Miksi täällä puhutaan vain koepistekiintiöistä?

kysynpävain

Ihmettelen, että miksi täällä aina puhutaan vain koepistekiintiöistä eikä ikinä yhteispisteistä, onko kaikilla tälle palstalle kirjoittavilla niin huonot pohjapisteet vai?

20

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojustiisa

      "Huonot" pohjapisteet tarkoittaa sitä, että paperit eivät sisällä pelkkää L, tai L/E. Palstalaisista muutama ehkä näitä ...

    • Ämmmmä

      Kyllä, ymmärsit aivan oikein! Ei minun m-papruni riitä mihinkään :D

    • Kirkkaastisisällä

      Ehkä siksi ettei ihmiset alkais kääntämään veistä koepisteläisten haavassa, ei oo monella nimittäin ihan mistään parista pisteestä sisäänpääsy kiinni? Mutta kun kerran avasit keskustelun niin kerronpa nyt että itse olisin voinut hävitä 15 pistettä ja silti olisin päässyt aaltoon sisälle.. Enkä edes vastannut kaikkiin kysymyksiin kokeessa :D

      • Juupajuu..

        Harva E/L paperit kirjoittaneet löytävät itensä tänne idioottien sekaan haukkumaan, ja tappelemaan teidän kanssa. Uskon myös että edellinen postaaja on vain pelkkä vitsi muiden joukossa.


      • Kirkkaastisisällä
        Juupajuu.. kirjoitti:

        Harva E/L paperit kirjoittaneet löytävät itensä tänne idioottien sekaan haukkumaan, ja tappelemaan teidän kanssa. Uskon myös että edellinen postaaja on vain pelkkä vitsi muiden joukossa.

        No just tän takia yhteispisteistä ei puhuta kun heti väitetään kusettajaks :D mulla kokeesta 38 pistettä ensisijaisuus 2 sekä lähtöpisteet E:n papereilla tekee yhteensä 76 ja alin sisäänpääsy 61, ei oo millään tavalla mahotonta.. Pakko oli vastata ku alko oikee naurattaa toi aiempi kommentti :D


      • lapsukaiset..

        Mee ny muuaalle trollaamaan. Ja muutenkin lopettakaahan lapset nyt jonkun ylioppilaskirjoitusten korostaminen. Kaveri joka kirjoittaa 6 ällää ei ole jumala, hän ei myöskään ole sen pätevämpi ihminen kauppakorkeean kuin se joka kirjoitti 6 ämmää tai ceetä.

        Lapsellista kuvitella, että jonkun ylioppilastodistuksen kanssa tekisi mitään muuta kuin pyyhkisi perseensä. Ainoa hyöty on lisäpisteiden saaminen. Sitäpaitsi ihan kuka vain pystyisi kirjoittamaan näitä älliä jos vain jaksaa nähdä vaivaa sen eteen.


      • AMK_Kutsuu
        Kirkkaastisisällä kirjoitti:

        No just tän takia yhteispisteistä ei puhuta kun heti väitetään kusettajaks :D mulla kokeesta 38 pistettä ensisijaisuus 2 sekä lähtöpisteet E:n papereilla tekee yhteensä 76 ja alin sisäänpääsy 61, ei oo millään tavalla mahotonta.. Pakko oli vastata ku alko oikee naurattaa toi aiempi kommentti :D

        Miksi ihmeessä luit niin paljon että sait 38 pistettä jos kerran sulla oli niin hyvät lähtöpisteet? Ihan turhaa raatamista tuollainen.


      • AMK_Kutsuu
        lapsukaiset.. kirjoitti:

        Mee ny muuaalle trollaamaan. Ja muutenkin lopettakaahan lapset nyt jonkun ylioppilaskirjoitusten korostaminen. Kaveri joka kirjoittaa 6 ällää ei ole jumala, hän ei myöskään ole sen pätevämpi ihminen kauppakorkeean kuin se joka kirjoitti 6 ämmää tai ceetä.

        Lapsellista kuvitella, että jonkun ylioppilastodistuksen kanssa tekisi mitään muuta kuin pyyhkisi perseensä. Ainoa hyöty on lisäpisteiden saaminen. Sitäpaitsi ihan kuka vain pystyisi kirjoittamaan näitä älliä jos vain jaksaa nähdä vaivaa sen eteen.

        Toi on totta että ei edes kunnon yo-torkalla mitään töitä haeta, mutta olisi se pirusti mua auttanut tänä vuonna pääsemään kauppakorkeaan, että kyllä siitä on hyötyä. Lopputulos mulla, että meen amkohon ainakin vuodeksi, E papruilla olisin päässyt heittämällä sisään yhteispisteillä


      • Tikkurilasta

        tuota tuota, jos toi pitää paikkansa niin sua varmaan huvittaa aika lailla seurata tämän palstan viestejä kun me pähkäillään että riittääkö pisteet vai jäänkö niukasti rannalle ruikuttamaan.


      • Kirkkaastisisällä
        AMK_Kutsuu kirjoitti:

        Miksi ihmeessä luit niin paljon että sait 38 pistettä jos kerran sulla oli niin hyvät lähtöpisteet? Ihan turhaa raatamista tuollainen.

        Vedin tällä kertaa oikein varman päälle kun viime vuonna jäin ilman paikkaa mihinkään :D ja nälkä kasvo syödessä ku tajusin siinä kokeessa et se on niin helppo et pisterajatki salee nousee.. Avoimessa tein talvella pari kurssia ja ne helpottaa ainakin rahoituksen&laskiksen ymmärtämistä tosi paljon, ne kurssikirjatki (mitä nyt vähän tenttiin selailin) oli samoja tekstejä täynnä mitä laskiksen pääsykoekirja, suosittelen ihan oikeesti niitä kursseja! Enkä millään valmennuskurssilla ollut koska ne on hirveetä rahastusta, vaan ihan 35h/viikossa töitä olen paiskinut koko kevään ja lukenut siinä ohella, ilmeisesti aika hyvällä menestyksellä. Kun vaan tahtoo jotain riittävän paljon kaikki on mahdollista!:) ja tarkotukseni ei ollut tulla trollaamaan tai mitenkään vittuilemaan tänne, ihan vaan kertomaan faktat kun niitä kerran keskustelun aloittaja halusi tietää


      • nojaaa3
        AMK_Kutsuu kirjoitti:

        Toi on totta että ei edes kunnon yo-torkalla mitään töitä haeta, mutta olisi se pirusti mua auttanut tänä vuonna pääsemään kauppakorkeaan, että kyllä siitä on hyötyä. Lopputulos mulla, että meen amkohon ainakin vuodeksi, E papruilla olisin päässyt heittämällä sisään yhteispisteillä

        Itsellä E-paprut mutta ei silti hirveästi hyötyä. Pitäisi älliä olla että noista hyötyy..


      • Todistuksesta 37/40
        nojaaa3 kirjoitti:

        Itsellä E-paprut mutta ei silti hirveästi hyötyä. Pitäisi älliä olla että noista hyötyy..

        Itsellä E-papereista oli hyötyä todella paljon. Sain tehdä kokeen rennosti ilman paineita ja pelasin varman päälle. Jos sulla on lyhyt matikka ja lyhyet kielet E-papereina niin ei oo hyötyä, mutta jos on pitkä matikka ja pitkät kielet niin on hyötyä.


      • fkgigigpg
        lapsukaiset.. kirjoitti:

        Mee ny muuaalle trollaamaan. Ja muutenkin lopettakaahan lapset nyt jonkun ylioppilaskirjoitusten korostaminen. Kaveri joka kirjoittaa 6 ällää ei ole jumala, hän ei myöskään ole sen pätevämpi ihminen kauppakorkeean kuin se joka kirjoitti 6 ämmää tai ceetä.

        Lapsellista kuvitella, että jonkun ylioppilastodistuksen kanssa tekisi mitään muuta kuin pyyhkisi perseensä. Ainoa hyöty on lisäpisteiden saaminen. Sitäpaitsi ihan kuka vain pystyisi kirjoittamaan näitä älliä jos vain jaksaa nähdä vaivaa sen eteen.

        Kirjotin B:n paperit, koska olin liian lapsi ja enemmänkin kiinnosti se oma kämppä ja bilettäminen kun se koulu. Lähes kirjaimellisesti lukio lukematta läpi. Hävettää kyllä näin jälkikäteen, mutta minkäs teet. En varmaan mikään penaalin tylsin kynä kuitenkaan ole, koska tunnen tuttuja jotka oikeasti lukivat, mutta saivat jopa hylättyjä.

        Eli koepisteillä mennään.


    • AMK_Kutsuu

      En edes ajatellut yhteispistemäärä koska mulla meni yo-kokeet penkin alle. Muistaakseni kaikkien pitää kuitenkin saada tietty minimipistemäärä valintakokeesta vaikka yo-torkka näyttäisi pelkkiä äLLiä.

    • AMK_Kutsuu

      Mua rupesi nyt ahdistamaan tämä amkkiin meno, kun kuitenkin panostin kkkhon ja mielessäni sinne jo kuuluin niin jotenkin tuntuu että olen sitten amkssa jonkun "jämäporukan" (jos nyt näin voi sanoa) kanssa, muiden luusereiden jotka yrittivät kauppikseen pääsemättä.

      Tartten kuitenkin opintotukea, siksi ajattelin keskittyä semmosiin kursseihin josta on myöhemmin hyötyä ensi vuoden valintakokeessa. Eniten mua ärsyttää mahdolliset HOPSit ekana vuonna, mä aion kyllä tehdä täysin selväksi että tämä ei ole mun paikka kuin tilapäisesti jos joku siellä rupeaa vatimaan jonkun henkilökohtaisen opintosuunnitelman tekemistä ja noudattamista tms

    • Haloo haloo

      Käykö sulla mielessä, että viet sellaisen paikan joka sinne Amkin kirjoille halusi?

      Käykö mielessä Se, että et ehkä pääse ensi vuonnakaan ?

      Kauhuskenaariota Ruokokoski vielä sekin, että jospa et pääse koskaan ja sinä valmistustakin arkista?

      Pidä välivuosi, opiskele avoimessa mutta älä vie muiden paikkaa jotka sen tutkinnon suorittaisi.

      • AMK_Kutsuu

        Tietty menisi mieluiten avoimeen, mutta siinä on pari ongelmaa:

        1. Lähin avo on yli 150km päässä ja minulla ei ole edes autoa
        2. Miten kustannan sen vuoden?


      • ...
        AMK_Kutsuu kirjoitti:

        Tietty menisi mieluiten avoimeen, mutta siinä on pari ongelmaa:

        1. Lähin avo on yli 150km päässä ja minulla ei ole edes autoa
        2. Miten kustannan sen vuoden?

        Muuta sieltä äidin patojen äärestä ja mene töihin


    • vettare

      No, syitähän on monia. Keskinkertaisilla papereilla vaaditaan silti alimmat pääsykoepistemäärät. Eli ne pk.pisteet ovat alin mahdollinen rima. Toisaalta hyvät paperit omaavat suoriutuvat kokeesta joka tapauksessa helpommin.

    • 5+2=7

      Lukio lukematta läpi ja tuli MMMC, ei noilla oikein mihinkään pääse yhteispistekiintiössä. Pääsin toki kahdelle eri alalle silti, pelkillä kokeilla ja aloittelen nyt tkk:lla syksyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe