xp päivittyi

Outo tapaus

tänään ..Haittaohjelmien poistotyökalu,Kesäkuu 2014 (KB890830) ..eikö tuen pitäny jo loppua?

58

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.
    • juisofti

      Päivitys on päivitys ja haittaohjelmien poistotyökalu ei ole päivitys.

      • puuta heinää

        Kyllä poistotyökalu on päivitys, vai tuleeko päivitysten kautta muutakin kuin päivityksiä. Kyllä mulla päivityshistoriassa on noita poistotyökaluja. Ja niitä ei saa mistään mualta kuin päivitysten kautta.


      • puuta heinää kirjoitti:

        Kyllä poistotyökalu on päivitys, vai tuleeko päivitysten kautta muutakin kuin päivityksiä. Kyllä mulla päivityshistoriassa on noita poistotyökaluja. Ja niitä ei saa mistään mualta kuin päivitysten kautta.

        Mitään turva-aukkoja ei korjata, sehän on se millä on jotain merkitystä.


    • Näin on. Tuo työkalu ei vaikuta tietoturvaan.

      • vielä vaan

        Nyt ei enää kannata puhua mistään tietoturvasta xp:n suhteen. Kriittiset ajat alkaa olla taaksejäänyttä, ja xp :ssä ei ole tapahtunut muuta kuin että se toimii ongelmitta, sanon suoraan että loistavasti. Mulla on toinen kone vieressä jossa on win 7 , mistähän johtuu että en jaksa sillä mennä nettiin ollenkaan, ainoastaan pankin sivulla sillä käyn. Muutoin homma hoituu koko ajan xp:llä.


      • vielä vaan kirjoitti:

        Nyt ei enää kannata puhua mistään tietoturvasta xp:n suhteen. Kriittiset ajat alkaa olla taaksejäänyttä, ja xp :ssä ei ole tapahtunut muuta kuin että se toimii ongelmitta, sanon suoraan että loistavasti. Mulla on toinen kone vieressä jossa on win 7 , mistähän johtuu että en jaksa sillä mennä nettiin ollenkaan, ainoastaan pankin sivulla sillä käyn. Muutoin homma hoituu koko ajan xp:llä.

        XP:ssä on jo paikkaamattomia haavoittuvuuksia joiden kautta haittaohjelma voi tarttua käyttäjän tietämättä ja lukuisia käyttöoikeuksien laajentamisen mahdollistavaa haavoittuvuutta joten tavallisen käyttäjän oikeuksin varustetun käyttäjätilin käyttökään ei enää auta.
        Eilen XP:tä koskevia kriittisiä haavoittuvuuksia julkaistiin lisää.


    • Varmaankin siksi koska et välitä omasta tietoturvastasi.

      • supokrp

        Puhut tietoturvasta vaikka hyväksyt vakoilun


      • kuka mitä

        Mulla on muuten vapunen sellanen tunne että vain xp:n käyttäjät välittää omasta tietoturvasta enmmän kuin muut. Ne osaa olla koko ajan varuillaan hyökkäysten varalta, ja siksi niiden koneet on koko ajan varuillaan. Toisin kuin naapurin jonka win 8 saa koko ajan olla korjailemassa. Suosittelin naapurille että vaihtasin sille xp:n ettei tarvis jatkuvasti olla korjailemassa, ja sen käyttis on kohta poistumassa kokonaan muutoinkin. Itselläni on seiska jota käytän, mutta on myös xp jota seurailen mielenkiinnolla. Yllätys on ettei siihen ole tullut minkäänlaista ongelmaa koko aikana.


      • supokrp kirjoitti:

        Puhut tietoturvasta vaikka hyväksyt vakoilun

        Kyllä.


      • kuka mitä kirjoitti:

        Mulla on muuten vapunen sellanen tunne että vain xp:n käyttäjät välittää omasta tietoturvasta enmmän kuin muut. Ne osaa olla koko ajan varuillaan hyökkäysten varalta, ja siksi niiden koneet on koko ajan varuillaan. Toisin kuin naapurin jonka win 8 saa koko ajan olla korjailemassa. Suosittelin naapurille että vaihtasin sille xp:n ettei tarvis jatkuvasti olla korjailemassa, ja sen käyttis on kohta poistumassa kokonaan muutoinkin. Itselläni on seiska jota käytän, mutta on myös xp jota seurailen mielenkiinnolla. Yllätys on ettei siihen ole tullut minkäänlaista ongelmaa koko aikana.

        Taitaa olla toisinpäin eli muiden Windowsin käyttäjät välittävät enemmän tietoturvasta koska ne ei käytä XP käyttistä.


      • kuka mitä kirjoitti:

        Mulla on muuten vapunen sellanen tunne että vain xp:n käyttäjät välittää omasta tietoturvasta enmmän kuin muut. Ne osaa olla koko ajan varuillaan hyökkäysten varalta, ja siksi niiden koneet on koko ajan varuillaan. Toisin kuin naapurin jonka win 8 saa koko ajan olla korjailemassa. Suosittelin naapurille että vaihtasin sille xp:n ettei tarvis jatkuvasti olla korjailemassa, ja sen käyttis on kohta poistumassa kokonaan muutoinkin. Itselläni on seiska jota käytän, mutta on myös xp jota seurailen mielenkiinnolla. Yllätys on ettei siihen ole tullut minkäänlaista ongelmaa koko aikana.

        Miten välitetään tietoturvasta kun tilanne on nyt jo tällainen: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12355927/#comment-68750739 ?


      • Ei hyvä sylyvi mitä
        kuka mitä kirjoitti:

        Mulla on muuten vapunen sellanen tunne että vain xp:n käyttäjät välittää omasta tietoturvasta enmmän kuin muut. Ne osaa olla koko ajan varuillaan hyökkäysten varalta, ja siksi niiden koneet on koko ajan varuillaan. Toisin kuin naapurin jonka win 8 saa koko ajan olla korjailemassa. Suosittelin naapurille että vaihtasin sille xp:n ettei tarvis jatkuvasti olla korjailemassa, ja sen käyttis on kohta poistumassa kokonaan muutoinkin. Itselläni on seiska jota käytän, mutta on myös xp jota seurailen mielenkiinnolla. Yllätys on ettei siihen ole tullut minkäänlaista ongelmaa koko aikana.

        Vai että suosittelet semmosta, huh hah ja hei, älä suosittele.


      • pannuun
        Ei hyvä sylyvi mitä kirjoitti:

        Vai että suosittelet semmosta, huh hah ja hei, älä suosittele.

        Ennemmin se kuin kasi ja piste. Mitä haittaa muuta kuin olettamuksia että on vaarallinen on tosta xp:stä. Vaarallisempi on tiellä liikkua. Voisitte lopettaa ton p.kan jauhamisen. xp:ssä ei kellään ole ollut loppumisen jälkeen mitään ongelmia ei kerrassaan mitään. Ja sekö teitä noi ottaa oannuun.


      • pannuun kirjoitti:

        Ennemmin se kuin kasi ja piste. Mitä haittaa muuta kuin olettamuksia että on vaarallinen on tosta xp:stä. Vaarallisempi on tiellä liikkua. Voisitte lopettaa ton p.kan jauhamisen. xp:ssä ei kellään ole ollut loppumisen jälkeen mitään ongelmia ei kerrassaan mitään. Ja sekö teitä noi ottaa oannuun.

        On siitä haittaa. Rikolliset voivat päästä koneeseen käsiksi ja varastaa omia tietoja. Myöskin koneesta voi tulla roskapostien lähettäjä. Mistä sitä tietää.


      • vapunen kirjoitti:

        On siitä haittaa. Rikolliset voivat päästä koneeseen käsiksi ja varastaa omia tietoja. Myöskin koneesta voi tulla roskapostien lähettäjä. Mistä sitä tietää.

        Sekään ei tainnut tulla mieleen, että jos jonkun Windows XP esim. lähettää roskapostia maailmalle niin voi joutua itse vastaamaan vahingonkorvauksista...

        Ihan sillä perusteella, että jos jollekin tulee tästä harmia niin roskaposteissa näkyy, yllätys yllätys, lähettävän koneen IP osoite, operaattori kuin myös kellonaika.


    • Kyllä, tuki on loppunut. Mitään turva-aukkoja ei korjata. Tuo päivitys on haittaohjelmien poistotyökaluun joka osaa poistaa joitakin haittaohjelmia. Se saa päivityksiä vielä noin vuoden.

      • turva ja turva

        M-karille, mitä ne turva-aukot on? Mulla on xp jota ei ole päivitetty 10 vuoteen, luulis siinä olevan jo noita sun aukkoja. Mutta tänään tarkistin kone on kuin pulmunen. Mistä johtuu?????????????????????


      • turva ja turva kirjoitti:

        M-karille, mitä ne turva-aukot on? Mulla on xp jota ei ole päivitetty 10 vuoteen, luulis siinä olevan jo noita sun aukkoja. Mutta tänään tarkistin kone on kuin pulmunen. Mistä johtuu?????????????????????

        "M-karille, mitä ne turva-aukot on?"

        Sellaisia ohjelmointivirheitä joiden avulla rikolliset voivat ottaa tietokoneen hallintaan. Esim. niin, että menee nettisivulle jonka palvelin on murrettu ja sivun avaaminen sitten ajaa haittaohjelman kotikoneelle. Välillä sitten on murrettu mainospalvelin ja haittaohjelma tulee vaikka mainoksen mukana nettisivustolta joka muuten toimii normaalisti.

        Sitten sitä voikin rikolliset siirtää rahoja omille tileille kun seuraavan kerran kirjaudut vekkopankkiin tai muuta vastaavaa.

        Tai sitten se haittaohjelma tulee vaikka sähköpostiliitteen kylkiäisenä ja voi lisäksi lähettää sitä haittaohjelmaa eteenpäin toisille ihmisille koneeltasi. Syyllistyt muuten itse rikokseen jos SINUN nettiliittymästäsi jaellaan sontaa julkiseen verkkoon jos käytät jotain Windows XP:tä.

        "Mutta tänään tarkistin kone on kuin pulmunen."

        Et pysty sitä omineen tarkistamaan jos et kerran edes tiedä mitä ne turva-aukot ovat. Muista se että mitkään virustutkat eivät tunnista kuin 20-30% haittakoodista ja jos kone on vielä korkattu niin, että haittaohjelmalla on pääkäyttäjän oikeudet niin ne virustutkat on sen jälkeen yhtä tyhjän kanssa kun haittaohjelma voi kytkeä ne pois toiminnasta tai kätkeä itsensä täysin.


      • xp jatkaa

        Minulla on Posready päivitykset käytössä ja Xp sai tänään IE:n päivityksen KB2962872 ja tietoturvapäivityksen KB2961072. Lisänä haittaohjelmien poistotyökalu ja Office päivityksiä.


      • potaskaa

        Explorer on hakkereiden suosikki, kuka enää xp:n käyttäjistä käyttää tota selainta kysyn vaan? Eli toi selain on se vaarallisin kohta xp:ssä.


      • voi voi

        Mikrosoffin mukaan yhtään haavoittivuutta ei ole käytetty, se taas siitä!


      • potaskaa kirjoitti:

        Explorer on hakkereiden suosikki, kuka enää xp:n käyttäjistä käyttää tota selainta kysyn vaan? Eli toi selain on se vaarallisin kohta xp:ssä.

        XP:n IE8 on tosiaan vaarallisin mutta ei ainoa vaarallinen asia XP:ssä. XP:tä pystyi käyttämään suhteellisen turvallisesti vähän yli 2 kuukautta päivitysten loppumisen jälkeen kun vaihtoi selaimen toiseksi. Nyt se ei päde enää kun XP:ssä on selaimesta riippumattomia kriittisiä aukkoja paikkaamatta.


      • voi voi kirjoitti:

        Mikrosoffin mukaan yhtään haavoittivuutta ei ole käytetty, se taas siitä!

        Nyt kun haavoittuvuudet ovat tiedossa niin niihin tehdään hyväksikäyttömenetelmät varsinkin nyt kun tiedetään että kaikki XP koneet jäävät haavoittuviksi.


      • voihan nenä
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Nyt kun haavoittuvuudet ovat tiedossa niin niihin tehdään hyväksikäyttömenetelmät varsinkin nyt kun tiedetään että kaikki XP koneet jäävät haavoittuviksi.

        Niin kait tehdään sä olet koko ajan väittänyt että tehdään ja tehdään, mitään ei ole tehty. Olet kertonut ekan keraan puolivuotta sitten että tehdään ja tehdään. Voisit lopettaa ton arvuuttelun, aukase suu sitten kun joku tekee jotakin. Haavoittuvuudet on olleet jo puolivuotta tiedossa. Mäkin arvuuttelen huomenna sataa, jos ei sada mennään päivä kerrallaan joskus se osuu kohdalle. Sun touhus on just tota arvuuttelua.


      • voihan nenä kirjoitti:

        Niin kait tehdään sä olet koko ajan väittänyt että tehdään ja tehdään, mitään ei ole tehty. Olet kertonut ekan keraan puolivuotta sitten että tehdään ja tehdään. Voisit lopettaa ton arvuuttelun, aukase suu sitten kun joku tekee jotakin. Haavoittuvuudet on olleet jo puolivuotta tiedossa. Mäkin arvuuttelen huomenna sataa, jos ei sada mennään päivä kerrallaan joskus se osuu kohdalle. Sun touhus on just tota arvuuttelua.

        Käyttöoikeuksien laajentamisen mahdollistavaan bugiin on jo varmuudella tehty hyväksikäyttömenetelmä. Sitä on käytetty Server 2003:a vastaan yhdistettynä Java haavoittuvuuteen mutta sama haavoittuvuus on nyt paikkaamatta XP:ssä.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Käyttöoikeuksien laajentamisen mahdollistavaan bugiin on jo varmuudella tehty hyväksikäyttömenetelmä. Sitä on käytetty Server 2003:a vastaan yhdistettynä Java haavoittuvuuteen mutta sama haavoittuvuus on nyt paikkaamatta XP:ssä.

        Ai niin, Huvittavinta tässä on se että Server 2003 on vielä tuen piirissä ja siitä tuo bugi on kyllä korjattu.


      • voihan nenä kirjoitti:

        Niin kait tehdään sä olet koko ajan väittänyt että tehdään ja tehdään, mitään ei ole tehty. Olet kertonut ekan keraan puolivuotta sitten että tehdään ja tehdään. Voisit lopettaa ton arvuuttelun, aukase suu sitten kun joku tekee jotakin. Haavoittuvuudet on olleet jo puolivuotta tiedossa. Mäkin arvuuttelen huomenna sataa, jos ei sada mennään päivä kerrallaan joskus se osuu kohdalle. Sun touhus on just tota arvuuttelua.

        "Niin kait tehdään sä olet koko ajan väittänyt että tehdään ja tehdään, mitään ei ole tehty."

        Onhan niitä tehty.


      • mitä vielä
        M-Kar kirjoitti:

        "Niin kait tehdään sä olet koko ajan väittänyt että tehdään ja tehdään, mitään ei ole tehty."

        Onhan niitä tehty.

        Ai jaa ei ainakaan mun koneelle enkä ole kuullut muidenkaan koneeseen että olis hyökätty. Valitseeko ne hakkerit jotku määrätyt koneet?


      • mitä vielä kirjoitti:

        Ai jaa ei ainakaan mun koneelle enkä ole kuullut muidenkaan koneeseen että olis hyökätty. Valitseeko ne hakkerit jotku määrätyt koneet?

        Ei ne hakkerit tiedä niistä koneista. Kyse on siitä, että sattuuko itse esim. menemään Windows XP:llä sellaiselle nettisivulle mistä tulee hyökkäys tai avaako saastutetun liitetiedoston.

        Tämä nyt vähän sama juttu kuin ajaisi kännissä autolla, että ei se sitä tarkoita että ajaisi pikkulasten ylitse. Se vaan on vaarallista riskin ottamista. Windows XP:llä turvallisuusriskit kasvaa kaiken aikaa kun se jatkaa sitä reikääntymistä ja rikolliset ehtii kokoajan enemmän rakentaa niitä hyökkäyksiä ympäri nettiä.


      • mitä vielä kirjoitti:

        Ai jaa ei ainakaan mun koneelle enkä ole kuullut muidenkaan koneeseen että olis hyökätty. Valitseeko ne hakkerit jotku määrätyt koneet?

        Tietysti onhan niitä kohdistettuja hyökkäyksiä myös mahdollista tehdä ja niitä myös tehdään, kuten tehtiin ulkoministeriöön. Eli jos joku haluaa murtautua koneellesi niin se voi tietää mikä käyttöjärjestelmä on kun on vähän ottanut selvää.


      • xp jatkaa
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Ai niin, Huvittavinta tässä on se että Server 2003 on vielä tuen piirissä ja siitä tuo bugi on kyllä korjattu.

        Ja Wepos päivityksillä varustettu XP niin on siitäkin korjattu.


    • Ja XP käyttöjärjestelmää käytetään vielä laajasti eli hyökkääjät eivät vielä hylkää sitä.

      • se taas

        Ei hylkää mutta voisivat jo alottaa ennenkuin on liian myöhästä.


    • ei jaksa

      Alkaa toi arvuuttelu kyllästyttään pikku hiljaa. Voitasko sopia niin että kirjottakaa sitten kun joku kirjottaa tänne että hänen xp koneelle on hyökätty. Nulla ei ole ollut mitään muuta kuin että kone toimii paremmin kuin koskaan ennen.

    • Ei MS nimittäin turhaa tuhlaa rahaa näihin tietoturva päivityksiin vaan ne oikeasti korjaa eri tietoturva ongelmia.

    • xp ei turvsllinen

      Kylläpä niitä hyökkäyksiä tehdään sillä itselläni kakkoskone jossa xp niin chrome pyysi minua varmistamaan etten ole roskapostirobotti

      • siinä syy

        Ilmeisesti kirjottelet tännekkin jatkuvasti, noissahan kysytään tota numeroa oletko roskapostittaja. Ei semmosta kyselyä tule niille jotka eivät jatkuvasti kirjottele tänne.


      • äly hoi

        No äly hoi älä jätä. Ei toi ole mikään hyökkäys, se tulee kaikille roskapostittajille, Kaveri lähetti kerran win seiskalla yhteen lehden keskusteluun monta eri nimellä, ja sai samanlaisen viestin.


      • no voihan nenä

        Taidat olla aika tyhmä ? Se kysymyshän tulee täälläkin aina kun yrität lähettää. Onkohan sulla kaikki ruuvit kiinni?


      • laitampa vielä kuvan

    • empä vaan ole tyhmä

      juu en mää tota meinaa se vaan kysyi aivan erikseen ilman mitään syytä sen sillon kun avasin koneen, kytkin nettiin, avasin chromen nii ponnahtaa samanien et missä kysytään oletko roskapostittaja. En olisi muuten päässyt edes käyttämään konetta. JA HOX: VIESTISSÄ HUOMAUTETTIIN ETTÄ JOKU VOI KÄYTTÄÄ TIETOKONETTASI ROSKAPOSTIROBOTTINA

      • PS.

        olipa muuten eka kerta ku google tota kysy(sivusto oli vahvistanut identiteetinsä)


      • se siitä
        PS. kirjoitti:

        olipa muuten eka kerta ku google tota kysy(sivusto oli vahvistanut identiteetinsä)

        Tarkotatko että joku hyökkää sun koneelle lähettään roskapostia. Tommosiako ne aukkoihin hyökkääjät tekeekin. HEH Ensinnäkin kyllä roskapostin varotukset on ihan muuta kuin hyökkääjien aiheuttamat.


      • Tuollaista ei ole itselleni koskaan vielä tullut. Kokeilitko toisella selaimella?


      • roskapostittajakone
        vapunen kirjoitti:

        Tuollaista ei ole itselleni koskaan vielä tullut. Kokeilitko toisella selaimella?

        juu en kokeillut kun oon chromen parhaiten toimivaksi havainnut ja toi tuli vaan kerran enkä oo jälkeenpäi hokannu


      • se siitä kirjoitti:

        Tarkotatko että joku hyökkää sun koneelle lähettään roskapostia. Tommosiako ne aukkoihin hyökkääjät tekeekin. HEH Ensinnäkin kyllä roskapostin varotukset on ihan muuta kuin hyökkääjien aiheuttamat.

        No nimenomaan noin tapahtuu ja jos tota jatkuu (huomaamattasi) operaattori katkaisee netin.
        Jos ei roskapostia lähetä niitä muuta roskadataa, esim. ddos- hyökkäyksiin.

        Kyllä toi kuvan varotus viittaa nimenomaan siihen, että kone lähettää tolkuttoman määrän hakupyyntöjä Googleen, liekkö koittaa hidastaa sen toimintaa tjsp (osana bottiverkkoa)

        Itelle käyny joskus vuosia vuosia sitten noin paskasti konfatulle Linux-servulle.


      • timekillerx kirjoitti:

        No nimenomaan noin tapahtuu ja jos tota jatkuu (huomaamattasi) operaattori katkaisee netin.
        Jos ei roskapostia lähetä niitä muuta roskadataa, esim. ddos- hyökkäyksiin.

        Kyllä toi kuvan varotus viittaa nimenomaan siihen, että kone lähettää tolkuttoman määrän hakupyyntöjä Googleen, liekkö koittaa hidastaa sen toimintaa tjsp (osana bottiverkkoa)

        Itelle käyny joskus vuosia vuosia sitten noin paskasti konfatulle Linux-servulle.

        "No nimenomaan noin tapahtuu ja jos tota jatkuu (huomaamattasi) operaattori katkaisee netin."

        Sen lisäksi siinä on itse vielä rikosoikeudellisessa vastuussa. Jos joku lähettää mulle miljoona roskapostia tai DoSsaa minun liittymääni niin kyllä minä vaadin vahingonkorvaukset siltä kenen IP:stä ne tulee.

        Tämä lisäksi täyttää tietoliikenteen häirinnän tunnusmerkit jos syynä on se, että on joku Windows XP siellä kiinni julkisessa verkossa. Tämähän on tahallista toimintaa pitää ylipäivättyä järjestelmää siellä ilman, että sitä ei ole asianmukaisesti eristetty.


      • ho hoijakkaa
        M-Kar kirjoitti:

        "No nimenomaan noin tapahtuu ja jos tota jatkuu (huomaamattasi) operaattori katkaisee netin."

        Sen lisäksi siinä on itse vielä rikosoikeudellisessa vastuussa. Jos joku lähettää mulle miljoona roskapostia tai DoSsaa minun liittymääni niin kyllä minä vaadin vahingonkorvaukset siltä kenen IP:stä ne tulee.

        Tämä lisäksi täyttää tietoliikenteen häirinnän tunnusmerkit jos syynä on se, että on joku Windows XP siellä kiinni julkisessa verkossa. Tämähän on tahallista toimintaa pitää ylipäivättyä järjestelmää siellä ilman, että sitä ei ole asianmukaisesti eristetty.

        Kauheeta mä yritin lähettää viestin se kysy jotain numerojärjestelmää, mitä nyt tehdään. ?????????? Noinhan sille yhelle kävi, ja teidän mielestä joku tunkeutui sen koneelle. Ootte te pöljiä tosi pöljiä.


      • ho hoijakkaa kirjoitti:

        Kauheeta mä yritin lähettää viestin se kysy jotain numerojärjestelmää, mitä nyt tehdään. ?????????? Noinhan sille yhelle kävi, ja teidän mielestä joku tunkeutui sen koneelle. Ootte te pöljiä tosi pöljiä.

        Siis kuvitteletko sä tosissaan sitä, että me puhutaan jostain captchasta?
        Ilmeisesti kyllä ja ilmeisesti sun tietotekninen ymmärrtystaso on sitä luokkaa, että lapsilukottomalle koneelle ei pitäisi edes päästää, mutta pätemisen tarve on kova, vaikkei ole alkeellisintakaan käsitystä IT-tekniikasta.


      • hoijakkaa taas
        timekillerx kirjoitti:

        Siis kuvitteletko sä tosissaan sitä, että me puhutaan jostain captchasta?
        Ilmeisesti kyllä ja ilmeisesti sun tietotekninen ymmärrtystaso on sitä luokkaa, että lapsilukottomalle koneelle ei pitäisi edes päästää, mutta pätemisen tarve on kova, vaikkei ole alkeellisintakaan käsitystä IT-tekniikasta.

        En kuvittele mitään naurattaa vaan toi teidän tekniikan tuntemus. Tänne voi kirjottaa mitä vaan ja heti kirjotatte että xp aukosta on joku tullut. Pitäs järki jo sanoa että joka keskustelussa kysellään tota numerosarjan summaa ja joissakin on kirjaimiakin vinksallaan. Ei ne mitään aukosta tunkevia ole.


      • M-karvaperseelle
        M-Kar kirjoitti:

        "No nimenomaan noin tapahtuu ja jos tota jatkuu (huomaamattasi) operaattori katkaisee netin."

        Sen lisäksi siinä on itse vielä rikosoikeudellisessa vastuussa. Jos joku lähettää mulle miljoona roskapostia tai DoSsaa minun liittymääni niin kyllä minä vaadin vahingonkorvaukset siltä kenen IP:stä ne tulee.

        Tämä lisäksi täyttää tietoliikenteen häirinnän tunnusmerkit jos syynä on se, että on joku Windows XP siellä kiinni julkisessa verkossa. Tämähän on tahallista toimintaa pitää ylipäivättyä järjestelmää siellä ilman, että sitä ei ole asianmukaisesti eristetty.

        " Sen lisäksi siinä on itse vielä rikosoikeudellisessa vastuussa. Jos joku lähettää mulle miljoona roskapostia tai DoSsaa minun liittymääni niin kyllä minä vaadin vahingonkorvaukset siltä kenen IP:stä ne tulee."

        ahaa. minulle tulee roskapostia vaikka kuinka perkeleesti. viimeksi viagra mainoksia osoitteesta 136.169.152.110 .

        voisitko nyt antaa ohjeet miten saan korvaukset tästä suunnattomasta haitasta?


      • hoijakkaa taas kirjoitti:

        En kuvittele mitään naurattaa vaan toi teidän tekniikan tuntemus. Tänne voi kirjottaa mitä vaan ja heti kirjotatte että xp aukosta on joku tullut. Pitäs järki jo sanoa että joka keskustelussa kysellään tota numerosarjan summaa ja joissakin on kirjaimiakin vinksallaan. Ei ne mitään aukosta tunkevia ole.

        Joo, meidän tekniikan tuntemus on sentään sillä tasolla, että erotetaan foorumin captcha- varmistus ihan konkreettisesta spammibotista ja esim. palveluntarjoajan tai operaattorin varoituksesta siitä.
        XP aukosta on tullut sisään ja vaikka mitä, onpahan kertaalleen koko XP:n Update kaapattu ja sitä kautta automaattisiin päivityksiin laitettu viruksia.

        "Pitäs järki jo sanoa että joka keskustelussa kysellään tota numerosarjan summaa ja joissakin on kirjaimiakin vinksallaan"

        Vieläkin puhut jostain foorumin captchasta.

        Tää on pakko olla trolli.


      • M-karvaperseelle kirjoitti:

        " Sen lisäksi siinä on itse vielä rikosoikeudellisessa vastuussa. Jos joku lähettää mulle miljoona roskapostia tai DoSsaa minun liittymääni niin kyllä minä vaadin vahingonkorvaukset siltä kenen IP:stä ne tulee."

        ahaa. minulle tulee roskapostia vaikka kuinka perkeleesti. viimeksi viagra mainoksia osoitteesta 136.169.152.110 .

        voisitko nyt antaa ohjeet miten saan korvaukset tästä suunnattomasta haitasta?

        Ihan samalla tavalla kuin saat korvaukset vaikka siitä kun esim. hajotan autosi. Tekemällä rikosilmoituksen tietoliikenteen häirinnästä. Asia erikseen voiko sille Suomen poliisi mitään jos ko. osoite ei ole Suomessa ja voiko sen maan viranomaiset sille mitään jos se ei ole kiellettyä paikallisessa laissa. Ja kiinnostaako poliisia sitä selvittää. Mutta ei poliisia kyllä kiinnosta pienet varkaudet, pahoinpitelyt eikä vahingonteotkaan. Mutta teoria on sama. Turha yrittää päteä kyselemälle helvetin tyhmiä.


      • ho hoijakkaa kirjoitti:

        Kauheeta mä yritin lähettää viestin se kysy jotain numerojärjestelmää, mitä nyt tehdään. ?????????? Noinhan sille yhelle kävi, ja teidän mielestä joku tunkeutui sen koneelle. Ootte te pöljiä tosi pöljiä.

        Captchalla ei ole mitään tekemistä Windows XP:n tietoturva-aukkojen kanssa.

        Windows XP:n tietoturva-aukot ei näy millään tavalla päälle päin, ja tietokone voidaan kaapata hallintaan niin, että loppukäyttäjä ei sitä huomaa mistään.

        Urpoilla vaan tuntuu olevan jotenkin harhainen käsitys, että tietokoneohjelmat ovat sellaisia mitkä näkyy ruudulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe