Kouluterveydenhoitajasta?

poika-anorektikko

Kun paino laskee nopeasti niin eiks joudu johonkin seurantaa ja joskus myös johonkin muuhun paskaan? Niin mitä puolestaan käy jos paino nousee nopeasti?

8

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lonely.

      Eeen osaa varsinaisesti tai suoraan sanoa. Itellä kävi silleen et kun se oli mennyt rajusti alipainon puolelle niin kävin viikoittain punnituksessa, kesälomallakin. Mutta sitten kun jäin viime syksyll sairaslomalle niin ne lopetettiin kun paino oli saatu nostettua hieman. Kun olen ollut koko ikäni alipainonen luonnollisesti nii sekin on hieman niinku ihmisestä kyse :/

      Pahimmass tapauksessa sut laitetaan osastolle, et paino saadaan nousemaan jos mitkään muut keinot ei auta.

      Jaa vaikka paino nousee niin eihän se sitä kato et lopetetaanko punnitukset vai ei. Kuitenkin ssaatetaan niinkun tarkastella yleisvointia ja ajatuksia.

      Pystytkö jotenkin kertomaan hieman taustaasi? Ootko kauan sairastanut anoreksiaa?

      • poika-anorektikko

        En oo sairastanut kauaa. Miten tohon punnitukseen muuten joutuu?


      • laihdu läski lapsi
        poika-anorektikko kirjoitti:

        En oo sairastanut kauaa. Miten tohon punnitukseen muuten joutuu?

        Hei! Mulla oli painokontrolli just tänään, kouluterkkarin varaama aika terveyskeskuksessa tosin (46 kiloa. Oon lihonut.). Viime kuussa kävin punnituksessa ihan koululla.

        Mä jouduin terveydenhoitajan seurantaan, kun ylipainoiset opettajat olivat naurettavasti huolissaan siitä, että en syönyt koulussa pullaa. Ja olinhan mä laihtunutkin nopeasti, mutta kuitenkin. Opettajat myös saivat päähänsä, että mä muka oksentelisin vessassa välitunneilla (jota en siis oikeasti tehnyt). Mut vain kutsuttiin terkkarille kesken koulupäivän ja siitä alkoi täysi helvetti. Terveydenhoitaja on vainoharhainen ja ahdistava, eikä kuuntele tai usko mitään. Usein terkkareiden tietämys ravitsemuksesta on myös yllättävän vähäinen. Jouduin opettajien silmätikuksi eikä mitään saanut enää tehdä rauhassa. Terveydenhoitajalla tuntui olevan tosi stereotyyppinen käsitys anorektikoista, mulla tähän ainakin liittyy paljon muutakin kuin vain "kateus muita kohtaan" tai "median aiheuttamat paineet". Onneksi tänään tapaamani lääkäri oli mukava ja ymmärsi mua hyvin. No, se olikin oikea, asiaan perehtynyt lääkäri, eikä mikään paska terkkari.

        Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, kirjoittelen kännykällä.


      • laihdu läski lapsi
        poika-anorektikko kirjoitti:

        En oo sairastanut kauaa. Miten tohon punnitukseen muuten joutuu?

        Hei! Mulla oli painokontrolli just tänään, kouluterkkarin varaama aika terveyskeskuksessa tosin (46 kiloa. Oon lihonut.). Viime kuussa kävin punnituksessa ihan koululla.

        Mä jouduin terveydenhoitajan seurantaan, kun ylipainoiset opettajat olivat naurettavasti huolissaan siitä, että en syönyt koulussa pullaa. Ja olinhan mä laihtunutkin nopeasti, mutta kuitenkin. Opettajat myös saivat päähänsä, että mä muka oksentelisin vessassa välitunneilla (jota en siis oikeasti tehnyt). Mut vain kutsuttiin terkkarille kesken koulupäivän ja siitä alkoi täysi helvetti. Terveydenhoitaja on vainoharhainen ja ahdistava, eikä kuuntele tai usko mitään. Usein terkkareiden tietämys ravitsemuksesta on myös yllättävän vähäinen. Jouduin opettajien silmätikuksi eikä mitään saanut enää tehdä rauhassa. Terveydenhoitajalla tuntui olevan tosi stereotyyppinen käsitys anorektikoista, mulla tähän ainakin liittyy paljon muutakin kuin vain "kateus muita kohtaan" tai "median aiheuttamat paineet". Onneksi tänään tapaamani lääkäri oli mukava ja ymmärsi mua hyvin. No, se olikin oikea, asiaan perehtynyt lääkäri, eikä mikään paska terkkari.

        Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, kirjoittelen kännykällä.


      • laihdu läski lapsi
        laihdu läski lapsi kirjoitti:

        Hei! Mulla oli painokontrolli just tänään, kouluterkkarin varaama aika terveyskeskuksessa tosin (46 kiloa. Oon lihonut.). Viime kuussa kävin punnituksessa ihan koululla.

        Mä jouduin terveydenhoitajan seurantaan, kun ylipainoiset opettajat olivat naurettavasti huolissaan siitä, että en syönyt koulussa pullaa. Ja olinhan mä laihtunutkin nopeasti, mutta kuitenkin. Opettajat myös saivat päähänsä, että mä muka oksentelisin vessassa välitunneilla (jota en siis oikeasti tehnyt). Mut vain kutsuttiin terkkarille kesken koulupäivän ja siitä alkoi täysi helvetti. Terveydenhoitaja on vainoharhainen ja ahdistava, eikä kuuntele tai usko mitään. Usein terkkareiden tietämys ravitsemuksesta on myös yllättävän vähäinen. Jouduin opettajien silmätikuksi eikä mitään saanut enää tehdä rauhassa. Terveydenhoitajalla tuntui olevan tosi stereotyyppinen käsitys anorektikoista, mulla tähän ainakin liittyy paljon muutakin kuin vain "kateus muita kohtaan" tai "median aiheuttamat paineet". Onneksi tänään tapaamani lääkäri oli mukava ja ymmärsi mua hyvin. No, se olikin oikea, asiaan perehtynyt lääkäri, eikä mikään paska terkkari.

        Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, kirjoittelen kännykällä.

        ....ja mulle on sanottu, että vaikka paino nousisikin, niin mua tarkkailtaisiin silti vielä puoli vuotta.


      • poika-anorektikko
        laihdu läski lapsi kirjoitti:

        ....ja mulle on sanottu, että vaikka paino nousisikin, niin mua tarkkailtaisiin silti vielä puoli vuotta.

        Aivan sairasta miten noin voidaan tehdä! aivan järjetön syy laittaa seurantaan.


      • laihdu läski lapsi
        poika-anorektikko kirjoitti:

        Aivan sairasta miten noin voidaan tehdä! aivan järjetön syy laittaa seurantaan.

        Niinpä. Nyt yritän sitten keskittyä pitämään itseni edes vähän alipainoisena, laihtumaan en voi alkaa seurannan takia. Tai no voisin, mutta yritän nyt päästä lääkäreistä eroon ja esittää tervettä.


    • saatana<

      Samaa täällä .-. joku paska oli menny sanomaan mun laihtumisesta syömättömyydestä kuraattorille ja terkkari otti sitten samantien painokontrolliin. Heti punnitusten jälkeen alkoi kauhea huuto siitä kuinka se vielä lähettää mut osastolle jos en tajua "parantaa itteäni". Samaan syssyyn tuli lääkärintarkastukset ja siitähän se paskamyrsky sai vielä tuulta alleen kun piti alkaa lihottaa, siinä en tietenkään ominpäin onnistunut, vaan feikkasin hienot 3kg (olin siis laihtunut edelleen, lääkäri luuli että painoa olis tullu ~kilo) vettä juomalla..
      Kuulemma varmuuden vuoksi vielä tämä lekuri varas mulle kaupungista syömishäiriötiimin jossa kävin sitten juttelemassa :)))) sain siellä ainaki tyypit uskomaan että oon ihan normaali, enkä tarvi apua.
      Mutta vitun mahtavinta on se, että ku syksyllä meen kouluun ja terkkari punnitsee mut nii en ookkaan lihonut vaan laihtunut 4-5kg. vois muuten feikata mut ei tiiä millon se punnitsee sitte vittuvittuvittu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe