Joka toisella 2kymppisellä varmaan lapsi

20v mammat

Miten minusta tuntuu, että joka toisella parikymppisellä on lapsi ellei parikin. Ennen näki paljon enmmän 2kybäsiä kavereidensa kanssa viettämässä aikaa, nyt kaikilla on muksut mukana. Blogejakin kun selailee niin varmaan jokaiselta löytyy muksu, joka kulkee kätevästi mukana kun mamma shoppailee sisustuskamaa. Yksin bloggari kehui, ettei vielä vuosiin halua mitään lapsia ja nyt hänkin on maha pystyssä pitämässä jotain vauvaunelmaa blogia :D

58

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Landella nyt

      Niin. Niin ikävää kuin se onkin. Alueellisia eroja kyllä on. Kotipailkakunnallani Pk-seudulla hyvä jos nelikymppisillä on lapsia ja siellä olisi vielä jokunen työpaikkakin vielä jäljellä, kun taas täällä maalla ei ole töitä ja täällä lisäännytään. Kait täällä maalla ei ole aktiviteetteja ja tietoa paremmasta, niin sitten hankitaan lapsi jonkun juntin kanssa? Ja maalla ihmiset on rumia pottunokkia, ja siksi kaikki hankkii ensimmäisen kumppanin kanssa lapsia.

      Suomessa lisäännytään liikaa, liian huonoja geenejä ja alueellisesti väärin tulevaisuutta ajatellen. Mielestäni lapsentekoon pitäisi laittaa ikäraja 30-v ja muitakin kriteereitä. Kait sekin nuorena lapsenhankinta on joku sodan jälkeinen jäänne tai rooli tai pinttynyt velvollisuus, ja yksinertaisemman porukan koko yhteiskuntaa koskeva virhe.

      Kerrotko ap. mistä olet?

    • etelän tilastoa

      Olen myös eteläisestä Suomesta ja täällä noin 2-kymppisistä 3-5%:lla on lapsi. ehkä jopa vielä harvemmin. 25-vuotiasta 10 %:lla on lapsi.

      • 30v on hyvä ikä

        Olisi kiva tietää moniko näistä liian aikaiseen kotisleikikkiin tyhmyyden tai toisten painostuksen takia sortuneista on yksinhuoltaja tai eronnut. Väitän; 98%.
        Lapset kannattaa hankkia aikuisena 30 vuotiaana, jos on pitkä vähintään 10v parisuhde. Näin saadaan paremmin voivia perheitä ja säästetään rahaa.


    • 20v mammat

      Olen ap, alle 10 000 asukkaan "kaupungista" keski-suomesta, ja täällä kyllä huomaa, että nuoret lisääntyy vauhdilla. Eiköhän lamakin ole osasyynä, ei yhteen kaupunkiin lähikyliin mahdu joka vuosi kymmeniä uusia merkonomeja ja kampaajia, vaikka siitä työvoimapulasta koko ajan jauhetaan. Hyvähän se on, että lapsia syntyy, mutta kun vanhemmat tuppaa olemaan tyyliä Jonneboy96 ja Jessicahh97, ja usein Jonnella ei ole hajuakaan, että Jessi on vahingossa unohtanut pillerinsä. Helsingissä tilanne on varmasti toinen, porukka opiskelee, matkustelee ja nauttii nuoruudestaan, mitäs peräkylässä? Koulu ohi, töitä ei saa, eikun perhettä perustaan.

      • Kaunis ilma

        Kyllä se muuten just noin on. Stadissa on sivistystä ja siellä tiedetään, ettei maailma ja edes yhteiskunta kestä tätä ihmisten egoismiä ja roolitettuja kotisleikkejä.


      • Ihmisiä jo liikaa
        Kaunis ilma kirjoitti:

        Kyllä se muuten just noin on. Stadissa on sivistystä ja siellä tiedetään, ettei maailma ja edes yhteiskunta kestä tätä ihmisten egoismiä ja roolitettuja kotisleikkejä.

        Landella nyt eletään kuin elukat. Saisivat ottaa selvää asioista.


      • bönde
        Ihmisiä jo liikaa kirjoitti:

        Landella nyt eletään kuin elukat. Saisivat ottaa selvää asioista.

        Mikäs elukka se siellä huutelee? Ootko lehmä vai sika?


      • Röf röf röf
        bönde kirjoitti:

        Mikäs elukka se siellä huutelee? Ootko lehmä vai sika?

        En tiedä muista, mutta sinä olet emakko. Helvetin ruma ja lihava, tyhmä EMAKKO!


      • reui
        Röf röf röf kirjoitti:

        En tiedä muista, mutta sinä olet emakko. Helvetin ruma ja lihava, tyhmä EMAKKO!

        Miksi et osaa sanoa mitään sivistyneempää? Haukut muita.


      • Sellaista se on
        reui kirjoitti:

        Miksi et osaa sanoa mitään sivistyneempää? Haukut muita.

        Kaikki täällä haukkuu muita sanallisesti tai sanattomasti.


      • Oulussa asut?
        Sellaista se on kirjoitti:

        Kaikki täällä haukkuu muita sanallisesti tai sanattomasti.

        Varsinkin idiootit.


      • Jaa niinkö?
        Oulussa asut? kirjoitti:

        Varsinkin idiootit.

        Kaikki siis idiootteja.


      • heh heh
        Ihmisiä jo liikaa kirjoitti:

        Landella nyt eletään kuin elukat. Saisivat ottaa selvää asioista.

        Landellahan erotaan huonommin, vaikka saadaan lapset aiemmin.


    • totuus on toinen
      • ja asun landella...

        Noinhan se on. En tiedä kuin yhden alle 25 vuotiaan odottajan. Kaikki muut ovat olleet liki kolmikymppisiä, tai yli.


      • Laskee laskee

        Niin syntyvyys putoaa, mutta työtä ja koulutusta vieroksuvat tekee edelleen lapsia liikaa. Voitaisiin puhua ilmiöstä, että fiksut ei lisäänny ja tyhmät lisääntyy. Mitäs se taas aiheuttaa?


      • Paljon nähnyt
        ja asun landella... kirjoitti:

        Noinhan se on. En tiedä kuin yhden alle 25 vuotiaan odottajan. Kaikki muut ovat olleet liki kolmikymppisiä, tai yli.

        Asut melko landella. Onhan sekin toki ilmiö, että kolmenkympin kriisiin hankitaan joku eka lapsentekokaveri ja aletaan hankkia lapsia - tai lapsi. Hankalat naistenhakkaajat juntit tekee paljon sitä, että laittaa naisen paksuksi siinä 30- vuotiaana. Sitä ennen kun kaikki juoksee karkuun.


      • juoksivat karkuun??
        Paljon nähnyt kirjoitti:

        Asut melko landella. Onhan sekin toki ilmiö, että kolmenkympin kriisiin hankitaan joku eka lapsentekokaveri ja aletaan hankkia lapsia - tai lapsi. Hankalat naistenhakkaajat juntit tekee paljon sitä, että laittaa naisen paksuksi siinä 30- vuotiaana. Sitä ennen kun kaikki juoksee karkuun.

        Etkö sinäkin ollut yli kolmekymmentä...


      • Meneekö jakeluun?
        juoksivat karkuun?? kirjoitti:

        Etkö sinäkin ollut yli kolmekymmentä...

        30v- kriisi menee katsoa ohi ja sitten voi hankkia skidejä.


    • gkhöhä

      Pitäisikö ap:n hankkia oma elämä!??!

      • Tai sitten

        Eiköhän se siitä just kerro, että hänellä on oma elämä ja siksi hän on huolissaan maailman tilanteesta. Jos omaa elämää ei ole, mitäpä siinä muuta kun touhottaa menemään vain muiden mukana.

        Suomi on kuin kehitysmaa; meillä tehdään lapset nuorina ja miehet pakenee vastuuta. Olemmeko liian metsäläisiä?


    • tilastokeskuksesta
      • Pirun Raamattu

        Eli imeväiskuolemat ovat yleisiä nuorena synnyttävillä?
        Kuoleeko lapset, kun mamin pitää päästä baariin tai elämään omaa elämää ja unelmia toteuttamaan? Henkirikoksia kenties?

        Alueellista varmaan miten nuorena lapsia hankitaan. Landella nuorena lapset ja erot. Stadissa vanhempana lapset ja hyvään suhteeseen.


      • syö puuroa
        Pirun Raamattu kirjoitti:

        Eli imeväiskuolemat ovat yleisiä nuorena synnyttävillä?
        Kuoleeko lapset, kun mamin pitää päästä baariin tai elämään omaa elämää ja unelmia toteuttamaan? Henkirikoksia kenties?

        Alueellista varmaan miten nuorena lapsia hankitaan. Landella nuorena lapset ja erot. Stadissa vanhempana lapset ja hyvään suhteeseen.

        Sekosit varmaan lukiessasi ;)


    • etelän ihmeet

      Olen etelä-Suomesta enkä tunne yhtään, siis yhtään alle 23-vuotiasta, jolla olisi lapsi! Ja minä sentään tunnen aika paljon ihmisiä. :D

      Täällä on tapana tehdä lapset vasta 40-47-vuotiaana

      • Parempi niin

        Se on oikeen.


      • näin on

        Parempihan se on että 40-47 vuotiaat synnyttävät vammaisia lapsia, kuin nuoret terveitä.


      • vaikka mukavia ovatk
        näin on kirjoitti:

        Parempihan se on että 40-47 vuotiaat synnyttävät vammaisia lapsia, kuin nuoret terveitä.

        Vammaisiin menee aika paljon rahaa...


    • Loogista

      Sitä en vaan ymmärrä, että miksi syntyvyys nousee aina silloin, kun on lama?
      Kun ihmiset jäävät työttömiksi, niin hankitaan lapsia.
      Millä rahalla ne lapset sitten elätetään? Työttömyyskorvauksella?

      • Ajat muuttuu

        Nyt voi olla toisin, kun lapsilisät leikataan. Kait sitä työttömänä tienaa paremmin lapsilla.


    • Ggkbvvhfhh

      Niin ja kun ei ole ammatti-identiteettiä työttömänä, niin saako sillä jotain statusta ja itsearvostusta kun on äiti? Sosiaalipummaustahan se on!

    • Kysyn vaan

      Miten nämä nuoret vanhemmat ja heidän vauvat vaikuttavat teihin?

      • Näin näkyy

        Maksaa, näkyy ja kuuluu. Ongelmapentuja työntävät ja pilaavat itsensä elämän samalla.


      • puhuuko lapsesi noin
        Näin näkyy kirjoitti:

        Maksaa, näkyy ja kuuluu. Ongelmapentuja työntävät ja pilaavat itsensä elämän samalla.

        Sinulla lienee mukavat oltavat koulujen vanhempain illoissa ;) Jos opetat tuon asenteen lastasi kiusataan taatusti...


      • Näin näkyy
        puhuuko lapsesi noin kirjoitti:

        Sinulla lienee mukavat oltavat koulujen vanhempain illoissa ;) Jos opetat tuon asenteen lastasi kiusataan taatusti...

        Mistä tiessit, että minulla mukavat oltavat koulun vanhempainillassa? Kieltämättä on joo. Saan arvostusta, kunnioitusta js elämänkokemustani käytetään hyväksi. Olen paljon kauniimpi kuin ne nuoret nistit. Miestäni, joka saman ikäinen kanssani, katselevat kuolaten ne rumat lortot.
        Tyhmiöhän ne ovat ja huomaa kyllä, että koulunkäynti jäi joskus väliin ja elämänkoulu ennen kaikkea.

        Minun lapseni eivät kiusaa eikä heitä kiusata, ja se johtuu siitä, kun olemme pitkäaikaisen puolisoni kanssa kasvattaneet heistä hyviä iha vakaita hmisiä. Vakaa koti, vakaat lapset. Minuakaan eikä puolisoani ei ole kiusattu, mutta siksipä itsetuntomme onkin hyvä ja se näkyy parisuhteessakin. Lapsia ei tarvinnut hankkia nuorena, koska suhde on hyvä eikä perustu millekkään yhteisille lapsille, auto- ja asuntolainoille. Meillä siis vakaa talous ja velatonta omaisuutta.eo tarvitse esittää, kun onnemme näkyy. Kateellisia vain liikaa :(

        Mielestäni nuorena tekee lapsia ne epävarmat ja vähän yksinkertaiset tyypit, ja se näkyy heidän lapsissaan. Kun vanhemmat eivät ole balanssissa, niin ei heidän lapsiltaan voi muuta olettaa.

        Tulin muuten äitiksi 35 vuotiaana ensikertaa.


      • hah hah haa
        Näin näkyy kirjoitti:

        Mistä tiessit, että minulla mukavat oltavat koulun vanhempainillassa? Kieltämättä on joo. Saan arvostusta, kunnioitusta js elämänkokemustani käytetään hyväksi. Olen paljon kauniimpi kuin ne nuoret nistit. Miestäni, joka saman ikäinen kanssani, katselevat kuolaten ne rumat lortot.
        Tyhmiöhän ne ovat ja huomaa kyllä, että koulunkäynti jäi joskus väliin ja elämänkoulu ennen kaikkea.

        Minun lapseni eivät kiusaa eikä heitä kiusata, ja se johtuu siitä, kun olemme pitkäaikaisen puolisoni kanssa kasvattaneet heistä hyviä iha vakaita hmisiä. Vakaa koti, vakaat lapset. Minuakaan eikä puolisoani ei ole kiusattu, mutta siksipä itsetuntomme onkin hyvä ja se näkyy parisuhteessakin. Lapsia ei tarvinnut hankkia nuorena, koska suhde on hyvä eikä perustu millekkään yhteisille lapsille, auto- ja asuntolainoille. Meillä siis vakaa talous ja velatonta omaisuutta.eo tarvitse esittää, kun onnemme näkyy. Kateellisia vain liikaa :(

        Mielestäni nuorena tekee lapsia ne epävarmat ja vähän yksinkertaiset tyypit, ja se näkyy heidän lapsissaan. Kun vanhemmat eivät ole balanssissa, niin ei heidän lapsiltaan voi muuta olettaa.

        Tulin muuten äitiksi 35 vuotiaana ensikertaa.

        Typerys....

        Ei nisteillä ole lapset kotona. Joten heitä ei vanhempainilloissa näy. Vai haukutko sinä kaikkia nuoria nisteiksi? Siinä tapauksessa olet tyhmä.

        Kun lapset ovat koulussa lähes kaikki oppilaiden vanhemmat ovat jo yli kolmikymppisiä - joten???

        Sinun lapsesi todennäköisesti ovat kiusaajia, jos heillä on sama asenne kuin sinulla. Sinäkin olit lapsena kiusaaja, joka on jatkanut työtään kiusaajana myös aikuisena. Sinulla on huonot välit naapureihisi ja puolisosi sukulaisiin. Yrität kovasti vakuuttaa suhteesi onnellisuudesta, mutta totuus on toinen.

        Sinun mielipiteesi on vain sinun mielipiteesi. Tilastot eivät yhdy juttuihisi.

        Hyvä yritys numeropelle ;)


      • koulutus....
        Näin näkyy kirjoitti:

        Mistä tiessit, että minulla mukavat oltavat koulun vanhempainillassa? Kieltämättä on joo. Saan arvostusta, kunnioitusta js elämänkokemustani käytetään hyväksi. Olen paljon kauniimpi kuin ne nuoret nistit. Miestäni, joka saman ikäinen kanssani, katselevat kuolaten ne rumat lortot.
        Tyhmiöhän ne ovat ja huomaa kyllä, että koulunkäynti jäi joskus väliin ja elämänkoulu ennen kaikkea.

        Minun lapseni eivät kiusaa eikä heitä kiusata, ja se johtuu siitä, kun olemme pitkäaikaisen puolisoni kanssa kasvattaneet heistä hyviä iha vakaita hmisiä. Vakaa koti, vakaat lapset. Minuakaan eikä puolisoani ei ole kiusattu, mutta siksipä itsetuntomme onkin hyvä ja se näkyy parisuhteessakin. Lapsia ei tarvinnut hankkia nuorena, koska suhde on hyvä eikä perustu millekkään yhteisille lapsille, auto- ja asuntolainoille. Meillä siis vakaa talous ja velatonta omaisuutta.eo tarvitse esittää, kun onnemme näkyy. Kateellisia vain liikaa :(

        Mielestäni nuorena tekee lapsia ne epävarmat ja vähän yksinkertaiset tyypit, ja se näkyy heidän lapsissaan. Kun vanhemmat eivät ole balanssissa, niin ei heidän lapsiltaan voi muuta olettaa.

        Tulin muuten äitiksi 35 vuotiaana ensikertaa.

        Tekstissäsi on lukuisia kirjoitusvirheitä.


    • Mielipiteitä........

      Ensimmäisen lapseni sain 23 v ja nyt 26 v odotan toista!!
      On oma asunto (on vielä lainaa), on vakituinen työ,
      olen naimisissa.
      Sama mies vuodesta 2006.

      Valmistuin 19 vuotiaana ammattiin, sain heti töitä, samassa firmassa siitä lähtien ja edelleen.
      Mies vakitöissä.
      Elämä vakaa, lapsia haluttiin molemmat.
      Lapsi saatiin ja nyt saadaan toinen 3,5 vuoden ikäerolla.

      Olen vielä nuori ja vetreä, jaksan juosta lasteni perässä. Olen täysjärkinen, pidän huolen itsestäni ja lapsistani, sekä miehestäni.

      "mielestäni nuorena tekee lapsia ne epävarmat ja vähän yksinkertaiset tyypit"
      NM. näin näkyy

      En ole kanssasi samaa mieltä.
      Olen siis ilmeisemmin kypsynyt aiemmin kuin sinä.
      Olen samaa mieltä kanssasi vain siitä että jotkut nuoret eivät ole valmiita perustamaan perhettä, enkä nää järkeä perustaa perhettä varsinkaan alle 20 v ja varsinkaan vain muutaman vuoden seurustelun jälkeen.

      • Tulet pettymään

        Kyllä se sinultakin vielä menee se "vaki" työ, ukko tai sinä petät ja ero tulee. Älä nuori ja ylipainoinen horo tule puhumaan, kun olet edelleen ihan pentu. Elämä eletty ja ongelmat edessä Sinulla. Koita jaksaa esittää että hyvin menee. Tule 14 vuoden päästä kertomaan miten menee, jos liian kovien odotusten jälkeen peittyisivät ja siksi mieleltäsi sairastuttuasi kykenet.


      • hah hah haa
        Tulet pettymään kirjoitti:

        Kyllä se sinultakin vielä menee se "vaki" työ, ukko tai sinä petät ja ero tulee. Älä nuori ja ylipainoinen horo tule puhumaan, kun olet edelleen ihan pentu. Elämä eletty ja ongelmat edessä Sinulla. Koita jaksaa esittää että hyvin menee. Tule 14 vuoden päästä kertomaan miten menee, jos liian kovien odotusten jälkeen peittyisivät ja siksi mieleltäsi sairastuttuasi kykenet.

        Ja se sama voi tapahtua sinulle.

        Sinun lapsesi ovat huostassa ja vaimosi psykalla. Sinä olet laiskuuttasi työtön, joka viettää aikaansa nettitrollauksen parissa. No minä ja tod.näk muutkin säälimme sinua ja "perhe-elämääsi"


      • Tulet pettymään
        hah hah haa kirjoitti:

        Ja se sama voi tapahtua sinulle.

        Sinun lapsesi ovat huostassa ja vaimosi psykalla. Sinä olet laiskuuttasi työtön, joka viettää aikaansa nettitrollauksen parissa. No minä ja tod.näk muutkin säälimme sinua ja "perhe-elämääsi"

        Kyllä. Sama voi tapahtua minulle, mutta en oikein usko siihen. On kuitenkin ikää, kokemusta, näkemystä ja realismia jo. Mutta kaikki on mahdollista. Joskin todennäköisyydprosentti tällaisella konkarilla on joku 5% ja esim. nimim. mielipiteitä:llä se on 95%. Siis prosentit millä varmuudella ero tulee ja hommat kusee kaikki.

        Lasten huostaanoton en usko edes nimim. Mielipiteitä kohdalla, saatikka itseni. Kyllä hän sinnittelee katkerana lasten kanssa ja lapset on joka kolmas vkl. isällään. Riitaista on heillä, lapset siitä kärsii - ovat pelinappuloita - mutta sitähän se on kaikilla. Masentavaa sontaa, mutta Facebookissa menee aina hyvin ;)


      • terveisiä Ouluun ;)
        Tulet pettymään kirjoitti:

        Kyllä. Sama voi tapahtua minulle, mutta en oikein usko siihen. On kuitenkin ikää, kokemusta, näkemystä ja realismia jo. Mutta kaikki on mahdollista. Joskin todennäköisyydprosentti tällaisella konkarilla on joku 5% ja esim. nimim. mielipiteitä:llä se on 95%. Siis prosentit millä varmuudella ero tulee ja hommat kusee kaikki.

        Lasten huostaanoton en usko edes nimim. Mielipiteitä kohdalla, saatikka itseni. Kyllä hän sinnittelee katkerana lasten kanssa ja lapset on joka kolmas vkl. isällään. Riitaista on heillä, lapset siitä kärsii - ovat pelinappuloita - mutta sitähän se on kaikilla. Masentavaa sontaa, mutta Facebookissa menee aina hyvin ;)

        Kukaan ei usko asioiden tapahtuvan omalle kohdalleen, vaan niin se vaan käy. Sinun vanhuutesi ja lukuisat kokemuksesi eivät valitettavasti auta mitään.

        Sinulla taas ei mene hyvin edes facebookissa ;) Onneksi joillakin menee :)


      • Mielipiteitä........
        Tulet pettymään kirjoitti:

        Kyllä se sinultakin vielä menee se "vaki" työ, ukko tai sinä petät ja ero tulee. Älä nuori ja ylipainoinen horo tule puhumaan, kun olet edelleen ihan pentu. Elämä eletty ja ongelmat edessä Sinulla. Koita jaksaa esittää että hyvin menee. Tule 14 vuoden päästä kertomaan miten menee, jos liian kovien odotusten jälkeen peittyisivät ja siksi mieleltäsi sairastuttuasi kykenet.

        Tulen toki kertomaan 14 vuoden päästä miten menee. En olekaan väittänyt että ajattelen musta/valkoisesti ja elän elämäni onnellisa loppuun saakka prinssini kanssa niinkuin Disneyn jokaisessa sadussa.

        Voin vain toivoa että saisin elää saman miehen kanssa onnelliseti niin kauan kuin onnea, elämää meille suodaan. Kasvatan lapseni ja jatkan samalla tavalla sitoutuneena suhteeseen ja toivon mieheltäni myös sitoutumista niinkuin valamme vannoimme, kunnes kuolema meidät erottaa.

        Vakityö on, enhän voi koskaan 100 % varmuudella olla varma saanko koko elämäni pitää työni -------> niinkuin et sinäkään, joka vissiin makaat nyttenki työttämänä ja katkerana kotonasi. Kävit juuri sossun luukulta hakemassa kuukausitilisi.

        Ylipainoinen olen joo 165/50 kg. Ei oo mun vika jos et itse pääse sängystäsi enää ylös ylipainoisuutesi kanssa. Korjaus aikaisempaan, sossutantat tuovat kuukausitilisi kotiisi asti.


    • ...

      Olen 24-vuotias naimisissa ja tutkinto. Ei löydy alalta töitä joten luovutan ammatista ja mielummin teen lapsen. Mieheni haluaa myös lapsen, ei ole muuta vaihtoehtoa ja muutenkin en halua vanhana mummona lasta parempi tehdä nuorena.

      • Syö tablettia vain

        Sinähän olet tuolla menolla nuori mutta vanha mummo jo kolmikymppisenä. Voi perkele kun älyäisitte lähteä vaikka maailmanympärysmatlalle sen "miehesi" kanssa.
        Siitä olisi enemmän hyötyä meille kaikille. Työttömän ja perseaukeisen ei saa lapsia hankkia, varsinkaan noin nuorena ja jossaki ihastuksen tapaisen ensihuumassa.


      • ja vaimosi on hullu
        Syö tablettia vain kirjoitti:

        Sinähän olet tuolla menolla nuori mutta vanha mummo jo kolmikymppisenä. Voi perkele kun älyäisitte lähteä vaikka maailmanympärysmatlalle sen "miehesi" kanssa.
        Siitä olisi enemmän hyötyä meille kaikille. Työttömän ja perseaukeisen ei saa lapsia hankkia, varsinkaan noin nuorena ja jossaki ihastuksen tapaisen ensihuumassa.

        Nytkö käytät lääkkeitäkin. Minä olen käsittänyt että olet alkoholisti ja menetit lapsesi sen takia?


      • Hahhahhaaaa
        ja vaimosi on hullu kirjoitti:

        Nytkö käytät lääkkeitäkin. Minä olen käsittänyt että olet alkoholisti ja menetit lapsesi sen takia?

        Sinä nyt olet harhakäsityksissä monesta muustakin asiasta. Esimerkiksi itsestäsi :)


      • voi sua mt-potilas
        Hahhahhaaaa kirjoitti:

        Sinä nyt olet harhakäsityksissä monesta muustakin asiasta. Esimerkiksi itsestäsi :)

        Seliseli..

        Selittele sinä vaan.


    • Vaasalainen21

      Oon 21v ja vielä en oo lasta tehnyt vaikka oon parisuhteessa ollut samanmiehen kanssa jo vuosia. Alkaa mun kaikilla kavereilla ja kaverin kavereilla ja tutun tutuilla olla lapsia. Jopa yhdellä 20v entisellä kaverillani on jo 2 lasta. Tuntuu, että ittelle tulee joku kahdenkympin kriisi, ku ei ole lasta kainalossa koska kaikilla on jo. En silti halua hankkia lasta vaan sen takia, että se on jotenkin hienoa työnnellä kaduilla uusia Emmaljungan vaunuja ja lapsella uudet merkkivaatteet päällä, se on niin pinnallista. Hankin niitä sitten kun siltä tuntuu ja se tuntuu oikealta. Se voi tosin tapahtua koska vaan, koska olemme kuitenkin asunnon ostaneet ja vakiduni on molemmilla. Jees.

      • Realistiq

        No niin. Siinä se syy tulikin: mulle kans, KU MUILLAKI.

        ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ TEE VIRHETTÄ JA HANKI LASTA!
        Hanki sensijaan itsetunto ja -kunnioitus.


      • äitisi
        Realistiq kirjoitti:

        No niin. Siinä se syy tulikin: mulle kans, KU MUILLAKI.

        ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ TEE VIRHETTÄ JA HANKI LASTA!
        Hanki sensijaan itsetunto ja -kunnioitus.

        Antaisitko vaimosikin hankkia joskus sellaisen.


      • hahhahahahhaa!
        Realistiq kirjoitti:

        No niin. Siinä se syy tulikin: mulle kans, KU MUILLAKI.

        ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ TEE VIRHETTÄ JA HANKI LASTA!
        Hanki sensijaan itsetunto ja -kunnioitus.

        Tuo Realistiq on maailman turhin tyyppi. Tappais ittensä.


    • houk

      Olen 20v ja minulla on poika
      Haaveilen pikkukakkosesta

      • Otan-osaa

        Haaveile, mutta älä tee.
        Toisaalta sulla on paska jo ns. housussa, niin tee se toinen sille toiselle tueksi niihin hetkiin kun se on yksin sitten kun sinä olet baarissa.


    • lävnaödjgoirhgoirg

      Täs tuli vaan mieleen, kun puhutaan paljon, että tee lapsia 35-40-vuotiaana. Silti kuitenkin suurimmalla osalla 40-50v äideillä on jo aikuiset lapset. Eli nämäkin äidit ovat tehneet lapsensa nuorena. Ajattelen, että on se mukava tehdä lapsi esim 25-vuotiaana niin lapsi on jo 2kymppinen kun olen 45v niin ei tarvi niin vanhana kasvattaa pientä lasta. Olen kuullut monelta 40-50vuotiaalta, että he eivät jaksaisi enää yöllä herätä syöttämään lasta tai muutenkaan passaamaan samalla tavalla mitä he 2kymppisinä jaksoivat. Niin vaikka ihmiset puhuu: tee lapsia vasta 35-40v, niin kyllä tätä 4kymppistä kaduttais sen jälkeen, että miksei tehny sitä lasta 2kymppisenä ku ei jaksa enää näin vanhana hoitaa sitä! :D

      • Ggbcfg

        Ota huomioon elinaikaennuste on noussut. Jos Suomessa ihmiset hankkisi lapset 12/32-viisaudella, niin meillä olisi perheillä asiat hyvin. Nykyään perheet voivat huonosti. Oulussa esim. aiotaan alkaa jakaa ilmaista ehkäisyä alle 25 vuotiaille. Se on hyvä.


      • hyväyritysoli
        Ggbcfg kirjoitti:

        Ota huomioon elinaikaennuste on noussut. Jos Suomessa ihmiset hankkisi lapset 12/32-viisaudella, niin meillä olisi perheillä asiat hyvin. Nykyään perheet voivat huonosti. Oulussa esim. aiotaan alkaa jakaa ilmaista ehkäisyä alle 25 vuotiaille. Se on hyvä.

        Missä niin luki?


      • viime-viikolla

        Kalevassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe