Bussikuskille voimia kestämään katsella invalidien hakkaamista

heikkohermoinen

Näkövammainen pappi hakattiin bussikuskin vieressä mutta kuljettajan hermot kestivät invalidin hakkaamisen ilman että olisi apua tarvinnut antaa.
Kuljettaja pystyi näin keskittymään etuajo-oikeuksiensa vallvontaan liikenteessä ettei kukaan vain pääse esim. eteen vaihtamaan kaistaa.

Kuljettajalle voimia kestämään jatkossakin invalidien hakkaamisen katselun ilman että tarvitsisi auttaa.

PS
Ehkä heikkohermoisemmille bussikuskeille voisi ammattiyhdistys vaatia työnantajalta korvatulppia ettei tarvitse kärsiä invalidin avun huudoista.

63

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ko. kuski

      ansaitsisi fudut duunistaan! Jokseenkin surkea tyyppi, kun ei reagoi asiaan, joka hänelle jo työkuvauksen ja ohjeistuksien mukaisestikin kuuluisi. Vallankin vielä, kun on vammaisesta avuntarvitsijasta kyse.

    • helppikuski

      Ei kuulu toimenkuvaan polisin tai vartijan hommat:)

    • Muut paikalla

      Kaikille paikalla olijoille fudut töistään kun eivät puuttuneet asiaan. Todella surkeita tyyppejä. Kansalaisvelvollisuuksiin kuuluu hädänalisen ihmisen auttaminen.

    • Missä ihmisyys
    • Viran omainen

      Ikävä kyllä omassa työsopparissa lukee linja-autonkuljettaja. Ei vartija eikä järjestyksenvalvoja. Eli minulle maksetaan AKT: tes pk - seudun lisillä vain ja ainoastaan sen helvetin bussin kuljettamisesta. Minulle EI makseta mahdollisesta turpaan saamisesta muuta kun sairausajan palkka ja huonosti sitäkin. Jos em tilanteissa sattuu käymään ns väärin, niin on aika turhaa luuloa että vakuutus tms korvaisi yhtään mitään.
      Helppoa on ajomestareiden ja liikennejohtajien huudella sieltä lasin takaa että on velvollisuus siihen ja tähän.
      Eli omalla kohdallani jos tulee vastaavia tilanteita niin takuuvarmasti soitan vain poliisin paikalle, en muuta koska sankaruudesta ei makseta. Jos taas on itseeni kohdistuva välitön uhka niin silloin toimet ja välineet ovat toista luokkaa. Mutta matkustajiin kohdistuvissa tapauksissa niin saa viranomaiset hoitaa.

      • .........

        Valiteettavaa ettei ketään auttanut... ...ja niinhän hesan suunnalla on myös kuljettajille käynyt jopa osa matkustajista on yllyttänyt lyömään lisää ! Ja yleiseti ottaen vastaavissa tilanteissa auttaja on ollut syytteessä ja joutunut korvausvelvolliseksi pahoinpitelijän vammoihin ... ...ja koulutuksessa poliisi ja henkilösuojaukseen erikoistuneet henkilöt on jopa kieltänyt väliinmenon ja pyytänyt ainoastaan havannoimaan tuntomerkkejä ja poistumis suuntaa


    • lippu korkealle

      Jos joku hakkaa bussikuskia tai bussikuski saa sairaskohtauksen, matkustajat saavat ilmaisen teatteriesityksen nähtäväksi samalla lipun hinnalla.

      Matkustajilla ei ole velvollisuutta auttaa vaan liikennöitsijällä on velvollisuus mahdollisimman nopeasti hankkia raadon tilalle uusi kuski, jotta matka pääsee jatkumaan.

      Ei voida velvoittaa että matkustajilla pitää olla puhelin mukana. Kuljettajan ruumis voidaan siirtää ojan penkalle odottamaan josko joku viranomainen ajaisi ohitse.

    • Oletteko kuulleet

      Kun kuljettaja joutuu tappeluun niin työnantaja ei reagoi mitenkään. Oikeudenkäynnissä ei ole yhtään työnantajan edustajaa joka puolustaisi työntekijää.

    • nif nif

      Työnantaja vain nauroi, kuin meille oli ongelmia .Päättä itse.

      • Erkki Lippu

        Se on sillä tavalla että jos menet ja kopaset sitä päällekarkaajaa että se lakkaa mukiloimasta sitä toista osapuolta , niin kohtapa olet itse liemessä enemmän kuin se itse.


    • lippu liehuu

      Jos kadulla invalidia pahoinpidellään, kannattaa vierestä katsella, pistää ehkä jopa tupakaksi ja tarjota pahoinpitelijällekin niin ei joudu ongelmiin.

      Puhelimella ei kannata soittaa kenellekään koska eihän siitä työnantajakaan anna mitään korvausta, itse saa kuitenkin maksaa puhelinlaskun.

      • Hmmm. Onneks 112 on ilmainen... ... jos siellä joku edes vastaa 2xolen yrittänyt 15min soittaa eikä kukaan vastannut.


    • Bus driver stadi

      Kuljettaja ei sieltä turvaohjaamosta poistu, ennen lopetusta, vaihtoa tai taukoa. "Poistaa häiritsevä matkustaja autosta"? Kyllä, mutta puheen voimalla. Kuskeilla ei ole enää pippurisumutteitakaan, koska kuljettaja ei saisi matkustajaan käydä käsiksi, eikä tehdä muutakaan väkivaltaa. Kuskilla ei ole mitään velvolllisuutta osallistua tappeluihin, koska sittenhän ne ongelmat vasta alkavatkin.

      • masa headhill

        Paha löytää ratkaisu siihen jos useampi pahoinpitelee yhtä henkilöä...tai selvästi minua(bussikuskia) voimakkaampi on jonkun kimpussa. Pahoinpitelijä yrittää varmasti minuakin lyödä siinä tilanteessa, tai ainakin painiksi menee. Tuleeko kukaan kuljettajan avuksi-ei voi tietää..? Eli mahdollisesti tulee itsekin pahoinpidellyksi...
        Entäpä rahastuslaukku, plus omat tavarat sillä hetkellä kun lähdet matkustajan apuun? Sammutako linja-auton, otat avaimet taskuun, ettei kukaan sillä aikaa saa "kuningasideaa" lukittautua kuljettajan tilaan, ja jopa käynnistää linja-auton liikenteeseen? Nämä kaikki päätökset teet kuljettajana sekunnin murto-osassa! Vai otatko luurin käteen ja soitat poliiseille toivoen heidän olevan ihan vieressä?


      • masa headhill
        masa headhill kirjoitti:

        Paha löytää ratkaisu siihen jos useampi pahoinpitelee yhtä henkilöä...tai selvästi minua(bussikuskia) voimakkaampi on jonkun kimpussa. Pahoinpitelijä yrittää varmasti minuakin lyödä siinä tilanteessa, tai ainakin painiksi menee. Tuleeko kukaan kuljettajan avuksi-ei voi tietää..? Eli mahdollisesti tulee itsekin pahoinpidellyksi...
        Entäpä rahastuslaukku, plus omat tavarat sillä hetkellä kun lähdet matkustajan apuun? Sammutako linja-auton, otat avaimet taskuun, ettei kukaan sillä aikaa saa "kuningasideaa" lukittautua kuljettajan tilaan, ja jopa käynnistää linja-auton liikenteeseen? Nämä kaikki päätökset teet kuljettajana sekunnin murto-osassa! Vai otatko luurin käteen ja soitat poliiseille toivoen heidän olevan ihan vieressä?

        Jäi viestistä pois myös ne mahdolliset minulle tulevat pahoinpitelysyytteet, ja istunnot oikeudessa. Ja tietenkin sakot, mitkä myös saattaa saada siitä että käyttää voimaa vahingossa liikaa puolustaessaan matkustajaa!


      • nykyaika2014
        masa headhill kirjoitti:

        Paha löytää ratkaisu siihen jos useampi pahoinpitelee yhtä henkilöä...tai selvästi minua(bussikuskia) voimakkaampi on jonkun kimpussa. Pahoinpitelijä yrittää varmasti minuakin lyödä siinä tilanteessa, tai ainakin painiksi menee. Tuleeko kukaan kuljettajan avuksi-ei voi tietää..? Eli mahdollisesti tulee itsekin pahoinpidellyksi...
        Entäpä rahastuslaukku, plus omat tavarat sillä hetkellä kun lähdet matkustajan apuun? Sammutako linja-auton, otat avaimet taskuun, ettei kukaan sillä aikaa saa "kuningasideaa" lukittautua kuljettajan tilaan, ja jopa käynnistää linja-auton liikenteeseen? Nämä kaikki päätökset teet kuljettajana sekunnin murto-osassa! Vai otatko luurin käteen ja soitat poliiseille toivoen heidän olevan ihan vieressä?

        Ei taatusti tule muut matkustajat avuksi voit luottaa siihen. Saat saada aivan rauhassa turpaan ja matkustajille se on ilmaista huvia tylsän bussimatkan vastapainoksi.

        Ikävä kyllä näin nykyään on.


      • mailmanlopun asioita
        masa headhill kirjoitti:

        Paha löytää ratkaisu siihen jos useampi pahoinpitelee yhtä henkilöä...tai selvästi minua(bussikuskia) voimakkaampi on jonkun kimpussa. Pahoinpitelijä yrittää varmasti minuakin lyödä siinä tilanteessa, tai ainakin painiksi menee. Tuleeko kukaan kuljettajan avuksi-ei voi tietää..? Eli mahdollisesti tulee itsekin pahoinpidellyksi...
        Entäpä rahastuslaukku, plus omat tavarat sillä hetkellä kun lähdet matkustajan apuun? Sammutako linja-auton, otat avaimet taskuun, ettei kukaan sillä aikaa saa "kuningasideaa" lukittautua kuljettajan tilaan, ja jopa käynnistää linja-auton liikenteeseen? Nämä kaikki päätökset teet kuljettajana sekunnin murto-osassa! Vai otatko luurin käteen ja soitat poliiseille toivoen heidän olevan ihan vieressä?

        on se vaikeaa siellä isossa kaupungissa kyllä.

        miten on mahdollista että jossain päin maata kuljettaja voi jopa poistua linja-auton välittömästä läheisyydestä vaikkapa kymmenen minuutin ajaksi niin että matkustajat on kyydissä, kuljettajan omat tavarat ovat linja-auton ohjaamossa, virta-avain on virtalukossa ja moottori käynnissä.

        siinähän voisi joku sekopää bussin sisällä tai ulkopuolinen tulla ja hypätä kuljettajan paikalle ja lähteä ajamaan, vaikka koko auton sillalta alas!

        tai miten kuljettaja voi lähteä lastaamaan rahtia autoon niin että rahastuslaukku on ohjaamossa. siinähän voisi joku käydä nappaamassa rahat pois ja poistua nopeasti paikalta sillä aikaa kun kuljettaja on auton toisella puolella matkalaukkua nostamassa.


      • Täällähän ne varkaat
        mailmanlopun asioita kirjoitti:

        on se vaikeaa siellä isossa kaupungissa kyllä.

        miten on mahdollista että jossain päin maata kuljettaja voi jopa poistua linja-auton välittömästä läheisyydestä vaikkapa kymmenen minuutin ajaksi niin että matkustajat on kyydissä, kuljettajan omat tavarat ovat linja-auton ohjaamossa, virta-avain on virtalukossa ja moottori käynnissä.

        siinähän voisi joku sekopää bussin sisällä tai ulkopuolinen tulla ja hypätä kuljettajan paikalle ja lähteä ajamaan, vaikka koko auton sillalta alas!

        tai miten kuljettaja voi lähteä lastaamaan rahtia autoon niin että rahastuslaukku on ohjaamossa. siinähän voisi joku käydä nappaamassa rahat pois ja poistua nopeasti paikalta sillä aikaa kun kuljettaja on auton toisella puolella matkalaukkua nostamassa.

        No tietenkin ne varkaat ja häiriköt on lähtöisin maakunnista ja kun eivät ole tänne sopeutuneet niin aiheuttavat kaikenlaista harmia.


    • lippu pois

      Kun riuhujat tietävät ettei kukaan puolusta uhria tai tee mitään , väkivalta tulee lisääntymään.
      Ei taida kuskien työolot siitä mukavammiksi muuttua jos tietää että omalla kohdalla tarpeen tullessa on sama tilanne edessä.
      Jos kaikki jatkavat samaa välinpitämättömyyden tilaa lopputuloksena on terroriyhteiskunta, myös kaduilla.

      Suomalaiset ovat pelkurikansaa. Turha pullistella talvisodan saavutuksilla. Nyt elää
      surkimussukupolvi, joka luulee, että kovuutta on olla moukka.

    • pusa

      Laki joukkoliikenteestä: kuljettajalla on oikeus puuttua häiriköintiin, ei velvollisuutta. Useimmilla firmoilla on ohjeistuksena, että kuljettaja ei edes poistu ohjaamosta

    • pölhälänkuski

      Kuljettaja on palkattu kuljettajaksi eikä puutu häiriköintiin millään lailla ettei isännälle tule paha mieli. Näin ainakin pohjolanliikenteellä.

      • kuski joka auttaa

        Kyllähän se näin on että onhan se autettava jos joku apua tarvii mut jos on nysväke pieni hintti niin minkäs teet ja noita kuskeja katselee niin ei niistä suurimmasta osasta ole mihinkään.


      • Tähän on tultu
        kuski joka auttaa kirjoitti:

        Kyllähän se näin on että onhan se autettava jos joku apua tarvii mut jos on nysväke pieni hintti niin minkäs teet ja noita kuskeja katselee niin ei niistä suurimmasta osasta ole mihinkään.

        Ole mihinkään? Eikös se aja sitä dösää ja se ole myös sen duuni. Jos se ois tahtonut tappelemaan se ois varmaan mennyt vartiaksi tai poliisiksi.

        Niin kauan kun HSL:n, työnantajan, matkustajien sekä oikeuslaitoksen tuki tappeluihin väliin menevältä kuljettajalta puuttuu täysin, ei asiat tule muuttumaan.


    • ajaja

      Kuljettaja vain ajaa ei tee mitään muuta. Matkustajat tapelkoot kyydissäni ihan vapaasti ei kiinnosta.

      • häpeä sika

        Olisi hyvä kiinnostaa, jos sivullinen hakkaa sokeaa matkustajaa.


      • ei muuten kiinnosta
        häpeä sika kirjoitti:

        Olisi hyvä kiinnostaa, jos sivullinen hakkaa sokeaa matkustajaa.

        millä tavoin kuljettaja siitä hyötyy?


      • EI KIINNOSTA
        häpeä sika kirjoitti:

        Olisi hyvä kiinnostaa, jos sivullinen hakkaa sokeaa matkustajaa.

        Miksi pitäisi kiinnostaa? Ainoa mikä kiinnostaa on se milloin vuoro loppuu, kaikki muu on yhdentekevää


    • superkuski

      Matkustajat hoitakoot tappelunsa keskenään ei kuulu kuljettajan sekaantua kenenkään tappeluun. Kuljettajan tehtävä ei ole puuttua niihin.

    • ei näitä hävetä

      Onneksi kaikki kuljettajat eivät ole luonnevikaisia ja tunnevammaisia vaan auttavat sokeaa hädässä.
      Psykopaatin sairaudenkuvaan kuuluu empatian puute ja kaiken näkeminen hyötynä itselle.
      Sama luonnevikaisuus näkyy liikennekäyttäytymisenä ja yleensäkin muiden ihmisten kohteluna.
      Tulevaisuudessa siihenkin keksitään lääkitys mutta toistaiseksi saamme kestää näitä aivovammaisia.

      • makustajana ollut

        Ei siihen tarvita luonnevikaisuutta eikä tunnevammaisuutta. Puuttumatta oleminen kuvastaa tervettä itsesuojeluvaistoa. Edelleenkään työnantajat eivät maksa muusta kuin ajamisesta.


    • Paras tapa

      Useimmiten kuitenkin on paras tapa soittaa poliisit paikalle. Suomen laki suojelee kaikkia juoppoja ja narkkareita niin hyvin että sivullinen saa usein tuomion vaikka on yrittänyt vaan auttaa hädässä olevaa.

    • masa headhill

      Olisipa kiva nähdä teistä bussikuskin syyttäjistä niitä henkilöitä, jotka esim. kadulla tosiaan menevät puolustamaan hakkaamisen kohteena olevaa henkilöä. Varsinkin kun hakkaajana on iso nahkaliivinen kaveri, millä ketjuja/kettinkejä roikkuu farkuissa, puukko ja pistooli piilossa...
      Noniin, sitten niitä koviksia esiin-löytyykö?? Niinpä niin...
      I-k-i-n-ä minun kuljettajan uran aikana ole yksikään matkustaja puuttunut linja-auton sisällä minkäänlaiseen pieneenkään järjestyshäiriöön vaikka tapauksia on ollut, joskin ns. pieniä juttuja, mitkä olen osaltaan itse hoitanut omalla tavallani.
      Kyllä täällä jaksetaan uhoilla ja valittaa kuljettajista, mutta tosipaikan tullen ei olla lähimmäisiä auttamassa-eikä sitä bussikuskiakaan jos se apua tarvitsisi!

      • matkaaja

        Ei ole matkustajan velvollisuus puuttua mihinkään häiriöihin linja-autossa.


      • Näin on

        Masa puhuu asiaa.


    • superkuski

      Eikä kuljettajan velvollisuus ole puuttua matkustajien keskinäisiin yhteenottoihin. Tapelkoot vaikka verissä päin. Ei haittaa.

    • BusKuskBusHerger

      Kyllähän se kuljettaja kuljettaa matkustajia bussissa, mutta se kuski ei kuitenkaan ole mikään erotuomari ole, eli jos Karja riehuu, niin kuorma vstaa itse itsestään. Jos kuljettaja olisi sekaantunut tähän sokea pappi juttuun, niin turpiin olisi ensin tullut ja vielä haaste käräjille, jos olisi hampaansa säilyttänyt. Kuskin ei tarvitse omasta karsinasta poistua poistamaan matkustajia, vaan jos ei puhe tehoa, niin paskajalat hoitaa homman.

    • kuljettaja ei muuta

      Just näin busherger. Näin toimitaan emme sekaannu matkustajien tappeluun. Parempi niin matkustajat hoitakoot tappelunsa aivan itse.

    • i tid

      Bussi- tai ratikkakuskin tehtävä on kuljettaa matkustajat aikataulun mukaa.
      Silloin ei myöskään kolaroida, olitpa oikeassa tai väärässä, vaan matkustajat viedään aikataulun mukaan. Kaikki aikataulusta poikkeamiset ovat selittelyjä, joista kuskille ei palkkaa makseta.

      • Aikataulu on ohjeellinen ja pysäkkiä ei saa ohittaa ennen merkittyä aikaa!


    • maisteriäo163

      Väärin i tie ! Kuljettajan tehtävä ei ole viedä aikataulun mukaan ketään. Mut ei voi mitään kun näillä hesalaisilla matkustajilla on älykkyysosamäärä ja kengännumero sama.

    • Yökuski pks

      Bussikuskin tehtävänä on ajaa bussia. Ei toimia nyrkkeilyotteluiden erotuomarina bussissa. Oli kyseessä sitten näkö tai muuten vammaisten väliset kilpailut. HSL:llä on varaa nostaa lippujen hintoja niin luulisi olevan myös varaa palkata järjestyksenvalvojia linjoille joissa tiedetään olevan ongelmia. Poliisille on turha soitella, joskus joutunut soittamaan linjalle poliisia apuun niin parhaimmillaan on partion saanut 15 minuutissa. Useimmiten on partio tullut 30-40minuutin päästä. Tämä kaikki on nykypäivää pääkaupunkiseudulla.

    • Nysse tulee

      Turvaohjaamo on tehty sen vuoski, että kuljettaja on turvassa. Kuljettaja ei ole turvassa, jos poistuu turvaohjaamosta. Turhaan ei kannata turpaan ottaa, turvaohjaamossa pysyy turvassa.

    • hakaaja

      hakaan kaiki niin kuski kun matkustajat

      • Robi3

        Hei vittu tule mun bussin jos uskaltat olen helbin Kuskki vittu jos tappelee mun bussissa vaikka mulla työ loppu muuta saat turpa ihan varmasti ja kunnilla


      • tiedetään kuka olet
        Robi3 kirjoitti:

        Hei vittu tule mun bussin jos uskaltat olen helbin Kuskki vittu jos tappelee mun bussissa vaikka mulla työ loppu muuta saat turpa ihan varmasti ja kunnilla

        Tämä on laiton uhkaus ja siitä pitää ilmoittaa palautteella HSL:llälle ja tehdä tutkintapyyntö poliisille.


      • mine haka kaiki
        Robi3 kirjoitti:

        Hei vittu tule mun bussin jos uskaltat olen helbin Kuskki vittu jos tappelee mun bussissa vaikka mulla työ loppu muuta saat turpa ihan varmasti ja kunnilla

        Misä sine aja helbi kuski? Mine tula sinu busi ja haka kaiki myös sinu kun sinä luule olla kova kuski. Sine uho muta sinu vaimo sano sine olla lepsu.


    • MUKS

      Kyllä se kieltämättä hermoja vaatii.
      Varsinkin kun joutuu hakkaajaa käskemään lyömään lujempaa että valitus loppuu. Joskus lainannut hakkaajalle sorkkarautaa astaloksi millä lopettaa uhrin kitinät.

    • Vaikea lapsuus niih

      Jossain luki että hakkaaja saatiin kiinni??
      Tokkopa tuosta päänsilitystä kummempaa tuomiota täällä empaattisessa sosiaali Suomessa saa.

      • solisatiratitäti

        Hakkausprosessin tapahtuessa täytyy pysähtyä miettimään kokonaisvaltaisesti, mikä kuljetustapahtumassa meni vikaan, että asiakas menetti malttinsa.
        Kuljetusvirtojen ohjailu sekä tuotanto prosessin hallinta vaativat holistisen johtosäännön mukaisen hallintomallin, jossa huomioidaan asiakkaan tarpeet sekä pyritään estämään kuljettajien kulkemistarpeella rikastuminen.


    • Matti Kopra

      Kuskin tehtävä on kuljettaa matkustajia turvallisesti. Matkustajien tehtävä on toissijaisesti puuttua järjestyshäiriöihin soittamalla poliisi, ilmoittamalla häiriökäyttäytyjälle poliisin olevan tulossa. Niin, ja pahoinpitelyn ollessa kyseessä, on jokainen kansalainen voimiensa mukaan velvollinen estämään pahoinpitelyn eli laittoman teon. Ei kait matkustajat kuvittele olevansa lähimmäisen auttamisvelvollisuuden osalta vapaamatkustajia?

      • matkustajia

        Ei ole matkustajien tehtävä puuttua järjestyshäiriöihin eikä missään nimessä kannatakaan tulee vielä itselle turpaan. Jos ei tunne olevansa voimissaan tai muutenkaan niin ei ole mikään pakko mennä estämään yhtään mitään.


    • EVVK

      En minä tarvitse voimia kun katson matkustajien mukiloivan toisiaan. Ei ota mutenkään voimille nähdessäni veren tirskahtavan jonkun onnettoman nenästä. Itse jatkan työskentelyäni normaalisti, ainoastaan radiota voin laittaa hieman kovemmalle ettei tuskanparahdukset häiritse keskittymistäni.
      Muuten ei kiinnosta mitä matkustajat matkustamossa tekevät toisilleen.

    • MUKS

      Mukiloin!

    • ordnung

      Minun bussissani on kuri ja järjestys. Siellä hakkaa ainoastaan kuljettaja jos ei matkustajan naama tai käytös miellytä. Tulee heti turpaan pokalle niin että tukka lähtee. Kakarat ei hypi silmille eikä känniääliöt örvellä.

    • mukava matka

      Silminnäkijänä voin todeta että. Ei tarvinnut minkäänlaista voimaa kuljettajalta, hyvin kesti katsella kun pappi sai pataan. Samoin meitä muita matkustajia ei myöskään tapahtuma suuremmin häirinnyt. Pikemminkin mukava ohjelmanumero, ah niin tylsässä linja-automatkassa.

      • .........

        Silminnäkijä mikset itse mennyt apuun??? Kansalaisvelvollisuuksiin kuuluu auttaa hädän alaista


      • joku toinen
        ......... kirjoitti:

        Silminnäkijä mikset itse mennyt apuun??? Kansalaisvelvollisuuksiin kuuluu auttaa hädän alaista

        minulle ei ainakaan makseta palkkaa järjestyksenvalvojan toimista joten ei paljon kiinnosta.


      • aapuaa
        joku toinen kirjoitti:

        minulle ei ainakaan makseta palkkaa järjestyksenvalvojan toimista joten ei paljon kiinnosta.

        Miksi silminnäkijän olisi pitänyt mennä apuun? Vanha totuus pätee tässäkin asiassa. Älä ryhdy mihinkään ettei kukaan ryhtyisi kehenkään.

        Palkatkoon HSL järjestyksenvalvojia busseihin, voisivat samalla pitää huolen liputtomista ja muista pummilla matkustavista.


      • Aina liputon
        aapuaa kirjoitti:

        Miksi silminnäkijän olisi pitänyt mennä apuun? Vanha totuus pätee tässäkin asiassa. Älä ryhdy mihinkään ettei kukaan ryhtyisi kehenkään.

        Palkatkoon HSL järjestyksenvalvojia busseihin, voisivat samalla pitää huolen liputtomista ja muista pummilla matkustavista.

        Ei HSL:n tarkastajia bussilla matkustavat hylkiöt kiinnosta. Metrossa ne pyörii saa kuulemma paremmin liputtomia kiinni...


      • .....
        aapuaa kirjoitti:

        Miksi silminnäkijän olisi pitänyt mennä apuun? Vanha totuus pätee tässäkin asiassa. Älä ryhdy mihinkään ettei kukaan ryhtyisi kehenkään.

        Palkatkoon HSL järjestyksenvalvojia busseihin, voisivat samalla pitää huolen liputtomista ja muista pummilla matkustavista.

        Niin miksei silminäkijää uhkailla,haukuta ja syyllistetä siitä ettei mennyt apuun ainoastaan kuljettaja? Kummallakin on kansalaisvelvollisuus auttaa hädänalaista ja em tapausta voi verrata heitteille jättöön josta muistaakseni max 1 vuosi ehdotonta.


    • hedarihillin matti

      onhan surkeita kuskeja nykyään,voivoi pojat.asenne on aivan kateissa,miksi ette hae muuta duunia jos ei kiinnosta muu kuin se koska pääsee himaan.

    • Rikosylikomissaario

      Kansalaisvelvollisuus on auttaa hädässä, mutta se tarkoittaa onnettomuutta ja näiden uhrien auttamista. Pahoinpitelyt ja tappelut ovat oma lukunsa ja niihin ei kannata sekaantua lainkaan, ettei itse joudu syytetyksi pahoinpitelysta tai kuolemantuoottamuksesta. Siviilissä on kiva ajaa hummelilla, kun sekaantuu tappeluihin voi perseensä voidella tummelilla. Valitse itse!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe