Millaisia kokemuksia teillä on korjaamoille tehdyistä tarjouspyynnöistä.
Vastaavatko ne ja onko tarjoukset kuinka selkeitä?
Hintoja tulee milestäni aina vertailla.
Miten helposti korjaamot vataa tarjouspyyntöön?
3
118
Vastaukset
- Mieti vähän!
Korjaamoille on tärkeintä palvella maksavia asiakkaita, ei sähköpostilla tinkaajia.
- Sitoutunut
Oikeassa olet, tarjousten teko ei ole korjaamon ydintoiminto van autojen korjaaminen ja huolto.
Tarjouspyyntö ei ole kuitenkaan tinkimistä. Tarjouksia verrataan kyllä. Tarjouspyynössä kysytään millä hinnalla ja aikataululla yritys B on valmis tekemään työt zxy ja ert osilla asiakkaalle A. Jonka pohjalta yritys antaa tarjouksen.
On tietysti hankalaa jos yritys ei hallitse tarjouksen tekemistä.
Tai ei pysty antamaan siitä hintaa. Silloin kerrotaan tuntiveloitus €/h ja tietysti alveineen. Joskus työ voi olla sellaisia joita yritys ei tee esim (hitsaustyöt).
On olemassa erinomaisia korjausyrittäjiä ikkäitä sellaisia ja yhden miehen pajoja jotka eivät sähköpostia käytä lainkaan, hintasopimukset silti tehdään ja työt myös.
- sähköpostillatarjous
Harvalla korjaamolla ja huoltoyrityksellä on tilauskirja aivan täynnä useiksi kuukausiksiksi. Tarjouksen pyytäjä saattaa olla jo vanha asiakas.
Olen pyytöänyt erilaisia asennuspalveluita ja osista tarjousta.
Aiemmin (hiukan erilainen tarjouspyyntö) tein autonrenkaista, ne on helppo verrata kun pyytää tarjouksen samoista renkaista vanteille asennettuna jne.
Joskus tarjousta ei aina voida tai haluta absoluutisen tarkasti antaa.
Olen saanut aina pyytämäni tarjouksen viimevuosina, joskus oikeinkin nopeasti. Tarjousten laadulla ja ymmärrettävyydessä on eroja.
Pienistä pajoistakin saman vuorokauden aikana. Yrittäjän kannattaa ottaa koppi tällaisista asiakkaista ja tilauksista usein on vielä tilaa ensi tai seuravalla viikolla 1-2 tunnin hommille. Sähköiset tilaukset lisääntyy tännekkin.
Sähköpostilla tehty tarjouspyyntö ja tarjous on molempien oikeusturvan vuoksi parempi kuin puh. sovittu vaikka sitova sekin on.
Pysyvät asiakkaat on tietysti tärkeitä.
Jokaisen tarjouspyynnön takana voi olla pysyvä asiakas joka kertoo yrityksetä hyvää kavereilleenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2483513Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2621230Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581170- 841026
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes93960eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93905Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56896- 168854
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin116843Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14804