Tässä nyt kuskiporukan osana pyöriessä olen huomannut vahän joka ukon suusta samaa tekstiä.
Haukutaan omaa ammattia joka kantilta.
Myös ihmetelty uuden kuskin ammatinvalintaa kohtaan: "mites sän näihin (paska) hommiin oot lähtenyt"?
Toisaalta moni kuski on koko aikuisiän ajanut maita ja mantuja.
Mua ei tuo puhe lannista, mutta joillekkin voi olla liikaa kuunnella tuota puhetta.
Laittakaas kommennttia
Miksi haukutte omaa ammattianne?
48
366
Vastaukset
- irtoperä
väännäppä rattia vaikka alkuun se 10v ja olet jo noin 40v etkä osaa enää muuta kuin ajaa autoa. alkaahan se pitemmän päälle vituttaa. pakkohan se on sitten sen jälkeen ajaa niin pitkään kun terveys kestää.
- Rekkaliisa
Hmmm.......Juurikin noilla sanoilla olen monet kerrat asian tiimoilta kuullut manailtavan.
Osuit naulan kantaan :) - Kapellikyytiä
Tällä joka alalla on niin paljon yksinkertaista porukkaa.Monella on niin pienet pyörät että ei voi kovin laajaa ymmärrystä vaatia.Muiden hommia ne kadehtii,miksei sitten mee sinne?Minä olen ajanut kolmekymmentä vuotta eikä minulla ole valittamista.Osaan tehdä muutakin,monenlainen materiaali taipuu käsissä vapaa-ajalla.Arvosta kaikki ammatteja ja kaikissa töissä on hyvät ja huonot puolensa.
- metsäranta
varmaan just siksi eivät mene muualle kun ei enää pääsee, koska on ikää ja työkokemusta vain rahtiajosta.
Tämä ala on aina ollut kuvaamasi, mutta kun katsoo tapahtumia, niin näinhän se on. Yhteen kuulumisesta..hengestä ei oikein ole totta, ainoastaan silloin kun tarvitsee morkata henkilöautoilijoita näilläkin sivuilla!
Jo aikoinaan H.Karpo ohjelmissaan 4-vuosikymmentä sitten ihmetteli tätä alaa, talkoohenkisyydestä, kuskit tekivät pitkiä päiviä 8h palkalla, eikä taida nykyisinkään tessin minimipalkat olla voimassa. Kärjistetysti nämä elämäntapa kuskit pilaavat todellisen ansion muodostamisen kaikanlaisilla omilla sopimuksilla...että ala vajoaa arvoasteikossa pohjamutiin, jos sitä on ennenkään ollut. Epäkohdat..lain/tessin kierto tuottaa juuri tätä purnausta..arvostelua alasta.
Pitääkö kenttä jättää näille itäblokin palkkatasoisille koijareille, kun näyttää monille suomipojillekin (liisoillekin?)se kelpaavan, koppikomento kuukausiksi, ansiotasoista välittämättä!
Torpparitalous tätä tuottaa, keikoissa on välistävetäjiä liikaa..laskutaidottomia, jossa renkipoloinen sivuutetaan kokonaan.
Vielä. Ammatin arvostus lähtee itsestä, sekä firmojen henkilöstöpolitiikasta, miten kuljettajia kohdellaan osana tuloksentekoa, heitetään armeijakomento roskakoriin.- Katteluksenkatu 6,
Itse hakenut töihin 20 paikkaan viime aikoina...
Jokaisessa mihin olisi päässyt on palkka ollut kunnossa, eli jokaiselta tehdyltä tunnilta saatu vaadittava palkka... Mutta joku muu näissä on mätännyt enemmän tai vähemmän
- Onnellinen rattimies
Kuljetusalan pahin kompastuskivi on se ettei kuljettajat itse arvosta omaa
työtä. Vanha viisaus sanoo jos et itse arvosta omaa työtäsi niin ei sitä kukaan
muukaan arvosta. Kaikki työ on on arvokasta.Jos siivojatäti jättää työpaikan
vessan siivoomatta niin syntyy heti kauhea poru. Kaikki työ on arvokasta.
(No ehkei se saakelin puhelinmyyjän väkisin kaupittelu) Nyt kuulkaa
kuljettajat arvostakaa omaa työtänne se on vaativa ammatti ja vaatii
niin fyysistä kuin henkistä kanttia jotta homma toimii. Suurin osa
kuljetusliikkeistä ja yhteisöistä arvostaa kuljettajan työtä ja maksaa
asianmukaisen korvauksen. Kaikki tuntemani kuljettajat ovat pärjänneet
elämässä ihan hyvin.On mökit ,omakotitalot ja veneet.Jos sillä halutaan mitata.
Ainahan työnantajiinkin mahtuu velmuja.Ikävä kyllä...... vältelkää niitä. - terve vauva valittaa
Syyskuussa valittaja-ämmät kaiikonevat lähiö-kapakoihin.
Kun ei ole sitä korttia.......... ja minähän en ala.........p....le
missään v...n pulpetissa istumaan. kaikki ottaa päähään.......- Rekkaliisa
Tuotakin "ruikutusta" kuulee kyllä liiankin usein :)
- jep jep
on se sillei että toi ammattipätevyyden kyl,kaikki jopa nää purnaajat suorittavat.kun on isännät maksanut työ/tie ja adr päivityksiä,ni ei tarv ii istua enään kuin yks päivä.jonka senkin voi hoitaa puhelimes etätyönä.
ja joo.ihmettelen minäkin 25 vuoden jälkeen että mikä ajaa tielle?
vaik vituttaa välil a rankasti.mut sit sen muistaa,nautin ajamisesta ja maisemien näkemisestä.
paljon on paskaa alassa,oon tehnyt kyl muutakin,mut joka hiton vuosi palaan rekanrattiin :D
eli ajaminen on loppujen lopuks elämän tapa ja hommassa saa kuitenkin olla oma itensä herra.
ei ne aikataulut ja kelit oo sellasii joita on pakko noudattaa,mennään minkä turvallisesti pääsee...
joka kuorman oon perille vient ja joka lastin asiakkaalta hakenut joka on pitänyt.
HYVÄÄ KESÄÄ VAAN KAIKKILLE NYKYISILLE JA ALALLE AIKOVILLE- tosi rahtari
voi voi kun tauko painaa päälle, mistähän sais magneetin......
- Rekkaliisa
Tuo elämäntapa ja itsensä herra , taitaa olla ne avaisanat pitkille työurille kuljetusalalla.
Kai noi kolleegat kuitenkin tykkää työstään, mut kai alakin on aikojensaatossa muuttunut.
Edellämainitusta kai ne kirosanat pulppuaa.
Kaikkihan lähtee loppujenlopuksi omasta asenteesta/ itsestä.
Minä tietty katson kaikkea vielä niitten ruusunpunaisten lasien läpi korttikokoelma taskussa :)
- KM-nielijä nam!
Joka alalla on omat purnaajat. Puhelin myyjät viihtyvät työssään 2-4 päivää,
Kiinteistövälittäjät välittävät 2 kuukautta.Vain Tällaiset Retrot ja Kiinteistö-
kaisat pärjäävät. Kyllä Niitä on aloja joilla vaihtuvuus on suurta,suurempaa
kuin kuljetusalalla. Kuljetusala on sellainen työ että se joko sopii ihmiselle
tai ei sovi. Ei olla 8-16 töissä,näin se vaan on! Miksi nämä valittajat valittavat
eikä osaa lähteä ns."parempiin hommiin". Työssään viihtyvä kuljettaja
on ihan onnellinen ihminen ja ylpeä työstään.Maisemat vaihtuvat ja tapaa
aina uusia mielenkiintoisia ihmisiä.Olet oma herrasi työnantaja ei kyttää
seläntakana. Teet omat päätökset.Pidät tauot kun haluat. Mikä sen parempi
homma voi olla??? Jos kulkurin vikaa on niin alalle vaan!!! - ahtopaine
Hieno juttu kun avasit uuden keskusteluaiheen Rekkaliisa.
Aihe on tosi hyvä. Tätä samaa olen itsekin ihmetellyt. Minkä muun
ammatin työntekijät haukkuvat ja vähättelevät omaa työtään.
Miten on Rekkaliisa onko nyt koulutus pulkassa ja vaki työpaikka saatu?
Olkaa ylpeitä ammatistanne. Ilman kuljettajia koko Suomi pysähtyy!- puukenkähomot
Vittu se mihinkään pysähdy polakkeja liettualaisia , romanialaisia piisaa hah ajavat paremmin ja halvemmalla =halvempi ruoka jotai hyötyy eu:stakin yes yes
- Rekkaliisa
Pakolliset suoritettu ja napsahti pätkä ihan palkkahommiakin.
Kiitos vaan kysymästä :)
Vastaan nyt samalla alempaankin kommenttiin:
Tuoreet/ nuoret kuskit valittaa juu, ja häviävät jossain vaiheessa kuvioista muihin hommiin.
Vanhat/ monivuotisen uran tehneet valittavat kyllä mun mielestä enemmän kun noi nuoret.
Onhan muissakin hommissa tosiaan vastaan tullut noita "ammatti valittajia" - Rekkaliisa
Rekkaliisa kirjoitti:
Pakolliset suoritettu ja napsahti pätkä ihan palkkahommiakin.
Kiitos vaan kysymästä :)
Vastaan nyt samalla alempaankin kommenttiin:
Tuoreet/ nuoret kuskit valittaa juu, ja häviävät jossain vaiheessa kuvioista muihin hommiin.
Vanhat/ monivuotisen uran tehneet valittavat kyllä mun mielestä enemmän kun noi nuoret.
Onhan muissakin hommissa tosiaan vastaan tullut noita "ammatti valittajia"Tais tää vastaus olla ylempiin kommentteihin......sori :)
- Läpi hetero
Kyllä se on jo opittu herra puukenkähomo. Ei kukaan järkevä yrittäjä
palkkaa kyseisiä kansan ryhmiä jos on sellainen ajotehtävä joka on hoidettava
varmasti ja asiakkaan pitää olla 100% tyytyväinen lopputulokseen.
Kaljaa ja sämpylää ajavat varmasti sinun suosikit jatkossakin.
Ne hommat kun ei kelpaa suomalaisille oli sitten hetero tai homo.
Jonkunhan nekin ajot on pakko ajaa. Ennen ne ajoi kesäisin lukiolaispojat
mutta nyt koulutusdirektiivin mukaan sekään ei onnistu . Valitettavasti.
Yhtään Romanialaista,liettualaista,latvialaista kuskia en ole nähnyt Suomessa.
Yhden hyvin suomea puhuvan Albaanin todella ammattilaisen kuskin olen tavannut.
veljeskansan kavereissa on ihan päteviä kuskeja ei voi moittia.- Jakari#792916
Yleensä ne jotka korostavat omaa heterouttaan ovat piilohomoja.. :D "läpi hetero" on siis "umpihomo"
- totuus rekka
Ammattilainen ei hauku omaa ammattiaan. Muka ammattilaiset sen tekee.
Ollaan hiljaa ja mennään niin että tyrät ryskyy. Vuodessa on ajettava 200000km jotta on ammattilainen, muuten ei ole.
Miljoonia km on ajettava notta pysyy leivässä. - v.1963 porsas
Hyvä Rekkaliisa. Puhut ihan hyvästä aiheesta. Nyt vaan on niin,että alalla
on porukkaa jotka ovat sellaisia ammattivalittajia .He eivät
ole halunneet käydä kouluja ei sitä akateemista eikä ammattikoulua.
Kaikessa he näkevät omalla kohdalla vääryyden toteutuneen.
he ovat sellaisia oman elämänsä Aku Ankkoja. Aina menee pieleen ryhtyi mihin tahansa. Sellaista ammattia ei löydy jossa he viihtyisivät.
Todellisuudessa asiat ovat paremmin nykyisin. Luin juuri tuoreesta
Ajolinja-lehdestä,että 1970-luvulla olli ihme jos kuski pysyi edes vuoden talossa.
Itse koulutin nuorena pojan kollina uusia kuskeja 1980-luvulla ja
saattoi kuukaudessa olla jopa 5 uutta kaveria eikä kukaan jäänyt vaikka
firma oli vakaavarainen ja palkat oli työehtosopimuksen mukaiset.
Ainakin meidän firmaan on nykyisin saatu nuoria kuljettajia jotka ovat
ylpeitä ammatistaan ja tekevät työnsä hyvin.- Rekkaliisa
Mitenköhän on pysyvyyden laita nykyään, kun pitää olla Ammattipätevyys ym. kortit käytynä ennenkuin pääsee hommiin?
- maanantaina yli´+32
Rekkaliisa kirjoitti:
Mitenköhän on pysyvyyden laita nykyään, kun pitää olla Ammattipätevyys ym. kortit käytynä ennenkuin pääsee hommiin?
kerran ne kaikki suoritetaan ja sitten päästään hommiin. On todella tyhmä isäntä
jos antaa potkut kun ammattipätevyys päättyy 5 v.kuluttua.
Rekkaliisa huoli pois. Jos hoidat työsi hyvin niin työnantaja maksaa
koulutukset hymyssä suin ja näinhän se lakikin sanoo.
Ja naiskuskia arvostetaan. Vaikka nyt on kovin helle niin jouluna minun
työnantaja ja kuskit ostaa joka vuosi meidän ainoalle naiskuskille mahtavan
kukkalaitteen Joululahjaksi. Eli Rekkaliisa usvaa putkeen kyllä se siitä.....
tietä riittää......ja tekemätöntä työtä. - Rekkaliisa
maanantaina yli´+32 kirjoitti:
kerran ne kaikki suoritetaan ja sitten päästään hommiin. On todella tyhmä isäntä
jos antaa potkut kun ammattipätevyys päättyy 5 v.kuluttua.
Rekkaliisa huoli pois. Jos hoidat työsi hyvin niin työnantaja maksaa
koulutukset hymyssä suin ja näinhän se lakikin sanoo.
Ja naiskuskia arvostetaan. Vaikka nyt on kovin helle niin jouluna minun
työnantaja ja kuskit ostaa joka vuosi meidän ainoalle naiskuskille mahtavan
kukkalaitteen Joululahjaksi. Eli Rekkaliisa usvaa putkeen kyllä se siitä.....
tietä riittää......ja tekemätöntä työtä.Vau teillähän on oikeen" gentlemanneja" siellä firmassa, pitäisköhän meidänkin pojille vihjasta :)
Jess....kitti kannustuksesta.
- vaihtelu virkistää
Ehkä sitä vaan kaikkeen hommaan kyllästyy kun aikansa tekee. Ja vielä ikävämpää duuni on kun tollasella asenteella aamulla lähtee. Itse vaihdoin aikaa sit pois kuljetushommista mut nyt suunnittelen takaisin alalle siirtymistä.
- Alvari tuohitorvi
kuljetualan hommaa on niin monenlaista. Hyvin tylsiä työtehtävia ja sitten taas
hyvin monipuolisia joissa esim. tapaa uusia ihmisiä. Yksitoikkoiseen
työhön kyllästyy varmasti.Mielenkiinto pitää säilyä jos alalla aikoo pitkän uran
tehdä.
- yeah beibi
Itse tykkään harrastukset pitää ajatuksen vapaalla muualla ja töissä on hauskaa ja hyvät työkaverit sekä hyvä palkka. T: Tukkikuski
- Pusukonsultti
Kuljettaja joka haluaa menestyä ja nauttia työstään .Nämä on pääpointit:
Kotona pitää olla kaikki kunnossa.Jos ei ole niin ratin takana ongelmat
tuntuvat suuremmilta kuin ne todellisuudessa ovat.(kokemusta on)
Ihmisen ajatusmaailma on sellainen. Hyvä työnantaja joka antaa arvon
pätevälle kuljettajalle ja hyvät työkaverit jotka ovat aina valmiina jelppimään
ongelmatilanteissa. Myöskään ei kannata unohtaa terveellisiä elämäntapoja
kuten kohtuullista alkoholin käyttöä ja riittävää unta.Liikunta voi olla
ihan reipasta kävelyä tyttöystävän/vaimon kanssa. Ei mitään himo urheilua.
Yhteiset harrastukset lähimmäisten kanssa parantaa juuri tuota ensimmäistä
asiaa eli kotona on kaikki kunnossa.Kun elämä on tasapainossa niin
kyllä pärjää vaikka tulisi pieniä vastoinkäymisiä työelämässä. - yks Lahtinen
Jos kotona on huolia,niin kun yksin tuolla ajaa pitkää pätkää ja on aikaa funtsia
niin huoli moninkertaistuu koska sitä asiaa vatvoo ja vatvoo. Ei ole ketään jonka kanssa voisi sitä pahaa oloa jakaa. Monissa muissa ammateissa voi ns.irtautua
omasta arjesta,mutta kuljettajan työssä tuo ikävä puoli korostuu kun on yksin siellä
hytissä. Eli tässä "kuljettajan vapaudessa" on kaksi puolta se positiivinen
kulkuri-meininki ja sitten tällainen ei toivottu puoli joka saattaa tuntua ahdistavalta.
Ohjeeksi sanon: Erimielisyydet pitää sopia aina ennen kuin töihin lähtee. - Rekkaliisa fun-club
REKKALIISA HERÄÄ NYT JO ..... MONI KAIPAA TERÄVIÄ MIELIPITEITÄSI.
TÄYTTÄ ASIAA OLIVAT...... MITÄ KUULUU .... ONKO HOMMIA........ - Kalle Tappinen
Hyvä hyvä.... olen odottanut asiallisia teräviä mielipiteitäsi kuljetusalasta.
uusilla alalle tulevilla on usein todella hyviä kysymyksiä ja mielipiteitä mitä
alan konkarit ei edes ajattele. nyt Rekkaliisa herää henkiin.Aika moni kaipaa
mielipiteitäsi ja keskustelun aloituksia.Mielellään sellaisia positiivisia uutisia
kaiken "paskan" keskelle. - Rekkaliisa
Sori vaan.
Meni tossa syksy yöt töissä ja päivät nukkuessa.
En ajatellutkaan, että naiskuljettajan mielipiteillä on tuollainen vaikutus.
Pitääpä nyt koulun loputtua ja hommiahan ei sitten tullutkaan kuin pieni pätkä koulun ohella....hyvä tietty sekin......niin jatkaa vaikka noiden "kärkkäiden"mielipiteiden kirjoittamista.
Kuljetusalalla taitaa mennä entistä huonommin.
Toisaalta kuulostaa siltä , että joillain on töitä niin paljon kun vaan kerkee ajamaan ja toisessapäässä mietitään lomauttamisia.
Taitaa riippua siitä missäpäin Suomea ollaan.
Itsekkin taidan täältä kotikonnuilta suunnata jonnekkin paremmille työmarkkinoille.- rahtari oy
Mene tenulle töihin. Sillä on aina töitä.
- Rekkaliisa
rahtari oy kirjoitti:
Mene tenulle töihin. Sillä on aina töitä.
Mihinkäpäin Suomee pitää sit lähtee?
- Puu-Rahti
Ainakaan Pohjois-Pohjanmaalle ei ole enää mitään. Tai siis on tietenkin niille, joilla on vakituinen työpaikka.
Oma tilanne alkaa vaikuttaa siltä, että työt on näköjään nyt tällä erää tehty. Keväällä kalustomäärän vähenemisen vuoksi työt loppu osaltani. Nyt en ole kohta 7kk ajanut, kuin kesällä parin kk lomituksen, siinäkin viikko tunnit ei juuri yli 30 noussut.
19v raskaista kokemusta erilaisista ajotehtävistä ( monenlaiset rahtiajot, sekä puunajo).
Rupee jo pikku hiljaa tympiin ihan oikeasti. Ei mitään hyötyä näköjään itsensä täysillä "likoon laittamisesta" vuosien varrella. On ollut aina kunnia asia hoitaa työt kunnolla.
Se on tuosta ammattitaitoisten puukuskien puutteesta ihan turha jauhaa paskaa. Täällä ainakaan ei vapaita paikkoja ole.
Tätä samaa kyttäämistä se on, et josko kevättalvella pariksi kolmeksi kk, saattaisi työllistyä? Mikäli pakkasia ei tule niin tuskin sittenkään.
Kaikkein viisainta olisi varmaankin kouluttautua uuteen ammattiin, mutta en ole vain vielä keksinyt, että mihin?
Koetan kuitenkin ajatella myös asian siltä kantilta, että vaikka tämä työttömyys on tietenkin minulle tappio, mutta vielä suurempi tappio se on työnantajille, jotka eivät osaa tai eivät halua hyödyntää sellaista ammattikuljettajaa jolla on noinkin paljon kokemusta ja ennenkaikkea suorastaan intohimoinen ote, sekä suhtautumistapa työntekoon.
Kai tässä myös yhteiskunta häviää, koska maksoin edellis vuodeltakin veroja yli 12000e.
Rekkaliisa on oikeassa, että asuinpaikka ratkaisee. Luulenpa,jos asuisin etelä-suomessa, niin olisinkohan päivääkään työttömänä.
Se ei vain ole kovinkaan mieluisa vaihtoehto muuttaa sinne, koska tänne on ehtinyt jo liian paljon investoida taloon, sekä yms. Jos asuisikin vuokralla jossain kaupungin kämpässä, niin olisihan se paljon helpompaa nostaa reppu pykälään ja häipyä.- Rekkaliisa
Jotain tuonsuuntaista olen kuullut ja tietty lukenutkin noitten avoimien työpaikkojen osalta.
Etelässä olis kyllä avoimia paikkoja , mutta tiedä niistä työnantajista millaisia kyykyttäjiä sitten ovatkaan.
Tietty onhan nuo tess-palkat tai onkohan nekään kuin vaan suuntaa antavia.
Itse Etelä-Suomesta maalle muuttaneena ei kyllä kiihota tuo viikot etelässä ja viikonloput kotosalla.
Menee se palkka sitten matkoihin ja siihen viikkokämppään, jos ei sitten ihan teiden ritariksi rupee....siis nukkua rekan hytissä :(
Onneks mullakin on noita ammatteja plakkarissa jo jokunen, taitaa vaan tää Suomen tilanne viedä kaikki työpaikat ulkomaille tai eihän kellään oo rahaakaan enää mitään palveluja ostella.
Ei nyt kuitenkaa ihan synkkyyteen vajota
- Suomi nousuun
Tsemppiä Rekkaliisa . Vaikka talous on nyt Suomessa rapakunnossa niin aina
on selvitty aiemminkin. Kun muistaa sen tosiasian ,että isompi joukko kuljettajia jää eläkkeelle kuin alalle tulee uusia joka vuosi niin tiedät,että kyllä se työpaikka löytyy
tulevaisuudessa ihan varmasti. Ei kannata seurata vain avoimia työpaikkoja vaan itse aktiivisesti pommittaa kaikkia mahdollisia työnantajia jotka ovat kohtuullisella säteellä
omasta kotipaikasta. Kysellä ja jättää omat tiedot josko olisi joskus tarvetta sijaisuuksiin ,talvilomiin ja kesätuurauksiin. Eli pitää aktiivisesti itsensä "tapetilla"
Aina tulee kuljetusliikkeissä / firmoissa se akuuttihätätilanne jolloin pitää saada joku
äkkiä maksoi mitä maksoi. Kun sitten vielä hoitaa hommat mallikkaasti niin vakituinen
paikka voi aueta yllättäen ihan odottamatta. Ja mikä tärkeintä saa sitä työkokemusta jolla pääsee kyllä eteenpäin. Minun ohjeeni on Rekkaliisalle: Aktiivinen itsensä markkinointi (vaikka se tuntuu suomalaisesta oudolta asialta.Suomalainen kun yleensä vähättelee itseään) Lippu korkealle!!!!
Ja tämä systeemi toimii. Olen nähnyt kymmeniä tapauksia.- Rekkaliisa
Kiitos
Noilla ohjeilla oon kyllä ajatellut toimiakkin.
Onneks oon ulospäin suuntautunut ja ehkä uteliaanakin töitä hakeva tyyppi.
Noi lomat ja sairauslomat on kyllä monille avannut vakituisenkin työpaikan.
Koulun työharjottelusta sain ainakin kiitettävät arvosanat ja poikien kanssa työpaikan henki oli ihan mahtava....tavallaan ihan haikee fiilis kun tuo aikakausi loppu :(
- Onnesta soikeena
Näin se on. Tiedän kaverin joka tuli vuokrafirmasta tuurajaksi. Oli kuorma-autokortti.
Kuuli,että vakituinen yhdistelmäkuskin homma avautuisi 2 kk kuluttua. Meni ison Cheffin juttusille ja ilmoitti,että haluaa homman ja suorittaa E-kortin määräaikaan mennessä.Hoiti homman kortti taskussa ja niinpä siirtyi firmaan vakituiseksi kuljettajaksi. Nuori kaveri 24 v. ja todella särmä määrätietoinen ote. Eli kyllä ne unelmat voi myös Suomessa toteutua.Kovalla tahdolla on uskomaton vaikutus.
Muistakaa kuitenkin kova tahto tehdä asioita on ihan eriasia kuin ylimielisyys.
Ylimieliset kaverit ei alalla pitkään pärjää. - Ihku äitee
Työkkäriporukka on erikseen. siinähän odottelevat. Kyllä se niin menee kuin edellä on mainittu. Itseään pitää mainostaa eli tuoda ESILLE. kaikki nuoret juniorit sellaiset
armeijan käyneet pellavapäät ovat saaneet kuljetustyöpaikan juuri jopa ärsyttävällä
tavalla tykittää kaikkia mahdollisia yrityksiä. Tämä ns. virallinen kanava saada kuljettajan työpaikka on ihan tuhoon tuomittu yritys.Ei löpydy ikuna.... surullista mutta totta.. - Rahtityttö 23 v.
Näin on. Jos et osaa markkinoida suoraan itseäsi yrityksille niin et onnistu. Työvoimatoimiston kautta kukaan ei yritä edes saada kuskia. Kyllä ne nykypolven juniorit ihan suoraan markkinoivat itsensä työhön. Puhumalla ja tytöt hymyilemällä (sitähän ei saanut sanoa). oli mitä oli mutta omalla toiminalla on aivan valtava merkitys nykymaailmassa. Ennen vanhaan oli jotain muuta.
- Rekkaliisa
Siis hymyä huuleen ja ripset räpsymään :)
Kyllä mä tuon touhun ytimen oon ymmärtänytkin, pommitus vaan käyntiin!!
- MandoliinimiesNo1
Please.Rekkaliisa heitä nyt jotain kommenttia peliin. kaikenmaailman isofyrkat ,kapitalistiriistäjät ja saksanseisoja voimaa nimimerkit pilaavat koko keskustelufoorumin. Sitten on vielä tämä pankkiautomaatti tai pitäisikö sanoa vastausautomaatti. koko keskustelusivusto on muuttunut yhdeksi Itellan henkilöstön valitusfoorumiksi. Tai olla pelkkiä paketti-finninaamoja ja sitten työttömiä(vetelyksiä) kommentoimassa joka asiaa.oikein harmittaa siis todella harmittaa. heitä sinä sentään jotain järjellistä.Onko löytynyt ajohommia tai edes jotain työtä. Olisi kiva kuulla.
- lervopenis
Olen tehnyt saman johtopäätöksen. Eikähän se ole enää mikään mielipiteiden vaihtofoorumi jos samat tyypit valittaa ja vastaa.Huvittavinta on,että keskustelun aihe on täysin olematon.
- Nytjotainrajaa
Mihin firmaan menette Pankkiautomaatti,saksanseisojavoimaa,kapitalistiriistäjä maanantaina töihin. ja sitten rehellinen vastaus.Täti on todella vihainen jos ei asiallisia vastauksia tule.Rekkaliisa on aina kertonut rehellisen tilanteen työelämässä.me 100 000 sivuston lukijaa
odotamme samaa teiltä edeltä mainituilta sankareilta. Onko liikaa vaadittu??? - Rellurules
Nyt päästiin aiheeseen josta minä pidän.Pankkiautomaatti,saksanseisojavoimaa ja kapitalistiriistäjä.Siinä nimimerkit jotka loistavat näillä foorumeilla. mitä asiaa he ajavat??? ei ainakaan edistä sitä,että kuljettajien työ otettaisiin hyvänä ammattina sellaisena kunnon työnä muiden ammattien joukossa.Pyritään lähinnä häpäisemään kaikki kuljettajat. kai he kuvittelevat olevansa jonkin sortin anarkisteja. Sanonpa vaan aika surkea esitys on.Pitkään seuranneena voin todeta,että tämänkin sivuston keskustelupalsta on juuri näiden sankareiden tähden lähes loppunut.Kukaan ei halua kommentoida mitään saati heittää mitään keskustelunaiheita pöytään.Kai pitäisi avata näille neropateille jokin kuljetusalan stand up sivusto jolla pääsisi purkamaan olemattomia paineita mukamas hauskana asiana.
Yksi pelle joka ei ole saanut C-korttia vaikka halusi pilaa palstaa hänen täysin TYHJÄNPÄIVISILLÄ jutuilla, sama juttu esim. palstalla salatut elämät ja karavanaanarit
- alkoholisti_ko
Miksi et saanut C-korttia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 575480
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233507Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281632Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2031579- 761076
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261048Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49907Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259836Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.71799Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35798