NARSISTISEN miehen väkivallan alaisena

Heli 000

Moikka!

Nyt tuli sellainen olo, että pitää päästä avautumaan asiasta johonkin/ jollekkin. Olen 36v nainen imatralta ja naimisissa ollut 41v mieheni kanssa nyt n.10v. Ongelmamme alkoivat esikoisemme Joonaksen syntymän jälkeen, jolloin mieheni alkoi käyttäytymään oudosti meitä kohtaan. Mieheni on yrittäjä ja on pitkää päivää töissä, kun taas minä olen kotona lapsemme Joonaksen kanssa, joka on nyt 4v ikäinen. Yhteistä aikaa meillä ei juuri ole. Harvoin, kun saan vapaa illan mieheni ei anna minun käydä muualla kuin kaupassa en saa edes nähdä ystäviäni tai edes puhua heidän kanssaan puhelimessa. Mies saa usein raivokohtauksia jos olen eri mieltä hänen kanssaan asioista ja on monesti repinyt tukasta ja huoritellut. Voimani alkavat olemaan vähissä. Mieheni on myös jatkuvasti mustasukkainen, vaikka olen käytännössä lapsen ja kodinhoitajana. Teen kaiken mitä mieheni minua pyytää tekemään, mutta tuntuu ettei sekään riitä ja teen kaiken aina väärin. Siitä saan aina kärsiä jälkeenpäin.Syön myös masennuslääkkeitä ja poltan myös paljon tupakkaa koska hermoni ova kireällä. Kaupassa saan käydä ainoastaan 2kertaa viikossa jolloin on ostettava koko viikon tarvittavat ruoka tarvikkeet yms. Tilasin nyt noin viikko sitten sähkösavukkeen http://www.paulsaar.com nimiseltä sivulta sillä tupakat meinaavat loppua aina kesken ja mieheni ei anna lupaa käydä ostamassa niitä lisää. Ajattelin, että tämä on parempi vaihtoehto niin vältyttäisiin myös turhilta riidoilta. Toisin kävikin mieheni raivostui minulle niin pahasti kun näki tämän kyseisen sähkösavukkeen, että löi ensiimmäisen kerran kunnolla turpaan, jouduin sairaalaan ja sanoin sairaalassa, että kaaduin. Lääkäri epäili vahvasti puheitani, mutta en uskaltanut kertoa miehestäni, sillä pelkään hänen tekevän lapsellemme jotain.Pahoinpitelyn jälkeen asiasta ei ole puhuttu vaan jatkettu eteenpäin entiseen malliin. Mikä neuvoksi , kun pelkään koko ajan milloin tämä tapahtuu uudestaan vai annanko vain olla ja toivon että kaikki kääntyy hyväksi??

23

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BeenThereSeenThat

      Älä missään nimessä anna olla. Pakkaa kimpsusi ja kampsusi, lapsesi ja lähde! Kuten jo itsekin sanoit, seuraavalla kerralla voi olla lapsen vuoro... Olen itse ollut vastaavanlaisessa tilanteessa lapsena, ja se on jättänyt ikuiset traumat. Juuri tuo minun kuulteni äidin huorittelu ja hakkaaminen, myöhemmin alkoi hakata minuakin.

      • Sandy2

        Ja minun mieheni on kokenut tuollaista kohtelua pienestä pitäen alkoholisti-isänsä taholta,ja minä saan kärsiä siitä.Mies on yks piru kun ottaa liikaa alkoholia,ei muka muista miten on käyttäytynyt...pyrkii miellyttämään aina muita,mustasukkaisuus vaivaa,hän on karkoittanut kaikki ystäväni,vinoilee jos olen jonkun kanssa tekemisissä.Ajatelkaa,menin ainoan ystäväni hautajaisiin,ja siitäkin tuli sanomista,kyttään kuulemma sen miestä!Ihan on yhtä ilkeä kuin isänsä...nyt se isä on raitis,ja nyt pitäis unohtaa se miten se on kohdellut poikaansa lapsena...


    • Hei Heli!

      Kuvauksesi perheen arjesta on surullista luettavaa. Et varmasti tällaista sinäkään alussa toivonut. Hienoa, että kirjoitit tänne. Toivoisin, että olisit rohjennut kertoa asiasta jo lääkärille, joka kysyi asiaa. Lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus.

      Toivoisin, että voisit ottaa yhteyttä kunnan tai seurakunnan perheneuvontaan tai perheterapeutille. Useimmat parit tarvitsevat ulkopuolista apua silloin kun suhde on mennyt solmuun. Mustasukkaisuus, jatkuva riittämättömyys ja epäluottamus ovat asioita, joilta ei voi ummistaa silmiään. Ja erityisesti väkivaltaisuus. Mitä arvelet miehesi sanovat, jos ehdotat ammattiavun etsimistä? Jos miehesi ei suostu lähtemään, voit mennä yksin. Sinä tarvitset apua ja tukea. Tarvitset sitä lapsesikin tähden.

      Kerrot, että olet lapsesi kanssa kotona päivät. Eikö sinulla silloinkaan ole mahdollisuuksia tavata ystäviäsi?

      Voimia sinulle ja siunausta koko perheelle
      Päivi-pappi Hämeestä

    • tupuna2

      Kun kerta nettiin pääset, niin järjestä itsesi jonnekin vuokra-asuntojonoon. Etsi myös lähimmän turvakodin osoite. Tommosta äijää kannata pkovin paljoo pitempään katsella. Väkivaltanen käytös tulee vaan paheneen janmyötä. Seuraavan kerran turpiin tlee rankemmin ja lopulta saattaa lähtee henki. Jos et ole töissäkään, niin voit ihan hyvin muuttaa kauemmaksikin. Kerrot että ukkos on yrittäjä ja tekee pitkää päivää, se on hyvä , jos se ei ole ihan hullu, niin ei se ehdi lähtee jahtaamaan ja häiriköimään sua ja lasta. Ehdottomasti jos vielä ehdit saada turpiin ennen lähtöä, niin kerrot lääkärille mistä vammat on tullut ja teet myös ilmoituksen poliisille. Tämmösistä asioista pitää olla ilmoitukset tehtynä, niin sulla on paremmat mahdollisuudet sitten kun riitelette huoltajuudesta!

    • lähde pois

      turvakotiin.tiedätkö et teistä pitäis tehdä lastensuojeluilmoitus ja sen voit tehdä myös itse jolloin sinulle edullisempi tilanne.mustelmista ja muista lääkärille jos jatkuu.tajuatko että sun mies saattaa tappaa sut tai heittää lapsen seinään,ymmärrätkö?älä edes kerro että lähdet,vaan lähde ja mene turvakotiin,ne pitää sut pystyssä kun teet eroa ja ukko alkaa syyllistää ja uhkailla.

    • kiltti mies.

      Olisit eronnut jo 9 v sitten. Nyt vaan odotat koska saat turpaan niin pahasti että sinä kuolet tai lapses kuolee.

    • Järki takaisin

      Tuommoinen alistuminen ja miellyttämisyritys vain kiihdyttää väkivaltaa. Soita virka-apua että olet vankina ja ruokaa vailla ja lapsi ja sinä itse tarvitset suojelua. Tai pyydä naapuria soittamaan. Eiköhän asiat järjesty. Hävetä ei tarvitse, miehesi hävetköön. Muista vaatia vahingoista korvaukset, kuten sairauskustannukset. Julkista keissi varoitukseksi.

    • Suhdekonsultti

      Riitaan ja epäsopuun tarvitaan kaksi. Miehellä on tarpeeksi huolia yrityksen pyörittämisessä eikä siinä tarvita lisää paineita kotoa. Koita miettiä, miten voisit tukea miestäsi paremmin.

      • johan on neuvo

        Narsisti ei tarvitse riitaan toista osapuolta. Minkälainen keittiöpsykologi olet, kun et narsismista tiedä?

        Narsistin mukaan kaikki ovat häntä varten, jos jokin menee pieleen on se toisen vika.

        Kannattaisi varmasti käydä ihan oikea koulu loppuun, ennen kuin tulet toista syyttämään ja syyllistämään.


      • Kokemusta löytyy
        johan on neuvo kirjoitti:

        Narsisti ei tarvitse riitaan toista osapuolta. Minkälainen keittiöpsykologi olet, kun et narsismista tiedä?

        Narsistin mukaan kaikki ovat häntä varten, jos jokin menee pieleen on se toisen vika.

        Kannattaisi varmasti käydä ihan oikea koulu loppuun, ennen kuin tulet toista syyttämään ja syyllistämään.

        Juurikin näin. Olen erehtynyt naimisiin kaksi kertaa luonnevikaisen kanssa, ensimmäistä luulin vaan "hankalaksi persoonaksi" ja toisen kohdalla luulin, että mun menneisyys (tuo exä1:n hulluus) on tälle toiselle turhan iso taakka ja sen takia stressaa... onnistui siis syyllistämään mut kaikesta madhollisesta tämäkin. Sitten eräänä kauniina päivänä mulle vaan valkeni kuin salama kirkkaalta taivaalta, että mistä oikeasti on kyse, palaset loksahti kohdalleen ja siitä alkoi eroprosessi. Pääsin tästä exä2:sta eroon muutamassa kuukaudessa hyvin kivuttomasti, kun otin sellaisen "ignoraus-linjan", eli en reagoinut minkäänlaisella tunteella mihinkään sen temppuihin. Suosittelen lämpimästi!


    • kokemusta myös

      Toivon kaikille voimia että pääsette eron tuollaisista puolisoista. Älä jää ,vaan lähde. Ei parane vaan pahenee, Puhun kokemuksesta. Erosta nyt puolivuotta ja ei ole ollut helppoa mutta periksi en antanut ja nyt alkaa aurinko paistaa risupesäänkin. Olen maailman onnellisin ihminen nyt vaikka olenkin yksin.

    • Sinkkumies.

      Ei tuo ole mitään elämää. Miksi siedät tuollaista miestä. Hae apua vaikka soskusta jos et muaalta saa. Kyse on ennen kaikkea lapsestasi

    • ei muuttunut!

      yli 30 vuotta olin parisuhteessa jossa mies kvi kiinni jo 4 kuukauden seurusteluajalla, ja ait jatku sitten snnöllisesi joka vuosi useita kertoja. Sano, ettei muka ole lyönyt, mutta töniminen, tukasta riuhtominen, potkiminen mustelmille, ksivarsista riuhtominen, sylkeminen, huonekalujen heittely plleni, ulos jouduin pakenemaan yöllkin ym.ym

      Hänen mielest ei muka ollut väkivaltaa kun ei suoraan motannut kasvoihin, mutta senkin loppuajalla teki,vääntäen leukaani.

      Siit hirviöst olen jo päässyt eroon mutta vaikeaa oli erokin, ei jättänyt rauhaan ennekuin löysi uuden

    • Ikisinkku.

      Ei ole mukavaa elämää tuollainen. En voi kuvitella millaista elämä on väkivaltaisen puolison kanssa. Itse elän rauhallisesti, hiljaa, ilman lähesiä ja kavereita.

    • Suojele itseäsi

      Itse suunnilleen vastaavassa tilanteessa lähdin turvakotiin.Tärkeintä on se että avaa oven ja lähtee ulos jos on psyykkisesti niin sekaisin ettei tiedä mitä tehdä.Kun olet turva-asunnossa lapsesi kanssa tai turvakodissa niin saat apua käytännön asioihin ja ennenkaikkea selvitettyä oman pääsi.Kun minun kimppuuni käytiin ensimmäistä kertaa olin hirveän järkyttynyt,pettynyt,sydän aivan murskana.Rakastamani mies vihasi minua niin paljon että aikoi tappaa,se oli pahempaa kuin mustelmat.Kun turvakoti käyntejä tuli jo toinen ja mies joutui viimeisen väkivaltaisen tekonsa jälkeen vankilaan,alkoi päänikin selkiintyä.Hyväuskoisen on vaikeaa ymmärtää että nämä narsistiset tyypit eivät osaa rakastaa,vaan syyttävät uhriaan vaikka hautaan saakka ja sen jälkeenkin,mutta niin se vaan on että heistä pitää erota.

    • törppö123

      nämä viestit saavat minut aina ihmettelemään missä on naisten itsekunnioitus? minulle on itsestään selvää että minua ei huoritella eikä käydä käsiksi. piste. se on suhteen loppu jos niin käy. minäkään en miestäni lyö. kukaan joka oikeasti rakastaa ei pakota toista luopumaan itselleen rakkaista asioista tai omasta elämästä kuten ystävistä ja harrastuksista.

      väkivalta suhteessa ei yleensä lopu ennen suhteen loppua vaan pahenee. on itsensä huijaamista ajatella että kyllä se tästä. samoin äitinä sinulla aloittaja on vastuu lapsestasi. vaarannat lapsesi kun annat sen olla väkivaltaisen ihmisen lähellä. sinun tulisi ehdottoman pian hankkiutua miehestä eroon menemällä vaikka sinne turvakotiin.

    • Turvaton

      Kylläpä olet pahasti päästänyt itsesi tossun alle.Sairaan tossun alle.Se sun miehes on tietty hyvin miellyttävä mies,ei kukaan uskoisi millainen piru kotona...?Ei se kuule muuksi muutu,vaikka toivot kuinka.Pahenee vain.Tee valmiiksi suunnitelma,kun seuraavan kerran tulee uhka tilanne ,lähde turvakotiinSelvitä numero valmiiksi,jotta voit soittaa sinne ensin.Äläkä vähättele yhtään uhkaa!Ota lapsi mukaan.Kyllä nykyaikana pitää tuon kaltaiset miehet saada ruotuun,eikä lapsiin kajotaAina asiat järjestyvät parhain päin,aina sitä jotenkin pärjää taloudellisesti Suomessa,mutta tuollainen kotielämä ei ole hyväksi kenellekkään!Sinulta lähtee järki,mikä on kai miehesi tarkoituskin...Olet vankina kodissasi.

    • onnellista normaali eläm

      Hei ja haloo....Lähde lapses kanssa. Kun oot vielä oot HENGISSÄ. HALUATKO loppu ikäs olla kynnysmatto. Entä lapsen etu.Mieti ihan oikeesti...ONKO NORMAALI suhde. Minä laitoin ulos.uhkailua.mitätöintiä.kontrolli ja olisi pitänyt olla24/7 sen hirviön kanssa.ym. hullua.ei olis saanut ystäviä eikä ketään tavata. ELÄMÄ hävisi. Nyt nautin joka hetkestä.

    • Taas näitä

      Hyvin mennyt läpi sähkötupakoita mainostava tarina..... Sama tyyppi taitaa keksiä tarinoita treffisivumainoksiin. Yhtä epäaitoa pa..aa....

    • SulleToivonParasta

      Sun mies kuulostaan mustasukkaiselta, narsistilta, loppuunpalanut yksityisyrittäjä, kontrolloija tai jotain muuta. Sä olet kaunis ja fiksu nainen jonka Jumala on luonut nauttimaan elämästä. Ei tulemaan hakatuksi ja kontrolloiduksi.
      Lähteminen on vaikeaa, oli itsellekin. Mutta ajattele miten ihanan vapaa ja rauhallinen elämä sua odottaa ilman pelkoa. Jos et lähde ikuisiks ajoiks niin lähde ainakin siksi aikaa kun mies hakee apua. Voi olla ettei koskaan muutu koska on luonnehäiriöinen tms. Sitten sun kuuluu elää toisenlainen elämä jossain muualla. Suojele omaa itseäsi ja lastasi. Olet ansainnut elää hyvän elämän maan päällä. olet arvokas! Tsemppiä. Lähteminen on prosessi ja vaikeaa. Mutta voin vakuuttaa että kun pääset pois ja saat asiat järjestykseen tunnet mitä ihaninta vapautta ja oikein elämä aukee sulle että mitä se voi olla! Toivon sulle parasta! Oo rohkea. Halaus.

    • vuodatus
    • haloo.

      Oikein luvan kanssa kaupassa ei oo todellista. Lähde. Etkö arvosta itseäsi. Kynnys mattona haluut olla..Hei Haloo.ukkos on sairas.

    • Elämän ilonsa menett

      Siis miten tutulta kuulostaakaan. Minäkään en saa käydä kuin kaupassa ja toissä. Töissäkin kuulemma vehtaan vain muiden miesten kanssa. Kaikki ystävät mies pyrkii karkoittamaan ja täällä ei saa käydä ketään , enkä minä missään. Pitääkö minunkin viisaan ihmisen lukea se täältä ettei ole normaalia. Jatkuvasti ahdistaa ja on jännittyny olo kun pelkää tekevänsä jotakin väärin. Vkivalta pienemmässä määrin myös meillä kuvioissa, mutta viina sitäkin suuremmassa. Eroon tuosta on päästävä hinnalla millä hyvänsä. Tsemppiä vain sinulle. Ja toimi niin toimin minäkin. Ei tämä mitään rakkautta ole vaikka kuinka vakuuttelee olevan suurinta sellaista. Jatkuvaa alistamista myös makuu huoneessa. Alkaa sekin jo kuvottaa todella. Haluan määrätä itse omasta ruumiistani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe