Kovanen ?

Aloittelija

Voisiko joku vanhempi ja asiasta tietävä valaista, että olisiko taksinkuljettajan työt hyvä aloittaa Kovanen Yhtiöissä ?

Olen käynyt haastattelussa ja minulle on tarjottu vakituista taksin- ja edustuskuljettajan työtä.

Hiukan aina mietityttää uudet työkuviot, koska aikaisemmin olen ajanut puutavararekkaa.

138

8747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilemaan vaan

      Eiköhän se kokeilemalla selviä. Asiakaspalvelutaidot on kuitenkin se in juttu, toisin kuin ajoneuvon käsittelytaidot puutavarayhdistelmä hommissa.

      • Pesunkestävärekkamies

        Kuinka paljon pitää osata asiakaspalvelua ?

        Oon ajanut rekkaa ja ollut töissä pesulassa.


    • Taavi

      Tuskin Kovanen sen kummempi työnantaja on kuin muutkaan taksiyrittäjät. Tällä
      palstalla vain on paljon turhaakin arvostelua Kovanen saannut. Kyllä heillä pärjää
      kun hommansa hoitaa,samanlaista se kaikkien kanssa on. Työsopimus sun kan-
      nattaa tehdä ja palkkaus selvittää sekä siihen liittyvät velvoitteet.
      Se myös kannattaa muistaa että katselet liikennettä aivan eri perspektiivistä kuin
      rekanohjaamosta,tarkkana täytyy olla. Tsemppiä vaan.

    • hv.

      jos maksavat alle 35% sano niille imekää ikeniä. muuten ei pitäis olla vikaa uus kalusto ja firmalla paljon omia tilauksia.

    • sdf

      Että suoraanko edustushommiin. Jep jep.

    • Ei kannata

      Kovanen maksaa aluksi 30%. Kun olet olllut kaksi vuotta niin saat 32 %. Viiden vuoden jälkeen 35%.

      Puheet edustusajoista voit unohtaa. Ne annetaan vaan kokeneille kuskeille. Kovasen oma keskus tuuttaa kovasti keikkaa, höpö höpö. Konkarit vie ne keikat sun nenän edestä ja parhaat keikat menee muuta kautta. Paremman kassan ajat ilman noita keskuksen ajoja.

      Joudut ajamaan paljon vuorottomia autoja. Ei kannata. Työajat 06-18 ja 18-06. Mukavia 12 tuntisia päiviä. Orja liksalla. Työaikalakia rikotaan päivittäin. Niin kyllä muuallakin. Tuosta työajasta on sitten vuorottomana ajoa joka vuorossa. Onnea sille.

      Auton pitäis olla sulla valmiina vuoron alussa. Ei tule olemaan. Varsinkaan aamuisin. Konkarit ajaa pitempään koska aamulla tehdään parhaat kassat.

      Mene heti suoraan johonkin muuhun talliin ajamaan vuorollisa autoja. Saat parempaa palkkaa järkevimmillä työajoilla. Alle 35 % älä mene mihinkään. Tulosi eivät tule riittämään elämiseen 30% liksalla.

      Puhun kokemuksesta. Aloitin Kovasella. Lähdin heti pois kun tajusin mihin olin pääni pistänyt. Tulot nousi heti 20 %

      Joten älä mene. Katso työkkärin sivulta paikkoja tai sitten Taksi helsingin sivuilta.

      • tumma isis kuski

        Hjuva poika!


      • ouyttttt

        Täyttä asiaa!


      • insnsnma

        Kovanen on yritys joka harjoittaa myös taksitoimintaa tilausbusseilla. Sprinttereillä. Vievät niillä jpa yhtä asiakasta kerrallaan. Tämä on lainvastaistaista. Miksi tähän ei puututa?


      • Anonyymi

        Työkkärin sivulla moni mainostaa 44 %, ei silläkään pääse kuin 7-8 €/h.
        Noilla 32% hinnoilla liksasi jää 3 € / h.


    • Jep Jep

      Jep, edellinen kirjoittaja tiivisti kaiken. Se on juuri noin. Muualla pääset ajamaan yhtä hienoja autoja ja saat parempaa palkkaa.

    • Aloittelijalle kysym

      No aloittelija, teitkö virheen ja aloitit Kovasella?

    • Järki voitti!

      Ilmeisesti tuli järkiinsä.

      • 2 x kovanen

        En mennyt kovaselle, mutta kävin haastattelussa helsinki limossa ja sielläkin oli kovanen eli ihmetyttää tämä touhu todellakin.

        Ovatko kaikki yrittäjät nimeltään kovanen ?


      • metsäranta
        2 x kovanen kirjoitti:

        En mennyt kovaselle, mutta kävin haastattelussa helsinki limossa ja sielläkin oli kovanen eli ihmetyttää tämä touhu todellakin.

        Ovatko kaikki yrittäjät nimeltään kovanen ?

        Ovat kyllä, kaikki suomen taxi yrittäjät on tällä hetkellä Kovasia nimeltään.


    • sifraa

      Kovanen takana ja Pehmonen edessä.Se on tolppamiesten hommaa.

      • huh mikä pommi!

        Eihän se tuolla ollut taxina se 316bmw -82?


    • suosittelen

      Helsingin Taksipalvelu Oy

      • egumeenikko

        Tää on halmisen mainos


      • E-xxx
        egumeenikko kirjoitti:

        Tää on halmisen mainos

        Minulla on taksikokemusta kuusi vuotta. Lopetin yrittällä joka suostui maksamaan vain 35 % ( alv 0 % ). Oikea palkkaus alkuperäiseltä suomalaiselta joka puhuu äidinkielensä lisäksi kahta muuta kieltä, on 38 % ( alv 0 % ).
        Yrittäjä sanoi lähdön hetkellä että et saa parempaa palkkaa.....
        Hän perusteli että kuljettajien tehtävä ON tienata auton vaihto yrittäjälle.
        Ottajia on ollut riittävästi. Nykyinen yrittäjä sanoo että " tallin " tärkein voimavara on TYYTYVÄINEN kuljettaja.
        Viime vuoden keskipalkka oli 2153 €/kk. Tosin, 20 vuoroa/kk ja keskiajoaika 13,0 h/vuoro.


      • Halloota.
        E-xxx kirjoitti:

        Minulla on taksikokemusta kuusi vuotta. Lopetin yrittällä joka suostui maksamaan vain 35 % ( alv 0 % ). Oikea palkkaus alkuperäiseltä suomalaiselta joka puhuu äidinkielensä lisäksi kahta muuta kieltä, on 38 % ( alv 0 % ).
        Yrittäjä sanoi lähdön hetkellä että et saa parempaa palkkaa.....
        Hän perusteli että kuljettajien tehtävä ON tienata auton vaihto yrittäjälle.
        Ottajia on ollut riittävästi. Nykyinen yrittäjä sanoo että " tallin " tärkein voimavara on TYYTYVÄINEN kuljettaja.
        Viime vuoden keskipalkka oli 2153 €/kk. Tosin, 20 vuoroa/kk ja keskiajoaika 13,0 h/vuoro.

        8,2e / tunti vuorotyöstä ja joka vuoro vielä neljä-viisi tuntia ylitöitä?

        Laskin, että oman alani TESsin mukaan tienaisin samoilla tunneilla noin nelisen tonnia. Ja aivan perusduuni hyvin pienellä koulutuksella.

        "No mutta ethän sinä voi tietää kellonaikoja lässynlää..."

        No en voikaan. Siksi vähän arviointia. Yötyön ei ainakaan pitäisi laskea sitä palkkaa...

        Panos/tuotto -ajattelu kannattaa sisäistää. Minkä verran panostan, mitä saan siitä vastineeksi. Taksissa suoraan sanoen ei kannata panostaa yhtään mitään. Ansiosidonnaisella saa kaikkine tukineen jo enemmän makaamalla sohvalla viskimuki kädessä.


      • kyytiläinen
        Halloota. kirjoitti:

        8,2e / tunti vuorotyöstä ja joka vuoro vielä neljä-viisi tuntia ylitöitä?

        Laskin, että oman alani TESsin mukaan tienaisin samoilla tunneilla noin nelisen tonnia. Ja aivan perusduuni hyvin pienellä koulutuksella.

        "No mutta ethän sinä voi tietää kellonaikoja lässynlää..."

        No en voikaan. Siksi vähän arviointia. Yötyön ei ainakaan pitäisi laskea sitä palkkaa...

        Panos/tuotto -ajattelu kannattaa sisäistää. Minkä verran panostan, mitä saan siitä vastineeksi. Taksissa suoraan sanoen ei kannata panostaa yhtään mitään. Ansiosidonnaisella saa kaikkine tukineen jo enemmän makaamalla sohvalla viskimuki kädessä.

        " Ansiosidonnaisella saa kaikkine tukineen jo enemmän makaamalla sohvalla viskimuki kädessä."

        Mitä sisältöä mainitsemasi asia tuo elämään?


      • No huh
        E-xxx kirjoitti:

        Minulla on taksikokemusta kuusi vuotta. Lopetin yrittällä joka suostui maksamaan vain 35 % ( alv 0 % ). Oikea palkkaus alkuperäiseltä suomalaiselta joka puhuu äidinkielensä lisäksi kahta muuta kieltä, on 38 % ( alv 0 % ).
        Yrittäjä sanoi lähdön hetkellä että et saa parempaa palkkaa.....
        Hän perusteli että kuljettajien tehtävä ON tienata auton vaihto yrittäjälle.
        Ottajia on ollut riittävästi. Nykyinen yrittäjä sanoo että " tallin " tärkein voimavara on TYYTYVÄINEN kuljettaja.
        Viime vuoden keskipalkka oli 2153 €/kk. Tosin, 20 vuoroa/kk ja keskiajoaika 13,0 h/vuoro.

        Eipä käy kateeksi taksirenkiä. Ilmankos ovat kiitollisia, kun annan yleensä muutaman euron tippiä.


      • gvvhbnjk,
        No huh kirjoitti:

        Eipä käy kateeksi taksirenkiä. Ilmankos ovat kiitollisia, kun annan yleensä muutaman euron tippiä.

        Kiitokset sinunlaisillesi. Jos jokainen asiakas tippaisi sen 2 euroa, niin työllähän voisi jopa elää.


      • w32qergfvaaa
        E-xxx kirjoitti:

        Minulla on taksikokemusta kuusi vuotta. Lopetin yrittällä joka suostui maksamaan vain 35 % ( alv 0 % ). Oikea palkkaus alkuperäiseltä suomalaiselta joka puhuu äidinkielensä lisäksi kahta muuta kieltä, on 38 % ( alv 0 % ).
        Yrittäjä sanoi lähdön hetkellä että et saa parempaa palkkaa.....
        Hän perusteli että kuljettajien tehtävä ON tienata auton vaihto yrittäjälle.
        Ottajia on ollut riittävästi. Nykyinen yrittäjä sanoo että " tallin " tärkein voimavara on TYYTYVÄINEN kuljettaja.
        Viime vuoden keskipalkka oli 2153 €/kk. Tosin, 20 vuoroa/kk ja keskiajoaika 13,0 h/vuoro.

        Onneksi on saanut olla kunnan hommissa kuskina iät ja ajat.

        Kai tää on se ykköspaikka loppujenlopuksi, olen sitä kyllä arvostanutkin
        jo kauan. Rahaa saa sen mukaan paljonko on työtunteja, taksi hommissa
        on vähän ikäv puoli että palkka ei juokse ilman asiakasta mutta onhan ne
        kyytien hinnoissakin vähän huomioitu.


      • suosittelen
        egumeenikko kirjoitti:

        Tää on halmisen mainos

        ei ole.


      • sisyfos
        E-xxx kirjoitti:

        Minulla on taksikokemusta kuusi vuotta. Lopetin yrittällä joka suostui maksamaan vain 35 % ( alv 0 % ). Oikea palkkaus alkuperäiseltä suomalaiselta joka puhuu äidinkielensä lisäksi kahta muuta kieltä, on 38 % ( alv 0 % ).
        Yrittäjä sanoi lähdön hetkellä että et saa parempaa palkkaa.....
        Hän perusteli että kuljettajien tehtävä ON tienata auton vaihto yrittäjälle.
        Ottajia on ollut riittävästi. Nykyinen yrittäjä sanoo että " tallin " tärkein voimavara on TYYTYVÄINEN kuljettaja.
        Viime vuoden keskipalkka oli 2153 €/kk. Tosin, 20 vuoroa/kk ja keskiajoaika 13,0 h/vuoro.

        Siis saman verran kuin yrittäjä saa bruttona kuukaudessa samalla tuntimäärällä. Kulut ovat niin suuret, on datan ylläpito, huolto taksi helsinkikortin käyttömaksut ym, ym.


      • löysähousu
        w32qergfvaaa kirjoitti:

        Onneksi on saanut olla kunnan hommissa kuskina iät ja ajat.

        Kai tää on se ykköspaikka loppujenlopuksi, olen sitä kyllä arvostanutkin
        jo kauan. Rahaa saa sen mukaan paljonko on työtunteja, taksi hommissa
        on vähän ikäv puoli että palkka ei juokse ilman asiakasta mutta onhan ne
        kyytien hinnoissakin vähän huomioitu.

        Tarkoitat:Lorvimassa kunnan veronmaksajien veroilla!


    • datsun dazzun

      Hyvä aloittaa, kyllä: sielä saa aika hyvät eväät jatkaa muualle.

      Kovanen ei maksa hirveän hyvin, mutta siinä on sitten ne suuren talon... "edut". Etuja ei niinkän että saisi lounasseteleitä tai muuta, mutta on vähän enemmän resursseja kuin yhden auton yrittäjä.

      Käy kovasella, ok, mutta katso vähän mitä menet allekirjoittamaan.

      Palkka ei ole häänimmästä päästä mutta ainahan pääsee muualle, yhden auton firmaan missä tod näk provikka-% kovempi.

      Hyviä ajoja!

      • 2+5

        Tämä on hyvä kommentti! Kovanen on hyvä paikka aloittaa, ula:n kautta saa työkavereilta apua jne.. Parempi silti lienee jatkaa muualle, ainakin yökuskina.

        Ehkä isoimmaksi "eduksi" katsoisin Kovasella, että kalusto on kunnollista (Mersuja) ja että niiden huolto on organisoitu. Ei tarvitse tuskailla sitä, koska pihi-isäntä ostaa uudet renkaat ja että tuleeko auton huoltopäivästä palkaton vapaapäivä, vara-autoja riittää myös.


    • Valehtelulle loppu

      Eiköhäs Kovanen maksa sen 13,05€/h

      Rekkakuski saa muuten 13,70€/h nosturilisä 5%

      • 20+14

        "Eiköhäs Kovanen maksa sen 13,05€/h"

        Ei maksa.

        "Rekkakuski saa muuten 13,70€/h nosturilisä 5% "

        Tuo on peruspalkka alimmassa palkkaluokassa.


    • extax

      taksikuskin palkka n.6-7 euroa tunnissa,ei kannata......

    • höpöhöpöhöpö

      Höpö höpö höpö. Ulalta saa apuja, mihin? Keikkaa et ainakaan saa sieltä kun olet aloittelija. Parhaat keikat annetaan vanhoille tiskin alta. Normaalissa tallissa autot huolletaan vuorojen ulkopuolella eikä ajeta vuorottomia vuroja. Mikä tärkeintä palkkasi on 20 % parempi kun kovasella!

    • Ex-veivari

      Tuo Helsinki Limo on Hannu Kovasen poika Laten firma joka lähti kun faijalla tuli riitaa broidinsa Hessun kanssa nykyisen kovasen omistajan ja samala nämä elvistä leikkivät jälkikasvut häipyivät ja perustivat oman putiikin jossa johtajat lienee kaikki entisiä kovasen turhia kivien potkijoita!
      Aikanaan kun ajoin bussia että taxia sekä pari kuorkkikeikkaa kovaselle sivuhommana niin sellaista nipottamisen meinikiä muuten hommaa riitti tosin ajat olivat vielä hyvät kun Nokia työllisti Kovasen putiikkia kuorkki kuin henkilöliikkennepuolella ja kunnon liksaa tuli tehtyä nyt en tiedä mutta varmasti huonot ajat näkyvät sekä Nokian luhistuminen..

    • -?-

      Onkos Kovasella vielä oma täystyöllistetty lakimies hommissa?
      Miksiköhän sellainen pitää kuljetusyrityksessä olla?

      • Hessukookoo

        Kyllä Meillä Kimmo on vielä hommissa.


    • Miksimiksi

      Miksi?

      • exKexK

        Kun teet työsopimuksen K kanssa sitoudut myös pienellä kirjoitettuihin seikkoihin,olet korvausvelvollinen aiheuttamastasi vahingosta.Jos jäät velkaa alkaa lakimies perintätoimenpiteisiin.Itse jouduin maksamaan saamastani puvusta 1500 euron korvauksen.Asia meni oikeuteen ja hävisin jutun.Jouduin maksamaan heidän asianajokulut jotka oli 5500 euroa.Kalliiksi tuli minulle.


      • Tbytyjytbttybtyb
        exKexK kirjoitti:

        Kun teet työsopimuksen K kanssa sitoudut myös pienellä kirjoitettuihin seikkoihin,olet korvausvelvollinen aiheuttamastasi vahingosta.Jos jäät velkaa alkaa lakimies perintätoimenpiteisiin.Itse jouduin maksamaan saamastani puvusta 1500 euron korvauksen.Asia meni oikeuteen ja hävisin jutun.Jouduin maksamaan heidän asianajokulut jotka oli 5500 euroa.Kalliiksi tuli minulle.

        Valehtelet.


    • liiottelija

      puvusta 1 500,- euron korvaus??? Mahto olla upea puku. Itse Kovasella ajaneena ja onneksi pois lähteneenä totean vain että Dressmanin puku makso 200.- ko firman kuskeille joten äläpä viitsi liiotella.

    • busdriverstadi

      Kun ajaa pussia, niin ehtii joskus myös nussia. Eikä ole kovasta takana, eikä pehmoista edessä. Kta:kin on 18,20 eur/h. 80 h per 2vkoa. 19 pekkasta ja 5 vkoa vuosilomaa. Ei tarvi nostella laukkuja, eikä tarvi kuunnella haukkuja.

    • URPO LENTÄVÄ

      Paljon tulee kuussa hynyä?

    • huhhuh3

      Huomenta. Sun keskituntiansio ei todellakaan ole 18,20 h. Kiva kuljettaa kusissia ja räyhääviä asiakkaita haisevassa bussissa. Unelma duuni. Kukaan ei valita eikä sotke. Kiva kun saa rahastaa kaikkia ja on niin mukavaa. Hyvä urpo.Paskin duuni ikinä, ajaa bussia stadissa.

    • Dösä on syvältä

      Jep, dösän kuskaaminen Stadissa on syvältä. Ihan yhtä syvältä on Kovanen.

    • Kovaa kovasella

      Laskin juuri kuluvan kuun liksat tähän mennessä. Brutto liksa tässä vaiheessa 17 vuoron jälkeen 26 % parempi kun olis ollu Kovasen hommissa. Ilaman omaa tilauskeskusta ja höpöhöpö edustuskuljetuksia. Se siitä Kovasen hyvyydestä.

    • 11111111

      Siistejä ja edustavia kuskeja Kovasella. Pitkät hiukset auki tohottavia kuskeja, puhki istutuissa kiiltävissä puvuissaan olevia kuskeja, tupakkaa autossa ovi auki polttavia kuljettajia jne. Ajotaidottomia. Laadukasta toimintaa....

      • 19+4

        Nämä kaikki viestit puhtaasti kiteyttää nykyisen taksialan, kovasen kuljettajat vastaan fakkiintuneet taksarit mersun takeissaan. Jos ei muuta keksitä, niin mustamaalataan. Asiakkaat siirtyy kovaselle, HTD joutuu ottamaan laatusertifikaatin käyttöön, tämä tuskin on kovasen kuljettajien aiheuttamaa. Entisenä K-kuskina voin sanoa vain hyvää, lähtiessä kolmen vuoden jälkeen prosentti 37. Kyllä se niin on, että haukkujat voivat ensin katsoa peiliin. PS. aloittaja (ja muutkin kovasta pohtivat), ei taida olla ketään muuta, joka tarjoaisi kouluttajan ensimmäiseen vuoroon mukaan...


      • Renginretku

        Tampereen Aluetaksi tarjosi ekana kouluttajan ekaan vuoroon..


    • Huomattu myös

      Samaan oon kiinnittänyt huomiota.

    • Iso nauru kovaselle

      Kavosen laatu, Iso nauru....

    • Älä mene

      Älä mene Kovaselle! Ei kannata.

    • tyuiojhgvbd

      Kovasen asiakkaat siirtyvät käyttämään muita laadukkaampia palveluita. Kovasen kohdalla tullut liikaa pettymyksiä.

    • 12+4 valehtelee

      Kovanen ei maksa kenellekkään 37 % joten älä selitä. Kolme vuotta Kovasella kertoo kaiken. Onko sinulla kykyä ajatella 19 4? Oliko kivaa aikaa ajella 12 tunnin päiviä paskalla palkalla? Miten vuorottomana olo maistui?

    • Taitava Kovanen

      Tänään klo 17.20 Jaffalassa laadukas, tatava, hyvin palkattua ja ajotaitoinen Kovasen tilaauto kuljettaja tukki koko liikenteen kääntymällä kartioiden päälle väärältä kaistalta. Oliko korkea palkka sekoittanut tämän laadukkaan kuljettajan pään? Vittu mikä URPO!

    • Huonot kuskit

      Kovasen kuskit ajaa joko ihan päin helvettiä ja kovaa = nuori kuski tai vaihtoehtoisesti ihn pin helvettiä ja hiljaa = ikäloppu kuljettaja.

      Yhtään normaalia kuskia siellä ei ole.

      • ?????

        Luulisi Kovasella olevan laadukkaita kuskeja,jos ne maksaa kunnon palkan.???


    • Kunnon palkan

      Kunnon palkan???????? Hahahahhahahhahahaa. Alan surkein palkkaus. Sen näkee kuskeistakin.

    • ifwnlmvsmöskb

      Huonolla palkalla ei saa laatua.

    • rapa

      Kaveri ollu 1v kovasella ja 4k/kk irtoo ja kehuu kovasti. Paras % missään kuulemma. Halpa työsuhdeasunto Pietarinkadulta ja autoetu lounari jokaiselle 10 h vuorolle. Ei yhtään vuorotonta veivaamista koko työsuhteen aikana. Mielenkiintosta juttua täälä...

    • Rapa on tyhmä

      Rapa. Ootko tyhmä? Uskotko kaiken? Kovanen maksaa 30 % ja lounareita ei ole. työvuorot 12 tuntisia. tyhmä saa olla muttei noin tyhmä.

      Kukaan uus kuski ei saa kovaselta työsuhdeautoa. Sitten kun on ollut siellä tarpeeksi kauan nälkäpalkalla voi saada jos ei ole kolhinut firman autoja, tehnyt hyvää kassaa ja ollut joustava = eli ajaa aina. Myös vuorottomia.

      Työsuhdeauto ja asunto vähennetää vielä alan surkeimmasta palkasta ja käteen jää tuskin mitään.

      Jos sun kaveri sanoo et se on käynyt kuussa, niin sä uskot senkin.

    • Rapa

      Soitin kaverille ja sanoi, että tienaakin vuodessa lähemmäs 70k ja toi oli vaan tän vuoden huonoimman kuukauden palkka. K tarjoaa myös parhaille työntekijöilleen kuumatkoja joihin palkallinen 6kk koulutus NASAn Johnson Space Centerissä rapakon takana. Kämpissä käydessä saa myös aina vähän kaviaaria matkaan.

    • lnlcnlnLN

      Upeeta!

    • kllkjoå

      Kylläpä oli Kovasen kuskilla ajotaito taas hallinnassa. Mistä noita oikein tulee?

    • Tien tukot Kovaset

      Kovasen älykkäät kuskit Sprinttereillään tukki yöllä koko Pohjois Espan liikenteen Teatterin edestä. On se niin kovin vaikeaa ajaa niitä laatikoita kadun laitaan että muut pääsisi ohi. On se kun ei ole sen verran kykyä lukea liikennettä. Muista ei tarvitse välittää. Vihaksi pistää tuo piittaamattomuus.

    • fonnvlvono

      Taitavi kavereita, omasta mielestään..... Varsinaisia teiden ritareita...

    • Kannaattaako

      Valmistuin juuri kurssilta. Kannattaako menna Kovaselle töihin?

      • hessu kooo

        Tottakai kannattaa.....


      • ksananlnavlnl

        Ei todellakaan.


    • EiEi

      Lyhyesti.EI:

    • teroteroter0

      Jos haluat alan surkeinta palkkaa...

    • Taunot Kovasen

      Kovasen Sprintterikuskit vois pikkuhiljaa opetella mitä pysähtymiskielto merkki tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä että merkin vaikutausalueella ei saa pysähtyä! Eikä ottaa tai päästää asiakkaita pois kyydistä. Hätävilkut eivät oikeuta teitä pysäköimään minne sattuu. Saatanan Taunot!

    • bvk mön alMÖ

      Kovasen kuskit on aina niin olevinaan. Spedejä!

    • Ei laki koske Kovast

      Kovasen Sprinter, ei siis taksi, otti viime yönä Manskulta käsipystyn kyytiin Apollon edestä. Kolmen jälkeen. En tiennytkään että Kovasella on oikeus ottaa käsipystyjä eli toimia taksina bussilla. Vitun törkeää!

      • sdfgtryjui

        Vapaaks vaan niin loppuu toi sun jeesustelu.


      • hoechst

        90-luvun puolivälissä jo veivattiin taksikeikkaa joukkoliikkenneluvilla


      • wessunasema

        Mistä vitusta sinä saatanan rupimunainen runkkari tiedät, että olivatko ne huitojat tilanneet sen bussin siihen? Suomessa kun sentään vielä toistaiseksi saa tilata itselleen ihan sellaisen auton kuin haluaa. Kaikkien ei ole pakko tulla sinun kyrvänkatkuiseen Touraniisi.


    • Missmä

      Näyttäisi olevan niin katkeran oloista porukkaa nämä ei-Kovaset, että taidanpa mennä Kovaselle katsastamaan meiningin.

      • Anonyymi

        No menitkö kovaselle ja oliko kivaa? =)


    • tyhmätyhmempikovanen

      Ääliö miismä. Mitä katkeruutta se on jos kertoo faktat ettei kukaan vaan erehdy menemään alipalkkattuun työhön? Muualta saat parempaa palkaa.

      • ei_voi_olla_kova

        kova maksaa 30 pinnaa?


    • 30 PINNAA KOVANEN

      kYLLÄ!

    • säännöt ei koske kov

      Eikö Kovasen kuskeja koske liikennesäännöt? Onko heillä jotain erivapauksia? Siltä ainakin vaikuttaa.

      • no hyvä

        Tästä samaa mieltä. On muuten viime aikoina lisääntynyt hurjasti. Brändi kyllä nyt kärsii, kun mennään välistä aika likasella kalustolla ja aivan sääntöjen vastaisesti. Kiire kiire kiire.... Kuskit juoksee, kun liksalla ja vapaavuoroilla ei elä enää.


    • Saaaaaaaaaa

      Kun autossasi lukee Kovanen ja sinulla on puku ei säännöt koske sinua. Voit tehdä mitä huvittaa. Olethan palvelualalla ja edustuskuski. Kylle ne saa tehdä mitä vaan. He palvelevat.....säännöistä ja asetuksista piittaamatta.

      • Kovataiei

        Näyttää olevan kovasti tekstiä Kovasesta. Itse heillä töissä olevana tiedän, että palkka on varmasti alan huonoimpia. Itse tienaan n. 1000e/kk netto ja ajan 4x12h viikossa. Yksi vk. päivää ja toinen yötä. 12h vuoroja jos jaksan. Tiedän, että siellä jotku tienaa 2000e/kk ja jotkut ehkä enemmänkin, en vaan tiedä miten se tapahtuu. Palkka kun on mielenkiintoisesti kasattu eli perusprossa on 23% ja ns. arkilisä 7%, eli viikonloppuina ym muina aikoina lisät tulevat tuon 23% päälle eikä sen 30% minkä käsityksen saa työhaastattelussa. Sen takia liksat ei juuri nouse vaikka ajaa öitä tai viikonloppuja. Puvusta joutuu itse osan maksaa ja vuorottomalla autolla ajaessa pahimmat kilpailijat on työtoverit jotka huutaa 5min joka kohteeseen stadissa. Homma toimii nuorille armeijasta päässeille ns. ekaksi työpaikaksi. Eli sellaisille jotka ei tiedä paremmasta. Ensimmäisenä työpäivänä on mentori joka vähän neuvoo, mutta palkkaa ei siitä muuten saa. Ruoan kyllä. Homma perustuu suureen vaihtuvuuteen ja loppuu joskus kun uusia työntekijöitä ei enää tule tarpeeksi kun tajutaan mistä kyse. Mitään muuta käytös ym koulutusta ei ole eikä tukea yritykseltä. Joudut loppujenlopuksi itse opettelemaan työn. Työkaverit auttaa, yritys ei...tulee halvaksi firmalle. Asiakkaat luulee, että tienaat enemmän kuin muualla, vaikka täysin päinvastoin. Jos olet joskus töissä ei kannata mennä, koska pian huomaat, että Kovasella saat keskimäärin n. 500e/brutto (n.5000e autolle ja vkl mukaan) vähemmän samoista kokonaistienesteistä/kk mitä muualla. Mut hei, Kapitalismi on täällä sallittua. Inhottaa vaan yrityksen hyvä maine asiakkaille vrt. todellisuus.


      • Kovataie
        Kovataiei kirjoitti:

        Näyttää olevan kovasti tekstiä Kovasesta. Itse heillä töissä olevana tiedän, että palkka on varmasti alan huonoimpia. Itse tienaan n. 1000e/kk netto ja ajan 4x12h viikossa. Yksi vk. päivää ja toinen yötä. 12h vuoroja jos jaksan. Tiedän, että siellä jotku tienaa 2000e/kk ja jotkut ehkä enemmänkin, en vaan tiedä miten se tapahtuu. Palkka kun on mielenkiintoisesti kasattu eli perusprossa on 23% ja ns. arkilisä 7%, eli viikonloppuina ym muina aikoina lisät tulevat tuon 23% päälle eikä sen 30% minkä käsityksen saa työhaastattelussa. Sen takia liksat ei juuri nouse vaikka ajaa öitä tai viikonloppuja. Puvusta joutuu itse osan maksaa ja vuorottomalla autolla ajaessa pahimmat kilpailijat on työtoverit jotka huutaa 5min joka kohteeseen stadissa. Homma toimii nuorille armeijasta päässeille ns. ekaksi työpaikaksi. Eli sellaisille jotka ei tiedä paremmasta. Ensimmäisenä työpäivänä on mentori joka vähän neuvoo, mutta palkkaa ei siitä muuten saa. Ruoan kyllä. Homma perustuu suureen vaihtuvuuteen ja loppuu joskus kun uusia työntekijöitä ei enää tule tarpeeksi kun tajutaan mistä kyse. Mitään muuta käytös ym koulutusta ei ole eikä tukea yritykseltä. Joudut loppujenlopuksi itse opettelemaan työn. Työkaverit auttaa, yritys ei...tulee halvaksi firmalle. Asiakkaat luulee, että tienaat enemmän kuin muualla, vaikka täysin päinvastoin. Jos olet joskus töissä ei kannata mennä, koska pian huomaat, että Kovasella saat keskimäärin n. 500e/brutto (n.5000e autolle ja vkl mukaan) vähemmän samoista kokonaistienesteistä/kk mitä muualla. Mut hei, Kapitalismi on täällä sallittua. Inhottaa vaan yrityksen hyvä maine asiakkaille vrt. todellisuus.

        Sitä piti sanoa, että varmaan asiakkaita ei kiinnosta mitä kuski tienaa kuhan palvelu pelaa ja näyttää hyvältä. Saattaa niitä olla sellaisiakin asiakkaita, jotka eivät yritystä käyttäisi jos tietäisivät miten toimitaan. Liitot ym. Vaikea ymmärtää miten kuskit jaksavat palvella vaikka huonoin palkka ja huonoin henkilöstöpolitiikka. Ainoa syy taitaa olla, että eivät tiedä paremmasta ja luulevat, että kaikissa yrityksissä toimitaan niin. Toisaalta yrityksen on helppo näyttää paremmalta kuin muut alallat toimivat, kun alalla on tylyjä, suomea osaamattomia, karttaa tuntemattomia tekijöitä. Kilpailutilanne on vaan liian helppo Kovaselle, kun osa kuskeista on niin onnettomia asiakaspalvelussa.


    • surkea k

      No niin ne on Kovasellakin. hyvä kun osa osaa edes suomea. Tai tuntee kaupunkia. Kaatopaikka.

      • Mr Kluuvi

        Vai että kaatopaikka... Kumma kun kentältä, esim. eräästä hotellistakin kuulin tänään palautetta, että K:lla on parhaat kuskit ja kalusto. Monille silmäätekevillekin kyydit kuulemma tuppaavat kelpaavan. Kyseisessä firmassa taitaa tosin olla paljon vaihtuvuutta, joten aloittelevilla kuskeilla ei liene reittituntemus 4 päivän paikallistuntemuskurssin jälkeen sillä tasolla kuin katkeran ja kyynisen penkkiin mädäntyneen autoilijan.


    • exkowa

      mutta se Kovasen palkka jää niin huonoksi..... noin 7 euroo tunnille

    • Mr Kluuvi = Spede

      Eräästä hotellista kuulin että asiakkaat ovat todella pettyneitä kun heitä tullaan hakemaan Spirtterillä vaikka ovat luulleet saavansa taksin. Eivät ole tilanneet pakua. Eräästä hotellista kuulin että Kovasen sopimushinnat kentälle ovat kovempia kuin normaalilla mittarilla viennit. Eräästä hotellista ja toisestakin kuulin että ovat lopettaneet Kovasen käytön näistä syistä. Eräältä liikemieheltä kuulin että Kovasen kuskit eivät tunne paikkoja ja ovat ajotaidottomia. Eräältä liikemieheltä kuulin että muillakin on mersuja ja siistejä autoja kuin Kovasella. Parempiakin. Eräältä silmääntekevältä kuulin että lopettitvat Kovasen käytän koska kuulivat kuinka kuskeja kohdellaan. Eräältä silmääntekevältä kuulin että Kovanen oli myöhässä ja kuljettaja oli epäsiisti. Eräältä silmäätekevältä kuulin että Kovasen kuskien palkka on surkea.

      • exkowa

        saattaahan se ollakin niin......


      • mä_mämämämääää

        Eräs sitä ja eräs tätä.


    • Silmäätekevä

      Silmäätekevänä en käytä Kovasta. Käytän laadukkasta kuljetuspalvelun tuottajaa jolla on asiansa osaaavat siistit, ammattitaitoiset kuljettajat jotka tuntevat kaupungin ja osaavat ajaa josutavasti, liikkkennesääntöjä kunnioittaen.

      • 2+16

        Ja silmäätekevänä ilman muuta kirjoitat suomi24:n taksipalstalla...


      • mämämämämämämää

        Niin kenelle soitat sitten jos et kovaselle?


      • Anonyymi
        mämämämämämämää kirjoitti:

        Niin kenelle soitat sitten jos et kovaselle?

        Viidentähdenuberin kaverin kaiden Datsun-taksin.


    • vihaksi pistää

      Opetlkaa Kovasen pellet miten tolpalle ajetaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ggggggggggg

      Kerro lisää vihamies :D

    • lnvlvnvnv

      Kato peiliin K:n pelle ja opettele ajamaan.

    • Miksi hakee aina

      Miksi Kovasella on jatkuva haku työntekijöistä?

    • taksiklown

      Miksi taksialalla yleensä? Surkealla palkalla paskaa niskaan ja elämä ja terveys on pilalla parissa vuodessa.

    • Huhhuhhuhuhuhuuuuuuu

      Kovasen alipalkatut pojat ne vaan ajelee neppareillaan kovaa ylinopeutta ilman kuuppaa bussikaistoja pitkin. Loistavaa mainosta jälleen kerran!

    • ei koske kovasta

      Joo. Olen huomannut saman ilmiön. Säännöt ei koske heitä.

    • k-kovanen

      Kovanen on aloittelevalle kuskille hyvä "taksikoulu", eli tuonnehan moni menee muutamaksi kk hommiin josta vaihtavat pienempään talliin. Itsekkin ajaneena en voi haukkua taloa mitenkään paskaksi, kollegat antavat jeesiä tarvittaessa ulalla tai voi vaikka soittaakkin jos hätä iskee, päivystyksen naiset mukavia ja jeesii tarpeen mukaan. Omia keikkoja oli mukava ajella, yleensä siisteimmät ja avokätisimmät asiakkaat, ja jos tulee jullikka niin sen veloittavat asiakkaalta sitten toisella kertaa, (vakkari asiakkaat) josta tietty saa itselleen sen itselleen kuuluvan osuuden. Siitä olen samaa mieltä että palkkaus on alan huonointa, aloituspalkka 30%, jos et pasko autoa ja teet hommat mukisematta voit saada harjoitteluajan jälkeen paripinnaa enemmän liksaa.

    • Hienoa Kovanen

      Lainaus Motin sivuilta.

      Sain myös useita vihjeitä Suomen suurimmasta taksiyrityksestä Kovanen Yhtiöistä. Helsingin Taksinkuljettajat ry:stä kerrottiin, että ”Kovanen on kivi meidän kengässä”. Kaikki tuntuivat tuntevan jonkun, joka on ollut Kovasella riistettävänä, mutta kukaan ei suostunut kertomaan nimiä tai edes välittämään yhteystietojani näille onnettomille. En siis onnistunut tavoittamaan yhtäkään Kovasten entistä tai nykyistä taksinkuljettajaa. Ei, vaikka vakuutin, että etsin vain taustatietoa, en haastateltavaa.

      Jotain sentään löysin. Sain käsiini taksinkuljettajan ja Kovanen Yhtiöiden välisen työsopimuksen vuodelta 2000. Työsopimus oli täynnä epämääräisyyksiä, räikeimpänä se, että sunnuntaipalkka ei suinkaan ollut tuplapalkka, kuten laki edellyttäisi, vaan ainoastaan muutaman prosentin korkeampi.

      Haastattelussa yhtiön toimitusjohtaja Heikki Kovanen myönsi, että heidän palkkaprosenttinsa on pienempi kuin alalla keskimäärin, mutta tulot suuremmat: ”Ja mä sanosin näin, että meidän talossa, kuljettajat tienaavat keskimääräistä selvästi paremmin, johtuen siitä, että prosentti ei ole mitään, mutta kun se kerrotaan jollain kassasummalla niin siitä tulee se luku mikä on todellinen palkka.- - - Että kyl meillä kuljettajat tienaa suht mukavasti.”

      Kovanen myös kouluttaa työntekijänsä itse. Kurssi maksaa, ja sillä sidotaan työntekijä yhtiön palvelukseen. Kovanen käänsi tämänkin parhain päin: ”Koulutuskustannuksethan ovat sellainen jossa lähdetään siitä, että jos he ovat tietyn rajan yli talossa, niin silloin he, me maksetaan kokonaan se koulutus sitten että, pyritään tämmösillä asioilla lisäämään sitä pitkäjänteisyyttä talossa.”

      Taksien yrityskoon pienuudesta johtuen yrittäjien rooli työnantajina on verrattain kehittymätön. Työeläkemaksujen maksamatta jättäminen on taksialalla yleistä. Törkeimmissä tapauksissa tel-maksut on peritty palkasta, mutta niitä ei ole tilitetty eteenpäin. Vuonna 1996 Eläkelautakunta sai käsiteltäväkseen tapauksen, jossa eräälle Kovasen taksinkuljettajalle ei ollut kertynyt työeläkettä. Taksinkuljettaja oli tietämättään ajanut taksia Kovasen tytäryhtiöiden nimissä. Hän oli tehnyt töitä kullekin yhtiölle niin vähän aikaa, etteivät tel-maksut alkaneet juosta. Kovanen Yhtiöt siis ikään kuin kiersi tel-maksuja ajattamalla kuljettajaa tytäryhtiöidensä nimissä. Lautakunta päätti, että kuljettaja oli ollut Kovanen Yhtiöihin tel:n piiriin kuuluvassa työsuhteessa, joten hänelle olisi pitänyt kertyä työeläkettä.

      Haastattelussa Heikki Kovanen sanoi, että nykyään heidän työntekijänsä ovat työsuhteessa Helsingin Taksinkuljettajat Oy:hyn. Sen nimistä yritystä Asiakastieto ei tunne. Sen sijaan Kovasella on tytäryhtiö nimeltä Stadin Taksinkuljettajat Oy, jonka henkilöstö on 133 henkeä.

      • rintterirenki

        Taksialalla ei tuplapalkkaa saa sunnutaisin kukaan ilman käräjiä ja sittenkin vaan kerran. Tuplaprossa tuottaisi niin kovat tappiot, ettei autoa voisi pitää ajossa. Se söisi koko alkuviikon voitot.

        iItselläni on laillinen sopimus, jossa saan noita lisiä tietyn prosentin palkkasummasta ajoin pyhiä tai en. Luulisin että Kovasella on vastaava.

        30% on kyllä ihan liian vähän. 35% on lähtöliksa ja 40% tappi. Mutta kassa sen määrää, mitä tienaa. Jos ei ole mahdollista ajaa kunnon kassaa, niin parempi vaihtaa tallia.


      • ämämäämääämämämämä

        Kuka saa taksialalla tuplapalkaa sunnuntaisin?


    • Lege4

      Kovanen yhtiöt Oy:ssä on töissä vain kahdeksan henkilöä.
      Ketkä ne on?

      Missä on ne sadat työntekijät?

      Heikkikään ei muista edes tytäryhtiön nimeä, missä se henkilökunta on.

      Heikille ja kaikille työntekijöille muistia virkistämään:
      Stadin Taksinkuljettajat Oy henkilöstö 248 kappaletta.
      Liikevaihto 5 289 000 euroa vuonna 2013.

      Täältä se henkilöstö vuokrataan Kovaselle.

      Eli suomeksi : Kovasella on vain kahdeksan työntekijää, kaikki muut ovat vuokratyövoimaa tietämättään... Onneksi on se Dresman puku,,,,,, mutta sekin vaan lainassa joltain yhtiöltä, jonka nimeä kukaan ei tiedä.

    • Oma puku

      Se puku kyllä mksetaan itse. Se ei ole lainassa. Muuten faktaa.

    • Kolmion takaa eteen

      Sä Kovasen alipalkattu pelle joka tulit tänään Mariankadulta suoraan eteeni Aleksille Vitollasi, opettele perkele liikennemerkit! Siinä on kolmio, Sulle nuija! Kiitä onnees että sain jarrutettua etten tullut laatikkos kylkeen. Ens kerralla en sitten jarruta.

    • mmmmmmmmm567

      Ei ne säännöt niitä koske.

    • Onko oikeus?

      Onko Kovasen kuljettajilla erikoisoikeus pysäköidä pysäköintikieltomerkin alueelle?

      • ---

        juu kyllä taksit saa parkkeerata mihin haluaa, myös oven eteen vaikka pokaa ei ole..
        ajoneuvolla ajo kiellettykään ei koske takseja


    • njbgj

      sii kovasia. näitä pakettiauto takseja...

    • jdjdjdjddjdjdjdjdjjd

      Kovasen kuski näytti tänäänkuinka tukitaan muilta liikenne. Mikä niitä vaivaa?

    • cxccxccxc

      Tyhmyys ja huonoin palkka. Ovat niin lesoja kun vaan voi olla. Miksi?

    • 313131

      Täysin turha firma. Kusettaa kuskejaan.

    • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

      kovanen kusettaa?

    • kkkkkkkkkkkkkkkk

      Kyllä.

    • Hyvää mainosta

      Tulikohan Kovasen kuskille isotkin sakot la yönä kun joutui polisien pysäyttämäksi Meklulla? Laadukasta toimintaa, asiakas kyydissä. Hyvä hyvä, Hyvää mainosta firmalle.

      Ei muuten tullutkaan isoja sakkoja. Alan huonoimmalla palkalla ei isoja sakkoja saa joten voi ajaa huoletta kovaa. Kovaa Kovasella.

    • Tolppa-apinatsaatana

      Tää on todella hienoa toimintaa täällä. Itsekkin tässä nyt työttömänä ollut vuoden päivät ja ajattelin että olisiko se taksi homma sellainen mitä tässä nyt voisi jonkun aikaa edes tehdä. Itselläni ei ole varaa sitä taksikurssia maksella joten Kovaselle pisteet siitä, vaikka rengiksi heille joudunkin joksikin aikaa. Halusin saada vähän kommenttia ja neuvoa alalle, mutta en saanut mitään muutakuin käsityksen siitä että koko helvetin taksi ala on täynnä pellejä. Aloittaja kysyi asiallisesti kysymystä ja lopulta tästä tuli ison firman haukunta palsta. Hyvää päivää. Eikö näitä viestejä voi lähetellä jonnekkin tekstaripalstalle. Tästäkään sivustosta koskaan mitään hyöytä, porukka heittelee niin ympäripyöreitä lukuja ettei luojakaan tiedä missä oikeasti mennään. Teidän takia porukka päätyy Kovaselle töihin, teidän takia kun eivät saa jumalauta minkään näköistä neuvoa ennen uransa aloittamista.

      • nvnvnnvnv

        Onhan täällä ollut ihan asiallistakin tietoa. Kopio alla. Lisäys vielä että joudut ajamaan 60 vuoroa että kurrsimaksu tulee maksetuksi. Nämä ajot tehdään siten että ajat 30 puolessa vuodessa ja toiset 30 loppu puolikkaalla eli käytännössä olet sidottuna vuodeksi ko firmaan. Putkeen niitä ei lasketa. Katso mol.fi tai taksi helsinki/työpaikat ilmoituksia. Siellä on ilmoituksia joissa työnataja osallistuu kurssimaksuihin. Tosiasia on se että Kovanen maksaa huonointa palkkaa.



        Kovanen maksaa aluksi 30%. Kun olet olllut kaksi vuotta niin saat 32 %. Viiden vuoden jälkeen 35%.

        Puheet edustusajoista voit unohtaa. Ne annetaan vaan kokeneille kuskeille. Kovasen oma keskus tuuttaa kovasti keikkaa, höpö höpö. Konkarit vie ne keikat sun nenän edestä ja parhaat keikat menee muuta kautta. Paremman kassan ajat ilman noita keskuksen ajoja.

        Joudut ajamaan paljon vuorottomia autoja. Ei kannata. Työajat 06-18 ja 18-06. Mukavia 12 tuntisia päiviä. Orja liksalla. Työaikalakia rikotaan päivittäin. Niin kyllä muuallakin. Tuosta työajasta on sitten vuorottomana ajoa joka vuorossa. Onnea sille.

        Auton pitäis olla sulla valmiina vuoron alussa. Ei tule olemaan. Varsinkaan aamuisin. Konkarit ajaa pitempään koska aamulla tehdään parhaat kassat.

        Mene heti suoraan johonkin muuhun talliin ajamaan vuorollisa autoja. Saat parempaa palkkaa järkevimmillä työajoilla. Alle 35 % älä mene mihinkään. Tulosi eivät tule riittämään elämiseen 30% liksalla.

        Puhun kokemuksesta. Aloitin Kovasella. Lähdin heti pois kun tajusin mihin olin pääni pistänyt. Tulot nousi heti 20 %

        Joten älä mene. Katso työkkärin sivulta paikkoja tai sitten Taksi helsingin sivuilta.


      • ei-enään-kovaa

        totta joka sana.......


      • juurinäinnäin

        Juuri näin.


      • kyllä

        Pitää paikkaansa.


      • tottatämä

        Totta


    • Tolppapomo

      Olisikohan siellä tarvetta kunnon veivaajalle ?

      • pena12345765666666

        Kunnon veivareille on aina tarvetta.


    • Anonyymi

      Cabonline alias Kovanen
      Brändi edelleen käytössä vain siksi että ratsastavat vielä vanhalla maineella.
      Hinnat pilvissä jos haluat vanhaa laatua
      Cabonline tekee sikatappiota ja siksi käytetään Kovanen brändiä

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä olisivat vaihtaneet brändiä? Kovasellahan on ollut, ja on vieläkin selvästi parhaat taksit pääkaupunkiseudulla., ja brändin arvo sen mukainen.

        Esimerkiksi Finnair on parin jatkolennolta myöhästymisen jälkeen tilannut minulle Kovasen taksin Tampereelle, loistava palvelu ja auto molemmilla kerroilla. Työnantajani käyttää pelkästään Liuttua asiakaskuljetuksiin nimenomaan laadun takia. Oman kokemuksen perusteella ainoastaa Liuttu pääsee samalle tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä olisivat vaihtaneet brändiä? Kovasellahan on ollut, ja on vieläkin selvästi parhaat taksit pääkaupunkiseudulla., ja brändin arvo sen mukainen.

        Esimerkiksi Finnair on parin jatkolennolta myöhästymisen jälkeen tilannut minulle Kovasen taksin Tampereelle, loistava palvelu ja auto molemmilla kerroilla. Työnantajani käyttää pelkästään Liuttua asiakaskuljetuksiin nimenomaan laadun takia. Oman kokemuksen perusteella ainoastaa Liuttu pääsee samalle tasolle.

        Tämä on kyllä totta niin Kovasen kuin Liutunkin osalta, sillä ainakin asiakkaan kannalta nämä ovat ylivoimaisesti parhaat taksiyhtiöt niin autojen, tilausten kuin kuljettajienkin osalta.

        No, tämä kommentoitu viesti onkin niitä harvoja älykkäitä viestejä tässäkin keskustelussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kyllä totta niin Kovasen kuin Liutunkin osalta, sillä ainakin asiakkaan kannalta nämä ovat ylivoimaisesti parhaat taksiyhtiöt niin autojen, tilausten kuin kuljettajienkin osalta.

        No, tämä kommentoitu viesti onkin niitä harvoja älykkäitä viestejä tässäkin keskustelussa!

        Sinänsä on helppo olla samaa mieltä Kovasen ja tamperelaisen Liutun paremmuudesta, mutta nimenomaan Liutun kohdalla ainakin rahasta tarkempien kannattaa huomioida, että niiden Liutun mustien Mercedes-Benzien hinnat ovat (asiallisesti myös Liutun nettisivujen mukaan) jotakin muuta kuin Taksi Tampereen yleiset hinnat. Kovanenhan taas käyttää tavallisissa taksipalveluissaan normaaleja Taksi Helsingin hintoja, vaikka autot tyylikkäitä mustia E-luokan Mercedes-Benzejä ovatkin.

        Ja kyllähän muillakin tietenkin on vaikka kuinka paljon hyviä autoja ja hyvää palvelua, totta kai, mutta niitä muita vain ei löydä yhden numeron tai yhden sivuston kautta, eli oudokseltaan homma menee muiden osalta usein arpomiseksi.


    • Anonyymi

      Kuulostavat aika kovilta arvoilta mutta sehän onkin Kovanen. Näin kerran kilpailevan taksifirman Espoossa päin jonka takaluukun yläosassa teksti Pehmonen.

    • Anonyymi

      Nykyisinhän Kovasella (cabonline) ei ole yhtään omaa autoa vaan kaikki on Franchising-yrittäjien autoja. Palkat vastaa siis ihan yleisesti taksialan liksoja.

    • Anonyymi

      Mersu NMS 768Onko ko.ajoneuvon kuljettaja täysi idiootti.Ajoi jonossan12.30 Suomenojalla Espoon keskustaan ,turvaväli oli30-40mMetsu lähti ohittamaan ylinopeutta ja keltaisista sulkuviivoista välittämättä päätyen eteeni turvavälirakoon.
      Olimme Espoon keskustassa samaan aikaan.Voittiko ko. ajuri tässä mitään,hullun nimen ainakin.Lopputili ko. ajurille.Terv.punaisen Suzukin kuski

      • Anonyymi

        Jaa että keltaiset viivat Espoossa?

        En nyt yhtään puolustele Kovasen kuskia, mutta sinunlaisille nussijoille vaan ihan oikeasti käpy voi palaa......


    • Anonyymi

      Minulla on Kovasesta erittäin huonoja kokemuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe