Onko syytä kuulua Jumalaa vastustavaan kirkkoon?

-lapsi-

137

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakara

      Hyvä kirjoitus ja hyviä, asiallisiakin kommentteja lopussa.
      Toisaalta niinkin, että onko syytä kuulua Jumalaa vastustavaan valtioon, Suomeen.
      Karrikoidusti sanottu, mutta hiostaa kun ministereissäkin Jumalaa ja Jumalan kansaa vastustavia ja ääneen julistustaan sanovia ministereitä on meitä edustamassa. Samalla Jumalan rangaistuksia maallemme vetäviä tahoja.

      • -lapsi-

        Kakara. Sinä panet pohtimaan. Mihin valtioon tai yhteisöön olisi sopivaa kuulua? Periaatteessa "avointen ovien" aikakaudella kukin voisi muuttaa ihannevaltioonsa tai valtioon, joka olisi mahdollisimman lähellä muuttajan ihannetta, eikä olisi tarvetta pyrkiä muuttamaan sinivalkoista Suomea joksikin muuksi. Esim. osaksi internationaalia.
        http://jyrkiola.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/100012-herätys-jutta-urpilainen-ja-naiset-ja-miehet


    • Pentu'

      Uskovat; korottakaa äänenne.

      • -lapsi-

        Oletko Pentu Kristuksen uskossa? Miten Jumalan lasten kuuluisi toimia?


    • @@@

      Asiallinen kirjoitus. Ei maailman kanssa kompromissin tehneeseen kirkkoon voi kuulua. Kirkko ei ole edes raamatussa tunnettu vaan seurakunta. Kirkko on pelkkä ihmisten aikaansaama instituutio. Lähtekää siitä suuresta Babylonista, kehotetaan Raamatussa.

      • Olen aina ajatellut, että Suomen Kirkko koostuu Suomen kansasta, ja on muovautunut sellaiseksi kuin ihmiset ovat. Kirkossa ei ole taivaasta tipahtaneita. Ihmiset ovat muuttuneet, ja kirkko sen mukana.

        Myös katolisessa kirkossa näkyy muutosta: sielläkin ihmiset tekevät sen muutoksen.


      • -lapsi-
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Olen aina ajatellut, että Suomen Kirkko koostuu Suomen kansasta, ja on muovautunut sellaiseksi kuin ihmiset ovat. Kirkossa ei ole taivaasta tipahtaneita. Ihmiset ovat muuttuneet, ja kirkko sen mukana.

        Myös katolisessa kirkossa näkyy muutosta: sielläkin ihmiset tekevät sen muutoksen.

        Moi Joker. Onko sinusta tullut uskovainen? Onko Jumala kaikkivaltias Jumala? Jos on, niin mikä rooli jää meille luoduille?


      • -lapsi- kirjoitti:

        Moi Joker. Onko sinusta tullut uskovainen? Onko Jumala kaikkivaltias Jumala? Jos on, niin mikä rooli jää meille luoduille?

        -LAPSI-
        1. Ei minusta ole tullut uskovaista.

        2. Jumala ei ole kaikkivaltias. Jos sellainen on, niin eriskummallista toimintaa, että hänestä oli paha, kun ihmiset puhuivat samaa kieltä, ja sekoitti kielet. Mutta kun ihmiset ovat tehneet kaikenlaisia aseita tappamiseen, niin siitä hän ei välitä: jos olisi kaikkivaltias, niin hän rikkoisi kaikki aseet heti niiden valmistuttua. Eli missä Jumalan järki, missä logiikka? Sama kieli pahempaa kuin tappoaseet.

        3. Meille luoduille jää tehtäväksi katsoa mikä on parhaaksi; Jumala ei ota mihinkään kantaa, jos on olemassa.


      • -lapsi-
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        -LAPSI-
        1. Ei minusta ole tullut uskovaista.

        2. Jumala ei ole kaikkivaltias. Jos sellainen on, niin eriskummallista toimintaa, että hänestä oli paha, kun ihmiset puhuivat samaa kieltä, ja sekoitti kielet. Mutta kun ihmiset ovat tehneet kaikenlaisia aseita tappamiseen, niin siitä hän ei välitä: jos olisi kaikkivaltias, niin hän rikkoisi kaikki aseet heti niiden valmistuttua. Eli missä Jumalan järki, missä logiikka? Sama kieli pahempaa kuin tappoaseet.

        3. Meille luoduille jää tehtäväksi katsoa mikä on parhaaksi; Jumala ei ota mihinkään kantaa, jos on olemassa.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
        Jokkerille. Jos Jumala vielä kutsuu sinua, pyydän sinua vastaamaan Hänen kutsuunsa. Kovat ajat ovat kutsuja. Sota-ajat ovat kovia aikoja. Käsittääkseni tempaus tulee aloittamaan 7-vuotisen vaivanajan. Ahdinko saa monet ihmiset kääntymään ja pesemään vaatteensa.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY


      • -lapsi- kirjoitti:

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
        Jokkerille. Jos Jumala vielä kutsuu sinua, pyydän sinua vastaamaan Hänen kutsuunsa. Kovat ajat ovat kutsuja. Sota-ajat ovat kovia aikoja. Käsittääkseni tempaus tulee aloittamaan 7-vuotisen vaivanajan. Ahdinko saa monet ihmiset kääntymään ja pesemään vaatteensa.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY

        Ilmestyskirjaa ei ollut tarkoitettu meille, joten ei varmaan ole kovin järkevää sitä lukea. Mutta siinä Jeesukseksi arvioitu sanoo: "Minä tulen pian". Ja "aika on niin lähellä, ei saa sulkea tämän profetian sanoja". 2000 vuotta taitaa olla mennyt jo liikaa aikaa.

        Paavali siis puhuu tempauksesta. Mutta sekin voi olla turhaa odotusta. Paavalilla oli paljon erikoisia oivalluksia: hän tulee tuomitsemaan maailman, on välitaivaita, joista hän ei oikein mitään tiedä, aviomiesten piti siitä lähtien elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan. Jotenkin tuntuu, että en luottaisi Paavaliin.

        Jumala ei ole kutsunut minua koskaan, joten sitä kutsua on turha odotella. Alkaa ikääkin olla jo kohta 60.


      • 1234567...
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ilmestyskirjaa ei ollut tarkoitettu meille, joten ei varmaan ole kovin järkevää sitä lukea. Mutta siinä Jeesukseksi arvioitu sanoo: "Minä tulen pian". Ja "aika on niin lähellä, ei saa sulkea tämän profetian sanoja". 2000 vuotta taitaa olla mennyt jo liikaa aikaa.

        Paavali siis puhuu tempauksesta. Mutta sekin voi olla turhaa odotusta. Paavalilla oli paljon erikoisia oivalluksia: hän tulee tuomitsemaan maailman, on välitaivaita, joista hän ei oikein mitään tiedä, aviomiesten piti siitä lähtien elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan. Jotenkin tuntuu, että en luottaisi Paavaliin.

        Jumala ei ole kutsunut minua koskaan, joten sitä kutsua on turha odotella. Alkaa ikääkin olla jo kohta 60.

        Paavali oli vain ihminen erehtyväinen hänkin. Ei kaikessa voi täysin luottaa Paavaliin. Paavalikin odotti Jeesuksen tulevan takaisin omana aikanaan.
        Paavali sanoi niinkin, että olisitte niinkuin hänkin, ettekä menisi enää naimisiin, jotenkin tähän tyyliin.
        Raamattu ei myöskään tunne 7-vuotista vaivanaikaa. Kaikki vaivat, vihat, ahistukset, sodat, viimeiset vitsaukset ja pedon kumartamiset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Ennen Jeesuksen toista tulemista ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Sapatin Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä, siinä samalla tuhoutuvat myöskin kaikki jumalattomat laittomat.
        Omansa Jeesus vie kirjaimellisesti 1000-vuodeksi taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omillensa sijaa.


      • -lapsi-
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ilmestyskirjaa ei ollut tarkoitettu meille, joten ei varmaan ole kovin järkevää sitä lukea. Mutta siinä Jeesukseksi arvioitu sanoo: "Minä tulen pian". Ja "aika on niin lähellä, ei saa sulkea tämän profetian sanoja". 2000 vuotta taitaa olla mennyt jo liikaa aikaa.

        Paavali siis puhuu tempauksesta. Mutta sekin voi olla turhaa odotusta. Paavalilla oli paljon erikoisia oivalluksia: hän tulee tuomitsemaan maailman, on välitaivaita, joista hän ei oikein mitään tiedä, aviomiesten piti siitä lähtien elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan. Jotenkin tuntuu, että en luottaisi Paavaliin.

        Jumala ei ole kutsunut minua koskaan, joten sitä kutsua on turha odotella. Alkaa ikääkin olla jo kohta 60.

        Vaikuttaa siltä, että olet saanut elää rauhaisaa elämää, koska sinusta tuntuu, ettei Jumala ole kutsunut sinua. Miksi olet lukenut Raamattua? Miksi profetiat kiinnostavat sinua?


      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että olet saanut elää rauhaisaa elämää, koska sinusta tuntuu, ettei Jumala ole kutsunut sinua. Miksi olet lukenut Raamattua? Miksi profetiat kiinnostavat sinua?

        Kommenttini oli Jokkerille. Tämä on adventisteille. Miksette esitä raamatullisia perusteita uskonne tueksi? Olivatko Ellen ja hänen taustajoukkonsa vapaamuurareita?
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=ellen g white was a freemason


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        Kommenttini oli Jokkerille. Tämä on adventisteille. Miksette esitä raamatullisia perusteita uskonne tueksi? Olivatko Ellen ja hänen taustajoukkonsa vapaamuurareita?
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=ellen g white was a freemason

        Olen entinen Luterilainen en tiedä Ellenistä, enkä hänen taustajoukoistaan kaikkea.

        Elleni perheineen kuului aikoinaan Metodistikirkkoon, siis sunnuntain pyhittäjiin. Uskoon tultuaan hän ymmärsi, että sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille, eikä hän kumonnut kymmenenkäskyn lakia. Tämä on tärkeää !

        Kuunnellessani useita kirkkojen saarnaajia olen pannut merkille, että adventistit ymmärtävät parhaiten Ilmestyskirjan sanomaa. Ellei tunnista petoa voi jäädä pedon saaliiksi, niin pienet kuin suuretkin.

        Nämä useat eri kirkkojen saarnaajat sanovat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, näin ollen he kulkevat peite silmillään. Ihmiskäsky sunnuntai käy heille pyhäpäiväksi.
        Vakavat sanat Raamatussa: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano ei heillä aamun koittoa ole.

        Taivaan portitkin pysyvät monen nenän edessä kiinni, sillä ahdas portti löytyy 1642 ja 1903 vuosien Raamatuista Ilm. 22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        Elleni kehoittikin tutkimaan suurempaa valoa Raamattua.

        Raamatun sanan mukaan sapatti on ja pysyy pyhänäpäivänä. Nainen ei voi olla pappi se on itsestään selvyys. Saastaiset eläimet kuten sika, eivät kuulu ruokiin, tämänkin olen löytänyt itsenäisesti Raamatusta ilman Elleniä.


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        Olen entinen Luterilainen en tiedä Ellenistä, enkä hänen taustajoukoistaan kaikkea.

        Elleni perheineen kuului aikoinaan Metodistikirkkoon, siis sunnuntain pyhittäjiin. Uskoon tultuaan hän ymmärsi, että sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille, eikä hän kumonnut kymmenenkäskyn lakia. Tämä on tärkeää !

        Kuunnellessani useita kirkkojen saarnaajia olen pannut merkille, että adventistit ymmärtävät parhaiten Ilmestyskirjan sanomaa. Ellei tunnista petoa voi jäädä pedon saaliiksi, niin pienet kuin suuretkin.

        Nämä useat eri kirkkojen saarnaajat sanovat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, näin ollen he kulkevat peite silmillään. Ihmiskäsky sunnuntai käy heille pyhäpäiväksi.
        Vakavat sanat Raamatussa: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano ei heillä aamun koittoa ole.

        Taivaan portitkin pysyvät monen nenän edessä kiinni, sillä ahdas portti löytyy 1642 ja 1903 vuosien Raamatuista Ilm. 22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        Elleni kehoittikin tutkimaan suurempaa valoa Raamattua.

        Raamatun sanan mukaan sapatti on ja pysyy pyhänäpäivänä. Nainen ei voi olla pappi se on itsestään selvyys. Saastaiset eläimet kuten sika, eivät kuulu ruokiin, tämänkin olen löytänyt itsenäisesti Raamatusta ilman Elleniä.

        1234567... Kiitos kun jaksat selvittää, mutta pidän morsiamen tempausta ennen vaivanaikaa raamatullisena näkemyksenä.

        1Tess. 4:17
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Ilm. 3:10
        Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        1234567... Kiitos kun jaksat selvittää, mutta pidän morsiamen tempausta ennen vaivanaikaa raamatullisena näkemyksenä.

        1Tess. 4:17
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Ilm. 3:10
        Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

        Tämä on suuri harha, että morsian tempaistaan, ennen vaivanaikaa. Tässä kun mennään harhaan niin harhaan menee monelta loputkin selitykset mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan, ja eksytys on suuri.


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        Tämä on suuri harha, että morsian tempaistaan, ennen vaivanaikaa. Tässä kun mennään harhaan niin harhaan menee monelta loputkin selitykset mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan, ja eksytys on suuri.

        1Tess. 4:17
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Ilm. 3:10
        Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

        Jumalan sana ei riitele itseään vastaan. Pyhät eivät voisi palata, elleivät he poistuisi ensin.

        Juud. 1:14
        Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä

        Ilm. 1:7
        Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.


      • ...
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ilmestyskirjaa ei ollut tarkoitettu meille, joten ei varmaan ole kovin järkevää sitä lukea. Mutta siinä Jeesukseksi arvioitu sanoo: "Minä tulen pian". Ja "aika on niin lähellä, ei saa sulkea tämän profetian sanoja". 2000 vuotta taitaa olla mennyt jo liikaa aikaa.

        Paavali siis puhuu tempauksesta. Mutta sekin voi olla turhaa odotusta. Paavalilla oli paljon erikoisia oivalluksia: hän tulee tuomitsemaan maailman, on välitaivaita, joista hän ei oikein mitään tiedä, aviomiesten piti siitä lähtien elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan. Jotenkin tuntuu, että en luottaisi Paavaliin.

        Jumala ei ole kutsunut minua koskaan, joten sitä kutsua on turha odotella. Alkaa ikääkin olla jo kohta 60.

        ...


      • ...
        -lapsi- kirjoitti:

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
        Jokkerille. Jos Jumala vielä kutsuu sinua, pyydän sinua vastaamaan Hänen kutsuunsa. Kovat ajat ovat kutsuja. Sota-ajat ovat kovia aikoja. Käsittääkseni tempaus tulee aloittamaan 7-vuotisen vaivanajan. Ahdinko saa monet ihmiset kääntymään ja pesemään vaatteensa.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY

        ...


      • @@@ sanoi :
        Kirkko ei ole edes raamatussa tunnettu vaan seurakunta.
        ________
        Aivan niin!!!!!!!!!!!!!!


      • pertsa2012 kirjoitti:

        @@@ sanoi :
        Kirkko ei ole edes raamatussa tunnettu vaan seurakunta.
        ________
        Aivan niin!!!!!!!!!!!!!!

        Raamattu tuntee vain temppelit. Ne lienevät juutalaisten kirkkoja.


      • Westsider-
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        -LAPSI-
        1. Ei minusta ole tullut uskovaista.

        2. Jumala ei ole kaikkivaltias. Jos sellainen on, niin eriskummallista toimintaa, että hänestä oli paha, kun ihmiset puhuivat samaa kieltä, ja sekoitti kielet. Mutta kun ihmiset ovat tehneet kaikenlaisia aseita tappamiseen, niin siitä hän ei välitä: jos olisi kaikkivaltias, niin hän rikkoisi kaikki aseet heti niiden valmistuttua. Eli missä Jumalan järki, missä logiikka? Sama kieli pahempaa kuin tappoaseet.

        3. Meille luoduille jää tehtäväksi katsoa mikä on parhaaksi; Jumala ei ota mihinkään kantaa, jos on olemassa.

        Voi. Voi, Jokkeri. Jokkeri. Noinhan sitä minäkin vielä sinun ikäisenä ajattelin. Täysin tietämättömänä , aivan erilaisen maailman olemassaolosta. Joka ei ole ihmisten tekoa. Eikä mene niiden lihalliseen, sokeutuneiseen päähän, jossa on silmät mutta eivät näe. Ja jossa on järki, mutta eivät ymmärrä Hengen maailmaa jossa ei ole maailman henkeä. Se on sinusta tosi kaukana, mutta kuitenkin sinun sydämessäsi.
        Se on äärettömän kallis matka, mutta tiketti ja sinetti on jo maksettu. Ota ne vain vastaan. Sen ohessa saat ikuisen, koskaan kuolemattoman Hengen, Olet täysin vapaa kuoleman ja tuomion kauhuista. joka kohtaa jokaista. joka on vailla tätäuudesti syntymää Jumalan
        lapseksi , Jumalan Henkimaailman sinetöityä kansalaisuutta.
        Ja ainut tie siihen on usko Jeesukseen Kristukseen, muuta tietä ei ole annettu.


    • zorroperro

      Eiköhän siinäkin puheena olleessa parisuhteiden siunaamisessa olisi ollut
      tarpeeksi vuosisataiselle valtionkirkkolaitokselle ja muussa liberaalijutussa.

      Taitaapi tuo "kirkkolaiva" uida jo aika syvässä vaikka olis Turun tuomiokirkon
      torni miten "korkkii" heh heh - sama autuus kun puupäillä heh heh.

      Itse en ole "Juutalaisintoilija" missään mielessä vaan odotan ja katson mitä
      Jumala tekee valitun maan ja kansan kohdalla.. Se "säkki" taitaa olla vieläkin
      Juutalaisilla päässä ja silmillä - ainakin yleensä?

      • -lapsi-

        Malttia on Zorrolla. Mikäs siinä. Peite on Jumalan silmäterän silmillä, kunnes Jumala ympärileikkaa sen sydämen. Ilman tuota ympärileikkausta ei luomakunta voisi saada kaipaamaansa lepoa. Lepoon tarvitaan Israelin jäännöksen kutsuhuuto "Hoosianna!". Muistutan, että olemme siirtyneet kolmanteen päivään ja Messias Jeesuksen paluuseen liittyvä tempaus voi tapahtua milloin vain.

        5Moos. 30:6
        Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.

        Luuk. 13:35
        Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

        Hoos. 6:2
        Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.
        http://www.youtube.com/watch?v=HcglATPatgU
        1Tess. 4:17
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.


    • Pentu'

      Mäpäs kuulun kirkkoon kun mä dikkaan Kansanlähetyksestä ja Suomen Raamattuopistosta ja ne ovat ev.lutin sivusiipiä.
      Pentu vastaa lapsen kysymyksen: Olen.

      • -lapsi-

      • Pentu'
        -lapsi- kirjoitti:

        Pentu. Luotatko nopeaan luomiseen? Kysyn siksi, että Eero Junkkaala ja Mikko Louhivuori eivät luota. He uskovat hybridiin eli luomiseen ja evoluutioon. En ymmärrä heitä, koska mielestäni kasvien luominen ennen auringon luomista kertoo nopeasta luomisesta.
        http://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=eero junkkaala
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mikko louhivuori

        Pentu vastaa lapselle.

        Junkkaalan veljeksistä en pidä. Nyt olen pakotettu sanomaan sen ääneen.
        Ärsyttää jo niiden nariseva äänikin. Siellä on muitakin pappeja. Esim. Juha Vähäsarja ja radiossa usein saarnannut Mäkelä. Lienee tosin eläkkeelläkin.


      • -lapsi-
        Pentu' kirjoitti:

        Pentu vastaa lapselle.

        Junkkaalan veljeksistä en pidä. Nyt olen pakotettu sanomaan sen ääneen.
        Ärsyttää jo niiden nariseva äänikin. Siellä on muitakin pappeja. Esim. Juha Vähäsarja ja radiossa usein saarnannut Mäkelä. Lienee tosin eläkkeelläkin.

        Pentu. Tunkeilenko, jos kysyn, uskotko konkreettiseen 7d luomisviikkoon?
        http://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4


      • Pentu'
        -lapsi- kirjoitti:

        Pentu. Tunkeilenko, jos kysyn, uskotko konkreettiseen 7d luomisviikkoon?
        http://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

        Pentu vastaa lapselle.
        Uskon. Uskon vain sen, minkä luen Jumalan sanasta, Raamatusta. En tosin siitä 1990- luvun painostakaan usko.


      • -lapsi-
        Pentu' kirjoitti:

        Pentu vastaa lapselle.
        Uskon. Uskon vain sen, minkä luen Jumalan sanasta, Raamatusta. En tosin siitä 1990- luvun painostakaan usko.

        Kiitos ja aamen. Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi:)

        Ps. Muistetaan siunata Israel-veljeämme.
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg

        Hes:
        37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
        37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
        37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        http://jarmo10.org/jouni.htm
        http://jarmo10.org/kartat.htm

        Suomi Raamatussa
        http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html

        Suomen kautta tulleet paluumuuttajat ovat levänneitä ja iloisia.
        http://int.icej.org/news/special-reports/aliyah-through-finland

        "Kuule Israelin Jumala"
        http://www.youtube.com/watch?v=HQlRrrReua0
        http://www.hebrewsongs.com/?song=shmaisraelshmaelohai


    • Seurailija1

      Kirkko on lähtenyt lavealle tielle, ahdas portti on tukittu ja hylätty ihmismielistelyn vuoksi ja suvaitsevaisuuden nimissä. Ei kannata tukea sellaista.

      • -lapsi-

        Kiitos Seurailija. Sinä osaat kiteyttää:)


      • Seurailija1
        -lapsi- kirjoitti:

        Kiitos Seurailija. Sinä osaat kiteyttää:)

        Olen tottunut olemaan ahtaissa paikoissa, tekstistäkin sen varmaan aistii:)
        Kiitos.


    • -jarmo-

      Kirkko hylättiin sen välttämättömäksi tehneen hädän ja kuolemanpelon väistyttyä toisen maailmansodan jälkeen käskyjen pitämistaakan takia ja kirkko joutui lähes tyhjilleen. Mutta -70 luvulla sen johtajat saivat ajatuksen: Jeesuksen veri sakramenttina voidaan myydä koko kansalle antamalla anteeksi katumaton synti, joten kirkko palasi syntisille hyväksi paikaksi, mutta tällä kertaa ilman katumusta ja parannuksen tekoa. Tällä tavalla syntyi konservatiivinen osa kirkkoa, joka joutuu nyt pakenemaan kirkosta ja ottamaan siitä irtiotto.

      • Seurailija1

        Aamen.


    • -lapsi-

      Sopiiko mennä syvemmälle? Raamattu antaa maailman tapahtumille tietyt ajat ja rajat. Toistan Jokkerille esittämäni kysymyksen. Onko Jumala kaikkivaltias Jumala? Jos on, niin mikä rooli jää meille luoduille? Täsmennän. Koska olemme luotuja, voimmeko edes periaatteessa kyetä määrittämään oman tahtomme tai valtamme laajuutta?

      Vaikkakin olisi hyvä poistua hukkuvasta kirkkolaivasta, mielestäni langenneen Aatamin jälkeläisillä ei ole varaa syyttää kanssakulkijoitaan/sukulaisiaan.

      Joh:
      8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
      8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
      8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
      8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
      8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

      Muistiin

      5Moos. 8:3
      Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

      • Tuom.

        On aika monta teemaa ja näkökohtaa lähteä pois siitä Babyloniasta. Mutta on myös monta syytä pysyä kirkkoinstituutiossa. Kirkon ulkomaanapu on vain yksi tekijä.
        Emme ole välttämättä kirkosta, vaikka olemmekin kirkossa.
        Kuulumme muutenkin monenlaisiin yhteisöihin, instituutioihin hyväksymättä niiden periaatteita. En hyväksy mm. luonnon tuhoamista, mutta niin vain päivittäin elän yhteisessä nautintaoikeudessa.
        Totta kai media vääristää Jumalan kansan oikeuksia ja oikeutusta. Lähi-Idässä on tilanne parhaillaan päällä. Milloin Gazan kansa hävitetään, jolloin maa muuttuisi viljelysmaaksi ? Käy niin kuin Raamattu ennustaa muinaisista ennustuksista.
        Voisihan sitä kiinnittää itsensä "harvestereihin" tai mennä vastaavasti ihmiskilveksi Israeliin. Viimeistä vaihtoehtoa kartetaan sivistyneessä yhteiskunnassa, niin kuin Israelissa.
        Tokin ärsyttää, jos kristityt ei ymmärrä valitun kansan merkitystä. Silloin Raamattu ei kuulu totuuden kirjojen joukkoon. Osoittaahan tuo 1992 väännöskin.


      • -lapsi-
        Tuom. kirjoitti:

        On aika monta teemaa ja näkökohtaa lähteä pois siitä Babyloniasta. Mutta on myös monta syytä pysyä kirkkoinstituutiossa. Kirkon ulkomaanapu on vain yksi tekijä.
        Emme ole välttämättä kirkosta, vaikka olemmekin kirkossa.
        Kuulumme muutenkin monenlaisiin yhteisöihin, instituutioihin hyväksymättä niiden periaatteita. En hyväksy mm. luonnon tuhoamista, mutta niin vain päivittäin elän yhteisessä nautintaoikeudessa.
        Totta kai media vääristää Jumalan kansan oikeuksia ja oikeutusta. Lähi-Idässä on tilanne parhaillaan päällä. Milloin Gazan kansa hävitetään, jolloin maa muuttuisi viljelysmaaksi ? Käy niin kuin Raamattu ennustaa muinaisista ennustuksista.
        Voisihan sitä kiinnittää itsensä "harvestereihin" tai mennä vastaavasti ihmiskilveksi Israeliin. Viimeistä vaihtoehtoa kartetaan sivistyneessä yhteiskunnassa, niin kuin Israelissa.
        Tokin ärsyttää, jos kristityt ei ymmärrä valitun kansan merkitystä. Silloin Raamattu ei kuulu totuuden kirjojen joukkoon. Osoittaahan tuo 1992 väännöskin.

        Kiitos Tuom. Tärkeä muistutus: "Olemme maailmassa, mutta emme ole maailmasta." Vaikka maailma on surkeassa jamassa, iloitsen vapautuksemme läheisyydestä:)

        Room:
        8:17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
        8:18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
        8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
        8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

        Baabelin torni alkaa jälleen hipoa taivaita. Ihmisistä tehdään koneita ja koneista tehdään ihmismäisiä. Robotit osaavat jo improvisoida.
        http://www.youtube.com/watch?v=UIWWLg4wLEY
        1.Mooseksen kirja:
        11:1 Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
        11:2 Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
        11:3 Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
        11:4 Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan."
        11:5 Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
        11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
        11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
        11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
        11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.

        "Kielten historia vahvistaa Raamatun"
        http://www.bibelfokus.se/fi/node/226


      • Tuom.
        -lapsi- kirjoitti:

        Kiitos Tuom. Tärkeä muistutus: "Olemme maailmassa, mutta emme ole maailmasta." Vaikka maailma on surkeassa jamassa, iloitsen vapautuksemme läheisyydestä:)

        Room:
        8:17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
        8:18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
        8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
        8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

        Baabelin torni alkaa jälleen hipoa taivaita. Ihmisistä tehdään koneita ja koneista tehdään ihmismäisiä. Robotit osaavat jo improvisoida.
        http://www.youtube.com/watch?v=UIWWLg4wLEY
        1.Mooseksen kirja:
        11:1 Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
        11:2 Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
        11:3 Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
        11:4 Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan."
        11:5 Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
        11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
        11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
        11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
        11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.

        "Kielten historia vahvistaa Raamatun"
        http://www.bibelfokus.se/fi/node/226

        Jos nyt rönsyttää aloitusta, niin kyllä robotit ottavat vallan ihmisistä. Älyteknologia on jo ajettu imeväisistä saakka pelikonsoleiden, puhelinten, ja eril. tietotekniikan kautta lasten aivoihin. Koneita ei enää edes sieluteta, niitä siirretään suoraan teknisinä sovelluksina. Koneet siis "sieluttaa" ihmistä. Sielu alistetaan teköälyn ylivoimaisen suorituskyvyn valtaan. Teknopelit pitävät huolta aivojen identiteetin rappiosta.
        Ihmispsyyken puolustusjärjestelmä on helppo murtaa.
        Joku mikrosiru nyt ranteessa on mitätön yksityiskohta siihen verrattuna, miten koko ruumis voidaan piuhottaa ja siruttaa erilaisilla anturoilla ja korvaavilla hermopäätteillä, realisesti, kuvainnollisesti. Ihminenhän jo on videoitu; selfiet leviävät nuorisolla sujuvasti internetissä.
        Kulttuurisesti ihmiskunta on jo manipuloitu ja kasvatettu bittiriippuvaiseksi. Kaikki valvoo kaikkea. Ei kukaan ruumiillistuu. Sitten ilmeisesti saapuu tuo laiton, jolla on helppo tehtävä ottaa hallintavalta.
        Pikemminkin pitäisi erota nykyteknologiasta, kuin jostain kirkkolaitoksesta.


      • -lapsi-
        Tuom. kirjoitti:

        Jos nyt rönsyttää aloitusta, niin kyllä robotit ottavat vallan ihmisistä. Älyteknologia on jo ajettu imeväisistä saakka pelikonsoleiden, puhelinten, ja eril. tietotekniikan kautta lasten aivoihin. Koneita ei enää edes sieluteta, niitä siirretään suoraan teknisinä sovelluksina. Koneet siis "sieluttaa" ihmistä. Sielu alistetaan teköälyn ylivoimaisen suorituskyvyn valtaan. Teknopelit pitävät huolta aivojen identiteetin rappiosta.
        Ihmispsyyken puolustusjärjestelmä on helppo murtaa.
        Joku mikrosiru nyt ranteessa on mitätön yksityiskohta siihen verrattuna, miten koko ruumis voidaan piuhottaa ja siruttaa erilaisilla anturoilla ja korvaavilla hermopäätteillä, realisesti, kuvainnollisesti. Ihminenhän jo on videoitu; selfiet leviävät nuorisolla sujuvasti internetissä.
        Kulttuurisesti ihmiskunta on jo manipuloitu ja kasvatettu bittiriippuvaiseksi. Kaikki valvoo kaikkea. Ei kukaan ruumiillistuu. Sitten ilmeisesti saapuu tuo laiton, jolla on helppo tehtävä ottaa hallintavalta.
        Pikemminkin pitäisi erota nykyteknologiasta, kuin jostain kirkkolaitoksesta.

        En valita rönsyistä Tuom. Rönsyt kielivät luovuudesta. Mielestäni kuvaat hyvin aikaamme. Kiitos.


    • Hållelyyjåå

      Hörhöt!

      • -jarmo-

        Sika röhkii kuralammikossaan, eikä paremmasta tiedä, eikä sen enempää haluakaan tietää; mutta Ihminen haluaa tuntea luojansa ja suhteensa luojaan.


      • jotain rotia nyt
        -jarmo- kirjoitti:

        Sika röhkii kuralammikossaan, eikä paremmasta tiedä, eikä sen enempää haluakaan tietää; mutta Ihminen haluaa tuntea luojansa ja suhteensa luojaan.

        Tuo on jo liian paksua. Pitäis turva-alan miehen käsittää rajat ja tasa-arvoinen kohtelu. Vai tokko ne kuulukaan sydämen sivistykseen?

        Mikä muuten on sinun ja siunailijoitten seurakunta?Se, missä on vain hyviä ja oikeassaolevia ihmisiä.


      • -lapsi-
        jotain rotia nyt kirjoitti:

        Tuo on jo liian paksua. Pitäis turva-alan miehen käsittää rajat ja tasa-arvoinen kohtelu. Vai tokko ne kuulukaan sydämen sivistykseen?

        Mikä muuten on sinun ja siunailijoitten seurakunta?Se, missä on vain hyviä ja oikeassaolevia ihmisiä.

        Rotia nyt. Tunnen Jarmon. Hän palauttaa "hörhöt" paikkaansa. Luotatko sinä "Roti" Raamattuun? Ovatko luominen ja lankeemus tosia?


      • jotain rotia nyt
        -lapsi- kirjoitti:

        Rotia nyt. Tunnen Jarmon. Hän palauttaa "hörhöt" paikkaansa. Luotatko sinä "Roti" Raamattuun? Ovatko luominen ja lankeemus tosia?

        Vastakysymykset eivät ole vastaus kysymyksiini, ei taida olla sullakaan puhtaat jauhot pussissa.


      • -lapsi-

      • -lapsi-

      • satujahannevain
        -lapsi- kirjoitti:

        Tärkeää. Ellei luota luomiseen, ei voi ymmärtää maailmaa.

        Jumalat on ihmisen keksimää satua.


    • Isä,Poika,PyhäHenki

      Terveisiä ateismi osiosta.

    • -jarmo-

      Taas päästään samaan johtopäätökseen todisteiden kera, että pilkkaajan mielestä uskovat ottavat vastaan mitä tahansa mukisematta ja heitä saa- ja jopa pitää pilkata. Kun taas pilkkaajaan osuu "kalikka", niin voi, voi kun se sattuu ja se on tosi paha juttu.

      Elikkäs, kuten jo monesti olen verrannut asiaa näin: "me steissin vartijat VS steissin rosvot", toinen joutuu jatkuvan väkivallan uhan allakin pelaamaan orjallisesti sääntöjen mukaan ja toinen ei. He eivät piittaa säännöistä ja kun he sitten jäävät kiinni, he valittavat ja vetoavat jopa kulttuurieroon siitä kun eivät saa ryöstää ja raiskata, kuten kotimaassaan. JA kaiken huipuksi, nämä rosvot tuntevat meidän Suomen vartijoita sääntelevän lainsäädännön ja vetoavat heti oikeuksiinsa, jos suinkin mahdollista, kun kokevat että heitä vastaan olisi jotenkin rikottu. Tämä kierommaksi peli siis ei voi mennä! Aivan sama kuin on tänä päivänä Israel VS. Palestiina.

      Me kaksi leiriä pelaamme eri säännöillä, toisella on säännöt ja noudattaa niitä. Täälläkin tämä multinikkeily on yksi tapa peittää ja valehdella tekosiaan, väittää toisin kuin on sanonut toisallaa, eikä oma linja pysy alkuunkaan suorassa. Minulla taas ei ole varaa keroiluun! Niin yksinkertaista se on.

      • ---

        Eli tuo kyynelehtivä tarina vartijoista on jarmon luonnehdinta kanssaan eri mieltä olevista... Ovat kaikki rikollisia. Ihan tyypillisen mustavalkoista fundamentalistiajattelua.


      • ---
        --- kirjoitti:

        Eli tuo kyynelehtivä tarina vartijoista on jarmon luonnehdinta kanssaan eri mieltä olevista... Ovat kaikki rikollisia. Ihan tyypillisen mustavalkoista fundamentalistiajattelua.

        Niinpä minä fundiksena siirrynkin eri kanaville, sillä ei ole tervettä pyöriä palstalla, jonka aihealuekin yököttää.
        Olen psyk.potsku.


      • -jarmo-
        --- kirjoitti:

        Eli tuo kyynelehtivä tarina vartijoista on jarmon luonnehdinta kanssaan eri mieltä olevista... Ovat kaikki rikollisia. Ihan tyypillisen mustavalkoista fundamentalistiajattelua.

        Kyynelehtivä tai ei mutta 100%:sti totta, samoin kuin tässäkin ketjussa on todistettavissa silmillään kuinka ateistit tekevät pilkkaa ja trollaavat uskovien profetiapalstalla.
        Ovatko sinun mielestäsi sitten kaikki asemalla maleksivat ihmiset rikollisia?
        Vain ne ovat rikollisia, jotka tekevät rikoksia. Oletko sinä täällä syyllistynyt uskovia kohtaan tekemällä viharikoksia kirjoitellen perättömällä tavalla vihamielisesti?
        Vai joudutko aina vastaamaan näihin kysymyksiin ketunhäntä kainalossa, käyttämällä kaikki mahdolliset porsaanreiät hyödyksesi, ettei tarvitsisi suoraan tunnustaa?


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        Kyynelehtivä tai ei mutta 100%:sti totta, samoin kuin tässäkin ketjussa on todistettavissa silmillään kuinka ateistit tekevät pilkkaa ja trollaavat uskovien profetiapalstalla.
        Ovatko sinun mielestäsi sitten kaikki asemalla maleksivat ihmiset rikollisia?
        Vain ne ovat rikollisia, jotka tekevät rikoksia. Oletko sinä täällä syyllistynyt uskovia kohtaan tekemällä viharikoksia kirjoitellen perättömällä tavalla vihamielisesti?
        Vai joudutko aina vastaamaan näihin kysymyksiin ketunhäntä kainalossa, käyttämällä kaikki mahdolliset porsaanreiät hyödyksesi, ettei tarvitsisi suoraan tunnustaa?

        Ei tätä tai mitään muutakaan palstaa ole määritelty sallituksi ainoastaan uskoville edelleenkään. Ei se muuksi muutu vaikka kuinka jankuttaisitte. Asiasta kun ei päätetä palstoilla huutoäänestyksillä, vaan ylläpidossa.

        Äläkä höpötä rikollisista. Tämä on keskustelupalsta jonne kirjoittelen. Siinä ei ole mitään rikollista. Tai jos on, tehkää jo viimeinkin asialle jotain tuon jatkuvan märisemisen sijaan. Rikokset hoitaa tässä maassa poliisi.


      • -lapsi-
        --- kirjoitti:

        Ei tätä tai mitään muutakaan palstaa ole määritelty sallituksi ainoastaan uskoville edelleenkään. Ei se muuksi muutu vaikka kuinka jankuttaisitte. Asiasta kun ei päätetä palstoilla huutoäänestyksillä, vaan ylläpidossa.

        Äläkä höpötä rikollisista. Tämä on keskustelupalsta jonne kirjoittelen. Siinä ei ole mitään rikollista. Tai jos on, tehkää jo viimeinkin asialle jotain tuon jatkuvan märisemisen sijaan. Rikokset hoitaa tässä maassa poliisi.

        Hyvä. Mikä on elämän syy ja tarkoitus? Miksi?


      • ---
        -lapsi- kirjoitti:

        Hyvä. Mikä on elämän syy ja tarkoitus? Miksi?

        Mikä opettaja sinä kuvittelet olevasi ja miksi?


      • -lapsi-
        --- kirjoitti:

        Mikä opettaja sinä kuvittelet olevasi ja miksi?

        --- Olen oppilas. Olen kiinnostunut maailman ilmiöistä. Mikseivät oleelliset asiat kiinnosta sinua?


    • aho

      Kiitos ,Jarmo, totuuden sanoista.

      • -lapsi-

        Samoin. Kiitos Jarmo. Messias Jeesus on Rauhan Ruhtinas. Hän käänsi kovamaineisen kristittyjen vainoojan. Hän voi kääntää myös steissin kovanaamat. Raamatun lauseet ovat parhaita "rönsyjä":D

        Apostolien teot:
        26:1 Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi." Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen:
        26:2 "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät,
        26:3 olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan.
        26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
        26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
        26:6 Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
        26:7 ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
        26:8 Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
        26:9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        26:10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        26:11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        26:12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        26:13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        26:19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
        26:20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
        http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0


    • jotain rotia nyt

      Valehtelijoita ja paskanpuhujia te Jarmot ja kumppanit lapsineen olette kun ette pysty osoittamaan "oikeaoppisten" seurakuntaa mutta "tiedätte" mikä on "väärä" seurakunta. Elikkä malka toisen silmästä löytyy mutta omasta ei.

      • -jarmo-

        Ja minkäs kalkin sinä sitten olet niellyt, ku noin ahistaa? Mikä ihmeen väärä seurakunta? Tarkoitatko pilkkaja-ateisminen trollaava joukko humalapäissään ja muuten aineissa on jokin seurakunta?

        Emmekö pysty osoittamaan oikeaa tietä. Voi kun suu vaahdossa ollaan tyrkytetty sitä sinullekin vuosikausia. Onko kaikki mennyt kuuroille korville?

        Ota vastaan armo Jeesuksessa Kristuksessa!
        (muu kaikki on pelkkää puutarhan hoitoa)


      • -lapsi-
        -jarmo- kirjoitti:

        Ja minkäs kalkin sinä sitten olet niellyt, ku noin ahistaa? Mikä ihmeen väärä seurakunta? Tarkoitatko pilkkaja-ateisminen trollaava joukko humalapäissään ja muuten aineissa on jokin seurakunta?

        Emmekö pysty osoittamaan oikeaa tietä. Voi kun suu vaahdossa ollaan tyrkytetty sitä sinullekin vuosikausia. Onko kaikki mennyt kuuroille korville?

        Ota vastaan armo Jeesuksessa Kristuksessa!
        (muu kaikki on pelkkää puutarhan hoitoa)

        Ateistit. Älkää vainotko Vapahtajaa siksi, että maallistunut kirkko on sokea.

        Luuk:
        39. Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
        40. Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
        41. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42. Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43. Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44. sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45. Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46. Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        47. Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
        48. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
        49. Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."
        http://www.the-cartoonist.com/gospel2/graphics/031_blind_600_ic.gif


      • jotain rotia nyt
        -lapsi- kirjoitti:

        Ateistit. Älkää vainotko Vapahtajaa siksi, että maallistunut kirkko on sokea.

        Luuk:
        39. Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
        40. Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
        41. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42. Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43. Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44. sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45. Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46. Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        47. Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
        48. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
        49. Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."
        http://www.the-cartoonist.com/gospel2/graphics/031_blind_600_ic.gif

        Evl. kirkko on teille se "väärä" kirkko koska melkein joka jutussanne sitä syytätte. Mutta ette sano mikä on "oikea" kirkko tai lahko kun olette katalia , että jos sen sanoisitte löytyisi sen piiristä vaikka mitä. Raamatunjakeiden jankkaaminen ei taida olla mitään oikeaa uskovaisuutta vaan paremminkin se osoittaa vaan tätä kuuluisaa malka toisen silmässä ei minun projektia.


      • -jarmo-
        jotain rotia nyt kirjoitti:

        Evl. kirkko on teille se "väärä" kirkko koska melkein joka jutussanne sitä syytätte. Mutta ette sano mikä on "oikea" kirkko tai lahko kun olette katalia , että jos sen sanoisitte löytyisi sen piiristä vaikka mitä. Raamatunjakeiden jankkaaminen ei taida olla mitään oikeaa uskovaisuutta vaan paremminkin se osoittaa vaan tätä kuuluisaa malka toisen silmässä ei minun projektia.

        Ei ole oikeaa kirkkoa, on vain yksi morsiusseurakunta, Kristusruumis.
        Kirkko ja hengellisyys ovat Jeesuksen Kristuksen veren armontyölle turhia.
        Usko ja Rakkaus Jumalan poikaan Jeesukseen Kristukseen riittää.
        Uskossa tulee vanhurskaus ja Rakkaudessa tulee laki, teot ja armo.
        Mitään muuta et täältä maan päältä tarvitse.


      • jotain rotia nyt
        -jarmo- kirjoitti:

        Ei ole oikeaa kirkkoa, on vain yksi morsiusseurakunta, Kristusruumis.
        Kirkko ja hengellisyys ovat Jeesuksen Kristuksen veren armontyölle turhia.
        Usko ja Rakkaus Jumalan poikaan Jeesukseen Kristukseen riittää.
        Uskossa tulee vanhurskaus ja Rakkaudessa tulee laki, teot ja armo.
        Mitään muuta et täältä maan päältä tarvitse.

        Mutta kuitenkin lipsahdat tuon tuosta vain yhden , evl.kirkon, syyttelyyn . Ja tuskinpa on niin , ettet tunne sympatiaa jotain uskonyhteisöä kohtaan tai peräti kuulu siihen. Et ole, eikä -lapsi- eikä kumppanit ole rehellisin aikein asialla. Rehellisyyden luulisi kuuluvan ainakin uskovan suurimpiin hyveisiin.


      • -jarmo-
        jotain rotia nyt kirjoitti:

        Mutta kuitenkin lipsahdat tuon tuosta vain yhden , evl.kirkon, syyttelyyn . Ja tuskinpa on niin , ettet tunne sympatiaa jotain uskonyhteisöä kohtaan tai peräti kuulu siihen. Et ole, eikä -lapsi- eikä kumppanit ole rehellisin aikein asialla. Rehellisyyden luulisi kuuluvan ainakin uskovan suurimpiin hyveisiin.

        Rotia? Kovastippa ootkin nyt hukassa. Ensin väität epärehelliseksi vailla perusteluja ja toiseksi kuvailevia asiaasi sanoin "tuskinpa" ja "luulisi" eli vahvistat jotain mikä on olettamaasi ja sitä rataa "lipsahdan syyttelemään" ja näin loppuun saakka... notta, huhhuh! Kyllä Kari Mäkinen tänäänkin näytti ettei luterilaisuutta syytellä turhaan tarvitse, kyllä hän itse sen vetää syytetyksi. Tässä tarvitse enää olla ku todistajan asemassa.

        Tarvinneeko tää ees enää muuta... huokaus!

        PS. Ei noista kirkoista tarvitse kirjallisesti irtisanoutua, riittää että tekee henkisen erottautumisen niistä ja hakee aitoa seurakuntayhteyttä vapaista suunnista tai muuten hyvästä seurasta. On minullakin kirjat edelleen Adventtikirkossa, vaikken koskaan käy niiden jumalanpalveluksissa, vaan aivan jossain muualla ja oma kristillinen ystäväpiiri on vielä parempi.


      • jotain rotia nyt
        -jarmo- kirjoitti:

        Rotia? Kovastippa ootkin nyt hukassa. Ensin väität epärehelliseksi vailla perusteluja ja toiseksi kuvailevia asiaasi sanoin "tuskinpa" ja "luulisi" eli vahvistat jotain mikä on olettamaasi ja sitä rataa "lipsahdan syyttelemään" ja näin loppuun saakka... notta, huhhuh! Kyllä Kari Mäkinen tänäänkin näytti ettei luterilaisuutta syytellä turhaan tarvitse, kyllä hän itse sen vetää syytetyksi. Tässä tarvitse enää olla ku todistajan asemassa.

        Tarvinneeko tää ees enää muuta... huokaus!

        PS. Ei noista kirkoista tarvitse kirjallisesti irtisanoutua, riittää että tekee henkisen erottautumisen niistä ja hakee aitoa seurakuntayhteyttä vapaista suunnista tai muuten hyvästä seurasta. On minullakin kirjat edelleen Adventtikirkossa, vaikken koskaan käy niiden jumalanpalveluksissa, vaan aivan jossain muualla ja oma kristillinen ystäväpiiri on vielä parempi.

        Turhaa se on kanssasi selvyyttä asioihin yrittää. Olet niin täynnä itseäsi että. Kiitos kuitenkin tuosta uskonyhteisösi tunnustamisesta. Se jää monilta muilta melskaavilta kertomatta.


    • suuri mies

      Kovin tuo kirkonpää arkipiispa pyytelee lööpeissä homoilta anteeksi, lisää suvaitsevuutta haluaisi vaikka sen mitta on täytynyt aikaa sitten.

      • -jarmo-

        Jep, näinpä! Suunsa sanalla koko kirkon päämiehenä Mäkinen on nyt virallisen kirkon kannan kertonut ja näin pyytänyt homouden synnin kieltämistä anteeksi syntisiltä. Eli kumonnut synnin pois Jumalan laista, pyytämällä Hänen puolestaan anteeksi niiltä, jotka syntiä ovat tehneet.

        Tämän kun peilaa nyt Jeesuksen veriuhriin, niin turhaan on ristille karitsa laitettu ja siihen teurastettu Suomen homouden synnin puolesta. Joka puolestaan tarkoittaa sitä että syntinen vastaa teoistaan itse.

        Tämä on marssijärjestys ja komentoketju.


      • jotain rotia nyt.
        -jarmo- kirjoitti:

        Jep, näinpä! Suunsa sanalla koko kirkon päämiehenä Mäkinen on nyt virallisen kirkon kannan kertonut ja näin pyytänyt homouden synnin kieltämistä anteeksi syntisiltä. Eli kumonnut synnin pois Jumalan laista, pyytämällä Hänen puolestaan anteeksi niiltä, jotka syntiä ovat tehneet.

        Tämän kun peilaa nyt Jeesuksen veriuhriin, niin turhaan on ristille karitsa laitettu ja siihen teurastettu Suomen homouden synnin puolesta. Joka puolestaan tarkoittaa sitä että syntinen vastaa teoistaan itse.

        Tämä on marssijärjestys ja komentoketju.

        Väärien tekojen tunnustaminen on kuitenkin hyveellisempää kuin oman erinomaisuutensa esiintuominen joka asiassa.


      • -jarmo-
        jotain rotia nyt. kirjoitti:

        Väärien tekojen tunnustaminen on kuitenkin hyveellisempää kuin oman erinomaisuutensa esiintuominen joka asiassa.

        Toi on sikäli tuttu lause, että haluan kysyä mitä erinomaisuutta minussa on, jota kuulemma "tuon aina esille", koska moni muukin joka kritisioi kirjoituksiani, väittäen jossain kohtaa samaa. En ymmärrä.
        Me olemme käsittääkseni kaikki samalla kalkkiviivalla, eikä meillä pitäisi minkään mittapuun mukaan olla siinä kohtaa etuoikeutta minkäänlaiseen pullisteluun erinomaisuudellamme. Patsi jos kärsii lappeenrantalaissyndroomaa :D ja kokee olevansa Universumin suurin ja kaunein Jumalan mielitetty profeetta ja Pyhän Hengen lellipoika, Gabrielin esimies ja Jeesuksen sijainen.


      • jotain rotia nyt
        -jarmo- kirjoitti:

        Toi on sikäli tuttu lause, että haluan kysyä mitä erinomaisuutta minussa on, jota kuulemma "tuon aina esille", koska moni muukin joka kritisioi kirjoituksiani, väittäen jossain kohtaa samaa. En ymmärrä.
        Me olemme käsittääkseni kaikki samalla kalkkiviivalla, eikä meillä pitäisi minkään mittapuun mukaan olla siinä kohtaa etuoikeutta minkäänlaiseen pullisteluun erinomaisuudellamme. Patsi jos kärsii lappeenrantalaissyndroomaa :D ja kokee olevansa Universumin suurin ja kaunein Jumalan mielitetty profeetta ja Pyhän Hengen lellipoika, Gabrielin esimies ja Jeesuksen sijainen.

        Sitäpä meidän itsekunkin on syytä miettiä! Mitä erinomaisuutta minussa on? Ja kenellä on tuomiovalta?


      • -jarmo-
        jotain rotia nyt kirjoitti:

        Sitäpä meidän itsekunkin on syytä miettiä! Mitä erinomaisuutta minussa on? Ja kenellä on tuomiovalta?

        Mutta toihan on ihan älytön heitto... "sitäpä on syytä miettiä" mitä erinomaisuutta... täysin vailla lihaa, pelkkä luu väittämänä. Ei ole väitettä, jos ei perustelua. Silloin on kyseessä vain sponttaani oikeudeton kivenheitto. POKS! ..osu Jarmoa päähän.

        Sen sijaan jokainen voi sanan mukaisesti antaa tiedon Jumalan sanana mitä tuleman pitää. Jumalan sana on mm. sitä varten että tietäisimme, ettei tarvitsisi kokeilla ihan kaikkea. Kyllä me tiedämme mikä syntiä on, sehän lukee hyvänen aika meillä jo Raamatussa.


      • Netpunk
        -jarmo- kirjoitti:

        Mutta toihan on ihan älytön heitto... "sitäpä on syytä miettiä" mitä erinomaisuutta... täysin vailla lihaa, pelkkä luu väittämänä. Ei ole väitettä, jos ei perustelua. Silloin on kyseessä vain sponttaani oikeudeton kivenheitto. POKS! ..osu Jarmoa päähän.

        Sen sijaan jokainen voi sanan mukaisesti antaa tiedon Jumalan sanana mitä tuleman pitää. Jumalan sana on mm. sitä varten että tietäisimme, ettei tarvitsisi kokeilla ihan kaikkea. Kyllä me tiedämme mikä syntiä on, sehän lukee hyvänen aika meillä jo Raamatussa.

        -jarmo-
        En jaa synnin ideaa kanssasi. Sinä "tiedät" syntisyytesi jonkin muinaisen kertomuskokoelman perusteella. Minä olen kykenevä tekemään inhimillisestä näkökulmasta moraalittomia tekoja, toisinaan jopa laittomuuksia. Niistä vastaan aivan toiselle instanssille kuin kuvitteelliselle hahmolle, jonka olemassaolosta ei ole näyttöä em. kertomuskokoelman ulkopuolella.
        Jumalan sanasi vanhassa testamentissa on pagan parallel-argumentin mukaan lainaa muista uskonnoista.
        Uusi testamentti on taas väärennös ja huijaus. Kirjoittajien motiivit eivät oikein ole selvillä. Mkään kertomuskokoelman ulkopuolella ei viittaa minkään yliluonnollisen entiteetin olemassoloon.
        Raamattua voi lukea vain ja ainoastaan erään kultin kirjallisena tuotoksena.


      • -lapsi-
        Netpunk kirjoitti:

        -jarmo-
        En jaa synnin ideaa kanssasi. Sinä "tiedät" syntisyytesi jonkin muinaisen kertomuskokoelman perusteella. Minä olen kykenevä tekemään inhimillisestä näkökulmasta moraalittomia tekoja, toisinaan jopa laittomuuksia. Niistä vastaan aivan toiselle instanssille kuin kuvitteelliselle hahmolle, jonka olemassaolosta ei ole näyttöä em. kertomuskokoelman ulkopuolella.
        Jumalan sanasi vanhassa testamentissa on pagan parallel-argumentin mukaan lainaa muista uskonnoista.
        Uusi testamentti on taas väärennös ja huijaus. Kirjoittajien motiivit eivät oikein ole selvillä. Mkään kertomuskokoelman ulkopuolella ei viittaa minkään yliluonnollisen entiteetin olemassoloon.
        Raamattua voi lukea vain ja ainoastaan erään kultin kirjallisena tuotoksena.

        Epäilijöille

        Miksette pidä Messias Jeesusta historiallisena henkilönä?
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm


    • Seurailija1

      On vain ajan kysymys milloin kirkko tekee uuden suomennoksen raamatusta koska elävät jo siitä erillään, eivät voi käyttää sitä ohjenuoranaan enää.

    • Seurailija1

      Tämänpäiväisen arkkipiispan puheen ansiosta ei ole enää mitään syytä kuulua Jumalaa vastustavaan kirkkoon, puheensa oli viimeinen niitti.

      • -lapsi-

      • Seurailija1
        -lapsi- kirjoitti:

        Seurailija. Pysyt aiheessa ja esität kantasi selkeästi. Kiitokseni tulee kauniin laulun muodossa por favor:)
        http://www.youtube.com/watch?v=w67-hlaUSIs

        Kiitos -lapsi- ja osasitkin valita juuri sellaisen kappaleen mistä pidän.. Mitäpä tässä kiertelemään.


      • -lapsi-
        Seurailija1 kirjoitti:

        Kiitos -lapsi- ja osasitkin valita juuri sellaisen kappaleen mistä pidän.. Mitäpä tässä kiertelemään.

        Mukava kuulla:) Liekö johdatusta?


    • KTS (Ei kirj.)

      Kysytääs näin päin:

      Onko syytä kuulua ihmisyyttä ja ihmisoikeuksia ja nykyaikaa vastustavaan pikkulössiin?

      Ei ole.

      • -lapsi-

        No niin KTS. Kertausta kertauksen päälle. Me kaikki olemme perisyntisiä. On vain yksi seikka, mikä erottaa toisen toisesta. Nimittäin Kristuksen usko. Se tarkoittaa, että elämän tarkoitus on nöyrtyä pelastavan armon alle. Langennut maailma ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala kutsu ensin.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


    • Ei ymmärrä

      Luuletko, että hän ymmärtää kirjoituksistasi enemmän kuin sika hopealusikasta?

      • -lapsi-

      • Netpunk
        -lapsi- kirjoitti:

        Eikö ymmärrä. Minulla ja parilla muulla on missio.

        1Kor. 9:16
        Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!

        Minulle rakas asia. Siunataan Israelia. "Ikuisesti veljeni"
        http://www.youtube.com/watch?v=9vtT6F5ClBw
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg

        Kristittynä sinun tulisi pyytää anteeksi kaikilta "vääräuskoisilta" ja uskonnottomilta niitä julmuuksia ja ihmisoikeusloukkauksia, joita uskosi nimissä on tehty viimeisen kahden vuosituhannen aikana.
        Missiosi on loukkaus ihmisyyttä kohtaan. Manipuloinnin ja kontrollin metodit ovat vain hiukan hienovaraisempia kuin ennen. Lopputulos on kuitenkin sama: Ihmisten orjuuttaminen uskosi nimissä.
        Sinä voit rypeä perisyntisi kanssa. Suurin osa maapallolla koskaan tallanneista ihmisistä ei jaa perisynnin ideaa kanssasi. Yksilön syyllistäminen on tehokas manipuloinnin ja kontrollin metodi.
        Me emme tarvitse mitään pelastusta, jota jokin fiktiivinen hahmo tarjoaa toisen fiktiivisen hahmon vihalta.
        Ajatus Israelista jotenkin erityisenä kansana on naurettavuudessaan ihan omaa luokkaansa. Em. idea on erään muinaisen kansan itseidentiteetin pönkittämiseksi kehitetty konstruktio. Mikään raamatun ulkopuolella ei viittaa muuhun kuin Israeliin kansana (ja nykyään valtiona) muiden kansojen ja valtioden joukossa.
        Lopulta, ei ole syytä kuulua mihinkään uskonnolliseen yhteisöön. Ne kaikki ovat turhia.


      • -lapsi-
        Netpunk kirjoitti:

        Kristittynä sinun tulisi pyytää anteeksi kaikilta "vääräuskoisilta" ja uskonnottomilta niitä julmuuksia ja ihmisoikeusloukkauksia, joita uskosi nimissä on tehty viimeisen kahden vuosituhannen aikana.
        Missiosi on loukkaus ihmisyyttä kohtaan. Manipuloinnin ja kontrollin metodit ovat vain hiukan hienovaraisempia kuin ennen. Lopputulos on kuitenkin sama: Ihmisten orjuuttaminen uskosi nimissä.
        Sinä voit rypeä perisyntisi kanssa. Suurin osa maapallolla koskaan tallanneista ihmisistä ei jaa perisynnin ideaa kanssasi. Yksilön syyllistäminen on tehokas manipuloinnin ja kontrollin metodi.
        Me emme tarvitse mitään pelastusta, jota jokin fiktiivinen hahmo tarjoaa toisen fiktiivisen hahmon vihalta.
        Ajatus Israelista jotenkin erityisenä kansana on naurettavuudessaan ihan omaa luokkaansa. Em. idea on erään muinaisen kansan itseidentiteetin pönkittämiseksi kehitetty konstruktio. Mikään raamatun ulkopuolella ei viittaa muuhun kuin Israeliin kansana (ja nykyään valtiona) muiden kansojen ja valtioden joukossa.
        Lopulta, ei ole syytä kuulua mihinkään uskonnolliseen yhteisöön. Ne kaikki ovat turhia.

        Shalom. Terve ja rauhaa Netpunk. Ota ajatus. Kumpi loi, Jumala vai olemattomuus? Tietenkin Jumala loi. Hän ei muutu. Hänen sanansa ei muutu. Se on hyvä se. Armo on tarjolla:)
        http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc


      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        Shalom. Terve ja rauhaa Netpunk. Ota ajatus. Kumpi loi, Jumala vai olemattomuus? Tietenkin Jumala loi. Hän ei muutu. Hänen sanansa ei muutu. Se on hyvä se. Armo on tarjolla:)
        http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc

        Voi, kunpa ymmärtäisit mitä "Messias Jeesus" tarkoittaa. Raamatun mukaan Jeesus on voideltu vapauttamaan ihmiset ja koko luomakunta orjuuttavista henkivalloista. Hän vapauttaa uskonnoista ja uskonnollisuudesta.

        Room. 8:21
        koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.

        Ef. 6:12
        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Jos uskot evoluutioon, et voi moittia mitään muuta kuin evoluutiota. Jos uskot luomiseen, voit valittaa suoraan Jumalalle ja tarttua Raamattuun ja löytää pelastavan armon. Se on maallisen vaelluksemme tarkoitus. Siksi evankelioidaan ja käännöstyötä tehdään.

        Matt. 24:14
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu. (Pahan aikamme loppu.)

        Etkö vielä ymmärrä mitä "rauha maan päällä" tarkoittaa? Se tarkoittaa 1000-vuotista valtakuntaa. Se tarkoittaa seitsemättä päivää/vuosituhatta. Se tarkoittaa sapatin lepoa.

        Jesaja:
        11:1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
        11:2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
        11:3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
        11:4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
        11:5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.
        11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        11:7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
        11:8 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
        11:9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.

        Hoos. 2:18
        Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        Voi, kunpa ymmärtäisit mitä "Messias Jeesus" tarkoittaa. Raamatun mukaan Jeesus on voideltu vapauttamaan ihmiset ja koko luomakunta orjuuttavista henkivalloista. Hän vapauttaa uskonnoista ja uskonnollisuudesta.

        Room. 8:21
        koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.

        Ef. 6:12
        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Jos uskot evoluutioon, et voi moittia mitään muuta kuin evoluutiota. Jos uskot luomiseen, voit valittaa suoraan Jumalalle ja tarttua Raamattuun ja löytää pelastavan armon. Se on maallisen vaelluksemme tarkoitus. Siksi evankelioidaan ja käännöstyötä tehdään.

        Matt. 24:14
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu. (Pahan aikamme loppu.)

        Etkö vielä ymmärrä mitä "rauha maan päällä" tarkoittaa? Se tarkoittaa 1000-vuotista valtakuntaa. Se tarkoittaa seitsemättä päivää/vuosituhatta. Se tarkoittaa sapatin lepoa.

        Jesaja:
        11:1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
        11:2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
        11:3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
        11:4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
        11:5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.
        11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        11:7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
        11:8 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
        11:9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.

        Hoos. 2:18
        Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.

        Pyhät ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta kirjaimellisesti taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.

        Maan päälläkin on rauha 1000 vuotta koska kaikki laittomat jumalattomat ovat kuolleina.

        1000 vuoden jälkeen kun luodaan uusi taivas ja uusi maa, niin uudessa maassa on kaikki sopusoinnussa keskenään, niin eläimet kuin pelastetut ihmisetkin.


      • -lapsi
        1234567... kirjoitti:

        Pyhät ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta kirjaimellisesti taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.

        Maan päälläkin on rauha 1000 vuotta koska kaikki laittomat jumalattomat ovat kuolleina.

        1000 vuoden jälkeen kun luodaan uusi taivas ja uusi maa, niin uudessa maassa on kaikki sopusoinnussa keskenään, niin eläimet kuin pelastetut ihmisetkin.

        Raamattu? Onko liikaa pyydetty?

        Logiikka:
        - Pyhät temmataan uuteen Jerusalemiin viettämään 7-vuotisia häitä.
        - Sitten Jeesus ja pyhät tulevat perustamaan 1000-vuotista maanpäällistä valtakuntaa.
        - Sitten toimitetaan viimeinen tuomio.


      • 1234567...
        -lapsi kirjoitti:

        Raamattu? Onko liikaa pyydetty?

        Logiikka:
        - Pyhät temmataan uuteen Jerusalemiin viettämään 7-vuotisia häitä.
        - Sitten Jeesus ja pyhät tulevat perustamaan 1000-vuotista maanpäällistä valtakuntaa.
        - Sitten toimitetaan viimeinen tuomio.

        Missä lukee, että pyhät temmataan viettämään uuteen Jerusalemiin 7-vuotisia häitä ?

        Mistä löytyy 1000-vuotinen maanpäällinen valtakunta ? Mistä löytyy 7-vuotinen vaivanaika ?


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        Missä lukee, että pyhät temmataan viettämään uuteen Jerusalemiin 7-vuotisia häitä ?

        Mistä löytyy 1000-vuotinen maanpäällinen valtakunta ? Mistä löytyy 7-vuotinen vaivanaika ?

        1234567... Morsian on taivaallisissa häissä sillä välin, kun Jumala kurittaa jumalattomia maan päällä. Jakso kestää 7 vuotta. Maan päällä vietettävää jaksoa sanotaan vaivanajaksi. Jaakob/Israel toimii profetian esitäyttäjänä. Hänen häihinsä liittyy kaksi 7-vuotista jaksoa. Käsittääkseni Lea kuvaa pääasiassa pakanoista koostuvan morsiamen hääjuhlaa uudessa Jerusalemissa. Raakel puolestaan kuvaa toista 7-vuotista hääjaksoa. Silloin Jeesus palaa pyhinensä ja saa vihdoin rakastamansa "Raakelin" eli juuri sen alkuperäisen morsiamen, jota varten Isä/Abba lähetti Poikansa. Silloin maassa on rauha ja vastavihitty morsiuspari voi nauttia toisistaan ilman huolta nuotion lämmön ennenaikaisesta loppumisesta:)

        Hes:
        39:9 Israelin kaupunkien asukkaat menevät ulos ja sytyttävät ja polttavat aseita, pieniä ja suuria kilpiä, jousia, nuolia, käsikarttuja ja keihäitä. He pitävät niitä polttoaineina seitsemän vuotta;

        39:22 Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.
        39:23 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni, ja niin minä annoin heidät heidän vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyynni.
        39:24 Minä tein heille heidän saastaisuutensa ja rikkomustensa mukaan ja kätkin heiltä kasvoni.
        39:25 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.
        39:26 Ja häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat minulle osoittaneet, he unhottavat, asuessaan nyt maassansa turvallisina, kenenkään peloittelematta.
        39:27 Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän vihamiestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä.
        39:28 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.
        39:29 Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."

        Näin uskon. Auta epäuskoani.


      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        1234567... Morsian on taivaallisissa häissä sillä välin, kun Jumala kurittaa jumalattomia maan päällä. Jakso kestää 7 vuotta. Maan päällä vietettävää jaksoa sanotaan vaivanajaksi. Jaakob/Israel toimii profetian esitäyttäjänä. Hänen häihinsä liittyy kaksi 7-vuotista jaksoa. Käsittääkseni Lea kuvaa pääasiassa pakanoista koostuvan morsiamen hääjuhlaa uudessa Jerusalemissa. Raakel puolestaan kuvaa toista 7-vuotista hääjaksoa. Silloin Jeesus palaa pyhinensä ja saa vihdoin rakastamansa "Raakelin" eli juuri sen alkuperäisen morsiamen, jota varten Isä/Abba lähetti Poikansa. Silloin maassa on rauha ja vastavihitty morsiuspari voi nauttia toisistaan ilman huolta nuotion lämmön ennenaikaisesta loppumisesta:)

        Hes:
        39:9 Israelin kaupunkien asukkaat menevät ulos ja sytyttävät ja polttavat aseita, pieniä ja suuria kilpiä, jousia, nuolia, käsikarttuja ja keihäitä. He pitävät niitä polttoaineina seitsemän vuotta;

        39:22 Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.
        39:23 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni, ja niin minä annoin heidät heidän vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyynni.
        39:24 Minä tein heille heidän saastaisuutensa ja rikkomustensa mukaan ja kätkin heiltä kasvoni.
        39:25 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.
        39:26 Ja häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat minulle osoittaneet, he unhottavat, asuessaan nyt maassansa turvallisina, kenenkään peloittelematta.
        39:27 Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän vihamiestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä.
        39:28 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.
        39:29 Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."

        Näin uskon. Auta epäuskoani.

        :) Ei ihme, että Jaakob pyörtyi. Raakel taisi olla tienoonsa kaunein nainein :)
        http://www.youtube.com/watch?v=x_Auc1x5MII
        http://www.artrenewal.org/artwork/067/3067/18202/rachel_at_the_well-large.jpg


      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        :) Ei ihme, että Jaakob pyörtyi. Raakel taisi olla tienoonsa kaunein nainein :)
        http://www.youtube.com/watch?v=x_Auc1x5MII
        http://www.artrenewal.org/artwork/067/3067/18202/rachel_at_the_well-large.jpg

        Ps. VT:ssä mainittu viimeinen vuosiviikko (7 vuotta) ei ole vielä alkanut. Se alkaa vasta morsiamen tempauksen jälkeen eli "pidättäjän" poiston jälkeen.

        2.Tess:
        2:1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        Ps. VT:ssä mainittu viimeinen vuosiviikko (7 vuotta) ei ole vielä alkanut. Se alkaa vasta morsiamen tempauksen jälkeen eli "pidättäjän" poiston jälkeen.

        2.Tess:
        2:1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

        Lapsen selitykset eivät pidä alkuunkaan paikkaansa mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan !


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        Lapsen selitykset eivät pidä alkuunkaan paikkaansa mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan !

        1234567... En vastusta oppia. Näytät vain Raamatun paikat, joihin uskosi perustuu.


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        Pyhät ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta kirjaimellisesti taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.

        Maan päälläkin on rauha 1000 vuotta koska kaikki laittomat jumalattomat ovat kuolleina.

        1000 vuoden jälkeen kun luodaan uusi taivas ja uusi maa, niin uudessa maassa on kaikki sopusoinnussa keskenään, niin eläimet kuin pelastetut ihmisetkin.

        1234567:
        "Pyhät ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta kirjaimellisesti taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa. Maan päälläkin on rauha 1000 vuotta koska kaikki laittomat jumalattomat ovat kuolleina."
        _______

        En näe puheessasi logiikkaa. Jos pyhät ovat taivaassa ja jumalattomat ovat kuolleet, niin keitä enää voi olla maan päällä?


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        1234567:
        "Pyhät ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta kirjaimellisesti taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa. Maan päälläkin on rauha 1000 vuotta koska kaikki laittomat jumalattomat ovat kuolleina."
        _______

        En näe puheessasi logiikkaa. Jos pyhät ovat taivaassa ja jumalattomat ovat kuolleet, niin keitä enää voi olla maan päällä?

        Maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta ja jumalattomat kuolleina ja paholainen sidottuna. Tätä maata ei jumalattomia varten uudisteta 1000 vuodeksi se on 100 % varmaa.

        1000 vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista ja paholainenkin päästetään vankeudestaan. Paholaisen villitseminä he nousevat YLI MAAN AVARUUDEN JA PIIRITTÄVÄT PYHIEN LEIRIN.
        On tullut viimeisen tuomion aika kaikkien aikojen jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät paholaisineen. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.

        Tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa Jumalan omille, jossa vanhurskaus asuu.
        Ilmestyskirjaa ymmärtämättömillä on niin mielikuvituksellista selitystä, että ihmetellä täytyy sitä pimeyttä.
        Aika kyllä kuitenkin tulee paljastamaan kaiken totuuden pimeentyneillekin.


      • -jarmo-
        -lapsi- kirjoitti:

        1234567:
        "Pyhät ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta kirjaimellisesti taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa. Maan päälläkin on rauha 1000 vuotta koska kaikki laittomat jumalattomat ovat kuolleina."
        _______

        En näe puheessasi logiikkaa. Jos pyhät ovat taivaassa ja jumalattomat ovat kuolleet, niin keitä enää voi olla maan päällä?

        Eks sä sit lukenutkaan Sakarja 14, Hesekiel 47 ja Jesaja 65 ollenkaan?


      • 1234567...
        -jarmo- kirjoitti:

        Eks sä sit lukenutkaan Sakarja 14, Hesekiel 47 ja Jesaja 65 ollenkaan?

        Jesaja 65. Näin olisi käynyt jos Israelin kansa olisi ottanut Jeesuksen vastaan Messiaanaan, mutta he hylkäsivät Hänet, eikä Messias olisi voinut rakentaa sille ajalle 1000 rauhanvaltakuntaa, vaan se päättyi ristille.

        Messias ei nouse kahta kertaa ristille, eikä profetiaa voi toistaa enää meidän ajallemme sopivaksi.


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        1234567... En vastusta oppia. Näytät vain Raamatun paikat, joihin uskosi perustuu.

        -lapsi- ei muutakuin itsenäisesti tutkimaan Raamattua, sillä etsivä löytää anova saa ja kolkuttavalle avataan.

        Kysynkin sinulta pedon merkki ja pedon kumartaminen onko ennen, vai jälkeen tempauksen ?


      • KTS (Ei kirj.)
        1234567... kirjoitti:

        Jesaja 65. Näin olisi käynyt jos Israelin kansa olisi ottanut Jeesuksen vastaan Messiaanaan, mutta he hylkäsivät Hänet, eikä Messias olisi voinut rakentaa sille ajalle 1000 rauhanvaltakuntaa, vaan se päättyi ristille.

        Messias ei nouse kahta kertaa ristille, eikä profetiaa voi toistaa enää meidän ajallemme sopivaksi.

        Just näin!

        Tänhän tietää jo finninaamaiset rippikoululaiset mut tän foorumin sekundapovareille on niin vaikeaa ymmärtää perusasioita!


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        -lapsi- ei muutakuin itsenäisesti tutkimaan Raamattua, sillä etsivä löytää anova saa ja kolkuttavalle avataan.

        Kysynkin sinulta pedon merkki ja pedon kumartaminen onko ennen, vai jälkeen tempauksen ?

        1234567. Käsittääkseni pedonmerkki on kaikenkattava asiointiväline, todennäköisesti ihonalainen mikrosiru, jonka avulla rakenteilla oleva maailmanhallitus tulee alistamaan orjansa (sheeple) kontrollinsa alle täydellisesti.

        Kristuksen uskossa olevat tullaan tempaamaan Karitsan häihin ennen pedonmerkkiyhteiskunnan alkua. Itse asiassa Kristuksen morsian on se, joka vielä pidättää. Tempauksen jälkeen demonit pääsevät valloilleen. Jos uskot tänään, saatat tulla temmatuksi turvaan hetkenä minä hyvänsä.

        Kolikot, setelit ja maksukortit poistetaan.
        http://www.kuvajasana.fi/fi/tuotteet/?id=18&selProduct=2362&selGroup=27

        "Sheeple"
        https://www.facebook.com/media/set/?set=a.448052495207923.107442.128070363872806&type=3

        Vaivanaika
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.8.html
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.9.html
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.16.html


      • -lapsi-
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Just näin!

        Tänhän tietää jo finninaamaiset rippikoululaiset mut tän foorumin sekundapovareille on niin vaikeaa ymmärtää perusasioita!

        Ateisteille. Voitte kääntyä tempauksen jälkeen alkavassa vaivanajassa.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        1234567. Käsittääkseni pedonmerkki on kaikenkattava asiointiväline, todennäköisesti ihonalainen mikrosiru, jonka avulla rakenteilla oleva maailmanhallitus tulee alistamaan orjansa (sheeple) kontrollinsa alle täydellisesti.

        Kristuksen uskossa olevat tullaan tempaamaan Karitsan häihin ennen pedonmerkkiyhteiskunnan alkua. Itse asiassa Kristuksen morsian on se, joka vielä pidättää. Tempauksen jälkeen demonit pääsevät valloilleen. Jos uskot tänään, saatat tulla temmatuksi turvaan hetkenä minä hyvänsä.

        Kolikot, setelit ja maksukortit poistetaan.
        http://www.kuvajasana.fi/fi/tuotteet/?id=18&selProduct=2362&selGroup=27

        "Sheeple"
        https://www.facebook.com/media/set/?set=a.448052495207923.107442.128070363872806&type=3

        Vaivanaika
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.8.html
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.9.html
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.16.html

        -Lapsi- on tällä hetkellä niinkuin pimeässä metsässä harhaileva, eikä näe, eikä löydä !

        Lapsi on suuren suuri harha luulla, että Kristuksen morsian temmataan täältä pois, ennen pedonmerkkiyhteiskunnan alkua !

        Sinulla menee Ilmestyskirjan selitykset aivan täysin sivuraiteilla.


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        Ateisteille. Voitte kääntyä tempauksen jälkeen alkavassa vaivanajassa.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        Suuren suuri vale lapselta, näin on pakko sanoa ! Kun Jeesus tulee toisen kerran Hän tempaa omansa 1000 vuodeksi kirjaimellisesti taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omillensa siaa. Tempauksen jälkeen ei kukaan enää käänny. Kaikki kääntymykset tapahtuvat, ennen Jeesuksen toista tulemista, niin Israelilaisten kuin Suomalaistenkin kääntymykset.

        Kaikki vaivanajat, sodat, vihat, vainot, pedon kumartamiset ja viimeiset vitsaukset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Kyllä ateisteistakin löytyy järkevästi asioihin suhtautuvia, kaikki eivät vaan kaikkea hölynpölyä yksinkeraisesti usko.


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        Suuren suuri vale lapselta, näin on pakko sanoa ! Kun Jeesus tulee toisen kerran Hän tempaa omansa 1000 vuodeksi kirjaimellisesti taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omillensa siaa. Tempauksen jälkeen ei kukaan enää käänny. Kaikki kääntymykset tapahtuvat, ennen Jeesuksen toista tulemista, niin Israelilaisten kuin Suomalaistenkin kääntymykset.

        Kaikki vaivanajat, sodat, vihat, vainot, pedon kumartamiset ja viimeiset vitsaukset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Kyllä ateisteistakin löytyy järkevästi asioihin suhtautuvia, kaikki eivät vaan kaikkea hölynpölyä yksinkeraisesti usko.

        1234567...

        Uskoni mukaan Jeesuksen paluuseen liittyy kaksi tulemusta. Olen siteerannut Raamattua asian tiimoilta. Jeesuksen pyhät ovat mukana jälkimmäisessä tulemuksessa. He tulevat perustamaan 1000-vuotista maanpäällistä valtakuntaa. Silloin lohikäärme sidotaan. Huomaa, ettei taivaassa voi olla kirousta eikä kuolemaa. Kysymyksessä täytyy olla maanpäällinen elämä.

        Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

        Jes:
        65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        65:21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        65:22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        65:23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        65:24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        65:25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        1234567...

        Uskoni mukaan Jeesuksen paluuseen liittyy kaksi tulemusta. Olen siteerannut Raamattua asian tiimoilta. Jeesuksen pyhät ovat mukana jälkimmäisessä tulemuksessa. He tulevat perustamaan 1000-vuotista maanpäällistä valtakuntaa. Silloin lohikäärme sidotaan. Huomaa, ettei taivaassa voi olla kirousta eikä kuolemaa. Kysymyksessä täytyy olla maanpäällinen elämä.

        Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

        Jes:
        65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        65:21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        65:22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        65:23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        65:24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        65:25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Ei ole mitään tarvista perustaa 1000-vuotista maanpäällistä valtakuntaa maan päälle, eikä tätä maata uudisteta jumalattomia varten se on 100% varmaa se.

        Taivas on matkani määrä matkalle en tahdo jaadä jne... Pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa uskot tai et. Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen siaa taivaaseen.

        1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty tuomiolle ja tuhottu tulimeressä LUODAAN UUSI MAA JA UUSI TAIVAS JUMALAN OMILLE. Jumalan omat pitävät myöskin Jumkalan käskyt sapatti mukaan lukien kasvattajana Kristukseen. Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.
        Laittomilla ei siis ole mitään asiaa 1000-vuodeksi taivaaseen, he jäävät tänne maan päälle kuolleina odottamaan tuomion ylösnousemusta.


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        Ei ole mitään tarvista perustaa 1000-vuotista maanpäällistä valtakuntaa maan päälle, eikä tätä maata uudisteta jumalattomia varten se on 100% varmaa se.

        Taivas on matkani määrä matkalle en tahdo jaadä jne... Pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa uskot tai et. Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen siaa taivaaseen.

        1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty tuomiolle ja tuhottu tulimeressä LUODAAN UUSI MAA JA UUSI TAIVAS JUMALAN OMILLE. Jumalan omat pitävät myöskin Jumkalan käskyt sapatti mukaan lukien kasvattajana Kristukseen. Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.
        Laittomilla ei siis ole mitään asiaa 1000-vuodeksi taivaaseen, he jäävät tänne maan päälle kuolleina odottamaan tuomion ylösnousemusta.

        1234567...

        Minusta tämä vaikuttaa ajalliselta planeetta-elämältä, ei taivaalliselta iankaikkisuuselämältä. Luultavasti kaksi uutta taivasta. Todennäköisesti ilmakehä ja tähtitaivas.

        Jes 65:
        17. Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18. vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22. he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.

        Minusta tämä vaikuttaa iankaikkisuuselämältä. Yksi uusi taivas.

        Ilmestyskirja:
        21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

        Kysyn:
        - Milloin ja minne luodaan uudet taivaat ja uusi maa?
        - Milloin ja minne luodaan uusi taivas ja uusi maa?


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        1234567...

        Minusta tämä vaikuttaa ajalliselta planeetta-elämältä, ei taivaalliselta iankaikkisuuselämältä. Luultavasti kaksi uutta taivasta. Todennäköisesti ilmakehä ja tähtitaivas.

        Jes 65:
        17. Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18. vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22. he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.

        Minusta tämä vaikuttaa iankaikkisuuselämältä. Yksi uusi taivas.

        Ilmestyskirja:
        21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

        Kysyn:
        - Milloin ja minne luodaan uudet taivaat ja uusi maa?
        - Milloin ja minne luodaan uusi taivas ja uusi maa?

        1000-vuoden jälkeen luodaan uusi taivas ja uusimaa, sinne missä on tilaa !


      • -lapsi-

    • jotain rotia nyt

      Taitaapa olla että yleisin "missio" tämänkin ketjun ns. uskovilla on vain evl.kirkon demonisointi ja suuruudenhullut kuvitelmat omasta erinomaisuudesta.

      Jeesuksen opetukset monisanaisuudesta ja tuomiovallan otosta ja kaikesta muustakin ovat kaikuneet täysin kuuroille korville.

      • -lapsi-

        Roti. Ole hyvä ja esitä missiosi. Hyvä sellainen, jos mahdollista. Olemme luotuja. Emme pärjää ilman Jeesusta. Hän pelastaa ihmisiä. Hän ei pelasta laitoksia, riippumatta laitosten nimistä.

        Ilm. 3:1
        "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.


    • KTS (Ei kirj.)

      Kirkon Ulkomaanapu ei ole juutalaisvastainen mutta kritisoi Israelia silloin kun aihetta on.

      Tämähän on osa kristillisyyden perusteita.

      For HEAVENS sake!

      Muuten ei voisi ollakaan!

      • -lapsi-

        KTS. Olisi mukavaa, jos katsoisit viattomaan Karitsaan, etkä viallisiin ihmisiin. Voit luottaa Raamattuun.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Joh:
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."

        Muista. Langennut maailma on sokea. Se vastustaa Jumalan lapsia ja juutalaisia automaattisesti. Tämä on henkimaailman juttu.

        Ef. 6:12
        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Maailmassa olisi rauha, jos Raamattu otettaisiin todesta.

        4Moos. 24:9
        Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"


      • KTS (Ei kirj.)
        -lapsi- kirjoitti:

        KTS. Olisi mukavaa, jos katsoisit viattomaan Karitsaan, etkä viallisiin ihmisiin. Voit luottaa Raamattuun.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Joh:
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."

        Muista. Langennut maailma on sokea. Se vastustaa Jumalan lapsia ja juutalaisia automaattisesti. Tämä on henkimaailman juttu.

        Ef. 6:12
        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Maailmassa olisi rauha, jos Raamattu otettaisiin todesta.

        4Moos. 24:9
        Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

        Kannattaa tosiaan lukea sitä Raamattua vähän tarkemmin.

        Jos Israel olisi kaiken arvostelun ulkopuolella olisi Jeesuksen ja kumppaneidenkin pitänyt jäädä kalastajiksi ja puusepiksi.

        Jumala ei katso henkilöön.


      • -lapsi-
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Kannattaa tosiaan lukea sitä Raamattua vähän tarkemmin.

        Jos Israel olisi kaiken arvostelun ulkopuolella olisi Jeesuksen ja kumppaneidenkin pitänyt jäädä kalastajiksi ja puusepiksi.

        Jumala ei katso henkilöön.

        KTS. Osaatko siunata? Kaipaatko siunausta itsellesi? Soisitko siunauksen Suomelle? Maailma on mätä. Miksi maailma on mätä? Miksi et lähde kanssani tutkimaan elämän perustuksia?


      • KTS (Ei kirj.)
        -lapsi- kirjoitti:

        KTS. Osaatko siunata? Kaipaatko siunausta itsellesi? Soisitko siunauksen Suomelle? Maailma on mätä. Miksi maailma on mätä? Miksi et lähde kanssani tutkimaan elämän perustuksia?

        Kääntymyksessäni sain Jumalalata tehtäväksi siunata palestiinalaisia ja joka päivä sen seurauksena omatkin siunaukseni ovat lisääntyneet lisääntymistään.

        Toki siunaan myös Israelin edistyksellisintä osaa kuten Shalom Nyt rauhanliikettä, rabbien rauhanliikettä, Tzelem ihmisoikeusliikettä, Upseerien Jo Riittää Miehitys -liikettä yms.

        Ja saan taas siunaukset.

        HYVÄ!


      • -lapsi-
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Kääntymyksessäni sain Jumalalata tehtäväksi siunata palestiinalaisia ja joka päivä sen seurauksena omatkin siunaukseni ovat lisääntyneet lisääntymistään.

        Toki siunaan myös Israelin edistyksellisintä osaa kuten Shalom Nyt rauhanliikettä, rabbien rauhanliikettä, Tzelem ihmisoikeusliikettä, Upseerien Jo Riittää Miehitys -liikettä yms.

        Ja saan taas siunaukset.

        HYVÄ!

        KTS. Luotatko Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan? Oletko uudestisyntynyt Jumalan lapsi? Onko Messias Jeesus Herra?
        http://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho


    • opsuuu

      enpä jaksanut lukea, mutta ihmetellä vain saatan jotta herra puolisoineen seurailee nettikirjoittajia ympäri nettiä useilla eri nimimerkeillä ahdistellen, että mistä sellainen käytös juontaa raamatustako? Minusta se ehdottamasti ainakin kumoaa lukemisen mielekkyyden tai uskon lukemaansa. rehellisyys joka on käskyistä yksi tarkoittaapi sellaista,että rehteinä olisimme toisillemme.

    • Kysäsen vaan

      Opsuu. Älä lue koska ei ole pakkoa kuin kuolemaan ja siihenkin yhden kerran, sanottiin ennen. Missä olet kuolemasi jälkeen?

    • Pasi Toivonen

      >>Onko syytä kuulua Jumalaa vastustavaan kirkkoon? >>

      Onko syytä lukea juutalaisintoilijan aloittamia keskusteluja?

      • -lapsi-

        Pasi Toivonen. Kuka on herrasi?


    • Pasi Toivonen

      Jeesus on Herrani. Ei Israel.

      Todennäköisesti vihjaat että olen kadotettu ja kysymyksesi ei ollut vilpitön.

      • -lapsi-

        Pasi. Määritä Israel? Keistä se koostuu?


      • Netpunk
        -lapsi- kirjoitti:

        Pasi. Määritä Israel? Keistä se koostuu?

        -lapsi- se taas jankkaa tässäkin ketjussa. Israelin määritelmä on perustuslaillinen tasavalta, jonka ensimmäinen presidentti oli David Ben Gurion. Israelin valtio koostuu Israelin valtion kansalaisista, joita kaikki eivät ole syntyperältään juutalaisia. Suomalaisiakin on muuttanut Israeliin ja myöhemmin hakaneet ko. maan kansalaisuutta. Ei siinä sen enempää tarvittu.
        Jos -lapsi- viittaa niihin juutalaista sukujuurta oleviin maahantunkeutujiin, joista se sinun satuileva pyhä kirjasi kertoo, niin kovin on sotaisaa porukkaa. Ei ole vähintäkään syytä suinailla kumpaakaa osapuolta, koska molemmat ovat täytin vääräsä.
        Maailma on ei ole mätä, Itse asiassa se on parempi paikka kuin kertaakaan dokumnetoidun maailmanhistorian aikana.
        Jospa sinäkin -lapsi - alkaist lukea sitä raamttuasi vaikka nyt sitten vain historialliskriittisessa vitekehyksesä, niin ehkä me juttujen lukijat saisimme nauttia vähän fiksummista postauksista.
        P.S: Miksi tunget monet vauastauksesi täyteen raamatunlauseita? Kyllä me osaamme ne katsoa omista raamatuistamme
        P.S. Et ole vastannut minulle eri ketjuissa esittämiini kysymyksiin vaan kiemurrelut ja vaihtanut aihetta. Niin tyypillsitä fundiksille.


      • -lapsi-
        Netpunk kirjoitti:

        -lapsi- se taas jankkaa tässäkin ketjussa. Israelin määritelmä on perustuslaillinen tasavalta, jonka ensimmäinen presidentti oli David Ben Gurion. Israelin valtio koostuu Israelin valtion kansalaisista, joita kaikki eivät ole syntyperältään juutalaisia. Suomalaisiakin on muuttanut Israeliin ja myöhemmin hakaneet ko. maan kansalaisuutta. Ei siinä sen enempää tarvittu.
        Jos -lapsi- viittaa niihin juutalaista sukujuurta oleviin maahantunkeutujiin, joista se sinun satuileva pyhä kirjasi kertoo, niin kovin on sotaisaa porukkaa. Ei ole vähintäkään syytä suinailla kumpaakaa osapuolta, koska molemmat ovat täytin vääräsä.
        Maailma on ei ole mätä, Itse asiassa se on parempi paikka kuin kertaakaan dokumnetoidun maailmanhistorian aikana.
        Jospa sinäkin -lapsi - alkaist lukea sitä raamttuasi vaikka nyt sitten vain historialliskriittisessa vitekehyksesä, niin ehkä me juttujen lukijat saisimme nauttia vähän fiksummista postauksista.
        P.S: Miksi tunget monet vauastauksesi täyteen raamatunlauseita? Kyllä me osaamme ne katsoa omista raamatuistamme
        P.S. Et ole vastannut minulle eri ketjuissa esittämiini kysymyksiin vaan kiemurrelut ja vaihtanut aihetta. Niin tyypillsitä fundiksille.

        Netpunk. Fundis eli kristitty elää Kristuksen sanasta. Kaikki muut ovatkin kuolleita.

        Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Kysymyksesi ovat sokean maailman kysymyksiä. Sinulla ei ole etsikkoaikaa. Siksi et osaa esittää hyödyllisiä kysymyksiä.


    • Markku66

      Hyvin sanottu "lapsi"! Jumalan Sana on ainut mihin voimme luottaa, kun vaikeat ajat alkaa, silloin kun putoaa pohja elämästä, ei ole kortta mihin tarttua. Vain Sanasta löydämme turvaa, ja todellista apua.

      Kun ei ollut vielä mitään, Sana kuitenkin oli ja kun kaikki loppuu,Sana (Jeesus) on edelleen olemassa...............

      Ilm 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

      • -lapsi-

      • Johannes *

      • -lapsi-
        Johannes * kirjoitti:

        Ei tule mielikuvituksille perustaa uskoansa !

        Ei tulekaan. Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde. Lankeemus pimensi maailman. Langennut maailma palvoo olemattomia jumalia ja uskoo evoluutioon.


      • 1234567...
        Johannes * kirjoitti:

        Ei tule mielikuvituksille perustaa uskoansa !

        Monet lukevat Raamattua taukoamatta, vuorotellen maratooni-lukuna, kannesta kanteen, kun yksi lopettaa, niin toinen jatkaa. Paljon on joukossa niitä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa, ja näin menevät harhaan.


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        Monet lukevat Raamattua taukoamatta, vuorotellen maratooni-lukuna, kannesta kanteen, kun yksi lopettaa, niin toinen jatkaa. Paljon on joukossa niitä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa, ja näin menevät harhaan.

        Aivan. Jumala antaa ymmärrystä kenelle antaa ja milloin antaa. Hän on kaikkivaltias Jumala. Niinikään Jumala armahtaa kenet armahtaa.

        Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        Aivan. Jumala antaa ymmärrystä kenelle antaa ja milloin antaa. Hän on kaikkivaltias Jumala. Niinikään Jumala armahtaa kenet armahtaa.

        Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."

        Apostolien teot kertoo 29. Niin Henki sanoi Filippukselle: Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja. 30. Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: YMMÄRRÄTKÖ MYÖS, MITÄ LUET !

        Monet korvasyyhyynsä etsivät itselleen opettajia, jotka harhoja opettavat. Totuuteen nähden: Tietensä eivät ole tietävinään.

        Kolmannen enkelin varoitussanoma ei sovi läheskään kaikille, vaikka kuinka selvästi tuotaisiin esille.
        Tämäkin on otettava huomioon: Jumala on lähettävä väkevän eksytyksen hengen niille, joilla ei ole rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole !


    • Markku66

      Näin on, ihminen ei omana itsenään ymmärrä Jumalan Sanaa, mutta Pyhä Henki avaa ymmärrystä, kun vaan jaksaa lukea.

      • Westsider-

        Jumalan Pyhä Henki avaa ymmärrystä, niille jotka ovat sinetöidyt Jumala lapseksi.
        Siitä Jumala omansa tuntee. muut saavat kuulla, "Minä en tunne teitä.


      • -lapsi-
        Westsider- kirjoitti:

        Jumalan Pyhä Henki avaa ymmärrystä, niille jotka ovat sinetöidyt Jumala lapseksi.
        Siitä Jumala omansa tuntee. muut saavat kuulla, "Minä en tunne teitä.

        Niinpä. Käsittääkseni Jumala on valintansa tehnyt.

        Ps. 139:16
        Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

        Efe 1:11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,

        2.Tim 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe