elämän mittainen taakka

surusilmä

Kerron tarinani lyhyesti. Olin 12-vuotias, kun minut raiskasi kaksi mopoikäistä poikaa.
Äitille ei voinut asiasta puhua, koska hän oli aina vihainen. Luuli kuukautisteni alkaneen, käski laittaa likaiset vaatteeni pyykkiin, verisissä vaatteissani minut nähtyäni.
Minulla ei ollut ketään, jolle olisin voinut puhua. Kätkin nuo haavat syvälle, ja joskus toivoinkin olevani kuollut.
Tapasin mieheni 17-vuotiaana ja rakastuin syvästi. Menimme melko pian naimisiin ja kaiken piti olla hyvin.
Saimme lapsia ja koko naimisissaoloajan pelkäsin, väkivaltaa, mustasukkaisuutta ja alistamista. En uskaltanut lähteä.
Hän sanoo, että olen ollut kylmä ja huono sängyssä, vaikka nautin yhteisistä hetkistämme.
Nyt hän on jo kolmannen kerran pettänyt minua vieraan naisen kanssa ja halusin eroa.
Hän syyllistää minua kaikesta, mitä vaan elämässä eteen on tullut.
Koskaan ei hänessä ole ollut vikaa. Ei edes silloin, kun on pahoinpidellyt tai haukkunut turhasta.
Nyt, kun olemme olleet erossa jo kaksi kuukautta, kerroin hänelle tuon ikävän lapsuusajan muiston.
Ensimmäiseksi hän sanoi, että hän on ollut sijaiskärsijä kaikki nämä vuodet.
Kodin ja lapset olen hoitanut, työssä käynyt ja kaikella tavalla auttanut häntä.
Vaikka kuinka yritin olla hyvä hänelle myös sängyssä, ei se hänelle riittänyt.
Teinkö väärin, kun kerroin?
Ymmärtääkö hän milloinkaan, että olin lapsi, kun tuo kauheus tapahtui. Hän totesi, että sinä sit olet saanut kerran oikein kahta kerralla.
Hän on poissa tolaltaan vain oman itsensä takia. jos ne raiskaajat pian tietävät, että me ollaan oltu pari, niin hänen maineensa menee.
Jos kirjoittaisin elämästäni, siitä tulisi paksu kirja. Eikä aina mitään miellyttävää luettavaa.
Itsetuntoni riistettiin jo lapsena, mieheni jatkoi samoilla linjoilla. Sen palauttaminen kestää vuosia, jos palautuu milloinkaan.
Kertokaa te, mitä mieltä olette?

5

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tatatapapapa

      Kosta

    • ...

      Voi sua oot kokenu paljon pahaa, ainakin mie sanosin et lähde suhteesta tuo mies ei ole sun arvoinen. Voimia.

    • lottamari<3

      Jos tarinasi on tosi, eikä hyvin keksitty juttu, sitä kun ei aina näistä voi tietää, niin mietin sitä että oletko pitänyt tuota kaikkea nämä vuodet sisälläsi puhumatta asiasta kenenkään ulkopuolisen auttajan,sielunhoitajan tai vertaistukilaisen kanssa.Miehesi on täysin empatiakyvytön tollo.On käsittämätöntä, että hän halveksii sinua, syyttää sinua vielä senkin jälkeen,kun olet kertonut mitä olet lapsena kokenut.Tyypillistä narsistista kovasydämisyyttä.

      Oletko ajatellut että elit miehesi ehdoilla.Olit ajautunut suhteeseen narsistin kanssa,joka alisti, mitätöi ja syytti sinua, teki sinusta syntipukin ja halveksi sinua.

      Olet varmaan tietoinen siitä, että miehesi saattaa olla narsisti,jolla ei ole empatiakykyä,eikä kykyä asettua toisen asemaan, eikä myötäelää.Teit aivan oikein kertoessasi hänelle,se sinun olisi pitänyt tehdä jo paljon aikaisemmin.Sinun on turha odottaa mieheltäsi ymmärrystä ja myötätuntoa, hän olisi sen jo osoittanut teidän suhteenne aikana ja olisit uskaltanut kertoa avoimesti hänelle tarinasi sekä sen että tunnet pelkoa häntä kohtaan,jos hänellä olisi tunneälyä.

      Nyt tiedät hänen reaktionsa, sinun merkityksesi hänelle ja sen miten hän asiaan suhtautui..täysin narsistisen välinpitämättömästi.On hyvä jos olet ottanut häneen etäisyyttä tai olet eroamassa hänestä.Olet ansainnut parempaa kohtelelua, koska huomaan kuinka henkisesti kypsä ja vahva ihminen olet ja pystynyt kantamaan sisälläsi asioita ja vielä toisen sinulle asettamaa kuormaa.

      Mitäkö mieltä? Selviät kyllä,olethan selvinnyt jo paljon pahemmastakin.Itsetuntosi ei ole kenenkään muun kuin sinun käsissäsi..kukaan ei ole sitä sinulta riistänyt.Elämässä sattuu ja tapahtuu hyvinkin vaikeita ja hankalia asioita meille itsekullekin, mutta itsetuntoamme ei riipu kenenkään muun kuin itsemme varassa,,sitä ei voi luovuttaa muuta kuin suostumalla siihen, että alistumalla antaa sen pois. Pärjäät kyllä.

    • surusilmä

      Ttiedän, että olen pitkän suhteen aikana turtunut ja alistunut.
      En edes ajattele uutta suhdetta, vaikka miehelläni sellainen on.
      Mutta jostain sain sen rohkeuden, että käskin hänen hakea eroa.
      Sanoin myös, etten ikinä enää halua olla hänen kanssaan, sillä liian monta kertaa särjetty sydän ei korjaannu niin vaan. eikä minun kanssani olisi hänen hyvä enää ollakaan.
      Hän vastasi vain, että hyvä, niin hän voi sitten varmemmin jatkaa tällä järjettömällä tiellä.
      Hän ei ymmärrä, miksi olen rauhallinen ja puhun asioista, vaikka hän huutaa ja haukkuu ja pettää.
      En halua riitaa kenenkään kanssa.
      Kiitos rohkaisevista sanoista. En itsekään tällä hetkellä ymmärrä, miten olen kaiken kestänyt.
      Ja tyhmä olen ollut, kun aina olen jäänyt, mutta kukaan muu ei tiedä sitä pelkoa, joka asuu juuri minun sydämessäni.
      Nyt saan puhua ja nauraa kenen kanssa vaan, ilman, että heti sanotaan leperrelleen muitten kanssa.
      Hyvä sosiaalinen käyttäytyminen kuuluu elämään, ei se aina ole flirttailua. Sitä mieheni ei ymmärtänyt

    • Noorikki

      Joskus asiat joutuu hautaamaan mielen pohjamutiin, jotta voi jatkaa elämäänsä. Mutta eivät ne sieltä häviä, vaan niihin kolhii itsensä, kun yrittää rantautua, kiinnittyä ja luottaa johonkin. Sitä ei uppoa, mutta ajelehtii. Kokemusta on - voimia sinullekin. Sinulle on tehty kamalia asioita lapsena. Miehesi ei ymmärrä. Kuinka hän on noin itsekeskeinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe