Mitä kautta löysit kumppanin?

Etsiskelen_asd

Kysymykseni on siis tuo, joka löytyy aiheen otsikosta; eli: mitä kautta löysit nykyisen kumppanisi? Toki saa kertoa myös sen, mitä kautta on ylipäätänsä saanut parisuhteensa alkuun.

Tämä kiinnostaa minua erityisesti siksi, koska itselläni ei juurikaan ole kavereita (ainakaan sellaisia joiden kanssa käydä bilettämässä), ja haluaisin tietää, tarkoittaako tämä automaattisesti sitä, että olen tuomittu elämään yksinäni koko lopun elämääni.

Haluaisin tietää erityisesti, tapaavatko ihmiset kumppaninsa kavereidensa ja/tai sukulaistensa kautta, kuten usein kuulee, vai onko olemassa jonkinlaisia muita tapoja. Internetin kautta solmituista treffeistä puolestaan kuulee usein niin paljon pahaa, että ilmeisesti se ei ainakaan ole kovin hyvä tapa hankkia itsellensä kumppani, mutta pitääkö tämä oikeasti paikkansa, siitä minulla ei ole minkäänlaista käsitystä.

Mutta siis, miten on, mitä kautta seurustelusuhteet syntyvät?

16

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ……………….

      Ihan sillee klassisesti: lähdin kaverin kanssa yhteen kulttuuritapahtumaan, ja kumppanini oli lähtenyt sinne omien kavereidensa kanssa. Mun kaverini tunsi osan hänen kavereistaan, joten "sekoituimme" porukkaan, ja niin me sitten osuttiin juttelemaan. Siitä se lähti, enkä mä tarvinnut tähän kuin yhden kaverin.

    • Teerenpeliä

      Ensimmäisen kyytiin liftasin,siin meni 18v,ja 2 lasta.Toisen yhytin työpaikalta,siin meni 14v.

    • Kaikkea on tullut kokeiltua. Kavereiden kautta, baarista, sokkotreffeiltä, netistä, töistä ja vaimo opintojen parista. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joku seuranhaluinen tarkoituksella rajaa esimerkiksi netin tai baarit pois valikoimasta.

      Jokainen suhdehan on ainutkertainen, joten en menisi mitään sulkemaan pois muiden huonojen kokemusten perusteella. Sitä paitsi jos netissä tulee vastaan 10 typerystä, riittää että törmää lopulta siihen yhteen hyvään.

      • 36363

        "En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joku seuranhaluinen tarkoituksella rajaa – – baarit pois valikoimasta. "

        Joku voi tehdä näin esimerkiksi sen takia, koska a) ei juo, jolloin baarissa oleskelu on aika rasittavaa, koska kännisten ihmisten huumoriin ei oikein pääse sisään, ellei itse satu olemaan vähän maistissa, tai b) jos ei ole kavereita, joiden kanssa mennä sinne baariin, nimittäin yksin voi tulla vähän orpo olo, ja kaikilla ei ole tarvittavaa sosiaalista taitoa lyöttäytyä mukaan johonkin satunnaiseen porukkaan.


      • 36363 kirjoitti:

        "En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joku seuranhaluinen tarkoituksella rajaa – – baarit pois valikoimasta. "

        Joku voi tehdä näin esimerkiksi sen takia, koska a) ei juo, jolloin baarissa oleskelu on aika rasittavaa, koska kännisten ihmisten huumoriin ei oikein pääse sisään, ellei itse satu olemaan vähän maistissa, tai b) jos ei ole kavereita, joiden kanssa mennä sinne baariin, nimittäin yksin voi tulla vähän orpo olo, ja kaikilla ei ole tarvittavaa sosiaalista taitoa lyöttäytyä mukaan johonkin satunnaiseen porukkaan.

        Tarkoitin lähinnä niitä ihmisiä, jotka kategorisesti ajattelevat, että ihmiset baarissa ovat vain seksin perässä. Tai että kaikki siellä on juoppoja. Moni normaalisti raitis ja reipaskin baareihin satunnaisesti eksyy kavereidensa perässä. Tai jos ei edes kavereita ole, niin vaikka sukulaistensa kanssa häiden jatkoilla.


    • Ihan ensimmäinen poikaystävä silloin, kun olin 15-vuotias teinix, löytyi ihan vain "hengailemasta" samoissa paikoissa missä me muutkin alaikäiset (tosin siihen aikaan meno oli huomattavasti viattomampaa kuin nykyisin eli pyörittiin ihan selvinpäin paikkakunnan keskustassa).

      Seuraava merkittävä suhde oli baarista alkanut suhde, joka johti avioliittoon ja perheen perustamiseen.

      90-luvun puolivälissä liityin ensimmäisen kerran nettideittailupalstalle ja seuraavat pitemmät suhteet löytyivätkin sieltä kautta.

      Viimeisin suhde, joka on ollut avioliittoni lisäksi ainoa joka on kestänyt enemmän kuin pari vuotta, alkoi netistä mutta ei nettideiteiltä vaan yhteisöstä, joka liittyi tiettyyn harrastukseen.

    • 70 / 66

      Tanssipaikoista. Tämän nykyisen ja viimeisen 1967 työväentalon lauantaitansseista.

      Ruotsissa tuli norkoiltua mm. erään sairaalan asuntolan tienoilla koska siellä oli nuoria, suomalaisia naisia.
      Ruotsalaisiin ei saanut kontaktia. Heti kun avasi suunsa niin tsermi tipahti väliin, että varpaissa tuntui.
      Suomalaisten poikamiesparakeille joskus juuttuneet "hyväluontoiset" olivat vaivattomia kohteita.

      Jos nyt etsisin seuraa niin ainoa ajateltavissa oleva foorumi olisi harrastukseni piirissä.

    • P+N

      Nykyisen kumppanini "löysin" yllätys yllätys... Suomi24:en kautta. Tein profiilin ja sain häneltä viestin. Chattailimme ehkä n. kuukauden verran ennen kuin teimme treffit paikalliseen baariin. Siitä on nyt melkein 7 vuotta, asutaan yhdessä ja ollaan kihloissa. Eli ei se netti niin paha paikka olekaan... ;)

      • 18+3

        Netistähän ne kaikki mun suhteet on alkaneet. Suomi24 viimeisin. Joskus on tavannut niin ihania helmiä, että ne on päästänyt paremmille vesille etsiin sellaisen naisen joka on niitten arvoinen. Minä en ole. Olen roskaa. Mulle kelpaa hyvin netin narsisti alkoholistit. Joku niilläkin pitää olla ja se olen sitten mä.


    • vaigeitayhteenlasgui

      "Netistähän ne kaikki mun suhteet on alkaneet. Suomi24 viimeisin. Joskus on tavannut niin ihania helmiä, että ne on päästänyt paremmille vesille etsiin sellaisen naisen joka on niitten arvoinen. Minä en ole. Olen roskaa. Mulle kelpaa hyvin netin narsisti alkoholistit. Joku niilläkin pitää olla ja se olen sitten mä." Lollol mage

      • 18+3

        En minä näe asiassa mitään hauskaa. Miksi sinä?


    • Kiuf

      Aloitin taekwondon harrastamisen ja mies oli samassa seurassa mustana vyönä. Aluksi oli ihan vain oppilas / opettaja suhde (pervoilu pois mielestä nyt!!) jonka jälkeen tutustuimme, olimme ystäviä ja lopulta aloimme seurustelemaan. Nyt olemme naimisissa.

      Eli harrastuksen yhteydessä ollaan tavattu, ei kavereiden kautta. Kummallakaan ei olult yhteisiä kavereita, nykyään sitten on.

    • miukumaukuli

      Ekan seurustelukumppanin kanssa olimme opiskelukavereita.
      Toisen tapasin yhteisten tuttavien kautta.

      Nykyisen mieheni ja lasteni isän tapasin proosallisesti samalla työpaikalla ; olin vissiin kolmatta päivää töissä, kun tämä ilmaantui asioimaan - siis toiselta osastolta - se se oli siinä :-)

      • Hyvääkannattaaodottaa

        Tilasin netistä, Sinkut - palvelu se taisi olla. Ekaan treffiin se heti sattui vaikka useamman kanssa jutustelin. On ollu hyvä jo 14 vuotta. Tanssipaikoilla löytyy lähinnä iltaseuraa, jos sattuu kelpaamaan.


    • TäältäSeLöyty

      Suomi24.fi treffit palvelusta.

      Keskustelimme pitkään palvelussa, sen jälkeen Skypessä. Tuosta meni n. kuukausi niin lomalla halusin tavat hänet ja tapasimme juna-asemalla (asuimme aika kaukana toisistamme). Kahvittelimme, kävelimme, vietimme viikonlopun yhdessä ja nyt on jo 9 kuukautta kulunut, josta ensimmäiset 6 meni kaukosuhteella, pääasiassa web-kameran välityksellä ja viikonloppuisin nähty, asuttu yhdessä koko kesä ja uuteen asuntoon muutto syksyllä.

    • hakemalla ei löydä

      Ihanekan poikaystävän löysin yhteisen harrastuksen kautta. Yhdessä tapahtumassa vain silmärt kohtasivat ja todettiin että ollaan samalta paikkakunnalta. Siitä se lähti.
      Sitten seuraavan tanssipaikalta. Sitten ihan kadulta samaa näyteikkunaa katselemassa! Ja naimisiin menin sen kanssa jonka tapasin miespuolisen työkaverin ja hyvän ystävän kotona. Siinä kyllä mies juoksi ensin perässäni melko pitkään ennenkuin aloin taipua. Avioliittoon se lopulta johti.
      Koskaan en ole tarkoituksella hakenut. Tilaisuus tulee kun sen aika on. Ja kun on avoin ja iloinen mieli!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe