Monella palstalaisilla on ylimielinen asennevamma!

lutiin2014

Tuloksia odotellessani olen nyt lukenut tämän palstan viestejä noin kuukauden ja sen voi kiteyttää aika pitkälle näin:

- Aaltoon päässeet ilkkuvat/mollaavat/haukkuvat/halveksivat/vähättelevät muihín kauppiksiin päässeitä, mutta eivät kuitenkaan tradenomeja tai merkonomeja koska se ei olisi enää aallon arvoiselle tarpeellista oman egon pönkittämiseksi

- Muihin kuin Aaltoon päässeet /mollaavat/haukkuvat/halveksivat/vähättelevät tradenomeja mutta eivät kuitenkaan merkonomeja koska se ei olisi enää kauppakorkean arvoiselle tarpeellista oman egon pönkittämiseksi

- Toisella suomi24-palstalla taas tradenomit ilkkuvat/mollaavat/haukkuvat/halveksivat/vähättelevät kauppoppilaitoksiin päässeitä tyypillisillä "Siwan kassa edessä"-heitoilla.

Paska todella tuntuu valuvan alaspäin näillä palstoilla...

37

848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • assw22

      Naurettavaa touhua. Nää jotka pönkittävät omaa egoansa opiskelupaikallaan omaavat huonon itsetunnon, mikä tekee kyseisen toiminna heille pakkomielteiseksi, jotta omanarvontunne säilyy.

    • täpärästioulusta

      se on monta kertaa niin että nämä muita halveksivat omaavat sellaisen faijan joka on iskostanut lapsiinsa sellaisen mielikuvan että on pakko päästä kauppikseen kun itsekin on sen käynyt. Maksavat vieläpä valmennuskurssit sun muut ja pettyvät sitten todella raskaasti jos ei pääse sinne minne he olisivat halunneet.

      Nim. yksi sellainen tapaus

    • nothingpersonal

      Ei siinä ole mitään asennevammaa jos joku asettaa yliopistot paremmuus järjestyksseen. Tietenkin nämä asiattomat kommentit siwan kassoista sun muista voisi unohtaa.

      Totuus on kuitenkin se, että kauppatieteelliset voi jakaa "parempiin ja huonompiin", aivan kuten lähes kaikki muukin. Aalto nyt vain sattuu olemaan se paras kauppatieteellinen Suomessa.

      Esimerkiksi Helsinki, Turku ja Tampere ovat edellä näitä pienempiä kauppiksia hyvin monessa asiassa.

      • knowletke

        Vaasa on kyllä myös ihan näihin verrattava. Hankenia unohtamatta*.
        Sitten taas Kuopio, Oulu ja Joensuu ovat selkeästi heikoimmat.


      • Eikäsitystä
        knowletke kirjoitti:

        Vaasa on kyllä myös ihan näihin verrattava. Hankenia unohtamatta*.
        Sitten taas Kuopio, Oulu ja Joensuu ovat selkeästi heikoimmat.

        En menisi haukkumaan oulua .. Se sai viime vuonna AACSB-akreditoinnin, jota ei ole Suomessa oulun lisäksi kuin Aalto yliopistolla, joten miten arvostat täten esimerkiksi turun ja tampereen oulun ohitse. Ja jos ihan faktoista lähdetään ovat Suomen kaikki Kauppakorkeat tusinakouluja, joten turha sitä elvistellä jos Suomessa on jonnekkin päässyt. Ymmärtäisin yskän, jos porukka olisi Princetonin tai harvardin tasoississa kouluissa, mutta eivätpä ole. Ja mitä tulee"alempien" haukkumiseen on se tyyppillistä kauppakorealaisille ja erityisesti stadilaisille. Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!! =)


    • lut14

      Haloo oikeasti. Kaikilla kouluilla on omat vahvuutensa. Väitän, että koulut Aalto-TKU-TRE-Vaasa-LUT ovat kaikki pareto-optimaalisilla pisteillä.
      Vaasalla on etu ainakin Turkuun Tampereelle ja Lutiin ainakin rahoituksen puolella.
      LUTin etu on poikkitieteellinen koulutus, voit lukea sivuaineina teknillisen puolen asioita laajimmin ja lisäksi vahva Venäjä-osaaminen on vahvempaa kuin aallon vastaava. Varmasti Oululta ja Kuopioltakin löytyvät vahvuutensa, niistä en kuitenkaan tiedä sen enempää. Tampere on "johtajakoulu" mitä se tarkoittaa, miksi juuri tampere on niin paljon parempi kuin Vaasa tai LUT? Lut on siis aivan surkea koulu vaikka 2013 parhaaksi maisteri-ohjelmaksi valittiin LUTin MIMM.

      • elämäonvalintojatäyn

        Joo kyllä näin on. Aalto, Turku, Tampere, Vaasa ja LUT, ovat kaikki aivan hyviä yliopistoja. Tietenkin pieniä eroja on Aallon hyväksi. Kuopio, Joensuu ja Oulu ovat näitä vähän pienemmän pisterajan paikkoja. Ne eivät yllä samalle tasolle, mutta kyllähän niistäkin tutkinnon saa. Hyväksilukuja tosin turha odottaa, jos myöhemmin esim. Aaltoon tai Turkuun haluaa.

        Jokaisen oma valinta on haluaako asua syrjässä ja vähän pienemmillä paikkakunnilla kaukana perheestä ja ystävistä. Voisin vähän kertoa omia kokemuksia paikkakunnista, jos se auttaa jotakuta päätöksessä :)

        Oulusta en rehellisesti sanoen pidä (kaupunkina), sillä kaikki tuntuu olevan järjettömän kaukana ja yliopiston ympäristössä ei ole juuri muuta kuin yksi marketti ja pari räkälää. Bussilla kulkeminen kallista ja keskustakin todella pieni ja vähän palveluita. Tietenkin plussana on aika halvat asunnot yliopiston lähellä?

        Muut paikkakunnathan ovat jo lähenmpänä pk-seurtua ja junalla kulkeminen vielä kohtuu edullista esimerkiksi Helsinkiin. Kuopiosta ja Lappeenrannasta voi sanoa, että kauniita paikkoja. Historiallisia rakennuksia ja paljon vesistöä ympärillä. Kuopion keskustakin on aika kiva ja yliopisto on lähellä keskustaa. Muuten ei niin paljon tekemistä.

        Tampere ja Turku ovat isompia paikkoja ja täytyy sanoa, että ihan kivoja olivat vierailla. Yliopistoista en sen tarkemmin tiedä, mutta ilmeisesti molemmat aivan keskustassa. Mukavimmat paikat asua pk-seutulaisen näkökulmasta.

        Joensuussa en ole ikinä käynyt niin vaikea sanoa mitään. Hieman itäinen sijainti herättää ennakkoluuloja, mutta niistäpä on turha puhua mitään, kun faktaa ei ole :)


    • nuoria

      Täytyy muistaa että aika suuri osa näistä jotka kauppikseen hakevat ja pääsevät ovat vielä kuitenkin tosi nuoria, ei ehkä ihan hirveän suurta ymmärrystä elämästä. Onhan toi vouhotus välillä jopa vähän hellyttävää :D

    • asdasdasdas

      Kylläpä täällä on kateellista porukkaa. Itsellä ei riitä kyvyt päästä parempiin yliopistoihin ja sitten koitetaan väittää, että on se tusinatradenomikoulu ihan yhtä hyvä kuin kauppakorkea. Ei ne pisterajat kerro mitään hei.?

      • amkkilainen

        perustelehan nyt vähäsen kun haukut tusinatradenomikouluksi, millä perusteella muka??


    • samaapaskaa24

      Jengi ei tunnu tajuavan myöskään, että ne Aallon "paremmusmerkinnät" jne. eivät ole tulleet mistään opetuksesta vaan siitä, kuinka paljon hyviä tutkimuksia sieltä tulee. Tällä taas ei hirveästi ole tekemistä sen kanssa, mitä perusopiskelija saa hommasta irti. Aallolla on tietenkin eniten massia, jolla sitten hankitaan noita kovia tekijöitä sinne tekemään tutkimusta, mutta juuri jokin yksittäinen opiskelija ei siitä hirveästi kostu. Ei ne hyvät tutkijat osaa nimittäin opettaa.

      Ne pisterajatkaan eivät lopuksi kerro juuri mitään. Joo Aaltoon on korkeimmat rajat ja jengillä on sitä varten ollut kova motivaatio lukea pääsykokeisiin. Sitten kun opiskelupaikka on taskussa ja opinnot alkavat niin kyllä se motivaatio siitä laskee ja jengi reputtaa kursseja ihan kuin muuallakin ja opinnot venyvät. Itsekin feilasin neljä kertaa erään peruskurssin, koska motivaatio sen osalta oli nollissa. Toisaalta oman pääaineeni ja sivuaineeni kursseista sain hyviä arvosanoja ja joistakin jopa parhaimpia kurssin osalta niin mitä tämä kertoo?

      Samaa paskaa opetetaan joka koulussa, ja nykyään internetin ihmeellisen maailman kautta suurin osa datasta on kaikkien saatavilta, joten ei missään Aallossa jaeta mitään erityistä tietoa mitä muille ei annettaisi. Jokainen voi opiskelupaikasta huolimatta saada saman tiedon käsiin ja opiskella sen.

      t: aaltolainen

      • aaltoonvain

        Sinä et kyllä ole Aaltoa nähnytkään... Huomaa heti ensimmäisestä kappaleesta. Aalto on nimenomaan parempi kaikessa muussa, kuin tieteellisissä julkaiusuissa.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/ylioppilaan paras kauppakorkeakoulu on/a2087825

        Eikö mielestäsi PALJON laajemmat resurssit, paremmat proffat, kurssien ja yhteistyökoulujen (paremmat vaihto-opiskelu yliopistot) PALJON suurempi määrä jne. vaikuta paljon opiskeluun?

        Sinä et ole varmasti päässyt ikinä Aaltoon... Terveisin kohta KTM Aallosta :)


      • Samaa schaissee
        aaltoonvain kirjoitti:

        Sinä et kyllä ole Aaltoa nähnytkään... Huomaa heti ensimmäisestä kappaleesta. Aalto on nimenomaan parempi kaikessa muussa, kuin tieteellisissä julkaiusuissa.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/ylioppilaan paras kauppakorkeakoulu on/a2087825

        Eikö mielestäsi PALJON laajemmat resurssit, paremmat proffat, kurssien ja yhteistyökoulujen (paremmat vaihto-opiskelu yliopistot) PALJON suurempi määrä jne. vaikuta paljon opiskeluun?

        Sinä et ole varmasti päässyt ikinä Aaltoon... Terveisin kohta KTM Aallosta :)

        Yliopistojen tärkein tehtävä saada aikaan laadukkaita kansainvälisiä julkaisuja. Kaikki muu tulee vasta sen jälkeen. Opetuskin on toissijaista, vaikka monet kandiopiskelijat kuvittelevatkin olevansa "maailman napoja". Absurdia sanoa Aallossa olevan paremmat proffat jos he hoitavat tärkeimmän työnsä Talouselämän vertailun mukaan "toiseksi huonoimmin"!

        Pelkkä resurssien määrä ja Otaniemen rakentaminen ei todellakaan nosta Aaltoa millään rankingilla. Aallolla on enemmän rahaa kuin monilla suomalaisilla yliopistoilla, mutta sen rahan kuuluisi päätyä hyvien tutkimusten rahoittamiseen (=ei vaikuta perustutkinto-opiskelijan elämää millään tavalla).

        Hieman surullista ja myös todella huvittavaa jos trolli "kohta KTM Aallosta" kirjoittaa tuollaista potaskaa. Mikään koulutus ei tee kenestäkään parempaa ihmistä.


      • samaapaskaataas
        aaltoonvain kirjoitti:

        Sinä et kyllä ole Aaltoa nähnytkään... Huomaa heti ensimmäisestä kappaleesta. Aalto on nimenomaan parempi kaikessa muussa, kuin tieteellisissä julkaiusuissa.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/ylioppilaan paras kauppakorkeakoulu on/a2087825

        Eikö mielestäsi PALJON laajemmat resurssit, paremmat proffat, kurssien ja yhteistyökoulujen (paremmat vaihto-opiskelu yliopistot) PALJON suurempi määrä jne. vaikuta paljon opiskeluun?

        Sinä et ole varmasti päässyt ikinä Aaltoon... Terveisin kohta KTM Aallosta :)

        Hienon tutkimuksen kaivoit tueksi, miten Aallon vetovoima vaikuttaa siihen kuinka hyvää opetus on? Vastaus ei mitenkään.

        Muutenkin, jos Aallolla on isoimmat resurssit niin miksi silti käydään yt-neuvotteluja ja potkitaan määräaikaisia työntekijöitä ulos? Ei ainakaan kuulosta siltä, että isot resurssit johtaisivat niiden tehokkaaseen käyttämiseen.

        Toivottavasti en ole yhtä naiivi kuin sinä, kun valmistun Aallosta.


      • missäfaktat
        samaapaskaataas kirjoitti:

        Hienon tutkimuksen kaivoit tueksi, miten Aallon vetovoima vaikuttaa siihen kuinka hyvää opetus on? Vastaus ei mitenkään.

        Muutenkin, jos Aallolla on isoimmat resurssit niin miksi silti käydään yt-neuvotteluja ja potkitaan määräaikaisia työntekijöitä ulos? Ei ainakaan kuulosta siltä, että isot resurssit johtaisivat niiden tehokkaaseen käyttämiseen.

        Toivottavasti en ole yhtä naiivi kuin sinä, kun valmistun Aallosta.

        Eihän tuo mikään kunnon tutkimus ole, mutta halusin vain osoittaa väitteesi vääräksi. Sinun "tietosi" on tätä mutu luokkaa. Kovaa uhoamista kaverilta, joka ei pysty itse perustelemaan väitteitään millään. Missä sinun perustelut tai tutkimukset, jotka tukee väitteitäsi?

        Oletko muka sitä mieltä ettei Aalto ole TUTKITUSTI Suomen paras kauppatieteellinen?

        Kyllä nuita tutkimuksia näistäkin ketjuista löytyy jo. Tiedät sen oikein hyvin :)

        AALTO ON KOKONAISVALTAISESTI PARAS KAUPPATIETEELLINEN SUOMESSA PISTE.


      • 1+133
        aaltoonvain kirjoitti:

        Sinä et kyllä ole Aaltoa nähnytkään... Huomaa heti ensimmäisestä kappaleesta. Aalto on nimenomaan parempi kaikessa muussa, kuin tieteellisissä julkaiusuissa.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/ylioppilaan paras kauppakorkeakoulu on/a2087825

        Eikö mielestäsi PALJON laajemmat resurssit, paremmat proffat, kurssien ja yhteistyökoulujen (paremmat vaihto-opiskelu yliopistot) PALJON suurempi määrä jne. vaikuta paljon opiskeluun?

        Sinä et ole varmasti päässyt ikinä Aaltoon... Terveisin kohta KTM Aallosta :)

        "Aalto jylläsi selvityksessä vahvalla vetovoimallaan, hyvällä maineellaan sekä valmistuneiden maistereiden ja diplomi-insinöörien korkealla palkkatasolla."

        Nyt on kyllä hyvät mittarit tutkimuksella.


    • sannica97

      miks pitää hankkii joku kauppatieteitte mestarin tutkinto ku merkonomitutkinto o paljo parempi
      ite opiskele tokaa vuot merkonomiks ja voin sanoo et paljo tsillimpää ku jossai lukios mis lukutoukat opiskellee kauppatieteitte mestariks.

      karu totuushan löytyy tilastoista et merkonomit työllistyy aina rahahommii ku mestarit johonki siwan kassalle ja meijä maikkaki sano et merkonomit työllistyy melkee aina. palkkaki o joku 3000-6000 parempi ku mestareil.

      ei siin muuta mut on se iha kiva joskus jotai tienataki nii onks sillo järkee mennä lukioo? merkonomiks paljo iisimpää ja sillo saa ajellakki kalleil autoil ja asuu muutenki ku pikkutalois

      • amkkilainen

        sannica97 hei moi, mä näinkin sut yksi päivä Siwassa duunissa, kerroit olevasti kesätöissä ja pahoittelit sitä, että et vielä pääse kassalle myymään mulle olutta kun et ole vielä täyttänyt 18. Kovasti yritit tehdä vaikutuksen esimieheesi varmistaaksesi vakituisen paikan Siwan kassalla vuoden päästä kun valmistut merkonomiksi.

        Pidän sulle peukkuja pystyssä!


      • trädemerkonmi

        Jeps. Siel ne lukee jossai aallos ku mä oon jo johtajana ja sit ne vituttaa ku mää johdan niit työkokemuksel ku niil ei oo yhtää ja sit mul oll u paljo rennompaa ku jossai lukios nörtit. Mä saan palkaa jo 8000 tuhatta euroo ku kauppa tietee mestari vasta valmistuu. Ja tradenomi ki tienaa 7000 tuhatta jo siinä vaiheessa. Ja ei mitään väliä missä kaupassa korkeessa opiskelee ku vaan se työ kokemus kassalt vaikutaa. Mäki oon tehny viis tai kuus vuot töitä sillon ku vast mestarit valmistuu :D ei mitää järkee mennä ku merkonomi iisimpää ja saa paljo piluu naisilta ja ajella bemaril sillo ku te asut vasta äitin luon.

        iha selvä asia et. esim oulusta ja kuopost tulee paremmat mestarit ku aallosta tai turusta. Trukuhan on suomen pepunreikä ja aaltoki o vaa jotai veden liikettä. On siin siisti nimi keksittu koululle, jossa ei osata ees iisisti tsillata.


    • INSED

      Ja jossain oikeassa korkeakoulussa opiskelevat nauravat kaikille mainituille.

    • fawlit

      Insed puhut teknillisestä yliopistosta ... Kaikki luulevat ihan liikaa itsestään

    • Nyt miettikää

      Se sama asennevamma on ja pysyy ihmisessä ikääntymisestä huolimatta.
      Miettikää millaista asennetta kasvatatte itseenne NYT.

      Osa yo:n opettajista on tuota samaa ylimielistä porukkaa.
      Mietin vaan, että ketä tai mitä varten oppilaalla tai opettajalla on itsenään nostattava asenne? Mihin hän pyrkii sillä ja mitä hän saa sillä?
      Se näkyy myrkkypilvenä ympärille eikä varmaankaan saa ihailua ympäristöltä.

      En minä ainakaan "tykkää" korkealle leijailleista ihmisistä. Onko ne muka mukavia ystävinä, työkavereina ja missään muussakaan kommunikoinnissa? Todella hankalaa asiointia.

      • ekallasisään

        Mä kyllä pidän siitä että pääsin opiskelemaan kauppakorkeaan ja siitä että minun "alapuolella" on ihmisiä ammattikorkeassa ja kauppaoppilaitoksessa, se nostaa mun itse- ja omanarvontuntoa ja siitä tulee muutenkin sellainen hyvä "mä olen jotain"-tyyppinen fiilis.

        En kyllä kuitenkaan ikinä käyttäytyisi niin, että tämä näkyisi ulospäin, muita ihmisiä kohtaan pitää olla nöyrä ja minä olen oikein erityisen nöyrä jo siitä syystä että en halua että muut ihmiset ajattelevat että olen joku omahyväinen kusi_pää (vaikka olisinkin)

        Tämä sama bullshitti on muuten valloillaan koko yhteiskunnassa, miettikää nyt näitä missejä kun ne haastattelussa aina toitottaa että ulkonäöllä ei ole merkitystä, vain luonne ratkaisee...silti ne sitten osallistuu näihin kisoihin ja pettyvät raskaasti jos ei tule menestystä.

        Toisaalta...olen itse saastaisen ruma ja mulla on suuria vaikeuksia saada naista ilman että maksan siitä, ehkä tämä itsessään tapahtuva ylpistely opintopaikasta on jonkunlaista korviketta sille että muut perusasiat ovat huonossa jamassa


      • erilainen nälkä
        ekallasisään kirjoitti:

        Mä kyllä pidän siitä että pääsin opiskelemaan kauppakorkeaan ja siitä että minun "alapuolella" on ihmisiä ammattikorkeassa ja kauppaoppilaitoksessa, se nostaa mun itse- ja omanarvontuntoa ja siitä tulee muutenkin sellainen hyvä "mä olen jotain"-tyyppinen fiilis.

        En kyllä kuitenkaan ikinä käyttäytyisi niin, että tämä näkyisi ulospäin, muita ihmisiä kohtaan pitää olla nöyrä ja minä olen oikein erityisen nöyrä jo siitä syystä että en halua että muut ihmiset ajattelevat että olen joku omahyväinen kusi_pää (vaikka olisinkin)

        Tämä sama bullshitti on muuten valloillaan koko yhteiskunnassa, miettikää nyt näitä missejä kun ne haastattelussa aina toitottaa että ulkonäöllä ei ole merkitystä, vain luonne ratkaisee...silti ne sitten osallistuu näihin kisoihin ja pettyvät raskaasti jos ei tule menestystä.

        Toisaalta...olen itse saastaisen ruma ja mulla on suuria vaikeuksia saada naista ilman että maksan siitä, ehkä tämä itsessään tapahtuva ylpistely opintopaikasta on jonkunlaista korviketta sille että muut perusasiat ovat huonossa jamassa

        "alapuolella"?

        Siis sä seisot jollain lasilattialla ja tahdot hahmottaa kuka on sun alla ja päällä?

        Mielenkiintoista.

        Mä en ole koskaan ollut kiinnostunut siitä kuka on "alempana", sitä asetelmaa ei kouluksen saralla ole. Olen kiinnostunut siitä mitä on edessä ja mennyt sinne.

        Tee asioita jotka ovat ajankohtaisia, hahmotan kokonaisuuden horisontaalisesti. Kun yksi asia on tehty tai suoritettu, etsin siihen lisättävää (lisäkoulutusta ja kokemusta). Asemani tai arvoni ei liity siihen onko joku muu "huonompi" vaan siihen mitä on jaksanut tehdä tai mihin olen yltänyt omalla asteikollani (itsensä ylittäminen).

        Kyllä, samasta syystä bemari/audi - pellet eivät ymmärrä minua, enkä minä niitä. Se vain ei ole tärkeää, vaan se että ne pysyy pois mun jaloista. Raha on harhaa.

        Ihminen valitsee niitä asioita, joita tuntee tarvitsevansa.


      • ja sydäntäsi
        erilainen nälkä kirjoitti:

        "alapuolella"?

        Siis sä seisot jollain lasilattialla ja tahdot hahmottaa kuka on sun alla ja päällä?

        Mielenkiintoista.

        Mä en ole koskaan ollut kiinnostunut siitä kuka on "alempana", sitä asetelmaa ei kouluksen saralla ole. Olen kiinnostunut siitä mitä on edessä ja mennyt sinne.

        Tee asioita jotka ovat ajankohtaisia, hahmotan kokonaisuuden horisontaalisesti. Kun yksi asia on tehty tai suoritettu, etsin siihen lisättävää (lisäkoulutusta ja kokemusta). Asemani tai arvoni ei liity siihen onko joku muu "huonompi" vaan siihen mitä on jaksanut tehdä tai mihin olen yltänyt omalla asteikollani (itsensä ylittäminen).

        Kyllä, samasta syystä bemari/audi - pellet eivät ymmärrä minua, enkä minä niitä. Se vain ei ole tärkeää, vaan se että ne pysyy pois mun jaloista. Raha on harhaa.

        Ihminen valitsee niitä asioita, joita tuntee tarvitsevansa.

        Lisään edelliselle, en halua vähätellä näkökulmaasi.

        Seuraa tähteäsi ja onnea matkaasi.


      • asd1
        erilainen nälkä kirjoitti:

        "alapuolella"?

        Siis sä seisot jollain lasilattialla ja tahdot hahmottaa kuka on sun alla ja päällä?

        Mielenkiintoista.

        Mä en ole koskaan ollut kiinnostunut siitä kuka on "alempana", sitä asetelmaa ei kouluksen saralla ole. Olen kiinnostunut siitä mitä on edessä ja mennyt sinne.

        Tee asioita jotka ovat ajankohtaisia, hahmotan kokonaisuuden horisontaalisesti. Kun yksi asia on tehty tai suoritettu, etsin siihen lisättävää (lisäkoulutusta ja kokemusta). Asemani tai arvoni ei liity siihen onko joku muu "huonompi" vaan siihen mitä on jaksanut tehdä tai mihin olen yltänyt omalla asteikollani (itsensä ylittäminen).

        Kyllä, samasta syystä bemari/audi - pellet eivät ymmärrä minua, enkä minä niitä. Se vain ei ole tärkeää, vaan se että ne pysyy pois mun jaloista. Raha on harhaa.

        Ihminen valitsee niitä asioita, joita tuntee tarvitsevansa.

        Raha on harhaa :::DDDDD


    • austerism1
      • austerism1

        Siis mainittakoon, että näitä Dobellin "loogisen ajattelun" esseitä tai oikeastaan ajatusvirheitä perkaavia esseitä on julkaistu taannoin Helsingin Sanomissa, ja HS on julkaissut Dobellin kirjan "Selkeän ajattelun taito".


    • ebeeeee

      Oikeasti en tajua tuota aalto hypeä lainkaan., itseänihän ei sinne saisi kirveellekään (ja kyllä olisin saanut tarpeeksi pisteitä). Mitä uutisista olen lukenut siellä jauhetaan tuota post-modernia epätieteellistä paskaa, jonka tuloksena ovat sitten tälläiset yhtätyhjän kanssa, todellisuudesta irtautuneet Himaset co.

    • ettäonno

      Ajatella, että kauppaväki jaksaa kiistellä kauppakorkeakoulujensa paremmuudesta. Näin oikean yliopiston näkökulmasta kaikki ne ovat vain hiukan ammattikouluja pidemmälle kehitettyjä opinahjoja, joissa opiskelee itseään täynnä olevia hahmoja, joilla on valtavasti ylimitoitetut luulot itsestään ja oppilaitoksestaan.

      • lut14

        Hahahaha! Aallon kauppakorkea vaikein joulu päästä suomessa sisään! Pienin määrä prosentuaalisesti pääsee sisään. Jopa Helsingin lääkikseen pääsee suurempi osa hakijoista. Kyllä sitä saa olla ylpeä, että läpäissyt suomen tiukimman seulan!


      • Dpdpdpdp
        lut14 kirjoitti:

        Hahahaha! Aallon kauppakorkea vaikein joulu päästä suomessa sisään! Pienin määrä prosentuaalisesti pääsee sisään. Jopa Helsingin lääkikseen pääsee suurempi osa hakijoista. Kyllä sitä saa olla ylpeä, että läpäissyt suomen tiukimman seulan!

        Lääkiksiin hakeekin vain hyvät hakijat, kauppiksiin taas erittäin moni menee vain "koittamaan"


      • jhgtyopå
        lut14 kirjoitti:

        Hahahaha! Aallon kauppakorkea vaikein joulu päästä suomessa sisään! Pienin määrä prosentuaalisesti pääsee sisään. Jopa Helsingin lääkikseen pääsee suurempi osa hakijoista. Kyllä sitä saa olla ylpeä, että läpäissyt suomen tiukimman seulan!

        "Aallon kauppakorkea vaikein joulu päästä suomessa"

        Ei luulisi, että tuolla kirjoitustaidolla pääsee edes ammattikorkeaan!

        Mutta asiaan: Aallon kauppakorkea ei siitä sen paremmaksi tule, vaikka sinne pyrkisivät kaikki suomalaiset. Ammattikoulun kampaajalinjallekin on äärimmäisen vaikea päästä. Mutta ne, jotka pääsevät, eivät sentään ole yhtä pöyhkeitä kuin sinä.


      • Naurut Satdilaiselle
        lut14 kirjoitti:

        Hahahaha! Aallon kauppakorkea vaikein joulu päästä suomessa sisään! Pienin määrä prosentuaalisesti pääsee sisään. Jopa Helsingin lääkikseen pääsee suurempi osa hakijoista. Kyllä sitä saa olla ylpeä, että läpäissyt suomen tiukimman seulan!

        Ja tiedoksesi vain Aalto yliopisto ei todellakaan ole suomen vaikein oppilaitos päästä sisään. Kauppakorkan kokeetkin ovat semmoiset, että sokea mummokin saattaisi Aalton päästä. En silti ala KKK-laisia haukkumaan, mutta ei ole vaikein sisäänpäästävä.


      • Hei c'mon
        lut14 kirjoitti:

        Hahahaha! Aallon kauppakorkea vaikein joulu päästä suomessa sisään! Pienin määrä prosentuaalisesti pääsee sisään. Jopa Helsingin lääkikseen pääsee suurempi osa hakijoista. Kyllä sitä saa olla ylpeä, että läpäissyt suomen tiukimman seulan!

        Tarkastappas esimerkiksi Aallon Taideteollisen hakutilastot. Siellä puhutaan yhdestä-kahdesta prosentista tietyillä aloilla. Puhut ihan täyttä hölynpölyä. Kaikenlisäksi Aallon Mikkelin kampuksen Internationa Business- kauppislinjallekkin on pienempi sisäänottoprosentti kun sinne sinun jokapojan Aallon Kauppikseen.

        Onnea vaan opintoihin jos et edes tuommoista "faktaa" jaksa tarkistaa ennen sen julistamista.


    • Psykologiopisk

      Ajattelitko että ihminen muuttuu ylimieliseksi siinä vaiheessa kun pääsee Aaltoon? Aika monihan kuitenkin elämänsä aikana opiskelee eri asteisissa oppilaitoksissa.

      Itse uskoisin että tällä palstalla ilveilee yksi ja sama aktiivinen pelle, joka on ottanut elämäntehtäväkseen Aallon ylistämisen ja muiden haukkumisen. Valitettavasti se vain kääntyy itseään vastaan.

      • RaimoAallosta

        Heh psykologiopiskelijat taas ovat kaikki samasta muotista, jokseenkin verrattavissa uskovaisiin hihhulihörhöfriikkeihin. Psykologit leijuvat jossain "tongitaan toisen elämän ongelmia jotta omat ongelmat jäävät piiloon"-asenteella. Sellaisia tylsiä pienitissisiä virkasmiestyyppisiä kukkahattuja koko poppoo...

        Nim. psykologiopiskelijoiden pippaloissa aikoinaan häärinyt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe