Miksi naisia suositaan AUK:ssa?

Ihmettelin

Miksi melkein jokainen nainen pääsee vapaa lipulla AUK:iin? Meidän komppaniastakin valittiin 75-80% naisista aukkiin vaikka jotkut niistä eivät edes jaksaneet juosta sen n. 1km pituisen aamulenkin edes p-kauden loppupuoliskolla. Samalla erittäin kovasti töitä tehneitä särmikkäitä miehiä jätettiin tylysti AUK:in ulkopuolelle vaikka sinne olisivat halunneet.

Miksi naisille annetaan vapaa lippu AUK:iin? Jos se on vain sen takia että armeija saisi enemmän naisia houkuteltua suorittamaan varusmiespalveksen, niin se on erittäin V.mäinen liike armeijalta miehiä kohtaan.

21

4058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Smurffibatman

      Motivaatiokysymys. Miehistä valitaan johtajiksi vain osa, koska useammalle ei riitä paikkoja ja joukossa on sellaista väkeä, jolla eivät kyvyt oikein riitä miehistötehtäviinkään. Naisten osalta seulonta tapahtuu jo ennen inttiä, koska palvelukseen tulevat vain sellaiset naiset, jotka todella haluavat pärjätä. Jos kaikki tulisivat, prosentti olisi ihan jotain muuta.

    • Ihmettelin

      Mutta on se ihmeellistä että näitä naisia otetaan vaikka me miespuoliset naurettiin heidän selkänsä takana ja kovaa kun eivät jaksaneet tehdä yhtään mitään. Johtajan pitäisi esimerkillään johtaa joukkojaan.

      Tietysti löytyy muutama nainenkin jotka sopivat aliupseereiksi. Ihmeellistä touhua on kyllä kun ainakin minun komppaniasta olisi löytynyt paljon parempia miespuolisia vaihtoehtoja, jotka olisivat halunneet mennä AUK:iin. Kaikki johtamis y.m. kokeetkin he suorittivat melkein kaikkia naisia paremmin.

    • Suomalainen sotilas

      Se teidän selän takana kovaa nauraminen ei vaikuta auk-valintoihin. Naurajat vain osoittavat, ettei heissä itsessään ole ainesta.

      Muuten asia on niin kuin Smurffibatman kirjoitti. Naisten osalta valikoituminen tapahtuu jo kutsunnoissa. Lisäksi armeijakin haluaa osoittaa ulospäin olevansa moderni laitos eikä mikään vuosikymmenien takainen jäänne.

      • Oioihoiho

        "Lisäksi armeijakin haluaa osoittaa ulospäin olevansa moderni laitos eikä mikään vuosikymmenien takainen jäänne."


        Aina kun armeija pyrkii näyttämään olevansa moderni laitos eikä mikään vuosikymmeninen takainen jäänne, näyttää se juuri siltä. Eli vuosikymmeniä vanhalta jäänteeltä joka pyrkii näyttämään modernilta laitokselta.


    • Näin

      Puolustusvoimat ei halua pitää naisia vain 5.5 kuukautta, vaan haluavat heidät väkisin vähintään 8.8kk hommiin. Siksi linja on sellainen, että jos nainen osoittaa minkäänlaista halukkuutta esimerkiksi aukkiin, hänet laitetaan sinne. Miehissä tosin on aivan samanlaisia tapauksia, eli henkilöitä jotka eivät missään tapauksessa edes sovi sinne, on otettu vain oman halukkuuden takia.

    • Venäjän-kätyri

      Miksi naisia suositaan AUK:ssa?

      Siksi koska he menevät vapaaehtoisesti sinne ja antavat kapiaisille pesää. Ati sitten ivat lesboja.

    • Anonyymi

      "Se teidän selän takana kovaa nauraminen ei vaikuta auk-valintoihin. Naurajat vain osoittavat, ettei heissä itsessään ole ainesta.

      Muuten asia on niin kuin Smurffibatman kirjoitti. Naisten osalta valikoituminen tapahtuu jo kutsunnoissa. Lisäksi armeijakin haluaa osoittaa ulospäin olevansa moderni laitos eikä mikään vuosikymmenien takainen jäänne"...…. HÖLYNPÖLYÄ! Aukkiin kiintiö,alhaisempi, vaatimustaso kuntotesteissä,alhaisempi vaatimustaso useimmissa muissakin asioissa, rukkiin ei kiintiötä, mutta. käytännössä helpompi päästä(suikkarit ei oo mitään legendaa....skappareilta kuultu).,ensimmäisen 6-7 viikon aikana mahdollisuus lopettaa ilman selitystä. että silleen......lisäksi kaikki kansainväliset tutkimukset osoittavat että nainen taistelukentällä alentaa miesjoukon moraalia.

    • Anonyymi

      Tuohon voisi vielä lisätä että varsinkin miespuolisten skappareiden suhtautuminen pikkuneiteihin on lähes aina kärsivällinen,lempeä ja ymmärtäväinen.

      • Anonyymi

        Johtuu siitä että nykyskapparit ovat naisille alistuvisa soijapoikia ja feministejä. Sitten nämä samat masokistit kovaan ääneen lehdissä kertovat miten hyvä asia miehille pakollinen asevelvollisuus on mutta naisille eivät sitä halua pakolliseksi. Ajaisivat miesten asiaa ja laittaisivat miehillekkin vapaaehtoiseksi.


    • Anonyymi

      "Naisten osalta valikoituminen tapahtuu jo kutsunnoissa" just joo. miksi siellä naisten joukossa on sitten niin paljon rapakuntoisia itkupillejä?

    • Anonyymi

      Jep...jos valinnat tehdään etukäteen, niin miksi 25 prossaa tyttösistä jättää kesken? ei sitten kovin hyvä seula kutsoinnassa.

    • Anonyymi

      Mikä on AUK-pääsyprosentti ahvenanmaalaisten miesten osalta, onko samaa luokkaa? Piileekö vapaaehtoisuudessa taistelijakyvyn taika?

      • Anonyymi

        ....affenanmaalaiset on vapautettu asevelvollisuudesta erästä ulkovaltaa kohtaan osoittamansa myötämielisyyden takia...sotaväen kun on puolustettava maataan tulipa uhka mistäpäin tahansa...


    • Anonyymi

      Itse kävin RUK:n sotilaspoliisi ja emäntä vuotta myöhemmin jääkärilinjalla.

      • Anonyymi

        Se on hyvä ku olette RUK:n päässy, helpommin pääsee AUK:kiin


    • Anonyymi

      Haluavat hyviä esimerkkejä naisille alkuun, että tulisivat vapaaehtoiseen asepalvelukseen, kun ikäryhmät pienenevät, vain siksi.

      Miltei sama asia kuin pakolaisten "ohituskaistat" kaikessa kantasuomalaisiin nähden.

      Olen sitä mieltä, että tehtävään sopivin ja motivoitunein valitaan, sukupuolella ei ole väliä.

    • Anonyymi

      Kuinka onnistuu isotissiseltä naiselta ryömiminen maastossa.

    • Anonyymi

      Miksi naisia ei suosita RUK:ssa?.

      • Anonyymi

        Mun emäntä kävi RUK:n samoin minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun emäntä kävi RUK:n samoin minä

        No voi elämä, mä en kestä!


    • Anonyymi

      "Saku sammakko kosio matkallaan mm yhyy... mm yhyy...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3411
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1449
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      795
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe