onko hyvä

opiskelijapoika

33

3604

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulen vaan

      Hyrpiti, hyrrrr. Ei voi olla hyvä kun on pelkkä sekasikiö metsä- ja tienlaitapyöristä.

    • Alkup. Maantiepyöräi

      Pomppukeppihybridi on aivan /C:stä. Koita nyt löytää joku edes vähän tolkullinen polkupyörä tai osta sitten se Konan Dew.

      • åke

        pomppukeppi ja pomppukeppi....

        tuohan on lukittava


    • On ja ei ole. Aattelitko vielä kolmannen ketjun aloittaa ennen pyörän ostamista?

      Vai onko tarkoituksena vain saada kiistelyä aikaan, mikä kyllä helposti onnistuu tällä palstalla jos aiheena on hybridi.

      • Nää on niin näitä

        Ei ole hyvä. 13,8 kg on hyvä paino ankkurille.


    • opiskelijapoika

      Jos tilaan tuon meridan xxl:stä kotiin, niin mitä työkaluja tarvitsen että saan etupyörän, ohjaustangon ja polkimet kiinni?

      • jelppiä

        kuusiokoloavain jolla satula ja ohjaustanko kiinni jakoavaimella rengas ja polkimet.

        et voi tyriä


      • Alkup. Maantiepyöräi
        jelppiä kirjoitti:

        kuusiokoloavain jolla satula ja ohjaustanko kiinni jakoavaimella rengas ja polkimet.

        et voi tyriä

        Jakoavaimella voi aina tyriä! Kiintoavain sarja on hyvä olla olemassa.

        Tulevatko työkalut mukana? Evansilta tilattaessa on esimerkiksi tullut mukana tarvittavat työkalut. XXL:stä en tiedä.


      • opiskelijapoika
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Jakoavaimella voi aina tyriä! Kiintoavain sarja on hyvä olla olemassa.

        Tulevatko työkalut mukana? Evansilta tilattaessa on esimerkiksi tullut mukana tarvittavat työkalut. XXL:stä en tiedä.

        Ei tule mukana. Onko polkimet helppo laittaa kiinni jakoavaimella?


      • opiskelijapoika kirjoitti:

        Ei tule mukana. Onko polkimet helppo laittaa kiinni jakoavaimella?

        Jos tuollaista pitää kysyä, on ihan oman turvallisuutesi vuoksi parempi, ettet itse ala pyörää laittamaan ajokuntoon. Osta valmiiksi ajokuntoinen (luovutushuollettu) pyörä. Tosin kysymyksistäsi, niiden laadusta (miten käytän jakoavainta) ja määrästä( jo toinen ketju samasta aiheesta) näkee ettet mitään pyörää ole ostamassa. Kunhan vaan lämpimikses lätiset.

        Polkimet kannattaa asentaa poljinavaimella, tosin 15mm kiintoavain käy myös mutta siinä ei ole yhtä paljon vääntövartta. Seuraavaksi varmaankin kysyt mikä on poljinavain

        http://www.motonet.fi/fi/tuote/380901/Polkupyoran--Poljinavain---15mm


      • jelppiä
        alkup.tuna kirjoitti:

        Jos tuollaista pitää kysyä, on ihan oman turvallisuutesi vuoksi parempi, ettet itse ala pyörää laittamaan ajokuntoon. Osta valmiiksi ajokuntoinen (luovutushuollettu) pyörä. Tosin kysymyksistäsi, niiden laadusta (miten käytän jakoavainta) ja määrästä( jo toinen ketju samasta aiheesta) näkee ettet mitään pyörää ole ostamassa. Kunhan vaan lämpimikses lätiset.

        Polkimet kannattaa asentaa poljinavaimella, tosin 15mm kiintoavain käy myös mutta siinä ei ole yhtä paljon vääntövartta. Seuraavaksi varmaankin kysyt mikä on poljinavain

        http://www.motonet.fi/fi/tuote/380901/Polkupyoran--Poljinavain---15mm

        höpöhöpö. jakoavain käy oikein hyvin.


      • Akup. Maantiepyöräi
        jelppiä kirjoitti:

        höpöhöpö. jakoavain käy oikein hyvin.

        Jakari käy, mutta on kyllä helppo tapa pistää mutteri (tässä tapauksessa poljin) pyöreäksi. Kun kiinität polkimia, pitää ymmärtää, että kierteet ovat eri puolella eri suuntaan.

        Toisaalta tuollaisella pomppukeppihybridillä ei ole mitään väliä, joten sillä voi ihan hyvin harjoitella jakarillakin. Sitten tietää, miksi työhön kannattaa käyttää oikeita työkaluja.

        XXL:ssä on muuten aika hyvä valikoima Pro:n työkaluja. Itse näyttävät käyttävän huollossa Parktool:ia.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        alkup.tuna kirjoitti:

        Jos tuollaista pitää kysyä, on ihan oman turvallisuutesi vuoksi parempi, ettet itse ala pyörää laittamaan ajokuntoon. Osta valmiiksi ajokuntoinen (luovutushuollettu) pyörä. Tosin kysymyksistäsi, niiden laadusta (miten käytän jakoavainta) ja määrästä( jo toinen ketju samasta aiheesta) näkee ettet mitään pyörää ole ostamassa. Kunhan vaan lämpimikses lätiset.

        Polkimet kannattaa asentaa poljinavaimella, tosin 15mm kiintoavain käy myös mutta siinä ei ole yhtä paljon vääntövartta. Seuraavaksi varmaankin kysyt mikä on poljinavain

        http://www.motonet.fi/fi/tuote/380901/Polkupyoran--Poljinavain---15mm

        Motonetillä on hyvä valikoima Parktoolin työkaluja. Ne ovat vähän kalliimpia kuin ihan halvimmat, mutta kestävätkin sitten paremmin. Mitään hipoja ne eivät kuitenkaan ole.


      • åke
        Akup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Jakari käy, mutta on kyllä helppo tapa pistää mutteri (tässä tapauksessa poljin) pyöreäksi. Kun kiinität polkimia, pitää ymmärtää, että kierteet ovat eri puolella eri suuntaan.

        Toisaalta tuollaisella pomppukeppihybridillä ei ole mitään väliä, joten sillä voi ihan hyvin harjoitella jakarillakin. Sitten tietää, miksi työhön kannattaa käyttää oikeita työkaluja.

        XXL:ssä on muuten aika hyvä valikoima Pro:n työkaluja. Itse näyttävät käyttävän huollossa Parktool:ia.

        mitäs jos hän ostaa siihen käytetyn teräshaarukan, onko pyörä silloinkin vielä turha pomppukeppihybridi?


      • åke kirjoitti:

        mitäs jos hän ostaa siihen käytetyn teräshaarukan, onko pyörä silloinkin vielä turha pomppukeppihybridi?

        Sinun olisi nyt aika vähän rauhoittua.

        Ei käy noin helposti. Sen pitää mieluiten olla erikoispitkä, joustohaarukan tilalle asennettavaksi tarkoitettu haarukka. Jos haarukka on liian lyhyt, pyörän kulmat menevät sekaisin.

        Tuollaista hommaa ei kannata missään tapauksessa suositella henkilölle, jonka täytyy kysyä polkimien asentamisesta. Paljon parempi ostaa suoraan oikeanlainen pyörä.


      • åke
        lz127 kirjoitti:

        Sinun olisi nyt aika vähän rauhoittua.

        Ei käy noin helposti. Sen pitää mieluiten olla erikoispitkä, joustohaarukan tilalle asennettavaksi tarkoitettu haarukka. Jos haarukka on liian lyhyt, pyörän kulmat menevät sekaisin.

        Tuollaista hommaa ei kannata missään tapauksessa suositella henkilölle, jonka täytyy kysyä polkimien asentamisesta. Paljon parempi ostaa suoraan oikeanlainen pyörä.

        olenko jossain sanonut että tämä kyseinen ostaja olisi hankkimassa käytetyn etuhaarukan?


      • åke kirjoitti:

        olenko jossain sanonut että tämä kyseinen ostaja olisi hankkimassa käytetyn etuhaarukan?

        Eli tarkoituksenasi oli vain sekoittaa. Parempi, ettet kommentoi tähän ketjuun enää mitään.


      • jelppiä kirjoitti:

        höpöhöpö. jakoavain käy oikein hyvin.

        Juu, käyhän se mutta kannattaako, kun noin "kädetön" asentaja kyseessä. Ei sitä jakaria viitsi osaavakaan kaveri säädellä. Paljon helpompi ottaa säätämättä sopiva työkalu ja hoitaa homma.


    • opiskelijapoika

      On minulla kiintoavain, saako sillä myös eturenkaan kiinni? vai mikä työkalu siihen taas tarvitaan?

      • Rengas on siis vain se kuminen osa. Renkaan, vanteen, puolien ja navan muodostamaa kokonaisuutta kutsutaan polkupyörien yhteydesä kiekoksi.

        Kiekot ovat tuossa kiinni pikalinkuilla, eli niiden asennukseen ei tarvitse työkaluja.


      • Yhä edelleen!

        "Jos tuollaista pitää kysyä, on ihan oman turvallisuutesi vuoksi parempi, ettet itse ala pyörää laittamaan ajokuntoon. Osta valmiiksi ajokuntoinen (luovutushuollettu) pyörä"


      • opiskelijapoika
        alkup.tuna kirjoitti:

        Yhä edelleen!

        "Jos tuollaista pitää kysyä, on ihan oman turvallisuutesi vuoksi parempi, ettet itse ala pyörää laittamaan ajokuntoon. Osta valmiiksi ajokuntoinen (luovutushuollettu) pyörä"

        Pyörä on jo tulossa postissa. Sanoivat että polkimet, tanko ja eturengas ovat helppo asentaa paikoilleen, joten uskoin heitä.

        Ei kai vaan huijanneet minua?!?


      • opiskelijapoika kirjoitti:

        Pyörä on jo tulossa postissa. Sanoivat että polkimet, tanko ja eturengas ovat helppo asentaa paikoilleen, joten uskoin heitä.

        Ei kai vaan huijanneet minua?!?

        Onhan ne helppo laittaa jos tietää mitä (ja millä) tekee. Hankalampaa on säätää vaihteisto ja jarrut kohdalleen. Veikkaan että ne on vähän sinnepäin suoraan paketista nostetussa pyörässä. Samoin napojen kireydet voi olla hiukan pielessä, halpis kuitenkin kyseessä joten koontiin ei liikaa aikaa tuhlata.

        Toivotaan että olen väärässä.


      • opiskelipoika
        alkup.tuna kirjoitti:

        Onhan ne helppo laittaa jos tietää mitä (ja millä) tekee. Hankalampaa on säätää vaihteisto ja jarrut kohdalleen. Veikkaan että ne on vähän sinnepäin suoraan paketista nostetussa pyörässä. Samoin napojen kireydet voi olla hiukan pielessä, halpis kuitenkin kyseessä joten koontiin ei liikaa aikaa tuhlata.

        Toivotaan että olen väärässä.

        Jep, takajarru ei toimi ja hankaa vannetta. Vaikka sanoivat että tarkastavat kaikki toiminnot ja säätävät ennen lähetystä jos pyörä maksaa yli 300.


    • Ostamassa pyö

      Minäkin olen ostamassa pyörää ja hybridiä. Onko tämä kona dew sitten paras jos hintana saisi olla 300-600? Onko se merkittävästi parempi kuin tuo merida?

      • Ammattilainen.

        Ei ole merkittävästi parempi. Ei ole merkittävää eroa tuon hintaluokan pyörissä.


      • trgfdgfd

      • Alkup. Maantiepyöräi
        trgfdgfd kirjoitti:

        Jos tämä on sopivan kokoinen sinulle ja etsit nimenomaan hybridiä niin käy hakemassa pois. Menee tosin jonkin verran yli budjetin. Jälkimmäinen ei mene juurikaan yli.

        http://www.suomenurheilupyora.fi/tuote/15/34/crescent-zetta-vm2013

        http://www.suomenurheilupyora.fi/tuote/15/64/tunturi-rx700-vm2013

        Kannattaa katsella myös muista pyöräilyliikkeistä edellisten vuosien malleja.

        Monkä vuoksi hollantilaiset laittavat tuollaiseen pyörään A-Shimanoa? Olisi edes 2X00-sarjasta, joka on pykälän Soraa huonolaatuisempi. Pisteet tuossa ruotsalaisille.


      • refdsfds
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Monkä vuoksi hollantilaiset laittavat tuollaiseen pyörään A-Shimanoa? Olisi edes 2X00-sarjasta, joka on pykälän Soraa huonolaatuisempi. Pisteet tuossa ruotsalaisille.

        Miksi ei laittaisi?


    • refdsfdsfds

      Suosittelen, että odotat kesän loppuun ja ostat jonkun 800-900 euron hieman paremman hybridin tarjoushintaan. Siis jos löytyy vielä kokoja. Tosin jos pyörä tulee pelkästään kesäksi ja asfaltille niin maantiepyörääkin kannattaa katsella. Cyclocross taas on hyvä pyörä ympäri vuoden, mutta hinnat ovat usein aika suolaisia, eivätkä tunnu tulevan kovinkaan hyvin alas edes uusien mallien tullessa ulos. Tai ainakin menevät heti kun hinta tulee alas.

      Itse ostin viime syksynä 800 euron hybridin 500 eurolla ja olen ollut tyytyväinen.

    • jelppiä

      Tuosta

      http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/hybridipyorat/dbs-dbs-logic-k650-miesten-hybridipyora/p/1096852_1_style

      • Ostamassa pyö

        Onko tuo parempi kuin tuo merida?


      • åke
        Ostamassa pyö kirjoitti:

        Onko tuo parempi kuin tuo merida?

        ei ole.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe