Allekirjoitatteko arkkipiispan sanat?

onnistuuko teiltä?

Tälläkin palstalla moni kristittynä itseään pitävä halveksuu seksuaalivähemmistöjä. Jopa yrittää saada erotetuksi piispaa tämän humaanin lähimmäistä rakastavan sanomansa vuoksi.

Arkkipiispa on ottanut kantaa asiaan ja pyytää anteeksi:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014071418488020_uu.shtml

Kykenettekö itse samaan?

Näin ateistina minä ainakin arvostan arkkipiispan lausuntoa.

169

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuon voin allekirjoittaa aivan täysin.

      • se se

        Nykyajan julmuus näyttää "homo"-rotuvainolta


      • Minä en allekirjoita Avioliitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen


      • tajusitko lukemasi?
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Minä en allekirjoita Avioliitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen

        Piispa ei ottanut anteeksipyynnössään mitään kantaa avioliittoon. Etkö sinä ja 12 muuta plussannutta tomppelia tomppelia edes tajua lukemaansa?


      • Pianseurakuntalainen
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Minä en allekirjoita Avioliitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen

        Kauhistun arkkipiispan kannanottoa. Ev.lut.kirkko on hyvää vauhtia erkaantumassa Raamatun opeista eli maallistumassa. Kirkolle tuntuu olevan tärkeintä miellyttää ihmisiä. Nyt tarvittaisiin uskonpuhdistusta. Olen ajatellut erota kirkosta. Maksaessani kirkollisveroa tuen tuota instituutiota, minkä toimintaa en hyväksy.


      • susi lampaan vaat.
        se se kirjoitti:

        Nykyajan julmuus näyttää "homo"-rotuvainolta

        Synti ei muutu synnittömäksi, sanoi sen sitten arkkipiispa tai pappi.Mutta ev.lut oppi on entistä kauempana Raamatun opista.


      • RAAMATUN SANOMAN
        tajusitko lukemasi? kirjoitti:

        Piispa ei ottanut anteeksipyynnössään mitään kantaa avioliittoon. Etkö sinä ja 12 muuta plussannutta tomppelia tomppelia edes tajua lukemaansa?

        MUKAAN SYNNIT SAA ANTEEKSI, kun TUNNUSTAA NE, ja TEKEE PARANNUKSEN SYNNEISTÄÄN !!!

        Eikä liberaalien piispojen vetämättömyyden opeilla, joilla HE kalastelevat pelkkiä rienaajien suosiota, ja kätten taputuksia, eivätkä saa yhtään mitää parannusta aikaan !!!

        MINÄ ITSE olen sen myös sen KÄSKYN ALAINEN, JA HYVIN EPÄVARMA SEURAUKSISTA, kun en oo täydellinen mitenkään.


      • Koska kysymys on
        Pianseurakuntalainen kirjoitti:

        Kauhistun arkkipiispan kannanottoa. Ev.lut.kirkko on hyvää vauhtia erkaantumassa Raamatun opeista eli maallistumassa. Kirkolle tuntuu olevan tärkeintä miellyttää ihmisiä. Nyt tarvittaisiin uskonpuhdistusta. Olen ajatellut erota kirkosta. Maksaessani kirkollisveroa tuen tuota instituutiota, minkä toimintaa en hyväksy.

        Henkivoimien taistelusta, totuuden pysymiseksi, ja valheiden väistymiseksi, niin rukouksen voima on meille annettu, ja Jumala on luvannut vastata , ja se on ainut taistelun muoto, joka meille on luvattu.

        Älä kato piispojen liberalistisiin puheisiin, muutenkuin erottamalla Pyhässä Hengessä piispojen hunsvottimaisuuden, ja rukoile ELÄVÄN Jumalan tahdon tapahtumista, myös piispojen touhuissa , ja se rukous nousee Jumalan alttarille, ja HÄN LYÖ leimansa siihen, ja sitten alkaa tapahtua, ja lopulta vastaus tulee, jha piispat joutuvat huutamaan apua, ja armoa, kun Jumala ottaa heitä niskavilloista kiinni -seurakuntansa tähden !!!


      • stoned dates
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Minä en allekirjoita Avioliitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen

        Avioliitto on usein nyrkin ja hellan välissä olemista sekä äijän panopuuna lykäten kersoja liukuhihnamalliin.Tämä häpeäsana ei sovi samaa sukupuolta oleville, nimitettäköön sitä liittoa ystävyysliitoksi.Se voi olla myös virallistettu.


      • SILTÄ VAIKUTTAA
        susi lampaan vaat. kirjoitti:

        Synti ei muutu synnittömäksi, sanoi sen sitten arkkipiispa tai pappi.Mutta ev.lut oppi on entistä kauempana Raamatun opista.

        ETTÄ KIRKKO ON IRVIKUVA TOTUUDESTA, JA TILALLE ON TULLU TÄYSIN HÄRSKI SUVAITSEVAISUUS !


    • vielä paljon anteeks

      Myös luterilaisuuden puhdasoppisuuden ajalta on hyvin paljon vielä anteeksipyydettävää! Vaikka ne asiat ovatkin jo vanhoja, luterilainen uskon- ja laintulkinta johti monien ihmisten kuolemaan hirttämällä.

      Näistäkään asioista ei paljon tiedetä, mutta opiskelemalla voi oppia paljon. Kannattaa lukea esimerkiksi Teemu Keskisarjan hieno teos Kyynelten kallio, Kertomuksia seksistä ja väkivallasta. Siltala 2011.
      http://www.siltalapublishing.fi/fi/kirja/tietokirjat/72/kyynelten-kallio

    • yksi kristitty vain

      Tämä on varmaan se syy, minkä vuoksi kirkko on profiloitumassa vain yhden asian liikkeeksi.

      Kyseessähän on arkkipiispa, eli selväksi alkaa pikkuhiljaa tulla. En ole vielä päättänyt, jäänkö tähän kirkkoon, jolle muita ihmisiä ei enää ole olemassa.

      Kirkon agenda on näemmä yksipuolistumassa.

      Olen muuten saanut pyydellä anteeksi olemassaoloni puolesta tässä elämässä riittävästi, että ei tietenkään minun tarvitse alkaa muidenkin tekoja anteeksi pyytelemään. Se tästä nyt vielä puuttuisi. Pyydän nyt kuitenkin vielä varmuudeksi anteeksi olemassaoloni puolesta, onneksi Jumala onkin ainoa, jolta tätä ei tarvitse anteeksi pyydellä.

      • mutta miksi ihmeessä

        Te nimimerkillä yksi kristitty vain, jos olette eroamassa luterilaisuudesta, älkää ihmeessä liittykö mihinkään kristilliseen kirkkoon. Kyllä teidänlaisille lahkolaisille on olemassa helluntailaiset, vanhoillislestadiolaiset ja muut lahkouskonnot, mutta miksi ihmeessä luterilainen lahko ei kelpaa, kun joka tapauksessa olette luterilainen ettekä kristitty ollenkaan?


      • yksi kristitty vain
        mutta miksi ihmeessä kirjoitti:

        Te nimimerkillä yksi kristitty vain, jos olette eroamassa luterilaisuudesta, älkää ihmeessä liittykö mihinkään kristilliseen kirkkoon. Kyllä teidänlaisille lahkolaisille on olemassa helluntailaiset, vanhoillislestadiolaiset ja muut lahkouskonnot, mutta miksi ihmeessä luterilainen lahko ei kelpaa, kun joka tapauksessa olette luterilainen ettekä kristitty ollenkaan?

        Kyllä tässä harkinnassa on katolilainen tai ortodoksinen kirkko, mutta tietysti sisäisesti pitäisin siellä luterilaisuuden armokäsityksen pohjalla. Niissähän kuitenkin puhutaan jostain muustakin vielä, eikä agenda ole näin yksipuolinen.

        Ne ovat siis vielä kaikille ihmisille, eikä vain yhdelle ihmisryhmälle.

        Mutta ettemme poikkea aiheesta, jätän aiheesta enemmän keskustelun, sillä tämä ei nyt kuulu tähän varsinaisesti.


      • Voi voi sentään, ett
        yksi kristitty vain kirjoitti:

        Kyllä tässä harkinnassa on katolilainen tai ortodoksinen kirkko, mutta tietysti sisäisesti pitäisin siellä luterilaisuuden armokäsityksen pohjalla. Niissähän kuitenkin puhutaan jostain muustakin vielä, eikä agenda ole näin yksipuolinen.

        Ne ovat siis vielä kaikille ihmisille, eikä vain yhdelle ihmisryhmälle.

        Mutta ettemme poikkea aiheesta, jätän aiheesta enemmän keskustelun, sillä tämä ei nyt kuulu tähän varsinaisesti.

        Voi voi sentään, ette te mitään vanhanaikaista luterilaisuutta voi löytää katolisesta tai ortodoksisesta kirkosta! Ja sitä paitsi siellä ei kukaan hyväksy teidän protestanttisia ajatuksianne. Teidän pitäisi nyt vihdoinkin jo luopua ensin Lutherin opista ja sitten omaksua kristinusko, johon kuuluu myös lähimmäisenrakkaus.

        Muistakaa, että on suuri synti viedä mukanaan luterilaista oppia kristilliseen Kirkkoon.


      • yksi kristitty vain
        Voi voi sentään, ett kirjoitti:

        Voi voi sentään, ette te mitään vanhanaikaista luterilaisuutta voi löytää katolisesta tai ortodoksisesta kirkosta! Ja sitä paitsi siellä ei kukaan hyväksy teidän protestanttisia ajatuksianne. Teidän pitäisi nyt vihdoinkin jo luopua ensin Lutherin opista ja sitten omaksua kristinusko, johon kuuluu myös lähimmäisenrakkaus.

        Muistakaa, että on suuri synti viedä mukanaan luterilaista oppia kristilliseen Kirkkoon.

        En minä ole mitään oppia sinne viemässä. Olen kiinnotunut Jumalasta, ja vanhoista kirkoista saa vielä jotain tietoa Jumalasta. Se on vain kehikko, jossa ollaan. Jumala päättäköön sitten muuten, olenko Hänelle kelvollinen. Nämä ovat vain kaikki puroja, jotka johtavat Kristus-tielle. Joillekin Jumala on antanut suuresti aktiivisen osan ja sen verran korkean aseman yhteiskunnassa, että uskotaan, minulle taas täydellisen sivuosan, joten tuskinpa minusta mitään vaaraa näille kirkoille on, puhumattakaan, että olisin koskaan ollut mikään tuputtaja.


      • toinen mitätöity
        yksi kristitty vain kirjoitti:

        Kyllä tässä harkinnassa on katolilainen tai ortodoksinen kirkko, mutta tietysti sisäisesti pitäisin siellä luterilaisuuden armokäsityksen pohjalla. Niissähän kuitenkin puhutaan jostain muustakin vielä, eikä agenda ole näin yksipuolinen.

        Ne ovat siis vielä kaikille ihmisille, eikä vain yhdelle ihmisryhmälle.

        Mutta ettemme poikkea aiheesta, jätän aiheesta enemmän keskustelun, sillä tämä ei nyt kuulu tähän varsinaisesti.

        Puhut aivan kuin minä. Minullekin tuli olo, että en ole tervetullut, koska ajattelin kuten minulle kirkossa 50-luvulla opetettiin.

        Sain rauhan takaisin liityttyäni katoliseen kirkkoon. Täällä saan yhdessä pappien ja seurakuntalaisten kanssa kilvoitella alkuperäisen uskonsanoman toteutumisesta omassa sydämessäni. Ei minulla ole koskaan ollut mitään eri tavoilla ajattelevia vastaan. Ovathan kaikki mielestäni ennenkin olleet tervetulleita kirkonpenkkiin. Kirkon julistuksen halusin kuitenkin keskittyvän Jeesukseen.

        Miksi nyt on ainakin 2 luterilaista piispaa, joiden julkinen julistus on vuosikymmenen pyörinyt vain tämän yhden asian ympärillä?


      • TIEDÄTKÖ-että !!!
        yksi kristitty vain kirjoitti:

        En minä ole mitään oppia sinne viemässä. Olen kiinnotunut Jumalasta, ja vanhoista kirkoista saa vielä jotain tietoa Jumalasta. Se on vain kehikko, jossa ollaan. Jumala päättäköön sitten muuten, olenko Hänelle kelvollinen. Nämä ovat vain kaikki puroja, jotka johtavat Kristus-tielle. Joillekin Jumala on antanut suuresti aktiivisen osan ja sen verran korkean aseman yhteiskunnassa, että uskotaan, minulle taas täydellisen sivuosan, joten tuskinpa minusta mitään vaaraa näille kirkoille on, puhumattakaan, että olisin koskaan ollut mikään tuputtaja.

        Sulla On paras osa, kun antaudut hiljaa Jeesuksen käsiin. Toiset voivat olla äänekkäitä persoonia, mutta mitä sanoikaan Jeesus, kun joku oli hiljaa Hänen jalkojensa juuressa, ja VAIN KUUNTELI TÄYDELLÄ SYDÄMELLÄ, SITÄ VALTAVAA IHMETTÄ, MISTÄ JEESUS HALUSI KERTOA, JA IHMISTEN TULEVAN TIETOISEKSL

        Lepää vaan Jeesuksen lupaamassa armossa, sillä KYLLÄ SINUT NÄKEE, eikä JÄTÄ !!!


    • keisarinuudetvaattee

      Pidän EDELLEEN Jumalan Sanaa, Raamattua, kaiken ihmistekoisen lainsäädännön ja mielipiteiden yläpuolella ja siellä sanotaan aivan selvästi, että Jumalalle on kauhistus miesten kanssa makaavat miehet. Hyvin yksiselitteistä! Jos itse Jumalalla on tuollainen kanta homouteen, niin kuinka Hänen luomansa ihmiset - kirkon johto etunenässä - uskaltavat kapinoida Häntä, Luojaansa vastaan? Minä en uskalla, mutta yleistä mielipidettä vastaan uskallan olla, koska se on vain ajan tuotos. Vuosituhansiin ei ole homoutta pidetty oikeana elämäntyylinä. Kuinka sitten nyt nostetaan jalustalle? Sen vuoksi, kun on suljettu silmät ja korvat Jumalan Sanalle, sille, mitä Raamattu kertoo! Kai ne pian tekevät siitä väärennöksen, jossa tuo homouden kauhistelu on poistettu ...
      Hirsi on niiden silmässä, jotka eivät näe Jumalan Sanaa niin kuin se on kirjoitettu!

      • ei ole synti

        "Jumalalle kauhistus" ei ole sama kuin synti, eli tässä ei ole kyse pelastuskysymyksen vastaisesta toiminnasta.


      • malka silmässä?

        Uskotko, että ymmärrät Jumalan sanaa paremmin kuin arkkipiispa?


      • oletteko huomannutka

        Raamatussa sanotaan paljon muutakin, oletteko huomannutkaan? Muun muassa väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä on suuri synti. Eriseuraisuus eli harhaoppisen lahkon opin mukaan eläminen on suuri synti, ja tämähän koskee nimenomaan luterilaisia!


      • Isin tyttö
        malka silmässä? kirjoitti:

        Uskotko, että ymmärrät Jumalan sanaa paremmin kuin arkkipiispa?

        Jos arkkipiispa ei pysy Jumalan Sanassa tässä homoasiassa, niin uskon, että näin silloin todella on. Nöyrällä kunnioituksella Jumalaa kohtaan, sillä Hänen armostaan olen uskovainen.


      • Maisalis

        Fundamentalismihan kertoo vain uskon epävarmuudesta. ja mitä epävarmempaa usko pohjimmiltaan on, sitä raivokkaammin sitä yritetään puolustaa.


      • no voi herranjumala

        Nimim. keisarinuudetvaattee kai satuit noiden ihmistekoisten lainsäädäntöjen kanssa tietämään, että raamatusta on monta eri kiisteltyäkin versiota ja se on ihmisen tuhat vuotta sitten kirjoittama, ei itse jumalan ?!?!? Arkkipiispa kyllä tietää mistä puhuu, sinä et ole mikään tuomitsemaan hänen sanojaan. En ymmärrä miksi kukaan yläpeukuttaa tuollaista, kannattaisin sinua hieman miettimään vääristynyttä ajatusmaailmaasi uudelleeen .


      • erkki.
        Maisalis kirjoitti:

        Fundamentalismihan kertoo vain uskon epävarmuudesta. ja mitä epävarmempaa usko pohjimmiltaan on, sitä raivokkaammin sitä yritetään puolustaa.

        Mistä Maisalis löydät epävarmuuden, jos kristitty Jeesuksen seuraaja uskoo Raamatun sanaan ja Pyhään Henkeen, joka ohjaa, opettaa, muistuttaa siitä mitä Jumala omilleen haluaa< yhteyttä luomaansa.....


      • Olet oikeassa
        Isin tyttö kirjoitti:

        Jos arkkipiispa ei pysy Jumalan Sanassa tässä homoasiassa, niin uskon, että näin silloin todella on. Nöyrällä kunnioituksella Jumalaa kohtaan, sillä Hänen armostaan olen uskovainen.

        Raamattu ei koskaan kerro hyväksyntää homoille, eikä eläimiin sekaantujille, eikä muillekkaan iljetysten tekijöille, vaan kehottaa tekemään parannusta, ja luopumaan synneistä !

        Ja aivan suoraan kehottaa vastustamaan ns.perkelettä, ja se pakenee. ja ihminen pääsee vapaaksi Jeesuksen voimasta.

        Mutta piispat nykyisin eivät julista sitä sanomaa, mitä Jeesus ja apostolit julistivat, vaan antavat kaiken periksi, ja rappeuttavat koko ihmiskunnan, ja siitä ovesta lappaa kaikenmaaliman muhamettilaiset,-kaikkine inhottavuuksineen ja naurettavine paastoineen, jossa jumala ei näe yöllä, ja pöljät idiootit pitävät sitä hyvin hyvänä ja sopivana asiana !!!


      • JA SINÄ ET OLE
        no voi herranjumala kirjoitti:

        Nimim. keisarinuudetvaattee kai satuit noiden ihmistekoisten lainsäädäntöjen kanssa tietämään, että raamatusta on monta eri kiisteltyäkin versiota ja se on ihmisen tuhat vuotta sitten kirjoittama, ei itse jumalan ?!?!? Arkkipiispa kyllä tietää mistä puhuu, sinä et ole mikään tuomitsemaan hänen sanojaan. En ymmärrä miksi kukaan yläpeukuttaa tuollaista, kannattaisin sinua hieman miettimään vääristynyttä ajatusmaailmaasi uudelleeen .

        KERTAKAIKKIAAN PÄTEVÄ PUOLUSTAMAAN AINUTTAKAAN PIISPAA, JOKA EI KÄVELLÄ LONTTASE PITKIN KATUJA ILTAMYÖHÄLLÄ ETSIESSÄÄN EKSYNEITÄ KIRKON TAHOLTA LAPSIKASTETTUJA HUUMEIDEN VUOKSI ITSEÄÄN MYYVIÄ,

        JA EPÄONNISTUNEITA, JA KOKO ELÄMÄNSÄ,-TOISTEN PETOSTEN VUOKSI MENETTÄNEITÄ !
        NIITÄ ON PALJON PITKIN ILTAYÖN KATUJA, MUTTEI AINUTTAKAAN PIISPAA SIELLÄ NÄY AUTTAMASSA !!!

        TIEDÄTKÖ, ETTÄ MINÄ TIEDÄN, MISTÄ SE JOHTUU ???
        KERRONPAS SULLE, ETTÄ SE JOHTUU SIITÄ, ETTÄ PIISPOJA PELOTTAA KOHDATA TOTUUS KASVOISTA KASVOIHIN !!!

        KYLLÄ HE KAMEROIDEN EESSÄ PUHUVAT SURKEIDEN KOHTALOIDEN IHMISISTÄ, JA OVAT NIIN HUULI PYÖREÄNÄ JA TIPPA SILMÄKULMASSA, MUTTA ANNAHAN OLLA, KUN PITÄISI PAINUA PÄIN ASIAA,
        NIIN KYLLÄ LÖYTYY KALENTERISTA MUITA MENOJA, JA KAIKENMAALIMAN LUPAUKSIA VAIMOLLE LAITTAA PUUTARHAAN KROOKUKSIA, JA SITTEN PITI VIEDÄ ATEISTISTA ANOPPIAKIN TAIDENÄYTTELYYN !!!


    • Repeilyä ja anteeks

      Milloinkohan Kari Mäkinen innostuu niin, että pyytää rikoksena anteeksi myös kirkon "salarippiä" ja sen osallisuutta "pedofiiliaa" mahdollistavine salailuineen ja synninpäästöineen pedofiilen ja insestinkin kohteiksi joutuneilta?

      Tai milloinkohan hän pyytää koko maailmalta anteeksi luterilaisen uskonnon osallisuutta ihmisen joukkotuhontaan historian saatossa, ja sitä että: kirkko on 500-vuotta kantanut ylpeänä kirkkoherravaltansa tunnuksena antisemitistin ja juokkomurhaaja Martti Lutherin nimeä kulttuurimme keskiössä, kuin sokoea sika kultarengasta kärsässään?

      • SWiinä vaiheessa

        Kun JEESUS karjaisee, että HÄN ei ole koskaan sellaisia tuntenut , ja sellaiset ULOS,-jotka eivät ole puhuneet Jeesuksen sanoja, eivätkä ole tehneet niitä asioita, joita Jeesus Ja apostolit tekivät.-elikkä piispat eivät saaneet ihmisiä luopumaan synneistään, vaan VAIN HYVÄKSYIVÄT niitä !!!


    • Hei.

      Arkkipiispa sanoo lausunnossaan, että me ihmiset emme huomaa sokeita pisteitämme ja meiltä puuttuu itsekritiikki. Hänen mielestään nykyään julmuus on hienovaraista. Mielestäni arkkipiispa puhuu viisaasti ja totta. Kyllä allekirjoitan. Meidän on kovin helppo huomata toisen ihmiset virheet ja tuomita toinen. Kuitenkin meitä kehotetaan kohtelemaan lähimmäistä kuin toivomme itseämme kohdeltava ja rakastamaan Jumalaa sekä lähimmäistä. Tässä lienee meillä, jokaisella, oppimista.

      Ystävällisesti,
      Pirkko-pappi

      • tai sit

        toi oli vaan mätäkuun juttuja


      • SNF

        yksittäisen papin lausunto kuitenkin vain kyseessä. kirkon virallinen linja ei ole muuttunut yhtään mihinkään. voiko tätä pitää enteenä linjan muutoksesta kirkolliskoukouksessa? mitä luulette?

        yksi tapa ottaa konkreettisesti kantaa, ja lähettää kirkolle selvä viesti on
        http://www.eroakirkosta.fi/


      • Lutherin sanan nouda
        SNF kirjoitti:

        yksittäisen papin lausunto kuitenkin vain kyseessä. kirkon virallinen linja ei ole muuttunut yhtään mihinkään. voiko tätä pitää enteenä linjan muutoksesta kirkolliskoukouksessa? mitä luulette?

        yksi tapa ottaa konkreettisesti kantaa, ja lähettää kirkolle selvä viesti on
        http://www.eroakirkosta.fi/

        Niin ja toki yksi vaihtoehto on muuttaa muiden vänkyröiden mukana sinne Ahvenanmaan kallioluodolle omaan forumiin! Siellä on tilaa kaikille oikeauskoisille Lutherin sanan noudattajille! Pyrimme aivan aluksi vuoraamaan sieltä autioksi jäänen kalastajamökin, jossa on jonkinlainen kamina kahvihkeittoa ja silakoiden halstraamista varten. Kokoonnumme huomenaamulla klo 7.00 Narinka-aukiolle ja sitten menemme katsomaan yhdessä, millä linja-autolla pääsee Ahvenanmaan saaristoon.


      • DELETE MAN

        Jumala on kuitenkin eri linjoitta kanssanne kun on Room.1-luvn mukaan tuomiinut samaa sukupuolta olevat, ne jotka harjoittavat siis seksiä keskenään, häpäisemaan omat suumiinsa, kuten Jumalan sana sanoo.

        Tätä taustaa vaste on varisin outoa että: sinä Pikko että monet kaltaisesi valapatot ja Kari Määkinen mukaanlukien, tuomitsette närkästellen ihmiset joiden mielestä luonnonvastaiste synnit ovat häpellisiä tekoja ja niiden harjoittajatkin siis heitä iljetttävät - koska luonto suojelee: 1 Moos.5:1,2 niitä joihin on sisäänrakennettuna Jumalan tekona siunattu ja terve ihmiskuva, jonka perutana on miehen ja naisen välinen parisuhde.


      • oiuyt

        Miksi yleensä "tuomita toinen" kun voi sen toisen kannan todistaa vääräksi?

        Antaa asioiden riidellä keskennään eikä mennä henkilökohtasuuksiin.
        Homoudesta ei ole minulla kokemuksia mutta Mooses sai Jumalalta selvän tiedon. Onko se todistettu vääräksi vai mistä on kysymys?

        Muistaakseni, raamun mukaa ei homoja luotu joten ilmeisesti homous on opittua ihan muuta...
        Heteroudella on omat rajansa, jotka ihmiskunnan historiassa ovat aina olleet samat, ja ne rajat, ovat mahdollistaneet kaikkien tänään elävien ihmisten olemassaolon - jopa homojen. Että hetero tuntee vastenmislisyyttä homoutta kohtaan, taustalla vaikuttaa koko ihmiskunnan historia perimätietoineen, luonnollisesti, mutta se ei saa olla este sivistyneelle ymmärtämiselle, sillä ihmiskunnan historia velvoittaa ymmärtämään henkisen ja/tai ruumiillisen väkivallan uhreja, tänään ja historiassa.

        Että yksittäinen henkilö tai osa etnistä Suomen kansaa tänään on tietämätön, ja tietämättömyyttään esittää asioita jotka eivät ole Lakiin sidottuja, on useita satoja vuosia kestäneen vääräoppisuuden tulos ja summa. Vääräoppisuus mistä etnisen Suomen kansan epätietous, lisääntyvä huonovointisuus ja niistä kumpuavat kaikki ennakkoluulot, ei ole Suomalaista alkuperää.

        Kaikella ja kaikilla on oma aikansa, paikkansa ja myös rajansa maan päällä; Heterolla ja homolla on omat luonnolliset rajansa, ja rajan ylittäminen puolin tai toisin millään tasolla, on epäsivistyneisyyttä.

        Kasveilla on omat rajansa, lakinsa miten ne luonnostaan ovat ja käyttäytyvät. Eläimillä on omat rajansa, lakinsa miten ne luonnostaan ovat ja käyttäytyvät. Ihmisillä on omat rajansa, lakinsa miten ihmiset luonnostaan ovat ja käyttäytyvät. Kun homoudesta keskustellaan, viitataan usein eläinmaailmaan ja esitetään kuinka "homoutta esiintyy myös eläinmaailmassa"; pysykää rajojenne sisäpuolella; Homot eivät ole eläimiä.

        Uskonlahkoissa viitataan myös kasvi- ja eläinmaailmaan esittämällä, että "ihminen ei voi täyttää lakia"; vain kasvit ja eläimet eivät voi täyttää ihmisille säädettyä lakia. Haudalla esitetään kuinka edesmennyt ihminen on "maasta tullut ja maaksi jälleen tuleva", mutta luomistyön mukaan niinkuin me sen tänään todistamme, vain kasvit ovat maasta tulleita ja maaksi jälleen tuelvia. Turhaan kasvi- ja eläinmaailmaan kuuvuliva oppeja saarnaa ihmisille, menkööt kertomaan evankeliuminsa karhulle, ja veisaamaan virtensä kuuselle.

        Jos lapsen mielen raiskaa vauvaiästä opilla jonka mukaan "ihminen ei voi täyttää lakia", sieltä maailman kuulusta "kaapista" (mielestä) voi "hypätä ulos" mitä tahansa milloin tahansa - jopa koulumurhaaja. Puhdasmielinen homo joka noudattaa lakia, täyttää Lain, on huomattavasti luotettavampi virkamiespaikalla jossa vaaditaan Lain noudattamista, kuin henkilö jonka elämänkatselmus on että "ihminen ei voi täyttää lakia".

        Minä hyväksyn sinut sellaisena niin kuin sinä olet, ihmisenä joka on rehellinen itselle ja muille, terveesti ylpeä siitä kuka sinä olet, häpeämättä, Lakia noudattava. Jos olet homo, niin ole homo 100% ja pysy 100% homouden rajojen sisäpuolella, niin sinua kunnioitetaan. Mutta jos sinä et pysy rajojesi sisäpuolella, esittäen asioita jotka ovat vasten sitä kuka sinä todellisuudessa olet ja ketä sinä todellisuudessa edustat, ja vasten minun vakaumustani joka kumpuaa henkilökohtaisesta, kansallisesta ja kansainvälisestä todenperäisestä Lakiin sidotusta Lain suojelemasta identiteetistäni tänään ja ihmiskunnan historiassa, ja vaadit minua "hyväksymään, tai ottamaan vastaan "homouden evankeliumisi", sinä loukkaat minua, ja sinä loukkaat kaikkea mitä minä edustan.

        Minä olen 100% hetero, ja terveesti ylpeä siitä, ilman minkäänlaisia fobioita.

        Kirkko oppeineen on monen muun huonovointisuuden ohella, homouden aiheuttaja joten se siitä....


      • Kaltsin Viki

        Homobändärihän vain vit-tuilee suomalisille, saadakseen ajettua läpi omaksumansa homoagendan.


      • Marja-Liisa Orvonkukka
        DELETE MAN kirjoitti:

        Jumala on kuitenkin eri linjoitta kanssanne kun on Room.1-luvn mukaan tuomiinut samaa sukupuolta olevat, ne jotka harjoittavat siis seksiä keskenään, häpäisemaan omat suumiinsa, kuten Jumalan sana sanoo.

        Tätä taustaa vaste on varisin outoa että: sinä Pikko että monet kaltaisesi valapatot ja Kari Määkinen mukaanlukien, tuomitsette närkästellen ihmiset joiden mielestä luonnonvastaiste synnit ovat häpellisiä tekoja ja niiden harjoittajatkin siis heitä iljetttävät - koska luonto suojelee: 1 Moos.5:1,2 niitä joihin on sisäänrakennettuna Jumalan tekona siunattu ja terve ihmiskuva, jonka perutana on miehen ja naisen välinen parisuhde.

        Nii, kyl miukii mielest Kari Mäkine hienovarasest syyllistää meit, jotka pietää kauhistuksen luonnovastasuuksii, niiko et miehet keskenää tai naiset keskenää ja sit jotkut viel elläimiikii. Hyvä ko sanoit, et joha se raamatuskii sanotaa. Se on sitä akentaa, jot ain homot pittää nähä uhrin, jot hyö säälipisteil pääsisiit vallakahvaa. Mie en ainakaa allekirjota Mäkisii hienovarasii syyllistyksii. Olkoo mis tahtojaa!


      • b:lle tiedoksi
        Lutherin sanan nouda kirjoitti:

        Niin ja toki yksi vaihtoehto on muuttaa muiden vänkyröiden mukana sinne Ahvenanmaan kallioluodolle omaan forumiin! Siellä on tilaa kaikille oikeauskoisille Lutherin sanan noudattajille! Pyrimme aivan aluksi vuoraamaan sieltä autioksi jäänen kalastajamökin, jossa on jonkinlainen kamina kahvihkeittoa ja silakoiden halstraamista varten. Kokoonnumme huomenaamulla klo 7.00 Narinka-aukiolle ja sitten menemme katsomaan yhdessä, millä linja-autolla pääsee Ahvenanmaan saaristoon.

        Balttis. Se foorumi, jota haukut, on täynnä kaikenlaisia, eikä mikään luterilaisten foorumi. Siellä juttelevat ihan agnostikotkin, kunhan ovat asiallisia. Siellä on ortodoksia, katolilaista, helluntalaista, vaikka mitä. Ehdottomasti Suomen paras palsta. Luterilaisiakin on laidasta laitaan, samaten ortodokseja ja vaikka mitä. Sinäkin oppisit, että emme ole kaikki samasta puusta valettuja. Saati, että vaikka emme olekaan, voi silti käyttäytyä asiallisesti toista kohtaan.


      • Luopukaa toki vainoh
        b:lle tiedoksi kirjoitti:

        Balttis. Se foorumi, jota haukut, on täynnä kaikenlaisia, eikä mikään luterilaisten foorumi. Siellä juttelevat ihan agnostikotkin, kunhan ovat asiallisia. Siellä on ortodoksia, katolilaista, helluntalaista, vaikka mitä. Ehdottomasti Suomen paras palsta. Luterilaisiakin on laidasta laitaan, samaten ortodokseja ja vaikka mitä. Sinäkin oppisit, että emme ole kaikki samasta puusta valettuja. Saati, että vaikka emme olekaan, voi silti käyttäytyä asiallisesti toista kohtaan.

        Kenelle b:lle meni edellinen vastaus? Ainakaan se ei sitten mennyt oikealle henkilölle, sillä kukaan b ei ollut kirjoittanut kirjoitusta Lutherin sanan nouda!

        Luopukaa toki vainoharhaisuudestanne!


      • Nasse..

        Pirkko-pappi, harrastamanne julmuus ei ole hienovaraista.


        Se että te erityisesti pyritte ylläpitämään ihmisoikeusrikkomuksia on erityisen halveksuttavaa.

        Mutta uskovaisella on uskovaisen "moraali"


      • arvaanma
        Nasse.. kirjoitti:

        Pirkko-pappi, harrastamanne julmuus ei ole hienovaraista.


        Se että te erityisesti pyritte ylläpitämään ihmisoikeusrikkomuksia on erityisen halveksuttavaa.

        Mutta uskovaisella on uskovaisen "moraali"

        Jos henkilökohtainen moraali ja rationaalinen ajattelu on ulkoistettu yli 2000-vuotta vanhalle kirjalle, mitä muuta voikaan odottaa kuin julmuutta lähimmäisiä kohtaan.

        Nähtävästi kuitenkaan ihan kaikki kristityt eivät ole niin yksinkertaisia, vaan pystyvät ajattelemaan asioita myös järkevästi ja laajemmasta näkökulmasta. Esimerkiksi nyt vaikka piispa Irja Askola, arkkipiispa Kari Mäkinen tai ehkä myös Pirkko-pappi?


      • se on nähty

        " Ystävällisesti, Pirkko-pappi ,me ihmiset emme huomaa sokeita pisteitämme ja meiltä puuttuu itsekritiikki."
        Juuri näin arkkipiispalta ja sinulta se ainakin näyttää puuttuvan!
        Menette massanmukana, jopa sitä edistäen. Ainoa minkä unohdatte on JUMALAN SANA ja mitä se sanoo ko. asiasta ja tästä ajasta.

        Lampaanne määkivät, kun eivät tiedä ketä seuraavat ja teiltä he eivät ainakaan osviittaa saa siitä MIKÄ TIE VIE TAIVAASEEN !
        Sokeina sokeain taluttajina ohjaatte lampaanne kadotukseen.


      • ihan suomeksiko Juma
        se on nähty kirjoitti:

        " Ystävällisesti, Pirkko-pappi ,me ihmiset emme huomaa sokeita pisteitämme ja meiltä puuttuu itsekritiikki."
        Juuri näin arkkipiispalta ja sinulta se ainakin näyttää puuttuvan!
        Menette massanmukana, jopa sitä edistäen. Ainoa minkä unohdatte on JUMALAN SANA ja mitä se sanoo ko. asiasta ja tästä ajasta.

        Lampaanne määkivät, kun eivät tiedä ketä seuraavat ja teiltä he eivät ainakaan osviittaa saa siitä MIKÄ TIE VIE TAIVAASEEN !
        Sokeina sokeain taluttajina ohjaatte lampaanne kadotukseen.

        Kirjoittiko Jumala sanansa ihan itse ja vielä suomeksi Raamattuun?


      • Epä Loogi
        oiuyt kirjoitti:

        Miksi yleensä "tuomita toinen" kun voi sen toisen kannan todistaa vääräksi?

        Antaa asioiden riidellä keskennään eikä mennä henkilökohtasuuksiin.
        Homoudesta ei ole minulla kokemuksia mutta Mooses sai Jumalalta selvän tiedon. Onko se todistettu vääräksi vai mistä on kysymys?

        Muistaakseni, raamun mukaa ei homoja luotu joten ilmeisesti homous on opittua ihan muuta...
        Heteroudella on omat rajansa, jotka ihmiskunnan historiassa ovat aina olleet samat, ja ne rajat, ovat mahdollistaneet kaikkien tänään elävien ihmisten olemassaolon - jopa homojen. Että hetero tuntee vastenmislisyyttä homoutta kohtaan, taustalla vaikuttaa koko ihmiskunnan historia perimätietoineen, luonnollisesti, mutta se ei saa olla este sivistyneelle ymmärtämiselle, sillä ihmiskunnan historia velvoittaa ymmärtämään henkisen ja/tai ruumiillisen väkivallan uhreja, tänään ja historiassa.

        Että yksittäinen henkilö tai osa etnistä Suomen kansaa tänään on tietämätön, ja tietämättömyyttään esittää asioita jotka eivät ole Lakiin sidottuja, on useita satoja vuosia kestäneen vääräoppisuuden tulos ja summa. Vääräoppisuus mistä etnisen Suomen kansan epätietous, lisääntyvä huonovointisuus ja niistä kumpuavat kaikki ennakkoluulot, ei ole Suomalaista alkuperää.

        Kaikella ja kaikilla on oma aikansa, paikkansa ja myös rajansa maan päällä; Heterolla ja homolla on omat luonnolliset rajansa, ja rajan ylittäminen puolin tai toisin millään tasolla, on epäsivistyneisyyttä.

        Kasveilla on omat rajansa, lakinsa miten ne luonnostaan ovat ja käyttäytyvät. Eläimillä on omat rajansa, lakinsa miten ne luonnostaan ovat ja käyttäytyvät. Ihmisillä on omat rajansa, lakinsa miten ihmiset luonnostaan ovat ja käyttäytyvät. Kun homoudesta keskustellaan, viitataan usein eläinmaailmaan ja esitetään kuinka "homoutta esiintyy myös eläinmaailmassa"; pysykää rajojenne sisäpuolella; Homot eivät ole eläimiä.

        Uskonlahkoissa viitataan myös kasvi- ja eläinmaailmaan esittämällä, että "ihminen ei voi täyttää lakia"; vain kasvit ja eläimet eivät voi täyttää ihmisille säädettyä lakia. Haudalla esitetään kuinka edesmennyt ihminen on "maasta tullut ja maaksi jälleen tuleva", mutta luomistyön mukaan niinkuin me sen tänään todistamme, vain kasvit ovat maasta tulleita ja maaksi jälleen tuelvia. Turhaan kasvi- ja eläinmaailmaan kuuvuliva oppeja saarnaa ihmisille, menkööt kertomaan evankeliuminsa karhulle, ja veisaamaan virtensä kuuselle.

        Jos lapsen mielen raiskaa vauvaiästä opilla jonka mukaan "ihminen ei voi täyttää lakia", sieltä maailman kuulusta "kaapista" (mielestä) voi "hypätä ulos" mitä tahansa milloin tahansa - jopa koulumurhaaja. Puhdasmielinen homo joka noudattaa lakia, täyttää Lain, on huomattavasti luotettavampi virkamiespaikalla jossa vaaditaan Lain noudattamista, kuin henkilö jonka elämänkatselmus on että "ihminen ei voi täyttää lakia".

        Minä hyväksyn sinut sellaisena niin kuin sinä olet, ihmisenä joka on rehellinen itselle ja muille, terveesti ylpeä siitä kuka sinä olet, häpeämättä, Lakia noudattava. Jos olet homo, niin ole homo 100% ja pysy 100% homouden rajojen sisäpuolella, niin sinua kunnioitetaan. Mutta jos sinä et pysy rajojesi sisäpuolella, esittäen asioita jotka ovat vasten sitä kuka sinä todellisuudessa olet ja ketä sinä todellisuudessa edustat, ja vasten minun vakaumustani joka kumpuaa henkilökohtaisesta, kansallisesta ja kansainvälisestä todenperäisestä Lakiin sidotusta Lain suojelemasta identiteetistäni tänään ja ihmiskunnan historiassa, ja vaadit minua "hyväksymään, tai ottamaan vastaan "homouden evankeliumisi", sinä loukkaat minua, ja sinä loukkaat kaikkea mitä minä edustan.

        Minä olen 100% hetero, ja terveesti ylpeä siitä, ilman minkäänlaisia fobioita.

        Kirkko oppeineen on monen muun huonovointisuuden ohella, homouden aiheuttaja joten se siitä....

        "Antaa asioiden riidellä keskennään eikä mennä henkilökohtasuuksiin."

        Paraskin neuvomaa muita kun itse käyt kiinni henkilöön. Tässä tekstejäsi:

        "Huomaa, että jotku eksytetyt seurakuntalaiset tulee ulostamaan sinutkin seurakuntalaisena sontaluukusta viemäriin!"

        "Olet saatanallisen törkeä pilkkaaja ja psykopaattinen valehtelija."

        Sinua siis loukkaa homot jo pelkällä olemassaolollaan. Et hyväksy homoutta muutta vaadit homoja olemaan 100% sitä mitä ovat eli homoja. Tällaiseksi se menee oman opin luojilla. Epäloogisuutta pukkaa, samaa olen huomannut myös new age -ihmisillä.

        Höpötät kaiken aikaa jostain Jeesuksen ja Jumalan Laista mutta et suostu kertomaan muille, missä sellainen laki on, jota muutkin voisivat päästä tuosta osalliseksi. Eikös Jeesus juuri käskenyt viedä evankeliumi kaikille mutta sinä pimität.


      • 3. Moos. 18:1-30

        Mitä pyydetään anteeksi ja miksi pyydetään anteeksi??!!

        Synti kirjoitetaan raamatussa Jumalan tahdon rikkomisena. Homoille ja heteroille on sama laki.

        Jos se Valtaistuimella istuva määrittelee synnin, niin Hänen lakiaan on turha pyydellä anteeksi, että synti sanotaan synniksi. Siinä istutaan Jumalan valtaistuimelle muutoin ja julistaudutaan jumalaksi. Sitten ihminen sanoo jne.

        Tietysti synnintekijöinä tehdään parannus synnin teoista ja voidaan sanoa, että "minun entisen" ........... se ja se synnin tekijä.... emme enää tee syntiä.

        ts. Jumalan kansa on se kansa, joka ei enää tee haureutta tavalla tahi toisella.

        Homppeli, siis entinen, että ei enää makaa... on parannuksen tehneenä Jumalan kautta veli, tahi sisar. Kristuksessa. Häntä ei pidä tuomita, mutta jos teot tapahtuu, se on tuomittavaa. Niin heterolla, kuin muillakin.

        Ei varas voi enää varastaa, eikä muutkaan enää saa syntiä tehdä.

        Tämä pitää raamatun sanasta muistaa ja jos muuta lisätään kirjoitettuun sanaan niin se sokea piste on ihmisessä silloin itsessään.

        Jumalan Sana on valkeuden lamppuna askeleissamme.

        Kovaahan se on taistelu omaa lihaansa vastaan, mutta liha on uskossa ristiinnaulittu. Sille ei pidä antaa elämää ja miksi? Siksi, kun ja koska Jumala itse rakentaa huonekuntansa, ei ihmisen tekemät muotomenot.

        Kristuksen morsion, on Jumalan työ Kristuksessa,

        sanoo nm. rekisteröity.. wanha- aadam.


      • Baltasar ei kirj.

        Ja Määkinenkö ei itse ole sokea, sokeiden taluttaja, joka ei alistu Jumalan sanan, "jalkaimme lampun valon" tarkasteltavaksi lausuntoineen. Hänen metodinsa on SAMA KUIN SETAN METODI, eli agressiivinen ihmisten syyllistäminen ja kuten tässä SUORAAN MENEMÄLLÄ KAVALASTI IHMISTEN PIILOTAJUNTAAN SYYLLISTÄMÄÄN HEITÄ, KUTEN: "me ihmiset emme huomaa sokeita pisteitämme ja meiltä puuttu itsekritiikki." > "Hänen mielestään nykyään JULMUUS ON HIENOVARAISTA.


      • Esko -äiti

        Vai että oikein "Pirkko-pappi"? hmm...


      • uikki

        Pirkko-Pappi!

        Raamatun sanoma on myös muutakin kuin liberaaliteologin käsitys "lähimmäisen rakkaudesta". Aito lähimmäisen rakkaus lähtee aidosta välittämisestä "huomauttaa" lähimmäistä mitä on tekemässä.

        Hes. 3:17-19:

        ’Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.’


      • mathetes

        Pirkko papille!

        Jos kirkko tai kuka tahansa on vainonnut "homoja ihmisinä", niin anteeksipyyntö on ihan OK! Homoihmiset ovat siinä ihmisiä kuin ketkä tahansa ihmiset! Mutta jos Kristittynä itseään pitävä ihminen edesauttaa homouden harjoittamista, hyväksymällä "HOMOUDEN" ja heidän vilisensä avioliitto oikeudet, jotka Raamatun mukaan ovat syntiä, niin silloin voidaan jo kysyä, ollaanko ihan oikeasti Kristittyjä ja Raamatun mukaisella asialla laisinkaan? Kyllä Raamattua lukeneen Jeesukseen uskovan ihmisen täytyy tietää, homouden harjoittamisen olevan syntiä Jumalan edessä, joka vie kadotukseen jos sitä ei tunnusteta synniksi ja tehdä parannausta ja luovuta siitä!

        Aviorikokset ja varkaudet yms, ovat samassa syntirekisterissä jotka vievät kadotukseen jos ei tehdä parannusta! Nämä voidaan saada anteeksi, mutta vain nöyrtymällä Jumalan edessä syntinsä anteeksipyytäen, ja luopuen niistä lopullisesti!

        Kristityn täytyy muistaa! Synnin harjoittamisen hyväksyminen on myöskin syntiä Jumalan edessä, vaikka ei itse edellämainittuihin homouden synteihin olisi syyllistynytkään! Homoparisuhde ei ole normaalia parisuhdetta, vaan epänormaalia ja siksi sille ei saa antaa "kristillistä" hyväksyntää!

        "Loikkimalla Raamatun sanoman yli, ja silmät sulkemalla kohdissa missä homous mainitaan synniksi", vain siten voidaan homous tuoda hyväksyttynä esiin, ei mitenkään muuten! Vain nimikristitty humanisti voi sellaisen synnin tehdä, ei uskova uudestisyntynyt ihminen!

        En laittanut Raamatun kohtia kirjoitukseni tueksi, sillä uskon, että olet Raamaattusi lukenut ja siten tiedät minun puhuvan totta!

        Siun, terv, nimim, mathetes


      • Elämä Kristuksessa

        Ensiksikin; Raamatun mukaan naisen ei kuulu olla paimen. Uudestisyntyneet, olivatpa miehiä tai naisia, ovat ylimmäistä papistoa.
        Mutta paimenesta, ts. seurakunnan kaitsijasta Raamattu antaa selkeän kuvan; lue vaikkapa Timoteuskirjettä....

        Jumala rakastaa niin heteroita kuin homojakin. Mutta Jumala vihaa syntiä.
        Sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissa homo-ja lesbosuhteet tuomitaan yksiselitteisesti synniksi. Sanotaanpa niiden olevan kauhistus.

        Sekö on rakkautta, että lällytellään ja ollaan niin "suvaitsevaista", niin "suvaitsevaista". Suvaitsevaisuus on positiivinen asia, mutta väärä suvaitsevaisuus ei. Kirkko antaa singnaalia: tee mitä teet.....

        Sekö on Pirkko rakkautta, rttä taputellaan päähän ja puhutaan kauniisti, kun samalla synti saa turmella ihmistä ja vie häntä kohti kadotusta?
        Ei, ei tietenkään ole.
        Se on rakkautta, että totuutta pidetään yllä, ja sanotaan synti synniksi. Jotta ihmiset voisivat etsiä Jumalaa ja tehdä synneistään parannuksen. Ja olla kerran siinä joukossa, joka pääsee taivaaseen, Kristuksen sovitustyön perusteella.

        Maailman mielistely on vihollisuutta Jumalaa vastaan. Ei voi palvella kahta herraa....
        Luterilainen kirkko on syvällä synnissä, hyväksyessään kaiken mahdollisen suvaitsevaisuuden nimissä.
        Kuinka voi sokea sokeaa taluttaa, eivätkö he molemmat lankea kuoppaan?

        Aito kristitty pitää Jumalan Sanaa ylimpänä auktoriteettina. Hän haluaa seurata Herraa, rakkaudessa. Ja Kun Hänen rakkautensa saa vallata ihmisen, silloin on helppo rakastaa kaikkia ihmisiä. Muttei syntiä, ei missään muodossa.
        Eikä osoittaa hyväksyntää synnille.

        Miksi muuten Mäkinen saa olla johtamassa luterilaista kirkkoa, kun toimii vastoin Jumalan Sanaa, jonka pitäisi olla ohjenuora ja perusta seurakuntaelämään?

        Jos kerran Raamattua ei oteta vakavasti......lisäksi Mäkinen puhuu uskonnollisuudesta, ei hengellisyydestä....siinä on ero kuin yöllä ja päivällä.
        Mäkinen ja Askola vesittävät Raamatun totuuksia urakalla; osoittavat syntielämälle hyväksyntää, kun Raamattu tuomitsee synnin varsin selvästi.

        Miten on Pirkko, jos Jumala on tuominnut synnin synniksi, papitko asiantekevät synnittömäksi?

        "Voi niitä, jotka muuttavat pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi"


      • eisuomeks
        ihan suomeksiko Juma kirjoitti:

        Kirjoittiko Jumala sanansa ihan itse ja vielä suomeksi Raamattuun?

        Kyllä se on jonkun juutalaispapin mutu juttua ja kirjoitettu juutalaisille.


      • Pirkkopapille!!!

        Tarkoittikohan piispa omia sokeita pisteitään, jolla hän koitti piilottaen sanoa, että hän ite ei ymmärrä hölökäsen pöläystä Jeesuksen opetuksista !!!

        Milloinka muuten oot tavannu piispat viemässä sanomaa pitkin aitovieriä,ja vankiloita vaan ovatko he kapulat kaulassa herrojen kanssa shamppaja illallisilla ?

        Milloinka oot tavannu piispat kohtaamassa sairaita, ja parantamassa heitä, niinkuin tekivät apostolit ?

        Milloinka piispat OOT tavannu kulkemassa pimeiden ja mustien jengien seassa, joissa on julmat säännöt, jos huumevelat jää maksamatta ???
        Vai ootko tavannu heidät vain herrojen kemuilla kemuilemassa, ja kaikenmaaliman rienoja hyväksymässä , ja OOTKO KOSKAAN KUULLU heidän olleen VAATIMASSA HUUTAMALLA PARANNUKSEN TEKOA ???

        JA OOTKO SINÄKIN SAMAA TEKOA, jolla ei oo YHTÄÄ MITÄÄ VOIMAA, vaan aivan pelkkää KUPLAA, jota piru rakastaa "!!!


      • aivan OIKEIN!!!!!!!!
        mathetes kirjoitti:

        Pirkko papille!

        Jos kirkko tai kuka tahansa on vainonnut "homoja ihmisinä", niin anteeksipyyntö on ihan OK! Homoihmiset ovat siinä ihmisiä kuin ketkä tahansa ihmiset! Mutta jos Kristittynä itseään pitävä ihminen edesauttaa homouden harjoittamista, hyväksymällä "HOMOUDEN" ja heidän vilisensä avioliitto oikeudet, jotka Raamatun mukaan ovat syntiä, niin silloin voidaan jo kysyä, ollaanko ihan oikeasti Kristittyjä ja Raamatun mukaisella asialla laisinkaan? Kyllä Raamattua lukeneen Jeesukseen uskovan ihmisen täytyy tietää, homouden harjoittamisen olevan syntiä Jumalan edessä, joka vie kadotukseen jos sitä ei tunnusteta synniksi ja tehdä parannausta ja luovuta siitä!

        Aviorikokset ja varkaudet yms, ovat samassa syntirekisterissä jotka vievät kadotukseen jos ei tehdä parannusta! Nämä voidaan saada anteeksi, mutta vain nöyrtymällä Jumalan edessä syntinsä anteeksipyytäen, ja luopuen niistä lopullisesti!

        Kristityn täytyy muistaa! Synnin harjoittamisen hyväksyminen on myöskin syntiä Jumalan edessä, vaikka ei itse edellämainittuihin homouden synteihin olisi syyllistynytkään! Homoparisuhde ei ole normaalia parisuhdetta, vaan epänormaalia ja siksi sille ei saa antaa "kristillistä" hyväksyntää!

        "Loikkimalla Raamatun sanoman yli, ja silmät sulkemalla kohdissa missä homous mainitaan synniksi", vain siten voidaan homous tuoda hyväksyttynä esiin, ei mitenkään muuten! Vain nimikristitty humanisti voi sellaisen synnin tehdä, ei uskova uudestisyntynyt ihminen!

        En laittanut Raamatun kohtia kirjoitukseni tueksi, sillä uskon, että olet Raamaattusi lukenut ja siten tiedät minun puhuvan totta!

        Siun, terv, nimim, mathetes

        PUHUIT, JA PIISPATKIN TEHKÖÖT PARANNUKSEN, ETTÄ EES JOKU HOMO JÄRKIINTYISI !

        JA SEURAKUNNAN ON OIKEUS JA VELVOLLISUUS AJAA ULOS HARHAOPPISET OPETTAJAT, EIKÄ ARKANA ALISTUTTAVA SELLAISTEN OPPEIHIN !!!

        HARHAOPPISET PIISPATKIN PITÄÄ LAITTAA ULOS, KUN HE OVAT ARKUUTTAAN MYYNEET ITSENSÄ MAAILMAN SUOSIOLLE, JA RIENAAJIEN SUVAITSEVAISUUDELLE, EIVÄTKÄ SANO SYNTIÄ SYNNIKSI !!!


      • OPPISITPA KUULEMAAN
        ihan suomeksiko Juma kirjoitti:

        Kirjoittiko Jumala sanansa ihan itse ja vielä suomeksi Raamattuun?

        MITÄ JUMALA PUHUU ! mutta jos on korvat tukossa, niin et kuule muuta kuin omat himosi, jotka ovat aina vieneet sinut harhaan, ja houkuttelevat uusiin pöljyyksiin !

        Jos sulla on vähänkään tajua, mitä sanoin, niin otappa opiksesi, elikkä nöyrry, ja hiljene, ja pyydä Jumalalta, että oppisit kuulemaan oikein. ja SE tapahtuu, kun et anna periksi valehtelijoiden äänelle, vaan vaadit totuutta viimeiseen asti !!!

        Kerro myös multa terveisiä ihmeelliselle TOTUUDELLE !!!


      • PirkkoPAPILLE!!!!!!!

        MINÄ AINAKIN TOIVON, ETTÄ TE PAPIT JA PIISPAT SANOTTE MINULLE SYNNIN SYNNIKSI,ETTEKÄ KOITA HYMISTELLÄ MULLE ÄÄNTÄNNE MUUTTAEN, ETTÄ EI SYNTI OLE ENÄÄ SYNTIÄ, VAAN SE SUVAITSEMALLA HOMOJEN ILJETYSTÄ HÄVIÄÄ, KUIN PIERU SAHARAAN, KOSKA SE ON GEENEISTÄ KIINNI, JA SIKSI SYNTI ONKIN SYYTTÖMYYTTÄ, JA NS.NYKYISIN "RASISMI", JA ILJETYSTEN VASTUSTAMINEN ONKIN SITÄ PAHINTA SYNTIÄ !!!

        MINÄ ESIM. VAADIN TEIDÄT VIIMEISELLÄ TUOMIOLLA TILILLE, JOS ETTE OSAA , ETTEKÄ USKALLA JULISTAA SYNTIÄ SYNNIKSI, VAAN NUKUTTE LAPUT SILMILLÄ, VAIKKA TEIDÄN PITÄISI HERÄTTÄÄ KOKO KANSAKUNTA PARANNUKSEN TEKOON, MUTTA MISSÄ TÄMÄKIN KANSA RYPEE, JA TE ETTE EES HÄTKÄHDÄ, VAIKKA PAKANUUS JA ENNUSTAJILLA KÄYVÄT ON VALLANNU JO SUORASTAAN KAIKEN !!!


      • KYLLÄHÄN SINÄ MUKA

        eIKÖS ARKKIPIISPANKIN PITÄISI TAJUTA OMA SOKEA PISTEENSÄ, JA PAINUA ESIM. KADUILLE JA AITOVIERILLE LAPSIKASTEESSA EKSYTTÄMIENSÄ HUUMEIDEN ORJIA VAPAUTTAMAAN , JA KERTOMAAN ATEISTEILLE JEESUKSESTA ?

        EIKÄ HERRASTELEMAAN KAMEROIDEN EDESSÄ PUHUMASSA IHAN PASKAA HOMOJEN HIMOJEN TYYDYTTÄMISESTÄ !!!


      • totta 1

        Pirkko-pappi
        Sanoit sen oleellisen. Meidän tulee kohdella lähimmäistä kuten toivomme ITSEÄMME kohdeltavan.
        Peruste löytyy siitä että rakastat itseäsi se antaa mahdollisuuden ja voimavaran rakastaa lähimmäistä.


    • 888 rules 4ever

      aivan järkyttävä .

      onko suomen kansa todella ansainnut tuon arkkipiiskan. ??

      • kohti pimeyttä

        Elämme lopun aikaa ja synnin täytyy kypsyä täyteen mittaansa ennenkuin tulee tuomio. Ja tämä arkkipiispan lausunto on kyllä omiaan kypsyttämässä kansaa synnin pimeään yöhön.
        Mutta kaikille uskoville kirkossa: lähtekää kiireesti ulos sieltä, ettette tulisi osallisiksi näiden synninpuolustajien ja -siunaajien kanssa iankaikkisesta tuomiosta.


      • mitä nyt ei tekisi j
        kohti pimeyttä kirjoitti:

        Elämme lopun aikaa ja synnin täytyy kypsyä täyteen mittaansa ennenkuin tulee tuomio. Ja tämä arkkipiispan lausunto on kyllä omiaan kypsyttämässä kansaa synnin pimeään yöhön.
        Mutta kaikille uskoville kirkossa: lähtekää kiireesti ulos sieltä, ettette tulisi osallisiksi näiden synninpuolustajien ja -siunaajien kanssa iankaikkisesta tuomiosta.

        Toki näin on!
        Tietääkö kukaan linja-autojen aikatauluja aluksi sinne Turun suuntaan ja sitten autolautalle Ahvenanmaalle?

        Joka tapauksessa huomenna aamulla klo 7 jälkeen lähdemme kaikki matkaan Narinkatorilta. Ottakaa virsikirjat mukaan. Kalastajamökissä ei ole urkuharmonia, joten olisi hyvä jos joku osaisi olla kanttorina. Ja ostakaa kaikki mukaan tarjouskahvia S- ja K- ja T-marketista. Tästä voi tulla pitkä forumi, joten kahviakin menee paljon.

        Mutta mitä nyt ei tekisi, jotta oma sielu vain pelastuisi!


      • aHA-AHA!!!
        mitä nyt ei tekisi j kirjoitti:

        Toki näin on!
        Tietääkö kukaan linja-autojen aikatauluja aluksi sinne Turun suuntaan ja sitten autolautalle Ahvenanmaalle?

        Joka tapauksessa huomenna aamulla klo 7 jälkeen lähdemme kaikki matkaan Narinkatorilta. Ottakaa virsikirjat mukaan. Kalastajamökissä ei ole urkuharmonia, joten olisi hyvä jos joku osaisi olla kanttorina. Ja ostakaa kaikki mukaan tarjouskahvia S- ja K- ja T-marketista. Tästä voi tulla pitkä forumi, joten kahviakin menee paljon.

        Mutta mitä nyt ei tekisi, jotta oma sielu vain pelastuisi!

        MUTTA JOS TEILLÄ ON PAPPI TAI PIISPA MUKANA, NIIN PISTÄKÄÄ SE KOETUKSELLE, JA JOS SE HÄVIÄÄ SEURAAVALLA PYSÄKILLÄ, NIIN ETTE OO VÄÄRIN TEHNEET, KOSKA SE TAISI TULLA SYNNIN TUNTOON, JA LÄHTI PARANNUKSEN TEKOON, KUN AIKANSA LÄPISTELEE TOTUUTTA KARKUUN !


    • Maisalis

      Minä allekirjoitan arkkipiispamme sanat 100-prosenttisesti! Hänen anteeksipyyntönsä kirkon puolesta seksuaalivähemmistöiltä on hieno ja jalo teko. Kirkonkin piirissä esim. homoseksuaaleja on vuosisatojen saatossa sorrettu ja vainottu mitä julmimmin. Arkkipiispa tuo anteeksipyyntönsä myötä kirkkoomme armon sanomaa entistä vankemmin.

      • Homoja on jopa tapet

        Niin ja homoja ja lesboja on Suomessakin tapettu pelkästään sen takia, että luterilainen puhdasoppinen tulkinta on vaikuttanut oikeudentajuun. Kuka pyytäisi näiltä ihmisuhreilta ja heidän omaisiltaan anteeksi?

        Ja vielä muutama vuosikymmen sitten homoja on jopa kastroitu pakolla, jotta heidän elämänsä muuttuisi synnittömien ja itsekeskeisten luterilaisten mielen mukaiseksi. Eikö tämä ole aivan kauheaa! Itse olen joutunut juttelemaan näistä asioista tietävien ulkomaalaisten kanssa, ja he ovat olleet järkyttyneitä esimerkiksi 1960-luvun pakkokastraatioita.

        Ja mitä Kristus on opettanut. Hän ei sano, että tapa lähimmäisesi, vaan Hän sanoo että rakasta lähimmäistäsi!
        Mutta luterilaisuudessa ei ole koskaan oikeasti välitetty Kristuksen opetuksesta. Siellä on vain mietitty, miten sen avulla voisi tuomita, ahdistaa ja nujertaa lähimmäistä!


      • OOTTEKO KOSKAAN
        Homoja on jopa tapet kirjoitti:

        Niin ja homoja ja lesboja on Suomessakin tapettu pelkästään sen takia, että luterilainen puhdasoppinen tulkinta on vaikuttanut oikeudentajuun. Kuka pyytäisi näiltä ihmisuhreilta ja heidän omaisiltaan anteeksi?

        Ja vielä muutama vuosikymmen sitten homoja on jopa kastroitu pakolla, jotta heidän elämänsä muuttuisi synnittömien ja itsekeskeisten luterilaisten mielen mukaiseksi. Eikö tämä ole aivan kauheaa! Itse olen joutunut juttelemaan näistä asioista tietävien ulkomaalaisten kanssa, ja he ovat olleet järkyttyneitä esimerkiksi 1960-luvun pakkokastraatioita.

        Ja mitä Kristus on opettanut. Hän ei sano, että tapa lähimmäisesi, vaan Hän sanoo että rakasta lähimmäistäsi!
        Mutta luterilaisuudessa ei ole koskaan oikeasti välitetty Kristuksen opetuksesta. Siellä on vain mietitty, miten sen avulla voisi tuomita, ahdistaa ja nujertaa lähimmäistä!

        Kysyneet Jeesukselta, mitä HÄN sanoi homoille, ja OOTTEKO KOSKAAN KYSYNEET, miksi YKSIKÄÄN HOMO EI LÄHTENY SEURAAMAAN JEESUSTA ???

        MILLOIN TE AIOTTE OPPIA KUULEMAAN TOTUUTTA, JA HYLKÄÄMÄÄN OMAT LUULONNE, VAI ONKO NS.SUVAITSEVAISUUS PÖLJYYTTÄNY TEIDÄT AIVAN IDIOOTEIKSI ?

        TE MUKA SÄÄLITTE JOTAI, JA TAHDOTTE OLLA HYVIN SUVAITSEVAISIA, MUTTA SEKIN ON TEIDÄN TAPANNE RAKENTAA ITSELLENNE TIKAPUITA TAIVAASEEN, MUTTA ETTE SANALLAKAAN VAADI IHMISIÄ TEKEMÄÄN PARANNUSTA SYNNEISTÄÄN, KUN PELKÄÄTTE MUIDEN PITÄVÄN TEITÄ TIUKKAPIPOISINA HIHHULEINA, JA NAURAVAN TEILLE !

        MINÄ VOISIN JÄRKYTTÄÄ TEIDÄN OMAHYVÄISYYTTÄNNE, ETTÄ TARVITSETTE SEN JÄLKEEN SUORASTAAN KRIISIAPUA, MUTTA JÄTÄN TEIDÄT MIETTIMÄÄN-SYNTYJÄ SYVIÄ, JA KRISTITTYJEN KAKSINAAMAISUUTTA !!!

        JA MINKÄ SAARNAAN, SEN SAARNAAN MYÖS ITELLENI !!!


    • IHAN KAUHEETA !

      Sekö on Mäkisen anteeksipyynnön tausta?

    • Kirkon kanta?

      Onko arkkipiispan mielipide myös kirkon kanta?

      • Voiko kirkko tuomita

        Luuletteko että kirkolla voisi olla myös tuomitseva kanta?
        Voiko kirkko tuomita viattomat lähimmäiset?

        Luterilaisuus tietenkin voi tuomita, mutta luterilaisuus ei olekaan oikea kirkko.

        Käsitteetkin ovat niin sekaisin tietämättömillä uskovaisilla.


      • Jeesukseen uskova
        Voiko kirkko tuomita kirjoitti:

        Luuletteko että kirkolla voisi olla myös tuomitseva kanta?
        Voiko kirkko tuomita viattomat lähimmäiset?

        Luterilaisuus tietenkin voi tuomita, mutta luterilaisuus ei olekaan oikea kirkko.

        Käsitteetkin ovat niin sekaisin tietämättömillä uskovaisilla.

        No voi poloista!
        Luterilaisuus on vain yksi uskonto, uskontokunta, uskontojen joukossa, uskonto, joka pohjautuu Raamattuun.
        Kirkko, engl. church, tarkoittaa yleisesti paikallisseurakuntaa, mutta myös ihan pelkkää kirkkorakennusta. Raamattu käyttää meillä seurakunnasta sanaa seurakunta, ei kirkko.

        Luterilaisilla, kirkolla, seurakunnalla JA uskovaisilla PITÄISI OLLA yhteneväinen, Raamatun mukainen kanta homouteen, koska Raamatun pitäisi olla noille em:lle korkein auktoriteetti. Näin ei kuitenkaan ole.
        Luterilaisuus hajoaa opillisesti kahtia: maallistuneisiin ja uskovaisiin. Arkkipiispa edustaa valitettavasti tuota maallista suuntaa, ja se on havaittavissa hänen lausunnoissaan homoseksuaaleja kohtaan.
        Seurakunta on Jeesuksen omien yhteisö ja se on nykyisin tuon yleistä maailman mielipidettä kumartavan kirkon, näennäisseurakunnan sisällä toimiva elävä uskovien yhteisö, johon kuuluvat luterilaisen seurakunnan ulkopuolella olevat Jeesukseen uskovat, eli kaikki uudestisyntyneet, eivät ketkään muut. Heitä on esim helluntailaisissa, vapaakirkollisissa, katolisissa ja baptisteissa.
        Kirkko ei pelasta ketään! Kirkon oppi ei pelasta ketään! Edes seurakunta ei pelasta ketään! Sen tekee yksin, vain ja ainoastaan usko Jesukseen Kristukseen ja Jumalan Sanaan, uudestisyntyminen Jumalan Hengestä ja Sanasta. Sellainen uskova ei voi ohittaa Jumalan Sanaa esim tässä homokysymyksessä, vaan haluaa uskoa vain sen, mikä on Jumalan ilmoittama. Ei sitä, mitä joku ihminen sanoo, sanoipa vaikka arkkipiispa!


      • Näin toki on mutta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        No voi poloista!
        Luterilaisuus on vain yksi uskonto, uskontokunta, uskontojen joukossa, uskonto, joka pohjautuu Raamattuun.
        Kirkko, engl. church, tarkoittaa yleisesti paikallisseurakuntaa, mutta myös ihan pelkkää kirkkorakennusta. Raamattu käyttää meillä seurakunnasta sanaa seurakunta, ei kirkko.

        Luterilaisilla, kirkolla, seurakunnalla JA uskovaisilla PITÄISI OLLA yhteneväinen, Raamatun mukainen kanta homouteen, koska Raamatun pitäisi olla noille em:lle korkein auktoriteetti. Näin ei kuitenkaan ole.
        Luterilaisuus hajoaa opillisesti kahtia: maallistuneisiin ja uskovaisiin. Arkkipiispa edustaa valitettavasti tuota maallista suuntaa, ja se on havaittavissa hänen lausunnoissaan homoseksuaaleja kohtaan.
        Seurakunta on Jeesuksen omien yhteisö ja se on nykyisin tuon yleistä maailman mielipidettä kumartavan kirkon, näennäisseurakunnan sisällä toimiva elävä uskovien yhteisö, johon kuuluvat luterilaisen seurakunnan ulkopuolella olevat Jeesukseen uskovat, eli kaikki uudestisyntyneet, eivät ketkään muut. Heitä on esim helluntailaisissa, vapaakirkollisissa, katolisissa ja baptisteissa.
        Kirkko ei pelasta ketään! Kirkon oppi ei pelasta ketään! Edes seurakunta ei pelasta ketään! Sen tekee yksin, vain ja ainoastaan usko Jesukseen Kristukseen ja Jumalan Sanaan, uudestisyntyminen Jumalan Hengestä ja Sanasta. Sellainen uskova ei voi ohittaa Jumalan Sanaa esim tässä homokysymyksessä, vaan haluaa uskoa vain sen, mikä on Jumalan ilmoittama. Ei sitä, mitä joku ihminen sanoo, sanoipa vaikka arkkipiispa!

        Näin toki on mutta vain protestanttisessa mielessä, kristittyjen maailma on teidän ulottumissanne niin kauan kuin elämöitte luterilaisuudessa, vanhoillislestadiolaisuudessa, körttiläisyydessä, helluntailaisuudessa ja mitä kaikkia viidensiläisiä ja surevaisuuksia niitä nyt onkaan.


      • totta 1
        Voiko kirkko tuomita kirjoitti:

        Luuletteko että kirkolla voisi olla myös tuomitseva kanta?
        Voiko kirkko tuomita viattomat lähimmäiset?

        Luterilaisuus tietenkin voi tuomita, mutta luterilaisuus ei olekaan oikea kirkko.

        Käsitteetkin ovat niin sekaisin tietämättömillä uskovaisilla.

        Voiko kirkko tuomita
        Ei kirkko voi tuomita kirkko vain esiintuoda Jumalan sanaa EVL-kirkko tuo Jumalan sanan sovitun sopimuksen mukaisesti eli yksin Raamatun mukaisesti.
        Kirkossa yleisesti ymmärretään että vain kolmiyhteinen Jumala voi tuomita.
        Kirkko ymmärtää myös niin että ei yksikään ihminen ole viaton sillä kaikki elämme perisynnissä tai tekosynnissä emme siis rehvastele hyvyydellämme vaan koko ajan parannusta tehden omien voimavarojen puitteissa ihmisestä katsoen.
        EVL on kirkko joka koostuu maksavista jäsenistä vapaaehtoisuuden perusteella.
        Mitkä käsitteet mielestäsi ovat kirkon jäsenillä tai kirkon opissa hukassa kun sellaisen väittämät heitit jos voisit sen perustella ettei puheesi olisi valhetta.


    • muuten hyvä mutta

      Eikö Mäkisen & Co tulisi pyytää, jos mitä hänellä/heillä lie omallatunnollaan, anteeksiantoa Jumalaltaan jos he aikovat taivasosuutensa lunastaa.Homot ja lesbot kyllä kestävät kaltoin kohtelunsa vaikka se on saattanut heitä aikanaan satuuttaa mutta uhreina he saattavat olla lähempänä "Herran taivasta" kuin heitä raastaneet kirkonmiehet konsanaan.

      • mietippäs vähän

        Voisiko olla niin, että joku ihminen tuntee aitoa myötätuntoa ja katumusta ja pyytää siksi anteeksi, eikä tee sitä ainoastaan taivaspaikan toivossa? Voisiko olla niin, että ihminen voi tuntea aitoa lähimmäisenrakkautta ilman, että lukee kirjasta, ketä tulee hyljeksiä ja syrjiä? Raamatussa muuten käsketään tappamaan homot, kuten tästä näemme:

        »Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.»
        (3. Mooseksen kirja 20:13)

        Ette kuitenkaan näin toimi. Miksi ette, jos raamatussa käsketään noin tekemään? Jos niin kirjaimellisesti haluatte raamattuanne tulkita, ottakaa huomioon myös nämä kohdat:

        »Heidän on oltava valmiina ylihuomiseen mennessä, sillä ylihuomenna Herra astuu kaiken kansan nähden alas Siinainvuorelle. Määrää vuoren ympärille raja ja varoita kansaa nousemasta vuorelle tai edes koskemasta sen juureen. Jokaista, joka koskettaa vuorta, rangaistakoon kuolemalla, mutta häneen ei saa koskea käsin, vaan hänet on joko kivitettävä, keihästettävä tai ammuttava jousella. »
        (2. Moos. 19:11-13)

        »Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
        (2. Moos. 21:12)

        »Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
        (2. Moos. 21:15)

        » Jos joku syyllistyy ihmisryöstöön, häntä rangaistakoon kuolemalla katsomatta siihen, myykö hän ryöstetyn vai löydetäänkö tämä hänen hallustaan. »
        (2. Moos. 21:16)

        »Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
        (2. Moos. 21:17)

        »Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta.»
        (2. Moos. 31:14 )

        »Noitanaisen älä anna elää. »
        (2. Moos. 22:18)

        »Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa.»
        (3. Moos. 20:27)

        »Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.»
        (3. Moos. 24:16)

        »Jos joku surmaa ihmisen, hänet on surmattava.»
        (3. Moos. 24:17)

        »Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.»
        (5. Mooseksen kirja 21:18-21)



        »Sano israelilaisille: Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille, hänet on surmattava; sen seudun väki kivittäköön hänet hengiltä.»
        (3. Mooseksen kirja 20:2)

        »Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan. Mutta teitä yllyttänyt profeetta tai unennäkijä on surmattava, koska hän houkutteli teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka on tuonut teidät pois Egyptistä ja lunastanut teidät vapaiksi tuosta orjuuden maasta; se mies viekoitteli teitä kääntymään pois siltä tieltä, jota Herra on käskenyt teidän kulkea. Hävittäkää paha keskuudestanne.»
        (5. Mooseksen kirja 13:5-6)

        »"Vaikka veljesi, oman äitisi poika, sinun oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet, niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana, älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, vaan surmaa hänet. Heitä itse ensimmäinen kivi, ja sinun perässäsi tulkoot kaikki muut. Kivittäkää hänet kuoliaaksi, sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptistä, orjuuden maasta.»
        (5. Mooseksen kirja 13:7-11)


      • mietippäs vähän
        mietippäs vähän kirjoitti:

        Voisiko olla niin, että joku ihminen tuntee aitoa myötätuntoa ja katumusta ja pyytää siksi anteeksi, eikä tee sitä ainoastaan taivaspaikan toivossa? Voisiko olla niin, että ihminen voi tuntea aitoa lähimmäisenrakkautta ilman, että lukee kirjasta, ketä tulee hyljeksiä ja syrjiä? Raamatussa muuten käsketään tappamaan homot, kuten tästä näemme:

        »Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.»
        (3. Mooseksen kirja 20:13)

        Ette kuitenkaan näin toimi. Miksi ette, jos raamatussa käsketään noin tekemään? Jos niin kirjaimellisesti haluatte raamattuanne tulkita, ottakaa huomioon myös nämä kohdat:

        »Heidän on oltava valmiina ylihuomiseen mennessä, sillä ylihuomenna Herra astuu kaiken kansan nähden alas Siinainvuorelle. Määrää vuoren ympärille raja ja varoita kansaa nousemasta vuorelle tai edes koskemasta sen juureen. Jokaista, joka koskettaa vuorta, rangaistakoon kuolemalla, mutta häneen ei saa koskea käsin, vaan hänet on joko kivitettävä, keihästettävä tai ammuttava jousella. »
        (2. Moos. 19:11-13)

        »Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
        (2. Moos. 21:12)

        »Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
        (2. Moos. 21:15)

        » Jos joku syyllistyy ihmisryöstöön, häntä rangaistakoon kuolemalla katsomatta siihen, myykö hän ryöstetyn vai löydetäänkö tämä hänen hallustaan. »
        (2. Moos. 21:16)

        »Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
        (2. Moos. 21:17)

        »Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta.»
        (2. Moos. 31:14 )

        »Noitanaisen älä anna elää. »
        (2. Moos. 22:18)

        »Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa.»
        (3. Moos. 20:27)

        »Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.»
        (3. Moos. 24:16)

        »Jos joku surmaa ihmisen, hänet on surmattava.»
        (3. Moos. 24:17)

        »Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.»
        (5. Mooseksen kirja 21:18-21)



        »Sano israelilaisille: Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille, hänet on surmattava; sen seudun väki kivittäköön hänet hengiltä.»
        (3. Mooseksen kirja 20:2)

        »Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan. Mutta teitä yllyttänyt profeetta tai unennäkijä on surmattava, koska hän houkutteli teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka on tuonut teidät pois Egyptistä ja lunastanut teidät vapaiksi tuosta orjuuden maasta; se mies viekoitteli teitä kääntymään pois siltä tieltä, jota Herra on käskenyt teidän kulkea. Hävittäkää paha keskuudestanne.»
        (5. Mooseksen kirja 13:5-6)

        »"Vaikka veljesi, oman äitisi poika, sinun oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet, niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana, älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, vaan surmaa hänet. Heitä itse ensimmäinen kivi, ja sinun perässäsi tulkoot kaikki muut. Kivittäkää hänet kuoliaaksi, sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptistä, orjuuden maasta.»
        (5. Mooseksen kirja 13:7-11)

        En tietenkään ihan kaikkea suosittele raamatusta ottamaan kirjaimellisesti, sillä jos raamatun mukaan toimittaisiin, ei täällä muuta tehtäisi kuin tapettaisi ihmisiä. Suosittelen sen sijaan muistamaan seuraavat raamatun kohdat:

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
        Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan,
        ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.
        Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?

        Kuinka voit sanoa veljellesi:
        'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
        Sinä tekopyhä!
        Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."
        (Matt. 7:1-5)

        »Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.»

        (Matt. 22:34–40)

        Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

        (Matt. 25: 31-46)


      • Isin tyttö
        mietippäs vähän kirjoitti:

        Voisiko olla niin, että joku ihminen tuntee aitoa myötätuntoa ja katumusta ja pyytää siksi anteeksi, eikä tee sitä ainoastaan taivaspaikan toivossa? Voisiko olla niin, että ihminen voi tuntea aitoa lähimmäisenrakkautta ilman, että lukee kirjasta, ketä tulee hyljeksiä ja syrjiä? Raamatussa muuten käsketään tappamaan homot, kuten tästä näemme:

        »Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.»
        (3. Mooseksen kirja 20:13)

        Ette kuitenkaan näin toimi. Miksi ette, jos raamatussa käsketään noin tekemään? Jos niin kirjaimellisesti haluatte raamattuanne tulkita, ottakaa huomioon myös nämä kohdat:

        »Heidän on oltava valmiina ylihuomiseen mennessä, sillä ylihuomenna Herra astuu kaiken kansan nähden alas Siinainvuorelle. Määrää vuoren ympärille raja ja varoita kansaa nousemasta vuorelle tai edes koskemasta sen juureen. Jokaista, joka koskettaa vuorta, rangaistakoon kuolemalla, mutta häneen ei saa koskea käsin, vaan hänet on joko kivitettävä, keihästettävä tai ammuttava jousella. »
        (2. Moos. 19:11-13)

        »Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
        (2. Moos. 21:12)

        »Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
        (2. Moos. 21:15)

        » Jos joku syyllistyy ihmisryöstöön, häntä rangaistakoon kuolemalla katsomatta siihen, myykö hän ryöstetyn vai löydetäänkö tämä hänen hallustaan. »
        (2. Moos. 21:16)

        »Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
        (2. Moos. 21:17)

        »Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta.»
        (2. Moos. 31:14 )

        »Noitanaisen älä anna elää. »
        (2. Moos. 22:18)

        »Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa.»
        (3. Moos. 20:27)

        »Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.»
        (3. Moos. 24:16)

        »Jos joku surmaa ihmisen, hänet on surmattava.»
        (3. Moos. 24:17)

        »Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.»
        (5. Mooseksen kirja 21:18-21)



        »Sano israelilaisille: Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille, hänet on surmattava; sen seudun väki kivittäköön hänet hengiltä.»
        (3. Mooseksen kirja 20:2)

        »Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan. Mutta teitä yllyttänyt profeetta tai unennäkijä on surmattava, koska hän houkutteli teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka on tuonut teidät pois Egyptistä ja lunastanut teidät vapaiksi tuosta orjuuden maasta; se mies viekoitteli teitä kääntymään pois siltä tieltä, jota Herra on käskenyt teidän kulkea. Hävittäkää paha keskuudestanne.»
        (5. Mooseksen kirja 13:5-6)

        »"Vaikka veljesi, oman äitisi poika, sinun oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet, niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana, älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, vaan surmaa hänet. Heitä itse ensimmäinen kivi, ja sinun perässäsi tulkoot kaikki muut. Kivittäkää hänet kuoliaaksi, sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptistä, orjuuden maasta.»
        (5. Mooseksen kirja 13:7-11)

        Etpä näytä ymmärtävän, mikä ero on VT:lla ja UT:lla!
        Tuo Mooseksen aikainen lakiliitto oli tarkoitettu vain juutalaiselle kansalle, eikä ole enää Jeesuksen syntymän ja kuoleman jälkeen voimassa, eikä ole koskenut muita kansoja. Mutta hyvä kuitenkin, että vaivauduit kirjoittamaan nuo tänne, koska esim nuo tekstit paljastavat, että Jumala on Kaikkivaltias ja Hän antaa säädökset luomilleen ihmisille noudatettaviksi, ja myös rankaisee tottelemattomat ja värintekijät.

        Homoista sanotaan kyllä ihan Uuden Testamentin puolella, että se on Jumalalle kauhistus ja etteivät homot pääse Taivaaseen. Ne kerrotut asiat ovat yhä voimassa, ja ovat sitä loppuun saakka. Uuden Testamentin ajan uskoville ei kuulu väkivalta eikä muiden kaltoinkohtelu, mutta Jumalan Sanan totuuden kertominen kyllä! Se ei ole niiden ihmisten omaa keksintöä, eikä heidän lukemansa tuomio, vaan toteamus, mitä Jumala on ilmoittanut!


      • en ymmärrä
        Isin tyttö kirjoitti:

        Etpä näytä ymmärtävän, mikä ero on VT:lla ja UT:lla!
        Tuo Mooseksen aikainen lakiliitto oli tarkoitettu vain juutalaiselle kansalle, eikä ole enää Jeesuksen syntymän ja kuoleman jälkeen voimassa, eikä ole koskenut muita kansoja. Mutta hyvä kuitenkin, että vaivauduit kirjoittamaan nuo tänne, koska esim nuo tekstit paljastavat, että Jumala on Kaikkivaltias ja Hän antaa säädökset luomilleen ihmisille noudatettaviksi, ja myös rankaisee tottelemattomat ja värintekijät.

        Homoista sanotaan kyllä ihan Uuden Testamentin puolella, että se on Jumalalle kauhistus ja etteivät homot pääse Taivaaseen. Ne kerrotut asiat ovat yhä voimassa, ja ovat sitä loppuun saakka. Uuden Testamentin ajan uskoville ei kuulu väkivalta eikä muiden kaltoinkohtelu, mutta Jumalan Sanan totuuden kertominen kyllä! Se ei ole niiden ihmisten omaa keksintöä, eikä heidän lukemansa tuomio, vaan toteamus, mitä Jumala on ilmoittanut!

        Miksi juutalaisille on eri ohjeet kuin muille? Miksi se teidän jumalanne ole johdonmukainen ja anna samoja ohjeita kaikille?


      • voisitte keskittyä i
        en ymmärrä kirjoitti:

        Miksi juutalaisille on eri ohjeet kuin muille? Miksi se teidän jumalanne ole johdonmukainen ja anna samoja ohjeita kaikille?

        No voitte olla aivan varma, ettei Raamatussa ole ainakaan luterilaisille annettu mitään ohjeita, eihän sellaisesta uskonlahkosta ollut yhtään mitään tietoakaan siihen aikaan kun Raamatun tekstejä kirjoitetiin, eikä ketään olisi edes kiinnostanut!

        Te luterilaiset voisitte keskittyä ihan vain Lutherin opetuksiin.


      • totta 1
        en ymmärrä kirjoitti:

        Miksi juutalaisille on eri ohjeet kuin muille? Miksi se teidän jumalanne ole johdonmukainen ja anna samoja ohjeita kaikille?

        en ymmärrä
        Kyllä vanhatestamentti on täysin voimassa edelleen luomiskertomuksesta lähtien ja totta.
        Edelleen tunnustamme Abrahamin Jumalan jonka henkeyttämä jokainen sana on.
        On totta että on ymmärrettävä vanhatestamentti oikein ja sijoitettava sen tapahtumat ajallisesti siihen aikaa kun tapahtumat ovat tapahtuneet että voit rauhassa uskoa sen totuuteen.
        Vanhatestamentti kertoo paljon ihmisten tekoja jotka eivät ole olleet Jumalan mieleen jolloin Jumala on myös laittanut ihmiset kärsimään siitä. Ei Jumala ole mihinkään kadonnut vaan on ollut alusta lähtien muuttumaton.
        Ihminen sitä vastoin muuttuu ja pyrkii ymmärtämään uskoaan tässä ajassa. Ymmärtääkseen mitä usko on ymmärrettävä mitä Jumala on ihmisiltä vaatinut aina.
        Jumalan ohjeet koskee kaikkia ihmisiä se selviää luomiskertomuksesta annetusta tehtävästä, tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni.(ei yksinomaan siis Juutalaisia). Näin minä tämän ajattelen.


      • VOISITKO OLLA!!!!
        voisitte keskittyä i kirjoitti:

        No voitte olla aivan varma, ettei Raamatussa ole ainakaan luterilaisille annettu mitään ohjeita, eihän sellaisesta uskonlahkosta ollut yhtään mitään tietoakaan siihen aikaan kun Raamatun tekstejä kirjoitetiin, eikä ketään olisi edes kiinnostanut!

        Te luterilaiset voisitte keskittyä ihan vain Lutherin opetuksiin.

        OPETTAMATTA, KUN SULLA EI OO SITÄ LAHJAA ENSINKÄÄN,-JOTEN PUHUT OMIASI !!!


    • 777

      Sitten pitäisi pyytää anteeksi myös alkoholisteilta, varkailta, murhaajilta, jne.

      • onko eroa?

        Jos heitä on kaltoin kohdeltu, eikä rakastettu lähimmäisinä, niin kuin itseään, kyllä. Paitsi, että homoilla ei välttämättä ole uhreja, niin kuin esim. varkailla ja murhaajilla, tai miksei vaikka alkohoisteillakin.


      • Evita
        onko eroa? kirjoitti:

        Jos heitä on kaltoin kohdeltu, eikä rakastettu lähimmäisinä, niin kuin itseään, kyllä. Paitsi, että homoilla ei välttämättä ole uhreja, niin kuin esim. varkailla ja murhaajilla, tai miksei vaikka alkohoisteillakin.

        Kyllä homoillakin uhreja saattaa olla kuten, esim. ne hyljätyt vaimot ja lapset, jotka ovat jälkeen jääneet kun puoliso on yht `äkkiä tajunnutkin olevansa homo. Joku on voinut sairastettaa hiv:iin itsensä lisäksi muitakin. Ja kyllä homotkin voivat olla lisäksi väkivaltaisia, varastelevia ym. niinkuin muutkin ihmiset. Ei homous tee ihmisestä synnitöntä.


    • riviseurakuntalainen

      Pahin julmuus ja sokea piste on kristityllä ihmisellä se jos hän kieltäytyy viemästä evankeliumia eteenpäin siten kuin se Raamattuun on kirjoitettu. Varokaa vääriä profeettoja ja eksyttäjiä!

      • eksyksis

        Kuinka moni nuori on tehnyt itsemurhan tuon nuivan suhtautumisen ja syyllistämisen
        takia, varsinkin jos on vielä ottanut tuon kirjan sanat tosissaan.?


    • Evita

      Tietenkin jos Kari Mäkinen on ollut julma homoseksuaaleille, syrjinyt heitä, ja muutenkin halveksinut ja kaltoin kohdellut heitä, on aihetta pyytää anteeksi. Ei se silti tarkoita, että muiden tarvitsisi vaivautua asiasta millään tavoin, ellei itse ole myös toiminut samalla tavoin.

      • Kukaan kristitty ei

        Olette hyvin nokkela, Evita!
        Hävetkää!
        Teidän pitäisi pyytää anteeksi arkkipiispaltanen, jos olette oikea luterilainen!

        Kukaan kristitty ei voisi olla noin hävytön piispaansa kohtaan. Onko se teidän mielestänne sopivaa luterilaiselle, vaikkakin hyvin oppimattomalle?


      • no ei kuule tartte
        Kukaan kristitty ei kirjoitti:

        Olette hyvin nokkela, Evita!
        Hävetkää!
        Teidän pitäisi pyytää anteeksi arkkipiispaltanen, jos olette oikea luterilainen!

        Kukaan kristitty ei voisi olla noin hävytön piispaansa kohtaan. Onko se teidän mielestänne sopivaa luterilaiselle, vaikkakin hyvin oppimattomalle?

        pyydellä anteeksi, Jeesus on sovittanut kaikkien luterilaistenkin synnit,et sitten tätä tiennyt


      • vakava paikka
        Kukaan kristitty ei kirjoitti:

        Olette hyvin nokkela, Evita!
        Hävetkää!
        Teidän pitäisi pyytää anteeksi arkkipiispaltanen, jos olette oikea luterilainen!

        Kukaan kristitty ei voisi olla noin hävytön piispaansa kohtaan. Onko se teidän mielestänne sopivaa luterilaiselle, vaikkakin hyvin oppimattomalle?

        Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä, varsinkaan, jos tuo ihminen on korkeassa "hengellisessä" virassa, eikä ymmärrä, mitä sen yhteisön PERUSKIRJA Raamattu ilmoittaa esim homoudesta ja puhuu siksi vastoin Jumalan ilmoitusta. Sellaiset "hengelliset" johtajat ovat Raamatun mukaan kaksin verroin vaativammassa virassa ja myös ansaitsevat Raamatun mukaan Jumalalta kovemman tuomion, mikäli opettavat vastoin Jumalan Sanaa. Vakava paikka kirkon johdolle!


      • harhakuvitelmaanne
        no ei kuule tartte kirjoitti:

        pyydellä anteeksi, Jeesus on sovittanut kaikkien luterilaistenkin synnit,et sitten tätä tiennyt

        Se on vain teidän harhakuvitelmaanne, todellisuudessa Kristus ei ole edes koskaan tiennyt mistään luterilaisten lahkosta, kuten ei nykyisinkään heistä tiedetä juuri mitään kristittyjen piireissä.


      • sä ja sun raamattus
        vakava paikka kirjoitti:

        Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä, varsinkaan, jos tuo ihminen on korkeassa "hengellisessä" virassa, eikä ymmärrä, mitä sen yhteisön PERUSKIRJA Raamattu ilmoittaa esim homoudesta ja puhuu siksi vastoin Jumalan ilmoitusta. Sellaiset "hengelliset" johtajat ovat Raamatun mukaan kaksin verroin vaativammassa virassa ja myös ansaitsevat Raamatun mukaan Jumalalta kovemman tuomion, mikäli opettavat vastoin Jumalan Sanaa. Vakava paikka kirkon johdolle!

        Ainut oikea asia mikä tuosta opuksesta löytyy ja jota voi pitää hyvänä ohjeena on maininta että kunnioittaa toista kanssaihmistä kuin itseään kaikessa kanssakäymisessä, kaikki muu mitä tuon reliikin kansien välissä on diipa daapaa eikä sitä enään aikuiseksi kasvanut ja normaalilla järjellä varustettu ihminen tarvitse.
        Mäkinen on oikealla asialla kun pyytää anteeksi lasten asteelle ajatuksissaan jääneiden aiempien virkaveljiensä tekoja, jotka kanssaihmisiä tuon reliikin varjolla ovat loukanneet ja heille vittuilleet.


      • mistä sä tiedät
        harhakuvitelmaanne kirjoitti:

        Se on vain teidän harhakuvitelmaanne, todellisuudessa Kristus ei ole edes koskaan tiennyt mistään luterilaisten lahkosta, kuten ei nykyisinkään heistä tiedetä juuri mitään kristittyjen piireissä.

        mitä joku Kristus tietää,oletko sä muka joku kaikkitietävä?


      • Evita
        Kukaan kristitty ei kirjoitti:

        Olette hyvin nokkela, Evita!
        Hävetkää!
        Teidän pitäisi pyytää anteeksi arkkipiispaltanen, jos olette oikea luterilainen!

        Kukaan kristitty ei voisi olla noin hävytön piispaansa kohtaan. Onko se teidän mielestänne sopivaa luterilaiselle, vaikkakin hyvin oppimattomalle?

        Eikö se niin mene joka on väärin tehnyt se pyydä anteeksi. Ei tällä asialla nyt kannata syyllistää joka mökin muijaa ja yhteiskunnan jäsentä, joka ei koskaan ole homoa edes nähnyt. Ei tämä homous sentään niin laajalle ole levinnyt, että jokaisen tästä asiasta tulisi syyllistyä.

        Minusta on jotenkin tekopyhää, kun jatkuvasti on kirkossakin hoettu, että ei saa syyllistää, sellaisistakin asioista, mistä olisi joskus syytäkin syyllistyä, niin nyt sitten kaikkien pitäisi tämän homoagendan myötä syyllistyä oli sitten kohdellut homoja huonosti tai ei.

        Anteeksipyyntö sinänsä on aina hyvä asia kun se on vilpitön ja aito.


      • Evita
        Evita kirjoitti:

        Eikö se niin mene joka on väärin tehnyt se pyydä anteeksi. Ei tällä asialla nyt kannata syyllistää joka mökin muijaa ja yhteiskunnan jäsentä, joka ei koskaan ole homoa edes nähnyt. Ei tämä homous sentään niin laajalle ole levinnyt, että jokaisen tästä asiasta tulisi syyllistyä.

        Minusta on jotenkin tekopyhää, kun jatkuvasti on kirkossakin hoettu, että ei saa syyllistää, sellaisistakin asioista, mistä olisi joskus syytäkin syyllistyä, niin nyt sitten kaikkien pitäisi tämän homoagendan myötä syyllistyä oli sitten kohdellut homoja huonosti tai ei.

        Anteeksipyyntö sinänsä on aina hyvä asia kun se on vilpitön ja aito.

        Korjaus, pyytää


      • Evita kirjoitti:

        Eikö se niin mene joka on väärin tehnyt se pyydä anteeksi. Ei tällä asialla nyt kannata syyllistää joka mökin muijaa ja yhteiskunnan jäsentä, joka ei koskaan ole homoa edes nähnyt. Ei tämä homous sentään niin laajalle ole levinnyt, että jokaisen tästä asiasta tulisi syyllistyä.

        Minusta on jotenkin tekopyhää, kun jatkuvasti on kirkossakin hoettu, että ei saa syyllistää, sellaisistakin asioista, mistä olisi joskus syytäkin syyllistyä, niin nyt sitten kaikkien pitäisi tämän homoagendan myötä syyllistyä oli sitten kohdellut homoja huonosti tai ei.

        Anteeksipyyntö sinänsä on aina hyvä asia kun se on vilpitön ja aito.

        Totta on että jokaisen tulee poistaa ensin se malka omasta silmästään. Miettiä onko tullut kohdelleeksi jotakuta kaltoin vain siksi, että hän on homo. Huomata mitä pahaa on sillä aikaan saanut.

        Kyllä ”mökinmuijat” sekä useimmat yhteiskunnan jäsenet ovat tavanneet homon – vaikka eivät ehkä aina ole tienneetkään. Ovathan homot aivan samanlaisia ihmisiä ja elävät täällä reaalielämässä kaikkialla.


      • Evita
        mummomuori kirjoitti:

        Totta on että jokaisen tulee poistaa ensin se malka omasta silmästään. Miettiä onko tullut kohdelleeksi jotakuta kaltoin vain siksi, että hän on homo. Huomata mitä pahaa on sillä aikaan saanut.

        Kyllä ”mökinmuijat” sekä useimmat yhteiskunnan jäsenet ovat tavanneet homon – vaikka eivät ehkä aina ole tienneetkään. Ovathan homot aivan samanlaisia ihmisiä ja elävät täällä reaalielämässä kaikkialla.

        Kyllä mutta jos he eivät tienneet heidän olevan homoja, tuskin he ovat osanneet heitä syrjiäkään heidän homoutensa takia. Ei sitä ennen heistä tällä tavoin puhuttu eikä meuhkattu kuin nykyään.


      • Evita kirjoitti:

        Kyllä mutta jos he eivät tienneet heidän olevan homoja, tuskin he ovat osanneet heitä syrjiäkään heidän homoutensa takia. Ei sitä ennen heistä tällä tavoin puhuttu eikä meuhkattu kuin nykyään.

        Juuri tuohon pitääkin pyrkiä, emme enää katso sitä, mikä on sukupuolinen suuntaus ja vaikka tietäisimme, emme syrji heitä sen vuoksi.

        Ennen ei meuhkattu, koska siitä seurasi aina jotain pahaa. Nyt siitä ei enää saisi seurata, vaikka asiasta mainitsisi silloin kyseeksi tulee. Otetaan asia luonnollisesti.


      • Evita
        Kukaan kristitty ei kirjoitti:

        Olette hyvin nokkela, Evita!
        Hävetkää!
        Teidän pitäisi pyytää anteeksi arkkipiispaltanen, jos olette oikea luterilainen!

        Kukaan kristitty ei voisi olla noin hävytön piispaansa kohtaan. Onko se teidän mielestänne sopivaa luterilaiselle, vaikkakin hyvin oppimattomalle?

        Kyllä se taitaa olla niin, että ne on jotkut muut, jotka loppupeleissä joutuvat häpeämään.
        Saattaa katujien lista olla pitkä, kun alkavat näkymään ne seuraukset, mitkä Jumalan Sanan lokaan polkemisesta on aiheutunut. Jumala ei koskaan ole sallinut Sanaansa häpäistävän. Kyllä Hän on vielä Mäkistäkin suurempi auktoriteetti sentään.


      • PIISPAT ON !!!!!!!!!
        Kukaan kristitty ei kirjoitti:

        Olette hyvin nokkela, Evita!
        Hävetkää!
        Teidän pitäisi pyytää anteeksi arkkipiispaltanen, jos olette oikea luterilainen!

        Kukaan kristitty ei voisi olla noin hävytön piispaansa kohtaan. Onko se teidän mielestänne sopivaa luterilaiselle, vaikkakin hyvin oppimattomalle?

        PAHIMPIA LUUSEREITA,-HE EI OLE PITKIN KATUJA MENOSSA SÄRKYNEITTEN SIELUJEN SEASSA, VAIKKA SE PITÄISI OLLA HEIDÄN PÄÄTEHTÄVÄNSÄ, VAAN HE NUKKUVAT SILKKILAKANOISSAAN, JA KURKISTELEVAT, ETTÄ ONKO PAPIT PROTOKOLLAN MUKAISESTI ASENNOSSA, KUN HE TULEVAT KIRKKOON PÄÄOVESTA !


    • Onko joku sitä mieltä ettei homoja ole työnnetty ulos yhteiskunnasta, torjuttu ihmisinä kaikin tavoin sekä kohdeltu kaltoin mm. eristämällä heitä sairaaloihin, tekemällä heisät sairaita ja ihmisinä kelvottomia, lääkitty ja leikelty tai jopa asetettu kuoleman vaaraan?

      Vai onko joidenkin mielestä oikein, että ihmisiä kohdellaan noin, kunhan heidät on ensin tuomittu syntisiksi?

      Oikeuttaako se kun pitää toista syntisenä julmuuteen?

      • hävetkää!

        Ja kaikki tuo muinaisen sivistymättömän Lähi-Idän paimentolaiskansan uskomusten ja kirjoitusten perusteella?

        Järjetöntä ja sairasta!


      • uikki

        mummonmuori!

        Entä oletko sitä mieltä, että Pedofiilejä, Insestin ja muiden seksuaalivähemmistöjä on kohdeltu kaltoin ja eristetty mielisairaaloihin ja syrjitty. Kerrotko miten homoseksuaali eroaa seksuaalisesti näistä ryhmistä?.

        Entä miten tulkitset raamatun jakeet: naiset vaihtavat luonnollisen luonnottomaan "lesbo" ja miehet makaavat miesten kanssa.? Ilmeisesti sinuunkin on syötetty ajatus, että nämä koskevat raiskauksiin, ei rakastaviin homosuhteisiin. Entä lukeeko tämä raamatussa jotekin, että homosuhteet eivät ole jumalan silmissä kauhistus, mutta jos joku mies raiskaa toisen miehen, se on kauhistus.


      • totta 1

        mummo muoriri
        Raamattu näyttää kertovan että mikä tuomitaan syntiseksi teoksi.
        Eihän se oikeuta julmuuteen jos kertoo synnistä miten muutoin synnin voisi opetustyössä esiin tuoda.
        Minun mielestä homo on ihminen kuin joku muukin. Mielestäni kysymys on teoista jotka kyseenalaistetaan Jumalan tarkoitusperien vastaisena.
        Kun tarkastelet laajemmin yleensä mitä lääkintähoito ihmisille tekee eikä se nyt niin pahaa ole jos pyritään olemassa olevilla keinoilla korjaamaan mitä korjattavissa on.
        Myöskin on tarkasteltava tekojen seurauksia terveydelliseltä pohjalta mitä mikin teko vaikuttaa terveyteen.
        Voihan sitä asioita tarkastella monelta kantilta löytyisikö olemassa olevaan ongelmaan ratkaisuja muuten mikään ei kehity ja jämähdämme paikalleen. Viittaan tällä mielipiteelläni moniin kymmeniin erilaisiin ja tyyppisiin tapauksia sillä me jokainen olemme erilainen ja ainutlaatuinen yksilö.


      • ONKO HOMOT

        MYÖNTÄNEET OLEVANSA SYNTISIÄ KOSKAAN , KUN VAIKUTTAA, ETTÄ HE PITÄVÄT ITSEÄÄN SYNNISTÄ OSATTOMINA, JA HETEROITA SYNTISINÄ !

        SE HOMOJEN HÄPEÄMÄTTÖMYYS, JA KUN HYVIN TIEDÄMME HEIDÄN PIMEÄN JA VALHEELLISEN SUUNNITELMANSA, NIIN SITÄ EI VOI HYVÄKSYÄ-EI MITENKÄÄNPÄIN, EIKÄ IKIKUUNA PÄIVÄNÄ !

        KOSKA HEILLÄ ON KANSAINVÄLISESTI JUONITELTU TÄYSIN HÄRSKI JA JOHDONMUKAINEN TÄ'YSIN RÖYHKEYTEEN PERUSTUVA SUUNNITELMA,

        -SAADAKSEEN TUHOTTUA VUOSITUHANSIA VANHA JA KAIKKIEN OIKEAMIELISTEN HYVÄKSYMÄ, JA HYVÄKSI TODETTU NAISEN JA MIEHEN AVIOLIITTO INSTITUUTIO, JOKA EI AIHEUTA YHDELLEKKÄÄN AVIOLIITOLLE HÄPEÄÄ, VAAN SIUNAA MIEHEN JA NAISEN LIITTOA !

        SEN HOMOT HALUAA TUHOTA, JA SE ONNISTUU VAIN SOLUTTAUTUMALLA, JA VAATIMALLA SAMAA HEILLE ITSELLEEN, VAIKKA SELLAINEN EI HEILLE KUULU, EI SITTEN MITENKÄÄN.

        TOTTAKAIT HE VAATIVAT, JA NÄYTTÄVÄT SURKEAA JA ONNETONTA NAAMAA, JA SYYTTÄVÄT SORRETUKSI JÄÄMISTÄÄN, JOS HEILTÄ SE EVÄTÄÄN, MUTTA TOTUUS ON, ETTÄ JOS SE SELLAISILLE ANNETAAN, NIIN HE TUHOAVAT SEN TOTAALISESTI, JA SIIHEN HE PYRKIVÄTKIN, SILLÄ EI HEILLÄ OLE TODELLISTA TARKOITUSTA OLLAKKAAN NAIMISISSA, SEHÄN ON PELKKÄ VITSI HEIDÄN MONISUHDE VAPAASSA MAAILMAN KATSOMUKSESSAAN, JA JOS HÖLMÖT POLIITIKOT MENEVÄT HEIDÄN ASETTAMAANSA ANSAAN, NIIN HE NAURAVAT KÄPPYRÄSSÄ, JA PITÄVÄT PORUKKAORGIOITAAN ENTISTÄ VAPAAMMIN, JA HAISTATTAVAT PITKÄPASKAT KAIKELLE LUVATULLE !!!

        SANO MINUN SANONEEN, ETTÄ NÄIN TULEE TAPAHTUMAAN "!!!


      • EIKÖ SE TOSIAANKAAN
        uikki kirjoitti:

        mummonmuori!

        Entä oletko sitä mieltä, että Pedofiilejä, Insestin ja muiden seksuaalivähemmistöjä on kohdeltu kaltoin ja eristetty mielisairaaloihin ja syrjitty. Kerrotko miten homoseksuaali eroaa seksuaalisesti näistä ryhmistä?.

        Entä miten tulkitset raamatun jakeet: naiset vaihtavat luonnollisen luonnottomaan "lesbo" ja miehet makaavat miesten kanssa.? Ilmeisesti sinuunkin on syötetty ajatus, että nämä koskevat raiskauksiin, ei rakastaviin homosuhteisiin. Entä lukeeko tämä raamatussa jotekin, että homosuhteet eivät ole jumalan silmissä kauhistus, mutta jos joku mies raiskaa toisen miehen, se on kauhistus.

        OLE SULLE SELVINNYT ?

        MIESTEN VÄLINEN KAVERUUS ON PUHDASTA JA PARHAIMMILLAAN ERITTÄIN HIENOA, JA SIIHEN EI LIITY HOMOUTTA -EI SITTEN KERTAKAIKKIAAN MITENKÄÄN, JA KUMMALLEKKIN KAVERILLE ON SANOMATTAKIN PÄIVÄNSELVÄÄ, ETTÄ HOMOUS ON POIS SULJETTU, JA SITÄ JA SELLAISTA EI TARTTE EES AJATELLAKKAAN, KOSKA SE ON PÄIVÄNSELVÄ OLEMATTOMUUS HYVÄSSÄ JÄTKIEN KESKEISESSÄ YHDESSÄOLOSSA.
        JA KAVEREISTA PIDETÄÄN VAIN HYVÄÄ HUOLTA, EIKÄ PETETÄ KOSKAAN, EI PUHEISSA EIKÄ TEOISSA, VAIKKA LASKETAANKIN HURTTIA HUUMORIA !

        SE ON VAIN NIIN, ETTÄ SIITÄ NAUTTII KAIKKI, JA KAVERIA EI JÄTETÄ, EIKÄ PETETÄ , EIKÄ HOUKUTELLA RIKOKSIIN, JA JOS JOKU JOUTUU RIKOKSEEN, HÄNTÄ ROHKAISTAAN MENEMÄÄN TUNNUSTAMAAN KOKO JUTTU, EIKÄ SIETTENKÄÄN KAVERIA HYLÄTÄ !


    • Näin näen

      En pyydä anteeksi sitä, että synti nimetään synniksi. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että syntistä saisi vainota.

      • Jappervokki

        What would Jesus do? Heittikö hän ensimmäisen kiven?


    • Jappervokki

      Ateistina pidän arkkipiispan elettä kunnioitettavana, mutta pelkään, että julma suhtautuminen sateenkaarikansaan jatkuu entisellään. Kristillinen tasajako "mulle armo, sulle laki" on hankalasti kitkettävissä kirkkokansasta. Roska nähdään toisen silmässä, muttei puolimatkan ydinohjusta omassa.

    • turpaan tulee

      Homo tuli torjutuksi.

      Pyydänkö anteeksi? En.

      Yleensä homon aistii.
      Kävi kuitenkin kerran niin, että muutettuani kesätyön perässä paikkakuntaa, alkuvaiheessa sosiaaliset suhteeni vapaa-ajalla rajoittuivat aluksi vain työporukkaan, jotka kaikki tuntuivat OK-tyypeiltä.
      Kerran vietin kämpässäni aikaani erään työkaverini kanssa yhteisen harastuksen, valokuvauksen merkeissä napostellen pikkupurtavaa kaljan kera, kun kaveri alkoii lääppiä tunnustaen samalla rakkauttaan minuun.
      Syvä inho nousi sisältäni ja refleksinomaisesti vedin häntä turpaan toivottamalla hänet hel--vettiin, ja nenä verravuotaen hän häipyi kämpästäni.
      Kun kerroin tapauksesta joillekin työkavereille, niin olivathan he tietoisia hänen homoudestaan.

      Onneksi ei tullut väkivaltaisesta käyttäytymisestäni haastetta käräjille.

      Hyvä kun homot tulevat kaapeistansa ajoissa ulos.

      • hyväksikäytetty..

        Nuoruudessani tulin hyväksikäytetyksi erään homon tähden ja tietenkin rikospoliisit kuulusteli minua. Siinä koin kannustuksen, kun tämä kuulusteleva poliismies sanoi, että toivottavasti saat tämänjälkeen rakennettua elämäsi kuntoon.
        Koskaan en hyväksy homoutta, sellaista lakia ei tule, että kumartaisin ja voisin ihmisenä rakastaa heitä, lähimmäisenäni. En hyväksy adoptioon oikeutta heille. Jos sikailevat keskenään, niin se tapahtukoon neljän seinän sisällä, mutta ei lapsia heille.
        Lainsäätäjän on ymmärrettävä, ettei samaa sukupuolta oleville kuulu vanhemmuus, koska he eivät sitä normaalistikaan saa. Onhan se ihmisen olemuksessa homppeleillakin rakkaus- lapsiin, isäkorvikkeena tai äitikorvikkeena, mutta ei.

        Se kirkous, sitä ei pidä lapselle antaa. Inhoan sellaista rakkautta.

        Kuinka yleistähän se on, tiedän, että äitinikin joutui järkytykseen lapsena tällaisen homo- persoonan kohdatessa.


      • Tuskin kukaan täysip

        No jopas nyt jotakin!

        Onhan niinkin käynyt, että aivan samalla tavalla homoja inhoava onkin vuosia myöhemmin tajunnut itsekin olevansa homo!

        Tuskinpa kukaan siellä työporukassakaan olisi sinua alkanut aivan perusteettomasti lääppiä, ehkä jokin hyvin pieni ele omassa olemuksessasi saattoi antaa vihjeen mahdollisesta kiinnostuksestasi. Tuskin kukaan täysipäinen alkaa aivan summamutikassa lähestyä ketään ja kertoa seksuaalisesta kiinnostuksestaan, jos ei edes pientä epävarmaa mahdollisuutta ole olemassa. Mutta näinhän siinä saattaa käydä, jos oma seksuaalisuus on vielä epävarma ja koko persoona vielä kehittymättä.


      • ongelmaisia
        hyväksikäytetty.. kirjoitti:

        Nuoruudessani tulin hyväksikäytetyksi erään homon tähden ja tietenkin rikospoliisit kuulusteli minua. Siinä koin kannustuksen, kun tämä kuulusteleva poliismies sanoi, että toivottavasti saat tämänjälkeen rakennettua elämäsi kuntoon.
        Koskaan en hyväksy homoutta, sellaista lakia ei tule, että kumartaisin ja voisin ihmisenä rakastaa heitä, lähimmäisenäni. En hyväksy adoptioon oikeutta heille. Jos sikailevat keskenään, niin se tapahtukoon neljän seinän sisällä, mutta ei lapsia heille.
        Lainsäätäjän on ymmärrettävä, ettei samaa sukupuolta oleville kuulu vanhemmuus, koska he eivät sitä normaalistikaan saa. Onhan se ihmisen olemuksessa homppeleillakin rakkaus- lapsiin, isäkorvikkeena tai äitikorvikkeena, mutta ei.

        Se kirkous, sitä ei pidä lapselle antaa. Inhoan sellaista rakkautta.

        Kuinka yleistähän se on, tiedän, että äitinikin joutui järkytykseen lapsena tällaisen homo- persoonan kohdatessa.

        Otan osaa ja hienoa jos olet selvinnyt kokemuksesta! Perversioita on, mutta ei niitä pidä hyväksyä ja kannustaa.

        Minulla on aina ollut asialinja homoihin. En hyväksy yhtään tippaa homotekoja. Kohtelen heitä muutoin samoin kuin muitakin ihmisiä, mutta paheksun jos homoudella ylpeillään. Tukijoukoista pysyn visusti erillään.


      • Näille ei voi kuin nauraa.

        Naisena olen joutunut heterojen ahdistelemaksi. Voin kertoa että kokemus oli aivan sama. Onneksi ole sen verran opetellut itsepuolustusta etten ole joutunut raiskauksen kohteeksi. Tosin turpaan en ole vetänyt mutta muuten kyllä ovat saaneet ”tuta”.

        Näin siis ongelma onkin se, että miehet joutuvat naisen asemaan joidenkin homojen osalta – tosin he ovat hyvin harvinaisia. Eli onko ongelma oikeastaan se, että miehissä on tällaisia ääliöitä? Se miehen ”malli” ja ”rooli” on opittu joltakulta mieheltä ja taitaa olla yleensä hetero.

        Niihhh, olisiko voinut tehdä niin että ihan asiallisesti olisi sanonut että ”sori, olen täysin hetero”, ja sen jälkeen olisitte jatkaneet tarinaa kaikessa rauhassa?


      • hyväksikäytetty.. kirjoitti:

        Nuoruudessani tulin hyväksikäytetyksi erään homon tähden ja tietenkin rikospoliisit kuulusteli minua. Siinä koin kannustuksen, kun tämä kuulusteleva poliismies sanoi, että toivottavasti saat tämänjälkeen rakennettua elämäsi kuntoon.
        Koskaan en hyväksy homoutta, sellaista lakia ei tule, että kumartaisin ja voisin ihmisenä rakastaa heitä, lähimmäisenäni. En hyväksy adoptioon oikeutta heille. Jos sikailevat keskenään, niin se tapahtukoon neljän seinän sisällä, mutta ei lapsia heille.
        Lainsäätäjän on ymmärrettävä, ettei samaa sukupuolta oleville kuulu vanhemmuus, koska he eivät sitä normaalistikaan saa. Onhan se ihmisen olemuksessa homppeleillakin rakkaus- lapsiin, isäkorvikkeena tai äitikorvikkeena, mutta ei.

        Se kirkous, sitä ei pidä lapselle antaa. Inhoan sellaista rakkautta.

        Kuinka yleistähän se on, tiedän, että äitinikin joutui järkytykseen lapsena tällaisen homo- persoonan kohdatessa.

        Mites sellainen nainen, joka on tullut hyväksikäytetyksi - pitäisikö alkaa inhota miehiä? ja pitäisikö niiltä heteroilta, joita moiseen ahdisteluun syyllistyy, evätä niin omat lapset kuin muutkin perheeseen liittyvät asiat?


      • Maisalis
        mummomuori kirjoitti:

        Näille ei voi kuin nauraa.

        Naisena olen joutunut heterojen ahdistelemaksi. Voin kertoa että kokemus oli aivan sama. Onneksi ole sen verran opetellut itsepuolustusta etten ole joutunut raiskauksen kohteeksi. Tosin turpaan en ole vetänyt mutta muuten kyllä ovat saaneet ”tuta”.

        Näin siis ongelma onkin se, että miehet joutuvat naisen asemaan joidenkin homojen osalta – tosin he ovat hyvin harvinaisia. Eli onko ongelma oikeastaan se, että miehissä on tällaisia ääliöitä? Se miehen ”malli” ja ”rooli” on opittu joltakulta mieheltä ja taitaa olla yleensä hetero.

        Niihhh, olisiko voinut tehdä niin että ihan asiallisesti olisi sanonut että ”sori, olen täysin hetero”, ja sen jälkeen olisitte jatkaneet tarinaa kaikessa rauhassa?

        Mummomuorilta hyvä oivallus. Kyllähän tuo muutamien heteromiesten ruikutus homojen "ahdistelun" kohteeksi joutumisesta vaikuttaa kovasti juuri homofobialta. Jos miehinen itsetunto on kunnossa, niin tuskinpa tuollaista ruikutusta kuuluisi.


      • Muista lähimmäisiäsi
        Maisalis kirjoitti:

        Mummomuorilta hyvä oivallus. Kyllähän tuo muutamien heteromiesten ruikutus homojen "ahdistelun" kohteeksi joutumisesta vaikuttaa kovasti juuri homofobialta. Jos miehinen itsetunto on kunnossa, niin tuskinpa tuollaista ruikutusta kuuluisi.

        "Jos miehinen itsetunto on kunnossa, niin tuskinpa tuollaista ruikutusta kuuluisi."

        Onpas sulla aggressiivinen suhtautuminen miehiin jotka tuntevat ahdistusta homojen lähentelyjen takia. Et varmaan ole itse koskaan kokenut julkeaa ja loukkaavaksi tarkoitettua ahdistelua. Homoilla on - jos silmä välttää - usein taipumus ilkkua homoudellaan heteroille, koska tuntevat että heillä on valta ja voima tässä ajassa.


      • Maisalis
        Muista lähimmäisiäsi kirjoitti:

        "Jos miehinen itsetunto on kunnossa, niin tuskinpa tuollaista ruikutusta kuuluisi."

        Onpas sulla aggressiivinen suhtautuminen miehiin jotka tuntevat ahdistusta homojen lähentelyjen takia. Et varmaan ole itse koskaan kokenut julkeaa ja loukkaavaksi tarkoitettua ahdistelua. Homoilla on - jos silmä välttää - usein taipumus ilkkua homoudellaan heteroille, koska tuntevat että heillä on valta ja voima tässä ajassa.

        Jos heterolla on itsetunto ja itsetuntemus kohdallaan, niin tuskin hän kokee ahdistusta sen tiedostamisesta, että on olemassa toiseutta esim. juuri homoseksuaalisuuden muodossa.

        Ja kyllä, olen itse kokenut joskus ahdistelua heteromiesten taholta, mutta ei se ole aiheuttanut minulle naisena mitään miesfobiaa.


      • Muista lähimmäisiäsi kirjoitti:

        "Jos miehinen itsetunto on kunnossa, niin tuskinpa tuollaista ruikutusta kuuluisi."

        Onpas sulla aggressiivinen suhtautuminen miehiin jotka tuntevat ahdistusta homojen lähentelyjen takia. Et varmaan ole itse koskaan kokenut julkeaa ja loukkaavaksi tarkoitettua ahdistelua. Homoilla on - jos silmä välttää - usein taipumus ilkkua homoudellaan heteroille, koska tuntevat että heillä on valta ja voima tässä ajassa.

        Mielestäni ahdistelu on enemmän heterojen ongelma.


      • Nyrkki Kyllikki
        mummomuori kirjoitti:

        Näille ei voi kuin nauraa.

        Naisena olen joutunut heterojen ahdistelemaksi. Voin kertoa että kokemus oli aivan sama. Onneksi ole sen verran opetellut itsepuolustusta etten ole joutunut raiskauksen kohteeksi. Tosin turpaan en ole vetänyt mutta muuten kyllä ovat saaneet ”tuta”.

        Näin siis ongelma onkin se, että miehet joutuvat naisen asemaan joidenkin homojen osalta – tosin he ovat hyvin harvinaisia. Eli onko ongelma oikeastaan se, että miehissä on tällaisia ääliöitä? Se miehen ”malli” ja ”rooli” on opittu joltakulta mieheltä ja taitaa olla yleensä hetero.

        Niihhh, olisiko voinut tehdä niin että ihan asiallisesti olisi sanonut että ”sori, olen täysin hetero”, ja sen jälkeen olisitte jatkaneet tarinaa kaikessa rauhassa?

        Jomaako olet hulluna hakannut ?


      • Älä ole aggressiivin
        Maisalis kirjoitti:

        Jos heterolla on itsetunto ja itsetuntemus kohdallaan, niin tuskin hän kokee ahdistusta sen tiedostamisesta, että on olemassa toiseutta esim. juuri homoseksuaalisuuden muodossa.

        Ja kyllä, olen itse kokenut joskus ahdistelua heteromiesten taholta, mutta ei se ole aiheuttanut minulle naisena mitään miesfobiaa.

        "os heterolla on itsetunto ja itsetuntemus kohdallaan, niin tuskin hän kokee ahdistusta sen tiedostamisesta, että .."

        Mutta aina ei ole itsetunto kohdallaan. Voiko heitä siis mielestäsi rääkätä mielinmäärin? Mikä on vanhusten oikeus tässä asiassa, kun joutuvat homoryhmän ilkunnan kohteeksi? Et taida tietääkään mitä kaikkea homot tekee vanhusten silmien edessä julkisilla paikoilla, kun haluavat esittää valtaansa?


        "Ja kyllä, olen itse kokenut joskus ahdistelua heteromiesten taholta, mutta ei se ole aiheuttanut minulle naisena mitään miesfobiaa."

        Eiköhän suhtautumisesi heikompien kärsimyksiin kieli jotain aivan muuta.


      • Älä ole aggressiivin kirjoitti:

        "os heterolla on itsetunto ja itsetuntemus kohdallaan, niin tuskin hän kokee ahdistusta sen tiedostamisesta, että .."

        Mutta aina ei ole itsetunto kohdallaan. Voiko heitä siis mielestäsi rääkätä mielinmäärin? Mikä on vanhusten oikeus tässä asiassa, kun joutuvat homoryhmän ilkunnan kohteeksi? Et taida tietääkään mitä kaikkea homot tekee vanhusten silmien edessä julkisilla paikoilla, kun haluavat esittää valtaansa?


        "Ja kyllä, olen itse kokenut joskus ahdistelua heteromiesten taholta, mutta ei se ole aiheuttanut minulle naisena mitään miesfobiaa."

        Eiköhän suhtautumisesi heikompien kärsimyksiin kieli jotain aivan muuta.

        Ai, olet vanhus?

        Eikä heteroilla ole vallan halua? Vai eikö edes vanhainkodissa heterot saa olla rauhassa heteroilta?

        80-vuotias mies raiskasi samassa vanhainkodissa asuvan 74-vuotiaan vaikeasti dementoituneen naisen.
        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288389900181.html


      • Älä ole kiero ihmine
        mummomuori kirjoitti:

        Ai, olet vanhus?

        Eikä heteroilla ole vallan halua? Vai eikö edes vanhainkodissa heterot saa olla rauhassa heteroilta?

        80-vuotias mies raiskasi samassa vanhainkodissa asuvan 74-vuotiaan vaikeasti dementoituneen naisen.
        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288389900181.html

        "Eikä heteroilla ole vallan halua? Vai eikö edes vanhainkodissa heterot saa olla rauhassa heteroilta? "

        Järkyttikö sinuakin tuo tieto miten homot nykyään asutuskeskuksissa käyttäytyy vallantunnossaan kun vaihdoit noin kätevästi ja ovelasti puheenaihetta?


      • Hhuhta
        mummomuori kirjoitti:

        Mites sellainen nainen, joka on tullut hyväksikäytetyksi - pitäisikö alkaa inhota miehiä? ja pitäisikö niiltä heteroilta, joita moiseen ahdisteluun syyllistyy, evätä niin omat lapset kuin muutkin perheeseen liittyvät asiat?

        "Mites sellainen nainen, joka on tullut hyväksikäytetyksi - pitäisikö alkaa inhota miehiä? "

        Ei pidä mutta näin käy!


      • Vaikutat liberaalilt
        Maisalis kirjoitti:

        Mummomuorilta hyvä oivallus. Kyllähän tuo muutamien heteromiesten ruikutus homojen "ahdistelun" kohteeksi joutumisesta vaikuttaa kovasti juuri homofobialta. Jos miehinen itsetunto on kunnossa, niin tuskinpa tuollaista ruikutusta kuuluisi.

        Kun luet Raamattua 1. Moos kirjasta kuinka homostelevat homot tulivat väkipakolla yrittämään tulla raiskaamaan kahta miestä, jotka olivat majoittuneet Lootin asuntoon, niin kuulostaako Loot homofobiselta.

        Sinä vaikutat liberaalilta.

        Onko omatunto puhdas jos/kun rukoilet?

        Saatko rukousvastauksia?


      • Vaikutat liberaalilt kirjoitti:

        Kun luet Raamattua 1. Moos kirjasta kuinka homostelevat homot tulivat väkipakolla yrittämään tulla raiskaamaan kahta miestä, jotka olivat majoittuneet Lootin asuntoon, niin kuulostaako Loot homofobiselta.

        Sinä vaikutat liberaalilta.

        Onko omatunto puhdas jos/kun rukoilet?

        Saatko rukousvastauksia?

        Ikävä kyllä ne olivat heteroita!


      • Älä ole kiero ihmine kirjoitti:

        "Eikä heteroilla ole vallan halua? Vai eikö edes vanhainkodissa heterot saa olla rauhassa heteroilta? "

        Järkyttikö sinuakin tuo tieto miten homot nykyään asutuskeskuksissa käyttäytyy vallantunnossaan kun vaihdoit noin kätevästi ja ovelasti puheenaihetta?

        Ei, sillä heterot ovat huimasti pahemmin vallantunnossaan - kuten täältäkin huomaat.


      • Hhuhta kirjoitti:

        "Mites sellainen nainen, joka on tullut hyväksikäytetyksi - pitäisikö alkaa inhota miehiä? "

        Ei pidä mutta näin käy!

        Ajatella - heterous ei siis "eheytäkään" tai saa luonnollista himoa aina aikaan. Kummallista on että miltei kaikki ne naiset kuitenkin vain hakeutuvat miesten luo...


      • Fobios
        mummomuori kirjoitti:

        Ei, sillä heterot ovat huimasti pahemmin vallantunnossaan - kuten täältäkin huomaat.

        Mutta homojen ylvästelyn ja aggressiivisuuden vanhoillisiksi luokittelemiaan ihmisiä kohtaan sinua ei siis liikuta yhtään. Nämä homojen uhrit koostuvat lähinnä vanhuksista ja puolustuskyvyttömistä ihmisistä. Kuvastaa hyvin millaiseen yhteiskuntaan tässä ollaan siirtymässä.


      • Fobios
        mummomuori kirjoitti:

        Ajatella - heterous ei siis "eheytäkään" tai saa luonnollista himoa aina aikaan. Kummallista on että miltei kaikki ne naiset kuitenkin vain hakeutuvat miesten luo...

        Lyötyjä ei kyllä sinun pitäisi lisää lyödä. Olet kyllä kadottanut täällä netissä ihmisyyden lähes tyyni. Niin kauheita ovat kommenttisi. Pysähdy nyt hyvä nainen vähän miettii millainen ihminen oikein olet.


      • kuin myös
        hyväksikäytetty.. kirjoitti:

        Nuoruudessani tulin hyväksikäytetyksi erään homon tähden ja tietenkin rikospoliisit kuulusteli minua. Siinä koin kannustuksen, kun tämä kuulusteleva poliismies sanoi, että toivottavasti saat tämänjälkeen rakennettua elämäsi kuntoon.
        Koskaan en hyväksy homoutta, sellaista lakia ei tule, että kumartaisin ja voisin ihmisenä rakastaa heitä, lähimmäisenäni. En hyväksy adoptioon oikeutta heille. Jos sikailevat keskenään, niin se tapahtukoon neljän seinän sisällä, mutta ei lapsia heille.
        Lainsäätäjän on ymmärrettävä, ettei samaa sukupuolta oleville kuulu vanhemmuus, koska he eivät sitä normaalistikaan saa. Onhan se ihmisen olemuksessa homppeleillakin rakkaus- lapsiin, isäkorvikkeena tai äitikorvikkeena, mutta ei.

        Se kirkous, sitä ei pidä lapselle antaa. Inhoan sellaista rakkautta.

        Kuinka yleistähän se on, tiedän, että äitinikin joutui järkytykseen lapsena tällaisen homo- persoonan kohdatessa.

        Näin meinasi käydä mullekkin, eräs tuntemani vanhempi mieshenkilö oli hyvin ystävällinen ja sai nuoren pojan mukaansa mukavilla jutuillaan.
        Yritti vielä pillerien avulla kaiketi nukuttaa minut, mutta tajusin asian ja en enää juonut tarjoamiaan juomia. ( olin tuolloin 13v )

        Hyvin yleistä on, että homomiehet ja miksei naisetkin, syyllistyy pedofiliaan.

        On myös kokemusta vanhemmista naisista, noihin aikoihin, hekin olisivat pitää hauskaa nuoren pojan kanssa.

        Homous usein liittyy myös pedofiliaan, joten en ymmärrä, mikä siitä tekee niin ihgun ?


        Tämä pitäisi lisätä takaisin tautiluokitukseen, eihän ihminen ole silloin terve.


      • SULLA ON AIVAN
        ongelmaisia kirjoitti:

        Otan osaa ja hienoa jos olet selvinnyt kokemuksesta! Perversioita on, mutta ei niitä pidä hyväksyä ja kannustaa.

        Minulla on aina ollut asialinja homoihin. En hyväksy yhtään tippaa homotekoja. Kohtelen heitä muutoin samoin kuin muitakin ihmisiä, mutta paheksun jos homoudella ylpeillään. Tukijoukoista pysyn visusti erillään.

        TERVE ASENNE, JA NIIN SEN PITÄÄ OLLAKKIN ! oLIASIN PLUSSANNU EDELLISTÄ KAVERIA, JOKA JOUTUI PETOJEN KYNSIIN, MUTTA SE "MITTARI" olikin rajoitettu.

        HOMOUS ON SOPIMATON JA ILJETTÄVÄ SAIRAUS, IHMISTEN SEKAAN, ELUKAT VOIVAT SIIHEN SYYLLISTYÄ, MUTTEI SELLAINEN OLE IHMISILLE SOPIVAA MEININKIÄ, EI SITTEN MITENKÄÄN !!!

        JA JÄRKYTTÄVINTÄ ON HOMOPEDOFIILIEN KÄYTÖS, JOSSA HE KÄYTTÄVÄT KAIKKEA MAHDOLLISTA HYVÄKSEEN, JA NE EIVÄT VÄLITÄ YHTÄÄ MITÄÄ, MITÄ TUHOA HE AIHEUTTAVAT NUORTEN ELÄMÄLLE !

        JOS JOSKUS TAPAAN SELLAISEN IHMISPEDON, NIIN TOIVOTTAVASTI POLIISITKIN TAJUAVAT, ETTÄ MIKSI SE NÄYTTÄÄ NIIN SIKAHYYTELÖLTÄ.

        JOTEN TERVEISET VAAN SIKAHYYTELÖN TEKIJÄLTÄ PEDOFIILEILLE, MINÄ VOIN TULLA, MINKÄ NURKAN TAKAA TAHANSA, JA JUST, KUN LUULETTE, ETTEI KUKAA NÄE


      • totta 1
        mummomuori kirjoitti:

        Mites sellainen nainen, joka on tullut hyväksikäytetyksi - pitäisikö alkaa inhota miehiä? ja pitäisikö niiltä heteroilta, joita moiseen ahdisteluun syyllistyy, evätä niin omat lapset kuin muutkin perheeseen liittyvät asiat?

        mummomuori.
        Ei tietenkään miehiä pidä inhota jonkin tekojen tähden vaan sitä miestä joka teon on tehnyt ja samalla voisi antaa hänelle anteeksi hänen tekonsa. Ei sillä tavalla anteeksi että jättää ilmoittamatta viranomaisille tekijän tulee kärsiä teostaan oikeuden antaman tuomion ja oppia siten ottamaan vastuun teostaan.
        Muiltaosin kysymyksesi ei ollut asiallinen (minun mielestäni) eikä vastaaminen olisi johtanut mihinkään joka muutoinkin ilman keskustelua on itsestään selvä haluat vain vääristää asiaa.


    • muorin logiikkaa <:

      Joo ja harvemmin ne homot mummoja ahdistelee.

      • Niin, yleensä he ovat heteroita. Lesboja kyllä olen tavannut, mutta eivät hekään käyttäydy yhtä aggressiivisesti kuin heteromiehet.


      • Oletkohan
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, yleensä he ovat heteroita. Lesboja kyllä olen tavannut, mutta eivät hekään käyttäydy yhtä aggressiivisesti kuin heteromiehet.

        Oletko heterofoobikko?


      • Oletkohan kirjoitti:

        Oletko heterofoobikko?

        Ei sitä tiedä, milloin tulen allergiseksi itselleni. Sellainen luonnollinen juttu tässä iässä?


      • Fobios
        mummomuori kirjoitti:

        Ei sitä tiedä, milloin tulen allergiseksi itselleni. Sellainen luonnollinen juttu tässä iässä?

        Nyt olet jo allerginen kanssaihmisiä kohtaan. En kyllä ymmärrä miksi tuolla asenteella yleensäkään olet täällä.


    • Irjan paksut posket

      mommommuori on agressiivinen hetorofoomikko, se on selvää kuullun perusteella.

      • Vai heterokoomikko?


      • Fobionos
        mummomuori kirjoitti:

        Vai heterokoomikko?

        Heterofoobikko olet koska olet niin aggressiivinen nainen normaaleja ihmisiä kohtaan.


      • uikki
        Fobionos kirjoitti:

        Heterofoobikko olet koska olet niin aggressiivinen nainen normaaleja ihmisiä kohtaan.

        Homous ja lesbouhan on luokiteltu "mielenterveys" seksuaalisiin häiriöihin. http://mielenterveys.info/ongelma_seksuaaliset.html

        Ehkä lesbojen ja homojen agressiivisuus selityy tuolla "Itseä häiritsevä homoseksuaalinen suuntaus".


      • miten onnettomia näm
        uikki kirjoitti:

        Homous ja lesbouhan on luokiteltu "mielenterveys" seksuaalisiin häiriöihin. http://mielenterveys.info/ongelma_seksuaaliset.html

        Ehkä lesbojen ja homojen agressiivisuus selityy tuolla "Itseä häiritsevä homoseksuaalinen suuntaus".

        Nyt olette käsittänyt asian aivan väärin. Itseä häiritsevä homoseksuaalisuus on olemassa sairautena, mutta se tarkoittaa juuri teidän kaltaisia tapauksia.

        Siinä siis ihminen ei voi hyväksyä jostakin syystä itseään eikä siten myös homouttaankaan, ja silloin homoseksuaalisuus häiritsee koko elämää, mikä näkyy hyvin erikoisena häiriköintinä tässäkin keskustelussa.

        Usein syyt ovat jonkin ankaran uskonnollisen lahkon tai muun yhteisön säännöissä, joissa mieluummin vain tuomitaan lähimmäisiä. Joku voi esimerkiksi jopa yrittää estää omaa seksuaalisuuttaan elämöimällä näissä uskonnollisissa yhteisöissä, joiden sääntöjen pitäisi sitten pitää heidät kaidalla tiellä.

        Mutta jokainen voi nähdä, miten onnettomia nämä kiihkouskovaiset ovat.

        Aivan viime vuosinakin on Suomessa ilmennyt tapauksia, joissa homoja tuomitseva saarnaaja on itse paljastunut homoksi. Esimerkiksi niin sanotun Nokia mission saarnaaja ja lahkon omistaja Markku Koivisto tuomittiin joitakin aikoja sitten nuoren miehen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Rikos oli hyvin törkeä, sillä Koivisto käytti siinä törkeästi hyväkseen nuorta miestä, joka oli tullut hänen puheilleen luottavaisin mielin apua saadakseen.
        http://yle.fi/uutiset/markku_koivistolle_ehdollista_vankeutta_seksuaalisesta_hyvaksikaytosta/6554656

        Ja vastaavia tapauksia on ollut paljon myös Yhdysvalloissa, joissa kaikki asiat ovat moninkertaisia.


      • Fobionos kirjoitti:

        Heterofoobikko olet koska olet niin aggressiivinen nainen normaaleja ihmisiä kohtaan.

        Koska olen hetero, enkä siitä muuksi muutu, en siis voi inhota tai pelätä itseäni. En myöskään ole ”allerginen” muille ihmisille. Päinvastoin. Mutta luonnollisesti reagoin siihen, kun näen epäoikeudenmukaisuutta sekä valheita.


      • miten onnettomia näm kirjoitti:

        Nyt olette käsittänyt asian aivan väärin. Itseä häiritsevä homoseksuaalisuus on olemassa sairautena, mutta se tarkoittaa juuri teidän kaltaisia tapauksia.

        Siinä siis ihminen ei voi hyväksyä jostakin syystä itseään eikä siten myös homouttaankaan, ja silloin homoseksuaalisuus häiritsee koko elämää, mikä näkyy hyvin erikoisena häiriköintinä tässäkin keskustelussa.

        Usein syyt ovat jonkin ankaran uskonnollisen lahkon tai muun yhteisön säännöissä, joissa mieluummin vain tuomitaan lähimmäisiä. Joku voi esimerkiksi jopa yrittää estää omaa seksuaalisuuttaan elämöimällä näissä uskonnollisissa yhteisöissä, joiden sääntöjen pitäisi sitten pitää heidät kaidalla tiellä.

        Mutta jokainen voi nähdä, miten onnettomia nämä kiihkouskovaiset ovat.

        Aivan viime vuosinakin on Suomessa ilmennyt tapauksia, joissa homoja tuomitseva saarnaaja on itse paljastunut homoksi. Esimerkiksi niin sanotun Nokia mission saarnaaja ja lahkon omistaja Markku Koivisto tuomittiin joitakin aikoja sitten nuoren miehen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Rikos oli hyvin törkeä, sillä Koivisto käytti siinä törkeästi hyväkseen nuorta miestä, joka oli tullut hänen puheilleen luottavaisin mielin apua saadakseen.
        http://yle.fi/uutiset/markku_koivistolle_ehdollista_vankeutta_seksuaalisesta_hyvaksikaytosta/6554656

        Ja vastaavia tapauksia on ollut paljon myös Yhdysvalloissa, joissa kaikki asiat ovat moninkertaisia.

        Tässä olen samaa mieltä, ankarat uskonnolliset säännöt ja lukemattomat kiellot – jopa kiellot ajatella – johtavat tai paremmin sanottuna saattavat kiusakseen erittäin tehokkaasti.

        Kun ensin on luotu itse tilanne, jossa syntyy kärsimystä, niin kun tuo kärsimys lopulta tulee esiin käytöksenä, niin sitten aletaan rangaista monin tavoin. Jopa kiusaamista pidetään hyvinä tekoina. Kun lopulta toinen murtuu, siitä iloitaan.

        Kun seksuaalisuutta kontrolloidaan luonnottomalla tavalla, se vääristyy. Mikään muu ei johda niihin todellisiin perversioihin niin tehokkaasti kuin ahdas ja rangaistuksia täynnä oleva seksuaalinen käsitys.

        Olen hyvin, hyvin surullinen tästä sokeudesta.


    • Mutta Make

      En allekirjoita arkkipiispan lausuntoa koska se edustaa liberaalista luterilaisuutta.

      Itse olen Jeesukseen uskova kristitty emmekä voi rohkaista ketään ihmistä tekemään ja elämään synnissä, sillä siitä ei hyvää seuraa pitkässä juoksussa.

      • 9+2

        Hyvä että pyydettiin anteeksi. Näin pyydettiin hiljaisin äänin anteeksi aikuiskasteen kannattajiltakin joita luterilaiset vainosivat. Uhriluvuissa verrattavia?


    • 777

      Kirkosta eroaminen on taas lisääntynyt näiden parin päivän aikana.

      • ark888

        Se on hyvä juttu, jäljelle jää liberaalit.


    • Tunnustaa

      Hyvä aloite ja Arkkipiispa on oikeassa. Ihmisoikeuksia on loukattu rajusti ja lähimmäisen rakkaus unohdettu tyystin.

    • Seurakuntalainen S

      Arkkipiispan pitäisi pyytää anteeksi Jumalalta lausuntoaan.
      Homous ja lesbous on synti , joka on kielletty niin Vanhassa kuin Uudessa Testamentissa.Se on Jumalan sanaa.
      Himo saa aikaan vääristyneen käyttäytymismallin ja yhteiskunta saa Sodoman ja Comoran syntien mittasuhteen.
      Jeesus armahda meitä ja auta pysymään totuuden tiellä!
      Erot kirkon jäsenyydesta arkkipiispan lausunosta lisääntyvät rajusti ja rajat siitä ketä enää viitsii kuunnella kirkoissa.
      Piispat ovat eksyksissä arkkipiispan johdolla ja liberaalien Irja Askolan,Björn Vikströmin,Kaarlo Kallialan ja Wille Riekkisen myötävaikutuksella.
      Aviolitto ei ole ihmisarvokysimys, eikä tasa-arvokysmys, vaan Jumalan säätämys miehen ja naisen väillä. Se pitäsi ola selviö myös politiikoille.

      • Lutherin lahko, eikö

        Toimiiko Jumala luterilaisuudessa? Itse olen ajatellut, että se on aina ollut vain Lutherin hallinnassa oleva lahko?


      • Proclaim
        Lutherin lahko, eikö kirjoitti:

        Toimiiko Jumala luterilaisuudessa? Itse olen ajatellut, että se on aina ollut vain Lutherin hallinnassa oleva lahko?

        Jumala ei toimi luterilaisuudessa ollenkaan. Luterilainen identifioi itsensä Martti Lutheriin, kun taas kristityt identifioimme itsemme Jeesuksen kautta.

        Jumala toimii siis vain aidosti Jeesukseen uskovien kautta. Täytyy kuitenkin muistaa, että myös luterilaisen kirkon sisällä on meitä aidosti uskovia henkilöitä. He ovat nykyään kuitenkin arkkipiispan vainoamaa porukkaa joita kirkon piirissä loukkaavasti haukutaan konservatiiveiksi.


      • Todella suuri häpeä
        Proclaim kirjoitti:

        Jumala ei toimi luterilaisuudessa ollenkaan. Luterilainen identifioi itsensä Martti Lutheriin, kun taas kristityt identifioimme itsemme Jeesuksen kautta.

        Jumala toimii siis vain aidosti Jeesukseen uskovien kautta. Täytyy kuitenkin muistaa, että myös luterilaisen kirkon sisällä on meitä aidosti uskovia henkilöitä. He ovat nykyään kuitenkin arkkipiispan vainoamaa porukkaa joita kirkon piirissä loukkaavasti haukutaan konservatiiveiksi.

        Muistutan teitä nimimerkki Proclain, että kukaan Jumalan luomien lähimmäisten tuomitsija ei voi kutsua itseään kristityksi. Kyllä tekin olette vain lutherinuskovainen ja jo täällä esittämienne käsitysten perusteella kadotukseen tuomittu. Eihän kukaan ole antanut parhaimmallekaan luterilaiselle valtuuksia ottaa omaan käyttöönsä Jumalan tuomiovaltaa. Haluatteko joka paikassa ylentää itsenne muiden yläpuolelle, nimimerkki Porclain? Todella suuri häpeä luterilaisille!


      • Teille ulkokullatuil
        Proclaim kirjoitti:

        Jumala ei toimi luterilaisuudessa ollenkaan. Luterilainen identifioi itsensä Martti Lutheriin, kun taas kristityt identifioimme itsemme Jeesuksen kautta.

        Jumala toimii siis vain aidosti Jeesukseen uskovien kautta. Täytyy kuitenkin muistaa, että myös luterilaisen kirkon sisällä on meitä aidosti uskovia henkilöitä. He ovat nykyään kuitenkin arkkipiispan vainoamaa porukkaa joita kirkon piirissä loukkaavasti haukutaan konservatiiveiksi.

        Mt 23:13. Voi teitä, te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset! Te suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä. Te ette itse mene sisälle, ettekä salli menevien mennä.


    • Eroan pian.,.,.,.,

      Onko arkkipiispa Raamattuun uskovien arkkipiiska ? Hän haluaa että Jeesukseen uskovat aktiiviseurakuntalaiset t lähetät ulos tästä eksytyksestä.

    • järkyttynyt

      Piispat haluvatkin että aktiivit lähetävät kirkosta,jolloin liberralit saavat mellestää mitä ovat halunneet. Kohta alkaa uskovien vainot.
      Näin on jo käynyt Massachuttenissa USA:ssa. siellä vainotaa Jeesukseen uskovia ja perusarvoja kunnioittavia.

    • EN allekirjoita

      Piispalta on menny kaikki sekaisin !!! Hän on omahyväinen ja rakentaa itselleen tikapuita taivaaseen hyväksymällä kansan selkärangan rappeuttamisen, joka pysyy kunnossa vain ja yksinomaan korkealla kurilla ja moraalilla, eikä antamalla periksi häpeälle, ja hyväksymällä aivan pelkkää kieroontuneisuutta.

      Tarkoitan, että piispan nimikkeellä palkkansa saava ei ole oikealla asialla, jos hän esittää olevansa viisaampi, kuin Jeesuksen henkilökohtaisesti opettamat apostolit.
      Tuo kyseinen piispa potkii aitojen yli, kun ei oo saanu muutenkaan ainuttakaan pakanaa uskovaiseksi !

      Ja kysypää tavatessanne hänet, että missä on Raamatussa olevat ihmeet, ja merkit hänen kohdallaan.
      Onko hän tehny ainuttakaan ihmettä ja merkkiä uskon kautta, ja rukouksen kautta, kun ne Raamatussa luvataan aivan selvästi, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vai onko hän vain huuli pyöreänä muka puhumassa kilttejä juttuja, erittäin hyvällä rahallisella palkalla ????

      Kun minä opin sen verran uskon asioista, että opin jotai käsittämään, niin en luota ainoaankaan piispaan, sillä he löpsöttelevät, ja puhuvat, kuin pyytäen itselleen sädekehää,- vain oman liturgiansa ja kaapujensa varjossa, että SAISIVAT OLLA kovalla palkalla, eivätkä koskaan ole valmiita kokemaan niitä kauhuja, mitä Jeesus sanoi apostoleitaan kohtaavan !!!

      LUKEKAA POIJAAT RAAMATTUA, ketkä siellä joutuivat kärsimään, kun seurasivat Jeesusta, elikkä pitivät Jeesuksen sanat kunniassa, ja heitä kivitettiin, ja tapettiin, mutta nykypiispat tekevät "kauppoja" kaikkien rienaajien kanssa, vaikka heidän POTÄISI OLLA VAATIMASSA PARANNUSTA ja PITKIN KATUJA-KOHDATEN SYNTISET KASVOISTA KASVOIHIN, mutta piispat herkuttelevat vain kameroiden eessä !!!!

      SEN TÄHDEN EN LUOTA HEIHIN, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Jonkun piispan arvonimen ansaitsee vasta sitten, kun pystyy tekemään niitä ihmeitä, mitä Jeesus lupasi, eikä millään älyttömien äänestystuloksen antamalla humpuukilla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • voi elämä

      Olen täysin hänen sanojensa takana. Romanttisten tunteiden kohdistuminen samaa sukupuolta olevaan henkilöön on järjetön syy tuomita tai syrjiä. Kannattaisi kohdistaa se moraalinen suuttumus oikeasti paheksuttaviin asioihin, niin sillä olisi jotain rakentavaa merkitystä.

      • PYYDÄN TOSISSANI

        ETTÄ PITÄISIT KAVERUUDEN REHELLISYYDEN, JA SUKUPUOLISEN HIMON JA ELUKKAMAISEN VOUHOTUKSEN ERILLÄÄN TOISISTAAN!!!
        VAI ONKO SE SINUN MAAILMASSASI MAHDOTTOMAN TUNTUINEN VAATIMUS !

        MUKA ROMANTTISTEN TUNTEIDEN KOHDISTUMINEN SAMAA SUKUPUOLTA OLEVAAN HENKILÖÖN, SEHÄN ON AIVAN PÄIVÄNSELVÄÄ, ETTÄ SELLAINEN ON TÄYSIN MAHDOTTOMUUS, JA SUORASTAAN ILJETTÄVÄÄ-EES KUVITELLA TEORIASSAKIN MOISTA,-EN EES PYSTY MOISEEN KUVITTELUUN,-EN MITENKÄÄN !
        JA SEKIN ETTÄ KEHTAAT EES TUODA ESILLE TUOMMOISTA NÄKÖKULMAA, ON HETEROLLE PÖYRISTYTTÄVÄÄ.

        JA SINÄ TULET EROTTELEMAAN AINOAA OIKEAA MORAALIA, JA HAJOTTAMAAN SITÄ !
        JA SINÄ SOTKET KUIN SEKOPÄINEN ASIAT KESKENÄÄN, HYVÄ KAVERUUS ON PUHDASTA, JA PYYTEETÖNTÄ, MUTTA SINUN PITÄÄ PÄÄSTÄ KÄPÄLÖIMÄÄN OMAA sukupuoltasi, ja saamaan jollain ilveellä kaverisi sinun käyttöösi , koska oot niin itsekäs, että mielisairas himosi on enemmän, kuin viisas järki ja vastuullisuus!

        ja SE MORAALINEN RAPPEUS ON JUST SEURAUSTA IHMIS SUHTEITTEN RAPPEUTUMISESTA, JA SE NÄKYY KAIKESSA LUONNOSSA, EHKÄ MYÖS RAIVOISISSA MYRSKYTUULISSA, JA MAANJÄRISTYKSISSÄKIN, KOSKA IHMISILLÄ ON HENKINEN YLIOTE KAIKKEEN TAPAHTUVAAN, MUTTA VIRHEIDEN TAKIA SAAMME MYÖS PALAUTETTA LUONNOSTA !

        OOTKO HUOMANNU, ETTÄ SITÄ MUKAA, KUN MORAALINEN RAPPEUTUMINEN ON SAANU LISÄÄ VALTAA, ON MYÖS LUONNON LEVOTTOMUUS LISÄÄNTYNY ?

        JOTEN JATKA SINÄ HOMOJEN VAPAUTTAMISTA, NIIN LUONTO LATAA LISÄÄ HIRMUMYRSKYJÄ. MUTTA EIHÄN NE SINUN MIELESTÄ SEURAA TOISIAAN, VAIKKA KAIKKI ON TUHANSIA VUOSIA VANHAA TOTUUTTA, ETTÄ HOMOUDEN JA MUUNKIN MORAALITTOMUUDEN SEURAUKSENA ON TULLU HIRVITTÄVÄT TUHOT, JA SIKSI NE ON MUISTIIN KIRJOITETTUKIN !

        VAI LUULITKO SINÄ ELÄMÄN KOKEMUKSISTA KIRJOITETTUJA ASIOITA HORISKOJEN TARINOIKSI , JOTKA EIVÄT PÄTISI TÄNÄ PÄIVÄNÄ!!!

        OOTKO TOSIAAN NOIN TYHMÄ ???

        JA SEN TIEDÄN, ETTÄ EN PUHU PÖTYÄ, VAAN LUOJAN LUOMAAA JÄRJESTYSTÄ, JA MINÄ MIEHENÄ KIIHOTUN VAIN NAISEN VARTALOSTA, JA NIISTÄKIN VAIN OMASTA VAIMOSTANI.-VAIKKA KAUNIITA OVAT JOTKUT MUUTKIN, MUTTA EIVÄT OLE SITÄ, MITÄ PITÄÄ OLLA !


      • huomautus
        PYYDÄN TOSISSANI kirjoitti:

        ETTÄ PITÄISIT KAVERUUDEN REHELLISYYDEN, JA SUKUPUOLISEN HIMON JA ELUKKAMAISEN VOUHOTUKSEN ERILLÄÄN TOISISTAAN!!!
        VAI ONKO SE SINUN MAAILMASSASI MAHDOTTOMAN TUNTUINEN VAATIMUS !

        MUKA ROMANTTISTEN TUNTEIDEN KOHDISTUMINEN SAMAA SUKUPUOLTA OLEVAAN HENKILÖÖN, SEHÄN ON AIVAN PÄIVÄNSELVÄÄ, ETTÄ SELLAINEN ON TÄYSIN MAHDOTTOMUUS, JA SUORASTAAN ILJETTÄVÄÄ-EES KUVITELLA TEORIASSAKIN MOISTA,-EN EES PYSTY MOISEEN KUVITTELUUN,-EN MITENKÄÄN !
        JA SEKIN ETTÄ KEHTAAT EES TUODA ESILLE TUOMMOISTA NÄKÖKULMAA, ON HETEROLLE PÖYRISTYTTÄVÄÄ.

        JA SINÄ TULET EROTTELEMAAN AINOAA OIKEAA MORAALIA, JA HAJOTTAMAAN SITÄ !
        JA SINÄ SOTKET KUIN SEKOPÄINEN ASIAT KESKENÄÄN, HYVÄ KAVERUUS ON PUHDASTA, JA PYYTEETÖNTÄ, MUTTA SINUN PITÄÄ PÄÄSTÄ KÄPÄLÖIMÄÄN OMAA sukupuoltasi, ja saamaan jollain ilveellä kaverisi sinun käyttöösi , koska oot niin itsekäs, että mielisairas himosi on enemmän, kuin viisas järki ja vastuullisuus!

        ja SE MORAALINEN RAPPEUS ON JUST SEURAUSTA IHMIS SUHTEITTEN RAPPEUTUMISESTA, JA SE NÄKYY KAIKESSA LUONNOSSA, EHKÄ MYÖS RAIVOISISSA MYRSKYTUULISSA, JA MAANJÄRISTYKSISSÄKIN, KOSKA IHMISILLÄ ON HENKINEN YLIOTE KAIKKEEN TAPAHTUVAAN, MUTTA VIRHEIDEN TAKIA SAAMME MYÖS PALAUTETTA LUONNOSTA !

        OOTKO HUOMANNU, ETTÄ SITÄ MUKAA, KUN MORAALINEN RAPPEUTUMINEN ON SAANU LISÄÄ VALTAA, ON MYÖS LUONNON LEVOTTOMUUS LISÄÄNTYNY ?

        JOTEN JATKA SINÄ HOMOJEN VAPAUTTAMISTA, NIIN LUONTO LATAA LISÄÄ HIRMUMYRSKYJÄ. MUTTA EIHÄN NE SINUN MIELESTÄ SEURAA TOISIAAN, VAIKKA KAIKKI ON TUHANSIA VUOSIA VANHAA TOTUUTTA, ETTÄ HOMOUDEN JA MUUNKIN MORAALITTOMUUDEN SEURAUKSENA ON TULLU HIRVITTÄVÄT TUHOT, JA SIKSI NE ON MUISTIIN KIRJOITETTUKIN !

        VAI LUULITKO SINÄ ELÄMÄN KOKEMUKSISTA KIRJOITETTUJA ASIOITA HORISKOJEN TARINOIKSI , JOTKA EIVÄT PÄTISI TÄNÄ PÄIVÄNÄ!!!

        OOTKO TOSIAAN NOIN TYHMÄ ???

        JA SEN TIEDÄN, ETTÄ EN PUHU PÖTYÄ, VAAN LUOJAN LUOMAAA JÄRJESTYSTÄ, JA MINÄ MIEHENÄ KIIHOTUN VAIN NAISEN VARTALOSTA, JA NIISTÄKIN VAIN OMASTA VAIMOSTANI.-VAIKKA KAUNIITA OVAT JOTKUT MUUTKIN, MUTTA EIVÄT OLE SITÄ, MITÄ PITÄÄ OLLA !

        Hei huutaja, nuo isot kirjaimet saa pois päältä caps lock näppäimellä.


      • Maisalis

        Voi elämä, olen täysin samaa mieltä kanssasi. Tälläkin palstalla tuomitseminen keskittyy homouteen. Ihmettelen miksi nämä samat henkilöt eivät käytä tuota energiaansa vaikkapa orjuuden, ihmiskaupan, taloudellisen riiston, rasismin, aseteollisuuden, huumekaupan, alkoholin mainonnan, perheväkivallan jne. tuomitsemiseen.


      • HUOMAUTTAJALLE
        huomautus kirjoitti:

        Hei huutaja, nuo isot kirjaimet saa pois päältä caps lock näppäimellä.

        Etkö hallitse isojen kirjaimien lukua , vai oletko muuten vaan TOLLO ?


      • RAKAS MAISALIS
        Maisalis kirjoitti:

        Voi elämä, olen täysin samaa mieltä kanssasi. Tälläkin palstalla tuomitseminen keskittyy homouteen. Ihmettelen miksi nämä samat henkilöt eivät käytä tuota energiaansa vaikkapa orjuuden, ihmiskaupan, taloudellisen riiston, rasismin, aseteollisuuden, huumekaupan, alkoholin mainonnan, perheväkivallan jne. tuomitsemiseen.

        Tämä sivusto ei nyt sattumoisinkaan pidä sisällään mainitsemiasi aiheita . Vaan
        läpi historian kammoksuttavaa ja häpeällistä , sekä kirkollispomomme hyväksymää
        ja jopa suosittelemaa kammotusta . Kuka sen kissanhännän kohottaa , jos ei
        meidän arkkipiispamme . On se vaan tosikova jäbä . Jumala rankoo . Vanha sanan-
        lasku . Jo ennen kun homot ja muut vääristymän omaksuneet hyppäsivät komeroistaan .


    • Totuus voittaa

      "Olen täysin hänen sanojensa takana. Romanttisten tunteiden kohdistuminen samaa sukupuolta olevaan henkilöön on järjetön syy tuomita tai syrjiä."

      Tästä ei ole kysymys ollenkaan. Rakkauden tunteet ja jopa romanttiset tunteet ketä tahansa lähimmäistä kohtaan on ihan ok.

      On vain kysymys siitä, että seksuaalinen aktiviteetti viettiensä tyydyttämiseksi samaa sukupuoltaolevien kesken on syntiä Jumalan silmissä. Myös homoseksuaaleilla on oikeus kuulla tämä Jumalan tahto totuudenmukaisesti eikä kellään ole lupaa valehdella homoseksuaaleille tässä elämän ja kuoleman kysymuksessä.

      • kerro kerro

        Miksi se on syntiä? Mitä tuomittavaa siinä on?


      • Totuuen voitto
        kerro kerro kirjoitti:

        Miksi se on syntiä? Mitä tuomittavaa siinä on?

        Voimme vain arvailla Jumalan syitä miksi homoseksuaalinen kanssakäyminen seksuaalisen tyydytyksen saamiseksi on syntiä. Tässä yhteydessä en näistä nyt ala spekuloimaan.

        Mutta se on varmaa, että Jumala on hyvä ja kaikki Hänen määräyksensä on aina tarkoitettu suojelemaan ihmistä ja ihmisyhteisöjä.

        Epäsuoria viittauksia tähän kysymykseen voimme kyllä Raamatusta saada. Sodoman tapaus antaa viitteitä millaiseksi yhteiskunnallinen ilmapiiri muodostuu, kun homouden himot saa vallan koko yhteisössä. Myös uudessa Testamentissa esitellään joitain perusteita miksi Jumala kieltää monen muun asian ohella homoseksuaalisen intiimin kanssakäymisen.


      • Maisalis
        Totuuen voitto kirjoitti:

        Voimme vain arvailla Jumalan syitä miksi homoseksuaalinen kanssakäyminen seksuaalisen tyydytyksen saamiseksi on syntiä. Tässä yhteydessä en näistä nyt ala spekuloimaan.

        Mutta se on varmaa, että Jumala on hyvä ja kaikki Hänen määräyksensä on aina tarkoitettu suojelemaan ihmistä ja ihmisyhteisöjä.

        Epäsuoria viittauksia tähän kysymykseen voimme kyllä Raamatusta saada. Sodoman tapaus antaa viitteitä millaiseksi yhteiskunnallinen ilmapiiri muodostuu, kun homouden himot saa vallan koko yhteisössä. Myös uudessa Testamentissa esitellään joitain perusteita miksi Jumala kieltää monen muun asian ohella homoseksuaalisen intiimin kanssakäymisen.

        Raamatussa mainittu homoseksuaalisuus tarkoittaa eri asiaa kuin nykytietämyksemme mukainen homoseksuaalisuus. Raamatussa homoseksuaalisuus on liitetty esim. sodan aikana tapahtuneeseen homoseksuaaliseen raiskaukseen (oli tavallista tuon alueen kulttuureissa), jolla nöyryytettiin vihollista, sekä muuhun alistavaan seksuaalisuuteen.


    • Eksytys suuri.......

      Arkkippiispa,Riekkinen ,Askola,Vikström ja ja monet muut piispat ovat rikkoneet piispan ja -pappeusvalansa opettaessaan toisin kuin Pyhä Raamattu.
      He ovat homokansan mielistelijöitä.Eivät uskalla sanoa tottuutta koska pelkäävät kirkosta eron puumia ja verontulojensa menetystä. Lähimmäisensä sielunhätää näillä piispoilla ja papeilla ei ole.
      En allekirjoita arkkipiispan anteeksipyyntöä,koska se on Raamatun vastaista oppia. Milloin arkkipiispa pyytää anteeksi homojen painostuksella alla olleilta heteroilta. Voi kirkkoa voi kirkkoa mihin on tultu. .Paholaisella on kiire koska aikaa on enää vähän.

      • Maisalis

        Päinvastoin: nämä piispathan juuri noudattavat rakkauden käskyä ja juuri heidän ansiostaan kirkkomme voi elää ja uudistua ja säilyä. Jäykkä ja uudistumaton rakennelma on tuomittu häviämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4574
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2274
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1700
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      304
      1380
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      138
      1117
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe