Helander

Eka ja Vika Kerta

Myyvät pilkkahintaan ja mikään ei tahdo kelvata. Maksua myydyistä saa odottaa maailman tappiin. Kiitos ei.

50

15114

5Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauppias

      Helander myy sillä hintaa, mitä ostajat huutokaupassa haluavat maksaa. Täällä hetkellä hyvin harva haluaa maksaa mitään ihmeellistä, kun tavaraa on tarjolla paljon enemmän, kuin ostohaluisia ostajia. Pätee huutokauppoihin, antiikkiliikkeisiin, osto- ja myyntiliikkeisiin, alan messu- ja markkinatapatumiin, nettikirpputoreihin, verkkohuutokauppoihin ja live kirppiksiin.

      Tilitykset varmaan tulevat ihan myyntiehtojen mukaisesti, ostajien hidas maksaminen saattaa myös hidastaa tilityksiä. Tarkemmin en tunne juuri Helanderin toimintaa, mutta kokonaisuutena vanhan tavaran markkinoilla on menossa haastavat ajat.

      • Asiallinen vastaus

        Kerrankin asiallinen kommentti !! Yleinen taloustilanne vain on tällä hetkellä tiukka ja kauppa ei tahdo nyt käydä millään kaupan alalla. Ainahan voi itse yrittää myydä tuotteitaan mikäli on uskoa omiin kykyihin..


    • Vielä järjissään

      Kokemusta on!! Ensin maksat tavaroiden kuljetuksesta huutokauppaan ja vielä myymättömistä/myyntiin kelpaamattomista pois huutokaupasta kaatopaikkakuljetuksen. Minimiveloitus on 30 euroa per kohde eli kaikki 30 euroa ja sen alle myytävät kohteet tuottavat 0 euroa myyjälle, näistä käteen jää vain kuljetuskulut ja vaivan palkka.

      Esimerkiksi myymästämme taide-esineestä maksoimme lisäksi kuluja huutokaupalle 25% myyntihinnasta ja tämän esineen ostajalta huutokauppa peri kuluja 25.34 % vasarahinnan päälle.
      Suurin osa myymiemme tavaroiden tuotosta jäi siis huutokaupalle.
      Seuraavat tavarat vaikka lahjoitan mieluummin johonkin kuin annan helanderille myyntiin!!

      • Katuva

        Täysin samaa mieltä. Tavarani tuottivat huutokaupassa yli 2000 €, meille tilitettiin 180 euroa, kun noutokulut (60 km Helsingistä), kaksi noutoa, painavia tavaroita, oli vähennetty. Kaiken lisäksi tavaroista veloitetaan lisäksi painon mukaan eli yli euron/kg. Harmittaa todella, että asunto piti saada kiireesti tyhjäksi eikä ollut aikaa itse myydä tavaroita mukana mm. 3 hienoa vanhaa suurta Arabian ruokakalustoa, Aallon huonekaluja. Olemme mieheni kanssa todella pettyneitä. Kaikkihan sujui heidän ehtojensa mukaan, mutta kiloveloituksen huomasimme vasta, kun tavaroita tultiin noutamaan ja siinä kiireessä käskettiin täyttää tavaraluettelo. Tyhmyydestä joutuu maksamaan, mutta ei toista kertaa.


      • todistaja
        Katuva kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Tavarani tuottivat huutokaupassa yli 2000 €, meille tilitettiin 180 euroa, kun noutokulut (60 km Helsingistä), kaksi noutoa, painavia tavaroita, oli vähennetty. Kaiken lisäksi tavaroista veloitetaan lisäksi painon mukaan eli yli euron/kg. Harmittaa todella, että asunto piti saada kiireesti tyhjäksi eikä ollut aikaa itse myydä tavaroita mukana mm. 3 hienoa vanhaa suurta Arabian ruokakalustoa, Aallon huonekaluja. Olemme mieheni kanssa todella pettyneitä. Kaikkihan sujui heidän ehtojensa mukaan, mutta kiloveloituksen huomasimme vasta, kun tavaroita tultiin noutamaan ja siinä kiireessä käskettiin täyttää tavaraluettelo. Tyhmyydestä joutuu maksamaan, mutta ei toista kertaa.

        olen samaamieltä huijari koko popoo . oli useanmpi kymmenen laatikkoa arvotavaraa mm. 6kpl pikareita monta sarjaa 1 sarjan arvo 900e kalusteita jne.. osa oli hävinnyt ennen myyntiä ja kulut oli muka yhtäpaljon kuin tavarat . eli joku tavallinen ostomyyntiliike paljon luotettavanpi .olisi ollut. koska oli arvo tavaraa myyjä ajatteli että huutokauppa olisi ollut hyvä. juu , mut kun helanderi onkin huijari , ei kuitteja ei mitään paperia hävinneistä. eli varmaan särki ja otti vakuutuksesta iteleen. luottoa ei herätä kun ei ole huutokaupoista mitään kuitteja. eikä mistään viedyistä kirjannut ,vaikka oli paikalla. minä olin yks todistajista .myyjän puolellta.


      • Anonyymi
        todistaja kirjoitti:

        olen samaamieltä huijari koko popoo . oli useanmpi kymmenen laatikkoa arvotavaraa mm. 6kpl pikareita monta sarjaa 1 sarjan arvo 900e kalusteita jne.. osa oli hävinnyt ennen myyntiä ja kulut oli muka yhtäpaljon kuin tavarat . eli joku tavallinen ostomyyntiliike paljon luotettavanpi .olisi ollut. koska oli arvo tavaraa myyjä ajatteli että huutokauppa olisi ollut hyvä. juu , mut kun helanderi onkin huijari , ei kuitteja ei mitään paperia hävinneistä. eli varmaan särki ja otti vakuutuksesta iteleen. luottoa ei herätä kun ei ole huutokaupoista mitään kuitteja. eikä mistään viedyistä kirjannut ,vaikka oli paikalla. minä olin yks todistajista .myyjän puolellta.

        olen vienyt käsinkudottuja kuviollisia villasukkia "hyväntekeväisyyttä harjoittavalle" kirppiskauppiaalle ottavat 30 euron polvisukista 55% eli saan 45% = 13,50 euroa ja langat sukkapariin maksoivat 17,70 euroa tuli tappiota 4,20 euroa. kuka huijaa ja ketä en enää rikastuta "hyväntekijäkauppiasta"


      • Anonyymi
        todistaja kirjoitti:

        olen samaamieltä huijari koko popoo . oli useanmpi kymmenen laatikkoa arvotavaraa mm. 6kpl pikareita monta sarjaa 1 sarjan arvo 900e kalusteita jne.. osa oli hävinnyt ennen myyntiä ja kulut oli muka yhtäpaljon kuin tavarat . eli joku tavallinen ostomyyntiliike paljon luotettavanpi .olisi ollut. koska oli arvo tavaraa myyjä ajatteli että huutokauppa olisi ollut hyvä. juu , mut kun helanderi onkin huijari , ei kuitteja ei mitään paperia hävinneistä. eli varmaan särki ja otti vakuutuksesta iteleen. luottoa ei herätä kun ei ole huutokaupoista mitään kuitteja. eikä mistään viedyistä kirjannut ,vaikka oli paikalla. minä olin yks todistajista .myyjän puolellta.

        Katkeria kommentteja. Kukaan ei tee työtä ilmaiseksi.Olisitte itse rahdanneet myytävät johonkin toiseen huutokauppaa käyvään paikkaan, kirpputorille maksua vastaan sielläkin tai olisitte kutsuneet jobbarin kotiinne ja saaneet muutaman kolikon. Vaikka tavarat olisivat omasta mielestänne- ehkäpä tosiaankin arvokkaampia, mutta vanha on aina vanhaa eikä se juuri sinun tavaroitasi arvostava ole ollut ns. paikalla. Onhan se asuntokin usean mielestä arvokkaaampi mitä se todellinen ostaja on siitä halukas maksamaan. Turha näitä on itkeä ja haukkua yrittäjiä huijareiksi, näin se vaan menee ostaja ostaa jos ostaa ja maksaa sen mikä on hänen mielestään kohtuullista. Eikä huutokaupan pitäjä halua pilata mainettaan , markkinoitaan vääränlaisella toiminnalla,


      • Anonyymi
        Katuva kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Tavarani tuottivat huutokaupassa yli 2000 €, meille tilitettiin 180 euroa, kun noutokulut (60 km Helsingistä), kaksi noutoa, painavia tavaroita, oli vähennetty. Kaiken lisäksi tavaroista veloitetaan lisäksi painon mukaan eli yli euron/kg. Harmittaa todella, että asunto piti saada kiireesti tyhjäksi eikä ollut aikaa itse myydä tavaroita mukana mm. 3 hienoa vanhaa suurta Arabian ruokakalustoa, Aallon huonekaluja. Olemme mieheni kanssa todella pettyneitä. Kaikkihan sujui heidän ehtojensa mukaan, mutta kiloveloituksen huomasimme vasta, kun tavaroita tultiin noutamaan ja siinä kiireessä käskettiin täyttää tavaraluettelo. Tyhmyydestä joutuu maksamaan, mutta ei toista kertaa.

        Kurjaa, kun ihmisten tavaroilla tehdään vain välittäjälle rahaa. Kaikkien pitäisi voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkeria kommentteja. Kukaan ei tee työtä ilmaiseksi.Olisitte itse rahdanneet myytävät johonkin toiseen huutokauppaa käyvään paikkaan, kirpputorille maksua vastaan sielläkin tai olisitte kutsuneet jobbarin kotiinne ja saaneet muutaman kolikon. Vaikka tavarat olisivat omasta mielestänne- ehkäpä tosiaankin arvokkaampia, mutta vanha on aina vanhaa eikä se juuri sinun tavaroitasi arvostava ole ollut ns. paikalla. Onhan se asuntokin usean mielestä arvokkaaampi mitä se todellinen ostaja on siitä halukas maksamaan. Turha näitä on itkeä ja haukkua yrittäjiä huijareiksi, näin se vaan menee ostaja ostaa jos ostaa ja maksaa sen mikä on hänen mielestään kohtuullista. Eikä huutokaupan pitäjä halua pilata mainettaan , markkinoitaan vääränlaisella toiminnalla,

        Varmasti näiden kommenttien jälkeen asioin muualla.


    • Romut kaatikselle

      Kaikenmaailman marmattajaa täällä riittää. Vie romus seuraavan kerran kaatikselle niin et pahoita mieltäs.
      Huutokaupoissa sentään saat vielä tavaroistas jonkinlaisen hinnan, kun oikeat ostajat/keräilijät ne sieltä löytävät. Mutta pyydäpä kotiisi joku pesänostaja, niin sulle tarjotaan koko asunnon irtaimistosta ehkä 400-500 euroa, siis jos sun tavarat on ees jonkinlaisia..

    • romun kerääjä

      Ei tällä hetkellä vanhoista tavaroista saa oikein mitään, jos ei satu oleen jotain tosi erikoista. Turhat pulinat pois..

    • Rahastusta

      Helanderin toiminta on nykyään mennyt ihan ryöstelyksi. Missähän raja tulee vastaan???

    • EiEnAaIkiN

      Helanderilla erittäin asiantuntevaa väkeä. Vein suomessa erittäin palkitun tekijän designmaton huutokauppaan, täti pyöritteli mattoa ja sanoi ettei ole koskaan kuullutkaan kyseisestä henkilöstä vaikka huutokauppa-alalla oli ollut 12 vuotta. Tämän jälkeen täti googletti maton ja totesi että näitä myydään 400 eurolla, vaikka mitat olivat 1/4 oman maton mitoista, ja oikea ulosmyyntihinta 1600 euroa.
      Pilipaliporukkaa, jolla ei ole ammattitaitoa saatika tietoa.

      • totuuseipala

        Jos on jotakin erittäin arvokasta niin ottavat huonon kuvan ja ostavat itse tuotteen ja lähettävät ulkomaille. Minun arvotavarani pistettiin roskiin koska en huomannut flunssan aikana asiaa toimittaa. Ei ollut isoa tavaraa vaan helposti säilytettävää.
        Ennen Helander toimi väärennetyn tavaran jälleenmyyjänä. Isot huutokauppatalot myivät arvokasta väärennettyä ja Helander loput.Hopea ei ollut hopeaa jne.
        Nyt toimitaan huonojen mattojen jälleenmyyjänä, esitetään asiantuntijaa jne. Tukkukamaa joka ei kelpaa myymälöille.


    • Malminruusu

      Tein tarjouksen Lampusta Helanderin nettisivuilla olevan kuvan perusteella. Kuvassa lamppu näytti täysin virheettömältä. Kuin hain ostamani lampun, huomasin, että lampussa oli paljon kulumisen jälkiä (toisella puolella) ja lampun sisältä puuttui palanen. Lampun väri ei vastannut ollenkaan sitä väriä mikä oli kuvassa. Kannattaa käydä paikan päällä tarkistamassa ennen kuin tekee tarjouksen.

    • Enjaksaenää

      ÄLÄ OSTA MITÄÄN HELANDERILTA NETIN KAUTTA! KUNNON KUSETUSTA, TURPAAN TULEE JA RAHAT MENEE!

      "Helander ei vastaa luettelossa ilmenevistä virheistä, ml. virheet kohteen tekijästä, aitoudesta, iästä, tekniikasta, kunnosta tai alkuperästä. Luettelon kuva on kohteen tunnistamiseen, ei sen kunnon arvioimiseen tai virheiden ja puutteiden arvioimiseksi. Helander ei vastaa vaurioista eikä puutteista, jotka eivät käy ilmi kyseisestä kuvasta tai tuotekuvauksesta." Niimpä niin

    • Ex-asiakas

      Hieno virheetön Arabian astiasto: Helanderin hinta-arvio n. 100 - 120 e. Todellinen hinta 50 e. Ostaja maksaa 65 euroa ja myyjän provisiot 35 eur. Myyjälle käteen 15 e. Toukokuussa 2018. En ikinä vie tuonne yhtään mitään. Ostaja voi saada jotakin hyvinkin edullisesti ja myyjä maksaa kaikki Helanderin viulut, ja raskaasti. Esitteiden tekstit ylimalkaiset verrattuna minkä tahansa muun huutokauppakamarin myyntiesitteisiin. En suosittele kenellekään.

      • WiljamNurmi

        Juuri näin ! Omat kokemukset aivan samat. Olin jo paikan päällä kun tajusin , että myyja ja ostaja molemmat maksavat provisiot ja tavarat jaetaan pieniin myyntieriin. Alle satasesta myyjälle 35€ kulut. Kun tavara myydään alle viidellä kympillä et saa edes vientikuluja itselle. Tavaroiden suunnittelioiden nimet jostain syystä vain puuttuivat kuvastosta... LOL


      • Anonyymi

        Arabian astiastot ei maksa nykyään missään mitään.tähän kannattaa varautua.


    • Huijattu

      Nuo muutamat Helanderia kiittelevät viestit, ovat aivan selvästi heidän itsensä laatimia! Minulla todella huono kokemus ko firmasta.
      Lähetin kuvat arvotavaroistani ja vuolaasti kiittelivät ja mielellään ottaisivat myyntiin. Hinta-arvionsa n. 300 euroa. Lopputulos 50 euroa, josta liikkeen kulut 35 euroa, minulle 15!!
      Jos kaikesta huolimatta haluat heille jotain antaa huudettavaksi, pidä huoli siitä, että saat sopimuksen, jossa mainitaan kuukausihuutokauppa. Nimittäin keskiviikon iltahuutokaupat ovat henkilökunnan mukaan "dumppaus huutiksia" paljon tavaraa myydään ilman pohjahintaa, jolloin jobbarit ostaa muutamalla kympillä ja myyvät edellee muutamalla satasella.

      • ijijijijijijijij

        Joo olet osunut oikeaan ,mutta ala on muutenkin sellainen , että esineen omistaja ei saa m itään jos esine on vain n 100 euron arvoinen.


    • Vakioasikas

      Toukokuun luettelossa olin kiinnostunut kohteesta "214. Kattokruunu, lasia
      k 75 cm, l 75 cm. Hinta-arvio 300 euroa. Estimated price 300 euros."

      Linkki:
      https://huutokauppa.helander.com/sumuCMS/?hk=A67&sivu=hk&lnro=214&hakusana=

      Kävin paikan päällä katsomassa ennakkonäytössä ja ainakin nuo isoimmat S-koukerot olivat muovia joten innostus lopahti siihen paikkaan. Korkein ennakkotarjous oli muistaakseni 305eur? Ajattelin että voi piruparkaa mutta näköjään joku hullu höppänä huusi huutokaupassa vielä enemmän??

      "Vasarahinta: 401 eur"

      Ei ollut ensimmäinen kerta kun tuotekuvauksessa on virheitä/pahoja puutteita. En uskaltaisi näkemättä tarjota yhtään mitään mistään ellei kyseessä olisi umpirautainen tavara.

    • Anonyymi

      Hauska kun googlaa ihan minkä yrityksen tahansa niin löytyy vain ne negatiiviset kiukuttelijat.
      Oli kyseessä fazer, Hesburger tai tässä tapauksessa huutokauppa Helander.
      Sinänsä Surullista kaikille yrityksille että Suomalainen antaa palautetta vain silloin kun ei ole tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Täydellinen huijari liike. En suosittele kenellekkään.

      • Anonyymi

        Haluaisitko hieman tarkentaa? Gooklasin ja löysin tämän keskustelun, tässä kuussa luettelossa on haluamani sormus. Kotisivuilla näyttää kaikki olevan sääntöjä myöten oikein ja katsoin etteivät edes omista vaan välittää, toisin kuin keisari. Menen huomenna paikan päälle vielä katsomaan. Olisi hyvä meille unikoille kertoa tarkemmin jos joku asia ei ole hyvä mutta ei kuitenkaan tarkenna.


    • Anonyymi

      Heippa, tarkennusta en ole vielä saanut jota toivoin edellisessä viestissäni.
      Kävin kamarilla ensimmäistä kertaa ja ystävällinen asiakaspalvelu otti minut vastaan ja ohjasi minua kaikissa kysymyksissäni.
      Tuotteet olivat kauniisti esillä ja paikan päällä oli kaikille avoin kahvila.
      Tällä kertaa en saanut sormustani mutta matkaani lähti hyvä tunnelma ja reilu meininki.
      Menen varmasti uudestaan, minkäänlaista kepulipeliä eivät tehneet ja seuraavaksi aion käydä rohkeasti myös pk-alueen muissa kamareissa.

      Suosittelen untovikoille välttämään Gooklaamista, sillä täältä ei saa muutakuin negatiivistä viestintää ja jotka eivät ole millään tavalla realistisiä.

      • Anonyymi

        Eikä varmasti ollut oma mainos, eihän..?


    • Anonyymi

      Hei.Olen netistä ostanut monet kerrat Helanderilta.Ei ole tullut pettymyksiä paitsi kun olen lähes summanmutikassa jonkin romulaatikollisen huutanut......oma vika.
      Kaikki on toiminut rehellisesti.
      Myykää romunne kirpparilla niin näette kuinka helppoa se muka on.
      Huonekaluilla ei ole kertakaikkiaan ostajia ,nyky valkoisiin koteihin ei vanhat romut stemmaa.
      Ärsyttää ikuiset valittajat.

    • Anonyymi

      Myyvät huutokaupoista myymättä jääneet kamat Osto ja myynti liikkeille ja kirpputori yrittäjille pilkkahintaan. Laskuttavat myös alkuperäiseltä asiakkaalta myymättä jääneen tavaran kierrätyskulut.

      • Anonyymi

        Hyvä Anonyymi.
        Haluaisin hieman oikaista väitettäsi.
        Mikäli Kohde tai kohteet jäävät nollaksi, me emme missään nimessä myy kenellekään mitään suoraan oli kyseessä kauppias tai kenties tavallinen keräilijä.

        Toimeksiannossa kerromme asiakkaalle ennen sopimusta että mikäli Kohde jää nollaksi annamme sen lahjoituksena Suomen Punaiselle Ristille tai kenties sorttiin josta tietysti tulee kuluja.
        Tämän asiakas saa itse päättää.
        Olet siis oikein tervetullut viettämään päiväksi meille jotta näet miten täällä toimitaan.
        Yt. Minna, markkinointi, Huutokauppa Helander


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Anonyymi.
        Haluaisin hieman oikaista väitettäsi.
        Mikäli Kohde tai kohteet jäävät nollaksi, me emme missään nimessä myy kenellekään mitään suoraan oli kyseessä kauppias tai kenties tavallinen keräilijä.

        Toimeksiannossa kerromme asiakkaalle ennen sopimusta että mikäli Kohde jää nollaksi annamme sen lahjoituksena Suomen Punaiselle Ristille tai kenties sorttiin josta tietysti tulee kuluja.
        Tämän asiakas saa itse päättää.
        Olet siis oikein tervetullut viettämään päiväksi meille jotta näet miten täällä toimitaan.
        Yt. Minna, markkinointi, Huutokauppa Helander

        Juu, on nähty miten teillä toimitaan. Nytkin on tulevassa huutokaupassa pilkottu jugend-sohvakalusto neljään osaan. Meklari saa jokaisesta palasesta 50euroa heti päältä pois ja omistaja jää nuolemaan näppejään. Ostajiakaan ei kiinnosta ostaa palasia ja kilpailla joka tuolista erikseen. Törkeää omistajien omaisuuden realisointia meklarin hyväksi ja ostavien asiakkaiden kiinnostuksen polkemista. Näin teillä toimitaan; ei tarvitse tulla päiväksi sinne katselemaan tämän nähdäkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, on nähty miten teillä toimitaan. Nytkin on tulevassa huutokaupassa pilkottu jugend-sohvakalusto neljään osaan. Meklari saa jokaisesta palasesta 50euroa heti päältä pois ja omistaja jää nuolemaan näppejään. Ostajiakaan ei kiinnosta ostaa palasia ja kilpailla joka tuolista erikseen. Törkeää omistajien omaisuuden realisointia meklarin hyväksi ja ostavien asiakkaiden kiinnostuksen polkemista. Näin teillä toimitaan; ei tarvitse tulla päiväksi sinne katselemaan tämän nähdäkseen.

        Itselleni kävi muuten juuri noin, parin tonnin myynneistä kostuin itse päälle satasen kun oli vähän omin luvin "ositettu" kohteitani. Ei tarvinnut toiste kyseisessä huutokaupassa asioida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Anonyymi.
        Haluaisin hieman oikaista väitettäsi.
        Mikäli Kohde tai kohteet jäävät nollaksi, me emme missään nimessä myy kenellekään mitään suoraan oli kyseessä kauppias tai kenties tavallinen keräilijä.

        Toimeksiannossa kerromme asiakkaalle ennen sopimusta että mikäli Kohde jää nollaksi annamme sen lahjoituksena Suomen Punaiselle Ristille tai kenties sorttiin josta tietysti tulee kuluja.
        Tämän asiakas saa itse päättää.
        Olet siis oikein tervetullut viettämään päiväksi meille jotta näet miten täällä toimitaan.
        Yt. Minna, markkinointi, Huutokauppa Helander

        Annoitte myös vaikka olimme sopimuslomakkeessa kieltäneet tavaroiden eteenpäin laittamisen. Todisteita on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annoitte myös vaikka olimme sopimuslomakkeessa kieltäneet tavaroiden eteenpäin laittamisen. Todisteita on.

        Rikosilmoitus


    • Anonyymi

      Olen huutanut Helanderin huutokaupasta jonkun verran tavaraa ja ollut tyytyväinen ostoksiini.
      Nyt tämä viimeinen ostokseni herätyskello (art deco) ei minua miellyttänyt koska kello on epäkuntoinen.Mielestäni kellon kunto toimiiko vai ei,onko kaikki kelloon kuuluvat mukana(esim. veto avain) pitäisi ilmoittaa esittelyssä.Ihmiset tekevät huutoja netin kautta ja kaikki eivät pääse paikan päälle tutustumaan tavaroihin etukäteen.Kellon epäkunto on niin iso asia,että se vaikuttaa aivan oleellisesti huudon suuruuteen aivan samoin on maalauksilla/veistoksilla.

    • Anonyymi

      Pitää muistaa, kaikki työ maksaa 1 e minuutti yläspäin , huutokaupassa maksaa vielä tilat ja muut asiat.

      Meillä on kuskattu 95 % kaatikselle polttoon ja loput myyty itse huutonetissä, noin 8 muuttolaatikollista.
      pitäähän kuitenkin mennä jätelaitokselle, ei läheskään kaikkea voi huutokaupata tai kaupata.

      Aamulla aloittaa, kaikki on illalla ohi, huutokaupassa menee omaa aikaankin hurjasti.

    • Anonyymi

      Tuli kokeiltua myymistä Helanderilla ensimmäistä ja viimeistä kertaa. Olen melko pettynyt palveluun. Olen ko. huutokaupasta jotain joskus ostanut ja ostaminen kannattaa.

      Ensinnäkin kustannuksiin. Myyjä maksaa 25% 7 Eur / kohde yli 125 euron vasarahinnasta. Ostaja maksaa 22,5% 8 Eur. Alle 125 Euron kohteesta myyjä maksaa kiinteän palkkion joka on 37 Eur joka maksetaan myös myymättä jääneestä kohteesta. Kaiken lisäksi myymättömiä tavaroita uhkaa jätemaksut jos et pääse niitä hakemaan pois.

      Muutama esimerkki laskelma vasarahinnasta:
      Tuotteen minimihinta, joka on 50 Eur:
      Siitä jää myyjälle 13 Eur ja ostaja maksaa siitä 69,25 Eur. Huutokauppatoimistolle jää palkkioksi 56,25 Eur.

      100 Eurolla myyty kohde: Jää myyjälle 63 Eur, ostaja maksaa tuotteesta 130,5 Eur ja huutokaupalle 67,5 Eur.

      500 Eurolla myyty kohde: Jää myyjälle 368 Eur, ostaja maksaa tuotteesta 620,5 Eur ja huutokaupalle 252,50 Eur.

      15.000 Eurolla myyty kohde: Jää myyjälle 11.243 Eur, ostaja maksaa tuotteesta 18.382 Eur ja huutokaupalle jää 7.139 Eur.

      Yksinkertaisesti huutokauppaan ei kannata viedä edullista tavaraa myyntiin. Parempiin tuloksiin pääsee myymällä itse netin myyntipalstoilla tai viemällä kirpputorille. Sen sijaan huutokaupassa ehkä kannattaa kuolinpesän myydä joku kalliimpi taulu, josta voi saada viimeisen markkinahinnan, toki siitäkin menee jo sievoinen summa palkkioihin kuten tuo 15.000 Euron laskelma osoittaa. Suosittelen ko. tapauksessakin kokeilemaan suoramyyntiä gallerioihin jne.

      Ja tietenkin mitä tulee tuon kalliin hinnoittelun lisäksi, oma arvio asiakaspalvelusta on erityisen huonoa. Vastaavat melko nopeasti tiedusteluihin tavaran vastaanottamisesta ja myymisestä heillä ja sen sijaan muihin kysymyksiin et juuri vastausta saa.

      Tavaran vastaanotossa on kiire ja sekava tunnelma ja tapahtuu paljon virheitä. Niputtavat mielellään niihin laatikoihin paljon hyvääkin tavaraa.

      Usean tavaran vieminen kohteeseen ei ole kannattavaa varsinkaan ulkopaikkakuntalaisen, sillä ei ole takeita siitä että saat tuotteet samaan huutokauppaan. Sillä ei ole kannattavaa noutaa myymättömiä kohteita usean sadan kilometrin päästä (maksat myymättömistä 37 eur ja vielä toistuvat matkakulut).

      Eli valitettavasti oli ensimmäinen ja viimeinen myyntikerta heidän toimestaan.

      Onneksi tämä oli vain kokeilu ja tavaraa riittää myös muihin huutokauppoihin.

      Sen sijaan ostamista voi harkita, jossa myydään myyjäraukkojen niputettujen tavaroita varsin edullisesti.

      • Anonyymi

        Kuluja tulee myy sitten missä tahansa se on varmaa.

        Olen ostanut Huutokauppa Helanderilta ja olen ollut tyytyväinen ostoksiini.
        Asiakaspalvelu on vaihtelevaa riippuen kuka on paikalla, asiantuntijat ovat pöyhkeitä kun taas nuoret työntekijät ovat mukavia ja auttavaisia.
        Aion jatkossakin asioida heillä.


    • Anonyymi

      Huutokauppa helander kokemuksia

      Myin koruja heidän kauttaan. Mennyt 5kk eikä rahoja ole tullut vieläkään. Asiasta soitettu ja kyselty useampaan kertaan, luvanneet aina pistää maksuun mutta mitään ei tapahdu.

      Veikkaan että heillä on ongelmia kassan kanssa niin eivät pysty maksamaan ajoissa

      • Anonyymi

        Noin se meni jo vuosia sitten, sen lisäksi oli muutenkin ensimmäinen ja viimeinen kerta kun heidän kauttaan myin yhtäään mitään.


    • Anonyymi

      Nämä tällaiset toimijat ovat ahneita, eli kansakunnan tapa-aatelia. K.o. kamasutenöörit ovat tietenkin koppavia tämän kaiken tyrkyllä olevan roinan keskellä.

    • Anonyymi

      Minua jymäyttivät. Aion valittaa kuluttaja-asiamiehelle.
      Annoin kiireessä myyntiin yhtä ja toista arvotavaraa. Kaikki kelpasi. Lopputulos, että jouduin maksamaan 30€ tästä lystistä. 🤯

      • Anonyymi

        olisinpa lukenut tämän kommentin ennen tavaroiden vientiä.


    • Anonyymi

      Pitkäääään odotin maksujani myynnistä, mutta usean väärin ilmoitetun päivämäärän jälkeen maksoivat. Hurraa!
      Jättivät ilmoittamatta, kun olivat myynnissä (”väärä spostiosoite”), joten jäi epäilys, olivatko oikeasti myynnissä lainkaan - menivät pohjahinnalla kaikki.
      Ei jäänyt hyvä mieli, joten ei koskaan enää

      • Anonyymi

        Huijareita ovat minulla oli johtava huuto voimassa mutta sähköpostiini tuli viesti muutamaa päivää aikaisemmin kun huuto aika täytyy ETTÄ KOHDE POISTUNUT MYYNNISTÄ kiertäkää kaukaa tuo pulju sitä paitis ne kynii Suomen suurimmat vältys palkkiot itselleen kaiken kaikkiaan noin 30% Tehkää kauppaa rehellisesti toimivien yritysten kautta. Kiitos


    • Anonyymi

      Kaatopaikka kamaa kaikki paska mitä siellä on niistä ette saa kuin luteita kotiinne.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe