Parga Tropical

Matkalle menossa

Jassu,
onko kesällä 2014 Pargassa ja Tropical huoneistohotellissa matkanneita, kokemuksia kaipailen. Lähdössä elokuussa yksiöön.
Aikaisemmissa viesteissä kehuttu, mutta huoneista ei kovin selkeää käsitystä ole saanut, ilmeisesti eri kokoisia huoneistoja siis yksiöissäkin ja parvekkeiden kootkin vaihtelee ?! Onko suihkukoppi vai kylpyhuone ? Toimiiko viemärit vai lilluuko suihkun jälkeen vesi lattialla, kannattaako varata yks pyyhe mopiksi : )
Etäisyydet, lähin kauppa, taverna, gyros pita paikka ? kaikkea mahdollista mitä nyt mieleen juolahtaa paikasta tai huoneistosta kertoa .
Niin hyttysistä on ollut kirjoittelua, onko niitä sielä kovin paljon (allerginen)

200

3278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkalle myös

      moneltako Tropicalin huoneen luovutus, kun lento illalla ?
      onko järjestetty huone laukuille, vaatteiden vaihtoavarten ?

      • asiakas11

        Ei tuossa pienessä hotellissa ole edes huoneita jotka ei olisi käytössä.


      • menossa syksyllä

        Varmaoi jättää vastaanottoon, se on lukittu aina kun ei ole tulijoita.
        Suihkussa voi käydä ja vaattet vaihtaa baarirakennuksen alakerrassa olevassa tilassa, jossa on siis suihku ja wc.
        Muistakaa käydä suihkussa aina ennen kuin menette altaaseen, siitä ei näytetty välittävän läheskään kaikki.


      • Anonyymi

        Jos maksaa hieman extraa saapitää huoneen löhtöhetkeen asti


    • parga-fani

      Olin kaksi vuotta sitten kyseisessä hotellissa. Yksiö oli mielestäni ainakin yhdelle ihmiselle erittäin tilava. Kylppäri ei silleen mieleen jäänyt, en ainakaan hukkunut tulvivaan veteen! Siisti ja mukava, parveke ihan sopivan kokoinen, pyykkitelinekin löytyi! Ainoa miinus oli, että baari meni kiinni jo 19.00, ja yksinäni en viitsinyt keskustaan lähteä illalla. Syömässä kävin useasti hotellin lähellä olevassa Perivoli-ravintolassa, tosi hyvä ruoka! Pieniä marketteja on parikin ihan lähellä! Gyrosta söin ainoastaan keskustassa (1,3 km)! Kesäkuun alussa ei hyttyset kiusanneet (itsekin allerginen)!
      Oikein hyvää matkaa sinulle, Parga on tosi mukava paikka!

      • matkalle myös

        Nyt on sitten matka varattu Parga, Tropical.
        Yksiöt on tilavia, riittää myös lahdelle. Nyt on jo siis viides reissu pargaan ja samaan hotelliin.
        meillä on näköjään sama maku, Parga on viihtyisä, kaunis kylä.


      • Tropicaliin

        Ihan hyvä että baari menee kiinni ajoissa, on rauhallisempaa asukkaille, kun ei ole meteliä.
        Rouva pitää käytännössä hotellia yksin, eihän sitä jaksa kovin pitkiä päiviä tehdä.
        perivolisat en pidä, lasku kirjoitetaan pöytäliinaan, ruoka sisältää paljon perunaa.


      • parga-fani
        Tropicaliin kirjoitti:

        Ihan hyvä että baari menee kiinni ajoissa, on rauhallisempaa asukkaille, kun ei ole meteliä.
        Rouva pitää käytännössä hotellia yksin, eihän sitä jaksa kovin pitkiä päiviä tehdä.
        perivolisat en pidä, lasku kirjoitetaan pöytäliinaan, ruoka sisältää paljon perunaa.

        Tarkoitin että baari voisi olla auki esim. klo 22.00 asti, musiikkia ei välttämättä tarvitse soittaa! Mutta jos lomalla häiritsee kaikki asiat, voisi yhtä hyvin jäädä kotiin!
        Minulle on ihan sama mihin paperiin lasku kirjoitetaan, en kerää niitä matkamuistoiksi!!!! Tietysti tulee mieleen veronkierto, mutta maassa maan tavalla!


      • tropicalissa ollut
        parga-fani kirjoitti:

        Tarkoitin että baari voisi olla auki esim. klo 22.00 asti, musiikkia ei välttämättä tarvitse soittaa! Mutta jos lomalla häiritsee kaikki asiat, voisi yhtä hyvin jäädä kotiin!
        Minulle on ihan sama mihin paperiin lasku kirjoitetaan, en kerää niitä matkamuistoiksi!!!! Tietysti tulee mieleen veronkierto, mutta maassa maan tavalla!

        Rouva tekee töitä yksin, ei kukaan jaksa eikä ole mitään mieltäkään pitää baaria auki.
        Onhan niitä juottoloita pitkin kylää.
        Suomalaisiet ovat Tropicalin ainoita asiakkaita ja jos niille tarjoilee viinaa aamusta iltaan , sen arvaa mikä mökä ei tainnut ollan ihna selvä kun viestinsä ä systeemi tuo on, mene asumaan sellaiseen missä baari on auki läpi vuorokauden
        Pargafani ei tainnut olla ihan selvä kun viestin kirjoitti...


      • Silja L
        parga-fani kirjoitti:

        Tarkoitin että baari voisi olla auki esim. klo 22.00 asti, musiikkia ei välttämättä tarvitse soittaa! Mutta jos lomalla häiritsee kaikki asiat, voisi yhtä hyvin jäädä kotiin!
        Minulle on ihan sama mihin paperiin lasku kirjoitetaan, en kerää niitä matkamuistoiksi!!!! Tietysti tulee mieleen veronkierto, mutta maassa maan tavalla!

        Ei ulkobaarit ole missään auki kovin myöhään silloin kun ne ovat majoituksen yhteydessä ja hotelli on pieni.
        Uskon että EUssa on määärykset tuostakin ja hyvä niin.
        Diskot ja baarit ovat sitten erikseen.


      • parga-fani
        tropicalissa ollut kirjoitti:

        Rouva tekee töitä yksin, ei kukaan jaksa eikä ole mitään mieltäkään pitää baaria auki.
        Onhan niitä juottoloita pitkin kylää.
        Suomalaisiet ovat Tropicalin ainoita asiakkaita ja jos niille tarjoilee viinaa aamusta iltaan , sen arvaa mikä mökä ei tainnut ollan ihna selvä kun viestinsä ä systeemi tuo on, mene asumaan sellaiseen missä baari on auki läpi vuorokauden
        Pargafani ei tainnut olla ihan selvä kun viestin kirjoitti...

        Tropicalissa ollut: Ota pari drinkkiä, niin ehkä opit kirjoittamaan silleen, että kännissä olevatkin osaa lukea ja ymmärtää tekstisi!
        Onko vastapäätä hotellia vieläkin aidattu tontti, jossa kaksi vuotta sitten pidettiin kanoja sekä kolmea koiraa pienessä kopissa? (kanat olivat vapaana) En kertaakaan nähnyt viikon aikana että koiria olisi päästetty pois kopista! Kaksi kertaa päivässä joku kävi ilmeisesti ruokkimassa, mutta ei päästänyt koiria juoksentelemaan!


      • usein ollut
        parga-fani kirjoitti:

        Tarkoitin että baari voisi olla auki esim. klo 22.00 asti, musiikkia ei välttämättä tarvitse soittaa! Mutta jos lomalla häiritsee kaikki asiat, voisi yhtä hyvin jäädä kotiin!
        Minulle on ihan sama mihin paperiin lasku kirjoitetaan, en kerää niitä matkamuistoiksi!!!! Tietysti tulee mieleen veronkierto, mutta maassa maan tavalla!

        ,
        Alue on pieni eli jos baarissa juodaan ja metelöidään, se kuuluu kyllä huoneisiin.
        Mitä tulee "paperiin" laskun kirjoittaminen, se on veronkiertoa. Eivät maksa veroa lainkaan, kun ko. tavrenaa ei ole paperilla olemassakaan.
        Tarkastajat käyvät ihan paikan päällä tarkistamassa, nähty on.Tarkastaja kävi hotelleissa. Tropicalin altaalla juuri silloin olleet kertoivat että kaikki oli pitänyt esittää piiruntarkasti. Ei siitä baarista muistaakseni ikinä ole mitään kassakuittia saanut.


      • parga-fani
        usein ollut kirjoitti:

        ,
        Alue on pieni eli jos baarissa juodaan ja metelöidään, se kuuluu kyllä huoneisiin.
        Mitä tulee "paperiin" laskun kirjoittaminen, se on veronkiertoa. Eivät maksa veroa lainkaan, kun ko. tavrenaa ei ole paperilla olemassakaan.
        Tarkastajat käyvät ihan paikan päällä tarkistamassa, nähty on.Tarkastaja kävi hotelleissa. Tropicalin altaalla juuri silloin olleet kertoivat että kaikki oli pitänyt esittää piiruntarkasti. Ei siitä baarista muistaakseni ikinä ole mitään kassakuittia saanut.

        Ovatko ihmiset tosiaan noin ahdasmielisiä, että olettavat jokaisen baarissa kävijän juopoksi huutavaksi idiootiksi? Mielestäni baarissa voi myös käydä esim. yömyssyllä, tai vaikka vain kahvilla! Onko sitten parempi, että ihmiset ryyppää hotellihuoneessa, meluavat, juoksevat käytävillä ja hakkaavat ihmisten ovia? Sen minäkin olen joutunut kokemaan, en tosin Kreikassa!
        Muuten, Suomessakin tuli vasta tänä vuonna pakolliseksi kuitin antaminen! Ja vieläkin sen joutuu välillä pyytämään!


      • äimänkäken
        parga-fani kirjoitti:

        Ovatko ihmiset tosiaan noin ahdasmielisiä, että olettavat jokaisen baarissa kävijän juopoksi huutavaksi idiootiksi? Mielestäni baarissa voi myös käydä esim. yömyssyllä, tai vaikka vain kahvilla! Onko sitten parempi, että ihmiset ryyppää hotellihuoneessa, meluavat, juoksevat käytävillä ja hakkaavat ihmisten ovia? Sen minäkin olen joutunut kokemaan, en tosin Kreikassa!
        Muuten, Suomessakin tuli vasta tänä vuonna pakolliseksi kuitin antaminen! Ja vieläkin sen joutuu välillä pyytämään!

        Älä ihmeessä tule ainakaan meidän ovea hakkaamaan. joudut ikävyyksiin.
        Siis sinä käyttäydyt aina noin kun baari on suljettu etkä saa viinaa-
        mene ihmeessä Kreetalle tai Rodoksen helvetinnimelle, siellä on muitakin kaltaisiasi!


      • parga-fani
        äimänkäken kirjoitti:

        Älä ihmeessä tule ainakaan meidän ovea hakkaamaan. joudut ikävyyksiin.
        Siis sinä käyttäydyt aina noin kun baari on suljettu etkä saa viinaa-
        mene ihmeessä Kreetalle tai Rodoksen helvetinnimelle, siellä on muitakin kaltaisiasi!

        ENKÖ TEHNYT KYLLIN SELVÄKSI, ETTÄ BAARISSA VOI JUODA MYÖS MUUTAKIN KUIN VIINAA? Tarkoitin myös että ilmeisesti ihmiset joilla ei ole varaa tai ovat muuten "estoisia", harrastavat tätä hotellihuoneessa ryyppäämistä! Ja sitä tekevät nuoret sekä vanhat! Minulla on varaa käydä baareissa, mutta olin pettynyt Tropicalin baarin aukioloaikoihin, eli olin selvinpäin, mikä ei ole tietenkään huono juttu!
        Kreetalla ja Rhodoksella olen käynyt useasti, siellä en ole törmännyt näihin asioihin, ainoastaan Bulgariassa, johon en enää lähde!


      • yksi kommentoija
        parga-fani kirjoitti:

        ENKÖ TEHNYT KYLLIN SELVÄKSI, ETTÄ BAARISSA VOI JUODA MYÖS MUUTAKIN KUIN VIINAA? Tarkoitin myös että ilmeisesti ihmiset joilla ei ole varaa tai ovat muuten "estoisia", harrastavat tätä hotellihuoneessa ryyppäämistä! Ja sitä tekevät nuoret sekä vanhat! Minulla on varaa käydä baareissa, mutta olin pettynyt Tropicalin baarin aukioloaikoihin, eli olin selvinpäin, mikä ei ole tietenkään huono juttu!
        Kreetalla ja Rhodoksella olen käynyt useasti, siellä en ole törmännyt näihin asioihin, ainoastaan Bulgariassa, johon en enää lähde!

        Parga-fani, ei kaikki lomaile viinan kanssa.
        Mutta pointti on se että majapaikan omistaja määrää miten majoitusliike toimii.
        Jos on liian vaikeaa asua ko. huoneitossa, mene ihmeessä muualle. Rodos on passeli.
        Tuo on HUONEISTOHOTELLI, ei hotelli. Ymmärrätkö eron?
        hotelleissa on baari auki pitkään.
        Tarjoilu edellyttää myös henkilökuntaa. kuinka voit kuvitella että yksi ja sama henkilö voi olla töissä aamusta myöhään iltaan eli noin 14 tuntia?
        AM:n hotellitoedoissa kerrotaan miten Tropical toimii.
        Kaikki siinä asuneet ovat erittäin tyytyväisiö siihen että majapaikka on rauhallinen.
        Sillä on myös vakiasiakkaita jotka tulevat vuodesta toiseen.


      • toinen kommentoija
        yksi kommentoija kirjoitti:

        Parga-fani, ei kaikki lomaile viinan kanssa.
        Mutta pointti on se että majapaikan omistaja määrää miten majoitusliike toimii.
        Jos on liian vaikeaa asua ko. huoneitossa, mene ihmeessä muualle. Rodos on passeli.
        Tuo on HUONEISTOHOTELLI, ei hotelli. Ymmärrätkö eron?
        hotelleissa on baari auki pitkään.
        Tarjoilu edellyttää myös henkilökuntaa. kuinka voit kuvitella että yksi ja sama henkilö voi olla töissä aamusta myöhään iltaan eli noin 14 tuntia?
        AM:n hotellitoedoissa kerrotaan miten Tropical toimii.
        Kaikki siinä asuneet ovat erittäin tyytyväisiö siihen että majapaikka on rauhallinen.
        Sillä on myös vakiasiakkaita jotka tulevat vuodesta toiseen.

        AM:n sivuilta tarkistettu: Tropical lomahuoneistot (ei hotelli eikä huoneistohotelli),
        baari 1 kpl sekä allas/snackbaari!
        Voisihan sitä palkata lisää henkilökuntaa!


      • hämmästelen
        toinen kommentoija kirjoitti:

        AM:n sivuilta tarkistettu: Tropical lomahuoneistot (ei hotelli eikä huoneistohotelli),
        baari 1 kpl sekä allas/snackbaari!
        Voisihan sitä palkata lisää henkilökuntaa!

        Jossain on maininta rajoitetusta aukiolosta, eli lukihäiröhän sulla on.
        On vain se yksi ainoa baari eli allasbaari, joka on suljettu silloin kun allaskin on suljettu.
        En jankkaa sinun kanssasi sen enempää, tiedoksi vaan että kylällä on ihan varsinaisia baareja, niihinhän ihmiset menee. Ei baaria kannata pitää auki läpi yön yhdelle tai kahdelle asiakkaalle.
        Iltaisin asiakkaat menee ravitnoloihin syömään yleensä.
        En ymmärrä jos jollain on "juomaongelma".
        Jokainen joka on Tropicalissa ollut, tietää että siinä on vain se yksi eli allasbaari.


      • pakkonauraa!
        parga-fani kirjoitti:

        ENKÖ TEHNYT KYLLIN SELVÄKSI, ETTÄ BAARISSA VOI JUODA MYÖS MUUTAKIN KUIN VIINAA? Tarkoitin myös että ilmeisesti ihmiset joilla ei ole varaa tai ovat muuten "estoisia", harrastavat tätä hotellihuoneessa ryyppäämistä! Ja sitä tekevät nuoret sekä vanhat! Minulla on varaa käydä baareissa, mutta olin pettynyt Tropicalin baarin aukioloaikoihin, eli olin selvinpäin, mikä ei ole tietenkään huono juttu!
        Kreetalla ja Rhodoksella olen käynyt useasti, siellä en ole törmännyt näihin asioihin, ainoastaan Bulgariassa, johon en enää lähde!

        sinä siis kittaat kahvia ja pakko tehdä se BAARISSA, mene vaan rodokselle, sinne Helvetinnimelle, siellä on vain baareja ja aina auki!!!
        Myös samanhenkistä väkeä.....


      • asiakas 123
        toinen kommentoija kirjoitti:

        AM:n sivuilta tarkistettu: Tropical lomahuoneistot (ei hotelli eikä huoneistohotelli),
        baari 1 kpl sekä allas/snackbaari!
        Voisihan sitä palkata lisää henkilökuntaa!

        Lomahuonisto on sama kuin huoneistohotelli.
        kerro missä se toinen baari on, kukaan ei ole sitä vielä havainnut eikä mekään juoppoja olla.


      • oikaisu......
        toinen kommentoija kirjoitti:

        AM:n sivuilta tarkistettu: Tropical lomahuoneistot (ei hotelli eikä huoneistohotelli),
        baari 1 kpl sekä allas/snackbaari!
        Voisihan sitä palkata lisää henkilökuntaa!

        Väärä tulkinta, sivuilla lukee näin
        allasbaari/baari
        1 kpl.
        Tiedän myös asian muuten eli kokemuksesta.


      • klo 20.00
        toinen kommentoija kirjoitti:

        AM:n sivuilta tarkistettu: Tropical lomahuoneistot (ei hotelli eikä huoneistohotelli),
        baari 1 kpl sekä allas/snackbaari!
        Voisihan sitä palkata lisää henkilökuntaa!

        Et osaa lukea, alalsbaari ja baari on yksi ja sama asia. Baari sijoittuu siis altaan yhteyteen. Siivoavar allasalueen ja sulkevat sen yöksi.
        Siksi ei baarikaan voi olla auki.


      • mummohotelliko

        Hassuja nämä mummojen riidat täällä:D


      • Anonyymi

        Ykxiötkin ovat todella tokavia. Kokemusta on 8 matkan verran


    • sinisilmä

      Hello!
      Entä kuka kertoisi Pargan houneistohotellista Elena? Menen sinne "yksin" loppukesällä. Mitä kannattaisi /olisi hyvä tietää?
      Ja tuleeko teistä; Pargassa käyneet, aika pitkäksi - jos/kun siellä pari viiikkoa olisi?! Olen moista pohtinut, mutta en kuulu biletysmatkailijoihin - vaan otan loman - loman kannalta; en ns. tee mitään! Toki retkeilen yms. rauhaillista eloa ja oloa kera shoppailun - uskoisin... Jaksaako siellä pari vikkoa olla - kyllästyykö/tylsistyykö - mutta onhan siellä toki se aurinko?!!

      • menossa1

        Ihan hyvin mene kaksi viikkoa, harmittaa kun pitää lähteä pois viikon jälkeen, kun on ehtinyt kotiutua hotelliin ja kylään.
        Mihin aikaan olet menossa, itse menen 23.08 ja yksin.
        Minulla jo aika monta pargan matkaa takana, nyt lähden ilman seuraa, kun vapaat ei käy yksiin.
        Elena on kuulemani mukaan ihan ok, hyvä jos sattuu saamaan huoneiston joka ei juuri altaan lähellä. Huoneistomme tropicalisssa on useimmiten ollut siten, että näkee Elenan suuntaan. Elenassa on lapsia jotka tietysti pitävät melua eli ei hyvä jos huone on lähellä allasta, Toki säännöt on tarkat kuulemma, vettä ei saa räiskytellä ja allas menee kiinni johonkin määrättyyn aikaan, vaksi pitää huolta että järjestys säilyy.


      • abcde12

        Oikean kohteen olet valinnut, Parga ei ole bilettäjien mesta, onneksi.


      • kreikkanet
        menossa1 kirjoitti:

        Ihan hyvin mene kaksi viikkoa, harmittaa kun pitää lähteä pois viikon jälkeen, kun on ehtinyt kotiutua hotelliin ja kylään.
        Mihin aikaan olet menossa, itse menen 23.08 ja yksin.
        Minulla jo aika monta pargan matkaa takana, nyt lähden ilman seuraa, kun vapaat ei käy yksiin.
        Elena on kuulemani mukaan ihan ok, hyvä jos sattuu saamaan huoneiston joka ei juuri altaan lähellä. Huoneistomme tropicalisssa on useimmiten ollut siten, että näkee Elenan suuntaan. Elenassa on lapsia jotka tietysti pitävät melua eli ei hyvä jos huone on lähellä allasta, Toki säännöt on tarkat kuulemma, vettä ei saa räiskytellä ja allas menee kiinni johonkin määrättyyn aikaan, vaksi pitää huolta että järjestys säilyy.

        Elokuun puolessa välissä Tropicaliin tulee ainakin kaksi lasta, muista ottaa korvatulpat mukaan!


      • sivullinen.....
        kreikkanet kirjoitti:

        Elokuun puolessa välissä Tropicaliin tulee ainakin kaksi lasta, muista ottaa korvatulpat mukaan!

        Sorry vaan mutta annatko lastesi huutaa kurkku suorana koko ajan? Ei koivn fiksua mielestäni.
        Valtoksen hotellit sopisi paremmin lapsille, siinä on se ranta ihan lähellä.


      • menossa1
        kreikkanet kirjoitti:

        Elokuun puolessa välissä Tropicaliin tulee ainakin kaksi lasta, muista ottaa korvatulpat mukaan!

        Siirrettiin lähtöä syyskuulle, ei toki siksi että sinä tulet huudattamaan "riiviöitäsi", vaan muista syistä. Tulee pari muuta syyskuussa, siksi.


      • kreikkanet
        menossa1 kirjoitti:

        Siirrettiin lähtöä syyskuulle, ei toki siksi että sinä tulet huudattamaan "riiviöitäsi", vaan muista syistä. Tulee pari muuta syyskuussa, siksi.

        En ole itse tulossa, mutta eilen luin kreikkanet palstalta! Ei minulla edes lapsia ole!
        Enkä uskaltaisi lapsiparkoja edes kyseiseen hotelliin päästää!


      • tyrmistynyt
        sivullinen..... kirjoitti:

        Sorry vaan mutta annatko lastesi huutaa kurkku suorana koko ajan? Ei koivn fiksua mielestäni.
        Valtoksen hotellit sopisi paremmin lapsille, siinä on se ranta ihan lähellä.

        Siis okno tämä hotelli tarkotettu ainoastaan aikuiselle? Ei hotellin sivuilla ainakaan sellasta löydy, lapsille uima-allaskin!
        Tjäreborgin valikoimassa on hotelleja aikuiseen makuun!


      • comment
        kreikkanet kirjoitti:

        En ole itse tulossa, mutta eilen luin kreikkanet palstalta! Ei minulla edes lapsia ole!
        Enkä uskaltaisi lapsiparkoja edes kyseiseen hotelliin päästää!

        Olet siis tyypillinen häirikkö.


      • kokemusta on
        tyrmistynyt kirjoitti:

        Siis okno tämä hotelli tarkotettu ainoastaan aikuiselle? Ei hotellin sivuilla ainakaan sellasta löydy, lapsille uima-allaskin!
        Tjäreborgin valikoimassa on hotelleja aikuiseen makuun!

        Ei ole omaa allasta lapsille, on samassa altaassa matalampi osio.
        Tiedän varmasti, koska olen siellä ollut useasti.
        montako lasta sulla on mukana.
        Ei Tropical ole Tjärellä. Sen hotellit ovat osa aiankin hieman heikompitasosia.


      • Troptrop

        Tässä on kyse TROPICALISTA.


      • ollut...
        sivullinen..... kirjoitti:

        Sorry vaan mutta annatko lastesi huutaa kurkku suorana koko ajan? Ei koivn fiksua mielestäni.
        Valtoksen hotellit sopisi paremmin lapsille, siinä on se ranta ihan lähellä.

        Kyllä siellä "riiviöt" oli mutta pahin oli aikuinen mies joka ei piitannut säännöistä eikä muista.
        Sukelteli altaaseen, pelautti lapsilla palloa altaassa.
        Ei siinä muilla ollut menemistä altaaseen.Vesi räiskyi .


      • trooppisetmummot

        Nyt on mummo pahoittanut mielensä kyllä tosissaan:DDD


    • Pargaan hurahtanut

      Retkiä on tarjolla niin paljon että tuskin huilailulta kaikkia ehdit käydä. Pargassa on monta hyvää rantaa, mielestäni paras on Lichnos jonne maksua vastaan veneellä satamasta. Shoppailumahdollisuudet pienet mutta päiväretki Korfulle mahdollistaa paremmin shoppailun.
      Lukemista mukaan niin aika kuluu kyllä.

      • pargafun

        Pargan keskustan kahviloihin on myös kiva mennä katselemaan kylän elämää.
        Pieniä laivoja tulee ja menee,paikallisia istuu samoissa kahviloissa jne.


    • pargafun

      Yksiöt on kaikki isoja, kaksiot tietysti ismpia.
      Parvekkeet on myös samaa kokoa mielstäni, eka kerroksessa on tietysti parvekkeen tyyppinen patio eli ei avoin vaan siinä on tavalliset kaiteet.
      Kauppoja on kahdella suuntaa, lähin ehkä noin 300 m päässä.
      Päätien varrella eli lähellä bensa-asemaa on parhaat kaupat, Kordas on paras.
      Lähellä bensistä on myös erinomainen tarverna Dokos, suosittelen.
      Kiva palvelu, ihanaa ruokaa.

      toinen hyvä taverna on lähellä keskustaa, Piso Krionerin rannan yläpuolella, nimi on
      Krioneri. On avoinna myös päivällä. Hyvää viiniä!

    • pargaan

      Mihin aikaan elokuussa olet Tropicalissa? Itse olen viimeisen viikon.

    • tarkennus

      Aurinkomatkta.ojen sivuilta ko. hotellin kohdalta löytyy tietoa kaupois

    • sinisilmä

      Hello - ja kiitos kommenteista. Eli nyt voin tosiaankin huolettomasti odottaa matkaa; syyskuussa pari keskimmäistä viikkoa - kun "yksin siellä Pargassa olen".
      Ja joo, retket toki kuuluvat ohjelmaan - täytynee kyllä se Korfukin käydä katsomassa, kun sinne nyt "samalla" pääsee.

      • pargaan

        Olen aiemmin, en jaksanut odottaa syyskuun loppupuolta, oli pakko lähteä aiemmin.


    • Unelmaloma

      Olen pari kertaa Pargassa lomaillut. Viime kerrasta on muutama vuosi aikaa. Olen ollut Tropicalissa ja Elenassa. Elena oli mukavampi, hieman enemmän palveluja. Tropicalissa ainakin siihen aikaan ei vastaanotto ollut useinkaan auki. Perivolista en minäkään enää jälkimmäisellä lomallani pitänyt, koska todellakin kirjoittivat laskun paperiseen pöytäliinaan. Ampiaisetkin hääräsivät ruoan kimpussa. Luepa Kreikkanetistä lisää arvosteluja Tropicalista ja Pargasta.

      • hyvähotelli

        Vastaanotto sa auki muutakuin silloin kun tulee uudet asiakkaat kohdalla tiedot
        ja se on kerran viikossa.
        Allas suljetaan suhteellisen aikaisin, joku siivoaa alueen ja baari suljetaan myös.
        AMn sivuilla on hotellin palvelut,, lukekaa sieltä.
        Elenan huoneissa on vanhaa imitoivat, ikävät kalusteet.

        Tropicalin piha-alue on viehättävä, väljä.
        Taas menossa Tropicaliin...


      • korjaus
        hyvähotelli kirjoitti:

        Vastaanotto sa auki muutakuin silloin kun tulee uudet asiakkaat kohdalla tiedot
        ja se on kerran viikossa.
        Allas suljetaan suhteellisen aikaisin, joku siivoaa alueen ja baari suljetaan myös.
        AMn sivuilla on hotellin palvelut,, lukekaa sieltä.
        Elenan huoneissa on vanhaa imitoivat, ikävät kalusteet.

        Tropicalin piha-alue on viehättävä, väljä.
        Taas menossa Tropicaliin...

        corr... vastaanotto ei ole auki muutakuin...


      • näinon
        korjaus kirjoitti:

        corr... vastaanotto ei ole auki muutakuin...

        Ne joilla loman päätarkoitus on biletys ja juominen, Parga on väärä paikka.


      • vastaaja...

        Luen ja myös kirjoitan......"


      • tosi-ihastunut

        Niitä amppareita oli todella plajon, jouduttiin vaihtamaan pöytää mutta perässähän ne tulivat.
        Kreikassa on saatavana "laitteita" joilla voi kätevästi pyydystää ja tappaa ampiaisen. Pefkosin yhdessä ravtintolassa oli tarjoilijoilla sellainen, jos sinne joku ampiainen sattui eksymään. Oli kyllä ns. paremman luokan paikka.
        Kannattaa myös retkeillä, seudulla on upeaa nähtävää.
        Kreikkanetissä ei ole kovinkaan monta jotka Tropicalissa olisivat asuneet.
        Pargaan hurahtaneita on kyllä aika monta.
        Tänä vuonna jo viides kerta!!
        Suuressa kaupungissa asuvana pargan tyyppinen kylä sopii erinomaisesti.
        Harrastan akryyli- ja akvarellimaalsuat, teen luonnoksia jonkin verran siellä.


      • kävijä123
        hyvähotelli kirjoitti:

        Vastaanotto sa auki muutakuin silloin kun tulee uudet asiakkaat kohdalla tiedot
        ja se on kerran viikossa.
        Allas suljetaan suhteellisen aikaisin, joku siivoaa alueen ja baari suljetaan myös.
        AMn sivuilla on hotellin palvelut,, lukekaa sieltä.
        Elenan huoneissa on vanhaa imitoivat, ikävät kalusteet.

        Tropicalin piha-alue on viehättävä, väljä.
        Taas menossa Tropicaliin...

        AM:n sivuilla on Tropicalin yksilstä kuva, siitäkin näkee että yksiö on tilava.


    • asiakas....

      On kokemusta vain kolmannen kerroksen huoneistoista, ei ole itikat vaivanneet.
      Hotellissa ei ole puutteita, se ei ole mikään ala-arvoinen läävä.
      Joku on jo sulle vastannut liittyen huoneistoihin.
      Jos et ole ihan 150-kiloinen, mahdut yksiöönkin ja tilaa jää!!!
      Parvekkeet ovat tilavia, huoneet erittäin tilavia.

    • muutaman kerran

      En ole Tropicalissa matkannut, mutta asunut olen kyllä.

      • kokemusta

        Tropicalissa on joka kerta ollut pääosin normaaleja asiakkaita, ei siis mitään
        "suurkuluttajia".
        Silloin kun matkan saa esullisesti, reissuun lähtee tietysti myös niitä joille ei ole väliä minne menee, kunhan vain tarjoilu pelaa.
        Toissa kesänä oli yksi herrasväki, jossa rouva oli "kantokunnossa" eikä herrakaan kovin reipas! Hävettää tietysti, mutta itsensä tosiasissa häpäisevät, ei muita.
        Asiakkaat ovat pääosin keski-ikäisiä eikä muissakaan majapaikoissa ole bilettäjiä, kylässä ei ole yhtään diskoa.


      • kiinnostunut123
        kokemusta kirjoitti:

        Tropicalissa on joka kerta ollut pääosin normaaleja asiakkaita, ei siis mitään
        "suurkuluttajia".
        Silloin kun matkan saa esullisesti, reissuun lähtee tietysti myös niitä joille ei ole väliä minne menee, kunhan vain tarjoilu pelaa.
        Toissa kesänä oli yksi herrasväki, jossa rouva oli "kantokunnossa" eikä herrakaan kovin reipas! Hävettää tietysti, mutta itsensä tosiasissa häpäisevät, ei muita.
        Asiakkaat ovat pääosin keski-ikäisiä eikä muissakaan majapaikoissa ole bilettäjiä, kylässä ei ole yhtään diskoa.

        Onko joku ollut tänä vuonna Elenassa tai Tropicalissa, kiinnostaa onko lähin kauppa eli Gregs avoinna vielä silloin kun illalla saavutaan hotellille?
        Jotta saa aamiaistarvikkeita ostettua, sitä kyselen.


      • kävijä myös
        kiinnostunut123 kirjoitti:

        Onko joku ollut tänä vuonna Elenassa tai Tropicalissa, kiinnostaa onko lähin kauppa eli Gregs avoinna vielä silloin kun illalla saavutaan hotellille?
        Jotta saa aamiaistarvikkeita ostettua, sitä kyselen.

        Muistan edellisiltä vuosilta että kauppa on auki klo 22.00 tai 23.00.


      • että silleen
        kokemusta kirjoitti:

        Tropicalissa on joka kerta ollut pääosin normaaleja asiakkaita, ei siis mitään
        "suurkuluttajia".
        Silloin kun matkan saa esullisesti, reissuun lähtee tietysti myös niitä joille ei ole väliä minne menee, kunhan vain tarjoilu pelaa.
        Toissa kesänä oli yksi herrasväki, jossa rouva oli "kantokunnossa" eikä herrakaan kovin reipas! Hävettää tietysti, mutta itsensä tosiasissa häpäisevät, ei muita.
        Asiakkaat ovat pääosin keski-ikäisiä eikä muissakaan majapaikoissa ole bilettäjiä, kylässä ei ole yhtään diskoa.

        AM:n sivuilta kohdasta ravintolat ja huvit lainattua:Kesäkuukausina kaupungin baarit, musiikkibaarit ja diskot ovat kuitenkin iltaisn täynnä juhlijoita. Heinä-elokuussa iltaelämä on vilkasta.


      • utelias vaan
        että silleen kirjoitti:

        AM:n sivuilta kohdasta ravintolat ja huvit lainattua:Kesäkuukausina kaupungin baarit, musiikkibaarit ja diskot ovat kuitenkin iltaisn täynnä juhlijoita. Heinä-elokuussa iltaelämä on vilkasta.

        Missähän siellä mahtaa olla disko? Baareja on kyllä rantakadulla etebkin, en tiedä
        mitä on Valtoksen suunnalla.


    • Luludi

      Pargaan ja Tropicaliin menossa minäkin, elokuun puollivälissä kahdeksi viikoksi. Olisin mieluummin mennyt vasta syyskuussa välttääkseni pahimman kuumuuden ja turistitungoksen, mutta työasioiden takia ei onnistu.

      Mielelläni tapaisin muita yksin matkustavia, kun esim. illalla syömään meneminen on mukavampaa porukalla.

      • sarita11

        Mikä päivä sulla on lähtöpäivä?
        Eli oletko vielä 23.8 siellä?
        Itse tulee silloin Tropicaliin. Matkaan nyt yksin.
        Mielellään menee illalla tarvernaan jonkun kanssa, olen ollut jo useamman kerran
        Pargassa, ja sama hotelli ollut.


      • sarita11

        Luludi, sen verran voi lohduttaa ettei Tropocalin huoneissa ole kuumaa, ovat läpi talon huoneistoja ja kun laittaa sisemmän parvekkeen oven auki, ritilästä tulee viileätä.


      • Luludi
        sarita11 kirjoitti:

        Luludi, sen verran voi lohduttaa ettei Tropocalin huoneissa ole kuumaa, ovat läpi talon huoneistoja ja kun laittaa sisemmän parvekkeen oven auki, ritilästä tulee viileätä.

        sarita11, olen tuolloin vielä paikalla viikon :-)

        (Olin viime vuonna myös Tropicalissa ja vaikka olin syyskuussa, oli kyllä kuumaa öisin, ja nyt meinaan tod.näk ottaa ilmastoinnin).

        Pargassa nähdään :-)


      • sarita11
        Luludi kirjoitti:

        sarita11, olen tuolloin vielä paikalla viikon :-)

        (Olin viime vuonna myös Tropicalissa ja vaikka olin syyskuussa, oli kyllä kuumaa öisin, ja nyt meinaan tod.näk ottaa ilmastoinnin).

        Pargassa nähdään :-)

        Meillä on ollut aina huone ylhäällä eli 3.krs.
        Ollaan oltu heinäkuussa kaksi kertaa ja lokakuussa 1 krt, toukokuussa kerran.
        Kaksi krt olen ollut yksin liikkeellä, muulloin on ollut matkaseuraa.
        Jos huoneisto on alempana, voi olla kuumaa.
        Itselläni oli yläkerran kulmahuoneisto, parveke Elenaa kohti, se taisi olla
        paras. Taisi olla juuri viime kesänä kun altaalla oli niin kuumaa ettei ketään näkynyt.
        Se oli heinäkuun loppupuolta.
        Näemme Pargasas!
        sarita11


      • Ilena.....
        sarita11 kirjoitti:

        Meillä on ollut aina huone ylhäällä eli 3.krs.
        Ollaan oltu heinäkuussa kaksi kertaa ja lokakuussa 1 krt, toukokuussa kerran.
        Kaksi krt olen ollut yksin liikkeellä, muulloin on ollut matkaseuraa.
        Jos huoneisto on alempana, voi olla kuumaa.
        Itselläni oli yläkerran kulmahuoneisto, parveke Elenaa kohti, se taisi olla
        paras. Taisi olla juuri viime kesänä kun altaalla oli niin kuumaa ettei ketään näkynyt.
        Se oli heinäkuun loppupuolta.
        Näemme Pargasas!
        sarita11

        Kuulin juuri tänään että tropicalissa majoittuu maalauskurssilaisia alkeen 30.8.
        Eli puolet huoneista on varattu sille ryhmälle.
        Me ei olla siellä enää silloin.


      • sarita11
        Luludi kirjoitti:

        sarita11, olen tuolloin vielä paikalla viikon :-)

        (Olin viime vuonna myös Tropicalissa ja vaikka olin syyskuussa, oli kyllä kuumaa öisin, ja nyt meinaan tod.näk ottaa ilmastoinnin).

        Pargassa nähdään :-)

        Meillä on ollut 3.krs kulmahuoneisto kerran, siihen paistaa aurinko aamusta, ei ollut kuumaa lainkaan. Merinäköala myös paras, vaikka se meri onki aika etäällä mutta kuitenkin.


      • miettivä....

        Luludi, löytyikö seuraa iltasyömisiin?
        Eli onko minkä verran yksin matkaavia yleensä Pargassa/Tropicalissa


      • abcde......
        miettivä.... kirjoitti:

        Luludi, löytyikö seuraa iltasyömisiin?
        Eli onko minkä verran yksin matkaavia yleensä Pargassa/Tropicalissa

        Luludi ei varmaan ole ollut Tropicalissa/Pargassa.


      • kreikkanet
        abcde...... kirjoitti:

        Luludi ei varmaan ole ollut Tropicalissa/Pargassa.

        Luludi ei tosiaan tiedä Pargasta mitään, kyselee toisilla palstoilla Pargan kehutuimman ravintolan osoitetta!


      • entiiä
        kreikkanet kirjoitti:

        Luludi ei tosiaan tiedä Pargasta mitään, kyselee toisilla palstoilla Pargan kehutuimman ravintolan osoitetta!

        Mikä se kehutuin paikka on?


      • Luludi
        kreikkanet kirjoitti:

        Luludi ei tosiaan tiedä Pargasta mitään, kyselee toisilla palstoilla Pargan kehutuimman ravintolan osoitetta!

        Kyllä Luludi tietää, mutta reissaa paljon Pargan ulkopuolella eikä käy kovinkaan usein ravintoloissa. Esim. kolmen Pargan reissun aikana olen varmaankin syönyt Pargan omissa ravintoloissa vain n. 4 kertaa, loput muualla tai piknikillä.

        Olkaapa ihmiset ystävällisiä.


      • Luludi
        kreikkanet kirjoitti:

        Luludi ei tosiaan tiedä Pargasta mitään, kyselee toisilla palstoilla Pargan kehutuimman ravintolan osoitetta!

        Juu, jos sitä osoitetta kysyy, se kertoo tietenkin, ettei tiedä mitään.

        Mitään painoa ei ole muulla runsaalla tiedolla, vaan yksinomaan tällä ravintolan osoitteella. Jos sen tietää, tietää kaiken, mutta jos sitä ei tiedä, ei tiedä mitään.


      • Luludi
        Luludi kirjoitti:

        Juu, jos sitä osoitetta kysyy, se kertoo tietenkin, ettei tiedä mitään.

        Mitään painoa ei ole muulla runsaalla tiedolla, vaan yksinomaan tällä ravintolan osoitteella. Jos sen tietää, tietää kaiken, mutta jos sitä ei tiedä, ei tiedä mitään.

        abcde ja miettivä, olin kyllä Tropicalissa elokuussa, olitteko te? Annetaanko tuntomerkkejä? Ei täällä, niin jos kreikka.netin puolella rekisteröityjen käyttäjien ketjussa?


      • ajattelen...
        Luludi kirjoitti:

        Juu, jos sitä osoitetta kysyy, se kertoo tietenkin, ettei tiedä mitään.

        Mitään painoa ei ole muulla runsaalla tiedolla, vaan yksinomaan tällä ravintolan osoitteella. Jos sen tietää, tietää kaiken, mutta jos sitä ei tiedä, ei tiedä mitään.

        Miksi kysyt osoitetta jos et käy pargan tavernoissa?
        naisen logiikkaa siis?


      • Luludi

        Joskus käyn - haittaakse?


    • Luludi

      Hyvä lähteä tuolloin, koska noin iso ryhmällä voisi kuvitella olevan aika omat kuvionsa ja vievän tilaa monella tavalla... Mistä muuten kuulit?

      • Ilena....

        Odottelin Aleksilla ratikkaa päivällä.
        Vieressäni penkillä istuva rouva alkoi jutella niitä näitä, tultii sääasioihin, kuumuuteen jne.
        Aloin ihastella sitä miten Kreikassa on monessa paikkaa hyvä ilma, oliivipuut
        puhdistavat ilmaa.
        Kerroin että me mennään lomalle Kreikkaan, johtuen mm viileästä alkukesästä.
        Kysyi minne sinne ja kun vastasin että Pargaan, kysyi hotellia.
        Sanoi meneväänsä maalauskurssille 30.08 Tropicaliin, oli ollut myös viime syksynä kurssilla, sama majoitus.
        Oli ihastunut Tropicaliin, samoin muutkin opettajaa myöten.
        Vielä raitsikassa jatkettiin juttua aiheesta.


    • Luludi

      Siis: hyvä lähteä POIS tuolloin.

      • myös siellä maalannu

        joo, ei haluaisi olla tuolloin, vaikka menevät ulos luontoon, mutta pitävät hotellissa sen arvostelupalaverinsa päivittäin. Näin on aian tapana.
        Pargassa on ollut aiemminkni maalauskursseja, samoin valokuvauskursseja.


      • pargaan
        myös siellä maalannu kirjoitti:

        joo, ei haluaisi olla tuolloin, vaikka menevät ulos luontoon, mutta pitävät hotellissa sen arvostelupalaverinsa päivittäin. Näin on aian tapana.
        Pargassa on ollut aiemminkni maalauskursseja, samoin valokuvauskursseja.

        Jos nyt oikein muistan Tropical on täynnä 30.9 viikon ajan. haien elokuun loppua ja syyskuuta.


      • lillian
        pargaan kirjoitti:

        Jos nyt oikein muistan Tropical on täynnä 30.9 viikon ajan. haien elokuun loppua ja syyskuuta.

        Tropical on hyvällä paikalla, ei tarvi kiivetä kuumuudessa pitkin rinteitä.
        Kauppoja on lähellä, samoin yksi erinomainen taverna Dokos lähellä bensistä.
        Kordas on paras supermarket.


      • Luludi
        lillian kirjoitti:

        Tropical on hyvällä paikalla, ei tarvi kiivetä kuumuudessa pitkin rinteitä.
        Kauppoja on lähellä, samoin yksi erinomainen taverna Dokos lähellä bensistä.
        Kordas on paras supermarket.

        En koskaan muista/pane mieleen noiden kauppojen nimiä :-) Se, missä itse tykkäsin useimmiten käydä, on keskustassa viistosti kirkon takana.


      • anneli9
        Luludi kirjoitti:

        En koskaan muista/pane mieleen noiden kauppojen nimiä :-) Se, missä itse tykkäsin useimmiten käydä, on keskustassa viistosti kirkon takana.

        Kordas on hyvä, on lähellä Elenaa ja Tropicalia. heillä on myös palvelu eli tuodaan haluttaessa ostokset hotellille, mikäli haluaa.
        Hyvä juttu jos on esim. vettä paljon isommalle joukolle. Kovin kaukaa ei jaksa ostoksia kantaa kauempaa.
        Kaukana eli siellä missä on mm. AM:n toimisto, posti jne ,on tori joka on avoinna maanantaina ja perjantaina. Tuoreita vihanneksia, hedelmiä saatavana.
        Coop market oli aika hyvä, irtomyynnissä juustoam salaattia,kinkkua jne.
        Se on kuitenkin lopetettu valitettavasti. Oli lähellä Piso Krionerin rantaa.


      • pargaan
        anneli9 kirjoitti:

        Kordas on hyvä, on lähellä Elenaa ja Tropicalia. heillä on myös palvelu eli tuodaan haluttaessa ostokset hotellille, mikäli haluaa.
        Hyvä juttu jos on esim. vettä paljon isommalle joukolle. Kovin kaukaa ei jaksa ostoksia kantaa kauempaa.
        Kaukana eli siellä missä on mm. AM:n toimisto, posti jne ,on tori joka on avoinna maanantaina ja perjantaina. Tuoreita vihanneksia, hedelmiä saatavana.
        Coop market oli aika hyvä, irtomyynnissä juustoam salaattia,kinkkua jne.
        Se on kuitenkin lopetettu valitettavasti. Oli lähellä Piso Krionerin rantaa.

        Laitan tännekin tiedon, että Tropicalissa ei kahvinkeittimet toimi, on käytetty hanavettä, joka oli on kalkkipitoista, se on tukkinut keittimen.
        Näin oli kolmen seurueen kohdalla, vedenkeitin löytyy ja se toimii aina.


      • kreetanet
        anneli9 kirjoitti:

        Kordas on hyvä, on lähellä Elenaa ja Tropicalia. heillä on myös palvelu eli tuodaan haluttaessa ostokset hotellille, mikäli haluaa.
        Hyvä juttu jos on esim. vettä paljon isommalle joukolle. Kovin kaukaa ei jaksa ostoksia kantaa kauempaa.
        Kaukana eli siellä missä on mm. AM:n toimisto, posti jne ,on tori joka on avoinna maanantaina ja perjantaina. Tuoreita vihanneksia, hedelmiä saatavana.
        Coop market oli aika hyvä, irtomyynnissä juustoam salaattia,kinkkua jne.
        Se on kuitenkin lopetettu valitettavasti. Oli lähellä Piso Krionerin rantaa.

        Vettä myydään myös Tropicalin baarissa, mutta muut juotavat on tuotava muualta!


      • pargaan
        kreetanet kirjoitti:

        Vettä myydään myös Tropicalin baarissa, mutta muut juotavat on tuotava muualta!

        Totta, siitä saa vettä.


      • muualta luettua
        pargaan kirjoitti:

        Laitan tännekin tiedon, että Tropicalissa ei kahvinkeittimet toimi, on käytetty hanavettä, joka oli on kalkkipitoista, se on tukkinut keittimen.
        Näin oli kolmen seurueen kohdalla, vedenkeitin löytyy ja se toimii aina.

        Luin jostain että Tropicalissa oli ollut ainakin kirjoittajan huoneessa kahvinkeitin joka toimi. Eli oli hankittu uusi.
        Toivottavasti ei id....tit laita hanavettä keittimeen ja tuki keittimiä.


      • tarkennusta
        kreetanet kirjoitti:

        Vettä myydään myös Tropicalin baarissa, mutta muut juotavat on tuotava muualta!

        Muut juotavat on ostettava kaupoista mutta omia juomia ei saa viedä alataalle. ne ostetaan baarista.


    • Luludi

      Juuri näin. Itse en tosin kaivannut kahvinkeitintä (enkä muista sitä huoneessani nähneenikään), kun tyydyin murukahviin ja vedenkeitin riitti mainiosti.

      Muistatteko vihannestorin aukioloaikoja? Viimeksi en ennättänyt :paikalle -(

      • pargaan

        Meillä oli keitin kaapissa, näki että joku oli ennen meitä yrittänyt sitä käyttää, oli vettä säiliössä, suodatinpussi paikallaan .
        Yritin minäkin, mutta ei toiminut.
        Murukahvia saa lähimmästä marketusta (Gregs) ei se yhtä hyvää ole kun oikea kahvi, mutta juon kahvia vain aamulla.
        Vihannes-ja hedelmätori on auki varhaisesta aamusta, olisko klo 13:een, ei pitempään.
        Mentiin heti aamusta, taisi olla n. klo 9, samalla ostettiin postista postimerkkejä.
        Tosi tuoreita, mehukkaita hedelmiä oli torilla, parempia kuin kaupassa.


      • Luludi
        pargaan kirjoitti:

        Meillä oli keitin kaapissa, näki että joku oli ennen meitä yrittänyt sitä käyttää, oli vettä säiliössä, suodatinpussi paikallaan .
        Yritin minäkin, mutta ei toiminut.
        Murukahvia saa lähimmästä marketusta (Gregs) ei se yhtä hyvää ole kun oikea kahvi, mutta juon kahvia vain aamulla.
        Vihannes-ja hedelmätori on auki varhaisesta aamusta, olisko klo 13:een, ei pitempään.
        Mentiin heti aamusta, taisi olla n. klo 9, samalla ostettiin postista postimerkkejä.
        Tosi tuoreita, mehukkaita hedelmiä oli torilla, parempia kuin kaupassa.

        Muistatko, oliko tori auki joka aamu? Jotenkin muistelen, että oli vain muutamana päivänä viikosta, muistakonkohan oikein...?

        Juu, murut menee paremman puutteessa, kun ovat niin helppokäyttöisiä.


      • pargaan
        Luludi kirjoitti:

        Muistatko, oliko tori auki joka aamu? Jotenkin muistelen, että oli vain muutamana päivänä viikosta, muistakonkohan oikein...?

        Juu, murut menee paremman puutteessa, kun ovat niin helppokäyttöisiä.

        Ei, se on vain maanayaisin ja perjantaisn, niin on ollut useana vuonna. Viime kesänä siellä eka kerran kävin.
        Lähimmäsät eli Gregs-marketista saa NescafeColdenia pienehköissä purkeissa, ostin sieltä kun oli viime vuonna Stockmann-kahvia jota sitten ei voinut keittää.


    • Luludi

      Ma tai pe siis torille :-)

      Itse hankin ekalla Pargan matkallani kolme vuotta sitten murukahvia (en muista mistä) ja vein saman purkin mukanani Tropicaliin viime vuonna ;-) (ei ihan maistu Suomessa). Jospa tänä vuonna olisi uuden purkin vuoro...

      • sarita11

        Tuo on hyvä idea, Suomesta ei saa niissä pienissä purkeissa murukahvia.
        Voiskohan luottaa siihen että Gregsmarket on auki silloin illalla kun mennään eli saisi kahvia pienessä purkissa siellä, ei tarvisi ottaa täältä mukaan,
        Eli jos ostaa sieltä, tuo purkin mukanaan ja seuraavana vuonna voi sen purkin täyttää täälllä kotona.
        Mieheni juo myös kotona ajoittain murukahvia eli pieni purkki tyhjenee kyllä kotioloissa.
        Kahvia on saatava aamulla, muuten ei elosta tule mitään, ei eders pargassa!


      • sarita11
        sarita11 kirjoitti:

        Tuo on hyvä idea, Suomesta ei saa niissä pienissä purkeissa murukahvia.
        Voiskohan luottaa siihen että Gregsmarket on auki silloin illalla kun mennään eli saisi kahvia pienessä purkissa siellä, ei tarvisi ottaa täältä mukaan,
        Eli jos ostaa sieltä, tuo purkin mukanaan ja seuraavana vuonna voi sen purkin täyttää täälllä kotona.
        Mieheni juo myös kotona ajoittain murukahvia eli pieni purkki tyhjenee kyllä kotioloissa.
        Kahvia on saatava aamulla, muuten ei elosta tule mitään, ei eders pargassa!

        Parga vaikuttaa supersuositulta lomakohteelta, keskustelua tosi paljon eri saiteilla.
        Olen lukenut myös ruotsalaista kalimeraa.


      • omat murut
        sarita11 kirjoitti:

        Tuo on hyvä idea, Suomesta ei saa niissä pienissä purkeissa murukahvia.
        Voiskohan luottaa siihen että Gregsmarket on auki silloin illalla kun mennään eli saisi kahvia pienessä purkissa siellä, ei tarvisi ottaa täältä mukaan,
        Eli jos ostaa sieltä, tuo purkin mukanaan ja seuraavana vuonna voi sen purkin täyttää täälllä kotona.
        Mieheni juo myös kotona ajoittain murukahvia eli pieni purkki tyhjenee kyllä kotioloissa.
        Kahvia on saatava aamulla, muuten ei elosta tule mitään, ei eders pargassa!

        Hei! Suomesta saa murukahvia myös pusseissa, samaa kuin purkeissakin. Helpompi kuljettaa kuin purkki :) Eikä tarvi etsiä ekana loma-aamuna kaupasta.


      • tropicalissa ollut
        omat murut kirjoitti:

        Hei! Suomesta saa murukahvia myös pusseissa, samaa kuin purkeissakin. Helpompi kuljettaa kuin purkki :) Eikä tarvi etsiä ekana loma-aamuna kaupasta.

        kaupat ovat auki myöhään iltaan eli vaikka tulo on illalla, ehtii hyvin kauppaan.
        Pieniä murukahvipurkkeja oli nyt lähes kaikissa marketeissa. Ei tarvi raahata kotoa jos ei halua.


    • Luludi

      Uskoisin, että pieniä murukahvipurkkeja löytyy muualtakin kuin Gregsmarketista, kun valikoimathan ovat melko samanlaiset joka valintamyymälässä. Ostin oman purkkini jostain suht läheltä keskustaa kirkon takaa - olin silloin Hotelli Magdassa (Magdasissa).

      Tykkäsin kovasti muuten siitäkin hotellista, se oli viihtyisä, hyvinhoidettu ja todella idyllinen, mutta Tropicalissa pidän mm. siitä, että kävely keskustaan on melko tasainen, Magdaan se on aika jyrkkä mäki, ja kun sitä väliä kävelee joskus useampaan kertaan päivässä, valitsin noista kahdesta kivasta hotellista nyt toistamiseen Tropicalin.

      • Luludi

        Niin, mietit aukioloaikoja. En ole varma, mutta ovathan ne supermarketit melko myöhään auki. Sitähän voisi ottaa Suomesta mukaan johonkin pussukkaan pari lusikallista murukahvia varmuuden vuoksi ekaa aamua varten.. ;o)

        Pitää käydä tuolla ruotsalaisella foorumilla myös lueskelemassa pahimpaan matkakuumeseen (vaikka tuskin se kuume siitä ainakaan laskee ;o)).


      • pargaan

        Jos asuu Tropicalissa, ei kyllä lähde jotain kahvia hakemaan magdasin suunnalta joka on tosi kaukana.
        Vain Gregsissä oli viime kesänä pieniä purkkeja, ja jos jossain muuallakin on, loppuvat aika nopsaan.
        Käytiin Magdan kautta, kun mnetiin toissa syksynä lokauussa tavernailtaan erääseen vuoristokylään.
        Ei se pikkubussi magdaan päässyt, oli jyrkkyyttä joka puolella, sinne en kyllä haluaisi mennä asumaan.


      • sarita11
        Luludi kirjoitti:

        Niin, mietit aukioloaikoja. En ole varma, mutta ovathan ne supermarketit melko myöhään auki. Sitähän voisi ottaa Suomesta mukaan johonkin pussukkaan pari lusikallista murukahvia varmuuden vuoksi ekaa aamua varten.. ;o)

        Pitää käydä tuolla ruotsalaisella foorumilla myös lueskelemassa pahimpaan matkakuumeseen (vaikka tuskin se kuume siitä ainakaan laskee ;o)).

        Kalimerassa kerrotaan ainakin eri hotelleista, niillä taitaa olla Tjären ja Apollon reissuja ja moni menee omatoimisesti eli lennot jostain ja hotelli netistä.
        Muutamiin ruotsalaisiin olen tutustunut pargassa, pari nuorta miestä asui viime kesänä Elenassa ja yhteen rouvaan tutustuin Albanian retkellä
        viime kesänä.
        mihin aikaan mahtaa bussi olla Pargassa, riippuu siitä miten kaupat on auki kun ollaan perillä. Onhan se bussimatka aika pitkä sentään.
        Toki aamulla saa kahvia jo hotellin baarista, rouva tulee kyllä vasta yhdeksältä yleensä.


      • sarita11
        pargaan kirjoitti:

        Jos asuu Tropicalissa, ei kyllä lähde jotain kahvia hakemaan magdasin suunnalta joka on tosi kaukana.
        Vain Gregsissä oli viime kesänä pieniä purkkeja, ja jos jossain muuallakin on, loppuvat aika nopsaan.
        Käytiin Magdan kautta, kun mnetiin toissa syksynä lokauussa tavernailtaan erääseen vuoristokylään.
        Ei se pikkubussi magdaan päässyt, oli jyrkkyyttä joka puolella, sinne en kyllä haluaisi mennä asumaan.

        Noin klo 22 on varmaan bussi hotellilla, sitten huoneiden luovutus, just ja just saattaa ehtiä Gregsiin.


    • Luludi

      Nimim. Pargaan, en kyllä suositellut ketään Tropicalista hakemaan Magdan vierestä kahvia, kunhan mainitsin vähän omista Pargan taustoistani ja siitä, että murukahvia löytyy monesta paikasta.

      (Mäkien sietäminen riippuu myös kunnosta, eli itselleni ei Magdasiin johtava mäki ollut liikaa. AM-bussi vei melko viereen, parikymmentä metriä piti kävellä matkatavaroiden kanssa, Tropicaliin käveltiin enemmän päätieltä).

      • Luludi

        sarita11, sama lentoaika minullakin, vain viikkoa aikaisemmin :o)


      • ilikeparga
        Luludi kirjoitti:

        sarita11, sama lentoaika minullakin, vain viikkoa aikaisemmin :o)

        Magdasiin on mäki, Tropicalin etuna on sijanti tasamaalla.
        Kaikki ikäihmiset eivät edes kykene kipuamaan mäkiä liikkumisrajoitteista johtuen.
        Tropicalista on sopiva kävelymatka kylän keskustaan eli saa samalla tarpeellista liikuntaa. Kymmenessä minuutissa on jo keskustassa, en nyt tarkoita ihan ankkurilla asti mutta lähimmän rannan kohdilla kyllä.


    • Luludi

      Juu, eihän tässä nyt pidä Tropicalia ja Magdaa sen enempää vertailla, kunhan kerroin omasta ensimmäisestä Pargan hotellistani, joka oli mukava. Kuten tuossa ylemmässä viestissä sanon, valitsin Tropicalin uudelleen mm. sen helpon kävelymatkan takia, jota kovalla helteellä osaa arvostaa.

    • jälleen sinne

      Tropical on perushyvä huoneistohotelli, rauhallisella paikalla, hyvinhoidettu kaikin puolin.

      • Luludi

        Jälleen sinne - koska olet menossa?


      • jälleen sinne
        Luludi kirjoitti:

        Jälleen sinne - koska olet menossa?

        Syyskuussa on lähtö eli kaksi viimeistä viikkoa.


    • Luludi

      Se on hyvä ajankohta. Joudun menemään tänä vuonna elokuussa, mutta syyskuu on minulle paras aika Kreikassa.

      • Parga-fani

        Pargasta ja huoneistohotelli Tropicalista juuri palanneena voin kertoa, että huoneen luovutus on klo.16 ja lähtö 17.20. Vaatteet voi hyvin vaihtaa huoneessa ja vielä huilia hetken altaalla ennen lähtöä. Huoneet sopivan tilavia ja suihku ok. Lähin market parin kivenheiton päässä. Suihku-wc-tilan lattian kuivaukseen siivooja toimittaa aina uuden lattiapyyhkeen. Rauhallinen mukava huoneistohotelli.


      • sarita11
        Parga-fani kirjoitti:

        Pargasta ja huoneistohotelli Tropicalista juuri palanneena voin kertoa, että huoneen luovutus on klo.16 ja lähtö 17.20. Vaatteet voi hyvin vaihtaa huoneessa ja vielä huilia hetken altaalla ennen lähtöä. Huoneet sopivan tilavia ja suihku ok. Lähin market parin kivenheiton päässä. Suihku-wc-tilan lattian kuivaukseen siivooja toimittaa aina uuden lattiapyyhkeen. Rauhallinen mukava huoneistohotelli.

        Kiitos sinullle tiedosta, oli ystävällistä kertoa tuo tieto.

        (tuollaista arvelinkin, kun kaikki asiakkaat käyttävät samoja lentoja)
        Sama kokemus on lattiapyyhkeestä, siivooja vaihtaa sen aina.
        Taitaa olla se supernopea siivooja siellä (albanialainen nainen) edelleen. Hän on todella palvelualtis kaikin tavoin ja nopea.
        Elenan asiakkaista joku kertoi ihmetelleensä naisen vauhtia, sanoin että hän on todella kuin ohjus!


    • Luludi

      Kiitos Parga-fanille tiedosta :o)

      Oliko hyvä matka?

      • Parga-fani

        Kiitos kysymästä! Matka onnistui todella hyvin. Olin matkalla yhden lapsen kanssa, pääasiassa rantalomaa viettämässä. Lämpötila oli juuri sopiva, alkuviikosta 24-26, viimeisenä päivänä 33astetta. Jos haluaa valmiiseen aamupalapöytään, kannattaa käydä vaikka hotelli Alfassa aamupala-buffetissa. Tarjoillaan klo. 8-10 ja hinta 6e. Sijaitsee melko lähellä Tropicalia, kana-aitauksen kohdalta vasemmalle ja Perivolin nurkalta oikealle kohti rantaa jonkin matkaa. Hyvää matkaa teillekin!


      • Parga-fani
        Parga-fani kirjoitti:

        Kiitos kysymästä! Matka onnistui todella hyvin. Olin matkalla yhden lapsen kanssa, pääasiassa rantalomaa viettämässä. Lämpötila oli juuri sopiva, alkuviikosta 24-26, viimeisenä päivänä 33astetta. Jos haluaa valmiiseen aamupalapöytään, kannattaa käydä vaikka hotelli Alfassa aamupala-buffetissa. Tarjoillaan klo. 8-10 ja hinta 6e. Sijaitsee melko lähellä Tropicalia, kana-aitauksen kohdalta vasemmalle ja Perivolin nurkalta oikealle kohti rantaa jonkin matkaa. Hyvää matkaa teillekin!

        Edelliseen viestiin lisäyksenä,en ole sama Parga-fani, kuin aikaisemmin ketjussa, meitä Parga-fanejahan riittää!


      • Pargafun
        Parga-fani kirjoitti:

        Kiitos kysymästä! Matka onnistui todella hyvin. Olin matkalla yhden lapsen kanssa, pääasiassa rantalomaa viettämässä. Lämpötila oli juuri sopiva, alkuviikosta 24-26, viimeisenä päivänä 33astetta. Jos haluaa valmiiseen aamupalapöytään, kannattaa käydä vaikka hotelli Alfassa aamupala-buffetissa. Tarjoillaan klo. 8-10 ja hinta 6e. Sijaitsee melko lähellä Tropicalia, kana-aitauksen kohdalta vasemmalle ja Perivolin nurkalta oikealle kohti rantaa jonkin matkaa. Hyvää matkaa teillekin!

        Olemme myös huomanneet tuon aamiasvaihtoehdon. Näyttää kivalta paikalta, mutta hieman hankala jos on erikoisruokavalio eli ei voi leipää syödä.
        Siksi otetaan huoneistohotelli aina eikä siinä ole riippuvainen mistään ajasta.
        kiitos Pargan terveisistä, matka tulossa.


      • Eka Parga-fani
        Parga-fani kirjoitti:

        Kiitos kysymästä! Matka onnistui todella hyvin. Olin matkalla yhden lapsen kanssa, pääasiassa rantalomaa viettämässä. Lämpötila oli juuri sopiva, alkuviikosta 24-26, viimeisenä päivänä 33astetta. Jos haluaa valmiiseen aamupalapöytään, kannattaa käydä vaikka hotelli Alfassa aamupala-buffetissa. Tarjoillaan klo. 8-10 ja hinta 6e. Sijaitsee melko lähellä Tropicalia, kana-aitauksen kohdalta vasemmalle ja Perivolin nurkalta oikealle kohti rantaa jonkin matkaa. Hyvää matkaa teillekin!

        Hei Parga-fani!
        Mainitsit kana-aitauksen, niin aattelin kysästä, että olivatko ne koiraparat vieläkin siellä pienessä kopissa? "koiraihmisenä" säälitti ne tosi paljon pari vuotta sitten!
        Ihanaa että Parga-faneja on näinkin paljon!


      • no name
        Eka Parga-fani kirjoitti:

        Hei Parga-fani!
        Mainitsit kana-aitauksen, niin aattelin kysästä, että olivatko ne koiraparat vieläkin siellä pienessä kopissa? "koiraihmisenä" säälitti ne tosi paljon pari vuotta sitten!
        Ihanaa että Parga-faneja on näinkin paljon!

        Missä ne koirat ovat olleet, en ole nähnyt, vaikka monena vuonna olen tuossa
        asunut.


      • Eka Parga-fani
        no name kirjoitti:

        Missä ne koirat ovat olleet, en ole nähnyt, vaikka monena vuonna olen tuossa
        asunut.

        no name, kana-aitauksen sisällä oli pieni koppi, jossa silloin asustelikolme koiraa!
        En kertaakaan nähnyt niitä "vapaana" vaan kököttivät kopissaan, toivottavasti ovat päässeet paremmille metsästysmaille, ajokoiran tyyppisiä olivatkin!


      • sally....
        Parga-fani kirjoitti:

        Kiitos kysymästä! Matka onnistui todella hyvin. Olin matkalla yhden lapsen kanssa, pääasiassa rantalomaa viettämässä. Lämpötila oli juuri sopiva, alkuviikosta 24-26, viimeisenä päivänä 33astetta. Jos haluaa valmiiseen aamupalapöytään, kannattaa käydä vaikka hotelli Alfassa aamupala-buffetissa. Tarjoillaan klo. 8-10 ja hinta 6e. Sijaitsee melko lähellä Tropicalia, kana-aitauksen kohdalta vasemmalle ja Perivolin nurkalta oikealle kohti rantaa jonkin matkaa. Hyvää matkaa teillekin!

        Hinta on aika kohtuullinen jos valikoimaa on.
        Mahtaako olla "kylmäpöytä" eli tuotteet kylmäsä, ei auringon paahteessa.


      • ??????
        sally.... kirjoitti:

        Hinta on aika kohtuullinen jos valikoimaa on.
        Mahtaako olla "kylmäpöytä" eli tuotteet kylmäsä, ei auringon paahteessa.

        kanat vai koirat?


      • tropicalissa ollut
        Eka Parga-fani kirjoitti:

        Hei Parga-fani!
        Mainitsit kana-aitauksen, niin aattelin kysästä, että olivatko ne koiraparat vieläkin siellä pienessä kopissa? "koiraihmisenä" säälitti ne tosi paljon pari vuotta sitten!
        Ihanaa että Parga-faneja on näinkin paljon!

        Koirat olivat edelleen kopeissa, haukkuivat äänekkäästi jos jotain ääniä kuului illalla tai yöllä-
        Kreikkalaiset pitävät eläimiä kehnosti.


      • pähkäilijä
        tropicalissa ollut kirjoitti:

        Koirat olivat edelleen kopeissa, haukkuivat äänekkäästi jos jotain ääniä kuului illalla tai yöllä-
        Kreikkalaiset pitävät eläimiä kehnosti.

        Hei! Hiljan palanneet, oliko hyttysiä tähän aikaan?


      • eka parga-fani
        tropicalissa ollut kirjoitti:

        Koirat olivat edelleen kopeissa, haukkuivat äänekkäästi jos jotain ääniä kuului illalla tai yöllä-
        Kreikkalaiset pitävät eläimiä kehnosti.

        Kiitos tropicalissa ollut, vaikka olisin toivonut koirien jo häipyneen1
        Jännä että monet ovat käyneet useita kertoja, mutta eivät nää eivätkä kuule mitään!


      • pargassa ollut
        Eka Parga-fani kirjoitti:

        Hei Parga-fani!
        Mainitsit kana-aitauksen, niin aattelin kysästä, että olivatko ne koiraparat vieläkin siellä pienessä kopissa? "koiraihmisenä" säälitti ne tosi paljon pari vuotta sitten!
        Ihanaa että Parga-faneja on näinkin paljon!

        Koiria oli niissä pienissä kopeissa edelleen. Tosi kurjaa , kreikkalaiset kohtevelat eläimiä erittäin huonosti.


      • tropicalissa ollut
        pähkäilijä kirjoitti:

        Hei! Hiljan palanneet, oliko hyttysiä tähän aikaan?

        Ei ollut hyttysiä, mutta ampiaisai oli.
        Hotellilla kun nautit aamiasita tai muuta, ampiaisia ilmestyi kun tyhjästä.
        Pakko oli paeta sisälle hetkeksi.


      • pähkäilijä
        tropicalissa ollut kirjoitti:

        Ei ollut hyttysiä, mutta ampiaisai oli.
        Hotellilla kun nautit aamiasita tai muuta, ampiaisia ilmestyi kun tyhjästä.
        Pakko oli paeta sisälle hetkeksi.

        Kiitos tiedosta. Harmi, että oli amppareita. Oliko niitä keskustassakin, vai vain Tropicalin lähistöllä. Inhottavia. Mutta on hyttysetkin. Luin juuri, että niitä on erityisen paljon myös Lefkaksella, jota olen myös katsellut..Hanian seudulla en ole törmännyt kumpiinkaan, mutta kohde alkaa olla jo niin monta kertaa nähty, että tekis mieli vaihtaa vähän omaleimaisempaan paikkaan. Parga on yksi lempikohde.


      • Ti?
        pähkäilijä kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Harmi, että oli amppareita. Oliko niitä keskustassakin, vai vain Tropicalin lähistöllä. Inhottavia. Mutta on hyttysetkin. Luin juuri, että niitä on erityisen paljon myös Lefkaksella, jota olen myös katsellut..Hanian seudulla en ole törmännyt kumpiinkaan, mutta kohde alkaa olla jo niin monta kertaa nähty, että tekis mieli vaihtaa vähän omaleimaisempaan paikkaan. Parga on yksi lempikohde.

        Parga omaleimainen?


      • Täh
        Ti? kirjoitti:

        Parga omaleimainen?

        Missä niin lukee????


      • pähtäh
        Täh kirjoitti:

        Missä niin lukee????

        opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi!


      • Mosquitos
        tropicalissa ollut kirjoitti:

        Ei ollut hyttysiä, mutta ampiaisai oli.
        Hotellilla kun nautit aamiasita tai muuta, ampiaisia ilmestyi kun tyhjästä.
        Pakko oli paeta sisälle hetkeksi.

        No kyllä oli hyttysiä!! Juuri palasin viime viikolla Pargasta, kädet ja jalat hyttysenpuremilla :o(((

        Yövyin tropicalissa 2. kerroksessa. Oma vika, kun en ostanut hyttystenkarkotuslaitetta.


      • Tipähtäh
        pähtäh kirjoitti:

        opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi!

        Samat sulle. Lisäyksenä vielä kirjoittamaan..


      • pähkäilijä
        Mosquitos kirjoitti:

        No kyllä oli hyttysiä!! Juuri palasin viime viikolla Pargasta, kädet ja jalat hyttysenpuremilla :o(((

        Yövyin tropicalissa 2. kerroksessa. Oma vika, kun en ostanut hyttystenkarkotuslaitetta.

        Kiitti tiedosta. Näin arvelinkin. Olin alkukesästä ja silloinkin oli hyttysiä ihan sakeana. Täytynee vielä tsekkailla noita kohteita. Mulla on kyllä se laite, Spiros? mutta iltaisin ei huvita paljo olla liikkeellä, jos on hyttysiä. Olen hyttysmagneetti. Ehkä liian hyvä veri. Rethymnonissakaan en kesällä nähnyt yhtään hyttysiä, eli niitä ihan joka paikassa ole. Parga vaan olis niin kiva paikka.


      • Mosquitos
        pähkäilijä kirjoitti:

        Kiitti tiedosta. Näin arvelinkin. Olin alkukesästä ja silloinkin oli hyttysiä ihan sakeana. Täytynee vielä tsekkailla noita kohteita. Mulla on kyllä se laite, Spiros? mutta iltaisin ei huvita paljo olla liikkeellä, jos on hyttysiä. Olen hyttysmagneetti. Ehkä liian hyvä veri. Rethymnonissakaan en kesällä nähnyt yhtään hyttysiä, eli niitä ihan joka paikassa ole. Parga vaan olis niin kiva paikka.

        Parga ON kiva paikka, eikä hyttyset minun lomaani pilanneet lainkaan, mutta ovat tokka kai ärsyttäviä, ja olisin mieluummin ilman kutinaa! Mutta jos sinulla on se laite, niin sehän auttaa käsittääkseni aika tavalla.

        Pahin hyttyspaikka minulla on ollut Lefkas, samaa Luoteis-Kreikkaa.


      • pargassa ollut
        Mosquitos kirjoitti:

        No kyllä oli hyttysiä!! Juuri palasin viime viikolla Pargasta, kädet ja jalat hyttysenpuremilla :o(((

        Yövyin tropicalissa 2. kerroksessa. Oma vika, kun en ostanut hyttystenkarkotuslaitetta.

        me ostetaan aina se karkotuslaite. Ei ainoatakaan hyttystä huoneessa, ei parvekkeellakaan.Parvekkeelle laitettiin ns. hyttyskunttilä.Toin sen laittee ja jos Kreikkaan vn kotiinielä mennään, otan sen mukaan taas. ei tarvi joka kerta uutta ostaa, nestettä jäi pulloon.


      • ironiaa...
        pähkäilijä kirjoitti:

        Kiitti tiedosta. Näin arvelinkin. Olin alkukesästä ja silloinkin oli hyttysiä ihan sakeana. Täytynee vielä tsekkailla noita kohteita. Mulla on kyllä se laite, Spiros? mutta iltaisin ei huvita paljo olla liikkeellä, jos on hyttysiä. Olen hyttysmagneetti. Ehkä liian hyvä veri. Rethymnonissakaan en kesällä nähnyt yhtään hyttysiä, eli niitä ihan joka paikassa ole. Parga vaan olis niin kiva paikka.

        Spiros on miehen nimi.... mutta hyttyslaitteita on niemltään Spira!!!
        Spiros ei taida soveltua hyttysten karkottamiseen, saattaa olla suorastaan päällekäyvä!!!


      • kokemusta...
        Mosquitos kirjoitti:

        Parga ON kiva paikka, eikä hyttyset minun lomaani pilanneet lainkaan, mutta ovat tokka kai ärsyttäviä, ja olisin mieluummin ilman kutinaa! Mutta jos sinulla on se laite, niin sehän auttaa käsittääkseni aika tavalla.

        Pahin hyttyspaikka minulla on ollut Lefkas, samaa Luoteis-Kreikkaa.

        Kyllä se laite auttaa todella, eipä tullut yhtään inisijää huoneeseen. Eka yönä oltiin ilman laitetta, silloin oli yksi itikka huoneessa.
        meillä oli iso huoneisto kolmannessa kerroksessa,
        Lefkaksella todella on hyttysiä paljon, siellä on lähes aina tyyntä. kun istuu tavernaa hyökkää itikkaparvi heti kimppuun.


      • pähkäilijä
        ironiaa... kirjoitti:

        Spiros on miehen nimi.... mutta hyttyslaitteita on niemltään Spira!!!
        Spiros ei taida soveltua hyttysten karkottamiseen, saattaa olla suorastaan päällekäyvä!!!

        Etkö huomannut kysymysmerkkiä Spiros-sanan perässä? Sillä tarkoitin että nimi on ehkä se. Spirakaan muuten ei auttanut kun kävin Kreetatalla. Lieneekohän syynä se, että nestepullo oli pari vuotta vanha ja avattu..eli ei ehkä kannata säästää niitä vaan antaa kiertoon hotellista lähtiessä. Hyvä tietää tuo, että Lefkaksella on paljon hyttysiä. Tietää välttää sitä kohdetta.


    • Pargaan

      Voi kiitos tiedoista, kiva kun huoneen saa pitää lähtöpäivänäkin lähes lähtöhetkeen saakka, yleensä kun on pitänyt luovuttaa jo klo 12.
      Lauantaina lähdössä Suomen helteistä Pargan helteisiin, mutta sieläpä on uima-allas ja turkoosi meri , jota ei kotipaikkakunnalla ole lähimaillakaan !

      Sillanpään laulun sanoin:
      Mä häivyn täältä pois, jonnekkin kauas. Ei en, enää hetkekskään jää "palelemaan" panen lomakamppeet niskaan sanon kiitos ja moi ja moi ja moi.
      On tuolla jossain maa, missä saa nauraa aina ja arjen unohtaa. Kaamos ja pankkilaina eivät parin tunnin päästä rassata voi, ei voi, ei voi.

      Tunkkinne pitäkää hei, malja nousee vapaudelle. Nyt tai ei koskaan, menen aurinkoon. Lipun lunastin ja lennän etelään, lennän etelään.

      • Pargaan1

        Kirjoitin aiemmin nimmarilla Pargaan, en ole tämä sama.....


    • Luludi

      Kiitos aamiaisvinkistä Parga-fani, saatan hyvinkin kokeilla :o)

      (Minäkin voisin laittaa nimimerkikseni Parga-fanin ;o))

    • matilde.....

      Ihanaa lähteä Pargaan!

      • menoss myös

        Ihana majapaikka, ihan kylä!


    • όχι στην Πάργα.

      Jos tykkää turistirysästä niin Parga on ihan yes.

      • thympäänthynyt

        Eikö voisi jo aloittaa uuden ketjun? Tropicalissa tänä kesänä käyneet. Riittikö ne suomesta viedyt kahvinpurut vai ostitteko kenties paikanpäältä, jäikö niitä liikaa vai loppuiko kesken, mites maito ja sokeri. Moniko asukki oli humalassa, miten oli pukeutunut, olivatko siivojat reippaita....
        Ensi keväänä ei kenenkään tarvitsisi aloittaa uutta ketjua, kun voisivat lukea näitä vanhoja juttuja, jotka ovat vuodesta toiseen aivan samanlaisia!


      • näinon
        thympäänthynyt kirjoitti:

        Eikö voisi jo aloittaa uuden ketjun? Tropicalissa tänä kesänä käyneet. Riittikö ne suomesta viedyt kahvinpurut vai ostitteko kenties paikanpäältä, jäikö niitä liikaa vai loppuiko kesken, mites maito ja sokeri. Moniko asukki oli humalassa, miten oli pukeutunut, olivatko siivojat reippaita....
        Ensi keväänä ei kenenkään tarvitsisi aloittaa uutta ketjua, kun voisivat lukea näitä vanhoja juttuja, jotka ovat vuodesta toiseen aivan samanlaisia!

        Olet törppö!
        Et matkusta minnekään, korkeintaan Viroon!!!


    • ne stin parga

      Voi shinua thympäähthynyt, sieltä Lapin perukhoilta ilmeisesti vaan luethan näitä juttua ja kommenthooidaan. Onko pakko?

      • ei menossa

        Ihan kylä!


    • Obsessio

      thymphäänthynt

      Ihanko vietät aikaasi lukemalla ketjuja, jotka eivät sinua kiinnosta?! Onko se kenties pakkomielteesi? Kun näet otsikon Parga Tropical, on ihan pakko avata ja lukea? Eli kiinnostaa sittenkin ja oikein tosissaan?

      Siinä sinulla riittääkin työsarkaa loppuelämäksesi netin palstoja kaivellessa.

      • kateelliselle

        Juuri noin, tuo on sellaienn joka ei ole ikinä missään pargassa käynytkään, tukisn juuri muuallakaan.
        Kateuksissaan häiriköi.


    • tropicaliin

      Tropical on rauhallinen hotelli. Siistii myös ja kiva henkilökunta, eivät tuppaa
      iholle vaan antavat vieraiden elää rauhassa.
      Avara piha-alue, hyvinhoidettu.

      • ??????

        mitä on iholle tuppautuminen?


      • tropicaliin syksyllä
        ?????? kirjoitti:

        mitä on iholle tuppautuminen?

        Minä vastaan,Eikö maalaiset tiedä edes tuota.
        Se tarkoittaa liian läheisen tuttavuuden yritystä ajatuksena mahdollisen hyvä myynti
        jos majapaikassa on baari tai jotain myynnissä.
        Tuo taitaa olla vallalla enää ns. perhehotelleissa jossa omistaja haluaisia ettei asiakas löhde hotellilta ja altaalta minnekään.
        Inhoan tuota vanhanaikaista tapaa.
        Tropicalia pitävä henkilö on fiksu mielestäni. palevlee hyvin mutta ei tuputa mitään,.


      • kaupunkilainen
        tropicaliin syksyllä kirjoitti:

        Minä vastaan,Eikö maalaiset tiedä edes tuota.
        Se tarkoittaa liian läheisen tuttavuuden yritystä ajatuksena mahdollisen hyvä myynti
        jos majapaikassa on baari tai jotain myynnissä.
        Tuo taitaa olla vallalla enää ns. perhehotelleissa jossa omistaja haluaisia ettei asiakas löhde hotellilta ja altaalta minnekään.
        Inhoan tuota vanhanaikaista tapaa.
        Tropicalia pitävä henkilö on fiksu mielestäni. palevlee hyvin mutta ei tuputa mitään,.

        Kiitos erittäin selventävästä vastauksesta, josta saanen sanoa eriävän mielipiteen. Minä en ainakaan ole yli 30 vuoteen matkustaessani kokenut hotelleissa minkään laista tyrkyttämistä (iholle tuppautumista). Pienissä perhehotelleissa olen saanut erittäin hyvää palvelua, ja eikös tämä Tropicalkin ole jonkin sortin perhehotelli!


      • malagas esi?
        tropicaliin syksyllä kirjoitti:

        Minä vastaan,Eikö maalaiset tiedä edes tuota.
        Se tarkoittaa liian läheisen tuttavuuden yritystä ajatuksena mahdollisen hyvä myynti
        jos majapaikassa on baari tai jotain myynnissä.
        Tuo taitaa olla vallalla enää ns. perhehotelleissa jossa omistaja haluaisia ettei asiakas löhde hotellilta ja altaalta minnekään.
        Inhoan tuota vanhanaikaista tapaa.
        Tropicalia pitävä henkilö on fiksu mielestäni. palevlee hyvin mutta ei tuputa mitään,.

        Olipa tylysti.vastattu, maalaiset ei tiedä. Olet varmaan juuri muuttanut jostain peräkylästä Vantaan koivukylään ja käynnyt kerran Tallinnan risteilyllä. Ps. Parga sopii sinulle!


      • selvennystä
        tropicaliin syksyllä kirjoitti:

        Minä vastaan,Eikö maalaiset tiedä edes tuota.
        Se tarkoittaa liian läheisen tuttavuuden yritystä ajatuksena mahdollisen hyvä myynti
        jos majapaikassa on baari tai jotain myynnissä.
        Tuo taitaa olla vallalla enää ns. perhehotelleissa jossa omistaja haluaisia ettei asiakas löhde hotellilta ja altaalta minnekään.
        Inhoan tuota vanhanaikaista tapaa.
        Tropicalia pitävä henkilö on fiksu mielestäni. palevlee hyvin mutta ei tuputa mitään,.

        Juuri noin. Se iholle tulo ei oikein sovi nykyaikaan.
        Jotkut vanhemmat perhehotellien pitäjät saattavat olla vielä nykyäänkin liian tuttavallisia. Hakuavat ilman muuta että asiakas ei lähde majapaiakstaan minnekään, syö ja juo allasbaarissa.
        Typerät maalaiset olettavat olevansa jotain erikosikohtelua saamassa....
        Tropicalissa ollaan pari kertaa oltu. Paikan omistaja hoitaa itse kaiken ja on erittäin fiksu, ei todellakaan tuputa mitään.


      • underligt
        ?????? kirjoitti:

        mitä on iholle tuppautuminen?

        Jahas etti sitten tuotakaan tiedetä!!!!!


      • maalaiset ei ymmärrä
        selvennystä kirjoitti:

        Juuri noin. Se iholle tulo ei oikein sovi nykyaikaan.
        Jotkut vanhemmat perhehotellien pitäjät saattavat olla vielä nykyäänkin liian tuttavallisia. Hakuavat ilman muuta että asiakas ei lähde majapaiakstaan minnekään, syö ja juo allasbaarissa.
        Typerät maalaiset olettavat olevansa jotain erikosikohtelua saamassa....
        Tropicalissa ollaan pari kertaa oltu. Paikan omistaja hoitaa itse kaiken ja on erittäin fiksu, ei todellakaan tuputa mitään.

        Paikan omistaa saksalainen mies ja joku huonosti englantia puhuva rouva pitää sitä yksinään


      • tarktark
        maalaiset ei ymmärrä kirjoitti:

        Paikan omistaa saksalainen mies ja joku huonosti englantia puhuva rouva pitää sitä yksinään

        Tropicalin omistaa nykyään kreikkalainen pariskunta. Rouva on töissä hotellissa.


      • eokuun vieras
        underligt kirjoitti:

        Jahas etti sitten tuotakaan tiedetä!!!!!

        Te jotka syksynä Tropicaliin, ottakaa huomioon ettei katossa olevat palovaroittimet
        ole toiminnassa.
        ei ainkaan meidän huoneessa ollut. Ei kyllä sanottu mitään, tuskin ne niitä vaihtaa toimiviin.
        Pari kesää sitten moni huomasi asian, valitettiin AM.n kautta ja silloin heti vaihdettiin uudet.
        Kun huoneet ovat kylmiä talven yli, ei ne vekottimet säily toimivina.


      • tulipalo
        eokuun vieras kirjoitti:

        Te jotka syksynä Tropicaliin, ottakaa huomioon ettei katossa olevat palovaroittimet
        ole toiminnassa.
        ei ainkaan meidän huoneessa ollut. Ei kyllä sanottu mitään, tuskin ne niitä vaihtaa toimiviin.
        Pari kesää sitten moni huomasi asian, valitettiin AM.n kautta ja silloin heti vaihdettiin uudet.
        Kun huoneet ovat kylmiä talven yli, ei ne vekottimet säily toimivina.

        Joo tää kätevä rouva ei osannut vaihtaa patteria minunkaan varoittimeen, vei koko laitteen pois, tosi hyvää palvelua!


      • ihmehommaa
        tulipalo kirjoitti:

        Joo tää kätevä rouva ei osannut vaihtaa patteria minunkaan varoittimeen, vei koko laitteen pois, tosi hyvää palvelua!

        Eikä siis tullu uutta tilalle?
        No olipas puto tapaus jos kirjoitat totta.
        Se hälytin on lain mukaan pakollinen.


      • korjaan tämän
        tulipalo kirjoitti:

        Joo tää kätevä rouva ei osannut vaihtaa patteria minunkaan varoittimeen, vei koko laitteen pois, tosi hyvää palvelua!

        Siihen ei edes voi vaihtaa patteria vaan on ostettava uusi. Litiumlaitteet ovat sellaisia.


      • poikotti
        ihmehommaa kirjoitti:

        Eikä siis tullu uutta tilalle?
        No olipas puto tapaus jos kirjoitat totta.
        Se hälytin on lain mukaan pakollinen.

        Tropical poikottiin koska rikkoo lakia


    • Parga=Rysä

      Tsiisus mitä sakkia, toivottavasti pysytte siellä turistirysässä.

      • tunnistettu häirikkö

        Pysy sinä vaan kreetan rysissa plataniasakka.


    • Hellas.

      Kreetalla on paljon muutakin kun Platanias, mutta eihän Pargafani sitä voi tietää kun ei ole muualla käynnyt.

      • gissavad

        Sinä taidat olla se katkera mummo joka asuu evropissa. Menee vaan kreetalle.
        Kukaan muu täys.....nen ei kirjoita tuohon tapaan.
        MONInaiset on ongelmasi.


      • tiedäntän

        Tuo yksi räyhäävä muija ei käy kun plataniaassa, itse kertoi.


    • gissavadduvill

      Ilmeisesti Pargafanitus ja vainoharhaisuus kulkevat yhdessä, ainakin sinun tapauksessa. Ja kyllä, jos pitää valita Kreeta tai Parga niin Kreeta vie 10-0.

      • 3+18

        Ei kaikki pargafanit vainoharhaisia ole, ainoastaan tropicalfanit!


    • hyvähyvä

      Hyvä että löytyy kreetalta rantarysiä. Sopivat määärtymlaiselle porukalle.
      Paremmat paiukat jää muille ja "siisteys" säilyy.

      • lomafun

        Kreeta on vähävaraisten lomapaikka.
        Täytyy myös tykätä turistirysistä.


    • φτωχό χωριό.

      Ja Pargaan matkustaa vielä köyhemmät, heidän paratiisiin Parga Tropicaliin. Jos tykkää paikasta jossa ei ole kunnon rantoja, ainoastaan turistikrääsää myyviä liikkeitä, keskinkertaisia ravintoliota ja porukasta 90% turisteja niin Parga täyttää nämä rysävaatimukset hyvin.

      • 54321-9

        Kerropa sitten vaihtoehto perusteluineen, kun kerran tuollaista suollat..


      • troptrop
        54321-9 kirjoitti:

        Kerropa sitten vaihtoehto perusteluineen, kun kerran tuollaista suollat..

        Taas on pari Tropical-fania palannut kotiin ylistämään paikkaa.


      • Parga = Rysä
        54321-9 kirjoitti:

        Kerropa sitten vaihtoehto perusteluineen, kun kerran tuollaista suollat..

        Mene mihin tahansa Kreikkaan niin yllätyt positiivisesti, Kreikka on paljon muuta kun Parga ja Parga Tropical hotelli.


      • julius....
        Parga = Rysä kirjoitti:

        Mene mihin tahansa Kreikkaan niin yllätyt positiivisesti, Kreikka on paljon muuta kun Parga ja Parga Tropical hotelli.

        Tuo yksi köyhä vanha mummo haukkuu eri nimmareilla..... ei ole varaa matkustaa minnekään, siitä on myrkyttynyt.Mutta en sääli, niin makaa kuin petaa ADHD.


      • pohjoisespoo
        julius.... kirjoitti:

        Tuo yksi köyhä vanha mummo haukkuu eri nimmareilla..... ei ole varaa matkustaa minnekään, siitä on myrkyttynyt.Mutta en sääli, niin makaa kuin petaa ADHD.

        On täällä useampikin eikä niin kauhean köyhä, jätin juuri ostotarjouksen Tropicalista!


      • köyhälle kysymys
        troptrop kirjoitti:

        Taas on pari Tropical-fania palannut kotiin ylistämään paikkaa.

        Harmittaako kun sulla ei ole rahaa lähteä???


    • Pargafanille

      Ja sitten heräsit, kissa naukui ovella ja muistit että pitää käydä sossusta kinuamassa rahaa.

      • kiskiskis

        Ai säkin oot jo herännyt, sossuaika varmaan 11.00, älä vaan myöhästy, jää vielä pargamatka tekemättä!


    • Pargafanille

      Sinähän tunnut hyvin tietävän sossuajat, taitaa olla jonkinverran kokemusta?

    • Kunupi

      Lopettakaa.

      Antakaahan nyt ihmisten kirjoitella Pargasta, jos kerran siitä paikasta pitävät. Kaikille vapaus tykätä mistä tykkää.

      • miljonär

        Samaa mieltä, Ihme juttu tuo kateus, siihen törmää tässäkin ketjussa.


      • slut på härdellen
        miljonär kirjoitti:

        Samaa mieltä, Ihme juttu tuo kateus, siihen törmää tässäkin ketjussa.

        Sinä porvoolainen kestohäiritsijä, lopeta tuo kirjoittelusi. Vähemmästäkin fiksu näkee että katkeruuteesi on syysä oma surkea elämäsi joka on taas omaa syytäsi (tai vanhempiesi...).


      • 5467jlö
        miljonär kirjoitti:

        Samaa mieltä, Ihme juttu tuo kateus, siihen törmää tässäkin ketjussa.

        Kerro miten esim. Parga aiheuttaa kateellisuutta?


      • näinpä-s
        5467jlö kirjoitti:

        Kerro miten esim. Parga aiheuttaa kateellisuutta?

        Älä rasita sydäntäsi roikkumalla Kreikkasivuilla jos ei ole varaa/halua matkustaa. Turhaa kidutusta.


    • Zahari

      Onko täällä tänä vuonna Pargaan menijöitä? Itse menen taas kesällä.

    • TropicalNO

      Olin juuri Tropicalissa.
      Ihan p-a paikka.
      Suomalaiset rouvat ottivat aurinkoa.
      Lojuivat aamusta iltaan auringossa altaan ääressä.
      Eivät keskustelleet - edes keskenään.
      Älypuhelimia näpräiltiin ja musaa kuunneltiin.
      Ennen altaaseen menoa eivät käyneet suihkussa.
      Tosi tylsää - hotellihan on kävelystä pitävälle ihan ok paikka.

      Harvianaista kyllä uudet brittiasukkaat käyttäytyivät kunnolla. Seurustelivat vilkkaasti. Kävivät jopa suihkussa ennen uintia.
      Toivottavasti jatkosssa nämä suomalaisakat häipyvät Tropicalista.

    • Zahari

      Sinä taisit kirjoittaa itsestäsi, TropicalNO.

    • Pargatar

      Ihanaa, tänä vuonna pääsee taas Pargaan ja Tropicaliin :-)

    • agrap

      Mihinkä kellonaikaan Tropicalin huonesiivooja (lomalaisen riesa) koputtelee ovelle? Onko hotellissa don't disturb ovilappuja jos haluaa olla rauhassa ja minkälaista purtavaa allasbaarista saa?

    • Pargatar

      Ei taida olla don't disturb -lappuja. Siivous vähän vaihtelee, mutta n. 11-13 yleensä. Mukavat ja nopeat siivoojat.

    • pettynyt2222

      Jos menen vielä joskus Pargaan ,niin en mene hotelli Reziin ,erittäin huonoja kokemuksia .

    • Pargatar

      Pettynyt2222, kerro lisää. Joskin voisi aloittaa uuden ketjun, kun tämä on niin pitkä...

    • Mkph

      Huoneistot ovat samaa kokoa eli esim yksiötä keskenään. Huoneistot ovat todella tilavia ja myös hyvin kalustettu.
      Huoneistot ovat läpi talon joten ei olla tarvittu ilmastointia.
      Ystävällinen henkilökunta on suuri plussa.
      Jo 13. Kerta tropical Iin joten sekin kertoo jo jotain.
      Rauhaisa ympäristö. Kaunis piha-alue.
      Kauppoja on muutama lähellä. Taverna italia löytyy myös pienen matkan päästä.

    • kylli

      Toimiva kahvinkeitin,vesi kaupasta vaan Ei hanavettä!,siisti iso huone, vaatekoukkuja sais olla esm.pyyhkeelle,
      Omistaja vähän "töykeen"oloinen!
      Siistijä tytöt ystävällisiä!
      Ok muuten!
      ps.naapurin vahtikoira vähän huonolla hoidolla,ei koko viikkon kukaan kävelyttänyt, siinä tontilla pitivät aidassa vaan,herra juoksi lenkilla joka päivä,muttei koiraa voinu ottaa mukaan,koiran kiusausta tuollainen!

    • Pargaan

      Kannattaako Tropical hotellista varata ilmastointi, vai pärjääkö ilman nyt heinäkuussa? Oliko muuten huoneissa hiustenkuivaaja ja miten pistorasioita, oliko useita`?

    • missi

      Ei meillä ollut ilmastointia! läpiveto välillä pidettiin! Ei ollut hiustenkuivajaa;( tosi vähän pistorasioita! eikä pyyhkeille naulakoita:(

    • Kunupi

      Ihme, jos läpivedolla pärjäsitte.

      Pyyhkeitä voi pitää kuivaustelineessä parvekkeella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe