Eräs työnantaja aikoinaan sanoi perehdyttämisestä:

eläkeikää odottava

Ettei meillä ole työhön perehdyttämistä, hommat vain pitää osata ja sen kyllä huomasi, puhumattomana työaikana, työnantaja ilmoitti aina joka viikkoisessa palaverissa, mitä olisi pitänyt tehdä toisin.
Tuli vain mieleen, kun valtion virkamies sai korvauksia samoista syistä.
Eihän tavallisella pulliaisella ole varaa riitauttaa asioita, koska rahan tulo loppuu siihen asti, kun asiat ratkeaa......siinäpä liitoille pureskelemista....kannattaako ammattiyhdistysliikkeisiin edes liittyä, vaihtoehtona kysytään, onko sinulla tietoa tulevasta työpaikasta, jos puhuu riitauttamisesta....aika sekavaa touhua :(

22

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeikää odottava

      Tosin ei taida liitolla olla asiaa tällaisessa asiassa !?!
      Voihan se työntekijä itsekkin ilmoittaa tällaiselle instanssille...vois pottuillessaan ilmoitella työsuojelupiirille muistakin siellä rikottavista lakipykälistä, siellä työnantaja lukee työaikalakia, sitäkin väärin, työnantajan velvollisuudet kyllä hoidetaan, mutta työntekijälle kuuluvia velvollisuuksia / oikeuksia rikotaan siellä jatkuvasti.....odotan vielä, tuollainen työnantajan rikos ei vanhene koskaan.

    • Menkää itseenne!

      Voi tätä nykyelämää ja asennetta työhön!

      Jokainen yksinkertainen asia pitäisi opettaa kädestä pitäen, vaikka henkilöllä on ammatillinen tms. koulutus alalle. Mitä siellä opiskellessa on tehty (ja jätetty tekemättä)?
      Usein käy vielä niin että samat osaamattomuudet toistuvat, jos asia ei heti toistu uudelleen ja uudelleen. Rutiineja ei näytä syntyvän muuhun kuin somettamiseen ja netissä roikkumiseen.
      Peiliin katsomisen paikka.

      • eläkeikää odottava

        En ole vasta opiskellut tms. työvuosia on ja paljon.
        Tuo perehdyttämättä jättäminen on rikos työnantajalta ja se koski tuotantoa ja muita liikkuvia asioita, joista kukaan muukaan ei tiennyt, koska niitä säädeltiin joka päivä ja kun muuttivat suunnitelmia, eivät aina muistaneet kertoa työntekijöilleen muutoksista.
        Perehdyttäminen kuuluu työnantajalle, niistä muista rikkomuksista he tietävät itsekkin, sekin liittyy siihen, koska se maksaa, mutta liittyy työturvallisuuteen monilta osin.
        Tuotannon pyörittäminen oli toinen asia, usein kukaan ei tiennyt mistään mitään, varsinkn työnjohto.
        Se oli aika vaikea työpaikka olla töissä, kun koskaan ei tiennyt, mistä päin tuulee. Vaikka työnjohto hymyli, se tarkoitti yleensä sitä, että kaikki on päin p:tä, eli päinvastoin kuin yleensä, ensin sanottiin, että pitää sanoa suoraan asioista, sitten kun sanoi, ei sekään ollut hyvä.
        Minä mietin vielä, mutta asiat ei unohdu minulta koskaan, sieltä tuli työnantajan suusta sellaista, että kun kerroin asiasta puolueettomille tahoille, olivat ihmeissään, miten tuollainen tuollainen työnantaja voi pyörittää minkäänlaista yritystä.


    • "herrojen" pentuja

      Siis työnantaja ja työnjohto edustivat nykymenoa "parhaimmilaan".

      sellaista se on kun peruskoulutus ja työssäoppiminen on jäänyt käymättä, on ilmeisesti lukiosta menty oppimaan herraksi ja siitä sitten helpoille herrojen hommille. Toivottavasti konkka on hoitanut asian kuntoon, niinhän se tekee useimmiten tuommoisille, onneksi.

      • eläkeikää odottava

        Juuri niin, insinööri, ilman työkokemusta, johtaa puljua teoreettiselle osaamisellaan ja omistaja dipl.insinööri komppaa etelästä, tietämättä edes kaikkea, mitä omistamassaan puljussa tapahtuu.
        Nyt siellä on vakiokokoonpano, työntekijät tekee töitä ja aina vuoden lopussa ovat pari päivää lomautuksessa ja suostuvat kaikkeen mitä työnantaja sanoo


      • herrojen pentujako

        Diesel-trukit siirtyivät historiaan. Trukkikalusto liikkuu nyt sähköllä, joten halleissa sisäilma pysyy puhtaampana......Hmmmm Diesel-trukit.....niitä oli vain yksi, trukki nyt ei sitä pientä hallia saastuta. No.....toiset puhdistaa ilmaa sähkötrukeilla, toiset laittaa sinne ilmastoinnin.


    • tekiskö noin?

      ”Antakaa heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät",... tai jättävät tekemättä.

    • eläkeikää odottava

      Kyllä tekevät ja sitten kahvihuoneessa morkataan työnantajaa joka päivä, mutta kun työnantaja on paikalla, unohtuu puheet....... ;(

      • eläkeikää odottava

        Jos vaihtoehtona on työttömyys tai töissä käynti, valitsen mieluummin työttömyyden, elintasoa pitää vain laskea itseltään, kyllä vähemmälläkin ihminen pärjää,tuollaiset työnantajat ei paljon mieltä ylennä, työpaikka pitäisi olla itselleen mielenkiintoista eikä pakkopullaa, moni työnantaja sanoo, että : työnteko ei saa olla hauskaa, mutta jos työnteosta tehdään veruke sille, että pitää työntekijälle / työntekijöille pottuilla keskustelematta asiasta etukäteen ja kun tulee uusia juttuja ei opasteta edes vanhoja työntekijöitä, kyllä se EK näkyy työpaikoilla, työssä viihtyminen pienenee ja työntekijät voivat entistä huonommin.
        Suunnittelevat eläkeiän nostamista, miten työttömätkään työllistyy ja joka työpaikalla pistetään pois työntekijöitä, jotka eivät ole enää nuoria.
        Ensin pitäisi panostaa työpaikoilla työn viihtyvyyteen....ei tuollaiset virkistyspäivät mitään auta, mitkä ei tapahdu työpaikalla, sen jälkeen kun tulet takaisin työpaikalle, sama paska jatkuu, eikä virkistyspäivästä ole mitään hyötyä.
        Työpaikalla se virkistyspäivä pitäisi tehdä, mietittäisiin työtapoja, kysyttäisiin työntekijöiltä, mikä on heidän mielestään paras vaihtoehto mihinkin asiaan ja kommunikointia parannettaisiin, keskustelemalla asioista,
        Tuollaiset ilmapiirii kyselyt on täyttä sontaa...kun kysyttiin, mitä negatiivistä sanottavaa on työnantajasta, työnantaja nousi pystyyn, jos olisi ollut hevonen, olisi saanut kaviosta. Niin tuo ilmapiirikysely tehtiin suullisesti, ei ollut mitään kaavakkeita, mitä olisi täytetty etukäteen.
        Työnjohtajia, päälliköitä pitäisi kouluttaa tulemaan toimeen työntekijöittensä kanssa, ei se riitä, jos he ovat käyneet läpi jonkun psykoloogisen testin ja tuollaisissa firmoissa, jossa säästetään väärissä paikoissa, jos hommataan uusia vehkeitä, sen lainaa yleensä työnjohtaja omalla tontilleen, jonka talo ei valmistu koskaan.


      • eläkeikää odottava
        eläkeikää odottava kirjoitti:

        Jos vaihtoehtona on työttömyys tai töissä käynti, valitsen mieluummin työttömyyden, elintasoa pitää vain laskea itseltään, kyllä vähemmälläkin ihminen pärjää,tuollaiset työnantajat ei paljon mieltä ylennä, työpaikka pitäisi olla itselleen mielenkiintoista eikä pakkopullaa, moni työnantaja sanoo, että : työnteko ei saa olla hauskaa, mutta jos työnteosta tehdään veruke sille, että pitää työntekijälle / työntekijöille pottuilla keskustelematta asiasta etukäteen ja kun tulee uusia juttuja ei opasteta edes vanhoja työntekijöitä, kyllä se EK näkyy työpaikoilla, työssä viihtyminen pienenee ja työntekijät voivat entistä huonommin.
        Suunnittelevat eläkeiän nostamista, miten työttömätkään työllistyy ja joka työpaikalla pistetään pois työntekijöitä, jotka eivät ole enää nuoria.
        Ensin pitäisi panostaa työpaikoilla työn viihtyvyyteen....ei tuollaiset virkistyspäivät mitään auta, mitkä ei tapahdu työpaikalla, sen jälkeen kun tulet takaisin työpaikalle, sama paska jatkuu, eikä virkistyspäivästä ole mitään hyötyä.
        Työpaikalla se virkistyspäivä pitäisi tehdä, mietittäisiin työtapoja, kysyttäisiin työntekijöiltä, mikä on heidän mielestään paras vaihtoehto mihinkin asiaan ja kommunikointia parannettaisiin, keskustelemalla asioista,
        Tuollaiset ilmapiirii kyselyt on täyttä sontaa...kun kysyttiin, mitä negatiivistä sanottavaa on työnantajasta, työnantaja nousi pystyyn, jos olisi ollut hevonen, olisi saanut kaviosta. Niin tuo ilmapiirikysely tehtiin suullisesti, ei ollut mitään kaavakkeita, mitä olisi täytetty etukäteen.
        Työnjohtajia, päälliköitä pitäisi kouluttaa tulemaan toimeen työntekijöittensä kanssa, ei se riitä, jos he ovat käyneet läpi jonkun psykoloogisen testin ja tuollaisissa firmoissa, jossa säästetään väärissä paikoissa, jos hommataan uusia vehkeitä, sen lainaa yleensä työnjohtaja omalla tontilleen, jonka talo ei valmistu koskaan.

        Tämä työnantaja ihmettelee, miksi työntekijät lähtee, heti kun pitäisi ottaa heidät omille kirjoilleen ja osa työntekijöistä on irtisanottu sen takia, koska eivät heidän mielestään osaa työtään.....huom ! tanssi heidän omien suunnitelmien mukaan, yksi työntekijä kerkesi lähtee takaisin sinne, mistä oli itse irtisanoutunut, koska oli tullut vuokrafirman kautta ja huomasi, miksi oli saanut niin vähän palkkaa talon kirjoille muutettuaan....palkka laski niin paljon ja ihmetteli, ettei hänelle kerrottu työhön tullessaan, mitä työhön kuului, töihin tullessaan, hän luuli, että hän teki sitä työtä, mitä varten hän oli siihen työhön oli tullut.....eli opastus oli jäänyt kokonaan tekemättä.
        Työnantaja ei varmaan edes itse tiedosta tätä ongelmaa, he ovat toimineet niin aina....niin sain kuulla.
        Minulle kävi melkein samalla tavalla, en kerennyt saada uutta työpaikkaa,uuden koneen tultua, maahantuoja ei ollut tehnyt asetuksia koneeseen lainkaan, kone täytyi ohjelmoida asetuksia myöten....minä en koskaan ollut em. toimitusta tehnyt koneisiin, eikä minua edes kysytty tekemään sitä, salasanoja ei annettu vaadittuihin toimenpiteisiin ja koneeseen kuuluvia yhteyksiä saatu kunnolla toimimaan.
        Minut kutsuttiin palaveriin ja sain kuulla, etten osaa käyttää konetta ja minut irtisanottiin ilman varoitusta samantien, tarjottiin pakettia, minkä hylkäsin samantien ja oli puhe irtisanoa minut tuotannollisista ja taloudellisista syistä, mutta toisin kävi, olin ammattitaidoton,vaikka olin manuaalisesti tehnyt siihen ohjelmia ja tehnyt jo tovin töitä sillä vehkeellä, koska yhteydet ei toimineet.
        Motivaatio oli kyllä laskenut alimmalle tasolle, se johtui ihan jostain muusta kuin koneesta, se puhumattomuus, mistään ei kerrottu mitään.

        Meni muutama kuukausi, työnantaja oli lähettänyt minulle sähköpostia ja tarjosi minulle toisen koneenkäyttäjän paikkaa, 9 kk:n takaisinottovelvoitteen takia, huom ! en koskaan ole käyttänyt ja jos työnantaja olisi halunnut minua siihen työhön, olisi hän ottanut soittanut minulle siitä asiasta.
        Minä soitin työnantajalle, minä kerroin, että en osaa käyttää konetta ja minulle ei riitä se muutaman tunnin näyttö miten kone toimii ja kerroin samalla, että minun pitää ottaa yhteyttä te- toimistoon, työnantaja sanoi minulle, että ei sinne tarvitse mitään ilmoittaa, te- toimistossa virkailija kuulema kuittaa vain työntekijän työttömäksi, minä sanoin, että jos kieltäydyn työstä ilman hyviä perusteluja, minut laitetaan karenssiin, työnantaja ilmoitti : " Ei me sitä tiedetty sitä asiaa " herää kysymys, pitäisikö työnantajan ottaa selville työntekijöitten oikeuksista, eikä vain heidän omia intressejä.


    • ollapa manne

      mustilaisten ei tarvitse odotelle eläkeikää, kun sen saa jo syntymälahjana.

      • eläkeikää odottava

        Mustilaisella on niitä " muita verottomia tuloja " , siitä huolimatta saavat ainakin kansaneläkkeen vielä päälle, yrittäköön valkolainen samaa, saattaa tulla mätkyjä ilmoittamattomista tuloista ;)


      • eläkeikää odottava
        eläkeikää odottava kirjoitti:

        Mustilaisella on niitä " muita verottomia tuloja " , siitä huolimatta saavat ainakin kansaneläkkeen vielä päälle, yrittäköön valkolainen samaa, saattaa tulla mätkyjä ilmoittamattomista tuloista ;)

        Asiaan...., Niin minä sain huomautuksen tai oliko se varoitus, ei he sitäkään kertonut....puhuin liikaa työasioista työaikana, minä totesin silloinkin, etten tänne ole tullut puhumaan omia asioitani, yritin vaikuttaa asioihin, että joku edes toimisi...niin ja tiesin liikaa työehtosopimuksesta, siihenkin vastasin, että en aina, otan aina selvää, kun asia tulee esille....tuossa työpaikassa luettiin työaikalaki kirjaa, jota sitäkin luettiin väärin.
        Kun he kysyivät asioita...liittyen hankintoihin,saattoi joskus päällikkö tai työnjohtaja tulla sanomaan....kuukauden päästä....se maksaa liikaa, pitää keksiä jotain muuta tilalle.
        Ilmanvaihto ei toiminut, ilmanvaihtokone oli, mutta piuhoja ei ollu yhdistetty, koska se maksoi liikaa, joku halpa korjausmies ei ollut saanut piuhoja yhdistettyä,kaverit hio rosteria, haponkestävää siinä vieressä ja vähän matkan päässä toinen kone työnti ilmaan metallipölyä, siitäkin koneesta oli torvet vedetty ulos, mutta eipä siinäkään ollut puhallinmoottoria, joka olisi puhaltanut sitä metallipölyä ulos, ei kuulema tarvinnut .....no kesällä ovia pidettiin selällään, että ilma vaihtui.
        Olisi siinä ollut vähän palautetta työsuojeluviranomaiselle....No asioille ei voi mitää, kun kukaan ei tee asioille mitään, kuka haluaa olla tuollaisessa paikassa töissä....no onhan niitä joitain


      • HEVOSTIETOMISTO !
        eläkeikää odottava kirjoitti:

        Asiaan...., Niin minä sain huomautuksen tai oliko se varoitus, ei he sitäkään kertonut....puhuin liikaa työasioista työaikana, minä totesin silloinkin, etten tänne ole tullut puhumaan omia asioitani, yritin vaikuttaa asioihin, että joku edes toimisi...niin ja tiesin liikaa työehtosopimuksesta, siihenkin vastasin, että en aina, otan aina selvää, kun asia tulee esille....tuossa työpaikassa luettiin työaikalaki kirjaa, jota sitäkin luettiin väärin.
        Kun he kysyivät asioita...liittyen hankintoihin,saattoi joskus päällikkö tai työnjohtaja tulla sanomaan....kuukauden päästä....se maksaa liikaa, pitää keksiä jotain muuta tilalle.
        Ilmanvaihto ei toiminut, ilmanvaihtokone oli, mutta piuhoja ei ollu yhdistetty, koska se maksoi liikaa, joku halpa korjausmies ei ollut saanut piuhoja yhdistettyä,kaverit hio rosteria, haponkestävää siinä vieressä ja vähän matkan päässä toinen kone työnti ilmaan metallipölyä, siitäkin koneesta oli torvet vedetty ulos, mutta eipä siinäkään ollut puhallinmoottoria, joka olisi puhaltanut sitä metallipölyä ulos, ei kuulema tarvinnut .....no kesällä ovia pidettiin selällään, että ilma vaihtui.
        Olisi siinä ollut vähän palautetta työsuojeluviranomaiselle....No asioille ei voi mitää, kun kukaan ei tee asioille mitään, kuka haluaa olla tuollaisessa paikassa töissä....no onhan niitä joitain

        .....jäi rahaa tekemättömistä korjauksista ja nekin korjaukset mitkä tehtiin, rahoitti joku muu instanssi, ostettiin itselleen paras kaveri HEVONEN, se ei ainakaan sano vastaan.


    • HEv2

      Hirnuu

    • armeijamuistoja

      hevosenpaskat siivoaa mannet, työnarkomaanit.

      • Hevonen 9

        Nämä hevosenpaskat ulkoistetaan, siihen palkataan toistaiseksi työsopimuksella oleva henkilö, joka lomautetaan joka päivä töitten jälkeen.


    • Hevonen 19

      laukkaa ja hevonen ravaa, tässä tapauksessa se ei tee kumpaakaan, koska omistajakin syö porkkanoita.

      • Ravihevonen

        Tässä esimerkki työnantaja, joka hinkuen muuttaa työaikansa 37.5 tunnista 40 viikkotuntiin, koska uskon, että jonkin ajan kuluessa työajanlyhennykset poistetaan 40 viikkotunnin työstä.
        Hiljaisina aikoina on enemmän aikaa mopata niitä lattioita moneen kertaan viikossa.
        Eikä tämä työnantaja tiedä, että vaikka eletään 37.5 tunnin viikkoa, työnantajan määräämät vapaapäivät on palkallisia tähän asti.
        Uskon tyaikajoustojenkin lisääntyvän, niin että yksityiselämän eläminenkin on mahdotonta, sillä näitten joustojen pitämisenkin vapaana ainakin tämä työnantaja määrää, milloin ne pidetään, ei käynyt se, että kun päivän hommat on tehty, lähti kotiin, vaan 7.5 tunnin työtunnit vuorotyössäkin, täytyi edellisen tehdä homma loppuun, kun iltavuoroon tullut oli sen aikaa tupakilla, eli joka päivä tuli työaikajoustoja, joista toinen työntekijä ei merkinnyt niitä mihinkään, sai pitää työpaikkansa.
        Hän joka merkitsi 7.5 tunnin yli menneet tunnit, lomautettiin joka loppuvuosi.
        Työnantaja vain ei tiedä kaikkea, minkä takia hän sieltä lähti.
        On se hyvä ostella hevonen itselleen, kun säästää työntekijän palkoissa ja EU.n tukirahoilla ostetaan uusia työkoneita, joista puuttuu tärkeimpiä ominaisuuksia, joista ei ymmärrä kaikkea itsekkään.


    • Teollisuudesta....

      häviää työpaikkoja muutenkin, nämä alhankkijan, alihankkijan, alihankkijat, jotka säästää investoinneissa, korjauksissa, joku taukohuone piti laittaa uusiksi, mutta ilmastoinnista, lämmitysjärjestelmästä, talvella seisoin koneella talvitakki päällä, varpaat oli jäässä, koska lämmitysjärjestelmästä puuttui varoventtiili tai jos joskus on ollut, verkostoon oli kumminkin päässyt ylipaine, joka särki paikkoja, vesi ei oikein kiertänyt järjestelmässä, osa pattereista oli pienessäkin pakkasessa kylmät.
      Päähän särki kesällä, kun ilmastointia ei ollut käytännöllisesti lainkaan.
      Nuoret työntekijät ovat tiedottomia, miten asiat pitäisi olla, sellaiset, jotka yrittävät puhua työasioista työaikana, saa huomautuksen siitä.....naurettavaa.
      Kaikki mitä siellä tehtiin lomautuksista irtisanomisiin, ei mennyt ihan niinkuin piti. Kaikki tehtiin niinkuin työnantajalle sopi.
      Oli aikoinaan tapaus, työntekijä piti kesälomansa, hankki työpaikan kesälomiensa aikana, kävi yhden päivän töissä, otti lopputilin, omistaja oli raivoissaan, aikoinaan minäkin ihmettelin aluksi, mutta kun aikansa olin siellä töissä, tuumasin vain, että oikein teki.
      Jos näitä tällaisia firmoja ei laiteta kuriin, teollisuus menettää entistä enemmän työntekijöitä.
      Itsellä on suunnitelmia, mutta ei sellaiselle alalle, mitä mainitsin tälle työnantajalle, koska ajattelin jo silloin, koska itsekkin ovat salavihaisia pystykorvia, hymyillen työpaikalla, mutta joka viikkoisissa jonniin joutavissa palavereissa, asiat meni päinvastoin, silloin taas oli kaikki päin helevettiä.
      Minua taas vitutti viimeiset puoli vuotta päättämättömyydet kaikessa työjohdon tekemisissä.
      Yritin saada selvyyttä asioista, olen kertonut näistä asioista muilekin, huomatkaa, en sitä mitä siellä tehtiin, koska ne on heidän omia salaisuuksia, tosin, ei minulle selvinnyt mitä minä siellä tein tai niitä kappaleita, mihin tarkoitukseen ne tehtiin, yritin alkuun kysellä, en koskaan saanut vastausta asioihin, siihen kai ne minussa vittuuntuikin, kun yritin kysellä, mitä olen tekemässä ??????
      Minä kannustan vaihtamaan ammattia, sillä tämä ala on menettänyt minusta kannatuksensa.
      Onhan Kajaanissa yksi iso työpaikka, mutta kun ei ole kenenkään työjohtajan veli, sisko tai vaimo tai mies, ei puhettakaan, että saisi vakituista hommaa sielläkään ole.
      Tästä pienestä puljusta vielä sen verran, että työnkijät samaistuu työnantajaansa aika hurjasti, työnantaja moittii tyntekijää puhumattomuudesta, mutta palaverithan paljasti kaiken, viikolla ei muuten puhuttu kun paskaa jostain, joka minua ei koskaan kiinnostanut.

    • VIPPI & KEPULI

      Hyvä nimitys tällaiselle firmalle ;)

      • vielä kerran.....

        Omistaja oli sitä mieltä, että olin ammattitaidoton, josta itse sain tietää viikkoa ennen irtisanomisaikaa, sitä saa kukin miettiä, menikö oikein?
        Myös tämän työpaikan jälkeen hakemiini paikkoihin, vaikka nyt puhutaan eri aloista kokonaan, tuntematta alaa itse lainkaan, omistaja viisaudessaan niin arveli, että olen ammattitaidoton muissakin ammateissa......tämä nauratti minua monta kuukautta, sitä samaa naurua nauraa tuttavanikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe