Surkein suomalainen bulkkiolut?

Lappari on parasta

Mikä on surkein: Karhu, Koff, olvi, Karjala, Lapin Kulta, Pirkka vai joku muu? Keskitytään kolmosoluisiin ketjussa ja perusteluitakin saa esittää.

Karjala oli ennen hirveintä. Viimeksi tosin lasipullosta nautittuna maistui melkein kelvolliselle. Tämänhetkinen inhokkini lienee Koff: siitä tulee kurkku kipeäksi ja tunkkainen maltaisuus liian vähällä humalalla nostaa selkäkarvat pystyyn.

23

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laatu ratkaisee

      Valitettavasti ei näissä juurikaan eroja ole - jos valita pitää niin Olvi.

      Olut tehdään maltaasta, vedestä, hiivasta ja humalasta -kantavierre kertoo sen miten paljon raaka-aineisiin on uhrattu. Maku ja tuoksu kertoo sen onko käytetty mm tärkkelystä jatkeena. Pikakäyminen ja varsinkin varastokäymisen lyhyys takaavat se, että litkua tulee - mutta sitähän sieltä on tullut jo pitkään.
      Sisältää luvatun verran alkoholia ja on suhteellisen halpaa ja liki mautonta (riippuu mistä ostaa) - se lienee aika monelle tärkeintä.

      Oikeata kotimaista olutta saa vain pienpanimoilta - muut kisaavat hinnalla ja mauttomuudella. Toki olutta voi käyttää niin monella eri tavalla, mutta maun tulisi olla tärkein ominaisuus. Itse juon hyvinkin kohtuullisesti olutta - ja valitsen aina tuontioluita tai kotimaisten pienpanimoiden tuotteita. Pikaisesti laskin, että ehkä 12-15 pulloa kuukaudessa - se on aika normaali määrä.

      • Aito suomalainenmies

        Ai tuo muka kohtuullisesti!
        Mä juon yli 20 pulloa joka viikonloppu! Siinä sulle kohtuutta!


      • Juo jos on jano
        Aito suomalainenmies kirjoitti:

        Ai tuo muka kohtuullisesti!
        Mä juon yli 20 pulloa joka viikonloppu! Siinä sulle kohtuutta!

        Voi voi, juo sinä aivan rauhassa - minä nautin jokaisesta oluesta minä juon - eikä minun tarvite juoda viikonloppuna - voi juoda silloin kuin huvittaa...


    • laitilasucks

      Laitilan Kukko, bulkkia johon saatu se ihana hernekeiton (=DMS) maku prosessin puutteellisuuksien takia.

    • Suomenmieli

      Ehkä pienpanimoilta saa kelvollista olutta, mutta ei suomesta ainoaltakaan! Näistä valtamerkeistä ylivoimaisinta sontaa tekee koff, ei voi olla varma nieleekö ykköstä vai kolmosta.

    • ujmmju

      Kotahuora heti toiseksi paskinta koffin jälkeen, vaikka lahtelaiset siirtyivätkin sentään pohjaveteen.

    • sinipunanen

      Lahden erikoinen oli sentään erikoisen pahaa. Nykylitkuilla on vielä pitkä matka siihen skeidaan. Jos noista täytyy valita niin purkka-olut varmaankin.

      • Lahtelaista totta kai

        Lahden erikoisolut oli ihan hyvä tuote, se alkuperäinen Mallasjuoman valmistama siis. Myöhemmin markkinoille tuotu, 4.1-prosenttinen Erikoisolut oli kyllä aika mitäänsanomatonta.

        Suomen kautta aikain bulkkioluista Tornion Lapin Kulta ja Lahden Erikoinen olivat erinomaisia suorituksia näihin nykyversioihin verrattuna. Varsinkin Lapin Kulta -juhlaolut lakka-aromilla olisi varmasti pärjännyt vaikka Euroopan markkinoilla.


      • Laatu ennen määrää
        Lahtelaista totta kai kirjoitti:

        Lahden erikoisolut oli ihan hyvä tuote, se alkuperäinen Mallasjuoman valmistama siis. Myöhemmin markkinoille tuotu, 4.1-prosenttinen Erikoisolut oli kyllä aika mitäänsanomatonta.

        Suomen kautta aikain bulkkioluista Tornion Lapin Kulta ja Lahden Erikoinen olivat erinomaisia suorituksia näihin nykyversioihin verrattuna. Varsinkin Lapin Kulta -juhlaolut lakka-aromilla olisi varmasti pärjännyt vaikka Euroopan markkinoilla.

        "Varsinkin Lapin Kulta -juhlaolut lakka-aromilla olisi varmasti pärjännyt vaikka Euroopan markkinoilla." juu, ei olisi pärjännyt. Lapin Kulta on yksi heikoimmista oluista tällä hetkellä - tosin näin ei aina ole ollut. Lahden oluet olivat aikanaan aivan ok tuotteita - mutta siitä on kulunut jo monta monta vuotta.

        Valitettavasti määrä korvaa laadun - sille ei voi mitään. Itse juon kohtuullisesti ja laadullisesti hyvää olutta.


      • Lakka-Lappari
        Laatu ennen määrää kirjoitti:

        "Varsinkin Lapin Kulta -juhlaolut lakka-aromilla olisi varmasti pärjännyt vaikka Euroopan markkinoilla." juu, ei olisi pärjännyt. Lapin Kulta on yksi heikoimmista oluista tällä hetkellä - tosin näin ei aina ole ollut. Lahden oluet olivat aikanaan aivan ok tuotteita - mutta siitä on kulunut jo monta monta vuotta.

        Valitettavasti määrä korvaa laadun - sille ei voi mitään. Itse juon kohtuullisesti ja laadullisesti hyvää olutta.

        Tuota lakka-lapparia sai noin kymmenen vuotta sitten yhden syksyn ajan. Oli todellinen kuningastuote perinteiseen lappariin verrattuna. Pesi myös muut sen ajan suomalaiset bulkkioluet mennen tullen.

        Se, jos mikä, olisi voinut tulla hittituotteeksi ulkomailla. Lakan eksoottinen aromi maistuu tunnetusti esim. saksalaisille, puhumattakaan briteistä.


      • rusehtava
        Lahtelaista totta kai kirjoitti:

        Lahden erikoisolut oli ihan hyvä tuote, se alkuperäinen Mallasjuoman valmistama siis. Myöhemmin markkinoille tuotu, 4.1-prosenttinen Erikoisolut oli kyllä aika mitäänsanomatonta.

        Suomen kautta aikain bulkkioluista Tornion Lapin Kulta ja Lahden Erikoinen olivat erinomaisia suorituksia näihin nykyversioihin verrattuna. Varsinkin Lapin Kulta -juhlaolut lakka-aromilla olisi varmasti pärjännyt vaikka Euroopan markkinoilla.

        No ehkä aika on ruskettanut muistot. Olisi hyvä päästä nyt maistamaan.
        Muistikuva on vaan jäänyt eräistä festareista Messilässä aikoinaan. Krapulan korjaukseen ja viritykseen ei ollut saatavissa kun Lahden erikoista. Olipa yrjössä pitelemistä.


      • ex-hankolainen
        Lakka-Lappari kirjoitti:

        Tuota lakka-lapparia sai noin kymmenen vuotta sitten yhden syksyn ajan. Oli todellinen kuningastuote perinteiseen lappariin verrattuna. Pesi myös muut sen ajan suomalaiset bulkkioluet mennen tullen.

        Se, jos mikä, olisi voinut tulla hittituotteeksi ulkomailla. Lakan eksoottinen aromi maistuu tunnetusti esim. saksalaisille, puhumattakaan briteistä.

        Hillalla höystetty Lapin Kulta oli tosiaan mitä mainioin olut. Meillä firmassa oli tuolloin muutama japanilainen yhteistyökumppani vierailulla ja he ihastuivat siihen niin kovasti, että ostivat six packit kyseistä olutta kotimaahansa mukaan. Kyselivät kovasti, tehdäänkö Suomessa myös muita marja-aromilla maustettuja oluita. Ainakin mustikkaolutta olisivat halunneet päästä maistamaan.


      • Mallasta ja humalaa
        ex-hankolainen kirjoitti:

        Hillalla höystetty Lapin Kulta oli tosiaan mitä mainioin olut. Meillä firmassa oli tuolloin muutama japanilainen yhteistyökumppani vierailulla ja he ihastuivat siihen niin kovasti, että ostivat six packit kyseistä olutta kotimaahansa mukaan. Kyselivät kovasti, tehdäänkö Suomessa myös muita marja-aromilla maustettuja oluita. Ainakin mustikkaolutta olisivat halunneet päästä maistamaan.

        Juu - edelleenkin ei ollut hyvää olutta. En ymmärrä miksi oluen pitäisi olla makeata ja maistua marjalta? Olut on luontaisesti karvasta ja vähemmän makeata - maltaan makeus saa maistua ei sokerin tai marjojen.
        Jos Lapinkulta Lakka olisi ollut niin ylivoimaisen murskaavaa - miksi sen valmistus lopetettiin? Aika harva japsi, britti tai saku ostaa nykyisiäkään lakkaliköörejä - taitaa suurin osa mennä kotimaan markkinoille ja traveller myyntiin.


      • Voi niitä aikoja
        ex-hankolainen kirjoitti:

        Hillalla höystetty Lapin Kulta oli tosiaan mitä mainioin olut. Meillä firmassa oli tuolloin muutama japanilainen yhteistyökumppani vierailulla ja he ihastuivat siihen niin kovasti, että ostivat six packit kyseistä olutta kotimaahansa mukaan. Kyselivät kovasti, tehdäänkö Suomessa myös muita marja-aromilla maustettuja oluita. Ainakin mustikkaolutta olisivat halunneet päästä maistamaan.

        Mustikkaolutta on ollut tarjolla, tosin ei valmiina vaan ravintolan tekemänä sekoituksena. Mustikkakeittoa tuopin pohjalle muutaman sentti ja sen päälle olutta. Yhden juo seuraava jo tökkii.

        Amiraali-olutta vietiin aikoinaa mm. Japaniin kohtuullisen paljon - syynä oli etikettin kuvat ja Amiraalit joista osa oli kuuluisia Japanilaisia Amiraaleja. Olut sinänsä oli aivan ok - Saksalaisen puhtaussäännön mukaan valmistettu täysmallasolut joka pesisi monet tämän päivän perus löllö-laagerit mennen tullen.


    • Säynätsalo

      Mulle käy kaikki samaa kuraa ne on. Mä juon viikossa n. 60 tölkkii, sitä
      ostetaan mitä halvimmalla saadaan.
      Samanlaiset varpusparvet sitä lentää vaikka vetäis tuontiolutta.
      No just ostin muutaman laatikon viron cog bissee pitää
      alkaakin jo särpimään sitä ettei totuus unohdu.

    • Veijo,.,

      Mä juon Karhua ja Karjalaa.
      Karjala paskattaa mua enemmän kuin Karhu.

      • en juo kuin hyvää

        Sehän onkin avian kelpo syy juoda Karjalaa - ei tule ummetusta. Valitettavan heikkoja ovat molemmat - toki jos parempaa ei kaipaa - siitä vaan.


    • j thrbgvefcd

      Melkein kaikki kolmosoluet ovat ihan hirveitä, muutamaa tumaa tai vehnäolutta voi tölkin kaks juoda, mut näitä perusbissejä ei.

      • j thrbgvefcd

        tummaa


      • Hyväoluenystävä
        j thrbgvefcd kirjoitti:

        tummaa

        Sori minun mieli juoma on Saku Gold prerium 4.5% tumma olut. Sandels tumma olut 4.5%. Lapin Kulta 4.5% tumma olut. Maistuvat makeilta. Muita olusia en joisi. Karjalata sen jatkeena 4.5% tumma olut.


      • j thrbgvefcd
        Hyväoluenystävä kirjoitti:

        Sori minun mieli juoma on Saku Gold prerium 4.5% tumma olut. Sandels tumma olut 4.5%. Lapin Kulta 4.5% tumma olut. Maistuvat makeilta. Muita olusia en joisi. Karjalata sen jatkeena 4.5% tumma olut.

        Makuasioitahan nämä ovat, itse en yleensä osta alle 6-prosenttisia ja eniten pidän todella vahvoista, yli 10-prosenttisista.


    • ei eroa

      Ei noissa kaljoissa mitää eroa ole. Samaa kuraa eri purkissa.

    • budlight

      Ratebeer.com sivuston mukaan kaikki suomessa eniten myydyt oluet on ihan per***stä.
      En itse olisi ihan niin kriittinen. Suomessa oluet on tehty juotavaksi eikä maistelua varten.
      Jos haluaa juoda vaan yhden, niin eri asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe