Vladivostokkiin Matkasaeuraa?

Kareliano

Tässä matkailualan restonomiopintojen kohokohta voisi olla matka Vladivostokkiin! Olen siihen jo kymmenisen vuotta suhtautunut varauksin mutta nyt voisi suunnitella matkaa jonkun kanssa yhdessä.
Matkaan voisi lähteä sovitussa luokassa ja palata takaisin toisella, joten kuluja säästyisi .

N-Liiton aikaan jo siellä reissattiin ja duunattiin mutta nyt voisi vielä kerran koettaa josko näkisi aurongon nousun aivan idässä!

2

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuperTiiviste

      Kuten varmaan tiedät, reitillä on monenlaisia ja monenhintaisia junia. Karkeasti: mitä pienempi numero, sitä uudempi ja hienompi juna. Junissa on yleisesti kolmenlaisia vaunuja: kalleimman ykkösen lisäksi neljän hengen hyttien kakkosluokka ja edullisin, kolmosluokan avomakuuvaunu eli "plastkarty". Vastoin joidenkin turistien ennakkokäsityksiä kolmosluokka ei ole (vain) turistien iloinen ryyppäjäisluokkaretki, vaan siellä matkustaa ihan tavallisia venäläisiä edullisesti paikasta toiseen.

      Junan ja vaunuluokan lisäksi voi miettiä myös mahdollisia pysähdyspaikkoja etukäteen. Nizhni Novgorod? Irkutsk?

      Huomasin, että liput voi hankkia RZD:n sivulta etukäteen, ne toimivat nykyään myös englanniksi ja maksun voi hoitaa luottokortilla. Aikataulut ilmoitetaan yleensä Moskovan ajassa.

    • 1vostok2

      ...jaa että kypsällä iällä restonomiksi??

      meinaan kun jo NL:ssä olet työskennellyt...

      No, ei hullumpi matka, jos on aikaa ja kärsivällisyyttä; itse kyllä tulisin paluumatkan lentäen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe