Mielipiteitä näistä itse tehdyistä vaatteista

Mindele

21

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikein kivoja

      Oikein kivan näköisiä. En kyllä päässyt riittävän lähelle nähdäkseni ompelun laatua, mutta täältä katsottuna tosiaan kivoja vaatekappaleita. Teitkö kaavat itse? Käytitkö noissa taskunsuissa kaksoisneulaa? Mistä hankit tuon valokuvakankan?

      • Mindele

        Kiitos :)
        Laatikkopaita on leikattu ihan suoraan ja muissa käytetty Burdan ja Suuren käsityölehden kaavoja. Kankaat on hankittu EK:sta.


      • Oikein kivoja
        Mindele kirjoitti:

        Kiitos :)
        Laatikkopaita on leikattu ihan suoraan ja muissa käytetty Burdan ja Suuren käsityölehden kaavoja. Kankaat on hankittu EK:sta.

        Pitää vielä toistaa kkysymys tuosta kaksoisneulan käytöstä. Minä olen nimittäin joskus kokeillut sitä omassa koneessani ja haluaisin mielelläni tietää, toimiiko se oikeasti kenelläkään! Olen päätynyt joka kerralla (langoitusurakan ja väistämättömän epäonnistumisen jälkeen) ajamaan tavallisella neulalla kahdesti ja aina siinä jostakin kohdasta saa purkaa muutaman sentin, kun tikkijonot laineilevat.


      • Sivuhuomauttelija
        Oikein kivoja kirjoitti:

        Pitää vielä toistaa kkysymys tuosta kaksoisneulan käytöstä. Minä olen nimittäin joskus kokeillut sitä omassa koneessani ja haluaisin mielelläni tietää, toimiiko se oikeasti kenelläkään! Olen päätynyt joka kerralla (langoitusurakan ja väistämättömän epäonnistumisen jälkeen) ajamaan tavallisella neulalla kahdesti ja aina siinä jostakin kohdasta saa purkaa muutaman sentin, kun tikkijonot laineilevat.

        Vaaleat shortsit ovat tehdastekoiset housut. Lahkeet on katkaistu ja nappi vaihdettu.


      • Mindele
        Sivuhuomauttelija kirjoitti:

        Vaaleat shortsit ovat tehdastekoiset housut. Lahkeet on katkaistu ja nappi vaihdettu.

        En kai niin huonolaatuista tee, että näyttää tehdaspöksyiltä?


      • Sivuhuomauttelija
        Mindele kirjoitti:

        En kai niin huonolaatuista tee, että näyttää tehdaspöksyiltä?

        Valitettavasti nuo housut kyllä näyttävät tehdaspöksyiltä. Muut ovat siistejä ainakin niiltä osin, mitä kuvista voi päätellä.


      • langat ristissä
        Oikein kivoja kirjoitti:

        Pitää vielä toistaa kkysymys tuosta kaksoisneulan käytöstä. Minä olen nimittäin joskus kokeillut sitä omassa koneessani ja haluaisin mielelläni tietää, toimiiko se oikeasti kenelläkään! Olen päätynyt joka kerralla (langoitusurakan ja väistämättömän epäonnistumisen jälkeen) ajamaan tavallisella neulalla kahdesti ja aina siinä jostakin kohdasta saa purkaa muutaman sentin, kun tikkijonot laineilevat.

        Itse ainakin koulussa ompelin ja hyvin toimi, menevätköhän langat solmuun vai mikähän siinä on, en tiedä sopivatko kaikki koneet yhtähyvin kaksoisneulalla ompeluun


      • pöhö
        langat ristissä kirjoitti:

        Itse ainakin koulussa ompelin ja hyvin toimi, menevätköhän langat solmuun vai mikähän siinä on, en tiedä sopivatko kaikki koneet yhtähyvin kaksoisneulalla ompeluun

        Kaksoisneula ainakin minulla toimii hyvin. Täsrkeää on lankojen pujotus ja kireyden säädöt. Itse myös säädän vitoselle.


    • Ihan ok,

      vaikkei mun tyyliäni olekkaan :-)

      Oletko ajatellut myydä? Kyllä voisin kuvitella ehkä menevän kaupaksi, siinä tapauksessa, jos on hyvin ommeltu ja istuu hyvin. Sitähän ei voi kuvista päätellä.

      Kiva nähdä ihmisten itse ompelemia.
      Itse kun en millään opi vaikka vuosikymmeniä yrittänyt, niin saa ainakin iloita muiden osaamisesta :-)

      • yök

        Kauheita


      • ............
        yök kirjoitti:

        Kauheita

        Hyvän näköisiä ovat.


      • Mindele
        ............ kirjoitti:

        Hyvän näköisiä ovat.

        Kiitos :)


      • Mindele

        Nuo on ihan itselleni tehtyjä.


    • Hienoja ovat

      Kivan näköisiä vaatteita! Erityisesti pidin noista paidoista.
      Kauniit kankaatkin valittu niihin. Kannattaa ilman muuta jatkaa ompelua, kun noin hyvin on onnistuneet.

      • Mindele

        Paljon kiitoksia :)


    • omppupompelija

      Tosi kivoja, varsinkin eka kuva (hehe lempiväri ehkä vaikuttaa)! Voisin kuvitella itsekin kesällä pitäväni.

      Ainakin värisilmää sulta löytyy (tai tässä vain oletan, että sinä olet tehnyt ne... tai kuka nyt onkaan niin värit on hyvin), ja todella hyvin sopii yhteen.

      Ekan kuvan housut vaikutti hieman huonommin tehdyiltä, mutta tokan kuvan housut ainakin tästä kuvasta aivan nappiin.

    • Mielestäni

      Minä oon taas siteä mieltä, että nuo vaatteet näyttävät halvoille.

      • Mindele

        Ok, kiitos mielipiteestä.


    • sieviä olivat

      Itse tykkäsin enemmän ensimmäisessä kuvassa olevasta asusta. Varsinki toppi/paita oli tosi sievä ja shortsit just tähän aikaan vuodesta tarpeelliset. Ihanan raikkaat väritkin.

      ps. ei olleet halvan näköisiä, joidenkin mielestä kaiken pitää olla jotain merkkiä....

      • kjgkjgkjg

        Ei tarvitse olla merkkiä mutta voisivat olla tyylikkäitä ja nättejä.


    • Feikkiä tikkiä

      Kaksoineulasta vielä, että ei toimi todellakaan. Siis ei tule kestämään ommel venytystä trikoossa jota yleensä kaksoineulalla ommellaan. Tai pitää ommella niin lyhyellä tikillä ettei ole kaunis että kestäisi. Saumurin ommel kyllä kestää venytystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe