1

Lähtölaskija

1

107

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mpo

      Tulosten julkaisuun on tasan 47 tuntia mikä on kyllä lähempänä kahta...

      • Lähtölaskija

        Kirjeet tulee huomenna, ainakin niille jotka asuu pk-seudulla


    • oikikseen2014

      Jaa, millä perusteella?

      • oikikseen2014

        Nimittäin, koska tulokset julkistetaan tiistaina, laitetaan kirje vasta huomenna postiin, muuten se olisi saattanut tulla reippaasti etuajassa. Posti lähtee huomenna siinä klo 16 jälkeen ja mulle ei ainakaan iltaisin postia toimiteta, vaan aamuisin. Toisin sanoen kirje on tod näk perillä keskiviikon aamupostissa.


      • Lähtölaskija
        oikikseen2014 kirjoitti:

        Nimittäin, koska tulokset julkistetaan tiistaina, laitetaan kirje vasta huomenna postiin, muuten se olisi saattanut tulla reippaasti etuajassa. Posti lähtee huomenna siinä klo 16 jälkeen ja mulle ei ainakaan iltaisin postia toimiteta, vaan aamuisin. Toisin sanoen kirje on tod näk perillä keskiviikon aamupostissa.

        Satumpa nyt vaan tietämään. No huomenna näät ;)


    • oikikseen2014

      Ei ole juristiainesta ihminen, joka ei osaa perustella kantojaan.

      • Lähtölaskija

        No huomenna nähdään kummassa on vai onko kummassakaan. Hih ;D


    • oikikseen2014

      Näinpä. Aika jännä soppari saa vaan olla Itellan kanssa, että saisivat kirjeet huomenna perille, ellei niitä ole laitettu perjantaina postiin, mutta tuskimpa on tietoturvan takia.

      • juupelisjuu

        Aiempina vuosina on pääsääntöisesti sisäänpäässeille tullut kirje edellisenä päivänä. Ei siitä missään ole ilmoitettu, mutta näin se vaan on ollut. Saa nähdä tuleeko ne sitten huomenna.


      • Juristinalku2014

        Viime vuonna tuli kirjeet maanantaina 15.7. ja tulokset julkistettiin ti 16.7 eli kyllä ne ainakin silloin oli postiin laitettu jo edellisen viikon perjantaina. Itse ainakin odotan huomista kuin kuuta nousevaa


    • oikikseen2014

      Onko näin? Johtuuko se siitä, että postittamisessa esim. Rovaniemelle saakka saattaa mennä se 2 vuorokautta eikä 1 , joten sen varmistamiseksi että kaikilla on tieto 15.7, osalle tulee tieto etuajassa? Herranjumala että jännittää.

    • sisään 2012

      Kirjeet on pantu postiin perjantaina. Kolmena edeltävänä vuonna kirjeet ovat tulleet tosiaan aina maanantaina. Jos asut jossain hevosenperseessä, niin voi olla, että kirje tulee tiistaina. Jos kirjettä ei kuitenkaan huomenna tule, niin älä elättele kuitenkaan kovin kovia toivoja enää.

      Huomenna runsaalla kahdellasadalla onnekkaalla postilaatikosta rymähtää kunnon jötkäle. Vähemmän taitaville laatikosta leijailee ohut lippulappunen pitkin eteisen käytävää.

    • oikikseen2014

      Tuleeko huomenna tod näk kirje myös niille jotka EI pääse? Vai laitetaanko ne kirjeet eri aikaan postiin?

    • Tassle

      Kirje tosiaan on perinteisesti tullut päivää ennen. Eli jos virallinen päivä on tiistai, niin kirjeet ovat olleen perillä maanantaina. Ja aikaisemmin kirjeet on lähetetty vain hyväksytyille, mutta tänä vuonna lähettävät kaikille kokeeseen osallistuneille. Vaikea sanoa, vaikuttaako tuo muutos kirjeiden saapumispäivään. Uskoisin kuitenkin, että kaikki saavat samana päivänä kuitenkin, tasa-arvoinen kohtelu jne.

      • Odotellessa

        Tuleeko ensin kaikille ohut kirje, jossa kerrotaan pääseekö vai ei, ja vasta kun on ottanut vastaan opiskelupaikan niin se paksu kirje? yleensähän näin toimitaan niissä kokeissa jossa yhdellä kokeella haetaan moneen paikkaan. Joten miten tässä? :)


    • oikikseen2014

      Niissä jossa haetaan vaan yhteen paikkaan tulee valituille heti "paksu kirje" elikkä kaikki tiedot. Koskaa kaikkea Helsingin yliopistossa.

      • Eiaivan

        Ei ihan kaikkea, koska esim. kaveri pääsi lukemaan Helsingin yliopistoon tietojenkäsittelyä ja vasta kun hän otti paikan vastaan hänelle tuli tuo "paksu kirje".


    • Tassle

      Aikaisemmin kaikille HYVÄKSYTYILLE tuli paksukirje, jossa oli kaikenlaista tietoa yliopistosta ja oikiksesta. Ei kuitenkaan opinto-opasta, hieman paksu postiin... Mutta kuten sanoin, niin aikaisemmin ei ole lähetetty kirjeitä hylätyille, joten paha sanoa, miten tänä vuonna toimivat.

      Veikkaisin, että samat paksut kirjeet tulevat hyväksytyille ja hylätyille ohuemmat. Tämä on siis veikkaus, ei fakta eikä perustu muuhun kuin omaan mielipiteeseeni.

    • pääseekövaieiköpääse

      Pitääpä varmuuden vuoksi kirjautua sisään yliopistohaku.fi:hin 12 jälkeen, jospa tulokset jo näkyisivät... Toisaalta en haluaisi nähdä tuloksia, kun pelkään että en pääse sisään. Nyt on ainakin vielä toivoa olemassa. Viime vuonna olin 1 p sisäänpäsystä, joten ärsyttää aivan suunnattomasti jos en pääse tänäkään vuonna.

    • faktaskeptikko

      Saas nähä millon huomenna tulee ekat paskanjauhanta provo "mä pääsin sisään" päivitykset tänne :D

    • sääntöskeptikko

      eipä näkynyt yliopistohaussa vielä mitään, sitten huomenna postiluukun alle odottelemaan... :P

      • TainaPIhjalarintee

        Yliopistossa tulokset näkyvät vasta ma-ti yönä klo 00.00


    • ykstutkintojotakana

      posti voinee tulla myös vasta tiistaina....

    • lolololol

      Millä ihmeellä ne kirjeet voisivat tulla tänään jos yliopistohaku.fi sivulla lukee edelleen "kesken"..? Just saying

      • Välivuosi

        Tänne tuli ohut kirje hetki sitten. Valitan pisteet ei riittänyt. Että tänään varmaan muillekkin tulee!


      • Välivuosi

        Tänne tuli ohut kirje hetki sitten. Valitan pisteet ei riittänyt. Että tänään varmaan muillekkin tulee!


      • kerrosny
        Välivuosi kirjoitti:

        Tänne tuli ohut kirje hetki sitten. Valitan pisteet ei riittänyt. Että tänään varmaan muillekkin tulee!

        Pisterajat?


      • varmmee
        Välivuosi kirjoitti:

        Tänne tuli ohut kirje hetki sitten. Valitan pisteet ei riittänyt. Että tänään varmaan muillekkin tulee!

        Tuleeko jonnekin muka päiväposti 9 aikaan aamulla...?


    • aaaaiiiivan

      tai sitten kirje tulee huomenna ;)

    • keppi

      Tuli kirje. Paksu kirje. Sisään päästiin ja helposti.

      • jepjepeee

        No mikkä sitten oli pisterajat?


    • jeje

      52 koepistettä

      • Epäilevä Tuomas

        Kusettaako joku näitten kirjeiden kanssa? Oon ymmärtäny että ihmiset on saanu tänään sekä hyväksytty/ hylätty kirjeitä mutta en mä ole ainakaan saanu mitään...muuta kun laskun stän päivän postissa. Ennen kun kukaan ehtii sanoo mitään, asun kyllä Helsingissä. Onko tuo pisteraja 52 näin ollen tuulesta temmattu vai tosissaan oikeaa tietoa?


      • Onnellinen x 100
        Epäilevä Tuomas kirjoitti:

        Kusettaako joku näitten kirjeiden kanssa? Oon ymmärtäny että ihmiset on saanu tänään sekä hyväksytty/ hylätty kirjeitä mutta en mä ole ainakaan saanu mitään...muuta kun laskun stän päivän postissa. Ennen kun kukaan ehtii sanoo mitään, asun kyllä Helsingissä. Onko tuo pisteraja 52 näin ollen tuulesta temmattu vai tosissaan oikeaa tietoa?

        Sisään mentiin, raja 52 pistettä, itsellä 56. Niin epätodellinen olo!!


      • Onneksi olkoon!
        Onnellinen x 100 kirjoitti:

        Sisään mentiin, raja 52 pistettä, itsellä 56. Niin epätodellinen olo!!

        Osastiko ite odottaa vastaavia pisteitä?


      • Onnellinen x 100
        Onneksi olkoon! kirjoitti:

        Osastiko ite odottaa vastaavia pisteitä?

        En todellakaan. Monivalinnasta sain varmuudella vaan sen 8/10. Ja olin varma että kusin aineiston. Ja kun tunti sitten vielä täältä luin että raja on sen 52 pistettä olin varma etten pääse mutta sitten äiti soittikin, että paksu kirje on tullut. Ensimmäistä kertaa hain siis. Tekisi mieli sanoa, että ihmeitä tapahtuu, mutta tämähän ei ollut mikään ihme vaan tulosta 10 viikon erakoitumisesta :D


    • law92

      Vaasaan yhteispistekiintiö 68 pistettä ja koepistekiintiössä 43/20 (eli kaikki vähintään 44 pistettä saaneet hyväksytty).
      Ei riittänyt sekään mulle, en päässyt.

    • faktaskeptikko

      Pientä kusetuksen poikasta ilmassa?

    • tottaon

      on totta ainakin toi helsingin raja

    • animal

      Vaasan raja on juuri tuo. Helsingistä en tiedä, kun en sinne hakenut.

      • ei sisään :(

        Pisterajat Helsinkiin suomenkieliseen:

        Hyväksyttyjen pisterajat ovat yhteispistekiintiössä 74/52* ja koepistekiintiössä 48/14**.

        *Hyväksytty kaikki 75 yhteispistettä saavuttaneet sekä 74 yhteispistettä saavuttaneista ne, joilla on vähintään 52 koepistettä.

        ** Hyväksytty kaikki 49 koepistettä saavuttaneet sekä 48 koepistettä saavuttaneista ne, joilla on vähintään 14 lähtöpistettä.

        Onnea niille, jotka pääsivät sisään. Itse jäin jälleen rannalle. :(


    • sdffsdf

      Helsingin raja oli 49 pistettä pääsykoekiintiöstä, 48 pistettä saaneista hyväksyttiin ne joilla oli väh. 14 lähtöpistettä.

      Olen kyllä yllättynyt, että miten vain yhdellä vaivaisella pisteellä rajat laskivat vaikka koe tuntui olevan monta kertaa vaikeampi kuin viime vuonna.

    • enluovuta

      Voi ei, 52 pisteeseen en kyllä tule itse millään yltämään kun mokasin pari tehtävää :(
      Harmituksen harmitus, mutta onnea niille ketkä tulee pääsemään! Olette sen täysin ansainneet! Ja me ketkä ei päästä, niin ei luovuteta, vaan ensi vuonna kovemmalla tarmolla eteenpäin! Hyvää kesää kaikille ja nauttikaa tulevasta vuodesta, pääsitte sitten opiskelemaan tai ette. :)

    • oikikseen2014

      Sisällä pisteillä 61/70 !!!! Huhhuh.Melkoinen shokki!!

      Kiitos kaikille täällä kannustaneille, tiedekunnassa nähdään jos ei tänä vuonna niin viimeistään ensi vuonna kaikkien kanssa!!!

      • mukanaelänyt

        Onnea


    • Epätietoi

      Ei näy kirjettä, tosin posti jaetaan joskus kahdenkin aikaan. Tuleeko yleensä ohut kirje vasta päivää myöhemmin?

    • ei sisäään :(

      En päässyt sisään ja kirje tuli tänään. Asun Helsingissä.

      • Oikis?

        Asun Helsingissä ja mitään kirjettä ei vielä näy - mainosposti vain kolahti luukusta sisään.


      • Jännittääääää

        Onnea teille, jotka pääsitte sisään ja Tsempit teille, joilta tänä vuonna jäi paikka saamatta. Itse joudun venaamaan puoleen yöhön, jolloin tulokset julkistetaan yliopistohaun sivuilla, olen mökillä. Todellakin jännittää!!! 49 pistettä kuulostaa aika paljolta...

        Julkaistaanko mallivastaukset huomenna tiedekunnan sivuilla?


    • hakija

      Miten paksu se paksu kirje on? :)

    • paksukainen94

      paksu. tiedät kyllä kun saat sen

    • oikikseen2014

      Valkoinen, Helsingin yliopiston logo, A4 kokoinen kirjekuori, noin 1 cm paksuinen.

      • hakija

        Mitä kaikkea siellä kirjeessä on? Olen töissä enkä uskalla pyytää vanhempiani avaamaan, mutta paksumpi kirje on kuin viime vuonna!


      • hakija

        Ja kiitos asiallisesta vastauksesta!


    • uskoinitseeni!! :)

      Kiitokset kaikille täällä kevään aikana spekuloineille ja paskaa jauheille!! Sisällä ollaan! , 56 pistettä!!!!! Vamos! Ja mikä tärkeintä - toista kertaa hakeneena - niin heille, jotka eivät päässeet, jaksakaa yrittää, se on vaan päästä kiinni ens vuonna, tsempit teille ens vuodeksi!! :) Jos jaksatte yrittää ja uskotte itseenne ettekä anna muiden lannistaa, vaikka ensimmäinen kommenttti olisikin "miksi sinä sinne haet, on kovin vaikea päästä" tai "et tuu pääseen sinne". Kyllä te pääsette jos jaksatte ja uskotte itseenne! :) ensi vuonna nähdään.

    • uskoinitseeni!! :)

      Kyllä julkistetaan mallivastaukset ja niiden nimet, jotka ovat antaneet luvan julkaisemiseen. Muista, mallivastaukset ovat vain malleja, myös erilaisista ja jopa hyvinkin poikkeavista vastauksista on voinut saada hyvät pisteet. Tsemppiä venailuun! :)

    • Missä se viipyy?????

      Pah, kiitos Itella kun saan edelleen odotella tuota h*****in kirjettä. Minneköhän se on päätynyt...

      • Taidanjotietää

        Yleensä kaikille sisäänpäässeille on tainnut tulla kirje jo näin maanantaina. Pääsemättömille sitten usein vasta virallisena tulostenjulkistamispäivänä. Sama tilanne itsellä, ja nyt näyttää kyllä huonolta.


    • SISÄLLÄOLLAAN

      Niin onnellinen olen!! :) Sisään mentiin niin että rymisi! Toivon onnea kaikille jotka ei oo vielä kirjekuorta saanut. 1.9 nähdään ;)

    • hattara1

      JES!!! Sisään mentiin ja huikean paljon yli rajan. MIELETÖN FIILIS!

    • oikikseen2014

      Onko muilla sisäänpäässeillä melkein epäuskoinen fiilis?

      Musta kokoajan tuntuu että nyt tässä on joku virhe tai jotain ku kirje on jo tullut ja tulokset on huikeasti yli rajojen. Mutta kyllä tuo ihan viralliselta näyttää.

    • hattara1

      no on! Todella epätodellienen olo. En uskonut että meni näin paljon yli rajojen olin varma, että jään pisteen/parin päähän. Nyt vaan haluaisin tietää mitä sain mistäkin tehtävästä! Patentti ja Tekijänoikeus -tehtävät olivat suosikkini.

    • oikikseen2014

      Mä sain 61 pistettä eli oon saanu varmana monivalinnasta täydet ja muista 9 , tai sit niistä muista osasta 8 ja osasta 10. En ois kyllä ikinä uskonu, vaikka hyvin meniki koe. Ihan ku tää ois jotai huijausta :D

    • uskoinitseeni!! :)

      Kyllä allekirjoittaneella on aika epätodellinen fiilis, 56 pistettä. Olin summaillu ja ynnäilly lyhyen matikan taidoillani, että toivottavasti se 48 tulisi.... Ei tahdo uskoa... Kerrassaan siiistiä! mielenkiintoista huomenna lukee niitä mallivastauksia kyllä ja vertailla omiaan.... :) 1.9. nähdään!!

      • oiiivoiovoivoiiioiii

        niiin ja sydän pompahti aamupäiväällä kun luin täältä että raja on 52.... siis ennen kuin itelle tuli se kirje..... Huhuhu


    • hattara1

      Sama tunne!
      Monivalinnasta tuli varma 9 siitä oon varma. Teoriat meni vähän ehkä semi-hyvin vain mutta patentti ja tekijänoikeus tuntu että meni sika hyvin joten toivon että niistä tuli hyvät pisteet :D

      aiotko tilata omat vastaukset kotiin?

      • uskoinitseeni!!

        Itse tilaan ne kyllä! Onko tietoa, tuleeko niissä vastauksissa ilmi ne jyvitykset? Eli lukeeko mun vastauspapereiden reunassa punakynämerkintöjä vai pelkästään vastaukset?


    • oikikseen2014

      Omia vastauksia ei oo voinu aiempina vuosina tilata JOS PÄÄSI sisään. Nehän on vaan valitusperuste, ja kuten pääsykokeisiin lukiessa huomasimme, hyväksytystä päätöksestä ei voi valittaa eikä myöskään valitusperusteita silloin tarvita, eikös näin?

      • Hattara ja Oikikseen

        Kävittekö Te, jotka pääsitte sisään valmennuskurssit?


    • hattara1

      Kyllä ainakin minun ystäväni sai tilattua sisäänpääsyvastauksensa :) Ja on vuosia pystynyt tilaamaan.

    • jame2

      Heippa! Sisäänpäässeet - viittasitteko kaikki ekassa kysärissä Coveriin? Entä virkamiestehtävässä, minkä jääviyden valitsitte? Huomennahan ne mallit tulee - mutta... uteliaisuutta ei voi voittaa!

      • Toivo mennyt

        Ilmeisesti hylätyille ei tullu kirjettä vielä tänään..


      • Toinenmenettänyt
        Toivo mennyt kirjoitti:

        Ilmeisesti hylätyille ei tullu kirjettä vielä tänään..

        Viime vuonna meni samalla tavalla. Niille jotka ei päässyt tuli kirje vasta virallisena päivänä. Tuleekohan noi hyväksyttyjen kirjeet sitten 1-luokassa ja loput sitten 2-luokassa, jolloin osa 2-luokan kirjeistäkin ehtii kyllä maanantaiksi mutta suuri osa ei. Jos ei tänään tullut kirjettä niin tuskin on sisällä.


      • ei sisään :(
        Toinenmenettänyt kirjoitti:

        Viime vuonna meni samalla tavalla. Niille jotka ei päässyt tuli kirje vasta virallisena päivänä. Tuleekohan noi hyväksyttyjen kirjeet sitten 1-luokassa ja loput sitten 2-luokassa, jolloin osa 2-luokan kirjeistäkin ehtii kyllä maanantaiksi mutta suuri osa ei. Jos ei tänään tullut kirjettä niin tuskin on sisällä.

        Myös hylätyille on tänään tullut kirjeitä.

        JOKA TAPAUKSESSA näet yliopistohaku.fi -sivulla heti puolen yön jälkeen oman tuloksesi (hylätty/hyväksytty).


      • Aaaabbbccccccc
        ei sisään :( kirjoitti:

        Myös hylätyille on tänään tullut kirjeitä.

        JOKA TAPAUKSESSA näet yliopistohaku.fi -sivulla heti puolen yön jälkeen oman tuloksesi (hylätty/hyväksytty).

        Sisäänpäässeet - mitä vastaisitte tekijänoikeus-kysymykseen? En ole kotona vastaanottamassa kirjettä ja minäkin tosiaan odottelen, että pääsee Yliopistohaku-sivulle tsekkaamaan tulokset ja jännitys on karmea...


    • oikikseenhakenut

      itse sain tänään kirjeen, en ole uskaltanut lukea....

    • jjeeeejee

      Huh huh vieläkään ei pysty käsittämään että sisällä ollaan :)) Pari pistettä yli rajan meni onneksi! Pykälän kurssijärjestäjille pitää antaa kyllä iso kiitos, en usko että ilman sitä olisin päässyt :)) Onnea kaikille muillekin ja nähään syksyllä vähän eri merkeissä ;)

    • mpo

      Ei kirjettä ja asun Helsingissä. Hieman on lannistunut olo mutta en ihan vielä suostu kirvestä heittämään kaivoon ennen kuin nään sen kirjeen tai sit hyväksytty / hylätty siellä yliopistohaussa. Hain ekaa kertaa joten ens vuonna uudestaan jos ei nyt tärppää! Onnea kaikille sisäänpäässeille, reilu kilpailu ja parhaat vei paikat :)

    • bicuriousssss

      Kuinka usein oikiksella on tapana laskea pisteitä väärin? Itsellä oli laskettu lähtöpisteitä kaksi vähemmän kuin pitäisi olla, ei sillä että se vaikuttaisi tulokseeni mutta jäi vain mietityttämään kuinka yleisiä tälläiset virheet ovat?

    • oikikseen2014

      Oletko huomannut että lähtöpisteet lasketaan tänä vuonna vain neljästä aineesta?

      • Eri

        Itse kirjoitin vain neljä ainetta ja lähtöpisteitä silti 2 vähemmän, kuin omien laskujen mukaan. Jokatapauksessa uudestaan yrittämään.


      • bicurioussss

        Huomasin, mutta siltikin kaksi pistettä vähemmän.


    • oikikseen2014

      aina kannattaa valittaa jos on virhe.

      • Olisimpa Aaltonen

        Joku kirjoitti, että postitetaan aakkosissa. Mulle ei oo tullu kirjettä ja sukunimi alkaa U:lla. Asun Vantaalla. Mites te muut, etenkin kirjeitä saaneet?


    • oikikseen2015

      sukunimi alkaa A:lla ja ohut lippulappu tuli tänään jo ennen yhtä. En asu pk-seudulla

    • Loponen Ite

      L ja Vantaa, ei raportoitavaa.

    • OTM2020

      N ja Helsinki. Hylätty-kirje tuli tänään.

    • Onnellinen:)))

      Noniin ja pariin kysymykseen vastaus sisäänpääseeltä! 1) pelkkä Coverin ajatusmaailma pohjalla, lopuksi hieman yleistä julkisen vallasta ja esim. hallintopakosta. 2)radbruch, dworkin ja tuori 3)asianosais, intressi ja esteellisyys käsitelty siinä, ja päädyin intressijäävityteen, mahdollisesti muukin noista perusteluilla ok 4) yleistä otsikon alta ja muutenkin kirjasta hallintopäätöksistä 5) en muistanut alkiota, mutta kerroin edellytyksista ja esteistä ja selitin, että jos ihmisarvoa alentava niin este 6) kolmeen ekaan ehdotuksen pykälään viittasin ja vertailin niitä nykyiseen lakiin: parodian tilanne nyky-laissa, tilapäisen kpl valmistaminen, ja mitähän muuta siinä oli... 7) 8/10 on varma.....
      Eli immateriaalin tehtävät meni heikommin, mutta silti sisälle 55 pisteellä :) ja en käynyt kurssia, mutta toinen tutkinto takana! tsemit muille, ja ne jotka eivät päässeet, TILATKAA ne omat vastaukset ja tsekkailkaa niitä "ammattilaisten" kanssa ja korjatkaa virheet ensi vuotta ajatellen.

      • Hylätty

        Hylätty


      • oikikseen2015
        Hylätty kirjoitti:

        Hylätty

        Siihen typistyy viikkojen työ ja stressi; hylätty. No, toisaalta varmasti enemmän työtä tehneet saivat paikan, mutta harmittaa kun kävi todella hyvä tuuri kysymysten kanssa, ja kysyttiin juuri niitä mitä edellisenä yönä luin tärppeinä! Käteen kuitenkin jäi tieto siitä, miten ensi vuonna suunnittelen luvut. Tänä vuonna väsähdin viimeisten viikkojen aikana.


      • En päässyt
        oikikseen2015 kirjoitti:

        Siihen typistyy viikkojen työ ja stressi; hylätty. No, toisaalta varmasti enemmän työtä tehneet saivat paikan, mutta harmittaa kun kävi todella hyvä tuuri kysymysten kanssa, ja kysyttiin juuri niitä mitä edellisenä yönä luin tärppeinä! Käteen kuitenkin jäi tieto siitä, miten ensi vuonna suunnittelen luvut. Tänä vuonna väsähdin viimeisten viikkojen aikana.

        Tein myös saman virheen että aloin alkuun vääntämään ihan liian kovaa ja viimesinä viikkoina ei lukeminen ollut enää tehokasta stressin ja väsymyksen takia. Eniten tässä harmittaa odotteleminen että pääsee taas aloittamaan, voi kun olis kaksi hakua vuodessa niin ei tarvitsisi stressata välivuosia niin pahasti. Ekasta hakukerrasta oppi paljon ja ensi vuonna osaa tosiaan suunnitella vähän paremmin milloin lukee ja mihin kannattaa tarkalleen keskittyä lukiessa.


      • Oikikseen2014
        En päässyt kirjoitti:

        Tein myös saman virheen että aloin alkuun vääntämään ihan liian kovaa ja viimesinä viikkoina ei lukeminen ollut enää tehokasta stressin ja väsymyksen takia. Eniten tässä harmittaa odotteleminen että pääsee taas aloittamaan, voi kun olis kaksi hakua vuodessa niin ei tarvitsisi stressata välivuosia niin pahasti. Ekasta hakukerrasta oppi paljon ja ensi vuonna osaa tosiaan suunnitella vähän paremmin milloin lukee ja mihin kannattaa tarkalleen keskittyä lukiessa.

        Itse en lukenut kuin hyvin vähän, muutaman tunnin päivässä ekojen 3 viikon aikana. Sen jälkeen 4-6, viimeiset pari viikkoa ehkä sen 8. Liika lukeminen ei auta enää asiaa.


    • Tiedekunnassa nähdää

      Hyväksytty! Vaikka luin vain 3 kertaa kirjat läpi.

      • onska mama

        Sun täytyy olla nero!

        Poikani kertoi lukeneensa ainakin seitsemän kertaa läpi jokaisen opuksen ja vielä rapiat päälle tiettyjä kohtia kerraten. Lahjakas kuin mikä, viiden laudaturin ja yhden eximian ylioppilas

        MUTTA PÄÄSI! Olen onnellinen äiti!

        (pisteitä en tiedä)


      • Nauratti!!!!!
        onska mama kirjoitti:

        Sun täytyy olla nero!

        Poikani kertoi lukeneensa ainakin seitsemän kertaa läpi jokaisen opuksen ja vielä rapiat päälle tiettyjä kohtia kerraten. Lahjakas kuin mikä, viiden laudaturin ja yhden eximian ylioppilas

        MUTTA PÄÄSI! Olen onnellinen äiti!

        (pisteitä en tiedä)

        Oletkohan sä se sama onska mama, joka oli puolisonsa kanssa kyselemässä pisteitä valintakoekansliassa? "Voidaanko me ottaa valokuva siitä tulossivusta", kysyivät he ja olivat niin onnellisia :D


    • mpo

      Ei vieläkään kirjettä... Olis ihan kiva tietää ne omat pisteet vaikka tiedän jo etten päässyt. Onko joillekkin muille jäänyt tulematta myös?

    • NNNNNNxxxxx

      No soita yliopistolle. Tiedekunnan sivulla on ilmoitettu ihan numero tiedusteluja varten. Turha kärvistellä himassa. Itse kävin hakemassa kopiot vastauksistani ja samallahan selvisi siis, paljonko olin saanut kasaan pisteitä - en saanut kirjettä maanantaina, enkä tänään jaksanut venailla postia johonkin kahteen asti iltapäivällä, joten marssin aamulla Porthaniaan. Siellä oli ihminen vastaamassa puhelimeen koko ajan, ja toinen ihminen asioi meidän paikan päälle tulleiden kanssa. Yksi neukkari oli siis varattu ihan vain tätä valintakoehässäkkää varten, joten jos asut muualla tai et jaksa lähteä käymään niin nopeiten saat pisteesi selville soittamalla tai sitten voit tilata kopiot vastauksistasi sähköisesti, tähänkin on linkki tiedekunnan sivulla. Ei kysyvä tieltä eksy!
      Mutta nämäkin tiedot voisi löytää sieltä tiedekunnan nettisivulta. Kumma, kun ei jengi jaksa käydä tiedekunnan sivuilla, täällä sen sijaan huhuillaan asioita, jotka löytyisivät sieltä...

      • mpo

        Joo oon töissä päivät nii en voi sinne nyt marssia. Mutta täytyy huomenna sit soittaa sinne näköjään. Outoa vaan ettei sitä kirjettä oo tullu jos ne on perjantaina postitettu.


      • Tulisjo
        mpo kirjoitti:

        Joo oon töissä päivät nii en voi sinne nyt marssia. Mutta täytyy huomenna sit soittaa sinne näköjään. Outoa vaan ettei sitä kirjettä oo tullu jos ne on perjantaina postitettu.

        Ei vieläkään kirjettä!


    • bambieyee

      Mulle ei myöskään ole tullut vieläkään kirjettä. Espoossa asun, että ei nyt luulis yhden kirjeen postittaminen Helsingistä tänne olevan näin vaikeeta...? Kuitenkin jo keskiviikko ja suurinosa hakijoista saanut kirjeensä jo maanantaina.

      • Odottelenkirjettä

        Sama tilanne ja olen myös Espoosta.


      • Saldona 45pistettä :(
        Odottelenkirjettä kirjoitti:

        Sama tilanne ja olen myös Espoosta.

        Täällä myös espoolainen ilman kirjettä. Soittamalla ja kysymällä oma pistesaldo kuitenkin selvisi.


      • bambieyeee
        Saldona 45pistettä :( kirjoitti:

        Täällä myös espoolainen ilman kirjettä. Soittamalla ja kysymällä oma pistesaldo kuitenkin selvisi.

        Joo ja ilmeisesti sähköpostillakin voi kysellä. Sanoivatko mitään syytä sille, miksei kirje vielä ole tullut? Ihme touhua. Ihan kuin hylätyiksi tulleet eivät olisi yhtä tärkeitä tulosten kannalta. Heidän kannaltaanhan se on oikeestaan vielä tärkeämpääkin koska valitusaika alkaa kulua.


      • mpo
        bambieyeee kirjoitti:

        Joo ja ilmeisesti sähköpostillakin voi kysellä. Sanoivatko mitään syytä sille, miksei kirje vielä ole tullut? Ihme touhua. Ihan kuin hylätyiksi tulleet eivät olisi yhtä tärkeitä tulosten kannalta. Heidän kannaltaanhan se on oikeestaan vielä tärkeämpääkin koska valitusaika alkaa kulua.

        Soitin ja ne sano että kaikki kirjeet on laitettu postiin perjantaina. Itsekään en ole saanut vielä kirjettä ja ne tarjoutu sit lähettämään uuden.


    • Hohhoijaaaaa

      Ei vieläkään kirjettä? Mitäs pelleilyä tää nyt on -.-

      • LöysäPaska

        Kirjeen saa nyt pyytää myös sähköpostitse, kuten Stadin oikiksen sivuilla ohjeistetaan tekemään. Tilasin ja tuli 5 minuutissa. Näillä pisteillä ei ole kyllä mitään asiaa edes suunnitella hakua ensivuodelle. Perslihakset ei kestä nähtävästi sitä mitä aivot vaatii osatakseen sanatarkkaa kopioimista vastauspaperiin, sivuten asiaa ei riitä.


    • Justiisajuu

      Pääsin, kirje tuli vasta 15.7. Satun tietämään että joillekin tuli sekä hyväksymiskirje että hylkäyskirje edellisenä päivänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe