Flashissa aukko kaikissa käyttöjärjestelmissä !

Flash_Back°

51

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZZKKL

      Kiitos tiedosta! Itselläni Flash Player päivittää itsensä automaattisesti, joten uusin versio näkyy olevan asennettuna.

    • iuytr

      Minulla on Ubuntu, ongelma koskee Windows käyttöjärjestelmiä.

      • Koskee kaikkia käyttöjärjestelmiä samalla tavalla.


      • kiitos.
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Koskee kaikkia käyttöjärjestelmiä samalla tavalla.

        miten linuksissa päivitetään tuo härpäke?


      • iuytr
        kiitos. kirjoitti:

        miten linuksissa päivitetään tuo härpäke?

        Tänään tuo päivitys tuli Ubuntu 12.04 päivitysten hallinnan kautta automaattisesti. Itse toki ensin tarkistan mikä päivitys on kyseessä ennenkuin asennan. On pakko kehua miten helppoa on ohjelmien päiviys Ubuntussa.


      • ???
        iuytr kirjoitti:

        Tänään tuo päivitys tuli Ubuntu 12.04 päivitysten hallinnan kautta automaattisesti. Itse toki ensin tarkistan mikä päivitys on kyseessä ennenkuin asennan. On pakko kehua miten helppoa on ohjelmien päiviys Ubuntussa.

        Onko siinä järjestelmän palautusta? On mennyt vikaan niin monesti, että sitä toimintoa kaipaisin.

        Entäs minun mokkulat, kun eivät tahdo toimia ubuntussa? onko tullut muutosta?


      • Onneksi on Windows
        iuytr kirjoitti:

        Tänään tuo päivitys tuli Ubuntu 12.04 päivitysten hallinnan kautta automaattisesti. Itse toki ensin tarkistan mikä päivitys on kyseessä ennenkuin asennan. On pakko kehua miten helppoa on ohjelmien päiviys Ubuntussa.

        Oli tullut Windows-7:aan itsestään tuo päivitys. Saakohan sen mitenkään edes halutessa manuaaliseksi?

        On pakko kehua Windows käyttöjärjestelmää - niin helppo se on!


      • Onneksi on Windows
        iuytr kirjoitti:

        Tänään tuo päivitys tuli Ubuntu 12.04 päivitysten hallinnan kautta automaattisesti. Itse toki ensin tarkistan mikä päivitys on kyseessä ennenkuin asennan. On pakko kehua miten helppoa on ohjelmien päiviys Ubuntussa.

        Unohdin sanoa, että Windowsissa on KAIKKI mokkulat ja tulostimet toimineet ihan siltään.

        Ubuntussa ne jaksoi vaan tökkiä, piti aina valita joku sopiva merkki, että sai toimimaan, siksi jotenkin en usko sitä, että "ubuntu vaan toimii".


      • Onneksi on Windows kirjoitti:

        Unohdin sanoa, että Windowsissa on KAIKKI mokkulat ja tulostimet toimineet ihan siltään.

        Ubuntussa ne jaksoi vaan tökkiä, piti aina valita joku sopiva merkki, että sai toimimaan, siksi jotenkin en usko sitä, että "ubuntu vaan toimii".

        Jospa menet sinne sodat palstalle?
        Mulla on kyllä mielin määrin sellaisiakin laitteita ja ohjelmia, jotka eivät Windowsissa toimi.

        XP:n aikana sulla ei Windowsissa tasan tarkkaan ole toiminu mikään ilman ajureita ja aiemmin ei edes netti ja USB ilman järjetöntä taistelua ajureiden kanssa.


    • fdsafdsa

      MS:n EMET antoikin taannoin varoituksen flashplayerin videon pyöriessä ja esti esti tapahtuman.

    • Mites Chromessa

      Tuo ladataan uusiksi kun on vanha versio käytössä?

      • Tulee loppunumeroksi

        .125 vaikka pitäisi tulla .145?


      • Linkki.


    • fdsafdsa2

      Aika hölmöä, ettei Adoben flashplayer päivity automaattisesti. Se on kuitenkin niin yleinen, että voisivat maksaa siitä hyvästä, että päivitys tapahtuisi jopa Windows updaten kautta.

      • Näinhän se tapahtuukin Windows 8:ssa, eli maksa vähän Microsoftille niin toiveesi toteutuu.


    • Päivittyy se jos on niin valinnut sen asennusvaiheessa. Muuten ei.

      • fdsafdsa

        En ole estänyt päivittymistä asennusvaiheessa, mutta niin vain oli vanha versio koneessa ennen päivitystä.


    • Se ei ole vielä kerennyt päivittyä.

      • fdsafdsa

        Onneksi oli EMET


      • fdsafdsa
        fdsafdsa kirjoitti:

        Onneksi oli EMET

        Tosin jos joudun lukemaan tietoturvaongelmasta Suomi24-palstalla ennenkuin koneessani oleva ohjelma (johon oli saatavissa päivitys) on päivittynyt, niin päivityksiä tulee kyseiseen ohjelmaan liian hitaasti...


      • Joskus kuullut
        fdsafdsa kirjoitti:

        Onneksi oli EMET

        Mikä se tuo EMET sitten on?


    • etgrd

      Miten jos on valinnut että itse päivittää niin ilmoittaako ohjelma jotenkin..minulla ei ole ilmoitellut ikinä..itse aina katsonut adoben sivuilta onko uutta saatavilla

      • pietu3

        Firefoxissa on täplä automaattisen pivityksenkohdalla, mutta päivitystä ei ole tullut tuohon 145:een. Odotellaan
        Kysymys, miten polku jatkuu työkalut/asetukset/yleiset/päivitykset eli mihin muuhun rasti, kun se on tuossa, kohta automaattinen.
        Explorer päivitin heti. Niissä selaimiissa on hieman erilaiset käytännöt.


      • turhaan odotat
        pietu3 kirjoitti:

        Firefoxissa on täplä automaattisen pivityksenkohdalla, mutta päivitystä ei ole tullut tuohon 145:een. Odotellaan
        Kysymys, miten polku jatkuu työkalut/asetukset/yleiset/päivitykset eli mihin muuhun rasti, kun se on tuossa, kohta automaattinen.
        Explorer päivitin heti. Niissä selaimiissa on hieman erilaiset käytännöt.

        Firefoxin automaattipäivitys päivittää vain selaimen. Se ei tee Flashin suhteen yhtään mitään.


      • turhaan odotat kirjoitti:

        Firefoxin automaattipäivitys päivittää vain selaimen. Se ei tee Flashin suhteen yhtään mitään.

        Flashin asennusvaiheessa kysytään että päivittääkö se itse itsensä automaattisesti vai ei.


    • Joskus voi ilmoittaa.

      • fdsafdsa

        Voi johtua siitä, että näinkin yleisten ohjelmien yhtäaikainen päivitys kaikkiin koneisiin vetäisi internetin tukkoon, päivitykset on jotenkin ajoitettu/luokiteltu niin, että ne asentuvat jonkin ajoituksen mukaan järjestyksessä esimerkiksi maantieteellisesti eri mantereilla, erityyppisille asiakkaille tai muilla tavoilla.

        Mieti jos jokainen maailman tietokone, jossa on flashplayer, alkaisi yhtä aikaa ladata tiettyä tiedostoa... Mikä palvelinkapasiteetti siihen riittäisi, entä kuinka paljon muuta liikennettä jäisi sen jalkoihin.

        En väitä tietäväni, että asia on näin, mutta olisi loogista, jos asia olisi näin...


    • fdsafdsa

      Kyllä siitä sellainen ikkuna tulee näkyviin. En osaa sanoa, tuleeko se yleensä kun koneen käynnistää, vai kun selaimen käynnistää, koska käynnistän selaimen melkein heti kuin koneenkin - vaikea sanoa kummasta johtuu. Sellanen tumma suorakaiteen mallinen ikkuna yleensä ruudun vasempaan yläkulmaan. Ainakin tällä kertaa päivitys piri hakea itse, jos halusi sen nopeasti...

      Tosiaan juuri eilen EMET varoitti, että flashplayerin .exe tiedostoon liittyi jokin tapahtuma, joka muistuttaa tietoturvaongelmaa ja video katkesi. Suosittelen kyllä tuota EMET:iä jos on sen verran osaamista tietokoneista, että muutaman valikon ja asetuksen asettaminen ei ole hepreaa. Ei se palomuuria ja virustorjuntaa korvaa, mutta on pirun hyvä lisä varsinkin virustorjunnan jatkoksi, koska se ei yritäkään tunnistaa haittaohjelmia, vaan estää niiden käyttämiä yleisimpiä tekniikoita, jolloin sellaisetkin haittaohjelmat voivat jäädä kiinni/toiminta estyä, joita ei vielä tunnisteta.

      • fdsafdsa

        Minä taas vältän noita muun muassa siksi, koska epäilen riskiä että jokin taho pääsisi väliin ja lataisi koneelle oikeaa softavalmistajaa matkivan tahon 'päivityksen', joka sisältää haittaohjelman joka piiloutuu varsinaiseen päivitykseen. Lisäksi monet päivityksiä tekevä ohjelmat varsinkin ajuripuolella aiheuttavat usein ongelmia.


    • Ei ole ongelmia ollut monen vuoden aikana. Kunhan vain tietää että kyseinen sivusto ja ohjelma on luotettava niin sitä voi käyttää.

      • okmmas

        On luotettava, mutta voi palvelun silti korkata. Oma mutuni on se, että filehippon voi sabotoida helpommin kuin esim. Adoben päivityspalvelimet.


      • Perustuuko luotettavuus johonkin faktaan vaan mutuiletko taas?


      • M-Kar kirjoitti:

        Perustuuko luotettavuus johonkin faktaan vaan mutuiletko taas?

        Yli 3 vuoden omaan kokemukseen.


      • adhippo


      • vapunen kirjoitti:

        Yli 3 vuoden omaan kokemukseen.

        Samalla tavalla kuin rattijuoppo joka on 3v ajanut kännissä kolaroimatta. On omasta mielestään luotettava.

        Eli siis mutuilet.


      • M-Kar kirjoitti:

        Samalla tavalla kuin rattijuoppo joka on 3v ajanut kännissä kolaroimatta. On omasta mielestään luotettava.

        Eli siis mutuilet.

        Edelleenkin oman kokemuksen mukaan. Ei ole haittaohjelmia tullut eikä myöskään mainosohjelmia kuten toolbareja. Tuo on myös suosittu lataussivusto.


      • vapunen kirjoitti:

        Edelleenkin oman kokemuksen mukaan. Ei ole haittaohjelmia tullut eikä myöskään mainosohjelmia kuten toolbareja. Tuo on myös suosittu lataussivusto.

        Eli mutuilet.


    • Juu mutta se on harvinaista. Liekkö kertaakaan niin käynyt.

    • aloittelijan arkipv

      käytän chromea,adoben sivulla sanoo että se päivittää automaattisesti,kuitenkin tuo numero on tuo missä se virus on,huonoa tuuria?

      • okmmas

        Chromen kanssa olet Googlen armoilla. Päivittävät sen sitten jos ja kun katsovat aiheelliseksi.


    • Päivitykset tulevat melko nopeasti Chromeenkin.

    • Olis kieltämättä hyvä tietää, että mitenköhän tämä Flashin aukko muka toimii lähes kaikissa käyttiksissä? Eiköhän se käyttiksen konffauksista edistyksellimmissä (eli pl. Macit ja Windowsit) kiinni, hyvin pieni riski.

      • Esim. puskuriylivuodot toimivat samalla tavalla kaikissa käyttöjärjestelmissä.


    • Onneksi on uusin

      Huh, onneksi eilen tuli asennettua uusin versio.. Eikös 14.0.0.145 ole uusin?

      • On uusin mahdollinen ei beta versio.


      • flash
        vapunen kirjoitti:

        On uusin mahdollinen ei beta versio.

        Minulla on 11.2.202.394. onko se sitten vanha versio?


      • flash kirjoitti:

        Minulla on 11.2.202.394. onko se sitten vanha versio?

        Linux jakelulle ei ole mutta Windowsille tuo on ikivanha versio.


    • niin se vaan on

      Huhhuu!

      Tällaiseen edistyneempään käyttikseen tuli heti aamusella päivitys.

      Eilen ei tullut kun ei ollut käynnissä tämä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe