lapsikaste

lähes 1000vuotta

lapsikastetta pilkkaavat helluntalaiset tuomitsevat myös omat vanhempansa ja esivanhemansa , sillä suomessa raamatullinen eli jo lapsena ollaan kastettu lähes tuhannen vuoden ajan. helluntalaiset kaipaa edelleen luonnonjumalia , eli kiviä ja kantoja, mitä palvoa , sitten seurakunnissa saarnaajia pidetään palvonnan kohteina joita ykistetään vaikka muita jumalia ei saisi pitää. mieti onko sinun vanhempasi ja esivanhempasi luterilaisia, ja miksi haluat heidät tuomita vaikka itse olet eksynyt lahkoon

301

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähes 2000vuotta

      Uskovien upotuskastetta pilkkaavat luterilaiset tuomitsevat myös esivanhempansa, jotka kävivät kasteella uskoon tultuaan lähes 2000 vuotta sitten.

      Mitä tuohon käyttämääsi sanaan 'lahko' tulee, niin jo pakanain apostoli Paavali tunnusti, että "minä sitä tietä vaellan, jota he lahkoksi kutsuvat".

      • oma lehmä

        >>Mitä tuohon käyttämääsi sanaan 'lahko' tulee, niin jo pakanain apostoli Paavali tunnusti, että "minä sitä tietä vaellan, jota he lahkoksi kutsuvat".>>

        Kristinuskon alkuaikoina Rooman valtakunnassa pidettiin kristittyjä pitkään juutalaisena lahkona.


      • lkjhuytr

        Ihanaa että tiedät niin paljon...

        MUTTA

        MIKSI UNOHDAT ETTÄ USKOON TULEMINEN MELKEIN 2000 VUOTTA SITTEN ALKOIN RIKOLLISUUDEN MIEKKA SIVISTYKSELLÄ "USKO, OTA KASTE TAI KUOLET" OPILLA!
        Jo silloin, rikolliset kristityt yrittivät maailman herruutta tappamalla Jeesuksen seuraajia:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        raamatun mukaan Paavalisi ei saanut eroa saatanasta, sen vuoksi varmaan ihanoit häntä ja herraanne!


    • Eenokki 12

      Paavali ja Luther olivat nk."lahkolaisia" uudestikastajien mielestä

      • oijhuytr

        Eenokille:
        Tarkista asia ennen kuin v---tuilet asiattomasti!

        en ole minkään lahkon lapkolainen niin kuin sinä joten voit pyyhkiä molemmat päät samalla wc-parilla!

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteenne jäseneksi, uskovaiseksi tai edes perkeleen padofiileillenne uhri lampaiksi!

        Joten olen saatanaa palveleva uskovainen jolle Jumalallisuuden totuus ei kelpaa!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        uskovainen ei ymmärrä, ettei ymmärrä, että... ei ymmärtämättömänä aivopestynä ymmärrä.


      • Eenokki 12
        oijhuytr kirjoitti:

        Eenokille:
        Tarkista asia ennen kuin v---tuilet asiattomasti!

        en ole minkään lahkon lapkolainen niin kuin sinä joten voit pyyhkiä molemmat päät samalla wc-parilla!

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteenne jäseneksi, uskovaiseksi tai edes perkeleen padofiileillenne uhri lampaiksi!

        Joten olen saatanaa palveleva uskovainen jolle Jumalallisuuden totuus ei kelpaa!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        uskovainen ei ymmärrä, ettei ymmärrä, että... ei ymmärtämättömänä aivopestynä ymmärrä.

        Hepulle on käynyt niin että perkunas olkapäällä istuen on nostanut kannikkaansa ja pieraissut niin lujaa ettei heppu ota vastaan kuultua puhetta.
        Silloin kun esim. Eenokki puhuu.
        Samalla heppulin ymmärryskykykin on laakin voimasta vajonnut kivikauden asteelle vaikka uskon sen ajan ihmisten olleen paljon viisaampia kuin heppu.


    • valoakin on

      2000 vuotta sitten annettiin oppi ja opetus käytäntöä myöten mikä on pelastuksen tie alusta loppuun.

      17. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
      18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
      19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,

      15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      • kjhgfd

        Väärennetyn raamatun sopaskaa opetat!!!
        ja
        "joka uskoo" Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja oppeja ei kristityt koskaan ole uskoneet!
        ja
        "mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. " tuo tarkoittaa että vain ne, jotka eivät usko Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja oppeja tuomitaan!

        Siis kastamattonta ei tuomita kastamattomuudesta!!!

        Jeesus otti ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin jotta sinäkin ymmärtäisi mutta eihän uskovainen saa omaa järkeään käyttää....:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Aivoissasi on pimeys saatanallisuuden valona;
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


    • kii5

      Millä perusteella lapsikaste on Raamatullinen?

      Raamatussakin kasteella käydään aina vasta uskoon tulon jälkeen; ts uskonratkaisun jälkeen. Vauva ei tiedä niistä asioista vielä yhtään mitään eikä pysty olemaan mitään mieltä mistään tai puntaroimaan asioita.

      Nimim. lapsena ja aikuisena kastettu.

      • eitpa

        "Millä perusteella lapsikaste on Raamatullinen?"

        Sille perusteella että se on Jumalan teko ja Jeesus käski tuoda lapsia luoksensa. Tämä tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa.

        "Raamatussakin kasteella käydään aina vasta uskoon tulon jälkeen; ts uskonratkaisun jälkee"

        Tämä pitää paikkansa. Apostolien teot kuvaavat kristillisen kirkon syntyä. Ennen kuin voidaan kastaa lapsia pitää olla kasetttuja aikuisia. Se että Raamatussa ei ole lasten kastamistatapausta tai naisten ehtoollisenviettotapausta ei tarkoita ettei käytäntö olisi raamatullinen

        Vauva ei tiedä eikä ymmärrä mitään, millä ei ole mitään tekemistä kasteen oikeudellisuuden kanssa, sillä Jumala toimii kasteessa. Kasteen arvo ei ole riippuvainen ihmisen kyvyistä sen enempää kuin uskokaan. Siksihän lapsikaste on varmasti oikea kaste kun siinä ihminen itse ei pyri omia tekojaan tuomaan esille

        Oletan että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa taas vaahtoa tälle viestille ja aloittaa tutut haukkumalitanniansa... Saas nähdä! :-)


      • lkjhgfd
        eitpa kirjoitti:

        "Millä perusteella lapsikaste on Raamatullinen?"

        Sille perusteella että se on Jumalan teko ja Jeesus käski tuoda lapsia luoksensa. Tämä tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa.

        "Raamatussakin kasteella käydään aina vasta uskoon tulon jälkeen; ts uskonratkaisun jälkee"

        Tämä pitää paikkansa. Apostolien teot kuvaavat kristillisen kirkon syntyä. Ennen kuin voidaan kastaa lapsia pitää olla kasetttuja aikuisia. Se että Raamatussa ei ole lasten kastamistatapausta tai naisten ehtoollisenviettotapausta ei tarkoita ettei käytäntö olisi raamatullinen

        Vauva ei tiedä eikä ymmärrä mitään, millä ei ole mitään tekemistä kasteen oikeudellisuuden kanssa, sillä Jumala toimii kasteessa. Kasteen arvo ei ole riippuvainen ihmisen kyvyistä sen enempää kuin uskokaan. Siksihän lapsikaste on varmasti oikea kaste kun siinä ihminen itse ei pyri omia tekojaan tuomaan esille

        Oletan että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa taas vaahtoa tälle viestille ja aloittaa tutut haukkumalitanniansa... Saas nähdä! :-)

        NO, YRITÄ VÄÄRENNETYSSÄ RAAMATUSSASI OLEVALLA JEESUKSEN EVANKELIUMILLA TODISTAA, ETTÄ LAPSIA PITÄÄ KASTAA LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN RIKOLLISUUDEN JÄSENYYTEEN, USKOVAISEKSI, TAI JOPA RIKOLLISEN JÄRJESTÖN PERKELEEN PEDOFIILIEN UHRI-LAMPAIKSI?

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLINEN 11§ uskonnollinen uskonvapaudesta nauttiva järjestö vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        SIIS kreikan kielen "KASTE" merkitsee myös "PESTÄ" niinkuin Jeesus oppinsa teoillaan vahvisti ja kieltämällä Jeesuksen teot kieltää myös Jeesuksen.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesuksen teot osoittavat raamatun ja sen tulkitsemiset eksytyksiksi:
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

        sinulla taitaa olla saatanallisuudesta likaiset variksen varpaat!


      • lkjhgftrd
        lkjhgfd kirjoitti:

        NO, YRITÄ VÄÄRENNETYSSÄ RAAMATUSSASI OLEVALLA JEESUKSEN EVANKELIUMILLA TODISTAA, ETTÄ LAPSIA PITÄÄ KASTAA LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN RIKOLLISUUDEN JÄSENYYTEEN, USKOVAISEKSI, TAI JOPA RIKOLLISEN JÄRJESTÖN PERKELEEN PEDOFIILIEN UHRI-LAMPAIKSI?

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLINEN 11§ uskonnollinen uskonvapaudesta nauttiva järjestö vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        SIIS kreikan kielen "KASTE" merkitsee myös "PESTÄ" niinkuin Jeesus oppinsa teoillaan vahvisti ja kieltämällä Jeesuksen teot kieltää myös Jeesuksen.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesuksen teot osoittavat raamatun ja sen tulkitsemiset eksytyksiksi:
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

        sinulla taitaa olla saatanallisuudesta likaiset variksen varpaat!

        JK.

        Meidän ei tule lisätä edes Jeesuksen Nimessä lapsikaste oppeja Hänen tahdokseen koska Jeesus ei evankeliumeissa lapsikastetta asettanut vaan Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsi kohteleville antoi SAMASSA TILAISUUDESSA myllynkivien käyttöohjeet.
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        Tosin lapsia kohteleville Jeesus ilmoitti:
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        SELVIÄÄKÖ TOTUUS?

        Jumalan ja Jeesuksen Nimissä saatanaa palveleminen on saatanaa jumalaksi uskomista!!!

        HUOM !!!
        Häpette todellista herraanne niin paljon, että uskontunnustuksen kaltaisina palvelette Jumalan ja Jeesuksen Nimessä saatanaa.


      • taas nähdään
        eitpa kirjoitti:

        "Millä perusteella lapsikaste on Raamatullinen?"

        Sille perusteella että se on Jumalan teko ja Jeesus käski tuoda lapsia luoksensa. Tämä tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa.

        "Raamatussakin kasteella käydään aina vasta uskoon tulon jälkeen; ts uskonratkaisun jälkee"

        Tämä pitää paikkansa. Apostolien teot kuvaavat kristillisen kirkon syntyä. Ennen kuin voidaan kastaa lapsia pitää olla kasetttuja aikuisia. Se että Raamatussa ei ole lasten kastamistatapausta tai naisten ehtoollisenviettotapausta ei tarkoita ettei käytäntö olisi raamatullinen

        Vauva ei tiedä eikä ymmärrä mitään, millä ei ole mitään tekemistä kasteen oikeudellisuuden kanssa, sillä Jumala toimii kasteessa. Kasteen arvo ei ole riippuvainen ihmisen kyvyistä sen enempää kuin uskokaan. Siksihän lapsikaste on varmasti oikea kaste kun siinä ihminen itse ei pyri omia tekojaan tuomaan esille

        Oletan että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa taas vaahtoa tälle viestille ja aloittaa tutut haukkumalitanniansa... Saas nähdä! :-)

        No vihdoinkin eitpa tunnustaa että uskovien kaste on ainoa kaste, josta Raamattu puhuu:

        ""Raamatussakin kasteella käydään aina vasta uskoon tulon jälkeen; ts uskonratkaisun jälkeen"
        eitpa:
        "Tämä pitää paikkansa".

        Miksi sama käytäntö ei kelpaa hänelle?
        Olisihan vauvat voitu kastaa samalla kertaa kuin heidän vanhempansa. Miksihän
        Pietari ei sanonut:
        "Ottakoon kukin teistä kasteen ja tuokaa myös vauvanne kastettavaksi."

        Samat haukkumislitaniat taas loppuun. Eiköhän eitpa osaa kirjoittaa mitään ilman noita haukkumisia? Tuo viittaa jonkunlaiseen luonnevikaan.


      • eitpa
        taas nähdään kirjoitti:

        No vihdoinkin eitpa tunnustaa että uskovien kaste on ainoa kaste, josta Raamattu puhuu:

        ""Raamatussakin kasteella käydään aina vasta uskoon tulon jälkeen; ts uskonratkaisun jälkeen"
        eitpa:
        "Tämä pitää paikkansa".

        Miksi sama käytäntö ei kelpaa hänelle?
        Olisihan vauvat voitu kastaa samalla kertaa kuin heidän vanhempansa. Miksihän
        Pietari ei sanonut:
        "Ottakoon kukin teistä kasteen ja tuokaa myös vauvanne kastettavaksi."

        Samat haukkumislitaniat taas loppuun. Eiköhän eitpa osaa kirjoittaa mitään ilman noita haukkumisia? Tuo viittaa jonkunlaiseen luonnevikaan.

        Miksihän nimim. "taas nähdään" ei käytään nyt nimimerkkiä "korjataanpa taas" tai "olet valehtelija" vaan yrittää ujuttaa taas omaa harhaansa eri nimimerkkien taakse. Luuleeko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ettei häntä tunnisteta?

        "Miksi sama käytäntö ei kelpaa hänelle?"

        Sama käytöntö kelpaa oikei hyvin, kastamattoman aikuiset kastetaan jos haluavat ottaaa Jeesuken vastaan, Kuten alkuseurakunnassakin, myös nykyään pienet lapset kastetaan heti, jos vanhemmat haluavat heidät kristityiksi kasvattaa.

        Kun sinulla ei mitään järkevää sanottavaa ole, niin etköhän häipyisi jo täältä ja jättiäisi tämän palstan kristityille, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • kjhgf

        paavalilais-luterilaisuuden väärentämän raamatullinen ei ole edes Jumalan ja Jeesuksen oppia vaan saatanaa palvelevien herrojen ja herra jumalien eksytys oppia.

        Lapsikaste on rikos.


      • siltä näyttää
        eitpa kirjoitti:

        Miksihän nimim. "taas nähdään" ei käytään nyt nimimerkkiä "korjataanpa taas" tai "olet valehtelija" vaan yrittää ujuttaa taas omaa harhaansa eri nimimerkkien taakse. Luuleeko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ettei häntä tunnisteta?

        "Miksi sama käytäntö ei kelpaa hänelle?"

        Sama käytöntö kelpaa oikei hyvin, kastamattoman aikuiset kastetaan jos haluavat ottaaa Jeesuken vastaan, Kuten alkuseurakunnassakin, myös nykyään pienet lapset kastetaan heti, jos vanhemmat haluavat heidät kristityiksi kasvattaa.

        Kun sinulla ei mitään järkevää sanottavaa ole, niin etköhän häipyisi jo täältä ja jättiäisi tämän palstan kristityille, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Onkohan sinulla geeneissä tuo tarve solvata toista vai tuliko se siinä pakollisessa vauvakasteessa?
        Tuo sinun tapasi valehdella johtuu varmaan siitä perisynnistä.


      • eitpa
        siltä näyttää kirjoitti:

        Onkohan sinulla geeneissä tuo tarve solvata toista vai tuliko se siinä pakollisessa vauvakasteessa?
        Tuo sinun tapasi valehdella johtuu varmaan siitä perisynnistä.

        Kaikki olemme syntisiä. Kasteessa sain Jeesuksen, sen rauhan tuoman armon, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • siltä näyttää
        eitpa kirjoitti:

        Kaikki olemme syntisiä. Kasteessa sain Jeesuksen, sen rauhan tuoman armon, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Missähän se sinun rauhasi näkyy?
        Se on varmaan sitä valherauhaa, josta Raamattu puhuu.

        Tuo jatkuva solvaaminenko on merkkinä siitä?


      • eitpa
        siltä näyttää kirjoitti:

        Missähän se sinun rauhasi näkyy?
        Se on varmaan sitä valherauhaa, josta Raamattu puhuu.

        Tuo jatkuva solvaaminenko on merkkinä siitä?

        Mistä ihmeen solvaamisesta sinä puhut, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa? En ole solvannut ketään. Sinun nimellesi minä en voi mitään. Sinun käytöksestäsi näkee ettet tunne sitä rauhaa jota me kristityt tunnemme Kristuksessa.


      • naeboane
        siltä näyttää kirjoitti:

        Missähän se sinun rauhasi näkyy?
        Se on varmaan sitä valherauhaa, josta Raamattu puhuu.

        Tuo jatkuva solvaaminenko on merkkinä siitä?

        Tämä miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on hyvin sairas!! Hän yrittää syyttää muita siitä mitä itse tekee. Valherauha tulee tuosta sairaasta Marian palvonnasta ja väkivallasta joita tämä trolli harrastaa. Ja naisen sukueliet tuntuvat olevan hänelle myös jokin pakkomielle

        SAIRASTA!!!


      • siltä näyttää
        naeboane kirjoitti:

        Tämä miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on hyvin sairas!! Hän yrittää syyttää muita siitä mitä itse tekee. Valherauha tulee tuosta sairaasta Marian palvonnasta ja väkivallasta joita tämä trolli harrastaa. Ja naisen sukueliet tuntuvat olevan hänelle myös jokin pakkomielle

        SAIRASTA!!!

        Ompa jonglööri herännyt tänään aikaisin solvaamaan.
        Taitaa tuo rauhattomuus valvottaa kun pitää eitpan kanssa kilpailla siitä, kumpi
        rienaa pahemmin.
        Eitpahan ei voi mitään solvaamiselleen ja velehtelemiselleen, kun se perisynti ei poistunutkaan siinä vauvavalelussa.
        Tosi sairasta.


      • eitpa
        siltä näyttää kirjoitti:

        Ompa jonglööri herännyt tänään aikaisin solvaamaan.
        Taitaa tuo rauhattomuus valvottaa kun pitää eitpan kanssa kilpailla siitä, kumpi
        rienaa pahemmin.
        Eitpahan ei voi mitään solvaamiselleen ja velehtelemiselleen, kun se perisynti ei poistunutkaan siinä vauvavalelussa.
        Tosi sairasta.

        Kyllä on taas asiatonta tekstiä tältä uudestikastajalta. Perisynti ei poistu meistä koskaan. Kasteessa synnit saa anteeksi

        Rukoilen edelleen puolestasi!


      • siltä näyttää
        eitpa kirjoitti:

        Kyllä on taas asiatonta tekstiä tältä uudestikastajalta. Perisynti ei poistu meistä koskaan. Kasteessa synnit saa anteeksi

        Rukoilen edelleen puolestasi!

        Totta:
        "Kyllä on taas asiatonta tekstiä"

        Osaa se eitpa joskus olla rehellinen, kun uskaltaa tuomita itsensä. Mutta ei vaan malta
        lopettaa tuon "asiattoman tekstin" kirjoittelua.

        PS. Nyt taisi olla lyhyin solvaus tähän saakka. Edistystä havaittavissa.


      • eitpa
        siltä näyttää kirjoitti:

        Totta:
        "Kyllä on taas asiatonta tekstiä"

        Osaa se eitpa joskus olla rehellinen, kun uskaltaa tuomita itsensä. Mutta ei vaan malta
        lopettaa tuon "asiattoman tekstin" kirjoittelua.

        PS. Nyt taisi olla lyhyin solvaus tähän saakka. Edistystä havaittavissa.

        Ei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa vaan malta pysyä pois ja lopettaa asiattomuuksian kirjoittelua. Se on hyvin valitettavaa.

        Rukoilen yhä puolestasi!


      • U-k-i-e n R:lle
        siltä näyttää kirjoitti:

        Totta:
        "Kyllä on taas asiatonta tekstiä"

        Osaa se eitpa joskus olla rehellinen, kun uskaltaa tuomita itsensä. Mutta ei vaan malta
        lopettaa tuon "asiattoman tekstin" kirjoittelua.

        PS. Nyt taisi olla lyhyin solvaus tähän saakka. Edistystä havaittavissa.

        Säälittää tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Eiköhän ymmärrä ollenkaan miten nolaa itseään koko ajan. Haukkuminen on hänessä niin syvällä ja ajatus siitä että luterilaisia täytyy haukkua. Ei ole mikään muuttunut näillä palstoilla. Kiitos siitä tämän sairaan trollin.


      • juttuja seurannut
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        Säälittää tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Eiköhän ymmärrä ollenkaan miten nolaa itseään koko ajan. Haukkuminen on hänessä niin syvällä ja ajatus siitä että luterilaisia täytyy haukkua. Ei ole mikään muuttunut näillä palstoilla. Kiitos siitä tämän sairaan trollin.

        On tosi syvällä teissä vauvan kastajissa tuo panettelu niitä kohtaan, jotka haluavat kulkea UT:n opetuksen mukaan. Mutta itsekukin taaplaa tyylillään ja kerran tulee tilinteon hetki, jolloin kaikki saa oikeudenmukaisen tuomion.


      • U-k-i-e n R:lle
        juttuja seurannut kirjoitti:

        On tosi syvällä teissä vauvan kastajissa tuo panettelu niitä kohtaan, jotka haluavat kulkea UT:n opetuksen mukaan. Mutta itsekukin taaplaa tyylillään ja kerran tulee tilinteon hetki, jolloin kaikki saa oikeudenmukaisen tuomion.

        On tosi syvällä teissä uudestikastajissa tuo herjaaminen niitä kohtaan jotka haluavat kulkea kasteasiassakin raamatullista tietä ja luottaa Herraan. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Onneksi myös uudestikastajille tulee tilinteon hetki. Oikeudenmukainen tuomio on tulossa kaikille; siitä Herra pitää huolen.


      • tyhmyyttäkö?
        U-k-i-e n R:lle kirjoitti:

        On tosi syvällä teissä uudestikastajissa tuo herjaaminen niitä kohtaan jotka haluavat kulkea kasteasiassakin raamatullista tietä ja luottaa Herraan. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Onneksi myös uudestikastajille tulee tilinteon hetki. Oikeudenmukainen tuomio on tulossa kaikille; siitä Herra pitää huolen.

        Osaavat nämä vauvakastefanit ainakin kopioida hyvin.
        Samalla periaatteella he kopiovat Lutherin harhaisia teesejä ja toistensa kehuja.

        No, senhän ymmärtää hyvin, jos oma aivokapasiteetti ei riitä asioiden pohtimiseen.


      • gghjhgj
        tyhmyyttäkö? kirjoitti:

        Osaavat nämä vauvakastefanit ainakin kopioida hyvin.
        Samalla periaatteella he kopiovat Lutherin harhaisia teesejä ja toistensa kehuja.

        No, senhän ymmärtää hyvin, jos oma aivokapasiteetti ei riitä asioiden pohtimiseen.

        Kuinka se lapsikaste pesiytyi kristinuskoon? Yht´äkkiä 300-luvulla Rooman katolinen kirkko määräsi uskovien aikuiskasteen muutettavaksi lapsikasteeksi? Ja kaikki tosiuskovat suostui sitten tähän? Näin se varmaan meni.


      • eitpa
        tyhmyyttäkö? kirjoitti:

        Osaavat nämä vauvakastefanit ainakin kopioida hyvin.
        Samalla periaatteella he kopiovat Lutherin harhaisia teesejä ja toistensa kehuja.

        No, senhän ymmärtää hyvin, jos oma aivokapasiteetti ei riitä asioiden pohtimiseen.

        Tässä näemme miten kieroutunut on tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa -trollin maailma: oikeaoppiset, apostoliseen uskoon nojaavat kristityt ovat "vauvakastefaneja" (tuttu haukkumanimi häneltä) ja Raamatun Sanassa pysyvat "kopioivat Lutherin teesejä".


      • totuusontämä
        gghjhgj kirjoitti:

        Kuinka se lapsikaste pesiytyi kristinuskoon? Yht´äkkiä 300-luvulla Rooman katolinen kirkko määräsi uskovien aikuiskasteen muutettavaksi lapsikasteeksi? Ja kaikki tosiuskovat suostui sitten tähän? Näin se varmaan meni.

        "gghjhgj", lapsikaste ei ole periytynyt kristinuskoon, vaan se on ollut siellä alusta lähtien. On täysin naurettava väite että katolinen kirkko olisi "keksinyt" sen kun jo apostoleilla se oli käytössä. Sen sijaan uudestikastaminen periytyi kristinuskoon vastaa vuoden 1000 jälkeen. Enenn sitä ei kristittyjä uudestikastajia ollut.


      • siltä vaikuttaa
        eitpa kirjoitti:

        Tässä näemme miten kieroutunut on tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa -trollin maailma: oikeaoppiset, apostoliseen uskoon nojaavat kristityt ovat "vauvakastefaneja" (tuttu haukkumanimi häneltä) ja Raamatun Sanassa pysyvat "kopioivat Lutherin teesejä".

        Eitpa se vaan jaksaa haukkua.
        Onkahan hän saanut "haukkumisen armolahjan" siinä pakollisessa vauvakasteessaan?

        Sanoihan hän toki aikaisemmin, että Lutherkin on erehtynyt. Mutta se taisi olla tilapäinen
        häiriötila.


      • eitpa
        siltä vaikuttaa kirjoitti:

        Eitpa se vaan jaksaa haukkua.
        Onkahan hän saanut "haukkumisen armolahjan" siinä pakollisessa vauvakasteessaan?

        Sanoihan hän toki aikaisemmin, että Lutherkin on erehtynyt. Mutta se taisi olla tilapäinen
        häiriötila.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa se jaksaa haukkua. Imeisesti hän on saanut uudestikasteestaan jonkun haukkumisen armolahjan. Onneksi me kristityt olemme kasteessa syntyneet uudesti, niin ei tarvitse tuollaisia lahjoja.


      • siltä vaikuttaa
        eitpa kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa se jaksaa haukkua. Imeisesti hän on saanut uudestikasteestaan jonkun haukkumisen armolahjan. Onneksi me kristityt olemme kasteessa syntyneet uudesti, niin ei tarvitse tuollaisia lahjoja.

        Milloin sinä aiot pitää lupauksesi pysä poissa tältä palstalta?

        Vai oliko sekin vain "kaunista valhetta"???


      • eitpa
        siltä vaikuttaa kirjoitti:

        Milloin sinä aiot pitää lupauksesi pysä poissa tältä palstalta?

        Vai oliko sekin vain "kaunista valhetta"???

        En ole sellaista luvannut, joten lopeta tuo horiseminen ja pysy sinä poissa täältä kun lupasit. Vai eikö sinulla ole miestä pitää lupaustasi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa?


      • siltä vaikuttaa
        eitpa kirjoitti:

        En ole sellaista luvannut, joten lopeta tuo horiseminen ja pysy sinä poissa täältä kun lupasit. Vai eikö sinulla ole miestä pitää lupaustasi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa?

        No voithan sinä horista täällä vapaasti, mutta tuo valehteleminen on jo liikaa.
        Horise pois, jos se sinua helpottaa, mutta ei todellinen kristitty käyttäydy noin.

        Mutta luulisi sinun pitävän lupauksesi olla pois tältä palstalta. Mutta eihän valehtelijan
        lupauksiin voi luottaa.


      • eitpa
        siltä vaikuttaa kirjoitti:

        No voithan sinä horista täällä vapaasti, mutta tuo valehteleminen on jo liikaa.
        Horise pois, jos se sinua helpottaa, mutta ei todellinen kristitty käyttäydy noin.

        Mutta luulisi sinun pitävän lupauksesi olla pois tältä palstalta. Mutta eihän valehtelijan
        lupauksiin voi luottaa.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa täällä taas valehtelee ja horisee. Ei pysy poissa tältä palstalta vaikka on luvannut.

        Kristitty ei kikinä käyttäydy noin herjaavasti ja katkerasti kuin tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • siltä vaikuttaa
        eitpa kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa täällä taas valehtelee ja horisee. Ei pysy poissa tältä palstalta vaikka on luvannut.

        Kristitty ei kikinä käyttäydy noin herjaavasti ja katkerasti kuin tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        "Kristitty ei kikinä käyttäydy noin herjaavasti"

        Tarkoitako, että sinä kiteset herjaavasti? Helpottiko?


      • eitpa
        siltä vaikuttaa kirjoitti:

        "Kristitty ei kikinä käyttäydy noin herjaavasti"

        Tarkoitako, että sinä kiteset herjaavasti? Helpottiko?

        En tiedä mikä on "kiteset". En tunne tuollaista sanaa ollenkaan, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Helpottaa olla uskossa, se jos mikä helpottaa!


      • uytr44ew
        eitpa kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa täällä taas valehtelee ja horisee. Ei pysy poissa tältä palstalta vaikka on luvannut.

        Kristitty ei kikinä käyttäydy noin herjaavasti ja katkerasti kuin tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "


      • pta7
        eitpa kirjoitti:

        Miksihän nimim. "taas nähdään" ei käytään nyt nimimerkkiä "korjataanpa taas" tai "olet valehtelija" vaan yrittää ujuttaa taas omaa harhaansa eri nimimerkkien taakse. Luuleeko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ettei häntä tunnisteta?

        "Miksi sama käytäntö ei kelpaa hänelle?"

        Sama käytöntö kelpaa oikei hyvin, kastamattoman aikuiset kastetaan jos haluavat ottaaa Jeesuken vastaan, Kuten alkuseurakunnassakin, myös nykyään pienet lapset kastetaan heti, jos vanhemmat haluavat heidät kristityiksi kasvattaa.

        Kun sinulla ei mitään järkevää sanottavaa ole, niin etköhän häipyisi jo täältä ja jättiäisi tämän palstan kristityille, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Niinpä niin..
        Raamatun käytäntö on ihan selvä kasteen suhteenon uudestisynnyttävä ylhäältä
        Joh 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        ihmisen täytyy tulla ensin Jeesukseen uskovaksi ja sitten vasta kasteelle.Ei Jeesusta oteta kasteessa vastaan,vaan Jeesuksen uhri,lunastus ja sovinotveren kautta.
        Vauvakaste tekee ristintyön tyhjäksi ja on häpeäksi saatettu tuo kallisarvoinen sovituksen veri ja Jeesuksen ristin työ.
        Pyydä Herralta silmävoidetta että näkisit lukea Raamatun tekstin oikeassa valossa.


      • tpa8
        pta7 kirjoitti:

        Niinpä niin..
        Raamatun käytäntö on ihan selvä kasteen suhteenon uudestisynnyttävä ylhäältä
        Joh 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        ihmisen täytyy tulla ensin Jeesukseen uskovaksi ja sitten vasta kasteelle.Ei Jeesusta oteta kasteessa vastaan,vaan Jeesuksen uhri,lunastus ja sovinotveren kautta.
        Vauvakaste tekee ristintyön tyhjäksi ja on häpeäksi saatettu tuo kallisarvoinen sovituksen veri ja Jeesuksen ristin työ.
        Pyydä Herralta silmävoidetta että näkisit lukea Raamatun tekstin oikeassa valossa.

        Uudestisyntyminen tapahtuu ylhäältä vedestä ja Hengestä. joten laitat kärryt hevosen edelle. Kaste siis uudestisynnyttää. Kaste ei tee tyhjäksi ristintyötä, vaan antaa Jeesuksen, joka uskolla otetaan vastaan. I


      • hf25
        gghjhgj kirjoitti:

        Kuinka se lapsikaste pesiytyi kristinuskoon? Yht´äkkiä 300-luvulla Rooman katolinen kirkko määräsi uskovien aikuiskasteen muutettavaksi lapsikasteeksi? Ja kaikki tosiuskovat suostui sitten tähän? Näin se varmaan meni.

        Lapsikaste oli käytössä apostoleilla.


      • Anonyymi
        eitpa kirjoitti:

        "Millä perusteella lapsikaste on Raamatullinen?"

        Sille perusteella että se on Jumalan teko ja Jeesus käski tuoda lapsia luoksensa. Tämä tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa.

        "Raamatussakin kasteella käydään aina vasta uskoon tulon jälkeen; ts uskonratkaisun jälkee"

        Tämä pitää paikkansa. Apostolien teot kuvaavat kristillisen kirkon syntyä. Ennen kuin voidaan kastaa lapsia pitää olla kasetttuja aikuisia. Se että Raamatussa ei ole lasten kastamistatapausta tai naisten ehtoollisenviettotapausta ei tarkoita ettei käytäntö olisi raamatullinen

        Vauva ei tiedä eikä ymmärrä mitään, millä ei ole mitään tekemistä kasteen oikeudellisuuden kanssa, sillä Jumala toimii kasteessa. Kasteen arvo ei ole riippuvainen ihmisen kyvyistä sen enempää kuin uskokaan. Siksihän lapsikaste on varmasti oikea kaste kun siinä ihminen itse ei pyri omia tekojaan tuomaan esille

        Oletan että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa taas vaahtoa tälle viestille ja aloittaa tutut haukkumalitanniansa... Saas nähdä! :-)

        Jeesuskaan ei kskenyt kastaa ketään, lapsikaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen; raikanneen jne laittomuuden jäseniksi.
        Mutta; Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsi kohteleville antoi myllynkivi oppinsa.
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
        -
        Tämän on törkeä vaatimus, ellei jopa muistutuksena laittomuuden rajalla;
        Kirkkolaki 15 §
        "Kirkon jäsenten tulee saattaa lapsensa kastettavaksi ilman tarpeetonta viivytystä. Jos lapsen kastaminen viivästyy, kirkkoherran asiana on muistuttaa siitä lapsen vanhempia tai huoltajia.
        Milloin toinen tai kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon tai milloin lapsi ei ole vanhempiensa kasvatettavana, hänet voidaan kastaa ottaen huomioon, mitä lapsen kuulumisesta kirkkoon erikseen säädetään."

        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
        .........................................
        Lakien hierarkia:
        -Jumalan ja Jeesuksen Laki, korkein Laki
        -Suomen Perustuslaki
        -kirkkolaki (ei saa olla ristiriidassa yllä olevien Lakien suhteen)


      • Anonyymi
        taas nähdään kirjoitti:

        No vihdoinkin eitpa tunnustaa että uskovien kaste on ainoa kaste, josta Raamattu puhuu:

        ""Raamatussakin kasteella käydään aina vasta uskoon tulon jälkeen; ts uskonratkaisun jälkeen"
        eitpa:
        "Tämä pitää paikkansa".

        Miksi sama käytäntö ei kelpaa hänelle?
        Olisihan vauvat voitu kastaa samalla kertaa kuin heidän vanhempansa. Miksihän
        Pietari ei sanonut:
        "Ottakoon kukin teistä kasteen ja tuokaa myös vauvanne kastettavaksi."

        Samat haukkumislitaniat taas loppuun. Eiköhän eitpa osaa kirjoittaa mitään ilman noita haukkumisia? Tuo viittaa jonkunlaiseen luonnevikaan.

        Kristittyjen lapsiakin tappaneen ja tapattaneen sekä raiskanneen laittomuuden raamattu on Paavalin tekstien laittomuuden Herroja palvelevien oppia.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toinen_kirje_korinttilaisille
        #
        Historia
        Nykyään tutkijat ovat lähes yksimielisiä siitä, että kirje on koottu vähintään kahdesta erillisestä kirjeestä. Yleisesti ajatellaan lukujen 1–9 olevan alun perin itsenäinen kirje, samoin kuin lukujen 10–13. Päällimmäinen syy tähän on siinä, että jaksojen tyylit poikeavat toisistaan jyrkästi. Siinä missä luvut 1–9 ovat luonteeltaan sovittelevia, puolustaa Paavali luvuissa 10–13 kiivaasti apostolin asemaansa. Lähes yksimielisiä tutkijoiden keskuudessa ollaan lisäksi siitä, että jakeet 2.Kor.6:14–7:1 eivät ole alun perin Paavalin sanelemia, vaan ne on lisätty kirjeeseen siinä vaiheessa, kun se on toimitettu yhdeksi kokonaiseksi kirjeeksi.....
        #


    • paavin tuolin alta

      No kun lutteri sen niin päätti kaulansa katkaisun pelossa, niin eihän tämä joukko siit voi luopua koskaan.

      Vaikka hän itekkin sanoo, että kasteen sain paavilta !

      kovin matalalla on sen "jumalan" asuinsija joka lutterille kasteen antoi.

    • sopii ihmetellä

      Miten sait aikaan noin hölmön tekstin !?

      Jossa ei ole sanaakaan totta.

      • kaikki tuubaa

        aloittaja siis !


    • Ei vain vauvana

      Lapsikasteeseen liittyy teini-iässä uskonvahvistus, konfirmaatio. Siinä ihan jokaiselta kysytään, tahtooko hän olla uskossa vai ei.

      • Johnnyt B

        Joo, joo.
        Ei todellakaan kysytty minulta ainakaan mitään tuollaista.
        Höpöpuhetta. Et usko siihen itsekään.


      • uytrelkjhu

        Asettiko Jeesus ripi, salarippi tai edes rippikoulua oppia?

        ELLEI, NIIN OLISKO MAHDOLLISTA, ETTÄ rippi, salarippi, rippikoulu oliskin saatanaa palvelevien rikollisuuksien sopaskaa?

        Rippi, salarippi ja rippikoulu EI OLE JUMALAA JA JEESUSTA palvelevien koulutusta! Jumalan ja Jeesuksen Laki ja opit eivät edes tunne rippejänne!
        Suomen todellisit Jumalaa ja Jeesusta kunnioittavat ymmärtävät, että rippi ja salarippi rituaalein esim. pedofiilejään suojaamiset ovat RIKOKSIA!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        "Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!"

        saatanaa palvelevien vale/eksytysoppi; JEESUKSEN PILKKAAMISTA:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

        Ja sitten leuhkivat kuinka rikollisia suojaavat rikollisina;
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
        "teuta
        22.4.2011 22:35
        Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
        sitten salassa n.7-13,
        VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
        En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää."

        herran mielestä häneen uskovat ovat sieluttomia kuin elukat, järjettömiä ja ymmärtämättömiä ihmisten Laille niinkuin elukat yleensä!
        uskontunnustuksesi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        HUOM! Lue tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!


    • lkjhgtfrew

      Siis tunnustat, että Jeesuksen opetus, lasten siunaamisesta on ainoaa oikeaa lapsten kohtelua ja että rikollisen kristinusko on saatanaa palvelevien herra jumalian sopaskaa!

      Jeesus ei todellakaan käskenyt kastaa ketään, ei lapsiakaan lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskovaisiksi, jäseniksi, pedofiilien uhreiksi jne.

    • mathetes

      Vastausta aloitukseen!

      Kirjoituksestasi ei löydy minkäänlaista todellista asiaa ja selvitystä aiheeseesi, jotta miksi ajattelet niinkuin ajattelet!? Vain pelkkää rienaa! Halusitkin kaiketi saada vain "vihaketjun" aikaiseksi, niinkö?

      Ei kukaan ole "pilkkaamassa" lapsikastetta, siinä sinulla on menneet puurot ja vellit sekaisin! Raamatun sanoma vain tunne sellaista käsitettä! Eikä lapsikaste ole ollut "lähes tuhan vuotta", niinkuin toit esiin, vaan peräti noin 1700 vuotta käytössä katolisesta kirkosta alkaen, joka Lutterin myötä tulikin luterilaiseen kirkoon toiminnalliseksi kasteentavaksi n, 1500 luvun alkuvuosina! Tottakai monien vanhemmat "ovatkin olleet luterilaisia", koska kirkkoon kuuluminen lapsikasteen kautta olli pakkotoimi rangaistuksen uhalla! Vai tunnetko kirkkosi historiaa riittävästi tältäosin?

      Kannattaisi suhtautua hieman asiallisemmin muihin uskoviin Kristittyihin, joilla on uskon kautta suhde Jeesukseen heidän Vapahtajaansa! Vain siten voidaan saada asiallinen vuorovaikutus kyseisiin asioihin aikaiseksi ilman vihaa, sillä vihan kautta ei ole mitään muuta lopputulosta tiedossa, kuin matka ohi taivaan porttien kun siirrymme kerran tämän ajanrajan toiselle puolelle täältä iankaikkisuuteen! Kannattaa siis hiukan miettiä!

      Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!

      Terv, nimim, mathetes

      • tfrdesw

        Siis sinunkaan mielestä Jeesuksen antama oppi ei kelpaa.

        Matteuksen evankeliumi:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."


    • kerro se

      Mistä sinä tuon 1000 vuotta keksit?
      Historian mukaan lapsia on rituaalisesti kastettu jo tuhansia vuosia ennen kristinuskon rituaaleja.

      • oletko keksijä?

        Mistäs sinä tuon sitten keksit, että lapsia olisi rituaalisesti kastettu tuhansia vuosia?


    • iuytre

      aloituksen kirjoittajalle:

      Eikö se lapsikaste ja kaikki kaste rituaalinne ole se suurin pilkka kun Jumalan ja Jeesus ei ole asettaneet kastetta pelastuksen ehdoksi vaan sen ehdon asettaa rikollisen kristinuskon herra ja herrat väärennetyn raamatun tuella?

      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
      Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
      -Matteuksen evankeliumista
      -Markuksen evankeliumista
      -Luukkaan evankeliumista
      -Johanneksen evankeliumista

      -ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa.
      -Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsiakohteleville antoi myllynkivi opin.
      -kreikan kielen "kaste" sana on suomeksi "pestä; peseytyä" ja Jeesus näytti teollaan mitä oikea peseytyminen on:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      OPETTIKO JEESUS vai rikollinen kristinusko VÄÄRIN; VALITSE?

      Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ei aikuisiakaan ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

      Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa. TUOMITSETTEKO JEESUKSEN KASTE OPPANNE RIKKONEEKSI RIKOLLISEKSI?

      Jeesus siunasi lapsia.

      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      SIIS kreikan kielen "KASTE" merkitsee myös "PESTÄ" niinkuin Jeesus oppinsa teoillaan vahvisti ja kieltämällä Jeesuksen teot kieltää myös Jeesuksen.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."


      Yrittäkää uskikset jo järkiintyä!

    • Kaste, myös lapsikaste, on Jumalan ihana pelastusteko, jota ei milloinkaan tarvitse uusia.

      • uusi yritys!

        MUTTA EIKÖ TUOTA VANHEMPIEN JA KUMMIEN SUORITTAMAA OSUUTTA VOISI UUSIA? Sillä kun ei tunnu olevan mitään tehoa.


      • uusi yritys! kirjoitti:

        MUTTA EIKÖ TUOTA VANHEMPIEN JA KUMMIEN SUORITTAMAA OSUUTTA VOISI UUSIA? Sillä kun ei tunnu olevan mitään tehoa.

        Eihän vanhemmille ja kummeilla ole osuutta, sakramentin pelastavaan voimaan, vaan kaste on Jumalan sana ja asetus, eikä ihmiset ole keksineet sitä omasta päästään, vaan se on Raamatun oma opetus.


      • weha kirjoitti:

        Eihän vanhemmille ja kummeilla ole osuutta, sakramentin pelastavaan voimaan, vaan kaste on Jumalan sana ja asetus, eikä ihmiset ole keksineet sitä omasta päästään, vaan se on Raamatun oma opetus.

        Luopumus ei ole koskaan kasteen vika, vaan aina epäuskon vika. Jumala on näet uskollinen liittolainen kasteessa, vaikka kaikki ihmiset olisivat valheellisia.


      • Anonyymi
        weha kirjoitti:

        Luopumus ei ole koskaan kasteen vika, vaan aina epäuskon vika. Jumala on näet uskollinen liittolainen kasteessa, vaikka kaikki ihmiset olisivat valheellisia.

        Kumpaa Jumala tarkoitat, kristittyjen laittomuuden Herra Jumalaa vai kristillisten Kaikkivaltiasta?
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."


    • Anonyymi

      Kristillisten Jeesuksen evankeliumia;
      Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      Siis uskominen on kielletty kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen tekstissä ja syy miksi!

      Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus otti mukaan ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin.
      Tuomitsetteko Hänet uudelleen ristille tapettavaksi opeillanne???

      • Anonyymi

        kastekäskyä ei vielä silloin ollutkaan, vaan Jeesus antoi kastekäskyn vasta ylösnousemuksensa jälkeen, Jeesus oli siis ennen ristinkuolemaa vielä "maan päällä"

        "Tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"
        Mt: 9: 6
        Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa.

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI"
        Apt: 2: 38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kastekäskyä ei vielä silloin ollutkaan, vaan Jeesus antoi kastekäskyn vasta ylösnousemuksensa jälkeen, Jeesus oli siis ennen ristinkuolemaa vielä "maan päällä"

        "Tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"
        Mt: 9: 6
        Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa.

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI"
        Apt: 2: 38

        Taas tuo sama valhe: "Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa."

        Raamattu opettaa toisin. Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
        Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat".

        Kasteessa ei saada Pyhää henkeä eikä syntejä anteeksi, vaan "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."

        Tuossa Ap 2:38 sanotaan ensin: Ottakoon siis kukin teistä kasteen..."

        Ei käsketä hakemaan vauvoja kastettavaksi, vaan itsekukin, joka on uskonut saarnatun sanan, tulee ottaa kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kastekäskyä ei vielä silloin ollutkaan, vaan Jeesus antoi kastekäskyn vasta ylösnousemuksensa jälkeen, Jeesus oli siis ennen ristinkuolemaa vielä "maan päällä"

        "Tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"
        Mt: 9: 6
        Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa.

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI"
        Apt: 2: 38

        Taas väärin: "Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa."

        Raamattu ei opeta noin, vaan
        ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat"

        Pyhä henki ei tule kasteessa, vaan niiden päälle, jotka uskoivat julistetun sanan.
        "Usko tulee kuulemisesta".

        ""anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16" osoittaa, että uskovan on annettava kastaa ITSENSÄ, eikä vauvaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kastekäskyä ei vielä silloin ollutkaan, vaan Jeesus antoi kastekäskyn vasta ylösnousemuksensa jälkeen, Jeesus oli siis ennen ristinkuolemaa vielä "maan päällä"

        "Tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"
        Mt: 9: 6
        Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa.

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI"
        Apt: 2: 38

        voio herraisä tuota kirkollista sokeutta.-


      • Anonyymi kirjoitti:

        kastekäskyä ei vielä silloin ollutkaan, vaan Jeesus antoi kastekäskyn vasta ylösnousemuksensa jälkeen, Jeesus oli siis ennen ristinkuolemaa vielä "maan päällä"

        "Tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"
        Mt: 9: 6
        Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa.

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI"
        Apt: 2: 38

        Jätit kokonaan huomioimatta, että ensin kääntyminen / parannuksen tekeminen ja vasta sitten otetaan kaste.

        RK. Apt.2:
        38. Pietari vastasi: "Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Kirkkoraamattu 38 Apt 2:
        38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuo sama valhe: "Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa."

        Raamattu opettaa toisin. Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
        Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat".

        Kasteessa ei saada Pyhää henkeä eikä syntejä anteeksi, vaan "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."

        Tuossa Ap 2:38 sanotaan ensin: Ottakoon siis kukin teistä kasteen..."

        Ei käsketä hakemaan vauvoja kastettavaksi, vaan itsekukin, joka on uskonut saarnatun sanan, tulee ottaa kaste.

        Kasteessa saadan Pyhä Henki ja synnit anteeksi Pietarin mukaan.

        Ap. 2:38 puhuu synnin tuntoon tuleville ihmisille. Heitä ei käsketty siunata lapsiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas väärin: "Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa."

        Raamattu ei opeta noin, vaan
        ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat"

        Pyhä henki ei tule kasteessa, vaan niiden päälle, jotka uskoivat julistetun sanan.
        "Usko tulee kuulemisesta".

        ""anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16" osoittaa, että uskovan on annettava kastaa ITSENSÄ, eikä vauvaansa.

        Ap. 22:16 opettaa että kasteesa synnit pestään pois. "antaa" -sanaa ei alkutekstissä siinä ole, mikä voit itsekin tutkimalla huomata


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Jätit kokonaan huomioimatta, että ensin kääntyminen / parannuksen tekeminen ja vasta sitten otetaan kaste.

        RK. Apt.2:
        38. Pietari vastasi: "Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Kirkkoraamattu 38 Apt 2:
        38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Patannusta tehdään joka päivä eikä vain kerran ennen kastetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kastekäskyä ei vielä silloin ollutkaan, vaan Jeesus antoi kastekäskyn vasta ylösnousemuksensa jälkeen, Jeesus oli siis ennen ristinkuolemaa vielä "maan päällä"

        "Tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"
        Mt: 9: 6
        Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on , kasteessa.

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI"
        Apt: 2: 38

        Tässä Raamatun jakeessa on kolme eri käskyä aikajärjestyksessä ja sitten sanotaan niiden vaikutus.
        Apt. 22:
        16. Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi kirjoitti:

        Patannusta tehdään joka päivä eikä vain kerran ennen kastetta

        Kyllä, niin tehdään joka päivä paranusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Raamatun jakeessa on kolme eri käskyä aikajärjestyksessä ja sitten sanotaan niiden vaikutus.
        Apt. 22:
        16. Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Ei tuossa mitään aikajärjestyhstä anneta. Se kyllä mainitaan että kasteessa synnit pestään pois


    • Paavalikin kastoi uudestaan.

      Apt. 19:
      1. Kun Apollos oli Korintissa, Paavali kulki ylänköseutujen läpi ja tuli alas Efesokseen. Siellä hän tapasi muutamia opetuslapsia
      2. ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" He vastasivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet Pyhästä Hengestä23."
      Joh. 7:39; Ap. t. 2:38; Ef. 1:13{Kirj.: "kuulleet, että Pyhä Henki on".}
      3. Hän kysyi: "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
      Matt. 3:11; Ap. t. 18:25
      4. Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella ja kehotti kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, nimittäin Jeesukseen."
      Joh. 1:29; Joh. 1:36; Ap. t. 1:5
      5. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
      6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heidän päälleen ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.
      Ap. t. 2:4; Ap. t. 8:17; Ap. t. 10:44-46
      7. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

      • Anonyymi

        Ei kastanut uudestaan Kristukseen ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kastanut uudestaan Kristukseen ketään.

        älkää ny sekottako Johanneksen kastetta , Jeesukseen kasteeseen,

        "Johannes kastoi parannuksen kasteella kehoittaen kansaa uskomaan HÄNEEN, joka oli
        TULEVA hänen JÄLKEENSÄ, se on, Jeesukseen Apt: 19:4

        kaste Jeesukseen: "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" Ef: 4: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älkää ny sekottako Johanneksen kastetta , Jeesukseen kasteeseen,

        "Johannes kastoi parannuksen kasteella kehoittaen kansaa uskomaan HÄNEEN, joka oli
        TULEVA hänen JÄLKEENSÄ, se on, Jeesukseen Apt: 19:4

        kaste Jeesukseen: "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" Ef: 4: 5

        Älkääkä myöskään sekoittako raamatullista uskovienkastetta katolisen kirkon keksimään vauvakasteeseen.

        Ap 2:41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkääkä myöskään sekoittako raamatullista uskovienkastetta katolisen kirkon keksimään vauvakasteeseen.

        Ap 2:41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        ensimmäiset, jotka hylkäsivät lapsikasteen on vasta 1100 -luvulla Ranskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ensimmäiset, jotka hylkäsivät lapsikasteen on vasta 1100 -luvulla Ranskassa.

        "raamatullinen uskovien kaste" ja "vauvakaste" ovat molemmat uudestikastajien keksimiä termejä. Mikään kirkko ei ole kasteta keksinyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "raamatullinen uskovien kaste" ja "vauvakaste" ovat molemmat uudestikastajien keksimiä termejä. Mikään kirkko ei ole kasteta keksinyt

        Kaikki isot kirkot leikkii rituaalileikkejä.

        mitään niilä ei ole antaa yksilön sielun turvaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki isot kirkot leikkii rituaalileikkejä.

        mitään niilä ei ole antaa yksilön sielun turvaksi.

        helluntaikirkko tuntuu leikkivän joo

        mitä se antaa ihmisen turvaksi muuta kuin symboleja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ensimmäiset, jotka hylkäsivät lapsikasteen on vasta 1100 -luvulla Ranskassa.

        pimeää aikaa kesti siis niin kauan woi surkeutta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntaikirkko tuntuu leikkivän joo

        mitä se antaa ihmisen turvaksi muuta kuin symboleja

        Ihmisen turva tulee omakohtaisesta uudestisyntymisestä, joka Pyhän hengen työtä ilman talismaaneja ja messinkiristejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen turva tulee omakohtaisesta uudestisyntymisestä, joka Pyhän hengen työtä ilman talismaaneja ja messinkiristejä.

        uudestisyntymien ei ole näkyvää.

        "EI Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla" Luuk: 17: 20

        "sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" Luuk: 17: 21


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uudestisyntymien ei ole näkyvää.

        "EI Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla" Luuk: 17: 20

        "sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" Luuk: 17: 21

        Totta: "uudestisyntymien ei ole näkyvää",
        Se on hengellinen tapahtuma, eikä siihen tarvita näkyväisiä materiaaleja, kuten vettä tai leipää. Se on ihmisessä sisäinen tapahtuma.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."

        Mutta uudestisyntymisen seuraukset näkyvät:
        Juomarista tulee raitis, varkaasta rehellinen, avionrikkojasta uskollinen puolisolleen jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "uudestisyntymien ei ole näkyvää",
        Se on hengellinen tapahtuma, eikä siihen tarvita näkyväisiä materiaaleja, kuten vettä tai leipää. Se on ihmisessä sisäinen tapahtuma.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."

        Mutta uudestisyntymisen seuraukset näkyvät:
        Juomarista tulee raitis, varkaasta rehellinen, avionrikkojasta uskollinen puolisolleen jne.

        Jeesuksen mukaan taa uudestisyntymiseen tarvitaan vesj ja Henki.

        Me uskomme siihen. Uudestisyntyminen on hengellinen tapahtuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "uudestisyntymien ei ole näkyvää",
        Se on hengellinen tapahtuma, eikä siihen tarvita näkyväisiä materiaaleja, kuten vettä tai leipää. Se on ihmisessä sisäinen tapahtuma.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."

        Mutta uudestisyntymisen seuraukset näkyvät:
        Juomarista tulee raitis, varkaasta rehellinen, avionrikkojasta uskollinen puolisolleen jne.

        Jeesus otti kasteen ja sanoo: "näin meidän sopii tehdä, jotta täyttäisimme kaiken vanhurskauden"

        myös ehtoollisen asetti JEESUS.

        ja lahkoriivatut herjaa ja halveksii nimenomaan JEESUKSEN käskyjä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus otti kasteen ja sanoo: "näin meidän sopii tehdä, jotta täyttäisimme kaiken vanhurskauden"

        myös ehtoollisen asetti JEESUS.

        ja lahkoriivatut herjaa ja halveksii nimenomaan JEESUKSEN käskyjä"

        ei halveksi muuta kuin teidän puupäisiä selityksiänne niistä ns käskyistä !

        eikös Jeesus käskenyt tehdä parannuksenkin, milloin lutterin kirkko alkaa siitäpuhua jäsenilleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan taa uudestisyntymiseen tarvitaan vesj ja Henki.

        Me uskomme siihen. Uudestisyntyminen on hengellinen tapahtuma.

        vettä tulee hanasta mutta mistä te sen Hengen siihen saatte ?

        tuleeko se papin salkussa ja menee kun lähtee vai miten?

        ja miten se Henki siellä papin laukussa voi olla kun ei itsekkään usko muuhun sateenkaareen !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei halveksi muuta kuin teidän puupäisiä selityksiänne niistä ns käskyistä !

        eikös Jeesus käskenyt tehdä parannuksenkin, milloin lutterin kirkko alkaa siitäpuhua jäsenilleen?

        Eikö parhamin kirkko saarnaakaan parannusta? Mikset usko Jeesuksen sanoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vettä tulee hanasta mutta mistä te sen Hengen siihen saatte ?

        tuleeko se papin salkussa ja menee kun lähtee vai miten?

        ja miten se Henki siellä papin laukussa voi olla kun ei itsekkään usko muuhun sateenkaareen !!

        Vettä tulee hanasta ja itä on järvessä ja uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä

        Vai on ukastajien henki laukussa, etpä paljoa asioista tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vettä tulee hanasta ja itä on järvessä ja uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä

        Vai on ukastajien henki laukussa, etpä paljoa asioista tiedä

        >>>>>"mistä sen Hengen saatte"<<<<<

        uudestikastajat ei sitten Raamatun sanaa usko.

        "Hän on se, joka on tullut VEDEN JA VEREN kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan
        vedessä, vaan VEDESSÄ JA VERESSÄ, JA HENKI on se , joka todistaa, sillä HENKI on TOTUUS.
        Sillä KOLME on , jotka TODISTAVAT: "Henki JA vesi JA veri, ja ne kolme yhtä pitävät"
        1 Joh: 5: 6-8

        kristillinen kaste > "Henki, vesi ja veri" , ja ne kolme yhtä pitävät"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kastanut uudestaan Kristukseen ketään.

        Paavali kastoi uudelleen

        Apt. 19:
        3. Hän kysyi: "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        ....
        5. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ensimmäiset, jotka hylkäsivät lapsikasteen on vasta 1100 -luvulla Ranskassa.

        juttusi "Anonyymi 31.07.2022 09:05" Ranskassa 1100-luvulla ei ole totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "raamatullinen uskovien kaste" ja "vauvakaste" ovat molemmat uudestikastajien keksimiä termejä. Mikään kirkko ei ole kasteta keksinyt

        Miksi sitten jo ensimmäisten kastettujen ehtona oli kääntyminen.

        Matt.3:
        4. Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö. Hänen ruokanaan olivat heinäsirkat ja luonnonhunaja.
        5. Hänen luokseen tuli paljon ihmisiä Jerusalemista ja kaikkialta Juudeasta sekä Jordanin ympäristöstä.
        6. Hän kastoi heidät Jordanissa, kun he tunnustivat syntinsä.
        7. Mutta nähdessään monien fariseusten ja saddukeusten tulevan kasteelle Johannes sanoi heille: "Te kyykäärmeiden sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
        8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy.
        9. Älkää luulko, että voitte sanoa: 'Onhan Abraham meidän isämme.' Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö parhamin kirkko saarnaakaan parannusta? Mikset usko Jeesuksen sanoja?

        Herää jo parhamiunestasi. Ei ole mitään parhamin kirkkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vettä tulee hanasta ja itä on järvessä ja uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä

        Vai on ukastajien henki laukussa, etpä paljoa asioista tiedä

        Joh.3:
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää jo parhamiunestasi. Ei ole mitään parhamin kirkkoa.

        eilä lutterin kirkkoa


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Miksi sitten jo ensimmäisten kastettujen ehtona oli kääntyminen.

        Matt.3:
        4. Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö. Hänen ruokanaan olivat heinäsirkat ja luonnonhunaja.
        5. Hänen luokseen tuli paljon ihmisiä Jerusalemista ja kaikkialta Juudeasta sekä Jordanin ympäristöstä.
        6. Hän kastoi heidät Jordanissa, kun he tunnustivat syntinsä.
        7. Mutta nähdessään monien fariseusten ja saddukeusten tulevan kasteelle Johannes sanoi heille: "Te kyykäärmeiden sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
        8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy.
        9. Älkää luulko, että voitte sanoa: 'Onhan Abraham meidän isämme.' Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.

        Tuossa oli kyseessä Johanneksen kaste


      • Anonyymi kirjoitti:

        helluntaikirkko tuntuu leikkivän joo

        mitä se antaa ihmisen turvaksi muuta kuin symboleja

        Helluntailaiset eivät leiki Pyhillä asioilla.
        Helluntailaisilla ei ole rituaaleja, vaan he totteleva sitä, mitä Jumala on ilmoittanut Raamatussa.
        Jumalan ilmoitus Raamattu on Helluntailaisten korkein ohje.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus otti kasteen ja sanoo: "näin meidän sopii tehdä, jotta täyttäisimme kaiken vanhurskauden"

        myös ehtoollisen asetti JEESUS.

        ja lahkoriivatut herjaa ja halveksii nimenomaan JEESUKSEN käskyjä"

        Jeesus kävi upotuskasteella omasta pyynnöstään niinkuin Hänen kuuluikin tehdä.
        Hänet oli jo vauvana ympärileikattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö parhamin kirkko saarnaakaan parannusta? Mikset usko Jeesuksen sanoja?

        Ei parhamilla ole kirkkoa ainakaan Suomessa. Vaikka jollakin sellainen vainoharhaisuus saattaa ollakin mielessään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>>>"mistä sen Hengen saatte"<<<<<

        uudestikastajat ei sitten Raamatun sanaa usko.

        "Hän on se, joka on tullut VEDEN JA VEREN kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan
        vedessä, vaan VEDESSÄ JA VERESSÄ, JA HENKI on se , joka todistaa, sillä HENKI on TOTUUS.
        Sillä KOLME on , jotka TODISTAVAT: "Henki JA vesi JA veri, ja ne kolme yhtä pitävät"
        1 Joh: 5: 6-8

        kristillinen kaste > "Henki, vesi ja veri" , ja ne kolme yhtä pitävät"

        Huomaa kokonaisuus, mistä Raamatussa ilmoitetaan. Älä irroita tekstiä asiayhteydestä erilleen.

        Tämä on ennen viittaamasi Raamatun paikkaan.
        1.Joh.5:
        1. Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa sitä, joka on synnyttänyt, rakastaa myös sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2. Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään.
        3. Rakkaus Jumalaan on sitä, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä hänen käskynsä ole raskaat.
        4. Kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman. Ja tämä on se voitto, joka on voittanut maailman: meidän uskomme.
        5. Kuka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

        Viittaamasi Raamatun paikka.
        1.Joh.5:
        6. Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta - ei ainoastaan vedessä vaan vedessä ja veressä. Ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7. On kolme todistajaa:
        8. Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme pitävät yhtä.

        Raamatun samaan ilmoitukseen kuuluu myös seuraavat jakeet
        1.Joh.5:
        9. Jos hyväksymme ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus vielä suurempi. Tämä on Jumalan todistus: hän on todistanut Pojastaan.
        10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on tämä todistus sisimmässään. Joka ei usko Jumalaa, tekee hänestä valehtelijan, koska hän ei usko todistusta, jonka Jumala on antanut Pojastaan.
        11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassaan.
        12. Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli kyseessä Johanneksen kaste

        Niin oli Johanneksen kaste. Vesikaste on eri asia kuin Pyhän Hengen kaste. Esimerkiksi

        Apt. 10:
        44. Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
        45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
        47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
        48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Niin oli Johanneksen kaste. Vesikaste on eri asia kuin Pyhän Hengen kaste. Esimerkiksi

        Apt. 10:
        44. Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
        45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
        47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
        48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

        Tuosa puhutaan Pyhästä Hengestä ja sen saamisesta mutta ei Pyhän Hengen kasteesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosa puhutaan Pyhästä Hengestä ja sen saamisesta mutta ei Pyhän Hengen kasteesta.

        Tässä nimenomaan kerrotaan Pyhän Hengen kasteesta, jae; "tuli Pyhä Henki kaikkien päälle,....Pyhän Hengen lahja vuodatettiin....he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa....ovat saaneet Pyhän Hengen "

        Apt. 10:
        44. Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
        45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
        47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
        48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli kyseessä Johanneksen kaste

        Matk.1:
        14. Sen jälkeen kun Johannes oli vangittu, Jeesus tuli Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia.
        15. Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi."

        Apt.3:
        16. Uskomalla Jeesuksen nimeen on tämä mies, jonka te näette ja tunnette, vahvistunut hänen nimensä kautta. Usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on antanut hänelle täyden terveyden kaikkien teidän nähtenne.
        17. Ja nyt, veljet, minä tiedän, että te olette toimineet tietämättömyyttänne, samoin kuin teidän hallitusmiehennekin.
        18. Mutta näin Jumala toteutti sen, minkä hän oli ennalta ilmoittanut kaikkien profeettojen suulla: hänen Voideltunsa piti kärsiä.
        19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
        20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.
        21. Taivaan oli määrä ottaa hänet luokseen niihin aikoihin asti, jolloin kaikki asetetaan kohdalleen. Tästä Jumala on puhunut ikiajoista asti pyhien profeettojensa suulla.


    • Anonyymi

      Melko vanha avaus, mutta eipä ko. lahkon touhu ole siitä paremmaksi muuttunut.

      • Anonyymi

        millä mittasit?

        oliiko vanha perintörullamitta, isien mitta !


      • Anonyymi

        No ei varmastikaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei varmastikaan

        Lahkolaiset saisivat kastella toisiaan vaikka kolmannenkin kerran. Useampi kastaminen saattaisi tehdä niistä vaikka vähän iloisempaa väkeä ja kauemmaksi synkkyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset saisivat kastella toisiaan vaikka kolmannenkin kerran. Useampi kastaminen saattaisi tehdä niistä vaikka vähän iloisempaa väkeä ja kauemmaksi synkkyydestä.

        Sinä " Anonyymi 31.07.2022 16:49" kylvät valheita.

        Jeesus sanoo: ....
        Matt. 12:
        "Tehkää puu hyväksi, niin sen hedelmästäkin tulee hyvä, tai tehkää puu huonoksi, niin sen hedelmästäkin tulee huono. Hedelmästä puu tunnetaan.
        34. Te kyykäärmeiden sikiöt, kuinka te voisitte puhua hyvää, kun itse olette pahoja! Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        35. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, ja paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa.
        36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili.
        37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Sinä " Anonyymi 31.07.2022 16:49" kylvät valheita.

        Jeesus sanoo: ....
        Matt. 12:
        "Tehkää puu hyväksi, niin sen hedelmästäkin tulee hyvä, tai tehkää puu huonoksi, niin sen hedelmästäkin tulee huono. Hedelmästä puu tunnetaan.
        34. Te kyykäärmeiden sikiöt, kuinka te voisitte puhua hyvää, kun itse olette pahoja! Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        35. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, ja paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa.
        36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili.
        37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        ei nämä lutterit ymmärrä mitään hedelmästä, kun sitä ei ol eheillä eivät he näe sitä missään muuallakaan.

        juoppous ja rietas elämä on suomen kansan puumerkistöä parhaimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei nämä lutterit ymmärrä mitään hedelmästä, kun sitä ei ol eheillä eivät he näe sitä missään muuallakaan.

        juoppous ja rietas elämä on suomen kansan puumerkistöä parhaimmillaan.

        se tuntuu olevan parhameille tosiaan suosittua. Siitä täällä aina puhuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se tuntuu olevan parhameille tosiaan suosittua. Siitä täällä aina puhuvat.

        Venäjän kommari trolli "Anonyymi 01.08.2022 21:27"yrittää saada kristittyjen välille riitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän kommari trolli "Anonyymi 01.08.2022 21:27"yrittää saada kristittyjen välille riitaa.

        Minusta tuo trolli 21:25 yrittää tehdä sitä vielä enemmmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se tuntuu olevan parhameille tosiaan suosittua. Siitä täällä aina puhuvat.

        Ei sinun parhamisia ole ainakaan elossa, älä turhaan pelkää parhamiasi.
        On selvinnyt, että olet venäjän trolli ja tehtäväsi on saada eripuraa aikaan kristittyjen keskuudessa.


    • Anonyymi

      Ei hellarit pilkkaa lapsikastetta, vaan kommonistit, kuten venäjän trollit.

    • Anonyymi

      kristitty- sana ei merkits eyhtään mitään suomalaisessa ns hengellisessä kentässä.

      suurin osa ei tajua pätkääkään mitä koko sana tarkoittaa ja loput käyttää sitä tarkoituksella väärin.

      • Anonyymi

        sinä et tunnu tajuavan siitä pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä et tunnu tajuavan siitä pätkääkään.

        kivasti heität kommenttia kesken töitten !

        älä vaan unohda mitään, se voi tietää potkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kivasti heität kommenttia kesken töitten !

        älä vaan unohda mitään, se voi tietää potkuja.

        kivasti taas kesken työpäivän täällä mäkätät

        mutta eihän sinua kukaan töihin ottaiskaan


    • En pilkkaa lapsikastetta, koska itsekin olen antanut kastaa lapseni. En pilkkaisi muutenkaan. Mutta olen sitä mieltä, että kaste ei pelasta ketään. Jeesus on ainoa tie Jumalan luo.

      Kun teen sukututkimusta, niin kirkonkirjoista seuraan ihmisten elämää. Kaikki lapset kastettiin, ellei syntynyt kuolleena tai kuoli niin pian, ettei ehditty kastaa. On aikamoista elämää jo 1800-luvulla ihmiset eläneet. On aviottomia lapsia, on murhia, on pontikan keittoa, on varastamista, kaikenlaisia tapahtumia ihmisten elämässä. Minunkin esi-isäni ja -äitin murhasivat miehen ja heidät teloitettiin. Heiltä jäi monta lasta, nuorin oli 4-vuotias. En usko, että he ovat Jeesuksen luona, elleivät he ottaneet Jeesusta vastaan ennen teloittamista. Heidät oli kastettu lapsina, koska se oli tapana. Mutta, kun lukee heidän elämäänsä, se oli kaikkea muuta kuin kristillistä. Ei kaste tehnyt heistä Jeesuksen seuraajia, he seurasivat mieluummin paholaista.

      • Anonyymi

        Mutta sehän johti maasta karkoitukseen, jos ei kastattanut lapsiaan. Siksi juuri kukaan ei uskaltanut kieltäytyä siitä.
        Esim Eeriksonin veljekset Kälviältä karkoitettiin maasta ja he pakenivat veneellä.


      • Anonyymi

        maailma on ollut väkivaltainen jo , ennen nykyisen ajanlaskun alkua.

        tiedoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        maailma on ollut väkivaltainen jo , ennen nykyisen ajanlaskun alkua.

        tiedoksi.

        Väkivaltaisuus ei ole vähentynyt ollenkan sillä, että on vauvan otsaan lirutettu vettä.

        Ei mikään ulkoinen traditio, ketään pelasta.

        Room. 10:
        8. Mitä se siis sanoo?
        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi",
        nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
        9. Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut,
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Väkivaltaisuus ei ole vähentynyt ollenkan sillä, että on vauvan otsaan lirutettu vettä.

        Ei mikään ulkoinen traditio, ketään pelasta.

        Room. 10:
        8. Mitä se siis sanoo?
        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi",
        nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
        9. Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut,
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Eikä sillä että joku upotetaan altaaseen. Tuo vden liruttelusta puhuminen on jumalanpilkkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sillä että joku upotetaan altaaseen. Tuo vden liruttelusta puhuminen on jumalanpilkkaa

        Tarkoitatko että teidän jumalanne on vesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sillä että joku upotetaan altaaseen. Tuo vden liruttelusta puhuminen on jumalanpilkkaa

        et ymmärrä mitään jumalanpilkasta, siihen ei kirkollisten temppujen ihmettely kuulu !

        oliko anekauppa jumalanpilkkaa häh, taikka syyttömien naisparkojen kelluttaminen tai sata muuta järjetöntä kirkollista höperyyttä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että teidän jumalanne on vesi?

        Kyllä, uudestikastajien jumala on vesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et ymmärrä mitään jumalanpilkasta, siihen ei kirkollisten temppujen ihmettely kuulu !

        oliko anekauppa jumalanpilkkaa häh, taikka syyttömien naisparkojen kelluttaminen tai sata muuta järjetöntä kirkollista höperyyttä !!

        Oli ja molotuskurssinne olivat myös sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sehän johti maasta karkoitukseen, jos ei kastattanut lapsiaan. Siksi juuri kukaan ei uskaltanut kieltäytyä siitä.
        Esim Eeriksonin veljekset Kälviältä karkoitettiin maasta ja he pakenivat veneellä.

        mukaan lähti kymmeniä j aihmiset pilkkasivat kun seurasivat veneen lähtöä !

        sellaista kirkollista rakkautta ja kasteopin autuutta!

        onko kirkko noteerannut mitään heihin nähden sen koommin, siellä ei ihmishenki paljao painanut, voi hulluutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli ja molotuskurssinne olivat myös sitä

        kas sitä on töistä palattu niin virkeänä !

        sitä vois vaikka punamultaa vetää kirkon seinään iltatöinä.


      • Anonyymi

        olisit melko varmasti erinomaista risunkeräysainesta !

        jospa pääset vielä toteuttamaan, aika näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olisit melko varmasti erinomaista risunkeräysainesta !

        jospa pääset vielä toteuttamaan, aika näyttää.

        ihmeellistä on tämä kirkkorakkaus joillain, se ohittaa kaikki faktat histrian kauheudet ja herrojensa tekemiset!

        ei ne haittaa mitään, rakkaus näköjään on umpisokeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olisit melko varmasti erinomaista risunkeräysainesta !

        jospa pääset vielä toteuttamaan, aika näyttää.

        ehkä pääset vielä keräämään risuja, mutta eälä vie niitä kenenkään naisparan viereen ok !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihmeellistä on tämä kirkkorakkaus joillain, se ohittaa kaikki faktat histrian kauheudet ja herrojensa tekemiset!

        ei ne haittaa mitään, rakkaus näköjään on umpisokeaa.

        joo helluntaikirkkorakkaus panee sitten eräät herjaamaan muihin kirkkoihin kuuluvia


    • Anonyymi

      Suuri lapsikastevääryys on vain paljastettu, ei tässä ole muuta tapahtunut. Kirkko on paljastettu harhaoppiseksi ja valheelliseksi laitokseksi. Ei tässä ole muuta tapoahtunut. Tämänhän ovat kaikki rehelliset ihmiset aina tienneet.

      • Anonyymi

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
        2 Kor: 5: 19


      • Anonyymi

        Näin se on helluntaikirkon kohdalla


      • Anonyymi

        lapsien kaste on ollut ennen Lutheriakin.

        lue enemmän, niin luulet vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lapsien kaste on ollut ennen Lutheriakin.

        lue enemmän, niin luulet vähemmän.

        Ehkä, mutta Raamattu ei tunne sellaista. Se tuntee vain uskovien kasteen.

        Luetaampa enemmän:
        Ap 8
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta Raamattu ei tunne sellaista. Se tuntee vain uskovien kasteen.

        Luetaampa enemmän:
        Ap 8
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Raamattu tuntee kasteen. Mitään lisämääreitä se ei sille anna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta Raamattu ei tunne sellaista. Se tuntee vain uskovien kasteen.

        Luetaampa enemmän:
        Ap 8
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        Hellarit kastaa lapsia

        Mutta tuossa Ap 8 kohdassa ei kastettu. He siis toimivat toisin kuin tuossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta Raamattu ei tunne sellaista. Se tuntee vain uskovien kasteen.

        Luetaampa enemmän:
        Ap 8
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        "Filippusta"

        ei Jeesus sano missään kohtaa raamatussa , > "seuratkaa Filippusta"

        vaan: "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        Jeesus otti myös KASTEEN, ja sanoo:
        "Salli nyt; sillä näin meidän SOPII täyttää KAIKKI vanhurskaus" Matt: 3: 15

        helluntailaiset ei helposti "SALLI" !!!


    • Anonyymi

      onko nämä ihmiset todella jotain normikansalaisia kun mikään ei viittaa sellaiseen !?

      mitä he kuvittelevat lutterin porukka on monenkymmenen viiimesen päälle oikean haaran sekamelska ja silti he kuvittelevat hallitsevansa taivasta myöten, voi sekavuuden määrää !

      sleyläisiä on muutama nyssellinen tunnustksellisia kourallinen ja sanoin menee körtit ja muut nörtit joita on korallisia !

      vapaita uskovia ilman kirkkopiikkilankaa ja reservaattia on kymmenen kertaa enemmän kuin koko lutteria yhteensöä kaikkineen !

      no suomi on tätä eikä se siitä muutu kuin huonompaan suuntaan joka mitalla.

    • Oletko itse ottanut vastaan Kristuksen Jeesuksen, Herran.
      Totteletko käskyjä :

      Kol.2:
      6. Niin kuin siis olette ottaneet vastaan Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä.
      7. Juurtukaa häneen, rakentukaa hänessä ja vahvistukaa uskossa, niin kuin teille on opetettu. Olkoon kiitoksenne ylitsevuotava.
      8. Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen.
      9. Hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
      10. ja teillä on tämä täyteys hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää.

    • Älkää pilkatko kielilläpuhumista. Yksi Pyhän Hengen armolahja on kielillä puhuminen. On suurta armoa, että on saanut Pyhän Hengen armolahjan, kielillä puhumisen, jolloin ihminen puhuu Pyhän Hengen vaikutuksesta Jumalalle, Eikä ihmiset itse sitä ymmärrä. On myös toinen armolahja,

      KIELILLÄ PUHUMINEN

      1.Kor.14
      2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
      3. Profetoiva sen sijaan puhuu ihmisille rakentumiseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.
      4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
      5. Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin tahtoisin teidän profetoivan. Profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

      18. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä, jopa enemmän kuin kukaan teistä.

      1.Kor.14:
      1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää innokkaasti saamaan hengellisiä lahjoja, varsinkin profetoimisen lahjaa.
      2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä(7).
      3. Profetoiva sen sijaan puhuu ihmisille rakentumiseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.
      4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
      5. Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin tahtoisin teidän profetoivan. Profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

    • Pyhän Hengen armolahjat kuuluvat vain uudestisyntyneille, joille Jumala itse ne lahjoittaa.

      1.Kor.12:
      1. Mitä tulee hengellisiin lahjoihin, veljet, en tahdo teidän olevan niistä tietämättömiä.
      2. Tehän tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin harhaanjohdettuina mykkien epäjumalien luo.
      3. Siksi teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhässä Hengessä.
      4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
      5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
      6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
      7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
      8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
      9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
      10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.

    • Uusi elämä Kristuksessa

      Room. 12:
      1. Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehotan siis teitä, veljet: Antakaa ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
      2. Älkää mukautuko tämän maailmanajan menoon, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, jotta voisitte tutkia, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.
      3. Sen armon perusteella, joka minulle on annettu, sanon teille jokaiselle: älkää ajatelko itsestänne enempää kuin sopii, vaan ajatelkaa kohtuullisesti, sen uskon määrän mukaan, jonka Jumala on kullekin antanut.
      4. Sillä niin kuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, joskaan kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
      5. samoin me monet olemme yksi ruumis Kristuksessa mutta olemme kukin toistemme jäseniä.

      Novum kommentaari alkuteksteihin.
      Room.12:
      1. Paavali ei käske. Hän kehottaa heitä, vetoaa heidän kuuliaisuuteensa Kristusta kohtaan, mikä korostaa vapaaehtoisuutta. Kuuliaisuus on myös aina Kristuksessa vapautuksen kokeneen sydämen kiitollinen reaktio. Paavali tiesi, että jos he todella olivat ymmärtäneet hänen opetuksensa armosta, joka on Kristuksessa, tämä tieto ilmenisi pyhänä vaelluksena. Kristillisen julistuksen tarkoitus ei ole vain älyllisen tiedon antaminen, vaan käytännön kuuliaisuuteen ohjaaminen.
      2. Apostoli puhuu tässä syvällisen ja pysyvän muutoksen kokemisesta "mielen uudistuksen kautta". Muutos voi tapahtua luonnollisesti vain Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hengen työ, mielen uudistus, on ainoa tehokkaasti varjeleva voima, joka voi pidättää kristityn lankeamasta takaisin käyttäytymään tämän maailman hengen ja olemuksen mukaisesti. Paavali korostaa ihmisen ja Jumalan välisen yhteistyön käytännön tulosta.
      3. Kehotus nöyryyteen perustuu siihen, että kaikki rakentuu Jumalan armon varaan. Sen vuoksi itsestään ylvästeleminen on mahdotonta. Vaatimaton mielenlaatu arvostaa myös muiden saamia ja käyttämiä lahjoja.
      4. Kaikilla jäsenillä on oma paikkansa, ja ne ovat käyttökelpoisia siellä, minne ne kuuluvat. Yhdessä ne muodostavat sopusointuisen kokonaisuuden. Näin on myös seurakunnan palvelutehtävien laita. Vrt. 1 Kor 12:4-31; Ef 4:25. Yksittäinen kristitty on vain yksi ruumiin jäsen, ja vain yksi on pää, nimittäin Kristus. Mitä korkeammalla tasolla luotu olento on, sitä erikoistuneempia ovat sen jäsenet. Ihmisellä on paljon jäseniä tai elimiä, jotka ovat selvästi vain "yhteen" tiettyyn tarkoitukseen rajoitettuja. Mutta samalla ne palvelevat kokonaisuutta, koko ruumista. Kristittyjen seurakunta on ruumis, joka on yksi kokonaisuus, monien jäsenten muodostama toimintayksikkö, jossa on yhteinen henki. Jokainen jäsen on saanut varustuksekseen jotakin, mikään ei ole saanut kaikkea. Jäsenet eivät ainoastaan ole yhdessä, vaan ne täydentävät toisiaan kokonaisuuden osina.

    • Anonyymi

      "Raamattu tuntee kasteen. Mitään lisämääreitä se ei sille anna".

      Eikä mitään mystisiä ominaisuuksia tai tehtäviä, kuten kasteenpalvojat väittävät. He ovat nostaneet kasteen Kristuksen rinnalle, joka toimisi Kristuksen sijasta, antaa syntejä anteeksi ja lahjoittaa Pyhän hengen.
      Raamattu ei anna kasteelle sellaisia ominaisuuksia, vaan kaste kuuluu vain niille, jotka ovat jo saaneet syntinsä anteeksi ja uskoneet evankeliumin:
      "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."

      Siksi uskomattoman aikuisen tai vauvan kastaminen on turhaa.

      • Anonyymi

        Kasteella ei todella ole mitään mystisiä ominaisuuksiamistä nuo symbolinpalvojat puhuvat. Kasteen sisältö on Jeesus Kristus ja hänen työnsä mutta tuo itseään täynnä oleva satanisti laittaa kasteen ja Kristuksem kilpailemaan keskenään siitä kupi korvaa toisen. Raamatun mukaan ne eivät kilpaile vaan kuuluvat yhteen ja kaste on Kristuksen kuolemaan liittämistä

        Raamattu ei opeta että kaste kuuluu syntinstä anteeksi saaneille sillä askteessa synnit pestään pois.


      • Anonyymi

        Ompas tuo "saananta" aktiivinen taas tänään.

        Outoa, että yhtään viestiä ole vielä poistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompas tuo "saananta" aktiivinen taas tänään.

        Outoa, että yhtään viestiä ole vielä poistettu.

        On, hän tulee kai sinun mukanasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, hän tulee kai sinun mukanasi

        Tuskin sinä maltat luopua saatanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin sinä maltat luopua saatanasta.

        En usko että maltat.


    • Anonyymi

      Ja tämä se jatkuu, väittely lapsikasteesta.

      Kaste on vain yhteisöllistä tapakulttuuria kuten monet muutkin seurakuntien tavat. Lapsi on lapsi oli kastettu tai ei. Lapsi lukee Raamattunsa ja tutustuu kriostillisyyteen vasta aikuisena - todetakseen että Raamatun sanoma ymmärretään eri tavalla kuin hänelle on opetettu. Näin aina, tai monesti.

      Lapsille ei tarvitse opettaa Jumalan valtakuntaa sillä lapsen suhtautuminen maailmaan on alun perin juuri oikea. Lapsi on välitön, välittävä, tunteva ja suora ilman opittuja mielikuvia ja kokemustensa traumoja. Sitähän "Jumalan valötakunta on lasten kaltainen." tarkoittaa. Meidän kasvatuksemme, lait, koulu, media ja ennen kaikkea politiikka tekevät meistä sairaita aikuisia. Ei auta vaikka liityisimme mihin tahansa seurakuntaan jos nuppi on ristiriitoja täynnä.

      Mikään seurakunta tai uskonto ei omista elämäniloa, rauhaa tai onnellisuutta tai yleensä sitä mitä ihmiset niistä hakevat.

      • Anonyymi

        kuten huomaamme, heti kun tulee tervepäistä tekstiä, se jää sakastilaisilta kommentoimatta !

        heidät on aivopesty sillä tavalla että vain vesi-sanat saavat heidät aktivoitumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuten huomaamme, heti kun tulee tervepäistä tekstiä, se jää sakastilaisilta kommentoimatta !

        heidät on aivopesty sillä tavalla että vain vesi-sanat saavat heidät aktivoitumaan.

        Kuten huomataan, täysin asiaton teksti kellarin käkätykseltä

        Et ole tervepäinen tuo tapaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten huomataan, täysin asiaton teksti kellarin käkätykseltä

        Et ole tervepäinen tuo tapaus

        kivasti teillä on siellä sakastissa sairaanhoitokin järjestetty ja ihan kaukodiaknoosit syntyy tosta vaan !

        ei ole hukkaan menneet monet kurssit pomppuineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten huomataan, täysin asiaton teksti kellarin käkätykseltä

        Et ole tervepäinen tuo tapaus

        vain taukoaikoina saa töistä somettaa, onhan työnantajanne informeerannut teitä aloittelevia siellä suojatyössä onhan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kivasti teillä on siellä sakastissa sairaanhoitokin järjestetty ja ihan kaukodiaknoosit syntyy tosta vaan !

        ei ole hukkaan menneet monet kurssit pomppuineen.

        noin sairasta ihmisestä se on helppo tehdä

        ei kannata pomppia kun se ei mitään auha siellä kellarissa, tulee vain pää kipeäksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vain taukoaikoina saa töistä somettaa, onhan työnantajanne informeerannut teitä aloittelevia siellä suojatyössä onhan !

        miksi sitten sometat koko ajan ja kitiset, mene töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noin sairasta ihmisestä se on helppo tehdä

        ei kannata pomppia kun se ei mitään auha siellä kellarissa, tulee vain pää kipeäksi

        kivan hienosti kokemus puhuu pään kipeentymisestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kivan hienosti kokemus puhuu pään kipeentymisestä!

        oletko taas pomppinut siellä?


    • Anonyymi

      jopas olikin nuorisolla taa s erikoinen tapa seurata Jeesusta, kun poliisin piti tyhjentää parituhatta sekopäistä tähtitorninmäeltä !

      ja sama roskakäyttäytyminen nasupelletyksessä !

      mikä ihme suomalaisia oikein vaivaa, onko suurin osa mentaalipotilaita ja mikään taho ei puutu ei sa a mitään ojennusta aikaan eli vanhemmat ovat samaa laatua nollan kahta puolta !

      • Anonyymi

        Sellaistako helluntaikirkon nuoriso on?

        Itsekö liikut samassa porukassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaistako helluntaikirkon nuoriso on?

        Itsekö liikut samassa porukassa?

        Ne on varmaan ottanut mallia luterilaisista. Heillehän poliisin vierailut ovat jokapäiväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on varmaan ottanut mallia luterilaisista. Heillehän poliisin vierailut ovat jokapäiväisiä.

        Ahaa, eli ne oli helluntaikirkollisia.

        Hyvä että myönsit tuon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, eli ne oli helluntaikirkollisia.

        Hyvä että myönsit tuon.

        Sinä taas myöntelet itsellesi kaikenlaista, kun poliisit joutuvat puuttumaan luterilaisten nuorten bilettämisiin. Mikäs festivaali se taas on Tampereella, kun tuhansia luterilaisia nuoria hilluu juovuspäissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taas myöntelet itsellesi kaikenlaista, kun poliisit joutuvat puuttumaan luterilaisten nuorten bilettämisiin. Mikäs festivaali se taas on Tampereella, kun tuhansia luterilaisia nuoria hilluu juovuspäissään.

        Joo helluntailaisten juhlintaan on jouduttu puuttumaan

        Tuntuvat ryyppäävän paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo helluntailaisten juhlintaan on jouduttu puuttumaan

        Tuntuvat ryyppäävän paljon

        Onko tuo veden mukana tullut armolahja, kun väännät kaikki päinvastaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo veden mukana tullut armolahja, kun väännät kaikki päinvastaiseksi?

        Sellaisenko olet saanut? No jos sitä vettä käytettiin paljon niin sitten valehteletkin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisenko olet saanut? No jos sitä vettä käytettiin paljon niin sitten valehteletkin paljon.

        Niinkö sinä teet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö sinä teet?

        Niin sinä teet


    • Anonyymi

      eiköhän normaalilla ajattelulla varustettu suomalainen osaa tehdä johtopäätökset noita sakastin vääntelyitä lukiessaan.

      jokainen suomalainen tietää että esm helluntain nuoriso ei piletä eikä niitä tarvitse poliisien voimalla häätää ja kuskata kotiovelle !

      • Anonyymi

        Eiköhän jokainen osaa tehdä johtopäätöksiä tuosta vuodatuksesta

        Helluntainuoriso kyllä pilettää ja lähtivät oikein terassille jatkoille opiskelijaillasta kun luterilaiset lähti erään kotiin viettään iltaa. Joten kellarin vääntelyt ei nyt auta


      • Anonyymi

        Ei varmaa poliisia tarvi paikalle kun uskovat juhlii - oli sitten helluntailaisia tai luterilaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän jokainen osaa tehdä johtopäätöksiä tuosta vuodatuksesta

        Helluntainuoriso kyllä pilettää ja lähtivät oikein terassille jatkoille opiskelijaillasta kun luterilaiset lähti erään kotiin viettään iltaa. Joten kellarin vääntelyt ei nyt auta

        valehteleminen ei mene läpi kokeile kerrankin rehellisyyttä se voi toki yllättää !

        ai niin eihän sellainen kuulu käytäntöihin foorumilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        valehteleminen ei mene läpi kokeile kerrankin rehellisyyttä se voi toki yllättää !

        ai niin eihän sellainen kuulu käytäntöihin foorumilla!

        Jäit kiinni valehtelusta

        Mene märisemään tuskaasi ja vaikka pilettämään. Foorumille turha tulla valehtelemaan ja omaa sakkia ylittämään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        valehteleminen ei mene läpi kokeile kerrankin rehellisyyttä se voi toki yllättää !

        ai niin eihän sellainen kuulu käytäntöihin foorumilla!

        Vauvakastetta ei voi puolustaa muutoin kuin valehtelemalla helluntainuorison käyttäytymisestä. Silloin oma käyttäytminenkin saadaan näyttämään siedettävältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakastetta ei voi puolustaa muutoin kuin valehtelemalla helluntainuorison käyttäytymisestä. Silloin oma käyttäytminenkin saadaan näyttämään siedettävältä.

        Mitä tuo sairas pelle oikein kitisee? Ei tuossa puhuttu kasteesta mitään.

        Hävettääköhän häntä helluntainuorison käytös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuo sairas pelle oikein kitisee? Ei tuossa puhuttu kasteesta mitään.

        Hävettääköhän häntä helluntainuorison käytös?

        Ilmeisesti jos kieltää tosiasiat. Yrittää kai mustalamaalata toisia ja saada hyväksyntää näin omalle epäsopivalle käyttäytymiselle.

        Sitähän kasteenuusijat tekevät harva se päivä, tyyliin "me olemme oikeassa koska luterilaiet käyttäytyy näin". Ei vain toimi tuollainen perustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti jos kieltää tosiasiat. Yrittää kai mustalamaalata toisia ja saada hyväksyntää näin omalle epäsopivalle käyttäytymiselle.

        Sitähän kasteenuusijat tekevät harva se päivä, tyyliin "me olemme oikeassa koska luterilaiet käyttäytyy näin". Ei vain toimi tuollainen perustelu.

        No vaarilla nyt on tuomonen tapa puhua koko aja muiden synneistä. Ei sitä ja sen perusteluja epäuskoisten juhlimisesta kannata eikä voi ottaa vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti jos kieltää tosiasiat. Yrittää kai mustalamaalata toisia ja saada hyväksyntää näin omalle epäsopivalle käyttäytymiselle.

        Sitähän kasteenuusijat tekevät harva se päivä, tyyliin "me olemme oikeassa koska luterilaiet käyttäytyy näin". Ei vain toimi tuollainen perustelu.

        helluntailaisuus on ihmisoppi, ja ainoa mihin siellä tuijotetaan on: IHMISET.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus on ihmisoppi, ja ainoa mihin siellä tuijotetaan on: IHMISET.

        Tuo on hyvä havainto. Ihminen on siellä keskiössä, ei Jumalan Sana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on hyvä havainto. Ihminen on siellä keskiössä, ei Jumalan Sana

        kommenttisi on täysin päätön ja vailla seiniä ja kattoa.

        se ei tarkioita yhtään mitään ei anna minkäänlaista kiintopistettä mihinkään vaan on irrallinen lentävä lause ilman minkäänlaista tartuntapintaa.

        Lutterin kirkossa on kolmatta tuhatta pappia jotka veivaavat sitä "Jumalan Sanaa " viikosta toiseen ilman että edes itse uskovat mihinkään, noin on ainakin puolella pappien keskuudessa.

        kuka siinä silloin on keskiössä ja mikä sen keskiön päämäärä ja arkitodellisuus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kommenttisi on täysin päätön ja vailla seiniä ja kattoa.

        se ei tarkioita yhtään mitään ei anna minkäänlaista kiintopistettä mihinkään vaan on irrallinen lentävä lause ilman minkäänlaista tartuntapintaa.

        Lutterin kirkossa on kolmatta tuhatta pappia jotka veivaavat sitä "Jumalan Sanaa " viikosta toiseen ilman että edes itse uskovat mihinkään, noin on ainakin puolella pappien keskuudessa.

        kuka siinä silloin on keskiössä ja mikä sen keskiön päämäärä ja arkitodellisuus on.

        Kommenttihan on täyttä totta. Puhut koko ajan muista ihmisistä ja niiden tekemisistä

        Ja itse vielä näytit tuon todeksi puhumalla luterilaisita papeista.

        Voin taas todeta: teillä on ihminen keskiössä, ei Jumalan Sana


    • Anonyymi

      Jos uskomista aikoo arvostella niin Jumalaako pitäisi tuijottaa, niinkö se menee oppienne mukaan siellä hämärässä?

      katotaanpas hiukan Raamatun kantaa asiaan!

      " 36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
      37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

      ok, eli eikö ihmistä katsomalla ja kuulemalla selviä hänen sydämensä ja uskonsa til, miten on, löytyykö rehellisyyttä olla samaa mieltä !

      edelleen kysyisin, miksi luterilaiset seuraavat Jeesusta niin salaisesti ettei sitä kukaan löydä mistään arkisesta asiasta ?

      ja älkää nyt vaan taas laittako sitä raamatunkohtaa joka sanoo ettei jumalan valtakunta tule näkyvällä tavalla, ettehän laita, se kun ei liity asiaan yhtään pennin vertaa ok !

      • Anonyymi

        Ei kenenkään uskomista tarvitse arvostella kun vain Jumala näkee sydämen tilan. Oppeja sitten mitataan Raamatulla. Noin selvä asia ei kellarin hämärässä ole ymmärretty

        Ainakin sinun uskosi tila on kaikilel tullut selväsi, niin surkeaa tekstiä ja kristittyjen mollaamista sieltä tulee

        Kukaan kristitty ei seuraa Jeesusta salaisesti. Sama onko luterilainen vai helluntailainen vai katolinen. Mutta sinä et näe sitä kuka on Jeesusken oma ja kuka ei. Sinulla ei ole tuomiovaltaa.


      • Anonyymi

        selasin iltasanomat läpi ihan klasit päässä.

        pienintäkään vihjettä siitä että suomi olisi jotenkin kristitty kansa, ei löytynyt vaikk aoli hyvät valot ja klasit päässä !

        löytääköhän Jumala, kun katsoo kansan elämää, mitäs siellä sakastissa asiasta arvellaan ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään uskomista tarvitse arvostella kun vain Jumala näkee sydämen tilan. Oppeja sitten mitataan Raamatulla. Noin selvä asia ei kellarin hämärässä ole ymmärretty

        Ainakin sinun uskosi tila on kaikilel tullut selväsi, niin surkeaa tekstiä ja kristittyjen mollaamista sieltä tulee

        Kukaan kristitty ei seuraa Jeesusta salaisesti. Sama onko luterilainen vai helluntailainen vai katolinen. Mutta sinä et näe sitä kuka on Jeesusken oma ja kuka ei. Sinulla ei ole tuomiovaltaa.

        puhuttelin kaupungin työläisiä aaamusella !

        toinen veti norttia niin että ilma vinkui ja toinen tuotti veetä ja peetä joka lauseeseen..

        Ihan taatusti voin kertoa että kumpikaan ei tiennyt pennin vertaa Jeesuksen seuraamisista eikä mistään aiheessa, koska heidän ulkoinen olemuksensa ja puheenpartensa heijasti sen mitä sisällä oli ja on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään uskomista tarvitse arvostella kun vain Jumala näkee sydämen tilan. Oppeja sitten mitataan Raamatulla. Noin selvä asia ei kellarin hämärässä ole ymmärretty

        Ainakin sinun uskosi tila on kaikilel tullut selväsi, niin surkeaa tekstiä ja kristittyjen mollaamista sieltä tulee

        Kukaan kristitty ei seuraa Jeesusta salaisesti. Sama onko luterilainen vai helluntailainen vai katolinen. Mutta sinä et näe sitä kuka on Jeesusken oma ja kuka ei. Sinulla ei ole tuomiovaltaa.

        etkös ensin sano ettei kenenkään uskon tilaa tarvitse arvostella, ja heti perään kerrot minun uskoni tilasta asioita joista et mitään tiedä !

        oliko hiukan surkeaa tekstisi heh !

        joka tapauksessa ulkoinen olemus kertoo ketä seurataan!


      • Anonyymi

        eihän helluntailaiset Jeesusta edes seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        selasin iltasanomat läpi ihan klasit päässä.

        pienintäkään vihjettä siitä että suomi olisi jotenkin kristitty kansa, ei löytynyt vaikk aoli hyvät valot ja klasit päässä !

        löytääköhän Jumala, kun katsoo kansan elämää, mitäs siellä sakastissa asiasta arvellaan ??

        Kristittyjä on kansasta pieni osa, pikemminkin jälkiristillinen kansa,

        Jumala löytää aika paljon vihheitä, tosin ei sinun teksteitäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puhuttelin kaupungin työläisiä aaamusella !

        toinen veti norttia niin että ilma vinkui ja toinen tuotti veetä ja peetä joka lauseeseen..

        Ihan taatusti voin kertoa että kumpikaan ei tiennyt pennin vertaa Jeesuksen seuraamisista eikä mistään aiheessa, koska heidän ulkoinen olemuksensa ja puheenpartensa heijasti sen mitä sisällä oli ja on!

        Huomaatko miten koko aja puhut muista ihmissitä ja niiden käytökseästä ja sillä saada jotakin ylilyöntiä oppikeskustelussa.

        Vaikka jokainen suomalainen vetäisi norttia j kiroilisi niin Jumalan Sana on silti sinua vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        etkös ensin sano ettei kenenkään uskon tilaa tarvitse arvostella, ja heti perään kerrot minun uskoni tilasta asioita joista et mitään tiedä !

        oliko hiukan surkeaa tekstisi heh !

        joka tapauksessa ulkoinen olemus kertoo ketä seurataan!

        Ulkoinen olemus kertoo joo ja sinä et ainakaan puhu Jeesuksesta ja Raamatusta vaan iltasanomista josta luet totuuden ja kansasta jonka elämää seuraat

        Eli seuraat iltasanomia ja kansaa, et Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän helluntailaiset Jeesusta edes seuraa.

        Ei ainakaan tuo vaari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko miten koko aja puhut muista ihmissitä ja niiden käytökseästä ja sillä saada jotakin ylilyöntiä oppikeskustelussa.

        Vaikka jokainen suomalainen vetäisi norttia j kiroilisi niin Jumalan Sana on silti sinua vastaan.

        kommenttinne menee yhä hullumpaan suuntaan.

        arvallako niitä tulostatte foorumille !!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjä on kansasta pieni osa, pikemminkin jälkiristillinen kansa,

        Jumala löytää aika paljon vihheitä, tosin ei sinun teksteitäsi

        ...löytää vihheitä..onko Jumala alkanut kalastaa vai mitä tuo kryptiikka sisältää !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kommenttinne menee yhä hullumpaan suuntaan.

        arvallako niitä tulostatte foorumille !!?

        Kommentti taisi osua oikein kunnolla! Ihmisistä sinä täällä vin puhut

        arvailet mitä iltasanomissa lukee ja kopioit sen foorumille. Hahaha!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...löytää vihheitä..onko Jumala alkanut kalastaa vai mitä tuo kryptiikka sisältää !?

        Jeesus on ihmistenkalastaja

        Eikö hän uudestikastajille ole Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko miten koko aja puhut muista ihmissitä ja niiden käytökseästä ja sillä saada jotakin ylilyöntiä oppikeskustelussa.

        Vaikka jokainen suomalainen vetäisi norttia j kiroilisi niin Jumalan Sana on silti sinua vastaan.

        Jos jokainen suomalainen on vauvakasteessa muka saanut kaiken taivaan tavaran paljouden ja silti vetää norttia ja kiroilee, niin minun järkeni mukaan siinä on tosivakava ristiriita.
        sanoisin että kyseessä on suurenluokan valtakunnanvale ja suuronnettomuus, ei sen vähemmästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokainen suomalainen on vauvakasteessa muka saanut kaiken taivaan tavaran paljouden ja silti vetää norttia ja kiroilee, niin minun järkeni mukaan siinä on tosivakava ristiriita.
        sanoisin että kyseessä on suurenluokan valtakunnanvale ja suuronnettomuus, ei sen vähemmästä.

        Ei siinä mitään ristiriitaa ole. Kaikki eivät halua ottaa tuota suurta lahjaa vastaan.

        Mutta ethän sinä muutenkaan osaa erottaa Kristuksen työtä ja sen vastaanottamista.

        Kaikkia suomalaisia ei ole kastettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän helluntailaiset Jeesusta edes seuraa.

        eli suomessa on edelleen ihmisiä vuonna 2022 joilta tulee noin päätön kommentti yleiseen ikkunaan !

        ...eihän helluntailas...

        ei kai näiden kanssa kannat ajatkaa enempää.... viidakosta ei löydy päättömämpiä kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokainen suomalainen on vauvakasteessa muka saanut kaiken taivaan tavaran paljouden ja silti vetää norttia ja kiroilee, niin minun järkeni mukaan siinä on tosivakava ristiriita.
        sanoisin että kyseessä on suurenluokan valtakunnanvale ja suuronnettomuus, ei sen vähemmästä.

        Raamatun mukaan Jeesus on sovittanut kaikkien synnit! Kun kaikki eivät elä tai usko siihen niin pitääkö tuo Raamatun opetus nyt hylätä? Jos joku helluntailainen elää miten sattuu eikä kristitylle sopivaa elämää niin pitääkö Raamatun opetus Jeesuksesta sen takia hylätä !?!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli suomessa on edelleen ihmisiä vuonna 2022 joilta tulee noin päätön kommentti yleiseen ikkunaan !

        ...eihän helluntailas...

        ei kai näiden kanssa kannat ajatkaa enempää.... viidakosta ei löydy päättömämpiä kommentteja.

        Kirjoittelusi kertoo kyllä että seuraat iltsanomia, et Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli suomessa on edelleen ihmisiä vuonna 2022 joilta tulee noin päätön kommentti yleiseen ikkunaan !

        ...eihän helluntailas...

        ei kai näiden kanssa kannat ajatkaa enempää.... viidakosta ei löydy päättömämpiä kommentteja.

        Joo ei kannata jatkaa sinun enää yhtään. Mene sinne kellariisi vain kitisemään ja jätä tämä palsta niille jotka osaavat jotakin fiksua kirjoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesus on sovittanut kaikkien synnit! Kun kaikki eivät elä tai usko siihen niin pitääkö tuo Raamatun opetus nyt hylätä? Jos joku helluntailainen elää miten sattuu eikä kristitylle sopivaa elämää niin pitääkö Raamatun opetus Jeesuksesta sen takia hylätä !?!?

        Ei tarvitse hylätä muuta kujin se suuri vale että vauvan kastamisella olisi jotain merkitystä ko yksilön Jumalasuhteeseen ja alkaa julistaa evankeliumia niinkuin se löytyy Raamatusta Apostolien julistamana.

        siinä kaikki aluksi.

        mikä hassu kommentti...eihän kaikki halua ottaa vastaan...siis eikö kaikki vauvat haluakkaan ottaa vastaan, minä olen luullut että ne vasta ottavatkin vastaan, niin on kaiken aikaa täälläkin tekstattu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse hylätä muuta kujin se suuri vale että vauvan kastamisella olisi jotain merkitystä ko yksilön Jumalasuhteeseen ja alkaa julistaa evankeliumia niinkuin se löytyy Raamatusta Apostolien julistamana.

        siinä kaikki aluksi.

        mikä hassu kommentti...eihän kaikki halua ottaa vastaan...siis eikö kaikki vauvat haluakkaan ottaa vastaan, minä olen luullut että ne vasta ottavatkin vastaan, niin on kaiken aikaa täälläkin tekstattu !

        Mutta sinö hylkäät sen mitä Jeesus käski tehdä ja mitä apostolit kasteesta opettaa. Sinä hylkäät Jumalan Sanan ja apostolien opetuksen.

        siinä nin aluksi.

        Lapsi jos kuka ottaa vastaa mutta olikos nuo vauvoja nuo mainitsemasi veetä ja peetä huutaneet ja poliisi saatussa kotiintalutetut juopot? Oliko ne vauvoja????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelusi kertoo kyllä että seuraat iltsanomia, et Jeesusta

        iltasanomista näkee todella hyvin ketä kastettu lutterin kansa seuraa !

        eikönäekkin aivan ihmeen kirkkaasti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        iltasanomista näkee todella hyvin ketä kastettu lutterin kansa seuraa !

        eikönäekkin aivan ihmeen kirkkaasti !

        Lutterilla ei ole mitään kansaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinö hylkäät sen mitä Jeesus käski tehdä ja mitä apostolit kasteesta opettaa. Sinä hylkäät Jumalan Sanan ja apostolien opetuksen.

        siinä nin aluksi.

        Lapsi jos kuka ottaa vastaa mutta olikos nuo vauvoja nuo mainitsemasi veetä ja peetä huutaneet ja poliisi saatussa kotiintalutetut juopot? Oliko ne vauvoja????

        on ne joskus olleet vauvoja, mitä se kaste heissä on saanut aikaan kerro ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        iltasanomista näkee todella hyvin ketä kastettu lutterin kansa seuraa !

        eikönäekkin aivan ihmeen kirkkaasti !

        Mutta jatka vain iltasanomien lukemista, sielt sinä totuuden löydät.

        Sinun kirjoittelustais näkee hyvin mitä kastettu ja ripitetty parhamin joukko seuraa!

        Hyvin kirkkasti.. ja vihjeenä sanon että se ei ole Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on ne joskus olleet vauvoja, mitä se kaste heissä on saanut aikaan kerro ?

        Kaste saa aikaan sen mitä Jumalan Sana lupaa

        Vastaa kysymykseen siitä OLIKO ne vauvoja mistä iltasanomat kertoo ja mistä täällä puhut??? Vastaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jatka vain iltasanomien lukemista, sielt sinä totuuden löydät.

        Sinun kirjoittelustais näkee hyvin mitä kastettu ja ripitetty parhamin joukko seuraa!

        Hyvin kirkkasti.. ja vihjeenä sanon että se ei ole Jeesus

        noin tyhmää kommenttia ei ole tarpeen analysoida mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noin tyhmää kommenttia ei ole tarpeen analysoida mitenkään.

        Ei niin, jatka vain iltasanomien lukemista ja perystele sillä... niin parhamissa tehdään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste saa aikaan sen mitä Jumalan Sana lupaa

        Vastaa kysymykseen siitä OLIKO ne vauvoja mistä iltasanomat kertoo ja mistä täällä puhut??? Vastaa!!!

        Miksei tuohon vastata???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterilla ei ole mitään kansaa

        talon portailla oli emännän kengät joiden eteen pihalla tepastellut kukko toi leipäpalan j a oli tohkeissaan.

        ihan samaa tapahtui lutterin kansajutussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinö hylkäät sen mitä Jeesus käski tehdä ja mitä apostolit kasteesta opettaa. Sinä hylkäät Jumalan Sanan ja apostolien opetuksen.

        siinä nin aluksi.

        Lapsi jos kuka ottaa vastaa mutta olikos nuo vauvoja nuo mainitsemasi veetä ja peetä huutaneet ja poliisi saatussa kotiintalutetut juopot? Oliko ne vauvoja????

        miten minä hylkään Apostolien opetuksen kun sanon että he julistavat evankeliumia ja ne kastetaan jotka ottavat sen vastaan !

        näin tapahtuu kautta mailman vapaauskovien seurakunnan työssä edelleen joka päivä.

        ja väki lisääntyy ainakin 500 miljoonaa on ottanut vastaa Apostolisen julistuksen ja kasteen sen päälle.

        siis miten nämä hylkää Apostolien opetuksen kerro ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        talon portailla oli emännän kengät joiden eteen pihalla tepastellut kukko toi leipäpalan j a oli tohkeissaan.

        ihan samaa tapahtui lutterin kansajutussa.

        Lutterilla ei ole mitään kansaa

        talon portailla oli emännän kengät joiden eteen pihalla tepastellut kukko toi leipäpalan ja oli tohkeissaan kun alkoi panemaan kenkää

        ihan sama jutuperhemin kansanjututssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten minä hylkään Apostolien opetuksen kun sanon että he julistavat evankeliumia ja ne kastetaan jotka ottavat sen vastaan !

        näin tapahtuu kautta mailman vapaauskovien seurakunnan työssä edelleen joka päivä.

        ja väki lisääntyy ainakin 500 miljoonaa on ottanut vastaa Apostolisen julistuksen ja kasteen sen päälle.

        siis miten nämä hylkää Apostolien opetuksen kerro ?

        "miten minä hylkään Apostolien opetuksen"

        Esim siten että sanot ettei kasteelle ole mitään tekemistä syntien anteeksiantamisen kanssa. Ja sitten että väität ettei apostolit totelleet Jeesusta. Ja sitten ettei kateessa kukaan ole herätetty jne jne jne

        Evankeliumin julistusta ja kastamista tapahtuu kaikkialla maailmaa etä sinä voi sitä estää. Iso joukko on kastettu ja ottanut sanan vastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei tuohon vastata???

        on vastattu ajat sitten lue ja lakkaa huutamasta tyhmiä !

        ne on olleet vauvoja ja saaneet kasteessa kaikki taivaan tavarat ja silti kiroilevat ja veetuttelevat onko vaikeaa tajuta että jokin meni vikaan, mikä se oli kerro ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "miten minä hylkään Apostolien opetuksen"

        Esim siten että sanot ettei kasteelle ole mitään tekemistä syntien anteeksiantamisen kanssa. Ja sitten että väität ettei apostolit totelleet Jeesusta. Ja sitten ettei kateessa kukaan ole herätetty jne jne jne

        Evankeliumin julistusta ja kastamista tapahtuu kaikkialla maailmaa etä sinä voi sitä estää. Iso joukko on kastettu ja ottanut sanan vastaan

        No kastoivatko Apostolit vauvoja joo tai ei, kerro ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on vastattu ajat sitten lue ja lakkaa huutamasta tyhmiä !

        ne on olleet vauvoja ja saaneet kasteessa kaikki taivaan tavarat ja silti kiroilevat ja veetuttelevat onko vaikeaa tajuta että jokin meni vikaan, mikä se oli kerro ?

        En kysynyny olivathe he olleet vauvoja vaan ovatko ne vauvoja josta puhuit???

        Mikä meni vikaan kun aikuisena kastettu istuu linnassa, oliko kasteessa jotakin vikaa kerro !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kastoivatko Apostolit vauvoja joo tai ei, kerro ?

        Joo

        No siunasiko apostolit vauvoja., joo tai ei. Kerro!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kysynyny olivathe he olleet vauvoja vaan ovatko ne vauvoja josta puhuit???

        Mikä meni vikaan kun aikuisena kastettu istuu linnassa, oliko kasteessa jotakin vikaa kerro !

        lapsellista kiemurtelua ja maalin siirtelyä, ei kiinnosta !

        mikään kaste ei estä ketään tekemästä mitä tahansa automaationa, mutt aikuinen tai uskoontulleena kastettu tajuaa kuitenkin mitä on tekemässä vaikka sitten linnaan johtavaa.

        mene kysmään etkö tiennyt tekeväsi väärin, kukaan ei sano että joo en tiennyt.

        vauvat ei tiedä mitään mistään uskomisen asioista se on ihan sam amitä niille tehdään lopputulos on nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo

        No siunasiko apostolit vauvoja., joo tai ei. Kerro!

        Luultavasti koska Jeesuksin teki niin lasten kanssa, vauvoista en tiedä.

        siunaaminen kuuluu ihmisyyteen ja siihen on kehoitus Sanassa, ei se sen teolokisempaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lapsellista kiemurtelua ja maalin siirtelyä, ei kiinnosta !

        mikään kaste ei estä ketään tekemästä mitä tahansa automaationa, mutt aikuinen tai uskoontulleena kastettu tajuaa kuitenkin mitä on tekemässä vaikka sitten linnaan johtavaa.

        mene kysmään etkö tiennyt tekeväsi väärin, kukaan ei sano että joo en tiennyt.

        vauvat ei tiedä mitään mistään uskomisen asioista se on ihan sam amitä niille tehdään lopputulos on nolla.

        Niin, kaste ei takaa mitään miten ihminen käyttäytyy. Lähdepä siitä liikkeelle

        Ei tiedä uskonasioista vauvat mitään ja saman verran tietävät kuin sinä

        Jeesuksen käskyn nojalla ei ole sama mitä tehdään. Mutta ethän sinä ole Jeesusken käskyä ennenkään kunnioittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti koska Jeesuksin teki niin lasten kanssa, vauvoista en tiedä.

        siunaaminen kuuluu ihmisyyteen ja siihen on kehoitus Sanassa, ei se sen teolokisempaa ole.

        Luultavasti????? Et tiedä??

        Jos et tiedä siunaisko apstolit vauvoja niin etkä sitten ala tappelemaan vauvasiuanusta vastaan???

        Myös kastamiseen on käsky sanassa joten mitä tuo sinun kitinäsi lasten kastamista vastaan on jos kertoo siunaattekin samalla perusteella???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterilla ei ole mitään kansaa

        talon portailla oli emännän kengät joiden eteen pihalla tepastellut kukko toi leipäpalan ja oli tohkeissaan kun alkoi panemaan kenkää

        ihan sama jutuperhemin kansanjututssa

        Ihan tyypillistä kaksimielistä ihan kuin iltasanomissakin joka sivulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tyypillistä kaksimielistä ihan kuin iltasanomissakin joka sivulla.

        On tyypillistä kaksimielistä tuo parhamin sakki, iltasanomat ei valehtele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti????? Et tiedä??

        Jos et tiedä siunaisko apstolit vauvoja niin etkä sitten ala tappelemaan vauvasiuanusta vastaan???

        Myös kastamiseen on käsky sanassa joten mitä tuo sinun kitinäsi lasten kastamista vastaan on jos kertoo siunaattekin samalla perusteella???

        Lasten siunaamisella on ihan eri tehtävä kuin kasteella. Siunaamiseen Jeesus antoi esimerkin, ja Jeesus kehoitti siunaamaan KAIKKIA IHMISIÄ, mutta lasten kastaminen on katolisen kirkon keksintö, jonka avulla saadaan kirkkoon lisää jäseniä.
        Kummallakaan ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, sillä se on hengellinen asia, joka tapahtuu uskon kautta ihmisen sydämessä, eikä otsalla.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten siunaamisella on ihan eri tehtävä kuin kasteella. Siunaamiseen Jeesus antoi esimerkin, ja Jeesus kehoitti siunaamaan KAIKKIA IHMISIÄ, mutta lasten kastaminen on katolisen kirkon keksintö, jonka avulla saadaan kirkkoon lisää jäseniä.
        Kummallakaan ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, sillä se on hengellinen asia, joka tapahtuu uskon kautta ihmisen sydämessä, eikä otsalla.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."

        Jeesus käksi sekä kastamaan että siunamaan, molempiin on yleinen käsky.

        Pyhä henki liittyy kasteeseen mutta ei siunaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten siunaamisella on ihan eri tehtävä kuin kasteella. Siunaamiseen Jeesus antoi esimerkin, ja Jeesus kehoitti siunaamaan KAIKKIA IHMISIÄ, mutta lasten kastaminen on katolisen kirkon keksintö, jonka avulla saadaan kirkkoon lisää jäseniä.
        Kummallakaan ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, sillä se on hengellinen asia, joka tapahtuu uskon kautta ihmisen sydämessä, eikä otsalla.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."

        Hahah vai katolinen kirkko lapsen kastamisen!!! On tuolla pellellä jutut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahah vai katolinen kirkko lapsen kastamisen!!! On tuolla pellellä jutut!

        Kaikki isot vanhat kirkot ovat poliittisia laitoksia jotka ovat valtio valtiossa, mitään Raamatullista jatkumoa niillä ei ole.

        kukaan ei pelastu Jumalan taivaaseen kirkollisilla rituaaleilla ei kuulumisella eikä millään muotoseikoilla.

        jokainen vähänkin uutisia seurannut ja historiaa lukenut tietää kaiken surkeuden mitä noihin kirkkoihin liittyy ja ymmärtää niiden olemuksen isossa kuvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahah vai katolinen kirkko lapsen kastamisen!!! On tuolla pellellä jutut!

        kaikenikäisten kaste , vauvat mukaan lukien on Alkuseurakunnasta haarautunut , katolilaisuus.
        Luther, ei KASTETTA millään lailla muuttanut,
        ensimmäiset, jotka hylkäsivät lapsien kasteen on VASTA 1100 luvulla Ranskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki isot vanhat kirkot ovat poliittisia laitoksia jotka ovat valtio valtiossa, mitään Raamatullista jatkumoa niillä ei ole.

        kukaan ei pelastu Jumalan taivaaseen kirkollisilla rituaaleilla ei kuulumisella eikä millään muotoseikoilla.

        jokainen vähänkin uutisia seurannut ja historiaa lukenut tietää kaiken surkeuden mitä noihin kirkkoihin liittyy ja ymmärtää niiden olemuksen isossa kuvassa.

        Kaikki uudet kirkon on muuttanet kasten symboliksi

        Kaste pelastaa kuten Raamattu sanoi.

        Mutta Kristus on käkätyselle vain rituaalia


    • Anonyymi

      Millään kasteilla jotka toinen ihminen tai ihmiset tai mikä tahansa laittaa toisen päälle on yhtä tyhjän kanssa ja mekityksetön, ei pennin nerkitystä sillä , kukaan ei ikinä tiedä kasteistaan mitään jok a on vauvana annettu, eikä sillä ol e mitään tekemistä yksilön jumalasuhteeseen.

      jokaisen on omakohtaisesti tultava evankelimista syntiseksi ja alettava etsiä apua siihen vaivaan !

      mitään tälaista ei kukaan pikkulapsi tee eikä voi tehdä ei ole ikinä tehnyt eikä tule tekemään, eli sen merkitys on nolla!

      • Anonyymi

        luuletko, että JUMALA ei toimi kristillisessä KASTEESSA, helluntailaisuus on IHMISOPPI, ja helluntailaisuudessa , ihminen . . . päättää pelastuksesta . . .

        IHMINEN ei todista yhtään mitään,

        kristillinen kaste:
        "Sillä kolme on , jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat"
        1 Joh: 5: 7-8


      • Anonyymi

        Mää mää mää, millääm kasteilla se mäkättää vaikka Raamattu sanoo ihan toista ja littää kasteeseen selvästi Kristukesen ja sitä kautta tietysti syntiken anteeksiannon

        Jokaisen on tultava omakohtaiseen uskoon eikä usko korvaa kastetta tai kaste uskoa. Molemmat tarvitaan.

        Onneksi ei tarvi uskoa käktysen mäkätykiuä siitä että pikuulapsi ei voi lla pyhän hengen työn kohteena. Onneksi voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luuletko, että JUMALA ei toimi kristillisessä KASTEESSA, helluntailaisuus on IHMISOPPI, ja helluntailaisuudessa , ihminen . . . päättää pelastuksesta . . .

        IHMINEN ei todista yhtään mitään,

        kristillinen kaste:
        "Sillä kolme on , jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat"
        1 Joh: 5: 7-8

        Se on ihmisoppia, vailla Kristusta

        Millään symboleilla ei kukaan pelastu vaan pelastajka on Jeesus

        Siksi synbolikaste on harhaa


      • Anonyymi

        Se on jännä että Jeesus käski kastamaan ja apostolit kastoivat ja opettivat kasteesta mutta se onkin merkityksetön.

        Uskokoon ken tahtoo

        Niin ja evankeliumista ei tulla syntiseksi vaan synnin osoittaa laki. Sotket lain ja evankeliumin kuten kasteenuusijan usein tekevät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää mää mää, millääm kasteilla se mäkättää vaikka Raamattu sanoo ihan toista ja littää kasteeseen selvästi Kristukesen ja sitä kautta tietysti syntiken anteeksiannon

        Jokaisen on tultava omakohtaiseen uskoon eikä usko korvaa kastetta tai kaste uskoa. Molemmat tarvitaan.

        Onneksi ei tarvi uskoa käktysen mäkätykiuä siitä että pikuulapsi ei voi lla pyhän hengen työn kohteena. Onneksi voi

        jokaisella vapaus valita, uskooko ITSEENSÄ vai Kristukseen.
        itse uskon Kristukseen, > "unohtamalla itsensä"

        "teidän parhaimmatkin tekonne on kuin saastainen vaate Jumalan edessä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jokaisella vapaus valita, uskooko ITSEENSÄ vai Kristukseen.
        itse uskon Kristukseen, > "unohtamalla itsensä"

        "teidän parhaimmatkin tekonne on kuin saastainen vaate Jumalan edessä"

        Totta.
        Jeesus on tie, totuus ja elämä. Jotkut katsovat vain ihmiseen ja puhuvat aina ihmisistä, toiset Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Jeesus on tie, totuus ja elämä. Jotkut katsovat vain ihmiseen ja puhuvat aina ihmisistä, toiset Jeesukseen.

        Ja eräät puhuvat vain kasteesta ja työntävät kastetta joka rakoon. Heille ei pelkkä usko tunnu riittävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eräät puhuvat vain kasteesta ja työntävät kastetta joka rakoon. Heille ei pelkkä usko tunnu riittävän.

        Tämä on kastepalsta joten eräät puhuvat kasteesta ja liittävät siihen Kristuksen sovitustyön minä on eräille kauhistus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää mää mää, millääm kasteilla se mäkättää vaikka Raamattu sanoo ihan toista ja littää kasteeseen selvästi Kristukesen ja sitä kautta tietysti syntiken anteeksiannon

        Jokaisen on tultava omakohtaiseen uskoon eikä usko korvaa kastetta tai kaste uskoa. Molemmat tarvitaan.

        Onneksi ei tarvi uskoa käktysen mäkätykiuä siitä että pikuulapsi ei voi lla pyhän hengen työn kohteena. Onneksi voi

        otan tuosta kopion ja koitan apteekissa kysyä josko heillä olisi kielitaitoa, ei se latinaakaan ole kylläkään....käktysen mäkätykiuä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otan tuosta kopion ja koitan apteekissa kysyä josko heillä olisi kielitaitoa, ei se latinaakaan ole kylläkään....käktysen mäkätykiuä....

        kannattaa mennä luetunymmärtämisen kurssille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otan tuosta kopion ja koitan apteekissa kysyä josko heillä olisi kielitaitoa, ei se latinaakaan ole kylläkään....käktysen mäkätykiuä....

        "Se on jännä että Jeesus käski kastamaan ja apostolit kastoivat ja opettivat".

        Eikö olekkin jännää, että apostolit kastoivat vain uskovia ja opettivat näitä.
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Miksihän kirkko ei opeta kastamiaan vauvoja? Se vasta on jännää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on jännä että Jeesus käski kastamaan ja apostolit kastoivat ja opettivat".

        Eikö olekkin jännää, että apostolit kastoivat vain uskovia ja opettivat näitä.
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Miksihän kirkko ei opeta kastamiaan vauvoja? Se vasta on jännää.

        Apostolit kastoivat uskovat perhekuntineen, eikö ole jännää?

        Ja luterilaiset opettaa kastettuja jäseniään ja lapsiakin kun kasvavat. Eikö ole jännää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit kastoivat uskovat perhekuntineen, eikö ole jännää?

        Ja luterilaiset opettaa kastettuja jäseniään ja lapsiakin kun kasvavat. Eikö ole jännää

        Jännää sekin että apostolit kastoivat mutta eivät uudestikastaneet ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännää sekin että apostolit kastoivat mutta eivät uudestikastaneet ketään.

        "Jonglööri postasi taas kaksi viestiä peräkkäin, kun yksi sekoilu ei näytä kovin vakuuttavalta.

        "Ja luterilaiset opettaa kastettuja jäseniään ja lapsiakin kun kasvavat."
        Mutta Raamatussa apostolit opettivat kaikkia kastettuja heti kasteen jälkeen. Miksihän luterilaiset eivät noudata heidän esimerkkiään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jonglööri postasi taas kaksi viestiä peräkkäin, kun yksi sekoilu ei näytä kovin vakuuttavalta.

        "Ja luterilaiset opettaa kastettuja jäseniään ja lapsiakin kun kasvavat."
        Mutta Raamatussa apostolit opettivat kaikkia kastettuja heti kasteen jälkeen. Miksihän luterilaiset eivät noudata heidän esimerkkiään?

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttääj näin raamatussa alkoi tas puhumaan ihastuksestaan jonglööristä kun jäi tappiolle.

        Luterilaiset opettavat jäseniään, se tapahtuu koko elmän ajan eikä vain heti kasteen jälkeen. Raamattu ei määrää "opettaa heti kasteen jälkeen". Miksihän apostolien opetus ei kelpaa helluntailaisille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jonglööri postasi taas kaksi viestiä peräkkäin, kun yksi sekoilu ei näytä kovin vakuuttavalta.

        "Ja luterilaiset opettaa kastettuja jäseniään ja lapsiakin kun kasvavat."
        Mutta Raamatussa apostolit opettivat kaikkia kastettuja heti kasteen jälkeen. Miksihän luterilaiset eivät noudata heidän esimerkkiään?

        Meidän ei ole käsketty apinoida apostoleja.

        Voidaan myös opettaa enenn kastetta, kuten vapaissa suunnissa tehdään. Miksi siellä ei noudatetan tuota "apostolien esimerkkiä"??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän ei ole käsketty apinoida apostoleja.

        Voidaan myös opettaa enenn kastetta, kuten vapaissa suunnissa tehdään. Miksi siellä ei noudatetan tuota "apostolien esimerkkiä"??

        Totta.
        Tuollaisia kysymyksiin törmätään silloin kun ei uskota käskyjä vaan nähdään kaikki apostolien toiminta esimerkkinä, jota pitää matkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttääj näin raamatussa alkoi tas puhumaan ihastuksestaan jonglööristä kun jäi tappiolle.

        Luterilaiset opettavat jäseniään, se tapahtuu koko elmän ajan eikä vain heti kasteen jälkeen. Raamattu ei määrää "opettaa heti kasteen jälkeen". Miksihän apostolien opetus ei kelpaa helluntailaisille?

        Miksi valehtelet taas: "Luterilaiset opettavat jäseniään, se tapahtuu koko elmän ajan eikä vain heti kasteen jälkeen. "

        Lut kirkko ei opeta vauvoja heti kasteen jälkeen eikä yleensä paljoa myöhemminkään tyhjissä kirkoissa. Eikä se vähäinenkään opetus mene perille.

        PS Liittyykö tuo "elmä" siihen kastemekkoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet taas: "Luterilaiset opettavat jäseniään, se tapahtuu koko elmän ajan eikä vain heti kasteen jälkeen. "

        Lut kirkko ei opeta vauvoja heti kasteen jälkeen eikä yleensä paljoa myöhemminkään tyhjissä kirkoissa. Eikä se vähäinenkään opetus mene perille.

        PS Liittyykö tuo "elmä" siihen kastemekkoon?

        Miksi jatkat tuota vauvoista jankkaamista? Lut kirkko opettaa jäseniään kuten Jeesus käski tehdä. Harvoin opettaminen tosiaan kirkoissa tapahtuu vaan yleensä seurakuntakodeissa ja -taloissa.

        Sinulle ei näköjän mene mikään opetus perille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit kastoivat uskovat perhekuntineen, eikö ole jännää?

        Ja luterilaiset opettaa kastettuja jäseniään ja lapsiakin kun kasvavat. Eikö ole jännää

        on se jännää kun missään ei näy merkkiäkään että kansa seuraisi Jeesusta, jännää se on sellainen opetus jolal ei ol emitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on se jännää kun missään ei näy merkkiäkään että kansa seuraisi Jeesusta, jännää se on sellainen opetus jolal ei ol emitään merkitystä.

        Ei kansa seuraajaan Jeesusta

        Onko joku moista väittänyt

        Et sinäkään seuraa Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kansa seuraajaan Jeesusta

        Onko joku moista väittänyt

        Et sinäkään seuraa Jeesusta

        seuraan toki, olen seurannut siitä asti kun tulin omakohtaisesti uudestisyntyneeksi Pyhän Hengen työnä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        seuraan toki, olen seurannut siitä asti kun tulin omakohtaisesti uudestisyntyneeksi Pyhän Hengen työnä !

        Seuraat parhami ja sen leikkejä, se on nähty.

        viereoisellä foorumilla hellarit itskein tuomitsee tuon käytöksesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraat parhami ja sen leikkejä, se on nähty.

        viereoisellä foorumilla hellarit itskein tuomitsee tuon käytöksesi

        en tunne parhamia eikä kukaan helluntaissa ole syntynyt parhamin voimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tunne parhamia eikä kukaan helluntaissa ole syntynyt parhamin voimasta.

        mutta parhamin leikkejä palvot. Et ole uskova


    • Anonyymi

      Lapsikaste Ok mutta imeväiskaste harhaoppia!

      • Anonyymi

        Yksi ja sama kaste kaikille. Ei ole eri kasteita eri ikäisille


      • Anonyymi

        lapsikaste...etkö osaa lukea Raamatustasi ketä siellä kastetiin milloin ja miksi !?

        siellä ei ketään kasteta ilman että on ensin tultu uskoon ei sitten ainuttakaan.

        eikä kukaan Apostoli opeta mitään lapsikasteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lapsikaste...etkö osaa lukea Raamatustasi ketä siellä kastetiin milloin ja miksi !?

        siellä ei ketään kasteta ilman että on ensin tultu uskoon ei sitten ainuttakaan.

        eikä kukaan Apostoli opeta mitään lapsikasteita.

        Eikä aikuiskasteita

        Vain uskovat perhekuntineen kastettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lapsikaste...etkö osaa lukea Raamatustasi ketä siellä kastetiin milloin ja miksi !?

        siellä ei ketään kasteta ilman että on ensin tultu uskoon ei sitten ainuttakaan.

        eikä kukaan Apostoli opeta mitään lapsikasteita.

        ja käsittääköhän helluntailaiset , että he olivat AIKUISIA perhekuntineen, silloin kun Jeesus kastekäskyn antoi Ylösnousemuksensa jälkeen !!

        "kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19

        jos NYT annettaisiin (vasta) tämä Uusi käsky "kaikki kansat", niin ME olisimme ensimmäinen sukupolvi perhekuntineen, ja siitä sitten seuraava sukupolvi perhekuntineen, ja nyt kastekäskyä julistettu 2000 vuotta Jkr.

        "Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat, HEIDÄN äänensä on kulkenut
        kaikkiin maihin, ja HEIDÄN sanansa maan piiriin ääriin" (Room:)

        "hänet ja KAIKKI hänen OMAISENSA kastettiin kohta" Apt: 16: 33


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja käsittääköhän helluntailaiset , että he olivat AIKUISIA perhekuntineen, silloin kun Jeesus kastekäskyn antoi Ylösnousemuksensa jälkeen !!

        "kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19

        jos NYT annettaisiin (vasta) tämä Uusi käsky "kaikki kansat", niin ME olisimme ensimmäinen sukupolvi perhekuntineen, ja siitä sitten seuraava sukupolvi perhekuntineen, ja nyt kastekäskyä julistettu 2000 vuotta Jkr.

        "Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat, HEIDÄN äänensä on kulkenut
        kaikkiin maihin, ja HEIDÄN sanansa maan piiriin ääriin" (Room:)

        "hänet ja KAIKKI hänen OMAISENSA kastettiin kohta" Apt: 16: 33

        On annettu lähetyskäsky Raamatussa, katkismuksessa on kastekäsky.

        lähetyskäskyä tekevien Apostolien toiminnasta selviää ketä kastetaan milloin ja miksi.

        lue sieltä, he kyllä tiesivät mitä Jeesus on käskenyt.

        vauvoja ei kasteta sen enempää kuin pikkulapsiakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On annettu lähetyskäsky Raamatussa, katkismuksessa on kastekäsky.

        lähetyskäskyä tekevien Apostolien toiminnasta selviää ketä kastetaan milloin ja miksi.

        lue sieltä, he kyllä tiesivät mitä Jeesus on käskenyt.

        vauvoja ei kasteta sen enempää kuin pikkulapsiakaan.

        On annett kaste- ja läyhetyskäsky. Siitä selviää ketä kastetaan. Aikataulua Jeesus ei anna

        lue sieltä jos uskallat.

        Ikärajoja ei anneta joten kaiken ikäisiä voidaan kastaa


    • Anonyymi

      Jokaisen on tultava omakohtaisesti uskovaksi, sitten voi pyytää tulla kastetuksi.

      kaikki muut temput on nollan veroisia.

      kirkollisilla kasteilla ei ole yhtään mitään merkitystä, kukaan ei ole sen perusteella ikinä tullut uskovaksi eikä tule edelleenkään.

      hassuinta on että miljoonat suomalaiset ovat kuvitelleet olevansa Jeesuksen seuraajia ihan kuolemaansa saakka siksi että ovat kastettuja kirkossa josta on oikein paperikin.

      voi yksinkertaisuutta ja sokeaa usvaa.

      • Anonyymi

        Ensin on uskottava kuten Raamatussa aina tapahtuu.

        sitten on kasteen aika ei yhtään ennen.

        Ei kasteella tulla miksikään, sillä saadaan hyvä omatunto kuten Sana opettaa.

        kaikki uudestisyntymiseen liittyvä on tapahtunut ennen sitä sydämessä, vesi ei siihen lisää mitään sen enempää kuin luonnolliseen syntymiseenkään ei tule mitään lisää pesemällä.

        pesuilla on oma merkityksensä mutta elämää se ei tuo.


      • Anonyymi

        kai sen nyt tajuat että kirkon jäsenmäärä olisi koko valtakunnassa muutama tuhat ilman vauvojen kasterituaaleja.

        vai tajuatko, en ole varma.


      • Anonyymi

        Luterilainen kirkko on ainut tässä maassa joka on vainonnut kuolemaan asti uskoontulleita, mahdoitko tietää sitäkään.

        on karkotettu omasta maasta ja montako poltettiin noitina, sen saa selville historiaa kaivelemalla.


      • Anonyymi

        entäs sitten !!

        "Niin HÄN siis on armollinen kenelle tahtoo, ja paaduttaa kenen tahtoo"
        Room: 9: 18

        Jumala on se, joka AIDON sydämen uskon synnyttää, eikä "pakkokäännyttäminen . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin on uskottava kuten Raamatussa aina tapahtuu.

        sitten on kasteen aika ei yhtään ennen.

        Ei kasteella tulla miksikään, sillä saadaan hyvä omatunto kuten Sana opettaa.

        kaikki uudestisyntymiseen liittyvä on tapahtunut ennen sitä sydämessä, vesi ei siihen lisää mitään sen enempää kuin luonnolliseen syntymiseenkään ei tule mitään lisää pesemällä.

        pesuilla on oma merkityksensä mutta elämää se ei tuo.

        Mutta sinä et usko Raamattua

        Ihmisen synnit pestään kasteessa pois jlloin hän uudestisyntyy. Mitään uudestistntyneen pesoa ei Raamattu tunne.

        Raamatun mukan taas Jeesuksen pesu pelastaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kai sen nyt tajuat että kirkon jäsenmäärä olisi koko valtakunnassa muutama tuhat ilman vauvojen kasterituaaleja.

        vai tajuatko, en ole varma.

        Olisi kymmeniä tuhansia muutenkin, suurempi kuin parhameilla


      • Anonyymi

        Saa rippilapset varoa sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kymmeniä tuhansia muutenkin, suurempi kuin parhameilla

        niinkö vähän olisi... monimiljoonaisessa kansassa ok !

        nyt kuitenkin tajuat missä on painopiste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinkö vähän olisi... monimiljoonaisessa kansassa ok !

        nyt kuitenkin tajuat missä on painopiste.

        Niin olisi

        Tiedän kyllä missä painopisteesi on, jäsenmäärissä


    • Anonyymi

      luterilaiseen kirkkoon liittyneet aikuisena oman käsityksensä tuloksena sopivat kaikki yhteen nysseen.

      sillä porukalla ei montaa piispaa palkata, joten ymmärtäväinen tajuaa kyllä missä on painopiste.

      • Anonyymi

        Samaa porukkaa sen on kuin lapsenakin kirkkon liitetyt.

        Painopiste on Jeesuksessa, joikainen ymmärtäväinen tajuaa missä sinun painopsiteesi on. Voitko yrittää kirjoittaa mitään ilman etttet puhu luterilaisista tai luterilaisuudesta mitään? Sinun raivosi niitä kohtaan alkaa saada jo koomisia piirteitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa porukkaa sen on kuin lapsenakin kirkkon liitetyt.

        Painopiste on Jeesuksessa, joikainen ymmärtäväinen tajuaa missä sinun painopsiteesi on. Voitko yrittää kirjoittaa mitään ilman etttet puhu luterilaisista tai luterilaisuudesta mitään? Sinun raivosi niitä kohtaan alkaa saada jo koomisia piirteitä

        Mutta sinun raivosi on jo saanut koomisia piirteitä ja sääliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinun raivosi on jo saanut koomisia piirteitä ja sääliä.

        Sinähän täällä raivoat, varsinkin kun viestajäsi poistetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän täällä raivoat, varsinkin kun viestajäsi poistetaan

        Joo se on huomattu :)


    • Anonyymi

      On se ihmeellistä porukkaa nämä vauvatnevastauskookin, kun mikään fakta ei merkitse heille mitään !

      jos kerron kuinka luterilainen kirkko on vainonnut uskovia niin kommentti on " sinä se täällä vainoat "!

      ihmettelen millainen ihminen on tuollaisen kommentin takana!

      • Anonyymi

        On se ihme tyyppi tuo vauvatnevastakääkkä . Mikään fakta ei siihen mene

        kun täällä jatkuvasti näytetään miten se nimittelee kristittyjä ja kommentti on että luterilainen kirkko vainoaa

        ihmettelen suuresti miten vähäjärkinen voi olla tuon kirjoituksen takana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ihme tyyppi tuo vauvatnevastakääkkä . Mikään fakta ei siihen mene

        kun täällä jatkuvasti näytetään miten se nimittelee kristittyjä ja kommentti on että luterilainen kirkko vainoaa

        ihmettelen suuresti miten vähäjärkinen voi olla tuon kirjoituksen takana

        No sen tietää jokainen kuka en kommentin takana oli: khä khä sodomia!! Varsinainen uskovien vainoaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ihme tyyppi tuo vauvatnevastakääkkä . Mikään fakta ei siihen mene

        kun täällä jatkuvasti näytetään miten se nimittelee kristittyjä ja kommentti on että luterilainen kirkko vainoaa

        ihmettelen suuresti miten vähäjärkinen voi olla tuon kirjoituksen takana

        "kommentti on että luterilainen kirkko vainoaa"????

        Hävettääkö teitä se, että luterilainen kirkko on vainonnut ja surmannut toisinajattelijoita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kommentti on että luterilainen kirkko vainoaa"????

        Hävettääkö teitä se, että luterilainen kirkko on vainonnut ja surmannut toisinajattelijoita?

        Hävettää. Eikö sinua hävetä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävettää. Eikö sinua hävetä?

        kristinusko Suomessa ollut jo 1100 -luvulta alkaen, ja helluntailaiset tuli 1900 -luvulla käännyttään uudelleen-kasteelle , jotka on kristillisen kasteen jo saaneet,

        "katson kunniakseni olla julistamatta evankeliumia, siellä missä Kristusta jo julistettu"
        niin sanoo raamattu,
        ja helluntailaiset kääntää asian, niinkuin HE olisivat olleet jo ennen kristinuskoa
        Suomessa ,
        katolilaisuus ja ortodoksiuus on ensimmäiset kristinuskon kirkot Suomessa 1100 -luvun
        jälkeen, että semmosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristinusko Suomessa ollut jo 1100 -luvulta alkaen, ja helluntailaiset tuli 1900 -luvulla käännyttään uudelleen-kasteelle , jotka on kristillisen kasteen jo saaneet,

        "katson kunniakseni olla julistamatta evankeliumia, siellä missä Kristusta jo julistettu"
        niin sanoo raamattu,
        ja helluntailaiset kääntää asian, niinkuin HE olisivat olleet jo ennen kristinuskoa
        Suomessa ,
        katolilaisuus ja ortodoksiuus on ensimmäiset kristinuskon kirkot Suomessa 1100 -luvun
        jälkeen, että semmosta.

        Sekin hävettää. Kaikki kristillisyyden nimissä tehty väkivalta hävettää ainkin minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristinusko Suomessa ollut jo 1100 -luvulta alkaen, ja helluntailaiset tuli 1900 -luvulla käännyttään uudelleen-kasteelle , jotka on kristillisen kasteen jo saaneet,

        "katson kunniakseni olla julistamatta evankeliumia, siellä missä Kristusta jo julistettu"
        niin sanoo raamattu,
        ja helluntailaiset kääntää asian, niinkuin HE olisivat olleet jo ennen kristinuskoa
        Suomessa ,
        katolilaisuus ja ortodoksiuus on ensimmäiset kristinuskon kirkot Suomessa 1100 -luvun
        jälkeen, että semmosta.

        hävettääkö kasteentutkijaa se että keihäillä takapuoleen pistelemällä tehtiin pakkoluterilaisia, vai oliko se muka evankeliumin julistusta se keihäskaartin touhu häh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hävettääkö kasteentutkijaa se että keihäillä takapuoleen pistelemällä tehtiin pakkoluterilaisia, vai oliko se muka evankeliumin julistusta se keihäskaartin touhu häh?

        Eikö tuossa sanottu: "Kaikki kristillisyyden nimissä tehty väkivalta hävettää ainkin minua". Osaatko siitä tehdä päätelmiä?

        Miten tuolla vanhuksella on aina nuo keihäät mielessä, ei voi kästtää ei


      • Anonyymi

        Hävettää väkivalta itseä ja hävettää tuo helluntaivanhus. Helluntaifoorumillakin joku kirjoitti että häpeää tuota vanhusta... tai siis sitä mitä se täällä päivästä toiseen kirjoittaa vaikka samaa mieltä monesta asiasta onkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävettää väkivalta itseä ja hävettää tuo helluntaivanhus. Helluntaifoorumillakin joku kirjoitti että häpeää tuota vanhusta... tai siis sitä mitä se täällä päivästä toiseen kirjoittaa vaikka samaa mieltä monesta asiasta onkin

        toi kertoo jo aika paljon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävettää väkivalta itseä ja hävettää tuo helluntaivanhus. Helluntaifoorumillakin joku kirjoitti että häpeää tuota vanhusta... tai siis sitä mitä se täällä päivästä toiseen kirjoittaa vaikka samaa mieltä monesta asiasta onkin

        Sen ymmärtää, että sinua hävettää luterilaisen kirkon tekemät julmuudet. Mutta onneksi Luterilainen maailmanliitto on pyytänyt niitä anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen ymmärtää, että sinua hävettää luterilaisen kirkon tekemät julmuudet. Mutta onneksi Luterilainen maailmanliitto on pyytänyt niitä anteeksi.

        Sinuakin taitaa hävettää julmuudet?


    • Anonyymi

      ja tehdään edelleen, ketjussa aloitus-otsikko:
      Uskonyhteisöjen vahingoittavat lahkot

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4683
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4542
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      615
      4141
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3097
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2661
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      213
      2130
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1755
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1492
    Aihe