MOT Hinta-/laatusuhde paras !

lantaloordin kaveri

Skodalla tietysti. Haittaaks se. Toista se on shitikkaosastolla. MOT.

69

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotkut ne vaan

      jaksaa aina laskea niitä vähiä rahojaan, säälittävää sinänsä.

      • Kroisos Pennanen

        Sinä poltat sitten vissiin satasen seteleitä saunan pesässä, vai?


    • shahghui

      Missä ne todisteet parhaasta hinta-/laatusuhteesta ovat, vai onko kyse vain tunteesta?

      • Kolme parasta

        Hinta/laatu -suhde lienee paras päätellen siitä, että tälläkään palstalla ei ole esitetty samaan hintaluokkaan yhtään varteenotettavaa kilpailijaa. Onhan sitä aina provoteroiltakin yritetty tivata.
        Jokainen arvioi auton ominaisuudet omaan tilanteeseensa sopiviksi, siksi pelkästään "parasta" autoa ei yksinkertaisesti ole olemassa.

        Toistaiseksi sadasta ostajasta itselleen parhaaksi valinnaksi arvio Volkkarin 15, Tojon 10 ja Skodan 9 ostajaa.
        Siinä ovat jokseenkin varmasti myös hinta/laatu -suhteeltaan parhaat valinnat. Markkinat kun lopulta päättävät.


      • skeida tul pers....
        Kolme parasta kirjoitti:

        Hinta/laatu -suhde lienee paras päätellen siitä, että tälläkään palstalla ei ole esitetty samaan hintaluokkaan yhtään varteenotettavaa kilpailijaa. Onhan sitä aina provoteroiltakin yritetty tivata.
        Jokainen arvioi auton ominaisuudet omaan tilanteeseensa sopiviksi, siksi pelkästään "parasta" autoa ei yksinkertaisesti ole olemassa.

        Toistaiseksi sadasta ostajasta itselleen parhaaksi valinnaksi arvio Volkkarin 15, Tojon 10 ja Skodan 9 ostajaa.
        Siinä ovat jokseenkin varmasti myös hinta/laatu -suhteeltaan parhaat valinnat. Markkinat kun lopulta päättävät.

        Opel Insignia on parempi, tehokkaampi, kestävämpi, paremman näköinen, eikä sen kalliimpi. Ainut jos tekee valinnan peräkontti koon mukaan joutuu ajamaan skeidalla.

        Uusi pösö 308 on myös kaikinpuolin parempi kuin skeida.

        PS. Opelit myy LänsiAuto sieltä ei Itäritsa Skodaa saa, kuin korkeintaan käytettynä.


      • Opel on Saksan
        skeida tul pers.... kirjoitti:

        Opel Insignia on parempi, tehokkaampi, kestävämpi, paremman näköinen, eikä sen kalliimpi. Ainut jos tekee valinnan peräkontti koon mukaan joutuu ajamaan skeidalla.

        Uusi pösö 308 on myös kaikinpuolin parempi kuin skeida.

        PS. Opelit myy LänsiAuto sieltä ei Itäritsa Skodaa saa, kuin korkeintaan käytettynä.

        lada. Piste. Pösö - no, joo anti olla.....


      • Vertailija
        skeida tul pers.... kirjoitti:

        Opel Insignia on parempi, tehokkaampi, kestävämpi, paremman näköinen, eikä sen kalliimpi. Ainut jos tekee valinnan peräkontti koon mukaan joutuu ajamaan skeidalla.

        Uusi pösö 308 on myös kaikinpuolin parempi kuin skeida.

        PS. Opelit myy LänsiAuto sieltä ei Itäritsa Skodaa saa, kuin korkeintaan käytettynä.

        No, jatkat näköjään tutulla yksisilmäisellä linjallasi.

        Opelin painolasti on ... paino ;-) Ja menneisyys. Luottamuksen palauttaminen niistä pohjamudista, joissa Opel käväisi tuossa vuosituhannen vaiheessa, kestää aikansa.

        Itslleni Insignia voi hyvinkin olla vaihtoehto Octavialle seuraavaa autonvaihtoa miettiessä. Ei se nyt sen parempi ole mutta kunnon vaihtoehto kuitenkin, kohtuullisine ajo-ominaisuuksineen. Mulla ei ole tuollaisia tuntemuksia autoksi kutsuttua peltilootaa kohtaan, että herkeäsin väittämään jotain autoa kaikin puolin paremmaksi kuin toista, sillä se nyt ei vaan kärkipäässä pidä paikkaansa. Varmasti syynsä on sillekin, miksi aivan kelvollinen Insignia ei kuitenkaan ole sijaa 27. korkeammalla viimeisessä rekisteröintitilastossa. Pelkästään hinta se ei ole, kun ei eroa Octavian hinnasta. Samoista ostajista Ocun kanssa kuitenkin kilpaillaan.


      • O:pel Bastards
        skeida tul pers.... kirjoitti:

        Opel Insignia on parempi, tehokkaampi, kestävämpi, paremman näköinen, eikä sen kalliimpi. Ainut jos tekee valinnan peräkontti koon mukaan joutuu ajamaan skeidalla.

        Uusi pösö 308 on myös kaikinpuolin parempi kuin skeida.

        PS. Opelit myy LänsiAuto sieltä ei Itäritsa Skodaa saa, kuin korkeintaan käytettynä.

        Skodaa myy VEHO. Niillä on jotain saksalaisia merkkejäkin myynnissä, mutta Genraali Moottorin saku-ritsaa sieltä tuskin saa edes käytettynä, kun uudet Opelit ei myy ja vanhat on lahonneet...


      • Paksua provoa taas
        Vertailija kirjoitti:

        No, jatkat näköjään tutulla yksisilmäisellä linjallasi.

        Opelin painolasti on ... paino ;-) Ja menneisyys. Luottamuksen palauttaminen niistä pohjamudista, joissa Opel käväisi tuossa vuosituhannen vaiheessa, kestää aikansa.

        Itslleni Insignia voi hyvinkin olla vaihtoehto Octavialle seuraavaa autonvaihtoa miettiessä. Ei se nyt sen parempi ole mutta kunnon vaihtoehto kuitenkin, kohtuullisine ajo-ominaisuuksineen. Mulla ei ole tuollaisia tuntemuksia autoksi kutsuttua peltilootaa kohtaan, että herkeäsin väittämään jotain autoa kaikin puolin paremmaksi kuin toista, sillä se nyt ei vaan kärkipäässä pidä paikkaansa. Varmasti syynsä on sillekin, miksi aivan kelvollinen Insignia ei kuitenkaan ole sijaa 27. korkeammalla viimeisessä rekisteröintitilastossa. Pelkästään hinta se ei ole, kun ei eroa Octavian hinnasta. Samoista ostajista Ocun kanssa kuitenkin kilpaillaan.

        Vai Opelin painolastina menneisyys... Ja noin kirjoittaa Skodan omistaja... Historia täysin tuntematonta, näköjään...

        Toinen yhtä paksu väite, että Skoda kilpailee samoista ostajista kuin Opelin kanssa. Kyllä Skodan kanssa kilpailee Daciat, Corollat, Kiat, yms ja ehkä jotkut volkkarin karvalakkimallit.


      • Recall memory:
        Paksua provoa taas kirjoitti:

        Vai Opelin painolastina menneisyys... Ja noin kirjoittaa Skodan omistaja... Historia täysin tuntematonta, näköjään...

        Toinen yhtä paksu väite, että Skoda kilpailee samoista ostajista kuin Opelin kanssa. Kyllä Skodan kanssa kilpailee Daciat, Corollat, Kiat, yms ja ehkä jotkut volkkarin karvalakkimallit.

        Isot ruosteongelmat, oikeasti iso öljynkulutus, moottoreiden laukeaminen jakohihnaongelmien takia ja hihnan vaihtovälin yllätyslyhentäminen 60 tkm:iin, Vectran jakopään kiristimen ongelmat n. 8 vuotta sitten, samoin kestotestissä olleen Vectran nolo päätyminen lopulta paalaukseen Vi Bilägare - lehden kestotestissä kun Opelin organisaatio ei yksinkertaisesti osannut loputtomista yrityksistä huolimatta korjata penkin alla olevaa sähkökeskusta... Nämä muistista, lisää löytyy tyyppivikasarjasta, en viitsi katsoa.
        Opel. General Motors. Nuo sanat riittävät pelottamaan ostajat. Saksan GM:llä oli takavuosina miljarditappiot kun Opel testaili miten alas auton laadun voi tiputtaa.

        Skoda ei todellakaan kilpaile Opelin kanssa kuten rekisteröintitilastoista näkyy. Siellä häntäpäässä ja häntäpäänkin ulkopuolella tosiaan Opel on lähinnä Dacian kilpailija. Dacian takana on sentään Euroopan suurimpiin kuuluva autovalmistaja. GM: vaikeudet ja vaarallisten vikojen pimittely vuosien ajan taas lehtien vakioaihe viime kuukausina.


      • ei ole
        skeida tul pers.... kirjoitti:

        Opel Insignia on parempi, tehokkaampi, kestävämpi, paremman näköinen, eikä sen kalliimpi. Ainut jos tekee valinnan peräkontti koon mukaan joutuu ajamaan skeidalla.

        Uusi pösö 308 on myös kaikinpuolin parempi kuin skeida.

        PS. Opelit myy LänsiAuto sieltä ei Itäritsa Skodaa saa, kuin korkeintaan käytettynä.

        Kävin istumassa insigniassa. Ei siitä ole ocun kilpailijaksi. Takana pää ottaa kattoon. Olet vissiin aika lyhyt.


      • Historiaa tutuksi
        Recall memory: kirjoitti:

        Isot ruosteongelmat, oikeasti iso öljynkulutus, moottoreiden laukeaminen jakohihnaongelmien takia ja hihnan vaihtovälin yllätyslyhentäminen 60 tkm:iin, Vectran jakopään kiristimen ongelmat n. 8 vuotta sitten, samoin kestotestissä olleen Vectran nolo päätyminen lopulta paalaukseen Vi Bilägare - lehden kestotestissä kun Opelin organisaatio ei yksinkertaisesti osannut loputtomista yrityksistä huolimatta korjata penkin alla olevaa sähkökeskusta... Nämä muistista, lisää löytyy tyyppivikasarjasta, en viitsi katsoa.
        Opel. General Motors. Nuo sanat riittävät pelottamaan ostajat. Saksan GM:llä oli takavuosina miljarditappiot kun Opel testaili miten alas auton laadun voi tiputtaa.

        Skoda ei todellakaan kilpaile Opelin kanssa kuten rekisteröintitilastoista näkyy. Siellä häntäpäässä ja häntäpäänkin ulkopuolella tosiaan Opel on lähinnä Dacian kilpailija. Dacian takana on sentään Euroopan suurimpiin kuuluva autovalmistaja. GM: vaikeudet ja vaarallisten vikojen pimittely vuosien ajan taas lehtien vakioaihe viime kuukausina.

        Jos historiaa haluat muistella, niin ennen volkkarin omistusta eli aika ennen vuotta 1992 ei skoda juurikaan positiivisia mielikuvia luo. Ei pärjännyt Ladallekaan laadussa eikä missään muussakaan. Opel oli vuosikymmeniä edellä Skodaa tuolloin.
        Eiköhän asia ole sinullekin tiedossa, vai oletko vielä niin nuori ettei tuo aika ole tuttua.

        VW-konserni pelasti Skodan kopioimalla vanhan volkkarin (bora) tekniikan ja mallin ja pistämällä Skodan räpylän keulaan.

        Nykyisin volkkarin ansiosta Skoda on selvästi parempi, onhan siinä edelleen volkkarin parin vuoden takaista tekniikkaa, joka on volkkarissa todettu kohtuullisen hyväksi. Dacian kanssa periaatteessa on samalla viivalla, Dacia on myös kopio alkuperäisautosta. Molemmat siis halpismalleja, mutta Skoda vain härskisti ylihinnoiteltu sellainen erityisesti Suomessa. Skodan katteet täytyy olla melkoiset. Toisaalta nykyisen Skodan modernisointi nykyaikaiseksi vajaa pari vuotta sitten tuli konsernille huikean kalliiksi. Tästähän oli juttua Taloussanomissa taannoin. Onhan myynti lähtenyt hyvään nousuun tänä vuonna heikomman parin vuoden jälkeen eli nykyaikaistaminen näyttäisi onnistuneen.

        Vanha kopioitu tekniikka toisenlaisissa kuorissa silti molemmissa.
        Toki VW:n tekniikka on luotettavampaa kuin Renaultin, joten Skoda tältä osin hieman parempi kuin Dacia. Huolimatta moottoriongelmista, dsg-ongelmista, suuresta öljynkulutuksesta yms. Tyyppivikalista on melkoisen pitkä...


      • hih hih hah hah
        Historiaa tutuksi kirjoitti:

        Jos historiaa haluat muistella, niin ennen volkkarin omistusta eli aika ennen vuotta 1992 ei skoda juurikaan positiivisia mielikuvia luo. Ei pärjännyt Ladallekaan laadussa eikä missään muussakaan. Opel oli vuosikymmeniä edellä Skodaa tuolloin.
        Eiköhän asia ole sinullekin tiedossa, vai oletko vielä niin nuori ettei tuo aika ole tuttua.

        VW-konserni pelasti Skodan kopioimalla vanhan volkkarin (bora) tekniikan ja mallin ja pistämällä Skodan räpylän keulaan.

        Nykyisin volkkarin ansiosta Skoda on selvästi parempi, onhan siinä edelleen volkkarin parin vuoden takaista tekniikkaa, joka on volkkarissa todettu kohtuullisen hyväksi. Dacian kanssa periaatteessa on samalla viivalla, Dacia on myös kopio alkuperäisautosta. Molemmat siis halpismalleja, mutta Skoda vain härskisti ylihinnoiteltu sellainen erityisesti Suomessa. Skodan katteet täytyy olla melkoiset. Toisaalta nykyisen Skodan modernisointi nykyaikaiseksi vajaa pari vuotta sitten tuli konsernille huikean kalliiksi. Tästähän oli juttua Taloussanomissa taannoin. Onhan myynti lähtenyt hyvään nousuun tänä vuonna heikomman parin vuoden jälkeen eli nykyaikaistaminen näyttäisi onnistuneen.

        Vanha kopioitu tekniikka toisenlaisissa kuorissa silti molemmissa.
        Toki VW:n tekniikka on luotettavampaa kuin Renaultin, joten Skoda tältä osin hieman parempi kuin Dacia. Huolimatta moottoriongelmista, dsg-ongelmista, suuresta öljynkulutuksesta yms. Tyyppivikalista on melkoisen pitkä...

        Tutustuisit sinäkin siihen historiaan vähän paremmin. Skodaa on valmistettu jo yli sata vuotta, ja se on ollut aikanaan erittäin laadukas automerkki. Skodan tehtailla on valmistettu lisenssillä jopa Hispano-Suizaa.

        Ja mitä tulee tuohon "vanhaan kopioituun tekniikkaan" niin sehän on myytti joka ei tänä päivänä pidä paikkaansa. Skodassa käytetään samaa tekniikkaa ja samoja komponentteja kuin muissakin konsernin autoissa.

        Daciasta puhuminen naurattaa aina ja joka paikassa, joten päätän kirjoitukseni täältä tähän.


      • Se parhaiten ...
        hih hih hah hah kirjoitti:

        Tutustuisit sinäkin siihen historiaan vähän paremmin. Skodaa on valmistettu jo yli sata vuotta, ja se on ollut aikanaan erittäin laadukas automerkki. Skodan tehtailla on valmistettu lisenssillä jopa Hispano-Suizaa.

        Ja mitä tulee tuohon "vanhaan kopioituun tekniikkaan" niin sehän on myytti joka ei tänä päivänä pidä paikkaansa. Skodassa käytetään samaa tekniikkaa ja samoja komponentteja kuin muissakin konsernin autoissa.

        Daciasta puhuminen naurattaa aina ja joka paikassa, joten päätän kirjoitukseni täältä tähän.

        Hyvin tosiaan naurattaa ...
        Toki samaa tekniikkaa Skodissakin käytetään kuin volsuissakin, totta. Vain sitä vanhempaa eli tulee aina vuoden pari myöhemmin kuten nyt uudempaan ocuunkin. Tuo tekniikka oli ollut Audissa, VW:ssä ja Seatissa, sisarmalleiss, jo 1-2 vuotta aiemmin.
        Sama juttu Dacioiden kanssa rellun tekniikan kanssa..

        Onko kova pala tämä totuus?

        Tuo satavuotinenhistoria on tietty kunnioitettavaa, mutta ei muuta sitä tosiasia että nykyskoda on volkkarin kopio.


      • Narustavedettävät...
        Se parhaiten ... kirjoitti:

        Hyvin tosiaan naurattaa ...
        Toki samaa tekniikkaa Skodissakin käytetään kuin volsuissakin, totta. Vain sitä vanhempaa eli tulee aina vuoden pari myöhemmin kuten nyt uudempaan ocuunkin. Tuo tekniikka oli ollut Audissa, VW:ssä ja Seatissa, sisarmalleiss, jo 1-2 vuotta aiemmin.
        Sama juttu Dacioiden kanssa rellun tekniikan kanssa..

        Onko kova pala tämä totuus?

        Tuo satavuotinenhistoria on tietty kunnioitettavaa, mutta ei muuta sitä tosiasia että nykyskoda on volkkarin kopio.

        Onko turvallisempaa päästä pilotoimaan uusinta tekniikkaa vaiko ostaa pari vuotta vanhaa, lastentudeista korjattua?
        Tässäkin on kyse vain tuotedifferentioinnista eli ostajien houkuttelemisesta. Alustarakenteet tulee luonnollisesti suurin piirtein samaan aikaan. Ostaja ei älyä kiinnittää huomiota kuin päällepäin näkyviin juttuihin ja vaikkapa moottorin yksityiskohtiin, eihän se muuten olisi valmis maksamaan preeemiumia. Äly riittää usein vain mainoslauseiden tavaamiseen. Sukua sille, että Moskvitch Eliten mainosvaltti aikoinaan oli kaviaaripurkki hanskalokerossa. Möi kuin Audi ;-)

        Onko koko asialla paljonkaan väliä konepellin alla? Moni 10-15 -vuotias auto liikkuu varsin tyydyttävästi ja ennen kaikkea, kalliita sähkövikoja on vähemmän. Ei autot ole vuosikymmeniin muuttuneet ratkaisevasti. Turvallisuuden (=painon) liääntyminen on merkittävin parannus, koska kuskia ei ole vielä Googlella korvattu.


      • 19+4
        Narustavedettävät... kirjoitti:

        Onko turvallisempaa päästä pilotoimaan uusinta tekniikkaa vaiko ostaa pari vuotta vanhaa, lastentudeista korjattua?
        Tässäkin on kyse vain tuotedifferentioinnista eli ostajien houkuttelemisesta. Alustarakenteet tulee luonnollisesti suurin piirtein samaan aikaan. Ostaja ei älyä kiinnittää huomiota kuin päällepäin näkyviin juttuihin ja vaikkapa moottorin yksityiskohtiin, eihän se muuten olisi valmis maksamaan preeemiumia. Äly riittää usein vain mainoslauseiden tavaamiseen. Sukua sille, että Moskvitch Eliten mainosvaltti aikoinaan oli kaviaaripurkki hanskalokerossa. Möi kuin Audi ;-)

        Onko koko asialla paljonkaan väliä konepellin alla? Moni 10-15 -vuotias auto liikkuu varsin tyydyttävästi ja ennen kaikkea, kalliita sähkövikoja on vähemmän. Ei autot ole vuosikymmeniin muuttuneet ratkaisevasti. Turvallisuuden (=painon) liääntyminen on merkittävin parannus, koska kuskia ei ole vielä Googlella korvattu.

        Ihan toinen asia onkin sitten se, mitä merkitystä tuon vanhemman ja kopioidun tekniikan käyttämisestä tavalliselle autonostajalle. Minusta ei mitäänkäytännön merkitystä.

        Konsernin kannaltakin on järkevää käyttää olemassaolevat toimivat tekniset jutut loppuun asti, vaikka uudempaa onkin olemassa. Tämän vanhemman tekniikan käyttäminen on todella edullista konserneille, koska kehityskustannukset on saatu takaisin ykkösmerkeillä, joten kehityskustannuksia ei enää ole rasittamassa hintaa. Ja näinhän VW-konserni toimiikin, kuten monet muutkin. Näillä konserneilla on olemassa automerkki tätä varten, VW:llä Skoda, Renaultilla Dacia. Erona näillä konserneilla on kuitenkin hinnoittelussa. Skodan hinta huomioiden em jutut tuntuu todella kovalta, Dacian taasen ihan kohtuulliselta. No, kun kaupaksi menee, niin tottahan kannattaa hintaa pitää ja ottaa kivat katteet...
        Luonnollistahan on, että nk ykkösmerkkeihin uudet jutut pistetään aina ensin.


      • Eri lähtökohdat
        19+4 kirjoitti:

        Ihan toinen asia onkin sitten se, mitä merkitystä tuon vanhemman ja kopioidun tekniikan käyttämisestä tavalliselle autonostajalle. Minusta ei mitäänkäytännön merkitystä.

        Konsernin kannaltakin on järkevää käyttää olemassaolevat toimivat tekniset jutut loppuun asti, vaikka uudempaa onkin olemassa. Tämän vanhemman tekniikan käyttäminen on todella edullista konserneille, koska kehityskustannukset on saatu takaisin ykkösmerkeillä, joten kehityskustannuksia ei enää ole rasittamassa hintaa. Ja näinhän VW-konserni toimiikin, kuten monet muutkin. Näillä konserneilla on olemassa automerkki tätä varten, VW:llä Skoda, Renaultilla Dacia. Erona näillä konserneilla on kuitenkin hinnoittelussa. Skodan hinta huomioiden em jutut tuntuu todella kovalta, Dacian taasen ihan kohtuulliselta. No, kun kaupaksi menee, niin tottahan kannattaa hintaa pitää ja ottaa kivat katteet...
        Luonnollistahan on, että nk ykkösmerkkeihin uudet jutut pistetään aina ensin.

        Hinnoittelu on oston tärkein reunaehto.

        Lähtökohta: Audi ei ole Renault.
        Audin tekniikka on toimivaa, ja kelpaa hyvin testattuna myöhemmin muihinkin merkkeihin. Ei haittaa mitään vaikka olisi ollut kaksi vuotta sitten ekaksi Audissa. Kaikki valmistajat toimii samoin.

        Renaultin tekniikka on valmiiksi pahnan pohjalta ja kun se kopioidaan Romaniassa, saadaan lopputuloksena Euroopan epäluotettavin ja laaduttomin automerkki. "Kun esimerkiksi Škoda Superbit läpäisevät kolmevuotiaina katsastuksen käytännössä aina puhtain paperein, joka neljäs farmarimallinen Renault Mégane hylätään."

        Skodan ja Dacian hintaerolle on taatusti katetta kun elinkaaren kokonaiskustannukset otetaan huomioon.


      • 19+4
        Eri lähtökohdat kirjoitti:

        Hinnoittelu on oston tärkein reunaehto.

        Lähtökohta: Audi ei ole Renault.
        Audin tekniikka on toimivaa, ja kelpaa hyvin testattuna myöhemmin muihinkin merkkeihin. Ei haittaa mitään vaikka olisi ollut kaksi vuotta sitten ekaksi Audissa. Kaikki valmistajat toimii samoin.

        Renaultin tekniikka on valmiiksi pahnan pohjalta ja kun se kopioidaan Romaniassa, saadaan lopputuloksena Euroopan epäluotettavin ja laaduttomin automerkki. "Kun esimerkiksi Škoda Superbit läpäisevät kolmevuotiaina katsastuksen käytännössä aina puhtain paperein, joka neljäs farmarimallinen Renault Mégane hylätään."

        Skodan ja Dacian hintaerolle on taatusti katetta kun elinkaaren kokonaiskustannukset otetaan huomioon.

        Varmaan jonkintasoinen ero skodan ja dacian kesken on perusteltua nimenomaan alkuperäisautojen hintaeron vuoksi.
        Skodan alkuperäautohan on volkkari, ei muuten audi, joka on yleisesti kalliimpi kuin renault. Oleellista onkin mikä on esim octavia vs golf verrattuna dacia vs sitä vastaava renault ja näiden suhteellinen hintaero. Sama muidenkin mallien osalta.
        Tuossa taitaa paljastua melkoinen hinnoitteluero alkuperän ja kopion kesken. Mahtaako olla perusteltavissa kokoamiskustannuksilla?
        Mutta, kun kauppa käy, niin tietysti kannattaa pitää kovaakin hintaa.


      • hpöpölklöpölklöp
        Se parhaiten ... kirjoitti:

        Hyvin tosiaan naurattaa ...
        Toki samaa tekniikkaa Skodissakin käytetään kuin volsuissakin, totta. Vain sitä vanhempaa eli tulee aina vuoden pari myöhemmin kuten nyt uudempaan ocuunkin. Tuo tekniikka oli ollut Audissa, VW:ssä ja Seatissa, sisarmalleiss, jo 1-2 vuotta aiemmin.
        Sama juttu Dacioiden kanssa rellun tekniikan kanssa..

        Onko kova pala tämä totuus?

        Tuo satavuotinenhistoria on tietty kunnioitettavaa, mutta ei muuta sitä tosiasia että nykyskoda on volkkarin kopio.

        Todista jänkhä-joonas tuo väitteesi että Skodaan tekniikka tulee jäljessä. Noin oli ehkä vielä muutama vuosi sitten, mutta tämän päivän autoissa on ihan samoja kikkareita konsernin merkistä riippumatta. Moottorinohjaimen softat on ainoa mikä eroaa eri merkeissä. Eihän sillä mitään merkitystä sinällään ole, mutta näitä trollaajia riittää, jotka väittävät jotain pelkästään mutu-pohjalta.

        Dacia ei ole edes Rellun kopio, vaan rumanialainen näkemys aiheesta.


      • Recall history
        19+4 kirjoitti:

        Varmaan jonkintasoinen ero skodan ja dacian kesken on perusteltua nimenomaan alkuperäisautojen hintaeron vuoksi.
        Skodan alkuperäautohan on volkkari, ei muuten audi, joka on yleisesti kalliimpi kuin renault. Oleellista onkin mikä on esim octavia vs golf verrattuna dacia vs sitä vastaava renault ja näiden suhteellinen hintaero. Sama muidenkin mallien osalta.
        Tuossa taitaa paljastua melkoinen hinnoitteluero alkuperän ja kopion kesken. Mahtaako olla perusteltavissa kokoamiskustannuksilla?
        Mutta, kun kauppa käy, niin tietysti kannattaa pitää kovaakin hintaa.

        Volkkari on huono vertailukohde, koska senkin uusin tekniikka koetellaan ensin parhaiden katteiden Audissa. Ei Volkkarin ja Skodan tekniikassa sitten juuri ikäeroa ole, miksi olisikaan.
        Ero Skodan ja Dacian välillä ei ole aivan pieni vaan täysin ratkaiseva. Dacian ostaja joutuu todellakin tyytymään peräti Renaultin kopioon. Renault ei millään mittareilla yllä Volkkarin laatuun.

        Aikanaan n. 1991 Skodan omistajuudesta kisasivat Volkswagen ja Renault. Tietenkin Tsekkoslovakialaisilla oli pidemmät perinteet autovalmistuksessa kuin Romanialla koskaan. Mutta sopii vain arvella, mitä Skoda olisi nyt jos Renault olisi sen aikanaan ostanut. Ehkä vähän laadukkaampi kuin Dacia, ehkä jopa Renaultiakin laadukkaampi mutta kyllä olisi ollut aika heikot lähtökohdat nykytilanteeseen nähden.


      • History records
        Recall history kirjoitti:

        Volkkari on huono vertailukohde, koska senkin uusin tekniikka koetellaan ensin parhaiden katteiden Audissa. Ei Volkkarin ja Skodan tekniikassa sitten juuri ikäeroa ole, miksi olisikaan.
        Ero Skodan ja Dacian välillä ei ole aivan pieni vaan täysin ratkaiseva. Dacian ostaja joutuu todellakin tyytymään peräti Renaultin kopioon. Renault ei millään mittareilla yllä Volkkarin laatuun.

        Aikanaan n. 1991 Skodan omistajuudesta kisasivat Volkswagen ja Renault. Tietenkin Tsekkoslovakialaisilla oli pidemmät perinteet autovalmistuksessa kuin Romanialla koskaan. Mutta sopii vain arvella, mitä Skoda olisi nyt jos Renault olisi sen aikanaan ostanut. Ehkä vähän laadukkaampi kuin Dacia, ehkä jopa Renaultiakin laadukkaampi mutta kyllä olisi ollut aika heikot lähtökohdat nykytilanteeseen nähden.

        Muistan 90-luvulla lukeneeni, että Skodan valinnan Volkkarin suuntaan ratkaisi halu panostaa uusiin Skoda-malleihin. Renault tarjosi pelkkää olemassa olevien Rellujen kokoonpanoa.

        Dacian osalta ei taida brändi kaikille riittää. Ainakin merkkitietoisille venäläisille Duster myydään Renaultin merkeillä. Vai kootaanko nekin Venäjällä erikseen, en tiedä. No, siinä auto huononisi kerralla röllienkin mielestä itäsuto Skodan tasolle...


      • 19+4
        Recall history kirjoitti:

        Volkkari on huono vertailukohde, koska senkin uusin tekniikka koetellaan ensin parhaiden katteiden Audissa. Ei Volkkarin ja Skodan tekniikassa sitten juuri ikäeroa ole, miksi olisikaan.
        Ero Skodan ja Dacian välillä ei ole aivan pieni vaan täysin ratkaiseva. Dacian ostaja joutuu todellakin tyytymään peräti Renaultin kopioon. Renault ei millään mittareilla yllä Volkkarin laatuun.

        Aikanaan n. 1991 Skodan omistajuudesta kisasivat Volkswagen ja Renault. Tietenkin Tsekkoslovakialaisilla oli pidemmät perinteet autovalmistuksessa kuin Romanialla koskaan. Mutta sopii vain arvella, mitä Skoda olisi nyt jos Renault olisi sen aikanaan ostanut. Ehkä vähän laadukkaampi kuin Dacia, ehkä jopa Renaultiakin laadukkaampi mutta kyllä olisi ollut aika heikot lähtökohdat nykytilanteeseen nähden.

        Volkkarin ja skodan tekniikan 'ikäero' on parisen vuotta. Tästä esimerkkinä juuri sisarusmallit Golf ja Octavia. Uusimman eli nykyocuun uusin tekniikka tuli sisarusmalleista, A3, Golf,Leon, viimeisenä. Golf ja Audi n parivuotta aikaisemmin ja Leon noin vuoden aikaisemmin. Hämätä saattaa tässä voimakas Skodan markkinointi Suomessa uuden tekniikan myötä, mutta tosiaakin muissa sisarusmalleissa se oli jo lanseerattu aikaisemmin.

        Luultavasti konserni katsoo Suomen olevan Skodan kannalta vahva potentiaali, kuten onkin muihin nk 'länsieurooppalaisiin' maihin (Kirjoitin heittiksissä, koska jako itäiseen ja läntisiin euroopan maihin on minusta lähinnä menneen maailman juttuja) ja tämän vuoksi keskittyi ensisijassa Skodan osalta uuden mallin myötä markkinointiin. Kannattikin, kuten myyntitilastot osoittavat. Muutenkin konsernin autoista juuri Skoda on Suomessa esillä kovasti monissa eri yhteyksissä. Seat todella vähän ehkä ihan viimeistä vuotta lukuunottamatta, Golf ja Audikin selvästi Skodaa vähemmän. No tämä markkinointipriorisointi näkyy selvästi myös myyntiluvuissa. Ja kuten aiempaan huomiot Skodan hinnoittelusta mitä ilmeisemmin johtuvista hyvistä katteista, tämä on tietysti erittäin järkevääkin. Lisäksi autohan on ihan hyvä ja mallisto kattava, varsinkin tilaa tarvitseville.

        Noihin väittelyihin ja mielipiteisiin eri merkkien 'paremmudesta' en jaksa osallistua. Se on loputon suo kuljettavaksi.


    • Sitikka on halpis -

      silti ei myy. Miksiköhän?

    • Siksi juuri

      Siksi, kun ei ole peltoa, niin mitäpä sitä p..skalla tekee.

      • MOTTI RÄJÄHTÄÄ

        MOT MOT MOTTI RÄJÄHTÄÄ


    • Skodan kauppa

      näyttää käyvän tosi hyvin. Trolliosaston silmät hellanrenkaina myyntilukuja katsellessa. Ei haittaa.

    • mutta miksi

      Skodan ostajan pitää jatkuvasti yrittää todistella muille ostoksesna järkevyyttä, yhden vaivaisen peltilaatikon? Onhan elämässä paljon tärkeämpiäkin asioita, ainakin meillä monilla.

      • Se mulle kertokaa

        Mutta miksi ulkopuoliset jatkuvasti tulevat tälle palstalle todistelemaan Skodan ostamisen järjettömyyttä, vaikka auto on teille yhdentekevä ja ette sitä elämäänne tarvitse. Myyntilukujakin haluatte vääristellä, vaikka kyseessä on "kaikkien yleisesti huonolaatuiseksi tietämä venäläinen halppis". Ei tosi menestyjät täällä roiku. Jos autot kiinnostaa on oikeille länsiautoille omat merkkifoorumit Suoli-palstan ulkopuolella.


      • Siksipä siksi

        ..Skodan dissaajan täytyy sormet punaisena hakata näppistä ja yrittää todistella, ettei Skodan menestys yhtään vaikuta. On se niin tärkeä asia, että siitä täytyy koko ajan olla antamassa negatiivisia kommentteja.


      • mutta miksi
        Siksipä siksi kirjoitti:

        ..Skodan dissaajan täytyy sormet punaisena hakata näppistä ja yrittää todistella, ettei Skodan menestys yhtään vaikuta. On se niin tärkeä asia, että siitä täytyy koko ajan olla antamassa negatiivisia kommentteja.

        teillä on oma jatkuva epäilys ostoksen järkevyydestä takaraivossa, mikä ajaa puolustamaan sitä 24/7.


      • Kaveria ei jätetä
        mutta miksi kirjoitti:

        teillä on oma jatkuva epäilys ostoksen järkevyydestä takaraivossa, mikä ajaa puolustamaan sitä 24/7.

        Ei meitä epäilytä, sinuahan tuo tuntuu kaivelevan, siksi notkut näillä sivuilla. Vaan ei se mitään, jos saat noilla mielikuvitusjutuilla itsellesi mielenrauhan ja henkisen tasapainon, niin siitä vaan. Kyllä me tuetaan sinua henkisissä kärsimyksissä. Me Skodamiehet ja -naiset ei jätetä henkisesti vajavaisia pulaan.


      • mutta miksi
        Kaveria ei jätetä kirjoitti:

        Ei meitä epäilytä, sinuahan tuo tuntuu kaivelevan, siksi notkut näillä sivuilla. Vaan ei se mitään, jos saat noilla mielikuvitusjutuilla itsellesi mielenrauhan ja henkisen tasapainon, niin siitä vaan. Kyllä me tuetaan sinua henkisissä kärsimyksissä. Me Skodamiehet ja -naiset ei jätetä henkisesti vajavaisia pulaan.

        Voin lohduttaa sinua, että omistan paljon Skodaasi paremman ja kalliimman auton.


      • kerro vaivasi
        mutta miksi kirjoitti:

        Voin lohduttaa sinua, että omistan paljon Skodaasi paremman ja kalliimman auton.

        Ja notkut täällä. Älä turhaan kerro investointisi merkkiä. Uskomme, että olet rahamies, automies ja ehkä vähän turhamainenkin. Tai ehkä raha on sinulle uusi asia, jota on mukava käyttää. Luksus-asuntohan sinulla jo on ja muuta kivaa. Meillä vain Se Kiinnostava Skoda...


      • Mutta miksi ???
        mutta miksi kirjoitti:

        teillä on oma jatkuva epäilys ostoksen järkevyydestä takaraivossa, mikä ajaa puolustamaan sitä 24/7.

        Miksi, oi miksi trollaajalla on jatkuva ahdistus takaraivossa, joka ajaa dissamaan Skodaa 24/7?


      • jaksa jaksa
        Mutta miksi ??? kirjoitti:

        Miksi, oi miksi trollaajalla on jatkuva ahdistus takaraivossa, joka ajaa dissamaan Skodaa 24/7?

        Skodan myynti putosi jo kesäkuussa, ihmiset alkavat tajuta totuuden itäautosta.


      • Ocu 1.8x
        jaksa jaksa kirjoitti:

        Skodan myynti putosi jo kesäkuussa, ihmiset alkavat tajuta totuuden itäautosta.

        Toden totta: kumulatiivinen muutos vuodessa Skodalla 36.9% ja erityisesti Octavialla 82.5%.
        Ei kaikki ole yhtä lyhytjänteisiä kuin sinä. Itse asiassa ei kukaan muu.


      • Lue ja ymmärrä
        jaksa jaksa kirjoitti:

        Skodan myynti putosi jo kesäkuussa, ihmiset alkavat tajuta totuuden itäautosta.

        Hei se oli se toinen ketju, jossa trollaaja oli laittanut otsikon nurin perin. Missä on lähdekritiikki? Kyllä Skodan myynti on edelleen menossa ylöspäin.


      • Fundeeraanvaan
        mutta miksi kirjoitti:

        teillä on oma jatkuva epäilys ostoksen järkevyydestä takaraivossa, mikä ajaa puolustamaan sitä 24/7.

        On huomattu mokanneen?:)


    • Audi on paras

      Sen vuoksi virolaiset duunaritkin ajavat Audeilla, Skodia niillä laatutietoisilla ei ole vai lieneeköhän Skodan itäautomaine syynä niilläkin.

      • Elvis elää

        Jos se auto on oma, niin se on käytetty lousku. Jos se on uudempi, niin se on liisinkiauto, joka haetaan pois, sitten kun duunarin työt vähenee.


      • Baltia ensi viikolla

        Joo, täällä noita liikkuu paljon. 10...15 -vuotiaita ovat, ei edes EU-kilpiä. Ei ole vielä varaa Skodiin.
        Jos joskus pysyt matkustamaan Viroon niin katselepa ympärillesi siellä. Suosituimmat uudet autot Skoda, Renault ja Tojo.


      • Audi on paras
        Baltia ensi viikolla kirjoitti:

        Joo, täällä noita liikkuu paljon. 10...15 -vuotiaita ovat, ei edes EU-kilpiä. Ei ole vielä varaa Skodiin.
        Jos joskus pysyt matkustamaan Viroon niin katselepa ympärillesi siellä. Suosituimmat uudet autot Skoda, Renault ja Tojo.

        Kävi viimeiksi Tallinnassa nyt tiistaina, sitä ennen toukokuun lopulla, olihan niitä uusia Skodia taksissa. Samoin toukokuun alussa olin muutaman päivän Barcelonassa, sielläkin Seatia ja Skodaa. Rhodoksella juhannusviikon, ei Skodia mutta Mersuja ja Volkkareita. Ensi viikolla tarkoitus piipahtaa Pariisissa, ei taida siellä olla Skodan Skodaa. Hyvää lomaa sinullekin.


      • Joo, mäkin kävin
        Audi on paras kirjoitti:

        Kävi viimeiksi Tallinnassa nyt tiistaina, sitä ennen toukokuun lopulla, olihan niitä uusia Skodia taksissa. Samoin toukokuun alussa olin muutaman päivän Barcelonassa, sielläkin Seatia ja Skodaa. Rhodoksella juhannusviikon, ei Skodia mutta Mersuja ja Volkkareita. Ensi viikolla tarkoitus piipahtaa Pariisissa, ei taida siellä olla Skodan Skodaa. Hyvää lomaa sinullekin.

        viime viikolla Ahvenanmaalla. Oli muuten Skodia liikkeellä. Maarianhaminassa todella paljon. Audit olivat 80-90 luvun premiumeja. Vähän savuttivat.


      • rapeat ranskikset
        Audi on paras kirjoitti:

        Kävi viimeiksi Tallinnassa nyt tiistaina, sitä ennen toukokuun lopulla, olihan niitä uusia Skodia taksissa. Samoin toukokuun alussa olin muutaman päivän Barcelonassa, sielläkin Seatia ja Skodaa. Rhodoksella juhannusviikon, ei Skodia mutta Mersuja ja Volkkareita. Ensi viikolla tarkoitus piipahtaa Pariisissa, ei taida siellä olla Skodan Skodaa. Hyvää lomaa sinullekin.

        Sehän nyt on selvää, että Pariisissa on vain ranskalaisia patonkeja liikenteessä. Eihän niille voi kunnon autoa edes antaa kun viinihöyryissään aina ajelevat.

        PS. aika ahkera poika matkustelemaan, olisko itte lantaloordi?


      • Route 66
        rapeat ranskikset kirjoitti:

        Sehän nyt on selvää, että Pariisissa on vain ranskalaisia patonkeja liikenteessä. Eihän niille voi kunnon autoa edes antaa kun viinihöyryissään aina ajelevat.

        PS. aika ahkera poika matkustelemaan, olisko itte lantaloordi?

        Ranskalaisilta voisi nämä merkinkipeät automiehet oppia, että auto käyttöesine. Sen merkki ja kolhut ei ole niin justiinsa. Mukavuus kuitenkin on tärkeää. Se elämänlaatu nääs.Mutta Landlordin C4 on kaukana oikeista "idealistin ilopillereistä". Perus-auto. Kuten Skoda...


      • Audi on paras
        rapeat ranskikset kirjoitti:

        Sehän nyt on selvää, että Pariisissa on vain ranskalaisia patonkeja liikenteessä. Eihän niille voi kunnon autoa edes antaa kun viinihöyryissään aina ajelevat.

        PS. aika ahkera poika matkustelemaan, olisko itte lantaloordi?

        Ei ole lantaloordi, ihan työ- ja hupimatkoja.


      • S'il vous plaît!
        Route 66 kirjoitti:

        Ranskalaisilta voisi nämä merkinkipeät automiehet oppia, että auto käyttöesine. Sen merkki ja kolhut ei ole niin justiinsa. Mukavuus kuitenkin on tärkeää. Se elämänlaatu nääs.Mutta Landlordin C4 on kaukana oikeista "idealistin ilopillereistä". Perus-auto. Kuten Skoda...

        Juuri noin. Jos parkkipaikalla tulee lommo tai muovipuskuri menee palasiksi, ei siitä kannata vihastua eikä korjailla, kun peltikorjaamollakin tonni on vielä pikkuraha. Pitää ottaa rauhallisesti suuren maailman tyyliin. Saahan noita autoja kaupasta jos alkaa häiritteen.
        Esim. pari-kolme -vuotias ranskis irtoaa jo halvalla.


    • sakke.

      Mäkin kävin viime viikolla itäblokissa ja näin siellä skodia köyhillä ihmisillä. Rikkaammat ajoivat sielläkin länsimerkeillä.

    • Enver

      Minä taas kävin Albaniassa ja siellä Euroopan köyhimmät ajoivat pelkästään Mersuilla.

      • Vladimirov

        Mää kävin Tsekeissä, siellä ne ajelee maaseusulla hevosvankkureilla.


      • Ens viikolla matkaan
        Vladimirov kirjoitti:

        Mää kävin Tsekeissä, siellä ne ajelee maaseusulla hevosvankkureilla.

        Noin Romaniassa. En nähnyt yhden yksiä hevosvankkureita enää Tsekin kierroksella. Skodaa oli kyllä paljon uusia, mutta myös myös itäblokkiajalta. 60-luvun vempeleet lähinnä enää turistien viihdykkeeksi.Mutta Tsekeissä pyyhkii niin hyvin että kyllä siellä tuontiautoakin piisaa. Paljolti saksalaisia.
        Muuten kannattaa kierrellä sitä entistä Euroopan itäblokkia ennen kuin kaikki menneisyys on hävitetty. Muistumia entisestä ovat Tsekeissä lähinnä esim. valtavat kerrostalokolossit Prahan reunamilla. Romanian ja Bulgarian ei-turistikohteet ovat kyllä elämys sinällään, aitoa Borat-henkeä löytyy... Baltian maissa vaikka miehitysmuseot ja KGB-museot antoisia kohteita.
        Ei tarrte viisumeita, ei kukaan kysele passiakaan missään.


      • skodalla itäblokiin
        Ens viikolla matkaan kirjoitti:

        Noin Romaniassa. En nähnyt yhden yksiä hevosvankkureita enää Tsekin kierroksella. Skodaa oli kyllä paljon uusia, mutta myös myös itäblokkiajalta. 60-luvun vempeleet lähinnä enää turistien viihdykkeeksi.Mutta Tsekeissä pyyhkii niin hyvin että kyllä siellä tuontiautoakin piisaa. Paljolti saksalaisia.
        Muuten kannattaa kierrellä sitä entistä Euroopan itäblokkia ennen kuin kaikki menneisyys on hävitetty. Muistumia entisestä ovat Tsekeissä lähinnä esim. valtavat kerrostalokolossit Prahan reunamilla. Romanian ja Bulgarian ei-turistikohteet ovat kyllä elämys sinällään, aitoa Borat-henkeä löytyy... Baltian maissa vaikka miehitysmuseot ja KGB-museot antoisia kohteita.
        Ei tarrte viisumeita, ei kukaan kysele passiakaan missään.

        Ja skodalla kannattaa matkaan lähteä, jos skoda laukeaa välillä sieltä täältä niin aina on saatavissa varaosia kaikkialla itäblokinmaissa.


      • Paljon reissaava
        skodalla itäblokiin kirjoitti:

        Ja skodalla kannattaa matkaan lähteä, jos skoda laukeaa välillä sieltä täältä niin aina on saatavissa varaosia kaikkialla itäblokinmaissa.

        No, on tuonne Tsekkeihinkin mm. reissu tullut Skodalla tehtyä. Mukava ja nimenomaan luotettava peli ja perheen useamman viikon matkatavarat sopii kivutta mukaan. Varaosia löytyisi varmaan myös vaikka Briteistä, Belgiasta, Tanskasta ym. joissa maissa myös näyttää olevan runsas skodakanta.
        EIpä muistu Euroopan reissuilta ensimmäistäkään ongelmaa. Turvallisuutta lisää se, että Euroopassa Skoda on niin yleinen, että se ei kiinnosta varkaitakaan. Idän mailla kun on vielä varkausvakuutuksissa korotettu omavastuu.


      • Laaja valikoima
        skodalla itäblokiin kirjoitti:

        Ja skodalla kannattaa matkaan lähteä, jos skoda laukeaa välillä sieltä täältä niin aina on saatavissa varaosia kaikkialla itäblokinmaissa.

        Totta. Samat varaosat löytyy myös Audin, Volkkarin ja Seatin tiskeiltä.


      • sulla oli tuuria
        Paljon reissaava kirjoitti:

        No, on tuonne Tsekkeihinkin mm. reissu tullut Skodalla tehtyä. Mukava ja nimenomaan luotettava peli ja perheen useamman viikon matkatavarat sopii kivutta mukaan. Varaosia löytyisi varmaan myös vaikka Briteistä, Belgiasta, Tanskasta ym. joissa maissa myös näyttää olevan runsas skodakanta.
        EIpä muistu Euroopan reissuilta ensimmäistäkään ongelmaa. Turvallisuutta lisää se, että Euroopassa Skoda on niin yleinen, että se ei kiinnosta varkaitakaan. Idän mailla kun on vielä varkausvakuutuksissa korotettu omavastuu.

        Tuurilla ne laivatkin seilaa ja lentokoneet lentää...


    • Tarkenna?

      Ei tuuria vaan täysin tietoinen valinta yli 10 vuotta. Ulkomaan matkailu avartaa!
      Oikeestaan en ihan sisäistä sanomaasi lentokoneista ja laivoista, mitä tarkoitat?

      • Turha Toivo

        Ei trollit vastaa, eikä perustele. Ne v'ttuilee...


    • ☻☻☻☻☻

      Mää oon aina tykännyt tosta Chevrolet Clitoriksesta. Tiedättehän ?

    • sellaistakin on
      • hurlum hei ping pong

        Ei hemmetti. jollain on käkikello seonnut todella pahasti. Remmi luistaa. Yläkerrassa valot vilkkuu. Hissi ei mene ylös asti. Joitain muumeja puuttuu laksosta. Kaiki inkkarit eivät ole kanootissa.


    • Juntusranta

      Hinta-laatusuhteeltaan parempaa kauppaa en ole tehnyt kuin silloin kun ostin Peugeot 206:n 6 000 eurolla. Kuuden vuoden aikana on ollut korjauskuluja yhteensä vain 1 200 euroa ( 228 € 450 € 570 €). Vaihtoehtona olisi ollut maksaa vastaavankokoisesta japsi/saksalaisautosta lähes puolta enemmän eikä olisi ollut mitään takuita että niissä ei olisi ollut mitään korjauskuluja.

      Tämä ehkä siksikin koska auton alkuperäinen käyttäjä oli pitänyt autoa harvinaisen hyvin. Jollakin nuorella sällillä se olisi ajettu heikkoon happeen.

      • Niva se hyvä on

        Pannampa paremmaksi. Osin rekiserisä poistetun Nivan, hintaan 400 €. Korjauskuluja ennen katsastusta ja rekisteröintiä ei oikeastaan tullut, jos ei laskea omaa työtä (pohjan paikkaus ja massaus, pellit vanhasta kaapista). Ajelin sillä neljä vuotta. Korjauskuluja niveliin 4 * 8 €, tuulilasi 50 € ja useita tunteja omaa työtä. Valitettavasti se vanha palvelija alkoi olla sen verran ruosteessa sen neljän vuoden jälkeen, että en viitsinyt enää sitä paikata. Lisäksi siitä hajosi ohjaussimpukka ja sen hinta olisi ollut liki puolet Nivan ostohinnasta.
        Mutta kaikkinensa hyvä peli, ei voi moittia. Aivan erinomaiset maasto-ominaisuudet.


      • Eiwexelivetoinen

        Hieno homma, tuli siis voittoakin? Vähän kuin itelläkin, tosin eri merkillä. Pääsee sitä ilman preemiumiakin ja vielä ympäri vuoden:)


      • Clever for sure

        No, näitä käytettyjen tarinoita on vaikka kuinka paljon. Niissähän hinta ei oikeastaan vanhemmiten muutu miksikään, jos hinta on ostaessa seittemänsataa, niin kiillotettuna ja katsastettuna siitä voi saada myydessä tonnin.

        Mutta eiköhän ketjussa kuitenkin alunperin ollut puhe uusista autoista, ja niissä Skoda on kyllä todella järkevä ostos.


      • ei rahaa
        Clever for sure kirjoitti:

        No, näitä käytettyjen tarinoita on vaikka kuinka paljon. Niissähän hinta ei oikeastaan vanhemmiten muutu miksikään, jos hinta on ostaessa seittemänsataa, niin kiillotettuna ja katsastettuna siitä voi saada myydessä tonnin.

        Mutta eiköhän ketjussa kuitenkin alunperin ollut puhe uusista autoista, ja niissä Skoda on kyllä todella järkevä ostos.

        Järkevä ostos tarkoittaa köyhille sopivaa. Sitä skoda on.


      • Sekositko lukemissa?
        ei rahaa kirjoitti:

        Järkevä ostos tarkoittaa köyhille sopivaa. Sitä skoda on.

        Skodahan on kallis, eikö?


      • Kallis pirkkatuote
        Sekositko lukemissa? kirjoitti:

        Skodahan on kallis, eikö?

        Niin, skoda on kallis halpisauto. Se on totta. Ei taida minkään muun alkuperäismallin halpakopio olla yhtä kallis, ei ainakaan tule nyt mieleen...
        Varmaan kallein halpisauto Suomessa. Sehän on jopa samanhintainen monen laadukkaamman auton kanssa.


      • turbo-skoda
        Kallis pirkkatuote kirjoitti:

        Niin, skoda on kallis halpisauto. Se on totta. Ei taida minkään muun alkuperäismallin halpakopio olla yhtä kallis, ei ainakaan tule nyt mieleen...
        Varmaan kallein halpisauto Suomessa. Sehän on jopa samanhintainen monen laadukkaamman auton kanssa.

        Ja silti myy paremmin kuin noi sun monet laadukkaammat autot, joiden merkkiä et viitsi edes kertoa. Ei autopalstalle saa kirjoitella pelkkien mielikuvien perusteella. Tällä palstalla keskustellaan siis omista Skoda-kokemuksista.


      • TSI 2012
        Kallis pirkkatuote kirjoitti:

        Niin, skoda on kallis halpisauto. Se on totta. Ei taida minkään muun alkuperäismallin halpakopio olla yhtä kallis, ei ainakaan tule nyt mieleen...
        Varmaan kallein halpisauto Suomessa. Sehän on jopa samanhintainen monen laadukkaamman auton kanssa.

        Vanhaa settiä. Tässäkin ketjussa on esitelty kovin Skodan tekniikan vanhuutta, jopa Seattiin verrattuna. Vaan tarkkoja perusteluja ei ole tullut, vain vanhaa mielikuvaa.

        Saman pohjalevyn A3, Golf, Leon ja Octavia esiteltiin v. 2012 aikana. Todellakin Skoda viimeisenä joulukuussa, mutta ei kahta vuotta Audin jälkeen. Minulle EI kaupattu uutta Leonia toukokuussa 2012, koska Se esiteltiin vasta syksyllä muutamaa kuukautta ennen Octaviaa. Todella merkittävä ero...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe