Audi A5 TDI nöyrtyi edessäni

Kompuramies

Kyllä se vaan on niin, että Mersun keula tyhjentää latua aika tehokkaasti. Tulin kiihdytyskaistalta motarille ja imeydyin heti Audi A5 TDI:n takapuskuriin. Parissa sekunnissa Audi teki tilaa siirtymällä oikealle kaistalle ja kuski laski ikkunansa. Miksi ihmeessä?

Taisi olla automies! Halusi kuunnella KOMPRESSOR-Mersuni ääniä, kun suhautin kaasupoljin lattiassa Audin ohitse ja hävisin horisonttiin.

Taas yksi Audi A5 kyykytetty. Tämä oli hyvä päivä. Kukahan on uhrina huomenna?

19

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kompuramies

      Saan aika paljon tyydytystä siitä, kuinka tehokkaasti Mersuni tyhjentää motarin vasenta kaistaa.

      Kyllä on Mercedes upea Auto ajaa ja omistaa!

    • -satuile muualle-

      Taitaa olla housussas se kompura joka puhaltaa pelkkää ilmaa.

      • Märsuman

        Just joo ja sitten Kompuramies heräsi päikkäreiltään ja totesi, että unta se vaan näki. Joi kiltisti maitonsa ja siirtyi liikenteeseen vanhalla ruosteisella, leimaamattomalla sekä verot maksamatta toyotalla......................


    • Kompuramies

      Kaikille tiedoksi, että lujaa ei kuitenkaan tullut ajettua. 180 km/h vetäisin mittariin, että Audikuski kuulee Mersun kompressorin äänen. Ei sen enempää.

      Kyllähän TDI-Audin pitäisi tuo 180 km/h kelata myös aika kevyesti mittariin, mutta yllättävän harvoin tosipaikan tulleen ne Audimiehet uskaltavat sitä kaasua painaa. Miksihän?

      • sutiiiiiii

        Olen itse henkeen ja vereen Mersumies, mutta juuri viikon ajan A5 turbodiesel-nelivedolla (3,0 V6) ajelleena täytyy todeta auto varsin nopeaksi. Mersu saa olla tikissään jos tuon päihittää. Eipä silti, mukavia merkkejä molemmat.


      • Kompuramies
        sutiiiiiii kirjoitti:

        Olen itse henkeen ja vereen Mersumies, mutta juuri viikon ajan A5 turbodiesel-nelivedolla (3,0 V6) ajelleena täytyy todeta auto varsin nopeaksi. Mersu saa olla tikissään jos tuon päihittää. Eipä silti, mukavia merkkejä molemmat.

        Olen ajanut viimeisen 10 vuoden aikana vain kahdella Audilla:

        - Audi A5 köyhin ja pienin diesel, automaatti
        - Audi R8 4.2 FSI, manuaali

        Minulla on pinetä skeptisyyttä Audin A5:sta kohtaan, joka ihan oikeasti tuntui aiia mitäänsanomattomalta ja suorituskyvyttömältä (tehottomin diesel). Valtatiellä yllätti rengasmelun suuri määrä. Äänierystys takavuosien Skodan tasolla.

        Tämän provosoinnin jälkeen nöyrryn toteamaan, että Audi R8 on yksi parhaita ajamiani autoja. Paljon parempi kuin vaikkapa Ferrari F430 Scuderia. Paljon parempi.


    • halvat huvit

      Osta uusi Mersu niin et tarvitse yrittää päteä ja tehdä itseäsi naurettavaksi liikenteessä.

      • Kompuramies

        Ei kyse ole pätemisestä. Olen automies ja ajelen ihan kaikella mitä alleni saa, ilman ennakkoluuloja.

        Joskus se huippuauto voi olla 3000 euron italoromu, joka päihittää joissakin asioissa Mercedeksen.

        Esimerkiksi: jarrujen tunnokkuudessa Fiat Stilo (taisi olla vain hyvä yksilö) päihittää melkein minkä tahansa auton, mukaanlukien Mersut. Audi R8 pääsee aika lähelle Fiatia, ja tämä on siis kehu Audille. Oma Mersuni jää valovuosien päähän jaruujen tunnokkuudessa esimerkin Fiat Stilolle (voin puhua vain tästä tietysti yksilöstä, kun en niitä niin monia ole päässyt ajamaan ja omistamaan).


      • hyviä kilometrejä
        Kompuramies kirjoitti:

        Ei kyse ole pätemisestä. Olen automies ja ajelen ihan kaikella mitä alleni saa, ilman ennakkoluuloja.

        Joskus se huippuauto voi olla 3000 euron italoromu, joka päihittää joissakin asioissa Mercedeksen.

        Esimerkiksi: jarrujen tunnokkuudessa Fiat Stilo (taisi olla vain hyvä yksilö) päihittää melkein minkä tahansa auton, mukaanlukien Mersut. Audi R8 pääsee aika lähelle Fiatia, ja tämä on siis kehu Audille. Oma Mersuni jää valovuosien päähän jaruujen tunnokkuudessa esimerkin Fiat Stilolle (voin puhua vain tästä tietysti yksilöstä, kun en niitä niin monia ole päässyt ajamaan ja omistamaan).

        Sillä Fiatillasi.


    • ai edessäsi

      Itse olen kyllä jättänyt Mersut taakseni.

      • Kompuramies

        Jännää, kun hankittuni Mersun ei Audeista ja Bemareista ole ollut kilpaseuraksi!

        BMW:t ja Audit tulevat nykyään perä edellä vastaan täällä Porissa.

        Viimeksi eilen illalla 5-sarjalainen jäi Ulvilantiellä ihmettelemään, kun kompura häivisi horisonttiin. Luulisi, että pe-illalla klo. 23.45 irtoaa tyhjällä tiellä kisaa, mutta ei. Olimme ainoat autot kyseisellä tiellä sillä hetkellä. Pori on kuollut kaupunki. Tyhjät tiet sopivat turvalliseen ja vauhdikkaaseen autoiluun ilta-/yöaikaan.

        Muille tiedoksi, että Ulvilantie on kaksikaistainen tie, jossa ajosuunnat on erotettu keskikaistaleella. Nopeusrajoitus on 60 km/h, mutta 145 km/h ei kyseisellä suoralla pätkällä Itäkeskuksen kohdalla tunnu missään, paitsi että 145 km/h nopeudessa automaatti hakee 4. vaihteen sisään ;)


    • järki hoi

      Teidän kaltaisianne on paljon hautausmailla ja pyörätuoleissa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

      • Kompuramies

        Ehkä kannattaa vain katsoa, missä ajaa lujaa. Tässä on katsos ennenkin tullut ajettua.

        Tämän ketjun tarinat on suoralta tieltä, kun Mersu taittuu kurveihin niin huonosti. Pienet mutkatiet ajetaan italialaisella pikkuautolla, ja kovaa.


      • Saakokeilla
        Kompuramies kirjoitti:

        Ehkä kannattaa vain katsoa, missä ajaa lujaa. Tässä on katsos ennenkin tullut ajettua.

        Tämän ketjun tarinat on suoralta tieltä, kun Mersu taittuu kurveihin niin huonosti. Pienet mutkatiet ajetaan italialaisella pikkuautolla, ja kovaa.

        Kawasaki ZX-12R:llä liikun, ei tartte usein alkaa kilpailemaan. Pariviikkoa sitten Porvoon moottoritiellä härnäsi uudehko MB CLS 63 AMG venäläisillä rekkareilla. Ei kestänyt kuljettajan pokka tai sitten ei auton tehot riittänyt, mutta ei halunnut enää kilpailla kun huoltoasema pyshädyksen jälkeen olin ennen Kotkaa jälleen auton takana.


      • Hieno peli
        Saakokeilla kirjoitti:

        Kawasaki ZX-12R:llä liikun, ei tartte usein alkaa kilpailemaan. Pariviikkoa sitten Porvoon moottoritiellä härnäsi uudehko MB CLS 63 AMG venäläisillä rekkareilla. Ei kestänyt kuljettajan pokka tai sitten ei auton tehot riittänyt, mutta ei halunnut enää kilpailla kun huoltoasema pyshädyksen jälkeen olin ennen Kotkaa jälleen auton takana.

        Saat jo kohta museorekisteriin.


    • verkostoyhteistyö

      Kummallinen "automies", jos esittää niin kaikkitietävää ja on kymmenen vuoden aikana ajanut vain kahdella Audilla. Loput Fiatilla. Pelkkä kiihtyvyys tai huippunopeus ei ole mikään mittari. Toivottavasti tämä ilmeisesti avohoitopotilas saadaan pois liikenteestä. Mene kiihdytyskilpailuihin kokeilemaan ja saat aikakortin, ei kait kukaan liikenteessä lähde ajamaan. "Loppui tehot", "loppui kuskilta kantti", pyh, itseltäsi on loppunut järki. Ottakaa tällaisilta kuskeilta vaan rekkarit ylös ja soitto poliisille. Saadaan mies hoitoon.

      • Voe voe tokkiisa..

        No näitähän täällä on suurin osa niin kuin koko suoli24 kaikki keskustelupalstat.

        Lapsellista töperötekstiä suoltavia pösilöitä... Kun on hiekkalaatikolta jäänyt
        paha mieli niin sitten tullaan keskustelupalstoille itsetunnon hakuun.

        Niiden kompuroiden kestämisestä ja samoin automaattien toiminta kokemuksia
        voisi paremmin kirjoitella, mutta niihin tarvitaankin jo kirjoitustaitoinen automies.


    • -eemeli-

      Voi, voi näitä reppanoita pikku poikia. Leikkivät omalla ja toisten hengellä liikenteessä. Ilkeävät kehua tekosillaan. Kunnon vanhan ajan selkäsaunan tarpeessa ovat. -Kehuskelisivat sitten kun olisi jotain aihetta. Esim, jos vaikka sattusivat saamaan naista. Taitaa olla turha toive moisilta älyn jättiläisiltä tuokin.

    • Jallukuusviis

      Säälittäviä nämä pikkupojat liikenteessä. Pilaavat hienonkin auton maineen. Keksikää nyt parempaa tekemistä, vaikka etsimään sitä paljon kaivattua pimpslootaa niin nuo ylimääräiset hormonit vähän rauhoittuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe