Elämän pimeä puoli

Pääladon sukua

Pirtin seinäkello löi kolme yöllä. Kuulin terävät kilkahdukset kylpyhuoneeseen, jossa istuin jokaöiseen tapaani paskalla. Pidin ympäristöstä kovasti. Pesuaineiden ja kuivuvien saunanlauteiden tuoksu antoi hyvän pohjan muhevalle ruisleipäpaskalle, jonka aromit lemahtivat alhaalta suoraan hajuelimeeni pian toimituksen aloitettuani. Tyytyväisyys itseeni valtasi minut. Ei ollut turha tämäkään istunto, sanoin itselleni.

Siinä istuessani tutkin alapään karvoitusta, joka oli päässyt villiintymään viime aikoina. Pitkät, lähes kymmensenttiset kuivat karvaviuhkat sojottivat valtoimenaan kuin metsänharvennuskoneiden raiskaamat koivuriu'ut hakkuuaukeiden reunamilla.
Hapuilin hämärässä kylppärissä vasemmalla kädelläni ja onnistuin löytämään vaimon hiusharjan lavuaarin päältä. Tein muutaman sukivan liikkeen navan alapuolella ja laitoin harjan takaisin. Hetken jo mietin parturointia, mutta jätin sen ajatuksen tasolle.

Äkistelin vielä viimeiset pökäleet pönttöön ja työnsin sitten etusormeni peräreikään. Toisella kädellä tartuin piIlupuhelimeen ja suoritin jokapäiväisen suolihuuhtelun. Toimituksen jälkeen huomasin pyyhkeeni kadonneen koukusta, mutta vieraspyyhe oli sentään jäljellä. Ensin hanuri, sitten kädet ja lopuksi kasvot, vai miten päin se menikään? Purskahdin nauruun. En millään voi muistaa kaikkea. Aukaisin kylppärin ikkunan lopuksi, jotta myös alakerran asukkaat pääsevät osallisiksi muhevasta suolikaasustani.

2

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+7+7

      Tämä olisi hyvä, jos päähenkilö olisi nainen. Jokin viehko lady! Mitä itse ajattelet, haluatko hahmon olevan mies ihan ehdottomasti? Miehiltä odotetaan tällaista, viehkoilta ladyilta ei, se on se pointtini tässä. Lauseet kulkevat mukavasti, lukeminen on vaivatonta.

    • haisee

      Triplaseiskan kanssa samaa mieltä. Eriteproosa on kliseistä, mutta päähenkilön sukupuolen vaihtaminen voisi piristää tunnelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe