25-vuotias kihlattuni saattohoidossa =(

_Susanna_=(

Olen seurustellut reilut 2 vuotta kihlattuni kanssa, 4 kuukautta ns.kuherruskuukautta ja kaikki painajainen alkoi kuumeilusta. Sitten tulivat selkä.-ja vatsakivut. Poikaystävältäni löytyi kivessyöpä, jonka nk.emokasvain oli navan takana. Hoitojen alku viivästyi kaksi kuukautta ja syöpä kerkesi levitä ympäriinsä. Pitkien hoitojen, verenmyrkytysten ja kriittisten tilojen jälkeen sairaus saatiin sillä erää selätettyä. Mentiin n.puoli vuotta eteenpäin ja löytyi uusi, pieni kasvain. Sekin saatiin tuhottua kantasoluhoidoilla ja taas mentiin hieman eteenpäin. Kunnes paljastui, että syöpä on soluissa ja solumyrkyt ei enää tehoa. Nyt ollaan jo saattohoitovaiheessa ja en todellakaan tiedä, kuinka tulen kestämään enää tätä =( Minulla on edellisestä liitosta 10vuotias poika, joka tuli todella hyvin toimeen kihlattuni kanssa, nyt hänkin on alkanut itkeskelemään enkä tiedä, miten jaksan häntä tukea =( Olen itse 29vuotta.

37

3498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syöpäsairaan vaimo

      En tiedä sanoja, jotka auttaisivat jaksamaan, mutta vaikka nyt kaatuu seinät päälle niin tulee vielä aika, jolloin suru helpottaa... tai ainakin sen kanssa oppii elämään, eikä enää tunnu niin pahalle. Joku kertoi että siihen meni vuosi, jollakin kauemmin, toisella vähemmän, mutta se päivä koittaa vielä..

      Meillä lapsen kanssa ollaan puhuttu isän syövästä avoimesti, vaikka lapsi onkin omaa poikaasi nuorempi. Kun asioista puhuu reilusti ja rehellisesti tarpeeksi, ei mielikuvitukselle jää liikaa tilaa.

      • _Susanna_=(

        välillä tuntuu että jaksaa, toisinaan ei jaksa edes omaa seuraansa. Tänään kävin psyk.sairaanhoitajan kanssa keskustelemassa ja se auttoi taas hetkeksi. Illat on vaikeimpia, päivisin olen lähes tunteeton suurimman osan. Kai tämäkin on jotain "vaihetta" sitten. Voimia myös paljon teidän perheellenne!


      • Oipat
        _Susanna_=( kirjoitti:

        välillä tuntuu että jaksaa, toisinaan ei jaksa edes omaa seuraansa. Tänään kävin psyk.sairaanhoitajan kanssa keskustelemassa ja se auttoi taas hetkeksi. Illat on vaikeimpia, päivisin olen lähes tunteeton suurimman osan. Kai tämäkin on jotain "vaihetta" sitten. Voimia myös paljon teidän perheellenne!

        Moi.On tunteet vihaa,pelkoa,rakkautta,epätoivoa,toivoa,taistelutahtoa niin ne käydään aina läpi tässä sairaudessa.Sellaiset kommentoijat jotka kertovat mitä ovat kuulleet,voi jättää omaan arvoonsa.Hoidot ovat Suomessa hyvät.Jos syöpä on levinnyt laajalle alueelle niin ei mikään auta.Tiedän koska Vaimolla sairaus edennyt kovin pitkälle.Jaksa itsesi puolesta jos menetät toivon,että miehesi selviytyy.totuus on että elämä jatkuu surun jälkeen.pidä huolta itsestäsi !!!


    • Hoidoista

      huolimatta.... Sytostaatithan ei ole koskaan ketään parantaneet, ne ainoastaan tuhoavat.

      Oletteko kokeilleet mitään muuta?

      Laita emailisi, kiitos.

      • _Susanna_=(

        kantasoluhoidot myös takana, ei tulosta...aikomus oli mennä yksityiselle syöpäklinikalle, mutta nyt on jo liian myöhäistä keuhkojen vuoksi. Olemme myös lukeneet esim.aprikoosin siementen vaikutuksista sekä muista ruokavalio hoidoista, tilanne on vain nyt sellainen, ettei niistä enää ole apua =(


      • _Susanna_=(
        _Susanna_=( kirjoitti:

        kantasoluhoidot myös takana, ei tulosta...aikomus oli mennä yksityiselle syöpäklinikalle, mutta nyt on jo liian myöhäistä keuhkojen vuoksi. Olemme myös lukeneet esim.aprikoosin siementen vaikutuksista sekä muista ruokavalio hoidoista, tilanne on vain nyt sellainen, ettei niistä enää ole apua =(

        [email protected]


      • joku vaan

        Puhut täyttä potaskaa. Minä olen saanut syöpääni ainoastaan sytostaatteja, enkä mitään muuta hoitoa. Ne kuitenkin auttoi.


      • Kiitä Luojaasi
        joku vaan kirjoitti:

        Puhut täyttä potaskaa. Minä olen saanut syöpääni ainoastaan sytostaatteja, enkä mitään muuta hoitoa. Ne kuitenkin auttoi.

        sillä olet sitten todella onnekas.


      • eukko vaan
        joku vaan kirjoitti:

        Puhut täyttä potaskaa. Minä olen saanut syöpääni ainoastaan sytostaatteja, enkä mitään muuta hoitoa. Ne kuitenkin auttoi.

        Sulle "joku vaan" voisin sanoa, että oletpa yksinkertainen ja tyhmä. Kuule kaikkiin eivät mitkään hoidot tehoa ja on kuolema edessä. Ole todellakin onnellinen, että on sytostaatit sinun tautiisi tehonneet!
        Tai tämä sun kirjoituksesi voi olla ihan kiusantekoa ja roskapostia, mikä sinällään on jo tosi tyhmää. Meitä on kaikenlaisia Luojamme muurahaisia.


      • epätoivolla rahastus
        _Susanna_=( kirjoitti:

        [email protected]

        Varo vaan, ettet nyt joudu jonkun hörhön rahastettavaksi.
        Nämä vaihtoehtoishoidot ei välttämättä ihan haitallisia ole, luonnonmukaisinakin mainostetaan, mutta kas maksaa maltaita. Joskus jopa enemmän kuin muut syövän hoidot.


      • joku vaan
        eukko vaan kirjoitti:

        Sulle "joku vaan" voisin sanoa, että oletpa yksinkertainen ja tyhmä. Kuule kaikkiin eivät mitkään hoidot tehoa ja on kuolema edessä. Ole todellakin onnellinen, että on sytostaatit sinun tautiisi tehonneet!
        Tai tämä sun kirjoituksesi voi olla ihan kiusantekoa ja roskapostia, mikä sinällään on jo tosi tyhmää. Meitä on kaikenlaisia Luojamme muurahaisia.

        .. Tai sitten sinä. Minä en sanonut missään, että kaikki paranisi sytostaateilla, mutta törkeää on myös väittää, että sytostaatit tappaa. Hoitohan arvioidaan yksilöllisesti. Minua ärsytti vain väite, ettei sytot ole KOSKAAN ketään parantaneet. Se ei ole fakta. Olet itse törkeä haukkuja. Ihan tahallasi olet lukenut väärin.


    • uskovainen lainen

      kannattaa viedä pappi vierailulle ei se pahitteeksi ole vaikkei kuolekkaan mutta viime hetkien ollessa lähellä ihmisellä ei ole mitään mihin enöö tarttua, mutta usko jeesukseen pelastaa, se joka taivaaseen meinaa menää sietäs ottaa jeesus pelastajana vastaan

    • ---

      Gerson-terapia vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta sitäkin kautta että sillä ei pitäisi olla sivuvaikutuksia koska ihan samaa "hoitoa" suositellaan terveille. Eli siis kasviksia ja hedelmiä pitäisi syödä enemmän. Tosin toi Gerson-terapia taitaa olla sellanen missä vaihdetaan ihan kokonaan kasviperäiseen ruokavalioon.

      Vaikka joskus olenkin uskonut raamatun jumalaan, on uskoni melko tehokkaasti kadonnut. Haluaisin uskoa, mutta tuntuu ettei usko auta mitenkään tällä hetkellä. Enkä tiedä onko sillä niin väliä kuinka syvästi uskoo, etenkin jos on siinä määrin heikossa asemassa ettei välttämättä voi auttaa muita oman uskon avulla. Kuitenkin tällaiset videot saavat miettimään johtaako jonkinlainen "saatana" länsimaista lääketiedettä: http://www.youtube.com/watch?v=9WZ59_KkCA8

      Kyllähän tuo syöpä on hyvä bisnes kun potilaat tapetaan ja heiltä viedään rahat "lääketieteen" avulla.

      En kyllä ymmärrä miksi Puskat ja muut varoittelevat siitä että karppaus on vaarallista. Kyllä kai niitä hivenaineita ja vitamiineja luultavasti saa jos valitsee oikeat ruoka-aineet. On sitä ennenkin syöty kasvisruokaa.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Sikhiläisyys
      ^ Muutoin lihansyönti ei ole selkeästi tuomittua sikhiläisyydessä. Kuitenkin monet sikhit ovat kasvissyöjiä ja gurdwaroissa tarjoillaan ainoastaan kasvisruokaa.

      http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288519111955.html
      http://lehtiluukku.fi/lehti/lansivayla/12.09.2012/21315.html -> sivu 17

      Eikä toi nyt ihan 500 vuotta vanha trendikään ole toi kasvisruokavalio. Mun mielestä tämä 70-vuotias mamma ei ihan kuolevalta näytä vaikka hän taitaa suosia kasvisperäistä ruokavaliota:
      http://www.youtube.com/watch?v=683taLTfc1c
      http://www.youtube.com/watch?v=VdeC3OJJIzA
      http://www.google.fi/search?q=Mimi kirk

      Tässä joitain videoita Gerson-terapiasta:
      http://www.youtube.com/watch?v=sNoeaSTnDR4
      http://www.youtube.com/watch?v=F_lHYi47sHg
      http://www.youtube.com/watch?v=ONIIRMplLjo
      http://www.youtube.com/watch?v=gU4yRPfrCrw
      http://www.youtube.com/watch?v=PDx8Vf4f1EE
      http://www.youtube.com/watch?v=V9hsZiabwzU

      http://www.youtube.com/watch?v=1OVDQYLhjfg

      En tiedä onko tämä ihan höpöhöpö-kungfumies, mutta mielenkiintoisia videoita sillä ainakin on: http://www.youtube.com/watch?v=XnRYgE_w3Ls

      http://www.magneettimedia.com/mika-aiheuttaa-syopaa/

    • _Susanna_=(

      Kyllä nyt jos oltaisiin siinä vaiheessa, että se ensimäinen kerta kun saatiin selätettyä niin kokeilisimme varmasti tuota ruokavaliohoitoa, paljon olen siitä nyt saanut postiakin. Tosin, heräsimme tähän nyt aivan liian myöhään =( Terveydentila kun on sellainen, ettei syö juuri yhtään mitään enää =(

      • Yh-maalari :)

        Voimia sinulle ja teille!


      • ---

        "Tosin, heräsimme tähän nyt aivan liian myöhään =( Terveydentila kun on sellainen, ettei syö juuri yhtään mitään enää =("

        Jos nyt on liian myöhäistä niin mitään ei ole tehtävissä. Tällöin ei kannata pyytää apua edes Suomi24:sta. Ja jos potilas ei kerran syö niin silloin potilas ei syö. Tietysti jos potilas syö edes hieman, ei kannata antaa potilaalle terveellistä ravintoa vaan odottaa kuolemaa. Juuri tähän tyyliin esim. Schumacherin vaimon olisi tullut toimia. Hankkia samantien uusi mies kun aiempi vähän loukkaantuu laskettelussa.

        Ei toi mitään hokkuspokkustiedettä ole että pitäisi natsien tavoin juuri klo 14 ja tasatunnein syödä vaikka noissa videoissa painotettaisiinkin että tulisi tiukasti pitää kiinni aikataulusta. Kyllä kai keho osaa kertoa milloin se hyväksyy sisälleen ravintoa. Ja miksi kieltäytyä terveellisestä ravinnosta jos siihen on mahdollisuus? Se on kyllä sitten eri asia hyväksyvätkö lääkärit tai hoitajat sitä että potilas syö terveellisesti tai haluaa kokeilla vaikkapa peräruiskeita. On kuitenkin helpompi lähteä liikkeelle edes siitä ravinnosta. Ei sen välttämättä tarvitse olla juuri mehustetussa muodossa vaikka sellainen ravinto imeytyisikin parhaiten. Itse kyllä miettisin hyväksyisinkö sairaalan tarjoaman kasvisruokavalion koska niitä kasviksia tuskin pestään kunnolla jolloin niissä voi olla juurikin sellaisia hyönteismyrkkyjä jotka ovat saattaneet alunperin aiheuttaa syövän alkamisen ja leviämisen.

        Moni varmasti haluaisi iskeä miinusta minulle ton ekan kappaleen vuoksi kun se on niin narsistiseen tyyliin kirjoitettu. Itse uskon että ihmisten asenteet vaikuttavat hyvin suuresti ihmisen terveydentilaan, syövän kehittymiseen tai syövästä parantumiseen. Narsismi ei ole hyvä asia ja useat kyllä tajuavat sen tästä minunkin kirjoituksesta. Jos kirjoittaa siihen tyyliin kuin mitään ei olisi tehtävissä ja kuitenkin hakee apua, olisi tällöin hyvä hieman katsoa peiliin. Jos välittää toisesta ihmisestä, olisi syytä miettiä miten pääsee omasta lapsenomaisesta narsismista eroon. Se kun ei auta potilasta jos läheinen vääntää naaman surulliseen ilmeeseen. Potilas joko ärsyyntyy tästä tai sitten uskoo ettei mitään ole tehtävissä. Eikä myöskään kannata olla yhtään ylimääräisen positiivinen. Potilas varmasti tietää että hänestä yritetään huolehtia jos hänestä huolehditaan aidosti-auttavilla asioilla sen sijaan että käytetään psyykkisiä hokkuspokkuskeinoja kuten "toivoa siihen että potilas parantuu" tai vaikkapa "positiivisuutta". Kuolemaan voi suhtautua kylmästi, mutta niin kauan kun kuolemaa ei ole kohdattu, ei tarvita ylimääräistä kylmyyttä tai negatiivisuutta. Tuskin potilaskaan haluaa sitä että läheiset surevat toisen kuolemaa jo etukäteen, aivan kuin he luovuttaisivat toivosta ja odottaisivat potilaan kuolemaa. Tuollainen se vasta osoittaa kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä potilasta kohtaan.


        En ole asiantuntija, mutta tässä minun suositus mitä potilaalle voisi tarjota päivittäin:
        - sitruunamehua (1 puristettu sitruuna lasiin ja tähän lisäksi 2/3 vettä).
        - 2 kpl puristettuja greippejä (greippimehua, eli lisättyä vettä).
        - monipuoliseen salaattiannokseen olisi syytä laittaa 1 kpl sipulia.
        - 1 tai 2 kpl omenia päivittäin (olisi syytä pestä juuresharjalla hyvin).

        Näiden lisäksi monipuolisia salaattiannoksia. Tossa yhdessä videossa (http://www.youtube.com/watch?v=1OVDQYLhjfg) tuo henkilö kertoi tiettyjä suosituksia salaattiin. En osaa antaa kommentteja hänen suosituksiin.

        Salaattiin voi pistää vaikkapa jäävuorisalaattia, pinaattia, rukolaa, tomaattia, kurkkua, sipulia, auringonkukansiemeniä, pellavansiemeniä, kurpitsansiemeniä, paprikaa, viinirypäleitä (jostain luin että punaisissa olisi jotain terveydenkannalta merkittävää), oliiveja, jalopenoja, ananasta, kananmunaa, fetaa ja raejuustoa. Myös öljyt saattavat olla merkittäviä terveyden kannalta. Pellavansiemenöljyssä on käsittääkseni tärkeitä omega-rasvahappoja. Kurpitsansiemenöljyä kannattaa myös koittaa. Keho kyllä yleensä kertoo mitä se kaipaa sen mukaan mikä maistuu hyvälle. Makeiset tai suklaa voivat kyllä maistua hyvälle, mutta jos unohdetaan kuitenkin sellaiset syötävät jotka sisältävät sokeria.

        Jotkut saattavat kyllä olla sitä mieltä että ihminen ei tarvitse proteiinia liiemmin (paitsi kasvaessaan). En osaa sanoa juustojen tai kananmunan osalta voiko niistä olla haittaa tai hyötyä.


      • ---
        --- kirjoitti:

        "Tosin, heräsimme tähän nyt aivan liian myöhään =( Terveydentila kun on sellainen, ettei syö juuri yhtään mitään enää =("

        Jos nyt on liian myöhäistä niin mitään ei ole tehtävissä. Tällöin ei kannata pyytää apua edes Suomi24:sta. Ja jos potilas ei kerran syö niin silloin potilas ei syö. Tietysti jos potilas syö edes hieman, ei kannata antaa potilaalle terveellistä ravintoa vaan odottaa kuolemaa. Juuri tähän tyyliin esim. Schumacherin vaimon olisi tullut toimia. Hankkia samantien uusi mies kun aiempi vähän loukkaantuu laskettelussa.

        Ei toi mitään hokkuspokkustiedettä ole että pitäisi natsien tavoin juuri klo 14 ja tasatunnein syödä vaikka noissa videoissa painotettaisiinkin että tulisi tiukasti pitää kiinni aikataulusta. Kyllä kai keho osaa kertoa milloin se hyväksyy sisälleen ravintoa. Ja miksi kieltäytyä terveellisestä ravinnosta jos siihen on mahdollisuus? Se on kyllä sitten eri asia hyväksyvätkö lääkärit tai hoitajat sitä että potilas syö terveellisesti tai haluaa kokeilla vaikkapa peräruiskeita. On kuitenkin helpompi lähteä liikkeelle edes siitä ravinnosta. Ei sen välttämättä tarvitse olla juuri mehustetussa muodossa vaikka sellainen ravinto imeytyisikin parhaiten. Itse kyllä miettisin hyväksyisinkö sairaalan tarjoaman kasvisruokavalion koska niitä kasviksia tuskin pestään kunnolla jolloin niissä voi olla juurikin sellaisia hyönteismyrkkyjä jotka ovat saattaneet alunperin aiheuttaa syövän alkamisen ja leviämisen.

        Moni varmasti haluaisi iskeä miinusta minulle ton ekan kappaleen vuoksi kun se on niin narsistiseen tyyliin kirjoitettu. Itse uskon että ihmisten asenteet vaikuttavat hyvin suuresti ihmisen terveydentilaan, syövän kehittymiseen tai syövästä parantumiseen. Narsismi ei ole hyvä asia ja useat kyllä tajuavat sen tästä minunkin kirjoituksesta. Jos kirjoittaa siihen tyyliin kuin mitään ei olisi tehtävissä ja kuitenkin hakee apua, olisi tällöin hyvä hieman katsoa peiliin. Jos välittää toisesta ihmisestä, olisi syytä miettiä miten pääsee omasta lapsenomaisesta narsismista eroon. Se kun ei auta potilasta jos läheinen vääntää naaman surulliseen ilmeeseen. Potilas joko ärsyyntyy tästä tai sitten uskoo ettei mitään ole tehtävissä. Eikä myöskään kannata olla yhtään ylimääräisen positiivinen. Potilas varmasti tietää että hänestä yritetään huolehtia jos hänestä huolehditaan aidosti-auttavilla asioilla sen sijaan että käytetään psyykkisiä hokkuspokkuskeinoja kuten "toivoa siihen että potilas parantuu" tai vaikkapa "positiivisuutta". Kuolemaan voi suhtautua kylmästi, mutta niin kauan kun kuolemaa ei ole kohdattu, ei tarvita ylimääräistä kylmyyttä tai negatiivisuutta. Tuskin potilaskaan haluaa sitä että läheiset surevat toisen kuolemaa jo etukäteen, aivan kuin he luovuttaisivat toivosta ja odottaisivat potilaan kuolemaa. Tuollainen se vasta osoittaa kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä potilasta kohtaan.


        En ole asiantuntija, mutta tässä minun suositus mitä potilaalle voisi tarjota päivittäin:
        - sitruunamehua (1 puristettu sitruuna lasiin ja tähän lisäksi 2/3 vettä).
        - 2 kpl puristettuja greippejä (greippimehua, eli lisättyä vettä).
        - monipuoliseen salaattiannokseen olisi syytä laittaa 1 kpl sipulia.
        - 1 tai 2 kpl omenia päivittäin (olisi syytä pestä juuresharjalla hyvin).

        Näiden lisäksi monipuolisia salaattiannoksia. Tossa yhdessä videossa (http://www.youtube.com/watch?v=1OVDQYLhjfg) tuo henkilö kertoi tiettyjä suosituksia salaattiin. En osaa antaa kommentteja hänen suosituksiin.

        Salaattiin voi pistää vaikkapa jäävuorisalaattia, pinaattia, rukolaa, tomaattia, kurkkua, sipulia, auringonkukansiemeniä, pellavansiemeniä, kurpitsansiemeniä, paprikaa, viinirypäleitä (jostain luin että punaisissa olisi jotain terveydenkannalta merkittävää), oliiveja, jalopenoja, ananasta, kananmunaa, fetaa ja raejuustoa. Myös öljyt saattavat olla merkittäviä terveyden kannalta. Pellavansiemenöljyssä on käsittääkseni tärkeitä omega-rasvahappoja. Kurpitsansiemenöljyä kannattaa myös koittaa. Keho kyllä yleensä kertoo mitä se kaipaa sen mukaan mikä maistuu hyvälle. Makeiset tai suklaa voivat kyllä maistua hyvälle, mutta jos unohdetaan kuitenkin sellaiset syötävät jotka sisältävät sokeria.

        Jotkut saattavat kyllä olla sitä mieltä että ihminen ei tarvitse proteiinia liiemmin (paitsi kasvaessaan). En osaa sanoa juustojen tai kananmunan osalta voiko niistä olla haittaa tai hyötyä.

        Itse uskon että kaikki missä on hyönteismyrkkyjä käytetty, on syytä pestä hyvin. Jos ei ole käytössä kangen-vettä, niin kunnolla kraanan alla tai jonkinlaisessa kulhossa juuresharjan avulla. Itse pesen viinirypäleet Minirisk-käsitiskiaineella koska olen silmin havainnut sen tekevän viinirypäleistä kiiltäviä. Toki monet sanovat että se vaalea samettinen pinnoite on hedelmän oma suojapinnoite tai ominaisuus, mutta uskon että siihen voi tarttua hyönteismyrkyt jos käsinpesuaine kykenee poistamaan tämän samettisen pinnan. Olen myös koittanut pestä viinirypäleitä pelkällä sitruunamehulla ja sitruunamehulla sekä ruokasoodalla, mutta päädyin silmämääräisesti siihen tulokseen että parhaimman näköisiä tulee käsinpesuaineella. Ja maun osalta ovat olleet oikein hyviä myös tällä metodilla pestynä. Tomaatit ja kurkku kannattaa pestä juuresharjalle hellävaraisesti. Omenien suhteen voi käyttää vähän enemmänkin voimaa. Jäävuorisalaatin pesen itse käsin kraanan alla puolikas lehti kerrallaan. En siis silppua vasta kun pesun jälkeen. Pinaatin ja rukolan pesen yleensä siiviläkulhossa kraanan alla käännellen niitä käsin.

        Myös tämmösiä kannattaa harkita joko salaatin sekaan tai sitten muun ruoan lisäksi: porkkana(raaste), punajuuri(salaatti).

        Kalaa suositellaan syötäväksi useana päivänä viikossa, mutta se riippuu sitten henkilöstä maistuuko sellainen ja mikä kala.

        Toki minun neuvoja ei välttämättä kannata kuunnella koska en ole asiantuntija, mutta minusta tuntuu että monet "asiantuntijat" eivät osaa antaa lainkaan päteviä vastauksia. Sen verran mitä olen omaa ruokavaliota vaihtanut niin tiedän että oma kehoni on pitänyt etenkin tietyistä ruoka-aineksista. Itselläni olen havainnut että nuo sitrushedelmät, omena ja sipuli vaikuttavat positiivisesti virkeyteen ja hyvinvointiin. Ne ovat myös iltapäivälehdissä julkaistujen "tutkimusten" mukaan luokiteltu "superruoiksi". Sipulia ei kyllä voi vetää raakana ja kyllä se sitruunamehukin on aika kamalaa jos siihen ei lisää vettä. Kun lukee näitä iltapäivälehtien tutkimustuloksia niin lähes kaikki sellaiset luokitellaan "superruoiksi" missä on paljon vitamiineja, hivenaineita tai antioksidantteja. Näitä "superruokia" eli siis ihan kasviksia ja hedelmiä olisi ilmeisesti kuitenkin hyvä syödä.


    • tällästä se on.

      Ikäviä asioita. Syöpähän siitä petollinen että se ei parane oikeastaan ikinä.

      Yksikin ihminen eli 10 vuotta tervettä elämää eka kerran syövän paranuttua mutta kun kasvain uusiutu niin se oli pari kuukautta ja sillä selvä. Jotkut taas ei selvii ekastakaan kerrasta.

      Sanotaa näin että kaikkia kannattaa kokeilla, myös niitä luontaistuote hoitoja. Mutta totuushan toi että terminaali vaiheessa ei voi mitään tehdä vaan olis pitänyt tehdä aikaisemmin.

      • pottu22

        Maailmalla on tapana jatkaa kemoterapiaa loppuelämä. Suomessa näin ei ole, vaan toivotaan että se ei palaa. Tottakai se monesti palaa. Vähintään syöpää tappavia luontaistuotteita pitäisi syödä varmistaakseen että syöpä pysyy poissa. Ja sokeria ei syödä, syöpä nauttii sokerista.


      • messenger4fi

        Koska syövän alla on virus tai fungi, ei häiriintynyt solu. Näkyvän kasvin kanssa tappeleminen on sama kuin menisi syksyllä metsään potkimaan sieniä. Antaa kehon hoitaa pois sen tilan, minkä se on itse pitkän ajan kuluessa luonut. Siihen tarvitaan perusteellinen ruokavalion korjaus ja myrkkyjenpoisto.

        Infektiot sairauksien taustalla:
        https://www.youtube.com/watch?v=eVOptdKkmz4


    • Kokemusta on

      Mietityttää viestien poikkoilu.
      Jos ollaan jo saattohoidossa, silloin on kyllä kaikki tehty mitä voidaan tehdä.
      Oletan että kysymyksessä on palliatiivienen saattohoito.
      http://www.sphy.fi/mita_on_palliatiivinen_hoito/

      Omaisille, surra pitää silloin kun aika on.
      Suru ei ehkä koskaan häviä, eikä sen tarvi hävitäkkään. mutta suru muuttaa muotoaan (takuuvarmasti).
      Elämä jatkuu tavalla tai toisella.
      Askel kerrallaan, enempää ei tavitse jaksaa.
      Jossain vaiheessa huomaat että elämä voittaa.

      Anna aikaasi kihlatullesi, jutelkaa kaikesta mahdollisesta.
      Elä saattohoidossa mukana, vie varmasti voimia mutta antaa paljon.

      Voimia sinulle

    • yksin en kulje

      Susanna voimia sinulle ja puolisollesi. Niin kauan on toivoa kuin on elämää. Mieheni sairasti syöpää kymmenen vuotta, joskus oli aivan maassa ja niin taas riskaantui. Haluan lohduttaa sinua että ne lyhyet paremmat hetket on parasta mitä ihminen voi kokea, miten rakkauden voiman tuntee joka solullaan.
      Jos puolisosi pystyy jotain syömään, niin ravitsevaa lientä apteekista, ehkä on vielä jatkoaikaa.

    • _Susanna_=(

      Niin, aiemmalle viestittelijälle tiedoksi, että minä en tänne tullut apua pyytelemään tilanteeseen, sen jo tiedän, mikä tilanne on ja siihen ei mikään enää auta.
      Mieheni syö kyllä, mutta määrällisesti esim.1/2 piirakkaa tai 1 pieni vanukas.. mutta ei halua enää itse lähteä kokeilemaan mitään. Lähinnä tulin tänne vertaistuen toiveessa, mutta sen enempää täällä pyörimään, kiitoksia teille tukea antaneille, vaikkakin sanallisesti mutta sekin lohduttaa, yllättävän paljon. Tietää, ettei ole aivan yksin tässä. Päivä kerrallaan ja toivo kuitenkin huomisesta aina on.

      • elämää kokenut

        Olen ollut tilanteessa, kun läheinen on ollut jo pitkään saattohoidossa ja on sadellut kaikenlaista ihmeavun tyrkyttäjää rukouksesta koivuntuhkalipeään ym. Ikävää jos potilas, omaiset ovat asian kanssa sinut, että lähtö on edessä.
        Rukoukset, myötäelämiset ym. kuunteleminen on paikallaan, että hetkissä jaksetaan. Tietenkin ulkopuoliset ovat avuttomia, tietämättömiä ja tarkoittavat vain hyvää.
        Voimia ja jaksamista teille edelleen.


      • Suruinen

        Et ole Susanna yksin. Lähetän sinulle paljon haleja ja jaksamista raskaassa tilanteessasi. Kaikesta huolimatta toivon elämääsi kaikkea hyvää.
        En ole sairaan läheinen, vaan itse levinnyttä syöpää sairastava. Minulla on viisi lasta ja aviomies, joiden jaksamista murehdin, kun näen heidän pelkonsa ja surunsa tulevasta. Siksi tunnen ymmärtäväni hyvin sinua ja lastasi.
        Olette ajatuksissani.


      • elämän rajallisuus

        Aina on toivoa. Jos ei paranemisesta niin sitten kivuttomasta ja oireettomasta loppuelämästä. Syöpälääkkeillä ei saattohoitovaiheessa ole apua vaan muista oirelääkkeistä. Itse uskon lääketieteeseen, nähnyt turhaa toivoa vain humpuukihoidoista syntyneen. Tärkeintä on potilaan toive :-) Potilas tuntee usein itsessään milloin ei halua turhaa toivoa herättäviä hoitoa vaan oireetonta loppuelämää.
        Elämä on kaikille rajallinen. Joillekin luopuminen tulee kovin nuorena. Ammattiapua kannattaa ottaa vastaan aina ja pitkään. Onko paikkakunnallasi mahdollista saada perheinterventiota lapsiperheiden tukemiseen?
        Voimia ja hetkiin tarttumista sinulle ja perheellesi. Saattahoitovaiheessa on hyvä turvautua ammattilaisiin.


    • Salla

      Jeesus voi parantaa! Aikanaan hän paransi kaikki jotka sitä pyysivät, ja hän pystyy siihen edelleen tänään. Sairaan voitelua kannattaa ehdottomasti pyytää, sairaalapapit ja muutkin papit kyllä tietävät mikä se on, pitää vain pyytää. Ja kannattaa pyytää se mahdollisimman pian, se ei ole mikään kuolevan voitelu vaan tarkoituksena on parantua. Löytyy Raamatusta Jaakobin kirjeen 5. luvusta. Muistan teitä!

      • Usko Maton

        Minua raivostuttaa tämäntyyppiset kommentit. Vakavasti sairaalle tai sairaan läheiselle ei tarvi tätä sontaa jauhaa! Jos tämä Jeesus oikeasti olisi olemassa ja sellainen kuin te uskovat väitätte ei näitä kauheita sairauksia olisi edes olemassa! On ihan turha väittää, että Jumala koettelee. Ajattele vaikka sairaalan syöpäosaston pieniä lapsia, heidän tuskiaan ja kärsimyksiään. Millainen on Jumala, joka sen sallii viattomille ihmisen aluille? Minäpä kerron: Hirviö!
        Raamattu on ihmisten kirjoittama ja monta kertaa aikojen saatossa muokattu kirja. Jokaisella on oikeus uskoa mihin tahtoo, mutta näille keskustelupalstoille se ei kuulu. Niille lienee omat palstansa.


      • Salla
        Usko Maton kirjoitti:

        Minua raivostuttaa tämäntyyppiset kommentit. Vakavasti sairaalle tai sairaan läheiselle ei tarvi tätä sontaa jauhaa! Jos tämä Jeesus oikeasti olisi olemassa ja sellainen kuin te uskovat väitätte ei näitä kauheita sairauksia olisi edes olemassa! On ihan turha väittää, että Jumala koettelee. Ajattele vaikka sairaalan syöpäosaston pieniä lapsia, heidän tuskiaan ja kärsimyksiään. Millainen on Jumala, joka sen sallii viattomille ihmisen aluille? Minäpä kerron: Hirviö!
        Raamattu on ihmisten kirjoittama ja monta kertaa aikojen saatossa muokattu kirja. Jokaisella on oikeus uskoa mihin tahtoo, mutta näille keskustelupalstoille se ei kuulu. Niille lienee omat palstansa.

        En tiedä syytä siihen, miksi Jumala sallii kärsimyksiä, mutta onhan se kuitenkin hyvä, että hän voi kärsimyksistä myös päästää ja on näin myös tehnyt lukuisien häneen turvautuneiden kohdalla. Kyllä häntä tästä myös moni parantunut kiittää.

        "1. Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
        2. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
        3. Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
        4. Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.
        5. Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
        6. Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
        7. ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" - se on käännettynä: lähetetty. - Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä."

        Netistä löytyy paljon paranemiskertomuksia.


      • Usko Maton
        Salla kirjoitti:

        En tiedä syytä siihen, miksi Jumala sallii kärsimyksiä, mutta onhan se kuitenkin hyvä, että hän voi kärsimyksistä myös päästää ja on näin myös tehnyt lukuisien häneen turvautuneiden kohdalla. Kyllä häntä tästä myös moni parantunut kiittää.

        "1. Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
        2. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
        3. Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
        4. Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.
        5. Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
        6. Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
        7. ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" - se on käännettynä: lähetetty. - Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä."

        Netistä löytyy paljon paranemiskertomuksia.

        Niin, ja uskollahan on vuoriakin siirretty... Kyllä se kuule on niin, että pahimmat ja verisimmät sodatkin tässä maailmassa on uskonnon varjolla käyty ja se jos joku on käsittämätöntä inhimillistä kärsimystä aiheuttanut ja aiheuttaa edelleen.
        "Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki".. Niin just. Millähän perusteella tuo sinun jumalasi valitsee kenet laittaa kärsimään ja kenet ei, kun ei kerran omilla eikä vanhempienkaan teoilla ollut merkitystä..
        Mene saarnasi kanssa muualle ja jätä tämä palsta syöpää sairastaville ja heidän läheisilleen. Täällä haetaan mm. vertaistukea saman kokeneilta emmekä kaipaa "sadunkertojia" ...


      • et tänne kuulu
        Usko Maton kirjoitti:

        Niin, ja uskollahan on vuoriakin siirretty... Kyllä se kuule on niin, että pahimmat ja verisimmät sodatkin tässä maailmassa on uskonnon varjolla käyty ja se jos joku on käsittämätöntä inhimillistä kärsimystä aiheuttanut ja aiheuttaa edelleen.
        "Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki".. Niin just. Millähän perusteella tuo sinun jumalasi valitsee kenet laittaa kärsimään ja kenet ei, kun ei kerran omilla eikä vanhempienkaan teoilla ollut merkitystä..
        Mene saarnasi kanssa muualle ja jätä tämä palsta syöpää sairastaville ja heidän läheisilleen. Täällä haetaan mm. vertaistukea saman kokeneilta emmekä kaipaa "sadunkertojia" ...

        Turhaa uskomaton tulet palstalle räyhäämään. Jos noin vihaksi käy, niin mene iskemään sitä kakkulias vaikka kallioon.


      • Usko Maton
        et tänne kuulu kirjoitti:

        Turhaa uskomaton tulet palstalle räyhäämään. Jos noin vihaksi käy, niin mene iskemään sitä kakkulias vaikka kallioon.

        Teille uskon kanssa touhuaville on omat keskustelufooruminne.


      • Herran Haltuun...
        et tänne kuulu kirjoitti:

        Turhaa uskomaton tulet palstalle räyhäämään. Jos noin vihaksi käy, niin mene iskemään sitä kakkulias vaikka kallioon.

        Sinuahan tässä näkyy vihaksi käyvän:) jos vaikka itse sitä päätäs siihen kallioon..


      • Momulado
        Usko Maton kirjoitti:

        Minua raivostuttaa tämäntyyppiset kommentit. Vakavasti sairaalle tai sairaan läheiselle ei tarvi tätä sontaa jauhaa! Jos tämä Jeesus oikeasti olisi olemassa ja sellainen kuin te uskovat väitätte ei näitä kauheita sairauksia olisi edes olemassa! On ihan turha väittää, että Jumala koettelee. Ajattele vaikka sairaalan syöpäosaston pieniä lapsia, heidän tuskiaan ja kärsimyksiään. Millainen on Jumala, joka sen sallii viattomille ihmisen aluille? Minäpä kerron: Hirviö!
        Raamattu on ihmisten kirjoittama ja monta kertaa aikojen saatossa muokattu kirja. Jokaisella on oikeus uskoa mihin tahtoo, mutta näille keskustelupalstoille se ei kuulu. Niille lienee omat palstansa.

        Sitä vaan ihmettelen, että ensimmäiseksi syytetään aina Jumalaa sairauksita, kärsimyksistä ja kaikesta pahasta mitä maailmassa tapahtuu.
        Ei syytetä paholaista yhtään mistään, vaikka paholainenhan se sairauksia ja onnettomuuksia haluaa ihmisille aiheuttaa.
        Ihmiset syyttävät aina Jumalaa ja paholainen hykertelee ivallisena siitä, että taas Jumala saa kaikki syyt päällensä, kun kukaan ei syytä paholaista mistään maailmassa tapahtuvasta pahuudesta, sairauksista, sodista ja onnettomuuksista.
        Paholainen edustaa pahaa ja Jumala edustaa hyvää, mutta sitä ei tunnuta ymmärrettävän.


    • Arja_h

      Hei Susanna. Olen lähes samassa tilanteessa. Mies on Terhokodissa ja itse istun siellä päivät. Illat ihmettelen ja itken kotona että miten tässä näin kävi. Äsken tuli tv:stä tuttu laulu jota joskus tanssimme lähibaarissa. Ja nyt hän makaa vaipoissa ja hädin tuskin pystyy vastaamaan kun puhun jotain. Syöminen on ollut tosi heikkoa eikä se enää autakaan kun ravinto ei imeydy. Hän kokeili myös jotain lisäravinteita, siemeniä yms. mutta selväähän se on että ei ne syöpään auta. Nyt vain päivä kerrallaan eteenpäin, ei kait muu auta

    • Sairas l

      Syöpää on paljon ja ennuste kertoo tulevaisuudessa sen vaan lisääntyvän. Sikei kirjoitan tämän:

      Syövän syy on pitkään, jopa vuosikymmeniä, kestänyt puutteellinen ravitsemustila ja myrkytystila.

      Leikkaukset ja sädehoidot ovat oireenmukaista hoitoa, aiheuttajaan ei puututa. Siksi syöpä uusii niin usein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe