Näen enneunia?

Unennäkijä

Hei.

Olen joutunut toteamaan itselleni että saatan nähdä enneunia.

Ainakin näkemäni unet tuntuvat enneunilta. Jotkut saattavat olla kryptisiä symboliikaltaan, jotkut hyvinkin selviä. Unen, tai "enneunen" päätyttyä yleensä herään, jonka jälkeen jatkan taas untani. Yleensä uneni on jatkuvaa, eikä sisällä heräämisiä. Saatan unohtaa unen päivän mittaan, mutta "enteen" käytyä toteen muistan enneunen ja enneunta seuraavan heräämisen kirkkaan selvästi.

Esimerkki unesta voisi olla uni, jossa olen autossa joka menee ja hajoaa. Seuraavana päivänä saan tietää että lähipiiriini kuuluvan henkilön auto on hajonnut, ja joutuu huoltoon.

Toinen voisi olla uni jossa näen unta mustasta haikarasta, joka lentää lehahtaa ranteelleni. Haikara käyttäytyy hyvin kesysti, nuollen kättäni. Herään unesta.

Satun seuraavana iltapäivänä keskustelemaan ennestään tuntemattoman henkilön kanssa. Henkilö päättää kutsua minut luokseen kahville.
Ollessamme kahvittelemassa, henkilön musta koira tulee keittiöön, ja ryhtyy nuolemaan kättäni. Tällöin muistan jälleen näkemäni unen.

En näe tällaisia "enneunia" kovin usein, korkeintaan kerran tai kaksi vuodessa, ainakin tähän asti.

Olisiko teillä mitään sanottavaa aiheeseen liittyen?

Onko taitoni jonkinlainen peritty lahja, vai onko tämä vain sattumaa?
Mitä muita piileviä asioita mahdolliseen taitoon voi liittyä?
Onko mitään yleisiä neuvoja tai ohjeita aiheeseen liittyen?

Kiitos.

2

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihana valo

      Minulla on myös enneunia, mutta ne eivät toteudu seuraavina päivinä, vaan vuosien tai jopa vuosikymmenien jälkeen. Nämä unet ovat jotenkin selkeitä ja jäävät vaivaamaan niin, että ne ovat mielessä lähes päivittäin.

      Yksi kahdeksankymmenluvun lopulla näkemäni uni toteutui tänä kesänä, kun olin viimein unessa näkemässäni paikassa, paikka oli niin outo, etten uskonut sellaista olevankaan ja mietin usein vuosien varrella mikä ihme se voi olla. Unessa myös sää ja paikassa oleva valo oli juuri samanlaista. Itse tapahtuma ei ollut mitenkään merkittävä, hymähdin vain kun havaitsin tämän tutun paikan ja tilanteen.

      Myös kaksi viimeistä työpaikkaani olen nähnyt unessa ennalta. -95 menin edelliseen työpaikkaani ja hämmästys oli suuri, kun kaikki oli juuri kuin unessani. Nykyiseen tulin viisi vuotta myöhemmin ja näin unessani työpaikan rakennusvaiheessa, eli vuotta aiemmin kun tulin töihin. Kaikki oli juuri samoin, mutta valmiina, kun aloitin työt.

      Muutama uni vielä vaivaa päätä, mielenkiintoista nähdä toteutuvatko ne.

      Jotenkin tästä tulee tunne, että kaikki on ennalta määrätty ja me vain toteutamme suunnitelmaa.

      • Unennäkijä

        Hyvin mielenkiintoisia nuo kuvailemasi enneunet, enkä epäile lainkaan kertomaasi.

        Minulla on hieman erilainen ideologia. En ajattele niinkään että on joku joka tämän kaiken on ennalta suunnitellut (Kristinusko pohjana tälle ideologialle?), vaan että asiat yksinkertaisesti vain ovat.

        Edessämme on tie joka on pimeän peitossa. Osalla on yksinkertaisesti vain kyky nähdä vilauksia tästä tulevasta tiestä, joka ikäänkuin "valaistuu" pieneksi hetkeksi edessämme. Valo saattaa tulvia polulle joka on aivan edessämme, tai sitten kaukana horisontissa siintävään polun pätkään.

        Se että näkemämme enneuni toteutui, ei tarkoita sitä ettemmekö pystyisi muuttamaan tulevaisuuttamme, sillä se että enneuni toteutui, tarkoitti vain yksinkertaisesti ettemme poikenneet polulta mihinkään, vaan jatkoimme eteenpäin ennustuksesta välittämättä, jolloin enne toteutui. Se että kannattaako tällaisiin uniin alkaa ylipäänsä kuitenkaan reagoimaan, on kyseenalaista. Itse en ole tällaista koskaan harrastanut, ja ehkä juuri sen takia enneunet ovat toteutuneet.

        Hyvä esimerkki tästä voi olla esimerkiksi sellainen, jossa henkilö näkee unen vaikkapa jostain negatiivisesta tapahtumasta. Henkilö päättää reagoida uneen, ja pyrkii välttämään sellaiset tilanteet joissa tapahtuma voisi toteutua. Henkilö myöhemmin huomaa, tai saa lukea sanomalehdestä että tällainen negatiivinen tapahtuma todella kävi toteen, mutta että hänellä ei ollut osaa siihen.

        Tässä on siis esimerkki tapauksesta jossa henkilö reagoi enneunen esittämään ennustukseen, estäen näin sen toteutumisen omalle kohdalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe