Voisiko joku selventää

mikä vika??!!

Ostin ekan koneeni ja se on pöytämallinen Hp ja Windows 8.
Nyt ihmettelen, kun olen kuullut vain ja ainoastaan negatiivista palautetta tästä W8 järjestelmästä, niin kavereilta (et kai vain ostanu kasia) kuin monesta muusta tahosta kuinka huono tämä kasi on. Olen siis nyt opetellut konetta jo hyvän aikaa ja mitään ongelmaa ei ole ollut ja kaikki toimii virheettä. Mitään vaikeaa ei ole kohdalleni sattunut ja osaan käyttää tätä hyvin vaikka teen melko vaikeitakin juttuja näin aloittelijana. Siksi kiinnostaa ja haluaisin tietää mitä suurta eroa tuohon paljon kehuttuun seiskaan nyt sitten on??? Olenko menettänyt jotain olennaista tai suurta kun en ostanut seiska versiota? Miksi tätät haukutaan!!!

11

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Windows 7 versiossa on parempi käyttöliittymä pc käyttöön. Eli tavallinen työpöytä ilman tiilikäyttöliittymää.

      Toki Windows 8.1 on työpöytänäkymä mytta siitä ei voi poistaa kokonaan tuota tiilikäyttöliittymää.

    • lkjhg

      Win 8 tai onko sinulla Win 8.1 on aivan ok käyttöjärjestelmä.

      Nämä kaverit tai monet muut tahot eivät luultavasti ole itse edes kokeilleet Win kasia.
      Jos olet itse oppinut käyttämään sitä ja kaikki toimii, niin unohda kaikki muut haukkumiset.

      • kokeiltu on

        "Nämä kaverit tai monet muut tahot eivät luultavasti ole itse edes kokeilleet Win kasia."

        Taitaa olla tyypillinen puolustelu, vailla mitään.


      • lkjhg
        kokeiltu on kirjoitti:

        "Nämä kaverit tai monet muut tahot eivät luultavasti ole itse edes kokeilleet Win kasia."

        Taitaa olla tyypillinen puolustelu, vailla mitään.

        Jos olet kokeillut Win kasia, niin mitä ongelmia kohtasit?


    • Hyvä homma.

      Et ole menettänyt vaan saanut paljon enemmän ja parempana kuin seiskassa koskaan.
      Hyvä että et uskonut huhupuheita vaan rohkeasti opettelit uuden käyttöjärjestelmän käytön, et pelkää oppia siis uutta.

    • Se asian pointti taitaa olla tottumiskysymys.
      Jos konetta ikinä käyttämättömälle annetaan vaikka UNIX tekstipohjaisena oppii se sitä käyttämään ja alkaa ihmettelee, että mikä niin vaikeaa tässä on Windowsiin verrattuna, eikä sitä taas osaisi käyttää yhtään.

      Jos taas vuosia(kymmeniä?) yhdenlaista systeemiä käyttäneelle annetaan uutta, ei sen omaksuminen ja vanhoista tavoista eroon pääseminen olekaan niin helppoa.

      Kasissa on Seiskaan verrattuna esim. vaihdeltu paljon typerämmäksi ja piiloteltu monien asetuksien paikkoja, osan toiminnoista joutuu suorittamaan tekstikomentoina, ylimääräinen käyttöliittymä, pikkuhiljaa pakkosiirtyminen Microsoftin verkkoasiakkaaksi yms. Tuskinpa nuo mitään sanoo ja mitään suurtakaan merkitystä jollekin peruskäyttäjälle on, mutta monille on.

      • 0y89uit

        Joitain asetuksia on tosiaan aavituksen hankalassa paikassa (esim käyttäjätilit), mutta mikään niistä ei ainakaan minun käytössäni ole sellainen, mitä pitäisi jatkuvasti roplata. Riittää, kun kerran pistää ne kuntoon, sitten vaan käyttää konetta.


      • 0y89uit kirjoitti:

        Joitain asetuksia on tosiaan aavituksen hankalassa paikassa (esim käyttäjätilit), mutta mikään niistä ei ainakaan minun käytössäni ole sellainen, mitä pitäisi jatkuvasti roplata. Riittää, kun kerran pistää ne kuntoon, sitten vaan käyttää konetta.

        Joo ei ne mitään jokapäiväistä viilausta tarvitsevia tosiaan ollut, että sinällään ei olisi ollut ongelmallista sekään, että laittaisi ne kerralla komentorivillä kuntoon.
        Silti MS:n logiikka puistattaa enemmän kuin tuo itse konkreettinen asia. "Helppokäyttöisyyden" nimissä piilotetaan asetuksia ja vaihdellaan niiden paikkoja.

        Sitten se pikkuhiljaa tuleva pilvipalveluiden pakkosyöttö. Läppäri ei ainakaan sammunut kunnolla vaikka sitä kuinka Windowsin puolelta sammuttelisi. (Enpä pöytäkoneessa ole W8 testannut enkä testaa) Ei, en halua illuusiota, että koneeni käynnistyy 10 sekunnissa. Jos haluan sammuttaa sen, niin haluan kanssa sammuttaa sen. Hibernatet ja muut erikseen.

        MS:n logiikka W8 tehdessä on tosiaan mennyt siihen, että tehdään viihdekäyttis perusperoille ja sellaista en halua. Ainut syy miksi, pääkoneessa nyt on käytössä ylipäätään Windows 7 on pelit. Jahka niiden toimivuus tosissaan rupee olemaan Linux- puolella taattu, niin ei tule Windowsia ikävä.


    • näin näkisin..

      "Olen siis nyt opetellut konetta jo hyvän aikaa"

      Ihmisiä ei kiinnosta opetella mistä samat toiminnot suoritetaan kuin edellisessä käyttiksessä. Halutaan että ne on siellä mistä edellisessäkin. Siksi win8 on huono.

    • Ålä jauha peetä

      8.1 on paras ikinä. On ollut vistaa,seiskaa xp.tä,jäävät 100% hopealle.

    • 0y89uit

      Kasi on hyvä, varsinkin kaikkien uusimpien päivitysten jälkeen. Ei ole tullut seiskaa ikävä. Käytössä tehokas pöytäkone 24-tuuman 1920x1200 näytöllä. Käytän sitä tiilipuolta lähinnä käynnistävalikkona, hoitaa hommansa näppärästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe