Oireet, Apua

mimmi

Hei,

Olen kahminut netistä tietoa kilpirauhasen vajaatoiminnasta, koska luulen että olen sitä sairastanut jo vuosia tietämättäni. Nyt vasta kun alkaa olla ja tulla sellaisia oireita joiden kanssa ei enää pärjää ja on alkanut epäilyttää että terveys reistaa, minun käskettiin mennä verikokeeseen.
Hiukset ovat ohentuneet hirveän paljon, minulla on aivan korppukuiva iho sekä palelen lähestulkoon aina. Väsymys on toisinaan aivan käsittämätön eikä saa jotain pikkuasiaakaan millään hoidettua. Painoa on tullut 20kiloa noin kahdessa vuodessa ja se ei ole tullut syömällä, olen aktiivinen liikkuja ja nyt tuskailen tämänkin ongelman kanssa.en saa painoa putoamaan millään enkä juuri hikeäkään pintaan vaikka kuinka yritän rääkätä itseäni. Uusin ongelma on pari kuukautta sitten kipeytyneet sorminivelet sekä ranteet. Ne särkevät yötäpäivää eikä niihin oikein mikään tehoa. omega-3 ja d vitamiini sekä burana pitävät kivun juuri ja juuri siedettävänä. Kilpparista on oireita olemassa pitkä lista ja minulla on niistä lähestulkoon kaikki paitsi vielä en tunnusta masentuneeni.
Lääkäri, joka määräsi verikokeeseen pyynnöstäni ( terveyskeskus) sanoi, että jos arvot osoittautuvat olevan viitearvojen rajoissa niin olen aivan kunnossa eikä tarvitse lääkitystä aloittaa. Kysyin sitten että etkää siis piittaa potilaan oireista tuon taivaallista? Hän vastasi jotta sitten täytyy vain lähteä tutkimaan muita mahdollisia sairauksia mistä oireeni voisi johtua.
Nyt menen viikon päästä siihen verikokeeseen ja jännittää miten käy. Luettuani kylläkin näitä palstoja, ensimmäinen huomioni on se, että eipä monellakaan ole ollut arvoissa vikaa ja silti sairastaa tautia.
Toivoisin että tästä ei tule pitkää taistelua, sillä haluan elämäni ja hyvän vointini takaisin.
Onko teillä muilla ollut nivelten kanssa mitään ongelmia? niistä harvemmin kukaan on valittanut.

27

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nivelvaivat

      on kans näitä kilpparin aiheuttamia oireita. Sanottiiha siulle että verikoe on otettava ennen kymmentä aamulla, etkä saa juoda kahvia etkä polttaa tupakkaa ennen koetta.

      • ::::::::::::::::::::

        Ei kahvinjuontia tai syöntiä ole kielletty. Uskokaa jo tämä, ei todellakaan tarvi kilpparikokeisiin mennä syömättä ja juomatta. Ainoa mitä on, niin kilpparilääkettä ei saa ottaa ja kokeet otettava ennen aamukymmentä.

        Endo ja labra on tämän vahvistanut, että syömisellä ja juomisella ei ole merkitystä kilpparikokeissa.


      • ;+;+;
        :::::::::::::::::::: kirjoitti:

        Ei kahvinjuontia tai syöntiä ole kielletty. Uskokaa jo tämä, ei todellakaan tarvi kilpparikokeisiin mennä syömättä ja juomatta. Ainoa mitä on, niin kilpparilääkettä ei saa ottaa ja kokeet otettava ennen aamukymmentä.

        Endo ja labra on tämän vahvistanut, että syömisellä ja juomisella ei ole merkitystä kilpparikokeissa.

        Syödä saa ja juoda muuta kuin kahvia eikä tupakkaa saa polttaa ennen koetta. Nämä on yhtälailla lääkärin ja labran ohjeita.


      • ::::::::::::::::::::
        ;+;+; kirjoitti:

        Syödä saa ja juoda muuta kuin kahvia eikä tupakkaa saa polttaa ennen koetta. Nämä on yhtälailla lääkärin ja labran ohjeita.

        No minulta ei kyllä kielletty kumpaakaan, sillä lääkärin mukaan ne ei vaikuta. Olen ollut juomatta ja syömättä ja kahvin juoneena, niin ei ole ainakaan minulla ollut mitään eroa tuloksissa.


      • Osoitus
        :::::::::::::::::::: kirjoitti:

        Ei kahvinjuontia tai syöntiä ole kielletty. Uskokaa jo tämä, ei todellakaan tarvi kilpparikokeisiin mennä syömättä ja juomatta. Ainoa mitä on, niin kilpparilääkettä ei saa ottaa ja kokeet otettava ennen aamukymmentä.

        Endo ja labra on tämän vahvistanut, että syömisellä ja juomisella ei ole merkitystä kilpparikokeissa.

        Minulle sanottiin että voi syödä aamulla ennen kokeita. Tein niin ja tulos oli th 4,4.
        Seuraavalla kerralla olin syömättä ja th 3,7 ja sitten seuraavalla kerralla 3,8.
        Mielestäni tämä osoitti että kahvilla oli merkitys. Siis ensimmäisellä kerralla join vain kahvia ja muina kertoina en. Ruokaa en syönyt


      • hag
        Osoitus kirjoitti:

        Minulle sanottiin että voi syödä aamulla ennen kokeita. Tein niin ja tulos oli th 4,4.
        Seuraavalla kerralla olin syömättä ja th 3,7 ja sitten seuraavalla kerralla 3,8.
        Mielestäni tämä osoitti että kahvilla oli merkitys. Siis ensimmäisellä kerralla join vain kahvia ja muina kertoina en. Ruokaa en syönyt

        Joo, muutama päivä ilman kahvia ja sulla on terveen tsh vai kuinka?


    • 789+111

      Osalla kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavista on lihas- ja/tai nivelkipuja.

      Jos kilpirauhaskokeistasi T4-v on lähellä viitteen alarajaa tai alapuolella eikä lääkäri anna koelääkitystä, hakeudu yksityiselle endokrinologille tai sisätautilääkärille, vaikka TSH olisi normaali. Jos otettiin vain TSH, lääkäri on ammattitaidoton.

      Toivottavasti saat jonkun selvän oireittesi aiheuttajasta. Hypotyreoosi ei ole kiva diagnoosi, mutta lääkittynä parempi kuin hoitamatta.

    • mimmi

      Ärsyttävän kauan joutuu odottamaan että pääsee verikokeeseen, muiden oireiden kanssa pärjää mutta nivelvaivat vie hermot! Verikokeen ajanvarauksesta annettiin minulle aika 9:30 ja netistä olenkin lukenut että se koe pitää tehdä noin aikaisin ja juuri heränneenä mieluiten koska arvot muuttuvat mitä kauemmin on ollut ylhäällä tai töissä. En yhtään tiedä millaisen kokeen on mulle laittanut, mutta jos selviää ettei se ole riittävä, vaadin uudet. Minulla on sitten verikokeesta viikonpäähän aika sisätautilääkärille yksityisellä puolella. Olen kuunnellut sukulaisteni taistelua terveyskeskuslääkärien kanssa tästä samasta vaivasta ja he sanoivat että ei kannata samaan taistoon ryhtyä vaan heti yksityiselle puolelle. Lähimmälle erikoislääkärille on vuoden jono mutta ajattelin nyt ensin katsoa mitä seuraa sen jälkeen kun verikoe on tehty. Jos tarve vaatii niin soitan koko suomen ympäriinsä mistä löytyy sitten lyhin jono.

      • 789-111

        Nuku kunnon yöunet ennen koetta. Muista kertoa sukurasituksesta lääkärille ja kirjaa oireet paperille. Lääkäri johtaa puhetta ja aika voi mennä niin nopeasti, ettet ehdi kertoa kaikista oireista. Jännitykseltä ne voi unohtuakin.:)

        Kilpirauhasen vasta-ainekokeella TPOAb saa tietoa autoimmuunitulehduksesta. Se ennakoi vajista, vaikka TSH ja T4-v olisivat vielä viitteissä. Kohonneet arvot lisäävät mahdollisuutta saada koeläkitys, jos muuta selitystä oireille ei löydy.


    • ihra pois.

      Kilpirauhasen vajaatoiminta melko pirullinen juttu. Itselläni todettiin 5-6 vuotta sitten lääkitykseksi tuli Thyroxin 25 mikrog, säännöllisesti käytänyt verikokeita otettu aika ajoin ( terveyskeskus) ja heidän vastaus aina sama, arvot mahtuu viitearvovoihin, eli kaikki kunnossa. Kuitenkin viimeaikoina paino noussut selvästi, ikävää kun rasva kertynyt vyötärölle, ylävatsalle alueelle jossa ihra vaarallisinta. Teen pitkiä kävelylenkkejä lähes päivittäin muuta liikuntaa, pyrin syömään kevyesti, mutta paino ei putoa, pikemminkin hieman nousee. On vetämätön olo, kuiva iho ym ym. Tuntuu jotta terveyskeskussesa ongelmaani vähätellään, eivät tee lähetettä erikoislääkärille keskussair. Yksityispuoli kai ainoa pelastus. PS: on t3 hormooni jota julkisella puolella ei edes juuri tutkita. Sellaista hyvinvointia !

      • ®»®

        Vaikuttaa, että olet alihoidettu ja nostovaraa Thyroxinissa on. Mitkä oli viime koetulokset?

        Useimmat lääkityt voivat hyvin, kun T4-v on viitteiden ylimmässä kolmanneksessa. TSH:n optimi on 1 (1-2). Se saa kuitenkin painua viitteiden alapuolelle, jos oireettomuus ja lääkärin kliiniset tutkimukset vastaanotolla todistavat annostuksen olevan sopiva.

        Mene yksityiselle endokrinologille tai nosta varovasti annostusta, jos sinulla on muitakin vajiksen oireita kuin ongelmat painonhallinnassa.

        T3-v-kokeen voi käsittääkseni otattaa yksityisessä labrassa ilman lähetettä, mutta niin ei saa kelakorvausta.


      • ®»®

        25mikrog on niin pieni annos, että se riittää hybin harvalle. Thyroxinin tuoteselosteessa sanotaan alkuannostuksen yleensä olevan. 0,05mg ja hoitotason 0,1-0,15mg.


      • Julk. luottamus

        Tosiaan yksityispuoli on ainoa. Kysy alueeltasi endokrinologia tai kilpirauhassairauksiin perehtynytä sisät. el. Kuten olet kokenut, arvauskeskus ei välitä asiakkaan oireista ja voinnista, vaan tuijottaa viitearvoja.

        Julkisella puolella minulla on mitattu pelkkä TSH, yksityisellä kaikki. Siinä on merkittävä ero.


    • mimmi

      mimmi kävi terveyskeskuksen labrassa nyt sitten kilppariverikokeessa ja heti kun tulokset tulivat , mulle soitettiin ja pyydettiin tulemaan lääkärille. Menin ja sain kuulla että T4v ja TSH ovat molemmat n. 11. Tuo ensimmäinen pitäisi lääkärin mukaan saada hilattua lähemmäs 19 ja tuo toinen jonnekin kakkosen kieppeille. Lääkkeet sain ja annostusta nostetaan vähitellen kuukauden kuluessa ja sit uudet verikokeet.
      Olen vasta 3 päivää syönyt thyroxinia 25mikrog tablettia 1 kpl aamuisin ja nyt jo on väsymys tiessään. Ihmeellistä. Ajattelin että mä vaan luulen niin mutta kyllä se pitää paikkansa, en ole nyt ollut päivisin silmät ristissä vaan energisempi.Lääkäri kyllä lupasikin että oloni varmasti alkaa kohentua.

      Nyt mieltä kaihertaa että pitäisikö ottaa kuitenkin vielä laajenpi verikoe yksityisellä vai riittääkö tämä? Olen lukenut että T3v olisi ehkä kaikkein tärkein verikoe ja pitäisi ottaa mutta ei ne nyt sitä ainakaan arvauskeskuksessa ottaneet.

      • ..................

        Jos TSH:ta, T4V:tä ja oireita seuraamalla saat lääkityksen kohdalleen (eli myös oireet pois) et välttämättä tarvitse T3V:tä. Lääkärisi suunnitelma kuulostaa ihan ok:lta, paitsi että esim. lääkittyjen TSH:n tähtääminen johonkin tiettyyn lukemaan ja samalla oireiden poistaminen voi olla helpommin sanottu kuin tehty (toisilla lääkitys laskee TSH:n hyvin tehokaasti jo ennen kuin vars. kilpparihormonit nousee riittävästi ja oireet poistuu) ja itse kullakin on ne yksilölliset hyvät arvot jossain viiterajan sisällä (ja joskus vähän ulkopuolellakin). Kokeilemalla sen joka tapauksessa näkee miten Sulla lääkitys pelittää.


    • Vajaa rouva

      Mimmi hienoa että sait vihdoinkin lääkityksen! Annoksesi on sopiva aloitusannos, mutta ei kyllä riitä kuin ihan aloitukseen. Mikä oli lääkärin nostosuunnitelma?

      TSH useimmille sopii arvo noin 1, mutta saa olla korkeampi tai matalampi, kunhan olo on hyvä. Mistä lääkärisi on tempaissut numeron 2? Ei ainakaan mistään oppikirjasta tai artikkelista vaan ilmeisesti omasta päästään.

      T3V ei kannata mitata vielä, mutta joskus myöhemmin se kannattaa tarkistaa. Sen sijaan vasta-aineet TPOab kannattaisi mitata jo nyt.

    • mimmi

      Hei!
      Kyllä tämä tosiaan on vasta aloitusannos tyroksia ja se on vaikuttanut lähinnä energisyyteen. Isoja ongelmia mulla on edelleen aineenvaihdunnan kanssa nyt varsinkin kun on näin kuuma. Kädet ja jalat ja naama on ku limput ja lisäksi sormia kiusaa nivelvaivat. Minä menin lopulta yksityiselle vielä, koska terveyskeskuksessa pitivät mahdottomana sitä että tähän voisi liittyä nivelongelmat, meinasivat tehdä lähetteen reumatologille. Sanoin että minä haluan ensin tutkia tämän kilpirauhasasian kunnolla. Yksityinen erikoislääkäri sitten sanoi, että nivelet todella voivat kipeytyä ja toisilla pahoinkin. Minulle määräsi myös laajemmat verikokeet joissa oli mm tämä TPOab.

      Terveyskeskuksessa lääkäri varmaan veti vain jostain hatusta kun kyselin, että mihin ne pitäisi saada ne mun TSH ja T4V arvot. ei se ainakaan mistään niitä sillä hetkellä lukenut. Tyroksiinin kirjoitti mulle niin, että ekat 2 viikkoa 1kpl 25 mikrog pilleri aamuisin ja sitten seuraavat 2 viikkoa 2 pilleriä ja sittenseuraavat 2 viikkoa 3 pilleriä. Sitten on verikoe ja sitten sen jälkeen siirtyisin tyroksin 0,1mg 1 tabletti kerran päivässä syteemiin.

      Tämä erikoislääkäri kylläkin sanoi että hän katsoo sen annostuksen uudelleen näiden määräämiensä verikokeiden tulosten jälkeen.

      Nyt kun mulla on jotain toivoa taas siitä että saisin oikeasti tätä hämäräperäisesti tullutta painoa ja turvotusta pois, aloitin ruokavaliomuutoksenkin. Sokrut rasvat ja vaaleet viljat hylkylistalle laitoin.

      • aikataulu

        Toivottavasti nostoaikataulu ei ole liian nopea, sillä enemmistölle suositellaan kahden kuukauden -ei kahden viikon- nostoaikataulua:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12385484
        Tosin noiden kuuden viikon jälkeen voi olla asiasta jo varmempi.


      • ®»»®

        Kokeeseen ei pitäisi mennä ennen kuin viimeisestä nostosta on kulunut min. 4 viikkoa. 2 on liian vähän. Kyllä lääkärin pitäisi se tietää.


    • Mimmille!
      Hienoa, että saat lääkityksen ja olosi paranee. Tässä on juuri netin hyvä puoli: olet itse aktiivisesti hakenut tietoa ja siitä on ollut suuri hyöty.
      Yhteen asiaan kiinnittäisin huomiota: älä väheksy teveyskeskuslääkäriäsi. Älä puhu hänelle "etkä sitten piittaa potilaan oireista tuon taivaallista." Se ei auta sinua. Tee yhteistyötä hänen kanssaan ja voit ottaa sen yksityislääkärinkin siihen mukaan, mutta terveyskeskus on kullan arvoinen.
      Itse olen sisätautien erik. lääk sairaalassa ja yksityisellä puolella ja aina ottaa korvaan tuo terv. keskuksen mollaaminen. Juuri sieltä sait nytkin avun. Sairaalassa me emme koskaan kutsu terv. keskusta arvauskeskukseksi. Emme edes ymmärrä sitä letkautusta.
      Thyroxinia sitten nostetaan tarvittaessa. Oma ehdotukseni on, että pidät ja vaalit hyvää suhdetta tk-lääkäriisi. HHalpaa ja hyvää!
      Tsemppiä ja hienosti olit hakenut itse tietoa! Oli hyötyä!

      • mimmi

        Kiitos =)

        En olisi muuten yksityiselle varmuudenvuoksi mennyt jos terveyskeskuksen jälkeen ei olisi jäänyt sellainen olo että asiaani ei hoideta niin hyvin kuin haluaisin.
        Mukavia nuoria lääkäreitähän siellä oli tottakai ja ehkä oli typerää sanoa etteikö asiakkaan oireilla ole merkitystä mutta siinä tilanteessa minua kiukutti kun oireita oli paljonkin ja lääkäri vain ilmoitti että oireille täytyy sitten vain löytää joku muu syy. Nyt sitten harmittaa se että sitä muuta syytä yritetään etsiä siitä huolimatta että verikokeetkin jo osoittavat että kyseessä todella on kilpparin vajaatoiminta.
        3 eri lääkäriä terveyskeskuksessa olen asian tiimoilta nähnyt, ei minulla ole heistä mitään moitittavaa mutta kukaan ei sitten edes konsultoinut erikoislääkärille ja minuu jäi asiat vaivaamaan. Tuntui eriskummalliselta että minut tyrkätään reumatologille vaikkei juuri todettua kilppariakaan ole kunnolla tutkittu. Kyllä toivoisin kovasti että yleislääkärit voisivat enemmän tehdä yhteistyötä erikoislääkärien kanssa niin ei asiakas joutuisi tällaiseen inhottavaan välikäteen.

        Toisaalta on kai hyvä jos rohkeasti vain kysyy tai kyseenalaistaa jos joku asia vaivaa, kun omasta terveydestä on kyse. ei kai minunkaan olisi tarvinut töksäyttää sitä " et piittaa oireista" juttua jos lääkäri olisi vain sanonut että asia tutkitaan perinpohjaisesti varmasti. Ja jos vielä saisi käydä sillä yhdellä ja samalla lääkärillä niin joku luottamus kai voisi syntyäkin.

        Tänään kävin laajemmissa verikokeissa ja erikoilääkärin käynnin jälkeen on muutenkin melko luottavainen olo että tämä mun melko raihnainen olotila tästä alkaa muuttua parempaan =) Tottakai ihanteellista olisi jos näin voisi sanoa tk:ssa käynnin jälkeen.


      • mimmi kirjoitti:

        Kiitos =)

        En olisi muuten yksityiselle varmuudenvuoksi mennyt jos terveyskeskuksen jälkeen ei olisi jäänyt sellainen olo että asiaani ei hoideta niin hyvin kuin haluaisin.
        Mukavia nuoria lääkäreitähän siellä oli tottakai ja ehkä oli typerää sanoa etteikö asiakkaan oireilla ole merkitystä mutta siinä tilanteessa minua kiukutti kun oireita oli paljonkin ja lääkäri vain ilmoitti että oireille täytyy sitten vain löytää joku muu syy. Nyt sitten harmittaa se että sitä muuta syytä yritetään etsiä siitä huolimatta että verikokeetkin jo osoittavat että kyseessä todella on kilpparin vajaatoiminta.
        3 eri lääkäriä terveyskeskuksessa olen asian tiimoilta nähnyt, ei minulla ole heistä mitään moitittavaa mutta kukaan ei sitten edes konsultoinut erikoislääkärille ja minuu jäi asiat vaivaamaan. Tuntui eriskummalliselta että minut tyrkätään reumatologille vaikkei juuri todettua kilppariakaan ole kunnolla tutkittu. Kyllä toivoisin kovasti että yleislääkärit voisivat enemmän tehdä yhteistyötä erikoislääkärien kanssa niin ei asiakas joutuisi tällaiseen inhottavaan välikäteen.

        Toisaalta on kai hyvä jos rohkeasti vain kysyy tai kyseenalaistaa jos joku asia vaivaa, kun omasta terveydestä on kyse. ei kai minunkaan olisi tarvinut töksäyttää sitä " et piittaa oireista" juttua jos lääkäri olisi vain sanonut että asia tutkitaan perinpohjaisesti varmasti. Ja jos vielä saisi käydä sillä yhdellä ja samalla lääkärillä niin joku luottamus kai voisi syntyäkin.

        Tänään kävin laajemmissa verikokeissa ja erikoilääkärin käynnin jälkeen on muutenkin melko luottavainen olo että tämä mun melko raihnainen olotila tästä alkaa muuttua parempaan =) Tottakai ihanteellista olisi jos näin voisi sanoa tk:ssa käynnin jälkeen.

        Puhut ihan asiaa, kun ehdotat, että erikoislääkärit ja yleislääkärit voisivat tehdä enemmän yhteistyötä. Sairaala ja terv keskus ovat olleet hallinnollisesti niin erillään, että tämä on ollut aivan liian hankalaa ( lähete on täytynyt tehdä, kuuluvat eri organisaatiohin ja erilailla saavat rahoituksen).
        Nyt tämä ns. SOTE-uudistus lähtisi siitä, että yhteistyö olisi saumaton eli yleislääkäri voisi neuvotella erik. lääkärin kanssa ja kaikki hyötyisivät. Esim terv. keskus ja sairaalan pkl olisivat samoissa tiloissa kuten nykyään päivystyksessä aletaan olla (kaikki yhdessä isojen kaupunkien kohdalla ainakin). Tai erik. lääkäri kävisi terv. keskuksessa.
        Tämä yhteistyö olisi kyllä kaikkien etu. Olen sen vankkumaton kannattaja. Sairaalassahan me jatkuvasti olemme toistemme kimpussa eli "miten tämä nykyään parhaiten hoituu"?- tyylillä. Voimme konsultoida toisiamme virallisesti ja soittamalla. Aivan ihanaa kaikkien kannalta.
        Jokainen erikoislääkäri on ollut osana erikoistumistaan 6-12 kk vähintään terveyskeskuksessa, joten jokainen siellä on päätynyt aika pitkään olemaan.
        Tk-lääkärin palkka on paljon suurempi kuin sairaalan erikoislääkärin juuri sen vuoksi, että se on vaativa kenttä yksinäistä työtä. Mutta toivottavasti tämä yksinäisyys nyt helpottaa uuden järjestelmän myötä. Potilas ennen kaikkea siitä hyötyisi.
        Varmasti saat helpotuksen vaivoihisi. Tsempillä!


    • Vajaa rouva

      Mimmi on vähän nopea nostotahti. Jos rupeaa tykyttelemään niin pakita vähän takaisinpäin.

      Mieluiten 6 viikkoa tasaista annosta ennen verikoetta. Jotkut lääkärit sanovat vähemmän, mutta 2 viikkoa on aivan liian lyhyt aika.

    • mimmi

      ja mimmi tässä nyt sitten kyselee, että mistä pirusta johtuu kun sydämen tienoilla on sellainen kummallinen puristava tunne usein????
      Olen nyt syöny kohta 2 viikkoa tyroksiinia sitä aloitusannosta. Energisempi olen, ei väsytä enää niin paljon, muut oireet ovat ennallaan no ei kai ne nyt näin äkkiä korjaannukaan mutta kaupanpäälle on tullut tämä outo puristus. Onko kellään muulla? kuuluuko asiaan? vai olisiko syytä mennä mussuttamaan lääkäriin tästä?

      • kilpirauhasvaivainen

        Kyllä se voi hyvinkin kuulua asiaan. Joidenkin keho reagoi herkemmin tyroksiiniin. Se tarkoittaa, että pitää aloittaa hyvin pienellä annoksella ja nostaa annosta hyvin vähän kerrallaan. Epämääräiset tuntemukset pitää ottaa vakavasti ja lääkityksen keskeyttäminen joksikin aikaa on yksi järkevä vaihtoehto myös.

        Minulla tuli myös aluksi sydänoireita ja siksi olen nostanut annostusta hyvin hitaasti. Kilpirauhasen hoito vaatii kärsivällisyyttä. Oikean lääkityksen löytyminen voi kestää vuosia.


    • Kvht-altistunut

      Silloin kun kvht-altistuu kosteusvaurioisissa tiloissa bakteeri-, home- ja kemikaali-myrkyille, niin kilpirauhasen osuus elimistön ongelmista/vaurioista on niin pieni osuus että kilpirauhasta yksistään ei pidä/kannata alkaa lääkitsemään, vaan ensimmäisenä pitää pyrkiä altisteesta puhtaaseen ilmaan!

      Tee nuo testit joista tavislääkäri ei ymmärrä tuon taivaallista. Saat selville sen kuinka paljon olet jo altistunut, sekä sen kuinka paljon elimistössäsi jo on tullut L-a, L-b ja Bif hyötybakteerituhoa, hoito-ohjeet löytyvät teksteistä:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/

    • mimmi

      Tuli sieltä sairaalasta aika sinne reumatologille. Voi kökkö, minä toivoin että se tulsi vasta joskus sitten kun olen kerennyt yksityisellä tämän kilppariasian kokonaan selvittää.... mutta ei. Nyt pitää mennä sairaalalle keuhkokuviin ja luukuviin ja lääkärin vastaanotolle. Voiko ne tehdä väärän diagnoosin??? Mitä jos mun nivelkivut johtuu kilpparista tai lisämunuaisen uupuksesta(johon ei vielä ole verikoetulos tullut labrasta)
      Hiukka pelottaa että nyt tungetaan jotain reumalääkitystä seuraavaksi.
      Aion kuitenkin mennä sinne koska reumatologit työskentelee samalla osastolla endogrinologien kanssa että jos mä yritän tätä asiaa selostaa siellä niin eihän ne voi sitä sivuuttaakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe