Tyttäreni oli kertonut vaimolleni...

"ettei Arja Järvi mitään pahaa tarkoittanut"... Viittasi sanonnallaan ilmeisesti tapahtumaan jolloin Järvi keskeytti tyttäreni ja poikani kotiloman luokseni. Mitä muuta kuin pahaa Järvi tarkoittaa kun ei suostu myöntämään että on kotiloman keskeyttänyt. Järvi ei siis ole useista vaatimuksistani huolimatta suostunut myöntämään että keskeytti kotiloman ja on toiminnallaan estänyt minun ja lasteni väliset tapaamiset jo n.7 kuukauden ajan sillä minä en taivu mielivallan edessä. Olen myös pyytänyt kyseiseltä sijaiskodilta tapahtumaa koskevaa dokumentointia, jota ei Järven tekstiviesti-ilmoitusten mukaan ole. Merkillistä, kyllä tällaiset asiat tulee kirjata. Olen vaatinut sosiaalityöntekijä Kourujärveä tutkimaan tapaamisen keskeyttämisasian mutta sellaista tutkimusta ei ole tehty riittävässä laajuudessa, eikä esimerkiksi vaimoani ole asiassa kuultu. No, lapset varmaan tulevat aikanaan itse luokseni, kunhan pääsevät vapaasti kulkemaan sijaishuollon päätyttyä- tai sitten ei, itsehän asian sitten myöhemmin päättävät.

33

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • What a fuck

      Minunkin lapseni on kertonut kaikenlaista, mutta en koe tarvetta julkaista niitä netissä.

      • von Lagerbom

        En minäkään kirjoittelisi elleivät eri viranomaistahot esim käyttäytyisi mielivaltaisesti minua koskevissa asioissa mutta jostakin syystä ihan selvissäkin asioissa halutaan yrittää kyykytys-systeemiä, joka ei kuitenkaan tapauksessani onnistu, koska niskani ei taivu sellaiseen. Helpoiten asiat luonnistaisivat kun viranomaistahokin heti myöntäisi virheensä. Siitä olisi helppo edetä joustavampaan asioiden hoitoon tarvitsematta ryhtyä kanteluita asioissa tekemään.


      • Outooooooooooooooooo
        von Lagerbom kirjoitti:

        En minäkään kirjoittelisi elleivät eri viranomaistahot esim käyttäytyisi mielivaltaisesti minua koskevissa asioissa mutta jostakin syystä ihan selvissäkin asioissa halutaan yrittää kyykytys-systeemiä, joka ei kuitenkaan tapauksessani onnistu, koska niskani ei taivu sellaiseen. Helpoiten asiat luonnistaisivat kun viranomaistahokin heti myöntäisi virheensä. Siitä olisi helppo edetä joustavampaan asioiden hoitoon tarvitsematta ryhtyä kanteluita asioissa tekemään.

        Eikä, oikeesti, siis uskomatonta. Miten ne ny silleen? Eks sä pääse kyykkyyn vai? Onks sul niska kipee? KÄÄK.


    • tarkkailia

      Joka kesäiseen tapaan kirjoitetaan,miten lupiinit ja jättibalsamit leviää luontoon ,ei pidä paikkaansa,istutin ja kylvin lupiinia kahtena keväänä ,jo vuosia sitten,eipä ole näkynyt yhtään lupinia,sekä balsamia ne leviää ,siihen missä on kalkittua multaa,metsän reunassa oli vanha vene ,johon laitoin lakaisujätteet jamultaa oli tarkoitus kylvää orvokkia,mutta olikin seuraavana keväänä täynnä balsamia ,mutta ei metsässä eikä tien varrella tästä on jo vuosia,siis antakaa kaikkien kukkien kukkia

    • Tikahdun vallan

      Aivan ennenkuulumattoman hämmentävää.

      • von Lagerbom

        Olen tänään tehnyt asiassa uuden tutkintavaatimuksen sosiaalitoimelle. Tapaamisen keskeyttäminen on selkeästi yhteydenpidon rajoittamisasia, joka olisi vaatinut sosiaalilautakunnan päätöksen. Järven mukaan asiaa ei ole kirjattu, vaikka kirjaaminen tällaisissa asioissa aina vaaditaan. Myös sosiaalityöntekijä on laiminlyönyt tehtävänsä koska ei kuullut asiassa vaimoani todistajana. Aika paljon helpommaksi olisi tullut kun Järvi olisi heti alkuun myöntänyt keskeyttäneensä tapaamisen ja keskeytetty tapaaminen olisi korvattu seuraavana viikonloppuna. Nyt ovat tapaamiset olleet keskeytyksissä jo seitsemän kuukauden ajan. Aikamoista lastensuojelua...


      • jumprahuit
        von Lagerbom kirjoitti:

        Olen tänään tehnyt asiassa uuden tutkintavaatimuksen sosiaalitoimelle. Tapaamisen keskeyttäminen on selkeästi yhteydenpidon rajoittamisasia, joka olisi vaatinut sosiaalilautakunnan päätöksen. Järven mukaan asiaa ei ole kirjattu, vaikka kirjaaminen tällaisissa asioissa aina vaaditaan. Myös sosiaalityöntekijä on laiminlyönyt tehtävänsä koska ei kuullut asiassa vaimoani todistajana. Aika paljon helpommaksi olisi tullut kun Järvi olisi heti alkuun myöntänyt keskeyttäneensä tapaamisen ja keskeytetty tapaaminen olisi korvattu seuraavana viikonloppuna. Nyt ovat tapaamiset olleet keskeytyksissä jo seitsemän kuukauden ajan. Aikamoista lastensuojelua...

        Oot sä kova jätkä. Kovin kaikista kun vielä kehuskelet tekemisilläs täällä.


    • Booring

      Ei ketään kiinnosta, sori.

    • bannatkaa!

      Todennäköisesti S24 aloittaja tulee bannaamaan, vaikka aloittaja selvästi on valmis seisomaan sanojensa takana. Sananvapaus?

    • Yhteys

      Kirjoitatat ihan selkeästi asioista. On kumma kun et sitten tule kuulluksi. Olen melko valmis uskomaan, että ajoittain tulet kaltoin kohdelluksi ja tässä maassa ei aina oikeus tapahdu.
      Kai meidän pitää paremmin kuunnella mitä ihmiset haluavat meille kertoa.

    • voivoivoivoivoi

      jos kaikki muut ovat väärässä ja sinä oikeassa, niin miksi lapsesi sitten ovat sijaishuollossa????

      Ihmettelen, myöskin miksi vaimoasi olisi pitänyt kuulla tässä asiassa, eikö hän ole ulkopuolinen koko lasten sijaishuoltoon joutumisessa, vai onko???
      Vai onko tämä nykyinen vaimosi näiden sijaishuollossa olevien lasten äiti vai oletko nainut ex-puolisosi uudelleen???

      • von Lagerbom

        Ovat sijaishuollossa kun psyykkisesti sairaan äidin takana, tukena olleet sosiaaliviranomaiset olivat lopulta pakoitettuja puuttumaan lasten olosuhteisiin. Nykyinen vaimoni toimii todistajana siitä, että lasten kotiloma keskeytettiin. Vaikka ilmoitin sosiaalitoimelle että häntä on asiassa kuultava, ei häntä kuitenkaan kuultu.


      • von Lagerbom
        ijrkjvjvnjvjjv kirjoitti:

        http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/sijaishuolto/rajoitustoimenpiteet/yhteydenpidonrajoittaminen/

        varmaan olet tutustunutkin jo tähän linkkiin

        Kyseessä asia, että tyttäreni vaadittiin viemään kesken viikonlopputapaamisen takaisin sijoituspaikkaansa, mutta sitten yllättäin alettiinkin väittämään ettei tapaamista oltaisikaan keskeytetty.

        Merkillisintä asiassa oli se, että kun tiedustelin Arja Järveltä miksi hän ei ottanut asiassa yhteyttä itse minuun vaan käytti loman keskeyttämisessä apuna tytärtäni ja silloista kihlattuani, kertoi Järvi ettei sijoituspaikalla ollut puhelinnumeroani. Kuitenkin Järvi puhui asiasta kihlattuni kanssa tyttäreni puhelimen välityksellä, jolla samaisella puhelimella olisi voinut keskustella myös minun kanssani koska tiesi meidän kaikkien olevan samassa paikassa ja samalla autolla liikkeellä. Tyttäreni ja poikanihan olivat tietenkin minua virallisesti tapaamassa, ei silloista kihlattuani, heh, joten minuunhan olisi Järven pitänyt yhteydessä olla. No olettaisin että asiat tulevat viimeistään aluehallintovirastossa oikaistuksi, vaikkakin voi käsittely kestää parikin vuotta ja tapaamiset myös niin pitkäksi aikaa estyvät, ellei Arja Järvi jo viimein anna periksi ja myönnä virheellistä toimintaansa ja sitä, että hän tosiasiallisesti keskeytti tapaamisen lasteni ja minun välillä.


      • outoa
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ovat sijaishuollossa kun psyykkisesti sairaan äidin takana, tukena olleet sosiaaliviranomaiset olivat lopulta pakoitettuja puuttumaan lasten olosuhteisiin. Nykyinen vaimoni toimii todistajana siitä, että lasten kotiloma keskeytettiin. Vaikka ilmoitin sosiaalitoimelle että häntä on asiassa kuultava, ei häntä kuitenkaan kuultu.

        "Yhteydenpidon rajoittamisesta tekee päätöksen

        johtava viranhaltija tai hänen määräämänsä viranhaltija (LSL 13 § 2 ‐ 3 mom, Finlex) tai
        kiireelliseen sijoitukseen liittyvissä tapauksissa tai tarvittaessa muissa kiireellisissä tilanteissa muu sosiaalityöntekijän ammatillisen kelpoisuuden omaava viranhaltija (LSL 13 § 1 mom, Finlex).
        Lyhytaikaisesta, enintään 30 vuorokautta kestävästä rajoituksesta voi kuitenkin päättää myös lastensuojelulaitoksen johtaja.
        Jos rajoittamista on tarpeen jatkaa tai se on alun perin tarpeen määrätä 30 vuorokautta pidemmäksi, päättää asiasta johtava tai hänen määräämänsä viranhaltija.
        Olinpaikan ilmoittamatta jättämisestä päättää johtava viranhaltija.
        Päätöksen lakkauttamisesta tai lieventämisestä voi tehdä laitoshuollossa lyhytaikaisen rajoituspäätöksen osalta laitoksen johtaja, muutoin johtava viranhaltija." Lainaus edellisestä linkistä.

        Miksi silloinen kihlattusi edes puuttui asiaan, joka hänelle ei edes kuulu? Oikeastaan ihmetyttää, että tämä henkilö joka soitti on edes puhunut asiasta asiaan kuulumattoman kanssa. Kihlattusi ei kuulu lasten huoltajuuskiistaan millään tavalla. Hänen olisi pitänyt ilmoittaa, ettei keskustele asiasta vaan antaa puhelin sinulle! Oliko hänellä edes puhelimen kaiutin päällä, että olisit kuullut mistä keskustellaan.

        Eikös tämä nykyinen vaimosi ole jäävi antamaan todistajanlausuntoja asiassasi?


      • mormor2
        outoa kirjoitti:

        "Yhteydenpidon rajoittamisesta tekee päätöksen

        johtava viranhaltija tai hänen määräämänsä viranhaltija (LSL 13 § 2 ‐ 3 mom, Finlex) tai
        kiireelliseen sijoitukseen liittyvissä tapauksissa tai tarvittaessa muissa kiireellisissä tilanteissa muu sosiaalityöntekijän ammatillisen kelpoisuuden omaava viranhaltija (LSL 13 § 1 mom, Finlex).
        Lyhytaikaisesta, enintään 30 vuorokautta kestävästä rajoituksesta voi kuitenkin päättää myös lastensuojelulaitoksen johtaja.
        Jos rajoittamista on tarpeen jatkaa tai se on alun perin tarpeen määrätä 30 vuorokautta pidemmäksi, päättää asiasta johtava tai hänen määräämänsä viranhaltija.
        Olinpaikan ilmoittamatta jättämisestä päättää johtava viranhaltija.
        Päätöksen lakkauttamisesta tai lieventämisestä voi tehdä laitoshuollossa lyhytaikaisen rajoituspäätöksen osalta laitoksen johtaja, muutoin johtava viranhaltija." Lainaus edellisestä linkistä.

        Miksi silloinen kihlattusi edes puuttui asiaan, joka hänelle ei edes kuulu? Oikeastaan ihmetyttää, että tämä henkilö joka soitti on edes puhunut asiasta asiaan kuulumattoman kanssa. Kihlattusi ei kuulu lasten huoltajuuskiistaan millään tavalla. Hänen olisi pitänyt ilmoittaa, ettei keskustele asiasta vaan antaa puhelin sinulle! Oliko hänellä edes puhelimen kaiutin päällä, että olisit kuullut mistä keskustellaan.

        Eikös tämä nykyinen vaimosi ole jäävi antamaan todistajanlausuntoja asiassasi?

        "Huoltajalla on oikeus halutessaan hakea huostaanoton lopettamista. Olisi kuitenkin tärkeätä varmistaa, että huoltaja on selvillä huostaanoton lopettamisen edellytyksistä, niin ettei lapsi altistuisi jatkuvaan epävarmuuteen ja katteettomiin toiveisiin."

        Oletko hakenut tätä? (löytyi yllä olevasta linkistä)

        Kannattaisiko alkaa käyttäyttäytyä asiallisesti ja lopettaa turha valittaminen ja tehdä asioille OIKEASTI jotain. Jos sinulla on perusteet, että pystyt hoitamaan lapset, miksi et hae huostaanoton purkamista?

        Jos näitä lastensuojeluviranomaisia kohtaan käyttäytyy asiallisesti, myös he käyttäytyvät inhimillisesti. Heidän tehtävänsä on katsoa lasten parasta, ei vanhempien.

        Olen aina ihmetellyt, miksi lapsenne on joutuneet huostaanotetuksi? Joku syyhän siihen kuuluu olla. Avioerossa lapsi annetaan isälle, jos äiti ei heitä kykene hoitamaan. Huostaanotto on viimeinen keino lapsen kehityksen ja hyvinvoinnin kannalta. Oletteko käyttäneet lapsianne vain riitanne välikappaleina? Vai mikä mättää?


    • uskokaa näin se mene

      Ja plää plää näin sosiaali viranomaiset toimii jos tulee ero niin lapsia ei anneta isälle missään suhteessa vaikka äiti tekisi mitä koska isästä tehdään syyllinen tavalla tai toisella.Ja lapset laitetaan sijaiskoteihin ennen kuin isälle jos äidille nyt jotain tapahtus muistan yhdenkin jutun kun isällä sattui olemaan toukokuussa vielä kynttelikkö kaapinpäällä niin annas olla kun sosiaalitädit teki tupatarkastuksen isän tykönä niin sen perusteella ei lapsia voitu päästää isän kanssa asuun kun oli epävakaa ihminen kun oli sattunut jäämään kynttelikkö näkyviin.
      .

      • täh

        "Uskokaa näin se menee"

        Luuletko oikeesti, niin että aina erotessa sosiaaliviranomaiset "antavat" lapset jummalle kummalle vanhemmista. Ei, ei se niin mene...Vanhemmathan sopivat erotilanteessa lapsien huoltajuudesta. Ei ne sosiaaliviranomaiset päätä kumpiko lasten huoltajuuden saa.


    • mormor4

      Joo,joo,joo...Jos vanhemmat sopivat lasten huoltajuudesta aikuismaisesti ero tilanteessa ei lapsia mihinkään huostaan oteta, eivätkä sosiaaliviranomaiset puutu asioihin. Eikä heitä sijoiteta sijoitusperheisiin. Eivätkä lapset automaattisesti joudu minkään sosiaaliviranomaisen "rattaisiin". Eri asia tietenkin on, jos vanhemmat ovat riitaisia eivätkä halua sopia lasten huoltajuutta, on niitäkin jotka haluavat kostaa jotain toisilleen lasten kautta.
      Itse tiedän parikin yh-isää, jotka elelevät onnellisena lastensa kanssa. Toinen sopi lasten huoltajuudesta erotilanteessa ex-puolisonsa kanssa. Ovat edelleenkin hyvissä väleissä toistensa kanssa, joka on lapsillekin erittäin tärkeää. (käyvät jopa vieraisilla toistensa luona uusien puolisoittensa kanssa).

      Toinen tuntemani yh-isä, sai lapset itselleen huostaanoton jälkeen. Olisi saanut ennen huostaanottoakin lapset itselleen, mutta ex-puoliso vastusti lasten antamista isälle ja vaati lasten sijoittamista, kostoksi isälle "menetetystä nuoruudesta". Hänenkin luonaan oli "tupatarkastus" ja vaikka jokainen paikka ei kiiltänytkään pölyttömänä, hän sai lapset itselleen.

      Ihmetyttää myö ne isät, silloin kun ovat avioliitossa, lapset ovat kuin ilmaa. Heitä ei hoideta, ei leikitä. Kaikki sysätään äidin kontolle. Kun tulee ero, niin sitten vaaditaan lapsia itselleen, vaikka mies ei aikaisemmin olisi ollutkaan yhtään kiinnostunut lapsen elämästä.

      Varmasti yllä olevassa tapauksessa, on vähän tärkeämpiäkin asioita ollut kuin pelkkä kynttelikkö...vaikea sanoa, kun ei tiedä koko historian kaarta kyseisessä asiassa.

      Jokainen tapaus on erilainen, niin avioero kuin lasten huoltajuuskin.

      • Isoäiree

        Minunkin serkkuni sai lapsen huoltajuuden itselleen, vaikka on mies. Mahtaako olla miehessä vikaa, jos ei saa?


      • Markku V.
        Isoäiree kirjoitti:

        Minunkin serkkuni sai lapsen huoltajuuden itselleen, vaikka on mies. Mahtaako olla miehessä vikaa, jos ei saa?

        Minäkin sain lasten huoltajuuden itselleni, vaikka olen mies. Minulla on kaksi alle kouluikäistä tyttöä.


      • Kattelin vaan
        Markku V. kirjoitti:

        Minäkin sain lasten huoltajuuden itselleni, vaikka olen mies. Minulla on kaksi alle kouluikäistä tyttöä.

        Duudsoneissa eilen isällä oli 8 lasta huollettavana, tämä perhe asuu Paneliassa.


      • no huh huh
        Kattelin vaan kirjoitti:

        Duudsoneissa eilen isällä oli 8 lasta huollettavana, tämä perhe asuu Paneliassa.

        Mulla kans veli on kahden pojan huoltaja. Jos minä en miehenä sais huoltajuutta, en tasan kirjottelis asioistani suoli 24 palstoilla, enkä muuallakaa.
        Juttu menee niin, et jos molemmat vanhemmat on epäkelpoja huoltajia, otetaan lapset sijaisperheeseen.


    • Ruuti

      Kylläpäs ottaa syrämmestä...Huostaanotto:( Vitun vanhemmat!!!!!!!!!!!

    • niin,niin, niin,

      Eihän lapsia huostaanoteta, jos jompikumpi vanhemmista on kykenevä pitämään heistä huolta. Huostaanotto on viimmeinen keino lapsen hyvinvoinnin turvaamiseksi.

      "Ovat sijaishuollossa kun psyykkisesti sairaan äidin takana, tukena olleet sosiaaliviranomaiset olivat lopulta pakoitettuja puuttumaan lasten olosuhteisiin. Nykyinen vaimoni toimii todistajana siitä, että lasten kotiloma keskeytettiin. Vaikka ilmoitin sosiaalitoimelle että häntä on asiassa kuultava, ei häntä kuitenkaan kuultu".

      Tästä herää kysymyksiä..miksi sinä et ole lasten huoltaja? Miksi heidät on sijoitettu? Miksi nykyistä vaimoasi olisi kuultava? Mikä on syy siihen, että lasten kotiloma keskeytettiin? Miten tämä sosiaalitäti soitti kihlatullesi, mistä hän oli saanut numeron? Miksi kihlattusi ei antanut puhelinta sinulle? Ei hänelle kuulu sinun lastesi asiat, eikä niistä päättäminen.

      • ei vastausta

        Ei MVL vastaa kysymyksiin joita hänelle esitetään. Turhaa täällä on mitään järkevää keskustelua yrittää luoda. Hän jankuttaa vain yksipuolisesti samoja asioita.


    • Välikommentti

      Sossut saavat muuten bonuspalkkaa joka huostaanotosta.

      • Välilihakommentti

        Sulta on varmaan joku otettu huostaan, kommentistasi päätellen.
        No ei kuule todellakaan saa. Mitä tommoset kunnan työntekijät mitään liike-elämän boonuksia saa, mitis ny mitä puhut.


    • kysymys vml

      Minkälainen avioero tämä on ollut, jollei kaksi aikuista ihmistä ole pystynyt sopimaan lasten huoltajuudesta ilman sosiaaliviranomaisia ja sijaiskotia?

      Tiedetään kyllä, että et vastaa kysymyksiin joita sinulle esitetään vaikka kirjoitteletkin tänne näitä tämän tapaisia aloituksia.

      • von Lagerbom

        Et ole sattunut huomaamaan mistä aloituksessa oli kyse... ? Ei suinkaan huoltajuudesta vaan siitä, että sijoituspaikan työntekijä keskeytti minun ja lasteni välisen tapaamisen ja jälkeenpäin alkoi väittämään ettei olekaan tapaamista keskeyttänyt.. Väittävät lastensuojelun toimivan lasten parhaaksi, miksi siis ei asiaa myönnetä että tapaamiset pääsisivät jatkumaan.. Tässä tilanteessa en suostu lapsiani tapaamaan sijoituspaikasta noutaen ennen kuin kyseisessä paikassa aletaan toimimaan rehellisellä pohjalla enkä siltikään tule enää koskaan itse sijoituspaikkaan sisätiloihin menemään. Aikaa on ollut tilanne korjata jo marraskuusta lähtien.


      • taas vastaamatta
        von Lagerbom kirjoitti:

        Et ole sattunut huomaamaan mistä aloituksessa oli kyse... ? Ei suinkaan huoltajuudesta vaan siitä, että sijoituspaikan työntekijä keskeytti minun ja lasteni välisen tapaamisen ja jälkeenpäin alkoi väittämään ettei olekaan tapaamista keskeyttänyt.. Väittävät lastensuojelun toimivan lasten parhaaksi, miksi siis ei asiaa myönnetä että tapaamiset pääsisivät jatkumaan.. Tässä tilanteessa en suostu lapsiani tapaamaan sijoituspaikasta noutaen ennen kuin kyseisessä paikassa aletaan toimimaan rehellisellä pohjalla enkä siltikään tule enää koskaan itse sijoituspaikkaan sisätiloihin menemään. Aikaa on ollut tilanne korjata jo marraskuusta lähtien.

        Miksi lapset sitten on sijoitettuna jos huoltajuus on ratkaistu? ...vai eikö vanhemmat ole kykeneviä hoitamaan lapsiaan, koska sijoituspaikassa?

        Miltähän niistä lapsista mahtaa tuntua, kun isä ei halua tulla heitä katsomaan sijoituspaikkaan?
        Joskus olisi parempi ajatella muitakin kuin itseään.
        Tässä elämässä kun saa jokaisesta asiasta riidan, jos vain on sen luontoinen.
        Mitä siellä tapaamisella tai ennenmin oli tapahtunut, jos kerran tapaaminen piti keskeyttää? Jokin syyhän siihen täytyy olla.


      • von Lagerbom
        taas vastaamatta kirjoitti:

        Miksi lapset sitten on sijoitettuna jos huoltajuus on ratkaistu? ...vai eikö vanhemmat ole kykeneviä hoitamaan lapsiaan, koska sijoituspaikassa?

        Miltähän niistä lapsista mahtaa tuntua, kun isä ei halua tulla heitä katsomaan sijoituspaikkaan?
        Joskus olisi parempi ajatella muitakin kuin itseään.
        Tässä elämässä kun saa jokaisesta asiasta riidan, jos vain on sen luontoinen.
        Mitä siellä tapaamisella tai ennenmin oli tapahtunut, jos kerran tapaaminen piti keskeyttää? Jokin syyhän siihen täytyy olla.

        Joo tapahtuihan siinä, tyttö putosi hevosen selästä. Mutta, kysehän onkin siitä, että ensin tapaaminen keskeytettiin ja jälkeen alettiin kuitenkin väittämään ettei keskeytetty. Tämän epärehellisyyden vuoksi tapaamiset ovat nyt keskeytyksissä kun ei selkärankaa löydy kyseiseltä sijaishuollon työntekijältä että myöntäisi tapahtuneen.


    • Anonyymi

      Olen tämän ihmisen lapsi, ja lähdin sijaispaikkaani koska käteni oli murtunut ja tarvitsin lääkäriä, ap on siis minun isäni ja ei tajunnut että tämä henkilö auttoi minua kun itkuisena soitin arjalle että mua sattuu käteen, kyseessä oli isäni pinttynyt mielipide arjasta, arja suojelee minua aina kaikelta ja onneksi menin sijaislaitokseen mikä lie, sillä minulla oli aivotärähdys ja käden murtuma joka johti useampaan leikkaukseen, jos en olisi mennyt lääkäriin, käteni olisi lyhyempi kun toinen käteni ja se kipuilisi

      Terveisin ap tyttö josta kerrotaan että lomani olisi keskeytetty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe