Seksi raskauden aikana on väärin

hämmentynyt

Olenko ainoa jonka mielestä seksin harrastaminen raskaana ollessa on jotenkin todella perverssiä ja väärin. Silloin naisessa on kuitenkin lapsi / lapsenalku sisällä ja se tuntee ja kuulee kaiken jne. ja vaikka ei kuulisi niin silti...
Tulisiko kenellekään mieleen harrataa seksiä vastasyntynyt vauva sylissä tai masturboida vauvan ollessa vieressä? Ei varmaan ja se olisi kaikkien mielestä todella sairasta.. Miten sitten voitte harrastaa seksiä jopa silloin kun olette viimeisillään raskaana ja sillä tavalla ottaa mukaan lapsi teidän seksielämään..

En halua kukkahattuilla enkä varsnaisesti tuomitse tällaisia äitejä, mutta en vaan voi mitään sille, että tämä ajatuskin vaikuttaa niin oudolta.. ihan kuin panisi lapsi sylissä.

32

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainennnnnnnnnnnnnnn

      No olisihan se outoa olla seksittä yhdeksän kuukautta, jos vointi ja kunto sen harrastamisen vain sallivat. En kyllä keksi, että mitä perverssiä siinä olisi. Luja suhde vanhempien välillä on vain lapsen etu.

    • hämmentynyt

      Luja suhde vaan ei seksisuhde!! eihän kukaan katso sitäkään lapsen eduksi, jos vanhemmat harrastavat lapsen nähden tai lasta sylissä pitäen seksiä.

      • Hiljaisesti

        Yritä hankkia apua itsellesi. :)
        Voisin kyllä harrastaa seksiä, vaikka vasta syntynyt katselisi. Hän kun ei oikeasti näe kovin kauas.


    • hämmentynyt

      Apua mihin? Olipas taas asiaton vastaus.
      Vastasyntyneen tietoisuudesta ei ole tarkkaa tietoa ja on ihan mahdollista että hän muistaa ja painaa tapahtumat mieleensä. Olen työni kautta tavannut mm. ihmisiä joille on jäänyt traumoja siitä, että ovat aivan pienenä nähneet vanhempansa harrastavan seksiä. Aikuisena tämä muisto on vaivannut ja vasta pitkäaikaisen terapian aikana on selvinnyt, mistä se trauma johtuu.

      En todellaaan harrastaisi seksiä lapsen nähden, oli se sitten pari viikkoa tai pari vuotta vanha. Hyi!

      • Nainennnnnnnnnnnnnnn

        Tiedätkö nyt itsekään, että mitä yrität sanoa? Aloitit keskustelun seksistä raskauden aikana. Kohdussa olevalle sikiölle nyt ei ainakaan jää mitään mielikuvaa vanhempien seksistä.

        Millä alalla muuten olet? On ihan tunnettua, että ihmisille voidaan suggeroida valemuistoja.


      • Hiljaisesti

        Voisit hakea apua siihen, että seksi raskauden aikana on mielestäsi väärin, jopa perverssiä.

        Sitä kun se ei nimenomaan ole. Se on aina kivaa, jos kumpikin on fyysisesti ja psykkisesti terveitä ja täysi-ikäisiä, eikä sukua toisilleen ja elävät parisuhteessa.... Mitähän vielä voisi lisätä, ettei joku ala saivarteemaan?


    • efrwrgWR

      Itse olen 31viikolla raskaana. Kaksi kertaa olen seksiä harrastanut miehen mieliksi suhteellisen alkuraskaudessa.

      Nyt ei enää harrasteta, koska koin sen niin vastenmieliseksi ja kerroin tämän miehelle. MEIDÄN lapsemme kun on siinä välissä niin ei voisi tämän vähempää himottaa....

      Koen siis oikeasti tosi kuvottavaksi seksin raskausaikana......

      • Hiljaisesti

        Teillä taitaa suhde vedellä viimeisiään? Toivon että tilanteenne normalisoituu, kun lapsi on syntynyt. Itselläni on raskausaikana ollut ihan päinvastaiset tunteet. Alkuraskaus on ollut pelkkää väsymystä ja pahoinvointia, mutta sitten homma on lähtenyt sujumaan ihan upeasti. :)
        Kaikki asennot eivät tietenkään ole sopineet, mutta onhan noita "helppoja" vaihtoehtoja useitakin. Ehdotan teillekin vaihtoehtoa, jossa lapsi ei jää "väliin". :D

        Olisikon tässä yksi meidän helevetin pitkän parisuhteen salaisuus - kenties? Toisen huomioiminen tilanteessa kuin tilanteessa. Itse en voisi laittaa miestäni kärvistelemään, koska raskaus ei ole sairaus.


      • SeksiEiKiinnosta
        Hiljaisesti kirjoitti:

        Teillä taitaa suhde vedellä viimeisiään? Toivon että tilanteenne normalisoituu, kun lapsi on syntynyt. Itselläni on raskausaikana ollut ihan päinvastaiset tunteet. Alkuraskaus on ollut pelkkää väsymystä ja pahoinvointia, mutta sitten homma on lähtenyt sujumaan ihan upeasti. :)
        Kaikki asennot eivät tietenkään ole sopineet, mutta onhan noita "helppoja" vaihtoehtoja useitakin. Ehdotan teillekin vaihtoehtoa, jossa lapsi ei jää "väliin". :D

        Olisikon tässä yksi meidän helevetin pitkän parisuhteen salaisuus - kenties? Toisen huomioiminen tilanteessa kuin tilanteessa. Itse en voisi laittaa miestäni kärvistelemään, koska raskaus ei ole sairaus.

        Meillä on taas sellainen tilanne että minun ei vaan ole tehnyt mieli seksiä tässä raskaudessa vähääkään. On ihan outoa, mutta jostain syystä koen seksin nyt ällöttäväksi. Välillä olen miestäni hoidellut ihan vaan velvollisuuden tunteesta. Yhdynnässä me ei olla oltu ollenkaan. En tiedä mitenkähän tilanne jatkuu kun vauva syntyy. Edellisen jälkeen tilanne normalisoitui parissa kuukaudessa. Tietty vähemmän oli aika harrastaa lapsen viedessä aikaa.


      • Hiljaisesti
        SeksiEiKiinnosta kirjoitti:

        Meillä on taas sellainen tilanne että minun ei vaan ole tehnyt mieli seksiä tässä raskaudessa vähääkään. On ihan outoa, mutta jostain syystä koen seksin nyt ällöttäväksi. Välillä olen miestäni hoidellut ihan vaan velvollisuuden tunteesta. Yhdynnässä me ei olla oltu ollenkaan. En tiedä mitenkähän tilanne jatkuu kun vauva syntyy. Edellisen jälkeen tilanne normalisoitui parissa kuukaudessa. Tietty vähemmän oli aika harrastaa lapsen viedessä aikaa.

        Outoa on, koska tavallisestihan nainen käy "kuumana" tulevan lapsensa isään, mikäli suhde on kunnossa ja ristiriidaton ja nainenkin sinut itsensä kanssa.


      • kahden kauppa
        SeksiEiKiinnosta kirjoitti:

        Meillä on taas sellainen tilanne että minun ei vaan ole tehnyt mieli seksiä tässä raskaudessa vähääkään. On ihan outoa, mutta jostain syystä koen seksin nyt ällöttäväksi. Välillä olen miestäni hoidellut ihan vaan velvollisuuden tunteesta. Yhdynnässä me ei olla oltu ollenkaan. En tiedä mitenkähän tilanne jatkuu kun vauva syntyy. Edellisen jälkeen tilanne normalisoitui parissa kuukaudessa. Tietty vähemmän oli aika harrastaa lapsen viedessä aikaa.

        Meillä mies ei edes haluaisi, että hoitelisin hänet, jos itse en haluaisi myös. Hänelle nautintoni on jutun juju.


      • fdsajklöää
        kahden kauppa kirjoitti:

        Meillä mies ei edes haluaisi, että hoitelisin hänet, jos itse en haluaisi myös. Hänelle nautintoni on jutun juju.

        En halua saivarrella, mutta etkö sinä sitten halua hoidella miestäsi? Oma vaimoni halusi hoidella minut raskauden loppuvaiheessa muutamaankin kertaan, kun huomasi että alkaa olemaan puutteen oireita... ihan siis vaan ilahduttaakseen minua.


      • kahden kauppa
        fdsajklöää kirjoitti:

        En halua saivarrella, mutta etkö sinä sitten halua hoidella miestäsi? Oma vaimoni halusi hoidella minut raskauden loppuvaiheessa muutamaankin kertaan, kun huomasi että alkaa olemaan puutteen oireita... ihan siis vaan ilahduttaakseen minua.

        Haluaisin, mutta lue uudelleen edellinen kommentini. Lue vaikka kahteen, kolmeen kertaan. :)
        Meillä mies ei haluaisi, jollen haluaisi itsekin seksiä, kuten "Seksi ei kiinnosta kirjoittaja", jota seksi ei kiinnosta vaan ja joka hoitelee velvollisuuden tunteesta miehensä. :D

        "Välillä olen miestäni hoidellut ihan vaan velvollisuuden tunteesta."

        Haluaminen on siis kaiken aa ja oo ja onneksi minä haluan, vaikka jalka kipsissä. :D


      • ....................
        Hiljaisesti kirjoitti:

        Outoa on, koska tavallisestihan nainen käy "kuumana" tulevan lapsensa isään, mikäli suhde on kunnossa ja ristiriidaton ja nainenkin sinut itsensä kanssa.

        Haista nyt trolli vittuasi vaikka!
        Kaikkea paskaa sitä voikin nimettömänä huudella, niin tuossa nyt sitten sinullekkin. Ole hyvä!
        Suhteen ei tarvitse vedellä viimeisiään, jos ei seksi raskaana nappaa. Miettisit vähän, mitä puhut. Mutta sinähän haluatkin trollata...
        Kaikki jotka tekevät eritavalla kuin sinä, eivät ole väärässä tai outoja tms. Kovin mustavalkoista ajattelua!


      • Hiljaisesti
        .................... kirjoitti:

        Haista nyt trolli vittuasi vaikka!
        Kaikkea paskaa sitä voikin nimettömänä huudella, niin tuossa nyt sitten sinullekkin. Ole hyvä!
        Suhteen ei tarvitse vedellä viimeisiään, jos ei seksi raskaana nappaa. Miettisit vähän, mitä puhut. Mutta sinähän haluatkin trollata...
        Kaikki jotka tekevät eritavalla kuin sinä, eivät ole väärässä tai outoja tms. Kovin mustavalkoista ajattelua!

        Ohoh, sehän uppos. :)
        Hae nyt nopeasti apua! Eikö se ollut tuo avaaja, joka piti parisuhteessa tapahtuvaa normaalia ja tavanomaista asiaa perverssinä?


      • ....................
        Hiljaisesti kirjoitti:

        Ohoh, sehän uppos. :)
        Hae nyt nopeasti apua! Eikö se ollut tuo avaaja, joka piti parisuhteessa tapahtuvaa normaalia ja tavanomaista asiaa perverssinä?

        Ei, vaan hae itse apua. Sinä sitä tarvitset trolli!
        Vaikka taidatkin jo olla avun piirissä, kun tiedät mistä puhut...

        Minä vain puolustin "heikompaa", niin kuin kuuluu tehdä.


      • ....................
        .................... kirjoitti:

        Ei, vaan hae itse apua. Sinä sitä tarvitset trolli!
        Vaikka taidatkin jo olla avun piirissä, kun tiedät mistä puhut...

        Minä vain puolustin "heikompaa", niin kuin kuuluu tehdä.

        Lisään vielä: Tuollaiset "hae apua" löpinät eivät minuun uppoa.
        Olen työni puolesta se joka auttaa muita... En sano millä alalla.
        Ja olen myös työni puolesta kuullut paljon pahempaa, kuin joku naurettava, ikivanha lässynlää "hae apua" määintä. Keksi jotain parempaa...
        Nykyään mielenterveysongelmatkin ovat niin yleisiä, ettei tuolla ole mitään vaikutuspohjaa...


      • eihän kukaan koskaan

        Ehkä sulle on myös ok että miehes lähtee harrastamaan sitä halukkaampien kanssa


    • Mä en taas ole

      pystynyt synnytyksen jälkeen seksiin. Jälkivuoto kestänyt jo 6 vkoa ja limakalvot alapäässä tosi kuivat ja ärtyneet. Kumin kanssa koitettiin, mutta oli pakko jättää kesken kivun ja kirvelyn takia.

      • Hiljaisesti

        Sitähän suositellaankin, että seksiä harrastettaisiin vasta jälkitarkastuksen jälkeen. Jälkitarkastusaika annetaan yleensä 2 kk:n kuluttua synnytyksestä. Jälkivuotosi kesto ja muut oireesi ovat melko normaalin puitteissa, vaikkakin jäkivuoto voi loppua myös 2-3 viikkoon.


    • Lähti lapasesta

      Kaikki on yksilöllistä. Meillä vaimo raskkaana ollessaan meni ihan kiimaiseksi. Se halusi kokeilla kaikenlaisia perverssi juttuja.
      Mietin että ehkä siinä kivikautisessa elämässä nainen olisi kiimaisuudellaan varmistanut uroksen pysyvyyden?

    • Tähänkin ketjuun

      voisi kommentoida, että ihmisiä on erilaisia. ITSE kyllä pystyin raskausaikana harrastamaan seksiä, mutta en, jos joku lapsi katselee vieressä, on se sitten vastasyntynyt, tai mikä tahansa.

      lapsen täytyy nukkua omassa sängyssä sillä hetkellä.

      • Hiljaisesti

        Meillä oli häkkisängyn laidoissa pehmusteet ja ne toimivat hyvin näköesteenä. Kun lapsi oppi seisomaan sängyssä, hänet siirrettiin toiseen huoneeseen.


    • jännää..

      Seksi ei kiinnosta hormoonien mylläkässä, vaivalloisena ja halkeamaisillaan. Mutta mitään väärää en silti seksissä näe raskaanakaan.

    • seksiä mammoillekin

      Heh, mä odotan nyt toista ja ekassa raskaudessa harrastettiin seksiä lähes joka päivä (vielä synnytystä edeltävänä iltanakin), mä kun en vaan osannut edes ajatella et mun kohdussa kasvaa vauva, tajusin sen vasta kun hän syntyi :D Tokassa raskaudessa seksin määrä on vähentynyt ihan sen vuoksi, että esikoinen on niin pieni vielä ja seksille ei vaan oo niin paljon mahdollisuuksia. Edelleenkään en osaa ajatella täysin, että siellä on meidän lapsemme kasvamassa, se konkretisoituu vasta kun hän syntyy :)
      Mä koen myös itseni onnekkaaksi että mies haluaa minua edelleen, vaikka olen äiti ja raskaana :) olen kyllä pitänyt itsestäni hyvää huoltakin, en oo paisunut valaaksi. Ja pysyy lantionpohjalihaksetkin kunnossa ;)
      Mä jopa masturboin ainakin kerran viikossa vaiks oon raskaana, onks sekin sairasta jonkun mielestä!?

    • glgög

      Huomaa osan kirjoittajista olevan ihan lapsia. Seksi ja raskaus ovat ihan tavallisia asioita. Raskaus ei estä seksin harrastamista. Vatsassa oleva lapsi tai vastasyntynyt ei ymmärrä mitä seksi on, eikä hän traumatisoidu siitä mitenkään, eikä hän muista tapahtunut aikaisena tai edes seuraavana päivänä. Vanhempien läheisyys on tärkeää vauvan kannalta. Teillä lapsilla on vielä paljon opittavaa elämästä! =D

    • Onkohan tämä

      seksijuttukin, vaan juuri sitä, että halutaan pitää se mies tyytyväisenä. Pelätään, että se lähtee heti vieraisiin hakemaan seksiä, jos kotona ei kokoajan saa, kun mieli halajaa. Kyllä ne miehet lähtee muutenkin, jos ovat lähteäkseen.

      Ketään ei voi pakottaa seksiin ja sen kyllä huomaa, jos toisen ei tee ollenkaan mieli, vaan on ikään kuin velvollisuudesta antamassa ja pelosta. Tietääkseen mies on myös sen lapsen halunnut (toivottavasti) ja silloin pitää vain sopeutua elämäntilanteeseen ja odottaa parempia aikoja.

    • selibaatissa

      Itsellä ei tee mieli, koska pelkään keskenmenoa. Tiedän että seksi raskausaikana on ihan turvallista ja normaalia, mutta tuo pelko vie halut. Mies ymmärtää minua, eikä ole yrittänyt painostaa. Olemme molemmat ihan fiiliksissä ekasta vauvasta ja se on nyt vaan mielessä. Halimme ja pusuttelemme koko ajan eikä rakkaus ole tästä kärsinyt. Meidän rakkaus on kuitenkin paljon syvempää kuin pelkkä seksi.

      Mun mielestä parisuhde ei ole kovin vahva jos se kaatuu seksittömyyteen. Voihan joskus mieskin sairastua niin ettei voi pitkään aikaan seksiä harrastaa. Mun mielestä parisuhteen kantavin voima on kuitenkin toisen ymmärtäminen ja tukeminen eri elämän tilanteissa.

    • mummummum

      Meillä seksielämä alkuraskaudesta hieman hyytyi kun pahoinvoinnin takia en pystynyt usein, pari- kolme kertaa viikossa ja sekin oli mulle vaikeaa, mutta rakastan ja haluan puolisoani ja haluan kuitenkin hälle tuottaa nautintoa, vaikka se ei hetkellisesti itsestä tuntunut niin hyvältä. Alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen seksi on ollut tavallista nautinnollisempaa, vaikkakin kasvava vatsa asettaa omat haasteensa :) Jotenkin emätin on musta aiempaa vielä herkempi ja rakastelu tuntuu todella hyvältä! Edelleenkin olen niin väsynyt ja kaiken maailman kolotuksia on, ettei ihan joka päivä pysty, mutta joka toinen pv keskimäärin vähintään. Rakkaus ja luottamus tekee seksistä hyvää ja musta tuntuu älyttömän kivalta naisena, että mies silittelee kasvavaa vatsaani ja tykkää kun rinnat ovat entistä isommat. Jotenkin lapsi on muutenkin entisestään lähentänyt meitä ja tehnyt seksistä hellempää ja kauniimpaa.

      • yök

        En ymmärrä miten seksi voi olla joillekin niin tärkeää, että sitä pitää harrastaa useita kertoja viikossa. Parisuhde on muutakin, kuin pelkkää panemista.


      • mummummum
        yök kirjoitti:

        En ymmärrä miten seksi voi olla joillekin niin tärkeää, että sitä pitää harrastaa useita kertoja viikossa. Parisuhde on muutakin, kuin pelkkää panemista.

        Meidän parisuhde on paljon muutakin kuin rakastelua, mutta tykätään toisistamme ja tykätään seksistä, eikä se ainakaan huononna parisuhdettamme :D Positiivisia vaikutuksia sen sijaan on paljon. Pääasia varmaan, että vietit kohtaavat, eikä niin, että toinen haluaa paljon enemmän/ vähemmän kuin toinen. En edes tajua, miten joku voi ajatella niin ihanasta asiasta "yök", enkä sitäkään, että useampi seksikerta viikossa on muka paljon, monet rakastelevat päivittäin, eikä sekään ole musta yhtään outoa, me ei vaan jakseta niin paljoa. Hyvä seksi kuuluu hyvään parisuhteeseen.


    • nainennnnnnn12

      Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Mulle on ihan ok jos panevat vaikka synnytysosastolla hahah :D tai sitte ei ollenkaan. Ihan sama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe