vistan eheytys

vistan eheytys

Luin tuossa levyt eheytyksestä kun täällä kirjoitettiin että kone pitää olla silloin päällä jotta tuo eheytys tapahtuu . Kävin katsomassa omalta koneeltani (vista) miten tuo eheytys on laitettu ja siellä luki että suoritetaan automaattisesti ja luki että eheytys tapahtuu klo 1.00 keskiviikkoisin . Ei minulla koskaan ole silloin kone päällä kun suljen aina kun en käytä sitä , silti siellä luki että edellinen eheytys on tehty 03.07.2014 klo 15.30 eli tänään kun olin koneella , tapahtuuko tuo eheytys siis muulloinkin kun tuon ilmoitetun klo 1.00 vai onko tuo ilmoitus virheellinen ???? Eli pitääkö kone olla päällä vai mitenkä ?

23

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehehehytys

      Tietysti täytyy olla päällä eheytettäessä.
      Eheyttää sitten sopivana hetkenä jos ei ollut päällä klo 01.00.

      • vistan eheytys

        Eli eheytys tapahtuu sen keskiviikko klo 1.00 jälkeen kun kone aukaistaan ? luulin että kone pitäisi olla auki klo 1.00 yöllä jotta tuo eheytys tapahtuisi , taas ollaan viisaampia. En ole edes tiennyt että koneella on tuollainen tapahtuma jos en olisi lukenut täältä kun joku kysy eheytykstä


      • Hyvä eheytys softa
        vistan eheytys kirjoitti:

        Eli eheytys tapahtuu sen keskiviikko klo 1.00 jälkeen kun kone aukaistaan ? luulin että kone pitäisi olla auki klo 1.00 yöllä jotta tuo eheytys tapahtuisi , taas ollaan viisaampia. En ole edes tiennyt että koneella on tuollainen tapahtuma jos en olisi lukenut täältä kun joku kysy eheytykstä

        .

        Muista vain ottaa kaikki lisäohjelma täpät pois päältä siinä asennuksessa

        http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/download/

        .



      • höb:.
        vapunen kirjoitti:

        Turha.

        .

        Nopea ja kustannustehokas

        .


      • x9z+0x9z+0x9z+0x
        höb:. kirjoitti:

        .

        Nopea ja kustannustehokas

        .

        Windowsin defrag on riittävän hyvä, kustannustehokkain ja helpoin.


      • Liian hidas:.
        x9z+0x9z+0x9z+0x kirjoitti:

        Windowsin defrag on riittävän hyvä, kustannustehokkain ja helpoin.

        .

        Windows defraggi defraggaa tehottomasti tämä auslogicsi defraggaa parissa minuutissa sen mitä windowsi jauhaa puoli tuntia

        .


      • Liian hidas:. kirjoitti:

        .

        Windows defraggi defraggaa tehottomasti tämä auslogicsi defraggaa parissa minuutissa sen mitä windowsi jauhaa puoli tuntia

        .

        Windowsissa on eheytys jo valmiina en näe tarvetta asentaa muita.


      • fdsafdsa
        Hyvä eheytys softa kirjoitti:

        .

        Muista vain ottaa kaikki lisäohjelma täpät pois päältä siinä asennuksessa

        http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/download/

        .

        Parempi kun ei käytä mitään ulkopuolisia softia, ettei sekoita mitään. Antaa microsoftin itse huolehtia omasta käyttöjärjestelmästään. Jos koneessa on SSD-asema, ei defraggia tarvita ollenkaan.


    • Mielestäni näyttäisi siltä, että Vistan ja Seiskan viikoittainen eheytys mikäli ei kone ole päällä eheytyksen ilmoitettuna ajankohtana käynnistyy automaattisesti koneen ollessa (lähes) tyhjäkäynnillä.

      Ei Windowsien kiintolevyosioiden eheytysten kanssa enää ole niin tarkkaa kuin ennen, anna vaan toimia kun toimii ja sillä hyvä.

      • Liekö tarpeen?

        Mulla taas oli Vistassa ajastettu eheytys toiminnass joka kk. 15 pv. klo11. Koskaan se ei suorttanut eheytystä, aina luki, että viimeinen eheytys, eikoskaan. Otin toiminnon pois käytöstä ja joskus harvoin olen suorittanut toiminnon manuaalisesti. Silloinkin se suorittaa ensin analysoinnin, ja ilmoittaa, että eheytystä ei tarvitse tehdä.


      • Liekö tarpeen? kirjoitti:

        Mulla taas oli Vistassa ajastettu eheytys toiminnass joka kk. 15 pv. klo11. Koskaan se ei suorttanut eheytystä, aina luki, että viimeinen eheytys, eikoskaan. Otin toiminnon pois käytöstä ja joskus harvoin olen suorittanut toiminnon manuaalisesti. Silloinkin se suorittaa ensin analysoinnin, ja ilmoittaa, että eheytystä ei tarvitse tehdä.

        Windows Vistan, 7, 8 eheytysohjelma on fiksu koska se ilmoittaa tarvitseeko levy todella eheytystä. Mutta eheytystä ei kannata tehdä viikoittain vaan ehkä yhden kerran kuukaudessa tai vieläkin harvemmin.


      • pietu3
        vapunen kirjoitti:

        Windows Vistan, 7, 8 eheytysohjelma on fiksu koska se ilmoittaa tarvitseeko levy todella eheytystä. Mutta eheytystä ei kannata tehdä viikoittain vaan ehkä yhden kerran kuukaudessa tai vieläkin harvemmin.

        Tuossa alempana kerroin, että W 7:n automaattinen eheytys ei toimi, vaikka se on päällä. Pirstaloituina oli n 23 %, minkä toinen Defraggler ohjelma ilmoitti. Korvaako toinen toisen vai voivatko olla käytössä, Wind automaatilla ja Defraggler manuaalisesti. Tämä jälkimmäinen ainakin toimi hyvin.


      • pietu3 kirjoitti:

        Tuossa alempana kerroin, että W 7:n automaattinen eheytys ei toimi, vaikka se on päällä. Pirstaloituina oli n 23 %, minkä toinen Defraggler ohjelma ilmoitti. Korvaako toinen toisen vai voivatko olla käytössä, Wind automaatilla ja Defraggler manuaalisesti. Tämä jälkimmäinen ainakin toimi hyvin.

        Molemmat voivat olla koneella.


      • lkjhg
        pietu3 kirjoitti:

        Tuossa alempana kerroin, että W 7:n automaattinen eheytys ei toimi, vaikka se on päällä. Pirstaloituina oli n 23 %, minkä toinen Defraggler ohjelma ilmoitti. Korvaako toinen toisen vai voivatko olla käytössä, Wind automaatilla ja Defraggler manuaalisesti. Tämä jälkimmäinen ainakin toimi hyvin.

        Automaattinen eheytys pitäisi toimia silloinkun tietokone on päällä ja käyttämättömänä ei muuten.


        Aina kun windows havaitsee, että konetta käytettään eheytys pysähtyy ja jatkuu kun kone on taas käyttämättömänä tietyn ajan.


    • fuisd

      Tuostahan saa astinlaudan ajoitettujen tehtävien ihmeelliseen maailmaan, ohjauspaneelista löytyy

      • poispoispois

        Sieltä voi poistaa ihan kaikki ajoitukset niin eivät ole häiritsemässä.


      • vistan eheytys
        poispoispois kirjoitti:

        Sieltä voi poistaa ihan kaikki ajoitukset niin eivät ole häiritsemässä.

        Mitä tarkoittaa käyttämättömänä , itse suljen aina koneen kun en sitä käytä eli jos selailee netissä niin silloinko ei tuota eheytystä suoriteta ? Jos tuolla eheytyksen kohdalla lukee että ed. eheytys tehty 03.07 ja kuitenkin olin netissä silloin koko ajan niin onko tuo eheytys jäänyt kesken ja tuleeko siitä jotain ilmoitusta ????


      • eheytynyt
        vistan eheytys kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa käyttämättömänä , itse suljen aina koneen kun en sitä käytä eli jos selailee netissä niin silloinko ei tuota eheytystä suoriteta ? Jos tuolla eheytyksen kohdalla lukee että ed. eheytys tehty 03.07 ja kuitenkin olin netissä silloin koko ajan niin onko tuo eheytys jäänyt kesken ja tuleeko siitä jotain ilmoitusta ????

        kone kyllä ajaa eheytyksen omia aikojaan, turha huolehtia. Voithan joskus jättää koneen käyntiin tunniksi niin ettet käytä sitä. Silloin se tekee nuo omat säätönsä.


      • tK-MakI9
        vistan eheytys kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa käyttämättömänä , itse suljen aina koneen kun en sitä käytä eli jos selailee netissä niin silloinko ei tuota eheytystä suoriteta ? Jos tuolla eheytyksen kohdalla lukee että ed. eheytys tehty 03.07 ja kuitenkin olin netissä silloin koko ajan niin onko tuo eheytys jäänyt kesken ja tuleeko siitä jotain ilmoitusta ????

        varma keino saada kone pidemmän päälle huonoon kuntoon sulkea se aina joka välissä. päivityksiä jää asentumatta, monia ylläpitotoimia joita windows tekee koneen ollessa käyttämättömänä, jää väliin jne.

        hidastuu ja tahmaantuu vuosien mittaan. minä pidän koneet aina päällä, sammuttaa vain näytön yöksi. näin toimien on hyvin pelannut aina koneet.


      • Mulla ei hidastu:.
        tK-MakI9 kirjoitti:

        varma keino saada kone pidemmän päälle huonoon kuntoon sulkea se aina joka välissä. päivityksiä jää asentumatta, monia ylläpitotoimia joita windows tekee koneen ollessa käyttämättömänä, jää väliin jne.

        hidastuu ja tahmaantuu vuosien mittaan. minä pidän koneet aina päällä, sammuttaa vain näytön yöksi. näin toimien on hyvin pelannut aina koneet.

        .

        Olen kaivanut kaikki tapahtumalogin virheet esiin ja korjannut ne

        .


    • W7pro käytössä

      Windows päivitykset tulevat aina tiettynä ajankohtana. Itsehän voi valita miten ja milloin ne haluaa asentaa koska lähes aina päivitykset vaativat sammutusta. Tietokoneen valmistaja, ajastettu x1/vk taas ilmoittaa jos käyttäjän toimia tarvitaan. Symantec tietoturva ohjelma toimii huomaamattomasti omia aikojaan kunhan x1 viikko tekee pikatarkistuksen. Tavallisen surfaajan ei tarvitse koko järjestelmän tarkistuksia tehdä kuin x2 vuosi eikä niitä levyn eheytyksiä kovin usein. Jatkuva virta ja netti päällä kyllä kuluttaa konetta. Sammutan aina kun en tarvitse ja hyvin ovat koneet kestäneet vuosia. Tapahtumalokeja voi tarkistaa,seurata silloin tällöin.

    • LiiLub

      On linuxin Lubundu, Miten saisin eheytyksen käyntiin?
      Ihan näpyttelyohje, kiitos.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe