rakastunut parhaaseen kaveriin

onneton19

Hei!

Olen ollut rakastunut parhaaseen ystävääni jo sellaiset 2-3 vuotta. VUOTTA. Olemme molemmat miehiä, eikä minulla ole ikinä ollut mitään tunteita tai seksuaalista kiinnostuneisuutta kehenkään toiseen mieheen kuin häneen. Minulla on ollut ennen häntä ja hänen jälkeenkin naisia, mutta olen silti rakastunut häneen. Minulla oli tässä hiljattain tyttöystävä, josta olen sitemmin eronnut. Hän oli mahtava ihminen ja rakastinkin häntä, mutta tässä jätkässä on jotain erilaista. Hän ymmärtää minua ja minä ymmärrän häntä. Olen itsekkin erittäin hämmentynyt, miten minä voin ajatella näin toisesta miehestä. En ikinä ajattelisi, että minusta tulisi bi-seksuaali. Minulla on naisten kanssa ollut aina mahtava seksielämä ja olen edelleen kiinnostunut naisista, mutta hänessä on sitä jotain.

Olemme siis parhaita kavereita, ja näemme melkein päivittäin. Kukaan ei tiedä näistä minun biseksuaalisista tunteistani, eikä kukaan saakaan tietää, koska asun pikku kylässä ja kaikki tuntevat täällä toisensa. Tunteiden paljastaminenkaan ei ole vaihtoehto, koska en henkisesti kestäisi sitä että menettäisin hänet.Hän on kuitenkin 100 % hetero ja tiedän että hänellä ei ole mitään romanttisia tuneita minua kohtaan. Meillä on myös tiivis n. 6 ihmisen kaveriporukka, ja tämä paras ystäväni ja toinen hyvä ystäväni alkoivat seurustelemaan ja meidän yhteinen aika on luonnollisesti vähentynyt, eikä siinä mitään. Olen heidän puolestaan onnellinen ja toivon heille pelkästään hyvää. Silti kun heillä on riitaa, syvällä sisälläni osa minusta on vahingon iloinen. Tuntuu että en tiedä kauanko kestän tätä enään. Ahdistaa kun ei ole ketään kenelle puhua, mutta en halua että kukaan saa tietää. Sisälläni sattuu kun ajattelenkin asiaa. Haluaisin pystyä olemaan vain hänen paraskaverinsa, mutta se on todella vaikeaa. Olisipa olemassa joku nappi, jolla voisin kääntää pois tunteeni häneen. Olen onneton.

15

2144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yk....

      Niinpä niin... Koita sitten pysyä omiesi parissa, äläkä sotkeennu normi elämään. Tai onhan se teille normia. Ole miehesi kanssa avoimesti, oma aito itsesi;)

    • lottamari<3

      Ymmärsinkö oikein että olet 19-vuotias? Tuossa iässä nuori vielä etsii omaa identiteettiään ja tunteet voivat olla hyvinkin voimakkaita ja hämmentäviä, jopa romanttisia samaa sukupuolta kohtaan.Älä huoli,se menee kyllä ohi ja pääset ihastumisestasi eroon kunhan ikää tulee lisää ja aikuistut.Tuo ikä on vielä kasvamista ja monenlaisten tunteiden kanssa kamppailua.Ikääsi kuuluu voimakas toisen piirteiden ja saavutusten ja ominaisuuksien ihailu, joka voi olla hämmentävää ja tuottaa häpeää.

      Voipi olla että olet biseksuaali, mutta mikä hyvä ja parasta, voit oppia hillitsemään tätä puolta itsessäsi ja keskittyä vain vastakkaisen sukupuolen liehakoimiseen.

      Sinä ihailet ystävääsi,hän tuntuu tutulta ja turvalliselta,hänen kanssaan on hyvä olla ja häneen voi luottaa,niin sellaisenhan hyvän ystävyyden pitääkin olla.

      Oletko miettinyt mitä teksit jos tunnustaisit kaverillesi tunteesi ja mitä jos hän tuntisi samoin,mihin haluaisit että se johtaisi,,kuinka pitkälle annat ajatuksillasi asian viedä?Haluaisitko hänen kanssaan oikeasti parisuhteen vai onko se vaan todellakin unikuva, haave, fantasia,.jonkinlainen jalustalle nostettu juttu,jossa näet kaverisi parempana kuin hän todellisuudessa onkaan.Voi olla niin, että ystävyys teillä toimii loistavasti,mutta muuten ei.Se mikä on salaperäistä kiehtoo..mutta kun se tulee näkyväksi ja tutuksi ja päivittäiseksi lakkaa kiehtomasta. Tästä on kysymys..kaverisi on sinulle läheinen, mutta silti säilyttää salaperäisesti arkitodellisuutensa, jota sinä et ole näkemässä joka hetki.

      Oletko miettinyt mitä tuo jotain voisi olla? Mitä hänessä näet sellaista mikä sinua kiehtoo?Yleensä se on toisen seksuaalinen vetovoima, jolla toinen hurmaa ja mihin tunnemme vetoa.Se voi olla hänen rento tyylinsä,,hyvä huumorintaju, älykkyys,iloinen hyväntuulinen luonne, ystävällisyys..jokin joka tekee sinuun vaikutuksen..Se, että hän ottaa sinut aina huomioon, kuuntelee sinua ja arvostaa sinun mielipidettäsi..Olet ihastunut siihen, että hän huomioi sinua oikealla tavalla, ei koskaan häpäise tai tuota sinulle mielipahaa..osaa tuoda sinun parhaat puolesi esille..Niin,..se riittää siihen, että alamme ihailemaan,.jopa rakastumme meitä hyvin kohtelevaan ihmiseen.Rakkaus on ihana asia ;)

      • onneton19

        kiitos todella paljon vastauksestasi! Se sai minut todella miettimään asioita :)
        En haluaisi hänen kanssaan ikinä mitään suhdetta, mutta jokin hänessä vain tekee sen että hän viehättää minua tavalla joka ei ole minulle normaalia. Olen myös usein mustasukkanen hänestä. Olen erittäin hämmentynyt ja onneton, mutta olen samalla iloinen että olen tavannut näin hienon ihmisen ja iloinen että hän on elämässäni tavalla tai toisella. Haluaisin vain, että nämä kamalat mustasukkaisuuden tunteet katoaisivat ja voisin olla täysin onnellinen hänen puolestaan. Ehkä se päivä joskus vielä koittaa. Toivossa on hyvä elää.


      • Homofobiaako?

        "Älä huoli,se menee kyllä ohi ja pääset ihastumisestasi eroon kunhan ikää tulee lisää ja aikuistut."

        Niinpä, mikä kamala mielenhäiriö ja sairaus tuo biseksuaalisuus onkaan!

        Muuten toki asiallista tekstiä.


    • .tsirp.

      Onko kiinnostuksesi myös seksuaalista vai ainoastaan siten, että tunnet syvän henkisen yhteyden? Tietysti myös parhaasta kaverista voi olla mustasukkainen, usein siihen vain liittyy samalla toive että ko. suhde etenisi ystävyydestä syvemmäksi.

      Ainakin itse olen todennut että kun olen ollut jostakin ystävästäni mustasukkainen, on kyse ollut lopulta aina siitä että pohjimmiltani olen sitten ollut ihastunut kyseiseen tyyppiin. Minun on vain ollut vaikea myöntää itselleni asiaa.

      Toisaalta neuvoisin että jos sinulla on häntä/jotakin muuta kohti tunteita vaikka tulevaisuudessa, niin annat itsellesi luvan tuntea niin. Mitä enemmän kitket tai salailet tunteitasi sen pahemmalta se tuntuu ennen pitkää. Se on ihan OK olla biseksuaali tai mitä tahansa, sanoi kuka mitä tahansa. Jokainen on sellainen kuin on. :)

      Oletko puhunut parhaan ystäväsi kanssa edes asian vierestä vai onko hän autuaan tietämätön ahdistuksestasi ylipäätään?

      • moi129

        Kyllä hän on mielestäni komea ja muuta, mutta seksi hänen kanssaan tuntuu jotenkin oudolta ja radikaalilta. Kyllä hän ehkä tavallaan seksuaalisesti minua kiinnostaa jollain tasolla, mutta en osaa kuvitella itseäni harrastamassa seksiä hänen kanssaan. Oudointa tässä on että en näe ketään muuta miestä samassa valossa kuin häntä.

        Olet oikeassa, mutta minun perheeni on todella vanhoillinen eikä millään hyväksyisi jos kertoisin heille, enkä ole valmis hylkäämään perhettäni ainakaan tässä vaiheessa. Tottakai pitäisi välillä ajatella itseäänkin, mutta olen varma että olisin onnettomampi jos minun läheisimmät ihmiseni hylkäisivät minut, kuin mitä olen nyt.

        Olen minä puhunut että miten hän suhtautuisi jos sanoisin olevani homo. Hän otti sen vitsillä, mutta vastasi että no kyllähän se asioita muuttaisi että kyllä esim. kahdestaan oleminen tai vaikka saunassa käynti tuntuisi hieman kiusalliselta.


    • Onko sulla millainen suhde isääsi? Jos tämä tyyppi on just sellainen kuin haluaisit, että isäsi olisi ollut. Lapsi sinussa tuntee vetoa tuohon ymmärtäväiseen mieshahmoon.

    • 0lli

      mene hoitoon

    • no jopas

      Kyllä oli ap:ltä mielenkiintoinen avaus. Olen itse samassa tilanteessa, sillä erotuksella, että olen nainen, yli 50v. Koko ikäni olen ollut 100 varma, että olen hetero. Toki en ole potenut koskaan homokammoa. Nyt olen joitakin vuosia sitten tutustunut ikäiseeni naiseen ja tunnen häntä kohtaan muutakin, kuin ystävyyttä.

      Tämä ystäväni on onnellisesti aviossa ja enkä ole edes varma, haluaisinko seksisuhdetta hänen kanssaan, vaikka hän olisi vapaakin. Kun en ole koskaan ollut seksisuhteessa toisen naisen kanssa, tuntuu ajatus jotenkin liian radikaalilta. Totuus kuitenkin on, että fantasioin seksistä hänen kanssaan.

      Vaikea tilanne. Olen kohdaltani päättänyt nauttia erityisen hyvästä ihmissuhteesta ihan vaan ystävyytenä. Tuskimpa tuollaisia ystäviä, joiden kanssa on niin samalla aaltopituudella, ihminen löytää kovin monta elinaikanaan, sukupuolesta viis. Nauti sinäkin ap eritysesen hyvästä ystävästäsi ystävänä.

      • poika19

        Sinun tarinasi kuulostaa melkein täysin samalta kuin minun. Varsinkin tuo lopputoteamuksesi. Mieluummin pidän hänet pelkkänä ystävänä, kun riskeeraan sen että menetän hänet kokonaan.


    • heterodon

      Olen samaa ikäluokkaa oleva tyttö ja minulla oli hyvin samanlainen tilanne. Olin siis jollain tasolla ihastunut naispuoliseen parhaaseen ystävääni, vaikka olen aina tuntenut olevani hetero ja seurustelinkin miehen kanssa.

      Olin todella mustasukkainen. Saatoin jopa puhua hänen poikaystävänsä huonoista puolista ja pyytää ystävääni miettimään kannattaako suhde todella. Yleensä sainkin hänet puolelleni asioissa. En siis osannut olla iloinen hänen puolestaan, sillä se oli pois yhteisestä ajastamme ja meistä tuli etäisempiä.

      Saatoimme kyllä halata lähtiessämme vaikka näimme päivittäin, saatoin istua hänen sylissään katsoessa telkkaria tai nukkua hänen vieressään. Minulla oli avaimet hänen kämppäänsä ja kävelin sisään kuin kotiini. Kuitenkin kun tarkemmin kuvittelee seurustelusuhdetta hänen kanssaan niin eieiei...

      Mustasukkaisuuteni lakkasi (ja kaikki tuo läheinen kontakti) kun otin häneen hieman etäisyyttä ja päivittäisen näkemisen sijaan näemme ehkä viikon välein.

      Syvän ystävyyden ja romanttisten ajatusten väli voi olla häilyvämpi kuin kuvittelisi.

      • poika19

        Tämä tilanne on todella hämmennyttävä. Minullakin tuo seursutelusuhde on niin vieras asia, että en edes usko haluavani sellaista. Mutta minä kun asun Pohjanmaalla pienessä kunnassa, niin häneen törmääminen on mahdotonta. Lähdemme molemmat inttiin ensi maanantaina ja sielläkin törmäämme varmasti jatkuvasti. En kyllä toisaalta edes haluaisi katkaista välejään häneen.


    • bi-tyttö

      Olet kyllä bi-seksuaalinen koska voit myös rakastaa ja olla naisen kanssa. Homo et kyllä ole sittenhän et voisi olla naisen kanssa kuin vain ystävä. Minä olen nainen ja bi- seksuaalinen, mutta rakastan miehiä itse olen naimisissa miehen kanssa, mutta pidän naisista paljon ja olen ollut suhteessakin monen kanssa. Ihanaa kun voit rakastaa miehiäkin ei se tee sinusta homoa eikä minusta lesboa. Toivon sulle rakkaudentäyteistä ihanaa elämää.

      • poika19

        Kiitos vastauksestasi. Minulla on sellainen tilanne, että seksi miehen kanssa voisi olla ihan ok, mutta seurustelusuhde tai peräti naimisiinmeno tuntuu niin vieraalta ajatukselta. Naisen kanssa taas molemmat kuulostavat mahtavalta ja sellaiselta mitä minä haluan. Kiitos kun jaoit tarinasi! Toivon sinulle samaa.


    • Mies 23

      hei! Mä olen myös rakastunut kaveriini ja samaistun täysin sinun kommenttiin. Mulla on ollut nyt pitkään tunteita, tosi voimakkaita ja selvästi aitoja. En tiedä, musta välillä tuntuu että sekin pitäisi musta vähän enemmän kun kaverina vaan, mutta sitten tulee taas ihan erilaista viestiä. Biseksuaali mä koen olevani, mutta seksi miehen kanssa tuntuu välillä jotenkin hämärältä ajatukselta ja toisinaan taas ei niin kaukaiselta. Tunnen kyllä myös selkeää seksuaalista vetoa tähän kyseiseen kaveriin ja toisinaan se jopa saattaa olla haitaksi asti.

      En haluaisi myöskään ottaa sitä riskiä, että kertomalla tunteistani meidän ystävyyssuhde päättyisi. En todellakaan halua menettää elämästäni niin hienoa ihmistä. Välillä raastaa niin että itku tulee. En muista koska olisin viimeksi itkenyt, mutta hänen takiaan olen pari kertaa epätoivoisena vollottanut kun asia on tuntunut niin toivottomalta. Myös pelottaa kun meillä on iso kasa yhteisiä ystäviä, että sitten tultaisiin rytinällä ulos, ilman että itse sitä pääsisi jossain kohtaan kertomaan, kun/jos sellaista tilannetts tulee. En näe mitään syytä kailottaa asiasta jos ei nyt ala sitten joskus samaa sukupuolta olevan kanssa seurustelemaan.

      Mutta ymmärrän täysin tuntemuksesi ja jos keksit keinon miten saat ajatukset pois siitä, niin kerro minullekin se, olisi vähintäänkin hienoa, että osaisi ajatella asiaa enemmän, niin että kunhan kaveri on onnellinen, niin pystyisin olemaan hänen puolesta onnellinen enkä surullinen siitä, että en itse tule olemaan muuta kuin ystävä.

      Tsemppiä sinulle ja toivottavasti tilanteesi helpottaa! Tiedätpähän että löytyy kohtalontovereita! Tavallaan helpottavaa lukea muidenkin kokemuksista ja huomata ettei sitä yksin täällä ole vaikka tämä netti onkin täynnä myös trolleja kiusaamassa, poistamassa omaa pahaa oloaan varmaan!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe