ajoluvan jatkaminen

7+16

kuljettaja joutuu ajamaan 900 euron kassan että pystyy maksamaan itselleen ajo-oikeuden.
eli nettona n. 300euroa.
kurssi lääk.tod. kuvat leimavero
pihumattakaan kurrsin ajalta menettämästään tulosta.
millään muulla alalla kuin taksissa tätä ei hyväksyttäisi,
kenen asioita kuljettajayhdistykset ajaa?

27

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hv.

      piää kylläkin ajaa 1200 että saa nettona 300. eli näin kesällä koko viikon palkka.

    • sdftryugio

      Isäntä noi meillä ainakin maksaa, mutta jos olet sellainen kuljettaja joka toimii freelancerina niin silloin se on tietenkin maksettava itse. Freelancerina ajaminen taas on yleensä ihan oma valinta.

      • että silleen

        Ei taida kaikki isännät maksaa...


      • loppuun ajateltu

        "Freelancerina ajaminen taas on yleensä ihan oma valinta. "

        Teknisesti kyllä. Tosin jos ajaa osa-aikaisesti muun työn ohella, niin ei usein kerta kaikkiaan voi ottaa päätyönä taksihommia.


      • dfrtyjuilo
        loppuun ajateltu kirjoitti:

        "Freelancerina ajaminen taas on yleensä ihan oma valinta. "

        Teknisesti kyllä. Tosin jos ajaa osa-aikaisesti muun työn ohella, niin ei usein kerta kaikkiaan voi ottaa päätyönä taksihommia.

        Mä en edes tunne yhtään sellaista kuljettajaa, edes tuuraajaa, joka olisi itse joutunut maksamaan kurssinsa. Itse tuurailen säännöllisesti kahdelle eri isännälle ja ne maksoivat mun kurssin ja muut kulut puoliksi.

        Tämä marina ja kitinä tästä kurssista ja sen maksuista tuntuu jotenkin keinotekoiselta. Rutistaan vain rutinan ilosta, mikä on taksiporukoissa niin kovin tyypillistä.


      • Termit uusix
        dfrtyjuilo kirjoitti:

        Mä en edes tunne yhtään sellaista kuljettajaa, edes tuuraajaa, joka olisi itse joutunut maksamaan kurssinsa. Itse tuurailen säännöllisesti kahdelle eri isännälle ja ne maksoivat mun kurssin ja muut kulut puoliksi.

        Tämä marina ja kitinä tästä kurssista ja sen maksuista tuntuu jotenkin keinotekoiselta. Rutistaan vain rutinan ilosta, mikä on taksiporukoissa niin kovin tyypillistä.

        "Tämä marina ja kitinä tästä kurssista ja sen maksuista tuntuu jotenkin keinotekoiselta. Rutistaan vain rutinan ilosta,"

        Roll credits... No ehkä taksarit voivat 100% heistä saada isännät maksamaan itse kurssin. Oletetaan hetki että on näin hyvin eikä ole kitupiikkejä isännöitsijöitä, jotka kieltäytyvät.

        Se ei poista sitä tosiasiaa, että kurssi on täysin tarpeeton. Se joka maksaa maksaa siis käytännössä tyhjästä. Vielä on näkemättä se taksari, joka tuolla kurssilla on oppinut jotain hyödyllistä vaikka olisikin ajanut vain sivutoimisesti. Lisäksi menetetystä ansiosta yleensä on turha odottaa korvausta.

        Byrokraateille koulutus on vain helppoa rahaa. Istutaan päivä pari kampaviineriorgioissa kovalla palkalla kahveeta ryystämässä. Miksi taksareiden koulusta ei järjestetä samaan tyyliin jos se kerran niin tarpeellista on?


    • virkamies no: 7789Bx

      Milloin takseilta vaaditaan mielenterveydestä lääkärintodistus?

      Tuo todistus tulisi antaa vain mielentilatutkinnan jälkeen psykiatrisessa laitoksessa, jonka kuski itse kustantaa.

      Vaarallinen hullu taksin ratissa on vaaraksi ympäristölleen!

      Terveisin: neuvotteleva virkamies

      • Ei hyvää päivää!

        Pitääkö tuo mielenterveystodistus hakea joka vuosi vai harvemmin?

        Tarvitseeko neuvotteleva virkamies semmoisen?

        Älämölö-todistus eli äly-moraali-todistus.


        En hullu oo, mutta...


    • lahjonta ja lahjus

      Virkamiehet saavat vastalahjana ilmaiset lääkäripalvelut kun tuhannet taksisuharit ramppaavat lääkärissä ja maksavat n 60 euroo viiden vuoden välein.

      • Progressiivi

        Plus tietenkin maksun "kurssista", joka lienee viiden vuoden päästä siinä parissa kolmessa sadassa Hesan ulkopuolella.


    • Niinpä niin.
    • 0,0,0,0,000

      ajan itse ns. freelancerina ,jos isäntä ei maksa kurssia ,niin vaihdetaan isäntää. aina löytyy isäntä, joka haluaa hyvän ja rehellisen kuljettajan autolleen.

      • tdryuiopå

        Jos ajat freelancerina useammalle isännälle, vaikkapa kolmelle-neljälle, niin kenelle viet ne kuitit?


      • dgftjyhiul8o
        tdryuiopå kirjoitti:

        Jos ajat freelancerina useammalle isännälle, vaikkapa kolmelle-neljälle, niin kenelle viet ne kuitit?

        Mun kohdalla isännät sopivat keskenään ja maksoivat kulut kimpassa.
        Nämä nyt vain on järjestelykysymyksia, älkää tehkö asioista vaikeampia kuin ne oikeasti ovat.


      • Virkamiesmoraali
        dgftjyhiul8o kirjoitti:

        Mun kohdalla isännät sopivat keskenään ja maksoivat kulut kimpassa.
        Nämä nyt vain on järjestelykysymyksia, älkää tehkö asioista vaikeampia kuin ne oikeasti ovat.

        "älkää tehkö asioista vaikeampia kuin ne oikeasti ovat. "

        Kuulostaa aasin muistokirjoitukselta.

        Eiväthän taksarit ole asioista tehneet "vaikeampia kuin todellisuudessa" vaan virkamiehet, jotka pakottavat tarpeettomille kursseille.


      • ghrtyjuilo90+
        Virkamiesmoraali kirjoitti:

        "älkää tehkö asioista vaikeampia kuin ne oikeasti ovat. "

        Kuulostaa aasin muistokirjoitukselta.

        Eiväthän taksarit ole asioista tehneet "vaikeampia kuin todellisuudessa" vaan virkamiehet, jotka pakottavat tarpeettomille kursseille.

        >>Eiväthän taksarit ole asioista tehneet "vaikeampia kuin todellisuudessa" vaan virkamiehet, jotka pakottavat tarpeettomille kursseille. >>

        Tuntuu kyllä siltä että taksaritkin osaa monimutkaistaa asioita kun tästä kurssin maksamisesta on tälläkin palstalla lätisty ketju toisensa perään jo monta kuukautta.

        Kurssi toki on tarpeeton ja kaikin puolin hyödytön. Se pitääkin laskea pikemminkin ryhmään "veroluoteiset maksut" kuin koulutusmenot. Pakollisesta verostahan tässä on kysymys.


    • 0,,,,,,,,0,,,,,,,

      vastaus äskeiseen. ajan siis vain yhdelle autoilijalle.eli jos häntä ei kiinnostaa maksaa uusintani, menen toiselle yrittäjälle,joka osaa arvostaa työskentelyäni asiakaspalvelussa. anteeksi aiemman viestini epätarkkuus.

      • lege4

        Meillä työnantaja maksaa kaikki koulutukset, kurssit, työvaatteet.
        Jos työntekijä esimerkiksi vie auton huoltoon, se on palkallinen työpäivä.
        Ylitöistä maksetaan lisää, ja pyhätöistä maksetaan lisää.
        Aika mukava on olla töissä kun kaikki hommat hoituu hyvin puolin ja toisin.


      • Huhuhuhuh
        lege4 kirjoitti:

        Meillä työnantaja maksaa kaikki koulutukset, kurssit, työvaatteet.
        Jos työntekijä esimerkiksi vie auton huoltoon, se on palkallinen työpäivä.
        Ylitöistä maksetaan lisää, ja pyhätöistä maksetaan lisää.
        Aika mukava on olla töissä kun kaikki hommat hoituu hyvin puolin ja toisin.

        Eli olet kansanedustaja.

        Ei voi toimia taksissa jos isäntä ei ole myös maajussi.

        Stn


      • jari a
        lege4 kirjoitti:

        Meillä työnantaja maksaa kaikki koulutukset, kurssit, työvaatteet.
        Jos työntekijä esimerkiksi vie auton huoltoon, se on palkallinen työpäivä.
        Ylitöistä maksetaan lisää, ja pyhätöistä maksetaan lisää.
        Aika mukava on olla töissä kun kaikki hommat hoituu hyvin puolin ja toisin.

        autoilija ei voi maksaa mitään ylimääräisiä kurssituksia koska taksassa ei ole siihen varaa.
        näinhän on aina perusteltu yli ja pyhälisien maksamisia, miten nyt yhtäkkiä sitä rahaa olisikin maksaa ajoluvan uusimisesta?


      • rtyui679o8
        jari a kirjoitti:

        autoilija ei voi maksaa mitään ylimääräisiä kurssituksia koska taksassa ei ole siihen varaa.
        näinhän on aina perusteltu yli ja pyhälisien maksamisia, miten nyt yhtäkkiä sitä rahaa olisikin maksaa ajoluvan uusimisesta?

        Herää pahvi.


    • Kaikenlaista

      Siis, ei se nyt ihan kädestä suuhun hommaa ole.
      Jos on esimerkiksi vuoden talossa ollut vakkarikuski, joka ajaa n. 5k€ kuussa, niin kyllä se on kurssirahat tienannut isännälle.
      Jos ei oikeasti ole massia, niin silloin voi kuskikin varautua siihen, että firma kaatuu ensimmäiseen yllätykseen, joka voi olla esimerkiksi kolari.

      • vdbfgjhykuilo

        Juurikin näin.


      • 18+9

        "Jos on esimerkiksi vuoden talossa ollut vakkarikuski, joka ajaa n. 5k€ kuussa, niin kyllä se on kurssirahat tienannut isännälle."

        freelancer on paljon helpompi käsitellä isännälle kun ei tarvi joka päivälle vuoroa järjestää ja saa jopa päivän varoajalla tuurarin tarvittaessa,
        ja voi milloin tahansa muuttaa tai lopettaa vuoroja ilman seuraamuksia,
        eikä irtisanomisaikoja,
        lisäksi lomapalkka lasketaan huonommilla perusteilla jos alle 15 vuoroa /kk,


    • Termit uusix

      Tämänkin keskustelun seuraaminen osoittaa, että byrokraateilta eivät fanittajat lopu kesken ihan lähiaikoina.

      "Maksa vaan äläkä rutise"
      "Pistä isäntä maksamaan puolestasi"
      "Näin asiat vain ovat"

      Roll credits

      Yksikään tämän linjan argumenteista ei käsittele sitä tosiasiaa, että kurssi on täysin tarpeeton ja joka tapauksessa sen kustannukset on sysätty taksialan itsensä harteille, isäntien tai renkien, mutta kuitenkin. Taksarien pitäisi saada jokin oma etujärjestö joka ajaa heidän etuaan byrokraattien taivaan suuntaan.

      • rrkkk

        Ei Suomessa. Ranskassa, kun hallitus ilmoittaa että dieselin hinta nousee kymmenen senttiä litralta, niin rekat laittaa parkkiin Pariisiin tuleville väylille.
        Suomessa voi rauhassa nostaa vaikka viiskyt senttiä.


      • kolvi

        Pitäisi saada kyllä. Tää meidän taksiliittokin on täysin tarpeeton kertsi täysin joutaville pelleille. Sen jäsen maksun dumppasin jo ajat sitten.
        Taksiliiton kannattaa vaihtaa nimensä taksikeskusliitoksi.
        Autoilijat ja rengit vois perustaa oman etujärjestön mikä ajaa taksareitten asiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe