän se kilpailu pidä hinnat kurissa.

        "Ruoan hinta on jutun mukaan viime vuosina noussut Suomessa selvästi muita EU-maita nopeammin...syy hintojen nousuun on se, ettei ruoan hintakilpailu Suomessa toimi."

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288734899152.html?pos=ok-nln

        "Suomessa ruoan korkea hinta perustuu mielestäni moninkertaiseen verotukseen, monopoleihin sekä keskusliikkeiden suurimpiin katteisiin."

        http://kaihaavisto1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/135424-ruoka-ja-elinkustannukset-halvempaa-saksassa-elaman-laatu-on-parempaa


      • Niinpäniin
        shoppailevaan kirjoitti:

        "Ruoan hinta on jutun mukaan viime vuosina noussut Suomessa selvästi muita EU-maita nopeammin...syy hintojen nousuun on se, ettei ruoan hintakilpailu Suomessa toimi."

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288734899152.html?pos=ok-nln

        "Suomessa ruoan korkea hinta perustuu mielestäni moninkertaiseen verotukseen, monopoleihin sekä keskusliikkeiden suurimpiin katteisiin."

        http://kaihaavisto1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/135424-ruoka-ja-elinkustannukset-halvempaa-saksassa-elaman-laatu-on-parempaa

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288734965667.html


      • Periaate
        Smarkettiin kirjoitti:

        menkää herrajumala pelastusarmeijalta hakemaan ruokakassi,ei tarvi porata sen 10 c ja 50 c perään,,voi teitä turhan valittajia :)

        Tuskin kukaan muutamasta eurosta on täällä poraamassa. Kysymys on hei kato PERIAATTEESTA. Jos kauppa laittaa tavaraan jonkun alelapun tai hyllyn reunaan hinnan.Niin kyllä se hinta pitäs asiakkaalta kassalla periä. Muuten asiakasta kusetetaan väärillä hinnoilla. Tajusitko? Ei pidä töihin kassalle mennä jos ei siinä työs pärjää. Asiakas on ilmeisesti aina väärässä, ainakin parkanos. Täytyy vaan enempi käydä muualla


      • kassu..
        Periaate kirjoitti:

        Tuskin kukaan muutamasta eurosta on täällä poraamassa. Kysymys on hei kato PERIAATTEESTA. Jos kauppa laittaa tavaraan jonkun alelapun tai hyllyn reunaan hinnan.Niin kyllä se hinta pitäs asiakkaalta kassalla periä. Muuten asiakasta kusetetaan väärillä hinnoilla. Tajusitko? Ei pidä töihin kassalle mennä jos ei siinä työs pärjää. Asiakas on ilmeisesti aina väärässä, ainakin parkanos. Täytyy vaan enempi käydä muualla

        Ei kukaan pysty muistamaan tuhansien tuotteiden hintoja. Kaikki hinnathan tulevat viivakoodilla nykyään. Jonkun tehtävä on muuttaa hinnat niin, että ne tulevat koodin takaa oikein, ei kassa voi millään tietää/muistaa mitä milläkin osastolla on minäkin päivänä tarjouksessa. Kassahan saa aina kuulla kunniansa, vaikka asia ei todellakaan aina ole hänen vikansa. Sitä varten sinä sen kuitin saat, jotta voit siitä tarkistaa mitä olet ostanut ja millä hinnalla. Ei luulisi olevan ylivoimainen tehtävä....


    • ettänäin

      Hommahan siis toimii juurikin näin: kaupoissa on tuotteiden tietokanta. Tietokantaan syötetään vaihtuvat tarjoukset JOSSAIN IHAN MUUALLA KUIN KASSALLA. Sitten on osastonvastaavat, esim. hevi, kuiva jne. joille tulee tieto hintojen vaihdoksista, heidän vastuullaan on päivittää hyllynreunalaput oikeiksi. Kassa ottaa hinnan viivakoodista ja ihan oikeasti kassan on luotettava tähän systeemiin, koska ei hän voi muistaa/kautta käydä tarkistamassa JOKAISEN tuotteen hintaa hyllystä (vai olisiko asiakas valmis jonottamaan tällä systeemillä puolen päivää kassajonossa). Epäselvissä tapauksissa otetaan luuri käteen ja selvitetään oikea hinta, mikäli väärin veloitettu, pahoittelut ja rahat takaisin, Thatsit! Kassan tehtävä on lyödä käsipelillä vain ja ainoastaan ne -30% ja -50& alet. Ja tahallaan näitäkään ei jätetä lyömättä, joskus tavara voi olla asennossa jossa sitä ei huomannut kun aika ei riitä jokaisen tuotteen kieputteelun hintaa vetäessä.

    • Liisa 64

      Eikö kaupoissa kuulu viedä kassalle kaikki tuotteet jotka ovat tarjouksessa,et ne tulevat automaattisesti tarjoushinnalla.Ja ne punaiset alelaput,kyl ne pitäisi kassaneidin(miehen) ihan ite huomata.Ja jos ei niin olisiko aika käydä optikolla.Kyllä asiakkaan on oikeus vaatia tuotteet tarjoushinnalla,tuohan on nyt ihan selväasia.Olen itsekkin tehnyt työni palveluammatissa,joten tiedän pikkasen siitäkin.Kuitenkin ystävyydellä niin asiakasta kuin kaupanhenkilökuntaa ajatellen.Yhteispelillähän se sujuu?

    • hyväidea

      Anteeks nyt en ymmärtäny...viedä kassalle kaikki tuotteet jotka ovat tarjouksessa? siiskö jokainen osasto roudaisi kassalle esim: juustot, kahvit, karamellit, verhot, vaatteet ja siis kaiken joka on tarjouksessa ja siitä siten kassahenkilö tarkistaa onko kyseinen tuote tarjouksessa? hahaaaaa. koskahan sääki olet ja millasessa pujussa työsi tehnyt.

      • töötätään

        Äläs trolli härnää. "Viedä kassalle" merkitsee montaa asiaa. Jos sun äly ei riitä, niin otan osaa :'/


    • Kaisa 36

      Hyväidea!Onhan kaupoissa osastot joita hoitaa siihen palkattu henkilökunta.Että kun hänen osastonsa tuote on tarjouksessa,niin hänellä on vastuu viedä tieto tarjouksessa olevasta tuotteesta kassalle.Et enemmän vaan tarkkaavaisuutta.Mistä kassahenkilökunta alennetuista tuotteista muuten tietää.Paitsi ne PUNAISET laput pitäisi myös huomioida.Työniloa vaan kaupan henkilökunnalle ja palvelualttiutta kiitos.

    • miettikääny

      no siksi o se tietokanta sielä koneissa johon se tarjoushinta päivitetään..haloo. Jos on tuotteita noin 60 000 ja alati vaihtuvat tarjoukset ei tuo kassalle lappujen vienti ainakaan kenenkään työtä helpota. Kehottaisin jokaista näin kovasti arvostelevaa ihmistä koittamaan viikon pari isossa marketissa työskentelyä, niin joskohan se akenis teillekkin.

    • `?=)((/&/&%

      https://www.facebook.com/siwa.fi/posts/806605216058256
      "Voi veljet! Putinille ei kelvannut suomalainen voi, joten laitetaanpa Putin-voit myyntiin Siwan asiakkaille ympäri Suomea - kyllä meille kelpaa kotimaiset laadukkaat tuotteet! Siwoissa superhalvalla erä Valion lisäaineetonta kirnuttua suolatonta meijerivoita hintaan 0,79 kpl, 200g (3,95/kg). Tarjous voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää. Rajoituksena max. 2kpl/talous."

    • ruokaposti

      Voimassa vain 11.9.
      Valion Oltermanni juustot 450-500 g tuotteissa venäjänkieliiset tekstit, rajoitus:
      2 kpl/ talous. K-Supermarket.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe