MIKSI ETTE???

paffi

Miksi ette pyhitä kaikkea vapaa-aikaanne rukoilemiseen kaikkein kurjimmissa asemassa olevien hyväksi???
Odotan suurella mielenkiinnolla vastausta miksi ette näin tee ja kuinka voitte silti väittää itseänne hyväksi ihmiseksi.

35

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistan rukouksin

      Ole hyvä ja tutustu UskoTV, UskoNet, Nettmission

      Nämä kanavat ovat rukouksin tehty, että sinunkin kurjaan elämääsi alkaisi taivaallinen armonaurinko paistamaan.

      • paffi

        Tv-kanaviako te niillä rukouksilla teette! Katsokaa maailman hätää ja rukoilkaa apua tarvitsevien puolesta!!!


      • paffi

        Turhaa minun elämääni rupeat haukkumaan, siinä ei ole mitään vikaa.


      • koska täytyy jatkaa

        Siksi koska uskovaisten on kuitenkin elettävä tässä syntisessä maailmassa, kuten muidenkin ihmisten vaikka heillä on tulevaisuuden toivo: sielun pelastus.


    • rukoile itse vaan

      Paffi hyvä, rukoile sinä itse vaan! Pyhitä edes pieni hetki päivässä rukoukseen, ennen kuin tulet toisilta vaatimaan kaiken vapaa-ajan käyttämistä rukoilemiseen.

      • paffi

        Minä olen ateisti. Teillä se usko on ruokouksen voimaan ei minulla ja esim. jotkin jalkapalloilijatkin telkkarissa rukoilevat joukkueittensa puolesta. Eikö muka maailmasta löydy tärkeämpiä epäkohtia minkä muuttamiseksi PITÄISI rukoilla? Millaista itsekeskeisyyttä!!!


      • siisihan
        paffi kirjoitti:

        Minä olen ateisti. Teillä se usko on ruokouksen voimaan ei minulla ja esim. jotkin jalkapalloilijatkin telkkarissa rukoilevat joukkueittensa puolesta. Eikö muka maailmasta löydy tärkeämpiä epäkohtia minkä muuttamiseksi PITÄISI rukoilla? Millaista itsekeskeisyyttä!!!

        Älä vaadi ketään rukoilemaan, kun et rukouksen voimaan usko. Äläkä puhukaan rukoilemisesta, kun kerran olet ateisti.

        Siis ihan oikeasti, onko ateistin pakko v-tuilla asioista, jotka ovat muille tärkeitä? Silläkö maailman kurjuus korjaantuu parhaiten? Luuletko hyvääkin tekeväsi ilkkumisellasi?


      • paffi
        siisihan kirjoitti:

        Älä vaadi ketään rukoilemaan, kun et rukouksen voimaan usko. Äläkä puhukaan rukoilemisesta, kun kerran olet ateisti.

        Siis ihan oikeasti, onko ateistin pakko v-tuilla asioista, jotka ovat muille tärkeitä? Silläkö maailman kurjuus korjaantuu parhaiten? Luuletko hyvääkin tekeväsi ilkkumisellasi?

        Ehkä vähän hyökkäävästi otin asian puheeksi. Pahoitteluni siitä.

        Eli uskonnoista en saa keskustella koska olen ateisti niinkö?

        Ei ole mitään vittuilua. Jos uskoisin todella, että voisin esim. sairaita lapsia auttaa käteni ristimällä ja mielessäni puhumalla, niin usko pois tekisin sitä hyvin paljon.

        Sille en voi mitään, jos pahoitat mielesi omasta tekopyhyydestäsi.


      • siisihan
        paffi kirjoitti:

        Ehkä vähän hyökkäävästi otin asian puheeksi. Pahoitteluni siitä.

        Eli uskonnoista en saa keskustella koska olen ateisti niinkö?

        Ei ole mitään vittuilua. Jos uskoisin todella, että voisin esim. sairaita lapsia auttaa käteni ristimällä ja mielessäni puhumalla, niin usko pois tekisin sitä hyvin paljon.

        Sille en voi mitään, jos pahoitat mielesi omasta tekopyhyydestäsi.

        En ole pyhä enkä mielestäni tekopyhäkään. Ihan tavallinen, jolle uskonasiat eivät merkitse suuria. Silti närkästyttää joskus, kun hyökätään toisten pyhinä pitämiä asioita vastaan, tässä tapauksessa rukoilemisen tapaa vastaan.

        Vaikka en tunnustaudu aivan ateistiksikaan, luulen jossain määrin ymmärtäväni ateistista maailmankatsomusta. Kuitenkin toivoisin, että ateistit olisivat asiallisia, kun keskustellaan uskonnoista uskovien kanssa. Sinä hyökkäsit heti kimppuun syyttävässä sävyssä, etteivät uskovat rukoile tarpeeksi. Siitä on keskustelua vaikea jatkaa missään hyvässä hengessä. Varmaan tämän ymmärrät.


      • paffi
        siisihan kirjoitti:

        En ole pyhä enkä mielestäni tekopyhäkään. Ihan tavallinen, jolle uskonasiat eivät merkitse suuria. Silti närkästyttää joskus, kun hyökätään toisten pyhinä pitämiä asioita vastaan, tässä tapauksessa rukoilemisen tapaa vastaan.

        Vaikka en tunnustaudu aivan ateistiksikaan, luulen jossain määrin ymmärtäväni ateistista maailmankatsomusta. Kuitenkin toivoisin, että ateistit olisivat asiallisia, kun keskustellaan uskonnoista uskovien kanssa. Sinä hyökkäsit heti kimppuun syyttävässä sävyssä, etteivät uskovat rukoile tarpeeksi. Siitä on keskustelua vaikea jatkaa missään hyvässä hengessä. Varmaan tämän ymmärrät.

        Eli se on vaan kaiketi teille tapa, ei mitään muuta. Tottumus kenties... Muistan lapsena omat iltarukoukseni itsekseni. Ensin jotain mikä sen ikäisen mieltä painoi ja lopuksi siunaa isää ja äitiä. Nykyään tiedän maailmasta hieman enemmän, niin rukoukseni olisi erilaisia, ymmärrät varmaan.

        En tiedä mitä uskovaiset toivoo, pyytää yms. rukoillessaan. Kiittävät tietysti mikä on hyvä asia... ja jos sairauksia perheessä, niin semmoiseen tietysti apua.

        Närkästymiseni lähti alkuun jalkapallon kisoja katsoessani, kun esim. brasilian pelaajat muutama polvillaan rukoilemassa kesken rangaistuspotkukilpailun. Ei epäselvyyttä mitä toivoivat. Taisi olla vastapuolen pelaajilla samanmoista toimintaa. Ymmärrän kyllä, että stressaava tilanne ja monia vuosia tehnyt työtä ja perhe panostanu poikiin paljon, ja koko kansan paineet...

        Mutta siellä, kun katsoo ilmakuvaa stadionin ympäristöstä, niin löytyy paljon tärkeämpää rukoilemisen aihetta. Taitaa aikalailla kaikki brassit olla uskovaisia, niin on kovin ihmeellistä ettei koko stadionin katsojat mielummin rukoile slummien kärsivien puolesta.

        Mitä johtopäätöksiä tuosta voi tehdä? Luotan ihmisten hyvyyteen.

        En tiedä oliko tässä tolkkua yhden tunnin yöunilla, mutta toivon vastaustasi.


      • siisihan
        paffi kirjoitti:

        Eli se on vaan kaiketi teille tapa, ei mitään muuta. Tottumus kenties... Muistan lapsena omat iltarukoukseni itsekseni. Ensin jotain mikä sen ikäisen mieltä painoi ja lopuksi siunaa isää ja äitiä. Nykyään tiedän maailmasta hieman enemmän, niin rukoukseni olisi erilaisia, ymmärrät varmaan.

        En tiedä mitä uskovaiset toivoo, pyytää yms. rukoillessaan. Kiittävät tietysti mikä on hyvä asia... ja jos sairauksia perheessä, niin semmoiseen tietysti apua.

        Närkästymiseni lähti alkuun jalkapallon kisoja katsoessani, kun esim. brasilian pelaajat muutama polvillaan rukoilemassa kesken rangaistuspotkukilpailun. Ei epäselvyyttä mitä toivoivat. Taisi olla vastapuolen pelaajilla samanmoista toimintaa. Ymmärrän kyllä, että stressaava tilanne ja monia vuosia tehnyt työtä ja perhe panostanu poikiin paljon, ja koko kansan paineet...

        Mutta siellä, kun katsoo ilmakuvaa stadionin ympäristöstä, niin löytyy paljon tärkeämpää rukoilemisen aihetta. Taitaa aikalailla kaikki brassit olla uskovaisia, niin on kovin ihmeellistä ettei koko stadionin katsojat mielummin rukoile slummien kärsivien puolesta.

        Mitä johtopäätöksiä tuosta voi tehdä? Luotan ihmisten hyvyyteen.

        En tiedä oliko tässä tolkkua yhden tunnin yöunilla, mutta toivon vastaustasi.

        Tuolla pikkasen myöhemmin nimimerkki "ollaan omia yksilöit" vastasikin jo erittäin hyvin. Siihen en paljoa pysty lisäämään.

        Sitä kuitenkin, että en tarkkaan voi tietää, mitä rukous kullekin uskovalle merkitsee. Monelle se varmaan on tapa, joka ei vielä tee ihmisestä uskovaa. Minusta tapa on hyvä ja luulisi olevan ateistinkin näkökulmasta harmiton, jos se auttaa edes rukoilijaa itseään.

        Usein rukous tulee spontaanisti sydämestä asti silloin, kun on oikein onnellinen tai kun tilanne on päinvastoin Itse en rukoile joka päiväkään, saati kaikkea vapaa-aikaani. Katson, että minulla on velvollisuus huolehtia asioistani ja joskus auttaa muitakin ihan konkreettisesti. Rukous ei voi korvata käytännön asioista huolehtimista. Uskon, että Jumala auttaa eniten sitä, joka itsekin auttaa itseään. Siksi kaikkea vapaa-aikaa ei pidä käyttää rukoilemiseen.

        Uskovaisten keskuudessa rukoillaan varmasti paljon ja jatkuvasti köyhien ja sairaiden puolesta. Kyllä itsekin voin tuohon rukoukseen liittyä, mutta, kuten jo sanoinkin, tarvitaan myös konkreettista tekemistä. Tämä on minun näkemykseni, en missään nimessä silti tarkoita että se olisi muita parempi.

        Niin, esitit aloituksessasi, että uskovaiset väittäisivät olevansa muita parempia. Minä en ole sellaista havainnut. Hehän ovat syntisiä, jotka tarvitsevat armoa. En tosiaankaan tiedä, miksi pitäisikään olla muita parempi. Minusta tavallinen on tarpeeksi hyvä.


      • paffi
        siisihan kirjoitti:

        Tuolla pikkasen myöhemmin nimimerkki "ollaan omia yksilöit" vastasikin jo erittäin hyvin. Siihen en paljoa pysty lisäämään.

        Sitä kuitenkin, että en tarkkaan voi tietää, mitä rukous kullekin uskovalle merkitsee. Monelle se varmaan on tapa, joka ei vielä tee ihmisestä uskovaa. Minusta tapa on hyvä ja luulisi olevan ateistinkin näkökulmasta harmiton, jos se auttaa edes rukoilijaa itseään.

        Usein rukous tulee spontaanisti sydämestä asti silloin, kun on oikein onnellinen tai kun tilanne on päinvastoin Itse en rukoile joka päiväkään, saati kaikkea vapaa-aikaani. Katson, että minulla on velvollisuus huolehtia asioistani ja joskus auttaa muitakin ihan konkreettisesti. Rukous ei voi korvata käytännön asioista huolehtimista. Uskon, että Jumala auttaa eniten sitä, joka itsekin auttaa itseään. Siksi kaikkea vapaa-aikaa ei pidä käyttää rukoilemiseen.

        Uskovaisten keskuudessa rukoillaan varmasti paljon ja jatkuvasti köyhien ja sairaiden puolesta. Kyllä itsekin voin tuohon rukoukseen liittyä, mutta, kuten jo sanoinkin, tarvitaan myös konkreettista tekemistä. Tämä on minun näkemykseni, en missään nimessä silti tarkoita että se olisi muita parempi.

        Niin, esitit aloituksessasi, että uskovaiset väittäisivät olevansa muita parempia. Minä en ole sellaista havainnut. Hehän ovat syntisiä, jotka tarvitsevat armoa. En tosiaankaan tiedä, miksi pitäisikään olla muita parempi. Minusta tavallinen on tarpeeksi hyvä.

        "Sitä kuitenkin, että en tarkkaan voi tietää, mitä rukous kullekin uskovalle merkitsee. Monelle se varmaan on tapa, joka ei vielä tee ihmisestä uskovaa. Minusta tapa on hyvä ja luulisi olevan ateistinkin näkökulmasta harmiton, jos se auttaa edes rukoilijaa itseään."

        No kyllä se ihmisestä uskovan tekee vai myönnätkö puhuvasi itsellesi rukoillessa? Uskontojen harmittomuudesta ei viitsi alkaa kinata... päivän uutiset Lähi-idästä ja Afrikasta riittäköön...

        Pariin kertaan minua täällä neuvottu tekemään itse jotain konkreettisesti. Kysymys ei ole siitä ettenkö sitä tajuaisi, mutta en helpota omaatuntoani tai valehtele itselleni, että tekisin jotain rukoilemalla. Voisi olla, että jotain oikeata auttamista jäisi tekemättä, jos itseäni iltaisin kehuisin rukoilemalla. Tuleehan siitä hyvä mieli, kun hetken hiljentyy ja ajattelee muiden ihmisten huolin, niin pitää itseään erityisen empaattisena ihmisenä ja samantien kuitenkin jatkaa omia touhujaan.


      • miten sun kanssas on

        Ateismikin on omalla tavallaan uskonto, heidän palvontansa kohteena on usein seksi ja raha. Rukoiletko sinä niitä?


      • paffi
        miten sun kanssas on kirjoitti:

        Ateismikin on omalla tavallaan uskonto, heidän palvontansa kohteena on usein seksi ja raha. Rukoiletko sinä niitä?

        Rahasta en välitä ja seksin perässä en liihota.


      • Hölmö väite sulta
        miten sun kanssas on kirjoitti:

        Ateismikin on omalla tavallaan uskonto, heidän palvontansa kohteena on usein seksi ja raha. Rukoiletko sinä niitä?

        "Ateismikin on omalla tavallaan uskonto"

        Mikä on heidän pyhä kirjansa ja mihin jumaliin he uskovat?


    • älä vaadi toisilta

      Kyllä puffi asia on niin, että suurin osa vapaaehtoisesta auttamistyöstä tehdään uskovaisten kätten ja rukousten kautta.
      Mitä sinä itse teet maailman parantamiseksi.
      Miksi vaadit toisilta: näytä sitten ateistina esimerkkiä tekemällä jotain itsekin. Mitä sinä teet puutteen ja köyhyyden poistamiseksi.

      • paffi

        Aika vähän tulee tehtyä, ehkä keskiverto suomalaisen verran.


      • ollaan omia yksilöit
        paffi kirjoitti:

        Aika vähän tulee tehtyä, ehkä keskiverto suomalaisen verran.

        No hyvä on paffi, en härnää sinua uskolla kun et sitä ymmärrä ja koet omaksi jutuksi.
        Etkö ymmärrä noita braseja sitten yksilöinä ja inhimillisinä ihmisinä. Mieti, mikä sinua tuossa niin ärsyttää? Eikö jokaisella saa olla ne omat voimalähteensä miten tsempata, keskittyä, saada potkua ja puhtia arkeensa ja selviytymiseensä elämässä eteenpäin: yksi rukoilee, joku antaa ajatusten lentää kuunnellen hyvää musaa, joku tsemppaa ottamalla rivakan aamulenkin, joillekin antaa puhtia kuppi mustaa kahvia, joku rohkaisuryypyn .... ja ihan lukemattomiin listaa voisi jatkaa.
        Kun urheiluja valmistautuu ja keskittyy haastavaan suoritukseensa, niin ei hän tuossa tilanteessa voi ajatella kaikkia maapallon köyhiä, vaan hänen on pakko keskittyä sen hetkiseen tehtäväänsä. Miksi et voi hyväksyä rukoilua jollekin vaikka tässä mielessä.
        Tee itse jotain hyvää ja järkevää, että maailma olisi edes pikkasen parempi. Siksi se ainakaan tule turhalla valittamalla mielipahaa palstoilla. Emme varmasti voi mitenkään vaikuttaa siihen miten joku urheilija tsemppaa rapakon toisella puolella. Brasiliassa paljon uskovaisia ja sille emme mahda mitään ja varmaan heidän tapansa monia ärsyttää. Monia ärsyttää suomalaisten tapa olla julkisilla paikoilla umpikännissä, tai juroutemme ja sille emme yksilöihmisinä mahda mitään.
        Sinussa itsessäsi on tuo ärsytyksen juoni.
        Ei sinun ole pakko rukoilla, ei urheilla, edes katsoa asioita, jotka ärsyttävät.
        Hyvää mieltä ja päivänjatkoa.


      • paffi
        ollaan omia yksilöit kirjoitti:

        No hyvä on paffi, en härnää sinua uskolla kun et sitä ymmärrä ja koet omaksi jutuksi.
        Etkö ymmärrä noita braseja sitten yksilöinä ja inhimillisinä ihmisinä. Mieti, mikä sinua tuossa niin ärsyttää? Eikö jokaisella saa olla ne omat voimalähteensä miten tsempata, keskittyä, saada potkua ja puhtia arkeensa ja selviytymiseensä elämässä eteenpäin: yksi rukoilee, joku antaa ajatusten lentää kuunnellen hyvää musaa, joku tsemppaa ottamalla rivakan aamulenkin, joillekin antaa puhtia kuppi mustaa kahvia, joku rohkaisuryypyn .... ja ihan lukemattomiin listaa voisi jatkaa.
        Kun urheiluja valmistautuu ja keskittyy haastavaan suoritukseensa, niin ei hän tuossa tilanteessa voi ajatella kaikkia maapallon köyhiä, vaan hänen on pakko keskittyä sen hetkiseen tehtäväänsä. Miksi et voi hyväksyä rukoilua jollekin vaikka tässä mielessä.
        Tee itse jotain hyvää ja järkevää, että maailma olisi edes pikkasen parempi. Siksi se ainakaan tule turhalla valittamalla mielipahaa palstoilla. Emme varmasti voi mitenkään vaikuttaa siihen miten joku urheilija tsemppaa rapakon toisella puolella. Brasiliassa paljon uskovaisia ja sille emme mahda mitään ja varmaan heidän tapansa monia ärsyttää. Monia ärsyttää suomalaisten tapa olla julkisilla paikoilla umpikännissä, tai juroutemme ja sille emme yksilöihmisinä mahda mitään.
        Sinussa itsessäsi on tuo ärsytyksen juoni.
        Ei sinun ole pakko rukoilla, ei urheilla, edes katsoa asioita, jotka ärsyttävät.
        Hyvää mieltä ja päivänjatkoa.

        "Eikö jokaisella saa olla ne omat voimalähteensä miten tsempata, keskittyä, saada potkua ja puhtia arkeensa ja selviytymiseensä elämässä eteenpäin: yksi rukoilee, joku antaa ajatusten lentää kuunnellen hyvää musaa, joku tsemppaa ottamalla rivakan aamulenkin, joillekin antaa puhtia kuppi mustaa kahvia, joku rohkaisuryypyn .... ja ihan lukemattomiin listaa voisi jatkaa."

        Kaikilla on tosiaan tyylinsä tsempata, keskittyä jne. Mutta on eri asia kuunnella popedaa lujaa, kuin väittää puhuvansa maailmankaikkeuden luojalle.

        "Kun urheiluja valmistautuu ja keskittyy haastavaan suoritukseensa, niin ei hän tuossa tilanteessa voi ajatella kaikkia maapallon köyhiä, vaan hänen on pakko keskittyä sen hetkiseen tehtäväänsä. Miksi et voi hyväksyä rukoilua jollekin vaikka tässä mielessä."

        Ei taatusti ajattelekaan... Edelleen, jos joku todella uskoo rukoilun voimaan, niin ei missään rankkareissa ole polvillaan kädet ristissä tai on sitten välinpitämätön ihmissonta. Jos itse olisin huomannut rukoilun toimivan, niin jättäytyisin työttömäksi ja rukoilisin muiden hyväksi. Jos itsellä on perustoimeentulo, niin miten moraalinen ihminen voi antaa muiden kärsiä, jos itse tietää voivansa auttaa vaivattomalla tavalla?


      • lyhyt vastaus
        paffi kirjoitti:

        "Eikö jokaisella saa olla ne omat voimalähteensä miten tsempata, keskittyä, saada potkua ja puhtia arkeensa ja selviytymiseensä elämässä eteenpäin: yksi rukoilee, joku antaa ajatusten lentää kuunnellen hyvää musaa, joku tsemppaa ottamalla rivakan aamulenkin, joillekin antaa puhtia kuppi mustaa kahvia, joku rohkaisuryypyn .... ja ihan lukemattomiin listaa voisi jatkaa."

        Kaikilla on tosiaan tyylinsä tsempata, keskittyä jne. Mutta on eri asia kuunnella popedaa lujaa, kuin väittää puhuvansa maailmankaikkeuden luojalle.

        "Kun urheiluja valmistautuu ja keskittyy haastavaan suoritukseensa, niin ei hän tuossa tilanteessa voi ajatella kaikkia maapallon köyhiä, vaan hänen on pakko keskittyä sen hetkiseen tehtäväänsä. Miksi et voi hyväksyä rukoilua jollekin vaikka tässä mielessä."

        Ei taatusti ajattelekaan... Edelleen, jos joku todella uskoo rukoilun voimaan, niin ei missään rankkareissa ole polvillaan kädet ristissä tai on sitten välinpitämätön ihmissonta. Jos itse olisin huomannut rukoilun toimivan, niin jättäytyisin työttömäksi ja rukoilisin muiden hyväksi. Jos itsellä on perustoimeentulo, niin miten moraalinen ihminen voi antaa muiden kärsiä, jos itse tietää voivansa auttaa vaivattomalla tavalla?

        En minä usko rukouksen voimaan kuten Jeesukseen Kristukseen, ja rukouksessa on voima. Toisaalta Jeesus sanoi opetuslapsilleen että jos teillä olisi uskoa sinapin siemenenkään vertaa.


      • HYVÄÄ yötä!
        lyhyt vastaus kirjoitti:

        En minä usko rukouksen voimaan kuten Jeesukseen Kristukseen, ja rukouksessa on voima. Toisaalta Jeesus sanoi opetuslapsilleen että jos teillä olisi uskoa sinapin siemenenkään vertaa.

        Daavidin psalmi
        Vastaa minulle, Herra, kun huudan sinua! Sinä, Jumala, olet minun auttajani, sinä avaat minulle tien ahdingosta. Ole minulle armollinen ja kuule rukoukseni! Ihmiset!
        Kuinka kauan te panettelette minua?
        Kuinka kauan te tavoittelette tyhjää,
        rakastatte valhetta ja vilppiä? (sela)

        Tietäkää: Herra tekee omilleen ihmeellisiä tekoja. Hän kuulee minua, kun huudan häntä avuksi.

        Vaviskaa siis, älkää syntiä tehkö!

        Miettikää tätä vielä, kun menette levolle,
        olkaa ääneti Herran edessä. (sela)

        Uhratkaa säädetyt uhrit ja luottakaa Herraan.

        Monet sanovat: "Kunpa saisimme osaksemme
        menestystä!
        Herra, käännä meihin kasvojesi valo."

        Mutta sinä annat sydämeeni suuremman ilon
        kuin kukaan saa viinin ja viljan runsaudesta.
        Rauhassa menen levolle ja nukahdan.

        Sinä, Herra, sinä yksin olet minun suojani, minä saan elää turvassa.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ps.4.html#o10


    • Ei hörhö.

      Mitä VITTTUA ne rukoilut auttaa ???????????????

      Vain kusipäät ja idiootit kuvittelee käsien ristiinlaittamisella ratkaisevansa asiat.

    • löffi

      "Miksi ette pyhitä kaikkea vapaa-aikaanne rukoilemiseen kaikkein kurjimmissa asemassa olevien hyväksi??? "

      Mielummin tekoja, rukoilusta ei ole hyötyä kurjissa oloissa eläville.

      • paffi

        Eli rukoilusta on vain apua, jos tarvii esim. onnea työhaastatteluun tai pojan jalkapalloturnaukseen, hyviä ilmoja mökkireissulle, vähäisiä vatsakipuja kuukautisten aikaan jne.


      • löffi
        paffi kirjoitti:

        Eli rukoilusta on vain apua, jos tarvii esim. onnea työhaastatteluun tai pojan jalkapalloturnaukseen, hyviä ilmoja mökkireissulle, vähäisiä vatsakipuja kuukautisten aikaan jne.

        En tiedä onko rukoilusta hyötyä.


      • koteja köyhille
        paffi kirjoitti:

        Eli rukoilusta on vain apua, jos tarvii esim. onnea työhaastatteluun tai pojan jalkapalloturnaukseen, hyviä ilmoja mökkireissulle, vähäisiä vatsakipuja kuukautisten aikaan jne.

        Kyllä minä rukoilen hyviä ilmoja sinullekin. Ja aika usein taidat niitä saada. Suosittelen, että ihan itse valmistaudut hyvin työhaastatteluun, niin ei ole pelkästä onnesta kiinni. Silloin Jumalakin auttaa sinua.

        Jalkapalloturnaukset saisi lopettaa kokonaan ja lähettää jalkapallojoukkueet hyödyllisiin töihin. Siellä Brasiliassa on köyhiä kurjissa oloissa. Jalkapalloilijat olisivat saaneet mieluummin kilpailla kunnon asuntojen rakentamisessa köyhille siellä. Kisat olivat kalliit, sillä rahalla jalkapalloilijat olisivat rakentaneet valtavasti koteja köyhille.


      • paffi
        koteja köyhille kirjoitti:

        Kyllä minä rukoilen hyviä ilmoja sinullekin. Ja aika usein taidat niitä saada. Suosittelen, että ihan itse valmistaudut hyvin työhaastatteluun, niin ei ole pelkästä onnesta kiinni. Silloin Jumalakin auttaa sinua.

        Jalkapalloturnaukset saisi lopettaa kokonaan ja lähettää jalkapallojoukkueet hyödyllisiin töihin. Siellä Brasiliassa on köyhiä kurjissa oloissa. Jalkapalloilijat olisivat saaneet mieluummin kilpailla kunnon asuntojen rakentamisessa köyhille siellä. Kisat olivat kalliit, sillä rahalla jalkapalloilijat olisivat rakentaneet valtavasti koteja köyhille.

        Kehtaat myöntää rukoilevasi hyviä ilmoja!!! Rukoilisit niiden brasilialaisten slummien asukkaiden puolesta.


      • Hulluudet POIS !
        koteja köyhille kirjoitti:

        Kyllä minä rukoilen hyviä ilmoja sinullekin. Ja aika usein taidat niitä saada. Suosittelen, että ihan itse valmistaudut hyvin työhaastatteluun, niin ei ole pelkästä onnesta kiinni. Silloin Jumalakin auttaa sinua.

        Jalkapalloturnaukset saisi lopettaa kokonaan ja lähettää jalkapallojoukkueet hyödyllisiin töihin. Siellä Brasiliassa on köyhiä kurjissa oloissa. Jalkapalloilijat olisivat saaneet mieluummin kilpailla kunnon asuntojen rakentamisessa köyhille siellä. Kisat olivat kalliit, sillä rahalla jalkapalloilijat olisivat rakentaneet valtavasti koteja köyhille.

        Ilmat ovat mitä ovat, niihin ihminen ei voi vaikuttaa mietteillään paskankaan vertaa !

        Se on ihan sama vaikka olisi kontallaan ihan koko elämänsä ja pitäisi käsiä ristissä oikein puristaisi kädet yhteen ja vaikka liimaisi ne yhteen pysyvästi.

        Joku kirurgi voisi vaikkapa ommella ne kädet, niin että niitä ei saisi enää irti toisistaan.

        Eikö näistä rukoilu-hulluuksista olisi jo aika päästä kokonaan eroon ????

        Se on TÄYSIN yhdentekevää pitääkö käsiä ristissä vai ei.


    • Rukoilu TURHAA !!!

      Normaalit ihmiset TEKEVÄT TÖITÄ ???

      Eivätkä pidä käsiään ristissä !!!

      • Lukija2

        "Normaalit ihmiset TEKEVÄT TYÖTÄ ???"
        "Eivätkä pidä käsiään ristissä!!!"

        Normaaleissa työtä tekevissä ihmisissä on niitä, jotka rukoilevat ja pitävät käsiään ristissä ja niitä, jotka eivät noin tee.


    • kenen vastuulla ?

      En jaksanut lukea ketjun kommentteja.

      Tämänkin asian avauksen vastenmielisen hegen omaava uskon-kiihkoilija sai käännetyksi toisten syyttelyksi, syyllistämiseksi ja tuomaroinniksi.

      Avaus jo itsessään on täysin absurdi. _____ Miksi _ihmisten_ tulisi rukoilla jotakin sellaista, joka on uskomuksien kannalta katsottuna Jumalan vastuulla?

      Kaikkivoipa voisi halutessaan poistaa vääryyden ja kärsimyksen sekunnissa pois maan päältä.

      Miksi hän ei sitä tee ja miksi sellaista tulisi häneltä edes rukoilla?

      Näitä rukouksia on kristinuskon puitteissa esitetty kollektiivisesti jo noin 2000-vuoden ajan.

      Jeesuskin lupasi tulla _pian_ ja kohdisti lupauksensa kuulijoilleen ja heidän ihmisten ajantajulleen ja sanoi että kuulijoiden joukossa on sellaisia, jotka eivät näe kuolemaa ennekuin se tapahtuu.

      On tekopyhää hurskatella rukouksiensa kanssa kuvitellen olevansa toisia pyhempi.

      Rukouksien sijana kannustan ryhtymään aputoimiin konkreettisesti, jos todellista auttamisen tahtoa löytyy.

      Ps. Kun ei uskova ponnistelee jonkin asian järjestymiseksi ja toivoo siinä onnistuvansa ja lopulta asiat järjestyväkin, niin kyse on syy-seuras-tapahtumasta ja joskus osin sattumasta, onnen kantamoisestakin.

      Kun uskova tekee samasta asiasta rukousasian ja kun asia hoituu, niin hän kokee ja julistaa saaneensa vastauksen rukousiinsa.

      Entäpä jos ko. asiassa ei uskova menestyy ja ahkerasti rukoileva uskove ei menesty, niin tuleko se tulkita siten, että S.aatana koettele uskovaa ja samalla samainen piru antaa ei uskovalle menestyksen jotta hän ylpistyisi?

      Edellä oleva kuvaa vasin pitkälle uskovien logiikkaa. Meni asiat sitten miten tahansa, niin aina on kyseessä todistus uskosta.

      Kun kaikki menee hyvin, niin Jumala siunaa ja vastaa rukouksiin. Kun on ongelmia, niin kyse on vastustajasta panettelijasta tai muista vastustajista, joka sekin tulkitaan jälleen todistukseski oikeasta uskosta.

      Tehokaita kehäpäätelmiä.

      • niinon

        Olen samaa mieltä, avaus on absurdi. Erityisen absurdi se on ei-uskovan tekemänä.


    • paffi

      "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.
      - - -
      Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle."
      Matt. 18:19-20; Matt. 6:6 [kr92] [kr38]

      Pitäisi olla selkeä homma. Kumma ettei mitään tapahdu.

    • guugle

      koska hekin sisimmässään tietävät, ettei rukoilu tee mitään, eikä sillä ole mitään oikeaa arvoa

      • fghhgh

        eli elävät pelokkaina valheessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe