Ostin aamupäivällä myymälästä sähkölaitteen, joka osoittautui tarpeettomaksi. Lähdin parin tunnin kuluttua palauttamaan sitä, mutta seurasi omituinen tapahtumaketju. Sanottiin ETTÄ palautus EI onnistu. ja asiaa ihmeteltyäni monen henkilön pohdinnan jälkeen oltiin sitä mieltä, että palautus onnistuu ja saan lahjakortin. Lahjakorttia ei löytynyt vastaavalle summalle ja myymälänhoitajaan otettiin yhteyttä. Sieltäpä vastattiin ETTÄ PLAUTUSTA EI HYVÄKSYTÄ.
Tiedän, että onnistuu asiakassuhteeseen panostavissa liikkeissä, esim. Stockmann, Prisma, Gigantti ym.
Säästömarketin omaksuma linja on hämmästyttävä. Tiedän, ettei palautusta tarvitse hyväksyä, mutta asia on aina KAUPPIASKOHTAINEN. Että hyvin menee varmasti ja onnitteluni siitä.
Säästömarketin ASIAKASPALVELUSTA
52
1062
Vastaukset
- Kaikkea kuulee
Jos ostaa omaa tyhmyyttään laitteen jota ei tarvitse,ei se kylläkään oikeuta pa-
lauttamaan.Tuo on sama juttu jos maitopurkki jää avaamatta ja menee vanhaksi,
ei muuta kun palautat koska et ole tarvinnut??- asiakas on väärässä
Laite ei ollut sellainen kuin piti käyttäjän mukaan olla. Tuo vertaus on aivan metsässä. Arvoisa myyntihenkilö loihe lausumaan toisenlaisen vertauksen. Hän vertasi autonostoon. Yhtä tyhmä ja pielessä kuin "Kaikkea kuulee" filosofointi
Kysymys on asiakaspalvelusta, ei sen kummemmasta. Henkilöstön koulutustarve on ilmeinen ja työilmapiirin kehittämiseen kannattaa aina panostaa.
Työvoimaa on kyllä tarjolla näinä aikoina.
Oppia voisi ottaa Stockmannista, Prismasta, Gigantista jne. - Rahoittaja
asiakas on väärässä kirjoitti:
Laite ei ollut sellainen kuin piti käyttäjän mukaan olla. Tuo vertaus on aivan metsässä. Arvoisa myyntihenkilö loihe lausumaan toisenlaisen vertauksen. Hän vertasi autonostoon. Yhtä tyhmä ja pielessä kuin "Kaikkea kuulee" filosofointi
Kysymys on asiakaspalvelusta, ei sen kummemmasta. Henkilöstön koulutustarve on ilmeinen ja työilmapiirin kehittämiseen kannattaa aina panostaa.
Työvoimaa on kyllä tarjolla näinä aikoina.
Oppia voisi ottaa Stockmannista, Prismasta, Gigantista jne.Kuluttaja-asiamies kehiin jos sanomasi pitää paikkansa.
- asiakas on väärässä
Rahoittaja kirjoitti:
Kuluttaja-asiamies kehiin jos sanomasi pitää paikkansa.
Kyllä kertomani pitää paikkansa. Ei näille palstoille kannata kirjoitella sepitteitä. Ratkaisu on todella KAUPPIASKOHTAINEN, eli kuluttaja-asiamies ei voi puuttua asiaan.
Sähkölaite ei totisesti pilaannu 2 tunnissa, eikä vanhene kun sen vie kotiin, käyttäjä toteaa ettei ole sopiva, ja ostaja yrittää palauttaa.
Tapa, jolla henkilökunta välittömästi reagoi palautusyritykseeni, oli todella mieleenpainuva. - kauppias
Rahoittaja kirjoitti:
Kuluttaja-asiamies kehiin jos sanomasi pitää paikkansa.
Kuluttaja-asiamiehellä ei ole minkäänlaisia valtuuksia päättää kaupan kulusta. Suosituksia hän voi sanella, mutta halutessa kauppiaan ei tarvitse näihin suostua ilman käräjäoikeuden päätöstä.
- Service
kauppias kirjoitti:
Kuluttaja-asiamiehellä ei ole minkäänlaisia valtuuksia päättää kaupan kulusta. Suosituksia hän voi sanella, mutta halutessa kauppiaan ei tarvitse näihin suostua ilman käräjäoikeuden päätöstä.
kauppias
Katso mitä "asiakas on väärässä" kiirjoitti kuluttaja-asiamiehen roolista.
Kun kauppiaalla menee hyvin, ja TIETÄÄ OIKEUTENSA! saa sitä heittää asiakkaalle päin naamaa mitä sylki suuhun tuo. Pääasiaksi nousee kuka on oikeassa,
Onko mielestäsi Stockmannin, Prisman, Gigantin jne. asiakaspalvelu pielessä, kun mukisematta hyväksytään sellaiset palautukset, joissa tuote on käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa? Tietenkään kyseessä ei ole pilaantuvat elintarvikkeet, vaan käyttöesineet, esim. työkalut - Kauppias
Service kirjoitti:
kauppias
Katso mitä "asiakas on väärässä" kiirjoitti kuluttaja-asiamiehen roolista.
Kun kauppiaalla menee hyvin, ja TIETÄÄ OIKEUTENSA! saa sitä heittää asiakkaalle päin naamaa mitä sylki suuhun tuo. Pääasiaksi nousee kuka on oikeassa,
Onko mielestäsi Stockmannin, Prisman, Gigantin jne. asiakaspalvelu pielessä, kun mukisematta hyväksytään sellaiset palautukset, joissa tuote on käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa? Tietenkään kyseessä ei ole pilaantuvat elintarvikkeet, vaan käyttöesineet, esim. työkalutNo pitäiskö esim. autokauppiaiden mukisematta hyväksyä asiakkaan palautus???
- Service
Kauppias kirjoitti:
No pitäiskö esim. autokauppiaiden mukisematta hyväksyä asiakkaan palautus???
Hoh hoh mitä asiattomuuksia täältä taas löytyy
Jos olisit lukenut asiakkaan kommentit, tietäisit mistä oli kysymys.
Saat sinä aukoa päätäsi asiakkaillesi ihan vapaasti - +%-0=?
kauppias kirjoitti:
Kuluttaja-asiamiehellä ei ole minkäänlaisia valtuuksia päättää kaupan kulusta. Suosituksia hän voi sanella, mutta halutessa kauppiaan ei tarvitse näihin suostua ilman käräjäoikeuden päätöstä.
Ja höpö höpö!
- erikoishta
Kyllä mulle on palautus hyvitetty Säästömarketissa, itseasiassa pariinkin kertaan.
Onkohan linjaa muutettu? - Minä mulkku
Mua taas ihmetyttää että infosta poistettiin veikkauspelien pelaamismahdollisuus.täytyy painaa sinne kymmenen metrin jonon päähän oottelemaan vuoroaan,sitten se hermostunu kassa soittaa kelloa-kassoilla tarvitaan ruuhka-apua......joo sieltä sitte aikojen päästä saapuu joku ja asettuu kassoilemaan niille seinänvierustoille joille pelejä ei sovi palauttaa.
No aikani siinä tuumin mitä tehdä ja poistuin . - zambela
Olisi kiva tietää moniko näistä vihaketjuista on saman henkilön aloittama.
- hähä
Jos tämmönen on susta vihaa, älä ny ainakan mee viikonloppuöisin nakkikioiskille jonottamaan, saatat saada ikuisia traumoja kaikista niistä suurista tunteista mitä sikafarmarien pojilla on baaripettymysten ja nälän rajamailla.
- Naapurin tyttö
En tiedä onko näin, mutta joskus luin/kuulin, että jos muuttaa mielensä tuotteen suhteen, mutta tavara ei ole viallinen, niin silloin ei ole kauppiaan pakko ottaa tavaraa vastaan.
Postimyynti poikkeaa tästä, saa palauttaa, eikä tarvitse kertoa miksi.
Eli kauppiaskohtainen juttu, luulisin?- kaikkeen juniin
Ja postimyyntikin muutttui enään ei mielenmuutos riitä perusteeksi.Samoin
se on muussakin kaupassa.Ei oikkujen vaan vikojen takia ja silloinkin myös
vaihto ehjään tuotteeseen.Aikoinaan muistan kun maanantaina yksi palautti
pukua joka ei asiakkaan mielestä ollut sopiva.Myyjä totesi että kyllä lauantaina
sopi kun näimme häissä.Tuossakin oli vapaamatkustaja.Lisäksi avattu pakkaus
on ostopäätös jos kaupan sisälläkin - Naapurin tyttö
kaikkeen juniin kirjoitti:
Ja postimyyntikin muutttui enään ei mielenmuutos riitä perusteeksi.Samoin
se on muussakin kaupassa.Ei oikkujen vaan vikojen takia ja silloinkin myös
vaihto ehjään tuotteeseen.Aikoinaan muistan kun maanantaina yksi palautti
pukua joka ei asiakkaan mielestä ollut sopiva.Myyjä totesi että kyllä lauantaina
sopi kun näimme häissä.Tuossakin oli vapaamatkustaja.Lisäksi avattu pakkaus
on ostopäätös jos kaupan sisälläkinKyllä postimyynnissä on vielä palautusperusteiden kohdalla "ei vastaa odotuksia" tai jotain sinne päin, eli vähän niinkuin "en tykkääkään".
Tosin kaikkiin firmoihin ei tarvi perustella palautusta ollenkaan, ei ainakaan vielä viikko sitten kun hain Hobby Hallin paketin ja palautin, enkä perustellut mitenkään. - Muuttui tuo
Naapurin tyttö kirjoitti:
Kyllä postimyynnissä on vielä palautusperusteiden kohdalla "ei vastaa odotuksia" tai jotain sinne päin, eli vähän niinkuin "en tykkääkään".
Tosin kaikkiin firmoihin ei tarvi perustella palautusta ollenkaan, ei ainakaan vielä viikko sitten kun hain Hobby Hallin paketin ja palautin, enkä perustellut mitenkään.EU-direktiivi muutti Suomessa tähän asti vallinnutta verkkokauppojen maksutonta palautuskäytäntöä 23.6.2014 alkaen.
Yritykset voivat halutessaan periä palautuskulut ostajalta ja ilmaista tuotepalautusta ei enää voi pitää automaationa.
Monet suomalaiset verkkokaupat, kuten tuo mainitseasi, ovat luvanneet pitää käytännön entisen kaltaisena ainakin toistaiseksi, mutta eivät kaikki.
- tietäjä
"Lisäksi avattu pakkaus
on ostopäätös jos kaupan sisälläkin "
Ei todellakaan ole!!- ootpa röyhkeä
No tuo nyt on hölmöläisten väite, tottakai se on ostopäätös. Esim jos sun tenavat avaa karkkipussin tai jätskin, niin sää sen maksat eiks niin, ei jää kauppiaan vahingoksi.
- rajansa kaikella
ootpa röyhkeä kirjoitti:
No tuo nyt on hölmöläisten väite, tottakai se on ostopäätös. Esim jos sun tenavat avaa karkkipussin tai jätskin, niin sää sen maksat eiks niin, ei jää kauppiaan vahingoksi.
Tottakai ja jos revit paketin esim kahvinkeittimestä.ostopäätös se on
- ei oo ostopäätös
rajansa kaikella kirjoitti:
Tottakai ja jos revit paketin esim kahvinkeittimestä.ostopäätös se on
Ei ole. Niin kauan kuin tavara on kaupan sisäpuolella se on kaupan omaisuutta ja sinulla ei ole mitään velvollisuutta sitä ostaa tai korvata jos satut sen rikkomaan.
Näin se ainakin laissa menee. Jos oikeuteen asti mennään on asiakas oikeassa. Tästä löytyy muistaakseni myös KKO:n päätös. - johan nyt.
ei oo ostopäätös kirjoitti:
Ei ole. Niin kauan kuin tavara on kaupan sisäpuolella se on kaupan omaisuutta ja sinulla ei ole mitään velvollisuutta sitä ostaa tai korvata jos satut sen rikkomaan.
Näin se ainakin laissa menee. Jos oikeuteen asti mennään on asiakas oikeassa. Tästä löytyy muistaakseni myös KKO:n päätös.Ai et velvollinen korvaamaan toiselle rikkomaasi omaisuutta? Muisteles nyt viälä uusiksi.
- jäärkikätten
Nyt huittislaista Lapsettaa kun luulee että kaupan sisäpuolella voi käsitellä myytävää tavaraa kuin huvittaa vaikka rikkoa sen,mutta se onkin päinvastoin että kun olet maksanut ja tuonut tavaran kassan ohi silloin se on omaisuuttasi ja nyt voit sen rikkoa tai heittää lattiiaan sillä saat tehdä omaisuudellasi mitä huvittaa.
- MAN sikkaa
Voishan sitä tuotetta ees pikkasen vilauttaa vaikkapa kauempaa ettei tarvitse ostaa sikaa säkissä, joohan?
- ei asiakas^
Olen ihmetellyt kuka ylipäätään tarvitsee Säästömarkettia,pärjään ilman sitä ihan mainiosti.Muutaman kerran olen siellä piipahtanut mutta ei yksinkertaisesti ole mitään ostettavaa ja myyjät ovat tosi tympeinä.Menen mieluummin muualle.
- harvoin sinne
Ruokaa sieltä on vaikea löytää kunnollista ainakin minusta
- uunilohi nam nam
harvoin sinne kirjoitti:
Ruokaa sieltä on vaikea löytää kunnollista ainakin minusta
Kyllä siellä kerran viikossa kannattaa käydä kylän edullisin lohi ostamassa, ja satunnoisia tarjoustuotteita.
Aiemmin ostin myös aina pussillisen Jokioisten leipomon munkkeja, mutta enää niitä ei tietysti ole kun se leipomo paloi. - historia
uunilohi nam nam kirjoitti:
Kyllä siellä kerran viikossa kannattaa käydä kylän edullisin lohi ostamassa, ja satunnoisia tarjoustuotteita.
Aiemmin ostin myös aina pussillisen Jokioisten leipomon munkkeja, mutta enää niitä ei tietysti ole kun se leipomo paloi.Olet hiukan ajastas jäljessä, uunilohi. Tottakai Jokioisten leipomon munkkeja saa (en tiedä saako Säästiksestä), mutta onhan niillä uusi leipomo ollut jo kauan.
- erellinen
historia kirjoitti:
Olet hiukan ajastas jäljessä, uunilohi. Tottakai Jokioisten leipomon munkkeja saa (en tiedä saako Säästiksestä), mutta onhan niillä uusi leipomo ollut jo kauan.
No säästömarketista ei tunnu saavan enää. Tullu Pyymäet tilalle. Eivät maistu,
- ja viälä
erellinen kirjoitti:
No säästömarketista ei tunnu saavan enää. Tullu Pyymäet tilalle. Eivät maistu,
Nopeasti on uusi paistamo kyllä noussut, jos niitä jo saa. Se oli vuos sitten toukokuussa kun se Jokioisten munkkipaistamo paloi. Mutta mikä se on tänä päivänä, nopeastihan se raknneus nousee jos vakuutukset on kunnossa.
- historia
ja viälä kirjoitti:
Nopeasti on uusi paistamo kyllä noussut, jos niitä jo saa. Se oli vuos sitten toukokuussa kun se Jokioisten munkkipaistamo paloi. Mutta mikä se on tänä päivänä, nopeastihan se raknneus nousee jos vakuutukset on kunnossa.
Ainakin on tämän vuoden alusta ollut, en tiedä koska on valmistunut. Jossakin väliaikaistilassa oli jo heti palon jälkeen.
- kyä näin o
Ainoa kauppa Lidlin lisäksi, josta ostan ruokaa. Siellä on eritäin hyvä linssivalikoima, samoin gluteenittomia tuotteita. Ostan myös kaakaojauhetta, sokeria ja keksejä sieltä. Asiakaspalveluun en ota kantaa.
- tahvo
Joo lidi on halvin ja aina aurinkoiset kassa tytöt muutenkin hyvä palvelu paikkakunnan ilopilleri.
- tikulla
Heh, kyllä huittisissa on sitten hyvittavia ihmisiä keskustelemassa näillä keskustelupalstoilla, heh heh! Kun tämän kirjoitusketjun aloittaja oli suivaantunut säästömarketin palveluun, ostamansa sähkölaitteen kera, niin täällä ketjun loppupäässä vaan keskustellaan kaikessa yhtävyydessä jokioisten munkkipossuista ja lidlin kassatytöistä???? (riittäävätkö nämä kysymysmerkit tässä kohdin?) Miksi te näistä viimeksimainituista keskustelijoista ette tapaa toisianne huittisten torilla toripäivinä ja siellä löpise keskinäisiä kuulumisianne, tai kutsu tuttuja palstakeskustelijoita "kylään" kotiiinne kahville, siinä samalla ne kaikki tarpeelliset asiatkin tulisivat jutelluiksi, eikö vaan?
- no näemmä
Jospa vaan ite keskittysit pikkutäydellisyyteesi keskustelina. Juu tiedetään -tuli väärälle palstalle.
- historia
Asun 500 km:n päässä, enkä käy koskaan Huittisten torilla. Ups, mitäs nyt meninkään vastaamaan jonkun pölhön esittämään kysymykseen, tässä ketjussahan piti keskustella vain Säästömarketin asiakaspalvelusta. Sorry sorry sorry sorry (riittävätkö nämä sorryt tämän vakavan rikoksen tehtyäni)
- isolla tikulla
Paikkakuntalaisten löpinöitähän noi juorut ovat, tuskin kukaan viittis 500 km:n (tasan) päästä rupea kommentoimaan Jokioisten munkkeja tai Huittisten Lidlin kassatyttösen silmien väriä? Itse satuin osumaan sattumalta huittisten keskustelupalstalle seuratessani uutisointia eri medioissa ison maalaistalon tulipalon aikaan, Huittisten Ristikankaalla. Uteliaisuuttani varmaan, uskoisin. Huvittuneena olen seurannut miten kartanonpalon keskustelu palstalla siirtyi neljän ensimmäisen jutun jälkeen pysyvästi vuosikymmenten takaiseen Ripovuoren paviljongin tulipaloon, kuin myös viikon takaisen moottoripyörän kontra auton yhteentörmäyksestä aloitettu keskustelu siirtyi johonkin "Mäkelään" ja vieläkin kauemmaksi, 1918 kansalaissodan aikaisiin tapahtumiin ja jopa epäsosiaalisiin asukkaisiin ko. onnettomuusalueella?? Heh ja heh, nyt erään kirjoittajan harmi (hän itse hyväksyi lopulta saamansa palvelun), asiakaspalautuksensa suhteen Huittisten Säästömarkettiin kääntyi keskustelupalstalla 3-4 kommentin jälkeen Jokioisten munkkeihin ja Lidlin kassatyttöihin??? Aika kummallista? Näyttää että joka palstalla terrorisoivat nämä samat "trollit", jotka tahallaan kääntävät asiat päälaelleen ja tukehduttavat aloittavan kommentoijan keskustelun tykkänään? Ja tuskin tekevät sitä 500 km (tasan) päästä? Näille jutuillehan voisitte avata ihan uudet juttupalstat, nimittäin Jokioisten munkeille ja Lidlille (sille taitaa jo ollakin sellainen avattuna)? Niin, jos ette sitten torillanne tapaa, viikottain, jutustellen?
- torigammo
'Tosta vaan huomaa, että oot muualta.
Huittisissa kun tori on jo vuosia ollut pelkästään parkkipaikkakäytössä, jos oikein siinäkään, eniten on ollut tyhjillään.
Ps.näillä palstoilla on tapanna jutustella mitä sylki suuun tuo tai oikeemmin mitä hermoradat sormilihaksille välittää, tajunnanvirtaa.
Preussilainen järjestys voi olla joillekin tärkeä sekin. Pitäkää siitä huoli vaikka kotonanne (voitte halutessanne soittaa saksalaisia marssilauluja taustalla). - Naapurin tyttö
torigammo kirjoitti:
'Tosta vaan huomaa, että oot muualta.
Huittisissa kun tori on jo vuosia ollut pelkästään parkkipaikkakäytössä, jos oikein siinäkään, eniten on ollut tyhjillään.
Ps.näillä palstoilla on tapanna jutustella mitä sylki suuun tuo tai oikeemmin mitä hermoradat sormilihaksille välittää, tajunnanvirtaa.
Preussilainen järjestys voi olla joillekin tärkeä sekin. Pitäkää siitä huoli vaikka kotonanne (voitte halutessanne soittaa saksalaisia marssilauluja taustalla).Olen myös sitä mieltä, että antaa toisten ihan rauhassa kirjoitella asioista, vaikka sieltä sivuraiteilta, ei se mua haittaa, jos haittaa, en lue, enkä varsinkaan kommentoi niitä kirjoituksia!
Esim kaikki perverssit pikkupoikien jutut ei mua kiinnosta, jätän ne heti lukematta, lukekoot ne joita samantyyliset jutut kiinnostaa. Tänne kirjoitaa niin monen kirjavaa porukkaa että on mistä valita. Ei maksa vaivaa olla sormi pystyssä, jätä vaan lukematta ja kommentoimatta. - olipa kerran asiakas
Mitä muuta asiakas olisi voinut tehdä saamansa P A L V E L U N suhteen? ??
On vedottu yleiseen käytäntöön palveluun satsaavissa liikkeissä, mutta mitä tuo auttaa.
Jos henkilökunta on tökeröä tyyliin; mepä tiedetään ettei ole velvollisuutta hyväksyä asiakaspalautuksia, niin olisi tuon voinut hoitaa fiksusti. Palvelu samaa tasoa kuin muinoin itäisessä naapurissa. - historia
On sulla siten huvit, "isolla tikulla", oikein seurailet Huittisten palstaa, kun olet uutisista seuraillut toisten ihmisten edesottamuksia.
Minä kun olen kuitenkin kotoisin Huittisista, vaikka nykyisin asunkin 508 km:n päässä sieltä. Mummoa käyn tervehtimässä muutaman kerran vuodessa ja kiinnostaa seurata mitä sinne kuuluu. Näinhän se parhaimmin onnistuu, kas kun Huittisissa ei sitä seurallista toriakaan ole, niin kuin joku sinua jo osaisi neuvoakin.
Voit itse mennä sinne mistä tulitkin, jos ei tällainen keskustelu miellytä. - palstahirmu
historia kirjoitti:
On sulla siten huvit, "isolla tikulla", oikein seurailet Huittisten palstaa, kun olet uutisista seuraillut toisten ihmisten edesottamuksia.
Minä kun olen kuitenkin kotoisin Huittisista, vaikka nykyisin asunkin 508 km:n päässä sieltä. Mummoa käyn tervehtimässä muutaman kerran vuodessa ja kiinnostaa seurata mitä sinne kuuluu. Näinhän se parhaimmin onnistuu, kas kun Huittisissa ei sitä seurallista toriakaan ole, niin kuin joku sinua jo osaisi neuvoakin.
Voit itse mennä sinne mistä tulitkin, jos ei tällainen keskustelu miellytä.Luulen, että onnistuisi paremmin kun tilaisit paikallislehden. Niillä on ny kaikkiin tilausluokkiin kesätarjous, hinta 100 prosenttia, yks numero kahden hinnalla.
- Pieliänen
historia kirjoitti:
On sulla siten huvit, "isolla tikulla", oikein seurailet Huittisten palstaa, kun olet uutisista seuraillut toisten ihmisten edesottamuksia.
Minä kun olen kuitenkin kotoisin Huittisista, vaikka nykyisin asunkin 508 km:n päässä sieltä. Mummoa käyn tervehtimässä muutaman kerran vuodessa ja kiinnostaa seurata mitä sinne kuuluu. Näinhän se parhaimmin onnistuu, kas kun Huittisissa ei sitä seurallista toriakaan ole, niin kuin joku sinua jo osaisi neuvoakin.
Voit itse mennä sinne mistä tulitkin, jos ei tällainen keskustelu miellytä.Olet sitten päässyt Ilomantsiin saakka.
- mää vaa
palstahirmu kirjoitti:
Luulen, että onnistuisi paremmin kun tilaisit paikallislehden. Niillä on ny kaikkiin tilausluokkiin kesätarjous, hinta 100 prosenttia, yks numero kahden hinnalla.
Hiukan ot, mutta eihän paikallislehdestä tällaisia herkullisia puheita löydy. Vain näillä palstoilla päästään oikeasti asiaan :)
- Saiskohan palauttaa
Mää haluaisin palauttaa mun muijan, sen mäkättävän lahtivalaan, takasin vanhemmillensa. Se oliskin niille ihan oikein, ovat sen verran rasittavia nekin.
Sais oikeestansa viedä lapset mukanansa.
Niistäkin kun on lähinnä kuluja ja häiriötä.
Itte voisin ottaa tilalle jonkun kivan, pienen ja hiljasen thaikkunaisen. Tai oon oikeastaan useampana talvena muutamaks viikioks ottanukkin.- asian sivusta
Kysy vaikka kuluttaja-asiamieheltä. Riistomark siis Säästömarketista tuskin kannattaa tiedustella.
Sovinisteja on maailma pullollaan, joten ei liene vaikeuksia löytää oikeaa kanavaa valituksillesi.
- tikulla
Usein kuvitellaan, että liikkeiden tulee ottaa myös ehyitä tavaroita takaisin. Eli kauppaliikkeeillä olisi lakisääteinen velvollisuus ottaa takaisin myymimään tavaroita. Missään ei ole kuitenkaan määrätty, että liikkeillä olisi tällaista yleistä velvollisuutta ottaa virheettömiä tavaroita takaisin. Lain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus koskee vain ja ainoastaan koti- ja etämyyntiä. Siiispä ei kannatakaan tässä enää keskustella tältä pohjalta, onko Säästömarket hyvä vai huono kauppa ja onko sielllä toimittu oikein tai väärin, kun asiakkan vaatimukseen ei ole suostuttu? Keskustelu jatkuneekin siis vain eri mielipiteiden vaihteluna yleisellä tasolla, joka sekin on sosiaalista kanssakäymistä sinänsä? Factat on jo selvitetty edellä. Itse olen saanut aina hyvää palvelua niin Huittisten kuin Häijään Säästömarketeissa, ei moittimista! Ja koska tällä palstalla saa kirjoittaa (luvalla) vähän asian vierestäkin, niin lopuksi huumoria: - Tiedättekö koska tietää olevansa Satakunnassa? - No silloin, kun talossa on piano, mutta kukaan asukkaista ei osaa soittaa sitä (sillä)! (Satakunnassa pitää talossa kaiken olla suurta ja kommeeta!!)
- Rules Lidl
En tiedä mutta Lidl ottaa palautukset ostokuittia vastaan kyselemättä,mutta
ilmoittavat etukäteen että käyttämättömät tavarat voi vaihtaa/palauttaa.
Tuo ei kuitenkaan perustu esim lakiin.Paljon varmaankin riippuu myös
asiakkaan omasta käytöksestä miten menee. - kaikille samaa?
Rules Lidl kirjoitti:
En tiedä mutta Lidl ottaa palautukset ostokuittia vastaan kyselemättä,mutta
ilmoittavat etukäteen että käyttämättömät tavarat voi vaihtaa/palauttaa.
Tuo ei kuitenkaan perustu esim lakiin.Paljon varmaankin riippuu myös
asiakkaan omasta käytöksestä miten menee.Kyllä fiksu myyjä ymmärtää, jos asiakas on vihainen jostain rikkinäisestä tai huonosta tuotteesta, mutta se että asiakas käyttäytyy kuin myyjä ois siihen syypää, on todella tyhmää. Siinä ei enää asiakkaalle paljon ymmärrystä heru.
Eli olen samaa mieltä "Rules Lidl" kanssa, kyllä asiakkaan käytös vaikuttaa hyvin usein lopputulokseen.
- Voi kaunaisuutta
Myytiinkö kyseinen sähkölaite tarjoushintaan, oliko ostajalla kuitti mukana? Monissa liikkeissä ei tarjoustuotteita korvata, ei vaikka olisi ollut rikki. Saati ehjää tuotetta. Kumma, ettei aikuinen ihminen osaa arvioida, tarvitseeko jotain laitetta. Vai sanoiko vaimo kotona, ettei tarvita? Turha omaa tyhmyyttään yrittää siirtää kauppiaan harteille. Ja ei, en ole ko. kauppias, enkä liity mitenkään Säästömarkettiin, paitsi asiakkaana harvoin.
- Älyhoiäläjätä-
Kuluttajan on oikeus saada rahoilleen vastinetta,ja laki jo velvoittaa myytävän tuotteen olevan käyttökuntoinen.Aina on liikkeen korvattava asiakkaalle,vaikka tuote olisi alennuksessa.Järjen käyttö on sallittua myöskin Huittisissa!!!!
- xyz124
Älyhoiäläjätä- kirjoitti:
Kuluttajan on oikeus saada rahoilleen vastinetta,ja laki jo velvoittaa myytävän tuotteen olevan käyttökuntoinen.Aina on liikkeen korvattava asiakkaalle,vaikka tuote olisi alennuksessa.Järjen käyttö on sallittua myöskin Huittisissa!!!!
Ei noin. Edes rikkinäistä ei tarvitse korvata rahalla. Vaan joko tarjoamalla takuuhuolto tai vaihtamalla ehjään samanlaiseen.
"Virheen oikaisu tehdään ensisijaisesti korjaamalla tai vaihtamalla tavara kohtuullisessa ajassa, eikä siitä saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia tai olennaista haittaa." kertoo kuluttajavirasto nettisivuillaan.
Kuten myös: "Tuotteen ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä, eikä sopimusta voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa. Kauppaa ei siis voi yleensä perua, vaikka tulisikin katumapäälle. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1661822Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671646Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761424En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311322- 471247
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1101007- 173977
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke187824Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60764Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja43734