Protuleirillä olleet?

uteliastyttö

Hei,
oon siis tyttö joka haluis mennä protuleirille kun se aika koittaa. Olen siis ateisti, ja mulla olis muutama kysymys siellä olleille:

1. Kuuluitteko kirkkoon ku kävitte siel?

2. Minkälaisia juttuja teitte?

3. Oliko kivaa?

4. Pidittekö juhlat sitten myöhemmin?

5. Voiko teidän mielestänne protuleirin käynyt järjestää juhlat leirin käytyään?

17

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäen Anna

      ""Olen siis ateisti""

      Onneksi olkoon hyvästä valinnasta. HURAA HURAA HURAA ....

      • uteliastyttö

        Oliko tuo sarkasmia vai oletko tosissasi Mäen Anna?


      • 4bhy
        uteliastyttö kirjoitti:

        Oliko tuo sarkasmia vai oletko tosissasi Mäen Anna?

        luterilainen vl-lesta


      • Mäen Anna
        uteliastyttö kirjoitti:

        Oliko tuo sarkasmia vai oletko tosissasi Mäen Anna?

        En, mutta olen ateisti joka saanut uskonnoista vapaan kasvatuksen. Minulle ei lapsena tuputettu satuja totena.


    • SNF

      Prometheusleiri päättyy kai edelleen yhteiseen juhlaan, johon sukulaiset, kaverit yms voivat osallistua. Tämän jälkeen voi hyvin järjestää vielä oman juhlatilaisuuden kotona tai muualla.

    • aabbcc

      Kannattaa unohtaa kaikki kirkkoon ja uskontoon liittyvä. Jos olet ateisti, niin sitä ei tarvitse erikseen mainita, koska sehän tarkoittaa, että olet normaali viisas yksilö, jolla on terve järki. Se on vähän sama asia kuin haluaisit erikseen mainita, että olet ihminen.

      Ei kannata verrata mitään protu tai mitään muitakaan leirejä mihinkään rippileireihin. Rippileirit voi jättää ihan omaan arvoonsa.

      Juhlia saa järjestää kuka vaan ja koska vaan!

      • uteliastyttö

        Ajattelen samalla tavalla, mutta mainitsin sen vain kuitenkin tekstissäni. Olihan se aika turha maininta, mutta tuskinpa maailma siihen romahtaa.


    • protun käynyt

      1 En kuulu kirkkoon tai mihinkään muuhun uskontokuntaan. Olen ateisti, tarkemmin agnostikko.

      2 Viikon aikana oli joka päivä eri teema (esim. erilaisuus, seksuaalisuus, päihteet jne.) ja sit oli keskusteluja, pelejä ja leikkejä. Näytelmiä oli kans pariin otteeseen viikolla. Saattaa kuulostaa tylsältä, mutta itse ainakin opin itsestäni monia uusia asioita sekä sain "eväitä elämään" muiden mielipiteitä ja näkökulmia pohtiessani.

      3 Oli ihan mahtava viikko. Tutustui ihaniin ihmisiin ja sai uusia ystäviä. Kaikki tunsivat itsensä hyväksytyksi ja leiriläiset välittivät toisistaan aidosti. Suosittelen suuresti!

      4 Jos tarkotat loppujuhlaa niin joo, viikon päätteeksi on juhla, johon kutsutaan sukulaiset syömään lounaan ja katsomaan leiriläisten ja tiimin tekemää ohjelmaa.

      5 Tietenkin voi. Itse pidin protujuhlat kotona sukulaisten ja ystävien kesken.

      Toivottavasti sait vastauksia kysymyksiisi :) Mene ihmeessä protulle!

      • uteliastyttö

        Kiitos paljon vastauksistasi! :)


    • Protun käynyt

      Terve!

      1) en kuulu kirkkoon.

      2) Tosiaan jokaisella päivälltä oli omat teemansa, kuten yllä jo mainittiin. Ekana päivänä kun saavuttiin mestoille tutustuimme toisiimme erilaisilla leikeillä ja kerrottiin itsestämme.
      Muina päivinä keskustelimme päivän teemasta ja tutustuimme niihin eri leikkien ja simulaatioiden avulla. Saattaa kuulostaa näin sanottuna vähän tylsältä, mutta ei todellakaan ollut! =D. Leikit oli tosi hauskoja ja mielenkiintosia ;)
      Sitten myös syötiin (leirillä oli sika hyvät kokit!) ja kuunneltiin musaa, saunottiin ja istuttiin leiripaikan kuistilla melkein koko yö jutellen. Leiri oli muutenkin tosi vapaa. Oltas saatu valvoa vaikka koko yö, jos ei häiritty muita ja oltas oltu seuraavana päivänä pirteinä :D Leirillä oli myös tosi avoin ja ymmärtäväinen tunnelma ja leirikavereille ja tiimiläisille oli helppo puhua vaikeistakin asioista.

      3)Leirillä todellakin oli kivaa! Tutustuin siellä moneen hyvään tyyppiin eripuolelta suomea ja sain sieltä paljon uusia ystäviä ja löysin jopa nykyisen tyttöystäväni sielt ;)

      4) Pidin omat juhlat parin viikon päästä.

      5)toki! miks ei :D

      Ps. Vaikka protun käykin moni kirkkoon kuulumaton, voi sen käydä myös kirkkoon kuuluva. Käy vaikka molemmat leirit :D

    • ApuohjaajaProtu

      1. En kuulu kirkkoon, vaikka uskonkin Jumalaan, tosin tunnen hyvinkin uskovaisia protuja, joten sillä kuuluuko kirkkoon vai eiei ole väliä :)
      2. Joka päivälle on oma teemansa johon ohjelmat liittyvät, on erilaisia leikkejä ja sitten vakavempia keskusteluja pienissä ja isoissa ryhmissä.
      3. Oli aivan mahtavaa ^^
      4. Pidin juhlat jälkeenpäin. Ja protu loppuu loppujuhlaan jossa saadaan korut ja seppeleet.
      5. Kannattaa pitää ;D

      • Äly hoi

        ""vaikka uskonkin Jumalaan""
        - Tuota en voi ymmärtää. Maailmassa ei ole yhtään sellaista tosiasiaa, mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi ja tästä huolimatta uskot tälläiseen olioon.


      • Jappervokki
        Äly hoi kirjoitti:

        ""vaikka uskonkin Jumalaan""
        - Tuota en voi ymmärtää. Maailmassa ei ole yhtään sellaista tosiasiaa, mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi ja tästä huolimatta uskot tälläiseen olioon.

        Protussa ei pelkästään suvaita uskiksia, vaan hyväksytään heidät. Sama koskee muitakin kummajaisia.


    • En menis

      Paska paikka , suoraan sanoen . En menisi uudelleen , viikko meni hitaasti kun joutui joka päivä sitä sontaa kuunteleen oppitunneilla , ja leikit olivat suurimmaksi osaksi nöyryyttäviä tai noloja.

      • Totuus ...

        Tarkoitatko että kaikki meni päin helvetaa kun ei tuputettu jeesun sontaa totena, eikä opeteltu raamatun satuja totena, eikä palvottu olematonta jumalaa (mikä lie).


      • Jappervokki

        Hahaa, protuleireillä EI OLE oppitunteja! Provo havaittu ja upotettu!


      • uteliastyttö
        Jappervokki kirjoitti:

        Hahaa, protuleireillä EI OLE oppitunteja! Provo havaittu ja upotettu!

        Kiitos kaikista mielipiteistä ja vastauksista! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe