Milloin

Totalitärististä!

Mormonit miksi nimitys myöhemmät ajat ja pyhät? Onko ne nyt kun on nasan asteroidi hilattavissa jo niskaamme ja Haarp päästelee pasuunaenkelinne ääniä pitkin maailmaa??? Ja hologrammilla pian esitetään jeesusta ja alienia taivaAlta ? Miksi olette liikkeellä juuri nyt esim suomessa? Seulotteko jo porukoita?

15

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta auomeksi
    • Ent. mormoni

      Joseph Smith sousi ja huopasi kirkon nimen kanssa. Kirkon ensimmäinen nimi oli Kristuksen kirkko.

      "Kristuksen kirkko (engl. Church of Christ) oli Joseph Smithin perustaman kirkon alkuperäinen nimi. Se oli ensimmäinen myöhempien aikojen pyhien liikkeeseen kuulunut uskonnollinen yhteisö, ja kaikki myöhempien aikojen pyhien liikkeen kirkot ja uskonnolliset yhteisöt mieltävät olevansa Kristuksen kirkon seuraajia ja ainakin hengellisessä mielessä Joseph Smithin perustaman liikkeen aitoja, legitiimejä seuraajia. Kristuksen kirkko alkoi järjestäytyä epävirallisesti keväällä 1829, virallisesti kirkko järjestäytyi 6. huhtikuuta 1830. Vuonna 1838 kirkko muutti nimensä Myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkoksi."

      Samaa horjuntaa on myös Smithin ensimmäisen näyn kuvauksessa. Niinkin vaikuttavia olentoja kuin Jumalaa, Jeesusta, Pietaria, Eliaa sun muita nähdessään voi profeetta mennä sekaisin laskuissa.

      Kirkkoaan johtava Jeesus Kristus ei kai heti osannut päättää, minkä nimen halusi vastaperustetulle uudelle uskonnolle?

      • manivesti

        Nykyisen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon nimi on tosiaan vaihdellut vuosien saatossa. Erinomainen kysymys tosiaan miksei Kristus osannut heti alusta nimetä kirkkoaan oikein?

        Kirkon nimet ovat olleet:

        Vuonna 1830: Church of Christ
        Vuonna 1834: The Church of the Latter Day Saints
        Vuonna 1838: The Church of Jesus Christ of Latter Day Saints

        Huomionarvoista on vuodet 1834-1838 jolloin kirkon nimestä oli tiputettu Jeesuksen Kristuksen osuus.

        "Ja kuinka se olisi minun kirkkoni, ellei sitä kutsuta minun nimelläni? Sillä jos jotakin kirkkoa kutsutaan Mooseksen nimellä, silloin se on Mooseksen kirkko; tai jos sitä kutsutaan jonkun ihmisen nimellä, silloin se on jonkun ihmisen kirkko; mutta jos sitä kutsutaan minun nimelläni, silloin se on minun kirkkoni, jos on niin, että he ovat rakennetut minun evankeliumilleni." (3. Nefi 27:8)

        Jos on uskominen "maailman virheettömimpään kirjaan" ja mormoniuskonnon "lakikiveen" eli Mormonin kirjaan niin vuosina 1834-1838 kirkko ei ollut Krituksen kirkko vaan pelkästään ihmisten organisaatio.


      • manivesti
        manivesti kirjoitti:

        Nykyisen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon nimi on tosiaan vaihdellut vuosien saatossa. Erinomainen kysymys tosiaan miksei Kristus osannut heti alusta nimetä kirkkoaan oikein?

        Kirkon nimet ovat olleet:

        Vuonna 1830: Church of Christ
        Vuonna 1834: The Church of the Latter Day Saints
        Vuonna 1838: The Church of Jesus Christ of Latter Day Saints

        Huomionarvoista on vuodet 1834-1838 jolloin kirkon nimestä oli tiputettu Jeesuksen Kristuksen osuus.

        "Ja kuinka se olisi minun kirkkoni, ellei sitä kutsuta minun nimelläni? Sillä jos jotakin kirkkoa kutsutaan Mooseksen nimellä, silloin se on Mooseksen kirkko; tai jos sitä kutsutaan jonkun ihmisen nimellä, silloin se on jonkun ihmisen kirkko; mutta jos sitä kutsutaan minun nimelläni, silloin se on minun kirkkoni, jos on niin, että he ovat rakennetut minun evankeliumilleni." (3. Nefi 27:8)

        Jos on uskominen "maailman virheettömimpään kirjaan" ja mormoniuskonnon "lakikiveen" eli Mormonin kirjaan niin vuosina 1834-1838 kirkko ei ollut Krituksen kirkko vaan pelkästään ihmisten organisaatio.

        Niin, siis ei ollut Kristuksen kirkko (ei kyllä ollut Krituksenkaan, kuka lie :) )


      • Ent. mormoni
        manivesti kirjoitti:

        Nykyisen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon nimi on tosiaan vaihdellut vuosien saatossa. Erinomainen kysymys tosiaan miksei Kristus osannut heti alusta nimetä kirkkoaan oikein?

        Kirkon nimet ovat olleet:

        Vuonna 1830: Church of Christ
        Vuonna 1834: The Church of the Latter Day Saints
        Vuonna 1838: The Church of Jesus Christ of Latter Day Saints

        Huomionarvoista on vuodet 1834-1838 jolloin kirkon nimestä oli tiputettu Jeesuksen Kristuksen osuus.

        "Ja kuinka se olisi minun kirkkoni, ellei sitä kutsuta minun nimelläni? Sillä jos jotakin kirkkoa kutsutaan Mooseksen nimellä, silloin se on Mooseksen kirkko; tai jos sitä kutsutaan jonkun ihmisen nimellä, silloin se on jonkun ihmisen kirkko; mutta jos sitä kutsutaan minun nimelläni, silloin se on minun kirkkoni, jos on niin, että he ovat rakennetut minun evankeliumilleni." (3. Nefi 27:8)

        Jos on uskominen "maailman virheettömimpään kirjaan" ja mormoniuskonnon "lakikiveen" eli Mormonin kirjaan niin vuosina 1834-1838 kirkko ei ollut Krituksen kirkko vaan pelkästään ihmisten organisaatio.

        Onko Joseph Smithillä ollut noin huono muisti? Smith ei ole edes itse muistanut, mitä Mormonin kirjaansa kirjoitti?


      • manivesti
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Onko Joseph Smithillä ollut noin huono muisti? Smith ei ole edes itse muistanut, mitä Mormonin kirjaansa kirjoitti?

        Samaa ihmettelin kun minulle valkeni tuo omituisuus kirkon historiasta. Sanomattakin selvää, jälleen kerran, ettei kukaan jäsen osannut antaa järjellistä vastausta ongelmaan.
        Joku voisi tehdä listan kaikista opeista ja tavoista jotka Joseph Smith otti käyttöön vuosina 1834-1838 kun kirkko ei ollut Jeesuksen Kristuksen oma. Jos näistä jotain nykyään noudatetaan on syytä noista ihmisen kirkon opeista luopua ja hyväksyä vain opit jotka ovat saaneet alkunsa Kristuksen omassa kirkossa vuosina 1830-34 ja vuodesta 1838 eteenpäin.


      • Googlettakaa!
        manivesti kirjoitti:

        Samaa ihmettelin kun minulle valkeni tuo omituisuus kirkon historiasta. Sanomattakin selvää, jälleen kerran, ettei kukaan jäsen osannut antaa järjellistä vastausta ongelmaan.
        Joku voisi tehdä listan kaikista opeista ja tavoista jotka Joseph Smith otti käyttöön vuosina 1834-1838 kun kirkko ei ollut Jeesuksen Kristuksen oma. Jos näistä jotain nykyään noudatetaan on syytä noista ihmisen kirkon opeista luopua ja hyväksyä vain opit jotka ovat saaneet alkunsa Kristuksen omassa kirkossa vuosina 1830-34 ja vuodesta 1838 eteenpäin.

        Vai olisiko cia avittanut nimenannossa ja se myöhempien aikojen projekti toteuttaa militaarilla raamatun apokalypsi alkanut hahmottua- ja siitä nimi!älkää unohtako valtaisaa sotakoneiStoa joka todella ollaan kehitelty! Ja muistakaa että cian johdossa on usea mormonipäällikkö ollut ja presidentiksi pyrki jo Edellisellä kerralla mormoni Usa ssa!! Nike ja jt t lienevät mukana!?


      • Yllätytte vaan
        Googlettakaa! kirjoitti:

        Vai olisiko cia avittanut nimenannossa ja se myöhempien aikojen projekti toteuttaa militaarilla raamatun apokalypsi alkanut hahmottua- ja siitä nimi!älkää unohtako valtaisaa sotakoneiStoa joka todella ollaan kehitelty! Ja muistakaa että cian johdossa on usea mormonipäällikkö ollut ja presidentiksi pyrki jo Edellisellä kerralla mormoni Usa ssa!! Nike ja jt t lienevät mukana!?

        Googlettakaapa yhdessä nämä: CIA mormonit Nike BOSTON tea party , catholic church and Jehowas wittnesses, nasa !!!


    • Nyt on

      näköjään saatu palstalle lisää kahjoja entisten lisäksi.

      • Vastatkaa rehdisti

        Onko mormonikirkoissa aseita???


      • Ei ole,
        Vastatkaa rehdisti kirjoitti:

        Onko mormonikirkoissa aseita???

        miksi olisi?


      • Tästä tiedän asian
        Ei ole, kirjoitti:

        miksi olisi?

        You tubella kun on itsensä mormonien tekemä esittelyvideo jossa kerrotaan tarpeistoa olevan kirkolla 2 vuodeksi ja näytetään asevarasto siis iso rivi kivääreitä ja panoksia!!! Täytynee sitten uskoa kun ollaan kerran opetusmielessä kerrottu ja näytetty? Ja ethän sinäkään vastannut vaan niersit asiaa esittämällä vastakysymyksen!


      • Ent. mormoni
        Tästä tiedän asian kirjoitti:

        You tubella kun on itsensä mormonien tekemä esittelyvideo jossa kerrotaan tarpeistoa olevan kirkolla 2 vuodeksi ja näytetään asevarasto siis iso rivi kivääreitä ja panoksia!!! Täytynee sitten uskoa kun ollaan kerran opetusmielessä kerrottu ja näytetty? Ja ethän sinäkään vastannut vaan niersit asiaa esittämällä vastakysymyksen!

        Mormoneilla on yleinen varautuminen. Jokaisella yksittäisellä perheellä tulee olla varastoituna vähintään vuodeksi elintarvikkeita, vettä, lääkkeitä, vaippoja, terveyssiteitä, vessapaperia, mahdollisesti kotieläinten rehuja sekä vaatetavaraa ja kaikkea muuta tarpeellista.

        Kirkon omista yhteisistä varastohuoneista on ollut joskus juttua, mutta en tiedä onko niissä millainen varustus ja mahdollisesti aseita 1-2 vuoden ajaksi sodankäyntiä varten.


      • Tottakai,
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Mormoneilla on yleinen varautuminen. Jokaisella yksittäisellä perheellä tulee olla varastoituna vähintään vuodeksi elintarvikkeita, vettä, lääkkeitä, vaippoja, terveyssiteitä, vessapaperia, mahdollisesti kotieläinten rehuja sekä vaatetavaraa ja kaikkea muuta tarpeellista.

        Kirkon omista yhteisistä varastohuoneista on ollut joskus juttua, mutta en tiedä onko niissä millainen varustus ja mahdollisesti aseita 1-2 vuoden ajaksi sodankäyntiä varten.

        niissä varastohuoneissa on jopa taktisia ydinaseita.

        Ke(i)tä vastaan niitä aiotaan käyttää?


      • Tietenkin!
        Tottakai, kirjoitti:

        niissä varastohuoneissa on jopa taktisia ydinaseita.

        Ke(i)tä vastaan niitä aiotaan käyttää?

        Perkeleen kirkkolaisia eli ei-mormoneja vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe