Kiitos, arkkipiispa Kari Mäkinen!

Ecce Homo

Kiitos arkkipiispallemme siitä, että hän suoraselkäisesti ja rohkeasti uskalsi pyytää kirkon puolesta anteeksi seksuaalivähemmistöiltä kirkon näihin vähemmistöihin kohdistamaa syrjintää ja sortoa. Tätä anteeksipyyntöä minä homoseksuaalisena kirkon jäsenenä olen odottanut jo vuosikymmeniä. Nyt uskallan jo toivoa, että myös meillä homoseksuaaleilla on mahdollisuus olla mukana avoimesti omana itsenämme kaikessa ev.lut. seurakuntien toiminnassa., täysivaltaisina ja tasa-arvoisina kirkon jäseninä.

152

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asessori Pylkkänen

      Ettekös te jo ole sitä, vain rikkookos kirkko jotenkin vieläkin tasa-arvo lakeja. Jos niin miten?

      • Maisalis

        No, eihän kirkko esim. suostu vielä vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja. Ruotsin kirkko on tässäkin asiassa meitä edellä. Ja kyllähän seurakunnissa esiintyy vielä paljon seksuaalivähemmistöihin kuuluvien syrjintää, sekä avointa että piilosyrjintää. Tältä ei voida silmiä ummistaa. Arkkipiispa Mäkinen on tuomassa armon sanomaa kuuluvammin kirkkoomme. Ja hyvä niin.


      • Mitä anteeksi pyydettävää kirkolla mukamas on??? EI MITÄÄN Kaikkia kohdellaan tasapuolisesti Raamatun mukaan. Näin ainakin tähän asti


      • sulla hirsi silmässä
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Mitä anteeksi pyydettävää kirkolla mukamas on??? EI MITÄÄN Kaikkia kohdellaan tasapuolisesti Raamatun mukaan. Näin ainakin tähän asti

        Paitsi, että seksuaalivähemmistöjä on halveksittu ja syrjitty, eikä heitä ole rakastettu, niin kuin Jeesus on ohjeistanut. Tuota tulee kirkon pyytää anteeksi. Ja kaikkia ei todellakaan ole kohdeltu tasapuolisesti. Uskonnottomia tai toisuskoisiakaan ei ole kohdeltu tasapuolisesti.


      • sulla hirsi silmässä kirjoitti:

        Paitsi, että seksuaalivähemmistöjä on halveksittu ja syrjitty, eikä heitä ole rakastettu, niin kuin Jeesus on ohjeistanut. Tuota tulee kirkon pyytää anteeksi. Ja kaikkia ei todellakaan ole kohdeltu tasapuolisesti. Uskonnottomia tai toisuskoisiakaan ei ole kohdeltu tasapuolisesti.

        Taitaa olla että ateistejakin on kohdeltu paremmin kuin homoja?


      • Pyydetään piispaa myös siunaamaan minun avioliiton ulkopuoliset suhteet ja pyytämään anteeksi kun niitä on moitittu kirkon piirissä


      • Sama arvostelija
        sulla hirsi silmässä kirjoitti:

        Paitsi, että seksuaalivähemmistöjä on halveksittu ja syrjitty, eikä heitä ole rakastettu, niin kuin Jeesus on ohjeistanut. Tuota tulee kirkon pyytää anteeksi. Ja kaikkia ei todellakaan ole kohdeltu tasapuolisesti. Uskonnottomia tai toisuskoisiakaan ei ole kohdeltu tasapuolisesti.

        Kyllä heitä rakastetaan, mutta parisuhdetta emme hyväksy


      • pertsa20121
        Maisalis kirjoitti:

        No, eihän kirkko esim. suostu vielä vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja. Ruotsin kirkko on tässäkin asiassa meitä edellä. Ja kyllähän seurakunnissa esiintyy vielä paljon seksuaalivähemmistöihin kuuluvien syrjintää, sekä avointa että piilosyrjintää. Tältä ei voida silmiä ummistaa. Arkkipiispa Mäkinen on tuomassa armon sanomaa kuuluvammin kirkkoomme. Ja hyvä niin.

        Armoa i ole ilman syntien tunnustamista katumusta.


    • Kiitti pirusti

      Kiit, kiit, kiit Mäkinen, tuhansin kielin säkärä mäkärä säkäsrä mäkärä kiiit kiiiiit kiit.

    • PelotonUsko

      Tähän kiitokseen on minunkin helppo yhtyä.

    • ttkkl

      "Jumalan Valtakunta ei ole homseksualistien..." Uuden Testamentin mukaan.Tuo ilmoitettu Uudessa Testamentissa useita kertoja! Ja Raamattu on kirkon ylin ohje!
      WHO uutisen mukaan suositteleehomojen hormoonihoitoa, jolla paranevat täysin!

      • lukekaa raamattunne

        Missä kohtaa uutta testamenttia noin sanotaan? Jeesus ei tainnut mainita sanallakaan yhtään mitään homoseksuaalisuudesta. Eli näkisin, että kyseessä ei ole pahin hirvitys tässä maailmassa, kun ei mitenkään asiaan ota kantaa.

        Vanhan testamentin peruja on homokammo.


      • Lue Raamattus
        lukekaa raamattunne kirjoitti:

        Missä kohtaa uutta testamenttia noin sanotaan? Jeesus ei tainnut mainita sanallakaan yhtään mitään homoseksuaalisuudesta. Eli näkisin, että kyseessä ei ole pahin hirvitys tässä maailmassa, kun ei mitenkään asiaan ota kantaa.

        Vanhan testamentin peruja on homokammo.

        Esim. Room 1:26-27 ja 1.Kor 6:9-10

        Ei ole kysymys kammosta tai pelosta vaan homous on inhottavaa.


      • kay ymmärrät?
        Lue Raamattus kirjoitti:

        Esim. Room 1:26-27 ja 1.Kor 6:9-10

        Ei ole kysymys kammosta tai pelosta vaan homous on inhottavaa.

        Nuo ovat ihmisten kirjoittamia ja kyse on nimenomaan kammosta, pelosta ja inhotuksesta.

        Yritä asettaa itsesi heidän asemaan. Kohteletko muita ihmisiä niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan?


      • Säälin
        kay ymmärrät? kirjoitti:

        Nuo ovat ihmisten kirjoittamia ja kyse on nimenomaan kammosta, pelosta ja inhotuksesta.

        Yritä asettaa itsesi heidän asemaan. Kohteletko muita ihmisiä niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan?

        Kohtelen homoja samalla tavalla kuin muitakin ihmisiä. En vihaa heitä vaan säälin koska ovat tuollaisen riesan saaneet.En kuitenkaan voi hyväksyä, että harjoittavat tuollaista ja jopa ylpeilevät sillä.


      • Lääkärliittooh

        Kahdeksankymmenluvun alussa homoseksuaalisuus poistettiin sairauksien piiristä.

        Itse suosittelen uskiksille lastensa silpomisen lopettamista lääkäreillä. Se on Lääkäriliiton kanta.


    • Ei körtti

      Arkkipiispa on eksykissä ja vain mielistelee homoja ja lesboja pitääkseen heidät veronmaksajina. Miksi yleensä homoutta suositaan ? Miksi ei saa olla hetero ja Jeesukseen uskoansa tunnustava?

      • Anti homo

        Hyvä kysymys. Mua ainakin oksettaa tää jatkuva homoista jauhaminen. Homous on luonnotonta ja vastenmielistä ja sillä siisti.


      • Jeesusonherra
        Anti homo kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Mua ainakin oksettaa tää jatkuva homoista jauhaminen. Homous on luonnotonta ja vastenmielistä ja sillä siisti.

        Minua oksettaa luonnoton ja vastenmielinen homofobia! Miksi joillakin on tarve koko ajan haukkua ja panetella homoja?


      • olisiko näin?

        Entä, jos arkkipiispa noudattaakin Jeesuksen ohjetta rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään? Entä jos hän onkin ymmärtänyt se, että ei tulisi tuomita, jotta häntä ei tuomittaisi?


      • mietippä sitä
        Anti homo kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Mua ainakin oksettaa tää jatkuva homoista jauhaminen. Homous on luonnotonta ja vastenmielistä ja sillä siisti.

        Luet siis raamattua niin, kuin SINÄ parhaaksi näet? Olisiko niin, että tapasi tulkita raamattua kertoo sinusta enemmän, kuin mikä on Jeesuksen tärkein viesti ihmisille?


      • Tosi on
        olisiko näin? kirjoitti:

        Entä, jos arkkipiispa noudattaakin Jeesuksen ohjetta rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään? Entä jos hän onkin ymmärtänyt se, että ei tulisi tuomita, jotta häntä ei tuomittaisi?

        Synti tulee sun tuomita ja tehdä parannus.
        Syntiin ei tule koskaan kannustaa. Jos jokin asia hyväksytään yleisesti ei se tee siitä oikeaa.
        Raamatun mukaan homouden harjoittaminen on synti ja siitä tulee luopua sanoo Mäkinen mitä sanoo.


      • perustelkaa
        Tosi on kirjoitti:

        Synti tulee sun tuomita ja tehdä parannus.
        Syntiin ei tule koskaan kannustaa. Jos jokin asia hyväksytään yleisesti ei se tee siitä oikeaa.
        Raamatun mukaan homouden harjoittaminen on synti ja siitä tulee luopua sanoo Mäkinen mitä sanoo.

        Miksi homouden harjoittaminen on synti? Ei kai se voi olla muuta kuin hyvästä, jos molemmat siitä nauttii?


      • Mikä fobia?
        Jeesusonherra kirjoitti:

        Minua oksettaa luonnoton ja vastenmielinen homofobia! Miksi joillakin on tarve koko ajan haukkua ja panetella homoja?

        Ei ole fobia jos ei hyväksy homoilua.


      • Jokainen saa olla hetero, sitä ei kukaan ole koskaan kieltänyt. Suurin osa ihmisistä on ja tulee olemaan heteroita. Jos ole itse epävarma omasta heteroudestasi ja siitä että se poistuu sinusta, toivon että mietit, miksi ihmeessä koet näin?

        Et vaan voi pakottaa ketään olemaan itsesi kaltainen.


      • pertsa2012_2
        mietippä sitä kirjoitti:

        Luet siis raamattua niin, kuin SINÄ parhaaksi näet? Olisiko niin, että tapasi tulkita raamattua kertoo sinusta enemmän, kuin mikä on Jeesuksen tärkein viesti ihmisille?

        mietippä sitä sanoi :
        Luet siis raamattua niin, kuin SINÄ parhaaksi näet? Olisiko niin, että tapasi tulkita raamattua kertoo sinusta enemmän, kuin mikä on Jeesuksen tärkein viesti ihmisille
        _______________
        Kuinkas tuo kävisi?????????

        Matteus 5:17-20: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskaustenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.!


      • pertsa2012_2 kirjoitti:

        mietippä sitä sanoi :
        Luet siis raamattua niin, kuin SINÄ parhaaksi näet? Olisiko niin, että tapasi tulkita raamattua kertoo sinusta enemmän, kuin mikä on Jeesuksen tärkein viesti ihmisille
        _______________
        Kuinkas tuo kävisi?????????

        Matteus 5:17-20: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskaustenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.!

        PERSTAS.

        Matteus sanoo noin, mutta ei tarkoita sitä mitä taaskin ajattelet. Jeesus kun muutti Mooseksen lakeja aivan uuteen uskoon moniakin.

        Ja tässä puhutaan Kari Mäkisen homoudesta, ja laki ja profeetat eivät ole käsitelleet homoutta lainkaan. Älä makaa miehen kanssa koskee kaikkia niitä miehiä, jotka makaavat miehen kanssa, mutta ei kaikkia homoja, koska he eivät makaa miehen kanssa.


      • yzr,
        perustelkaa kirjoitti:

        Miksi homouden harjoittaminen on synti? Ei kai se voi olla muuta kuin hyvästä, jos molemmat siitä nauttii?

        Heleveti ei ole hyvästä kenellekään. Kun kerran homostelijat eivät peri taivasten valtakuntaa niin he perivät sitten paikan jossa on itku ja hammasten kiristys vai kuinka?

        Ja miksi se on synti toi homostelu? Koska Jumala ilmoittaa asian sellaiseksi.


      • ???
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        PERSTAS.

        Matteus sanoo noin, mutta ei tarkoita sitä mitä taaskin ajattelet. Jeesus kun muutti Mooseksen lakeja aivan uuteen uskoon moniakin.

        Ja tässä puhutaan Kari Mäkisen homoudesta, ja laki ja profeetat eivät ole käsitelleet homoutta lainkaan. Älä makaa miehen kanssa koskee kaikkia niitä miehiä, jotka makaavat miehen kanssa, mutta ei kaikkia homoja, koska he eivät makaa miehen kanssa.

        Siis homot ovat kaksineuvoisia? Sittenhän koko keskustelun luonne muuttuu. Pitää oikeasti puhua luonnonoikuista.


      • uxxjx
        mummomuori kirjoitti:

        Jokainen saa olla hetero, sitä ei kukaan ole koskaan kieltänyt. Suurin osa ihmisistä on ja tulee olemaan heteroita. Jos ole itse epävarma omasta heteroudestasi ja siitä että se poistuu sinusta, toivon että mietit, miksi ihmeessä koet näin?

        Et vaan voi pakottaa ketään olemaan itsesi kaltainen.

        Ei voi pakottaa ei. Mutta homous on silti väärin vaikka sitä jotkut harrastavatkin ja se on myös voitava sanoa.
        Miksi homot itse eivät voi tunnustaa olevansa poikkeavia ja olla sitä vaan. Miksi epänormaalista pitää väkisin yrittää tehdä normaalia kun se ei sitä ole.


      • uxxjx kirjoitti:

        Ei voi pakottaa ei. Mutta homous on silti väärin vaikka sitä jotkut harrastavatkin ja se on myös voitava sanoa.
        Miksi homot itse eivät voi tunnustaa olevansa poikkeavia ja olla sitä vaan. Miksi epänormaalista pitää väkisin yrittää tehdä normaalia kun se ei sitä ole.

        Se on jo sanottu niin moneen kertaan, että ei liene epäselvää. Se on joidenkin näkemys. Miksi siis provosoida ja keksiä kaikenlaista, jopa valheita?
        Se mikä normaaliksi (tarkoittaa tavallinen, tavanomainen) katsotaan, riippuu katsojasta. Ahdasmieliselle vain se oman elämänpiirin jutut ovat normaaleja ja jolle normaaliin kuuluu huomattavasti enemmän - myös poikkeukset.

        Homot tietävät ja tunnustavat olevansa erilaisia. Kaikki eivät ole tavallisia.


      • ???¿¿¿
        mummomuori kirjoitti:

        Se on jo sanottu niin moneen kertaan, että ei liene epäselvää. Se on joidenkin näkemys. Miksi siis provosoida ja keksiä kaikenlaista, jopa valheita?
        Se mikä normaaliksi (tarkoittaa tavallinen, tavanomainen) katsotaan, riippuu katsojasta. Ahdasmieliselle vain se oman elämänpiirin jutut ovat normaaleja ja jolle normaaliin kuuluu huomattavasti enemmän - myös poikkeukset.

        Homot tietävät ja tunnustavat olevansa erilaisia. Kaikki eivät ole tavallisia.

        No miksi he sitten pyrkivät häivyttämään sen, että ovat homoja
        ja vaativat heteroina kohtelua?


      • 1+-1
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        PERSTAS.

        Matteus sanoo noin, mutta ei tarkoita sitä mitä taaskin ajattelet. Jeesus kun muutti Mooseksen lakeja aivan uuteen uskoon moniakin.

        Ja tässä puhutaan Kari Mäkisen homoudesta, ja laki ja profeetat eivät ole käsitelleet homoutta lainkaan. Älä makaa miehen kanssa koskee kaikkia niitä miehiä, jotka makaavat miehen kanssa, mutta ei kaikkia homoja, koska he eivät makaa miehen kanssa.

        helsinkijokkeri,

        Mikä sitten on homoksi itsensä identifioiden miesten tarkoitus yhdessäasumiselle, jos eivät ole kiinnostuneita toisistaan seksuaalisesti?


      • ???¿¿¿ kirjoitti:

        No miksi he sitten pyrkivät häivyttämään sen, että ovat homoja
        ja vaativat heteroina kohtelua?

        Koska he ovat ihmisiä!


      • Perustelua
        perustelkaa kirjoitti:

        Miksi homouden harjoittaminen on synti? Ei kai se voi olla muuta kuin hyvästä, jos molemmat siitä nauttii?

        Ruskean reiän ritarit, hävetkää! Joku nauttii tupakanpoltosta ja joku viinan juomisesta. Voiko sekään olla väärin koska siitä nauttii?!

        Homous ei ole synnynnäistä vaan se on hankittu tapa. Taustalla voi olla monia syitä. Vinoutunut tai vajaa suhde toiseen vanhemmista.

        Usein isä -suhde on jäänyt vajaaksi ja sitä jatketaan hakeutumalla miehen seuraan. Tai ei uskalleta solmia suhdetta naiseen. Vältetään omien lasten saamista ja vastuuta. Halutaan vaan panna ilman vastuuta. Sitten kuitenkin halutaan muiden kunnioitus ja kirkon siunaus.

        Nyt pieni vähemmistö hakee lainoikeutusta itselleen suuremman heterojoukon kustannuksella. Raamatussa selvästi sanotaan, että avioliitto kuuluu miehelle ja naiselle eikä homoille.

        Kyllähän sitä voi mieltymyksiään kehittää vaikka mihin suuntaan. Vaikka olla sian kanssa ja jos hyvältä tuntuu niin oikeinhan sen täytyy olla. Vertaus: Jos ihminen ei ole koskaan saanut maitoa niin hän ei osaa sitä kaivata.

        Homot haluavat toimia itsekkäästi aikuisten ehdolla lapsista välittämättä. Monet heistä haluavat lapsen, jonka heille synnyttää sitten joku ulkopuolinen kolmas osapuoli. Jos ero tulee niin mitkä on lapsen oikeudet.

        On turha puhua heterojen perheongelmista tässä kohtaa. Tottakai niitä on, koska heteropareja on paljon enempi. Mutta jos homopareja ja heidän lapsiaan olisi yhtä paljon kuin heteropareja ongelmia on tuplasti enempi kuin heteroilla.

        Menemällä hoitoon ja käsittelemällä homouteen johtaneet asiat voidaan parantua -edellyttää tietysti, että haluaa parantua. Useimmat eivät halua, koska siinä täytyisi ottaa vastuuta enempi.


    • 777

      Oletteko tulleet ajatelleeksi, että jos Raamattu kieltää homosuhteet, niin sillä on joku muukin merkitys, kuin vain, että olisi yksi kielto enemmän. Se on meitä suojelemaan. Syntihän rikkoon ihmistä. Siksi homosuhteessa elävä rikkoo vain itseään.

      • että näin taas

        Raamattu kieltää homosuhteet, koska jotkut muinaiset sivistymättömät lähi-idän homofobit pitivät moista toimintaa luonnottomana ja siksi halusivat kirjata sen myös raamatun sivuille. Halusivat myös tappaa moisen toiminnan harjoittajat. Miksi näin on, voitte itse päätellä.

        Nykyään me ollaan paljon tietävämpiä ja sivistyneempiä ja tiedetään, että homoseksuaalisuus on kovin luonnollista (valtava määrä muitakin nisäkäslajeja, ihmisen lisäksi, omaa homoseksuaalisia taipumuksia), eikä tuollainen toiminta ole tuomittavaa. Se ei edes satuta ketään, jos molemmat osapuolet ovat yhtä suostuvaisia ja rakastavat toisiaan.


      • 777
        että näin taas kirjoitti:

        Raamattu kieltää homosuhteet, koska jotkut muinaiset sivistymättömät lähi-idän homofobit pitivät moista toimintaa luonnottomana ja siksi halusivat kirjata sen myös raamatun sivuille. Halusivat myös tappaa moisen toiminnan harjoittajat. Miksi näin on, voitte itse päätellä.

        Nykyään me ollaan paljon tietävämpiä ja sivistyneempiä ja tiedetään, että homoseksuaalisuus on kovin luonnollista (valtava määrä muitakin nisäkäslajeja, ihmisen lisäksi, omaa homoseksuaalisia taipumuksia), eikä tuollainen toiminta ole tuomittavaa. Se ei edes satuta ketään, jos molemmat osapuolet ovat yhtä suostuvaisia ja rakastavat toisiaan.

        Se sama kielto on ollut Vanhassa Testamentissa ja uusittu myös Uuteen Testamenttiin. Me ihmiset muutumme, mutta Jumalan Sana ei muutu. Synti on edelleen synti ja rikkoo edelleen ihmistä, vaikka sen kuinka kauniisti selittäisi.


      • että näin taas
        777 kirjoitti:

        Se sama kielto on ollut Vanhassa Testamentissa ja uusittu myös Uuteen Testamenttiin. Me ihmiset muutumme, mutta Jumalan Sana ei muutu. Synti on edelleen synti ja rikkoo edelleen ihmistä, vaikka sen kuinka kauniisti selittäisi.

        Onko kyseessä oikeasti Jumalan sana, jos tuon ovat ihmiset kirjoittaneet? Jos on, mistä tiedät että se on sitä? Entä jos Jumala onkin vain muinainen uskomus, jota on levitetty aivopesulla tähän päivään asti? Entä, jos Jumalaa ei ole olemassakaan? Haluatko edelleen jatkaa vihankylvöä vai oletko kykenemätön tuntemaan aitoa myötätuntoa?


      • Anti homo
        että näin taas kirjoitti:

        Raamattu kieltää homosuhteet, koska jotkut muinaiset sivistymättömät lähi-idän homofobit pitivät moista toimintaa luonnottomana ja siksi halusivat kirjata sen myös raamatun sivuille. Halusivat myös tappaa moisen toiminnan harjoittajat. Miksi näin on, voitte itse päätellä.

        Nykyään me ollaan paljon tietävämpiä ja sivistyneempiä ja tiedetään, että homoseksuaalisuus on kovin luonnollista (valtava määrä muitakin nisäkäslajeja, ihmisen lisäksi, omaa homoseksuaalisia taipumuksia), eikä tuollainen toiminta ole tuomittavaa. Se ei edes satuta ketään, jos molemmat osapuolet ovat yhtä suostuvaisia ja rakastavat toisiaan.

        Homous on luonnotonta ja homoilla on tarpeeksi vaikeaa kun huomaavat olevansa tällaisia kummajaisia ja haluavat siksi, että heidän käytöksensä "normalisoitaisiin". Homo on homo ja hetero on hetero se vaan on niin vaikka kuinka kaunistellaan.
        Sodoman suurin synti oli homous.


      • jaa enpä tiedä
        että näin taas kirjoitti:

        Raamattu kieltää homosuhteet, koska jotkut muinaiset sivistymättömät lähi-idän homofobit pitivät moista toimintaa luonnottomana ja siksi halusivat kirjata sen myös raamatun sivuille. Halusivat myös tappaa moisen toiminnan harjoittajat. Miksi näin on, voitte itse päätellä.

        Nykyään me ollaan paljon tietävämpiä ja sivistyneempiä ja tiedetään, että homoseksuaalisuus on kovin luonnollista (valtava määrä muitakin nisäkäslajeja, ihmisen lisäksi, omaa homoseksuaalisia taipumuksia), eikä tuollainen toiminta ole tuomittavaa. Se ei edes satuta ketään, jos molemmat osapuolet ovat yhtä suostuvaisia ja rakastavat toisiaan.

        Liekö se pelkästään noin. Paremminkin voisi sanoa, emmehän opeta lapsillemmekaan, että pistorasia ja pistorasia laitetaan yhteen tai sitten töpseli ja töpseli ja siitä tulee sitten sähköä. Sitten kun fysiikassa aletaan opettamaan tällaista, luonnollisesti ymmärrämme, että jokin menee vikaan.


      • jaa enpä tiedä
        jaa enpä tiedä kirjoitti:

        Liekö se pelkästään noin. Paremminkin voisi sanoa, emmehän opeta lapsillemmekaan, että pistorasia ja pistorasia laitetaan yhteen tai sitten töpseli ja töpseli ja siitä tulee sitten sähköä. Sitten kun fysiikassa aletaan opettamaan tällaista, luonnollisesti ymmärrämme, että jokin menee vikaan.

        Erityisesti, jos siinä vaiheessa joku alkaa pitämään epänormaalina tai suorastaan fobisena sellaista, joka sanoo, että ei sähköä sieltä tule. Sähkö tulee kun pistorasiaan laitetaan töpseli.


      • huono analogia
        jaa enpä tiedä kirjoitti:

        Liekö se pelkästään noin. Paremminkin voisi sanoa, emmehän opeta lapsillemmekaan, että pistorasia ja pistorasia laitetaan yhteen tai sitten töpseli ja töpseli ja siitä tulee sitten sähköä. Sitten kun fysiikassa aletaan opettamaan tällaista, luonnollisesti ymmärrämme, että jokin menee vikaan.

        Puhutaan nyt kuitenkin kahdesta eri asiasta, sähkölaitteista ja ihmisistä.


      • 777
        että näin taas kirjoitti:

        Onko kyseessä oikeasti Jumalan sana, jos tuon ovat ihmiset kirjoittaneet? Jos on, mistä tiedät että se on sitä? Entä jos Jumala onkin vain muinainen uskomus, jota on levitetty aivopesulla tähän päivään asti? Entä, jos Jumalaa ei ole olemassakaan? Haluatko edelleen jatkaa vihankylvöä vai oletko kykenemätön tuntemaan aitoa myötätuntoa?

        Tiedän, että Jumala on olemassa, koska olen saanut syntyä uudesti ylhäältä. Kun tulin uskoon eli synnyin uudesti ylhäältä, niin sain sydämeeni rauhan ja ilon ja tietoisuuden, että olen Jumalan oma ja, että Jumala on totta. Toivon, että sinäkin löytäisit elävän Jumalan - Jeesuksen pelastajanasi. Siinä hetkessä, kun tulin uskoon, sain syntini anteeksi ja koin ihmeellisen vapauden - kaikki synnin aiheuttama syyllisyys oli pyyhitty pois. Sinäkin voit sen kokea, jos haluat. Haluatko?


      • että näin taas
        777 kirjoitti:

        Tiedän, että Jumala on olemassa, koska olen saanut syntyä uudesti ylhäältä. Kun tulin uskoon eli synnyin uudesti ylhäältä, niin sain sydämeeni rauhan ja ilon ja tietoisuuden, että olen Jumalan oma ja, että Jumala on totta. Toivon, että sinäkin löytäisit elävän Jumalan - Jeesuksen pelastajanasi. Siinä hetkessä, kun tulin uskoon, sain syntini anteeksi ja koin ihmeellisen vapauden - kaikki synnin aiheuttama syyllisyys oli pyyhitty pois. Sinäkin voit sen kokea, jos haluat. Haluatko?

        Oletko ajatellut, että uskoon tuleminen voikin olla vain psykologinen omien aivojesi aiheuttama ilmiö ja kokemukset harhaa? Tunnet asian yhtä vahvasti kuin psykoottinen ihminen tuntee omat harhansa? Hänkin saattaa omasta mielestään "tietää", että äänet, jotka hänelle puhuvat, ovat todellisia, mutta muille ne ovat yhtä epätodellisia kuin sinun jumalasi.


      • jaa enpä tiedä
        huono analogia kirjoitti:

        Puhutaan nyt kuitenkin kahdesta eri asiasta, sähkölaitteista ja ihmisistä.

        Yritin selittää sinulle tieteen kannalta, jos ei aukene muuten. Ei saa missään tapauksessa alkaa sellaisia ihmisiä sanomaan fobisiksi, kuten ei tieteessäkään kutsuttaisi, jotka sanoisivat kuitenkin, ettei siitä tule sähköä. Se on jollain tapaa huolestuttavinta tässä. Ei muuten, mutta kun jotkut papitkin ovat jo tarjoamassa, että itse asiassa me kaikki haluaisimme, että töpseli ja töpseli jne. Toisin sanoen, on suotavampaa kuitenkin jo nykyään, töpseli-töpseli-logiikka kuin pistorasia-töpseli-logiikka.

        Kyllä uskon, että myös tiede tulee rapistumaan ennen pitkää.

        En pidä tuota itse syntinä, vaan vammaisuutena ja tuollaisen pitäisi ilman muuta ymmärtää, ettei Jumala häntä vammaisuuden takia tuhoa. Mutta ei Jumala suosittele koko yhteiskuntaa lähtemään tähän mukaan.


      • jaa enpä tiedä
        jaa enpä tiedä kirjoitti:

        Yritin selittää sinulle tieteen kannalta, jos ei aukene muuten. Ei saa missään tapauksessa alkaa sellaisia ihmisiä sanomaan fobisiksi, kuten ei tieteessäkään kutsuttaisi, jotka sanoisivat kuitenkin, ettei siitä tule sähköä. Se on jollain tapaa huolestuttavinta tässä. Ei muuten, mutta kun jotkut papitkin ovat jo tarjoamassa, että itse asiassa me kaikki haluaisimme, että töpseli ja töpseli jne. Toisin sanoen, on suotavampaa kuitenkin jo nykyään, töpseli-töpseli-logiikka kuin pistorasia-töpseli-logiikka.

        Kyllä uskon, että myös tiede tulee rapistumaan ennen pitkää.

        En pidä tuota itse syntinä, vaan vammaisuutena ja tuollaisen pitäisi ilman muuta ymmärtää, ettei Jumala häntä vammaisuuden takia tuhoa. Mutta ei Jumala suosittele koko yhteiskuntaa lähtemään tähän mukaan.

        Ja vaikkei häitä tule, ei siltikään ole kyse Jumalan tuomiosta.

        Sitä paitsi tämän logiikan mukaan, minunkin pitäisi saada mennä kirkossa naimisiin itsekseni. (Mikä ei vähääkään kiinnosta.)

        Jumala ei liioin ole tarkoittanut, että syrjittäisiin, mutta ei sitten myöskään tätä toista ääripäätä, jossa ollaan vihkimässä. Mutta tuo on toki luonnollista, sillä olemmehan erkaantuneet aika kauas koko alkuperäisestä sanomasta, eikä täällä mikään muu enää kiinnostakaan ihmisiä, sillä aineellinen ja kaikenlainen hyvinvointi vallitsee, ja Jumalaa pidämme lähinnä vain vanhan ajan vitsinä. Siitä en sitten ole varma, onko Hän itse samaa mieltä.


      • että näin taas
        jaa enpä tiedä kirjoitti:

        Yritin selittää sinulle tieteen kannalta, jos ei aukene muuten. Ei saa missään tapauksessa alkaa sellaisia ihmisiä sanomaan fobisiksi, kuten ei tieteessäkään kutsuttaisi, jotka sanoisivat kuitenkin, ettei siitä tule sähköä. Se on jollain tapaa huolestuttavinta tässä. Ei muuten, mutta kun jotkut papitkin ovat jo tarjoamassa, että itse asiassa me kaikki haluaisimme, että töpseli ja töpseli jne. Toisin sanoen, on suotavampaa kuitenkin jo nykyään, töpseli-töpseli-logiikka kuin pistorasia-töpseli-logiikka.

        Kyllä uskon, että myös tiede tulee rapistumaan ennen pitkää.

        En pidä tuota itse syntinä, vaan vammaisuutena ja tuollaisen pitäisi ilman muuta ymmärtää, ettei Jumala häntä vammaisuuden takia tuhoa. Mutta ei Jumala suosittele koko yhteiskuntaa lähtemään tähän mukaan.

        Analogiasi ontuu edelleen. Ihminen on elävä, kädellisiin ihmisapinoiden sukuun kuuluva nisäkäs, töpseli ja pistoke ihmisen rakentamia laitteita, joilla siirretään sähköä.

        Muillakin nisäkkäillä on homoseksuaalisia taipumuksia. Voidaan jopa sanoa, että se on luonnollinen synnynnäinen ominaisuus, jota esiintyy X-prosentilla yksilöitä kussakin populaaiossa (lajista riippuen). Sitä ei nykyään millään mittareilla pidetä sairautena, eikä edes vammana. Tuo on kaikki sinun omaa tulkintaasi.

        Tiedekään ei tule rapistumaan, vaikka uskovaiset sitä kovasti toivovatkin. Tieteen etuna on siihen sisäänrakennettu itsekorjautuvat ominaisuus. Uskonnon painolastina taas dogmaattiset uskomukset, joista ei luovuta, vaikka miten todellisuus iskisi vastoin kasvoja. Joillakin nuo dogmat vain ovat tiukemmin ehdollistuneita kuin toisilla.


      • 777
        että näin taas kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että uskoon tuleminen voikin olla vain psykologinen omien aivojesi aiheuttama ilmiö ja kokemukset harhaa? Tunnet asian yhtä vahvasti kuin psykoottinen ihminen tuntee omat harhansa? Hänkin saattaa omasta mielestään "tietää", että äänet, jotka hänelle puhuvat, ovat todellisia, mutta muille ne ovat yhtä epätodellisia kuin sinun jumalasi.

        Olen ammattinikin puolesta lukenut psykologiaa. Harhat ovat vähän erilaisia. Tämä on ollut pysyvä tila. Rauha ja ilo on säilyneet levottomuuksien ja murheidenkin keskellä. Tämä on kaukana psykoottisuudesta - tämä on psyykkisestikin hyvin tervehdyttävää.

        Tiesitkö, että Jeesus rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut? Mitä vastaat hänelle?


      • Et tainnu tietää
        että näin taas kirjoitti:

        Analogiasi ontuu edelleen. Ihminen on elävä, kädellisiin ihmisapinoiden sukuun kuuluva nisäkäs, töpseli ja pistoke ihmisen rakentamia laitteita, joilla siirretään sähköä.

        Muillakin nisäkkäillä on homoseksuaalisia taipumuksia. Voidaan jopa sanoa, että se on luonnollinen synnynnäinen ominaisuus, jota esiintyy X-prosentilla yksilöitä kussakin populaaiossa (lajista riippuen). Sitä ei nykyään millään mittareilla pidetä sairautena, eikä edes vammana. Tuo on kaikki sinun omaa tulkintaasi.

        Tiedekään ei tule rapistumaan, vaikka uskovaiset sitä kovasti toivovatkin. Tieteen etuna on siihen sisäänrakennettu itsekorjautuvat ominaisuus. Uskonnon painolastina taas dogmaattiset uskomukset, joista ei luovuta, vaikka miten todellisuus iskisi vastoin kasvoja. Joillakin nuo dogmat vain ovat tiukemmin ehdollistuneita kuin toisilla.

        Evoluutio ainakin tieteen mukaan perustuu siihen, että jatketaan sukua. Jos ei näin tehdä niin evoluutiokin siinä sitten lopahtaa. Eli tieteen mukaan ei ole lounnollista että ei sukua kukaan jatkaisi.


      • Älä tuomitse
        jaa enpä tiedä kirjoitti:

        Ja vaikkei häitä tule, ei siltikään ole kyse Jumalan tuomiosta.

        Sitä paitsi tämän logiikan mukaan, minunkin pitäisi saada mennä kirkossa naimisiin itsekseni. (Mikä ei vähääkään kiinnosta.)

        Jumala ei liioin ole tarkoittanut, että syrjittäisiin, mutta ei sitten myöskään tätä toista ääripäätä, jossa ollaan vihkimässä. Mutta tuo on toki luonnollista, sillä olemmehan erkaantuneet aika kauas koko alkuperäisestä sanomasta, eikä täällä mikään muu enää kiinnostakaan ihmisiä, sillä aineellinen ja kaikenlainen hyvinvointi vallitsee, ja Jumalaa pidämme lähinnä vain vanhan ajan vitsinä. Siitä en sitten ole varma, onko Hän itse samaa mieltä.

        Jumala ei ole tarkoittanut ollenkaan, että tuomitaan syrjinnästä jos kertoo vain sen mitä Jumala on Sanassaan ilmoittanut.

        Eiköhän ole nyt parempi että jätät nämä uskoviin kohdistuvat tuomiot Jumalalle.

        On sääli että homoutta on alettu lanseeraamaan tuomioitten ja väkivallan keinoin.


      • että näin taas
        Et tainnu tietää kirjoitti:

        Evoluutio ainakin tieteen mukaan perustuu siihen, että jatketaan sukua. Jos ei näin tehdä niin evoluutiokin siinä sitten lopahtaa. Eli tieteen mukaan ei ole lounnollista että ei sukua kukaan jatkaisi.

        Evoluutio on luonnossa havaittu ilmiö. Kaikissa populaatioissa on ne, jotka jatkavat sukua ja ne, jotka eivät. Kaikissa populaatioissa on myös niitä, joilla on dominantteja piirteitä ja niitä, joilla resessiivisiä.

        Yleisesti ottaen kyvykkäimmät ja soveltuvimmat jatkavat sukuaan ja pieni vähemmistö populaatiosta ei estä enemmistöä jatkamasta sukuaan.


      • että näin taas
        777 kirjoitti:

        Olen ammattinikin puolesta lukenut psykologiaa. Harhat ovat vähän erilaisia. Tämä on ollut pysyvä tila. Rauha ja ilo on säilyneet levottomuuksien ja murheidenkin keskellä. Tämä on kaukana psykoottisuudesta - tämä on psyykkisestikin hyvin tervehdyttävää.

        Tiesitkö, että Jeesus rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut? Mitä vastaat hänelle?

        Koska olet ammttisikin puolesta lukenut psykologiaa, osaat varmasti selittää, miksi buddhalaisten ja hindujen valaistumis- ja heräämiskokemukset ovat yhteneväisiä kristittyjen uskoontulokokemusten kanssa? Vai onko ne vain aivojen tuottamia kokemuksia ja kristittyjen kokemukset ovat aitoja?

        Mitä muuten olet mieltä siitä, onko UFO-kaappauskokemukset aitoja? Mediassa on ollut monesti ihmisiä, jotka ovat kokeneet abduktiokokemuksia ja kymmeniä vuosia yrittäneet saada ihmisiä vakuuttuneeksi maailman hallistusten salaliitoista ja salailuista.

        Siinä saatat olla oikeassa, että usko tuo sinulle onnentunnetta ja rauhaa mielelle, mutta minua kiinnostaa tässä se, onko kyseiset kokemukset totta vai ei ja millä perusteilla muilta halutaan kieltää ihmisoikeuksia ja millä perusteilla on perusteltua aiheuttaa kärsimystä muille ihmisille.

        Onko sinun mielestäsi moraalisesti oikein huomauttaa ihmistä toimista ja uskomuksista, jotka ovat omiaan aiheuttamaan kärsimystä jollekin ihmisjoukolle jonkun synnynnäisen ominaisuuden perusteella, jos selvästikin perusteet eivät perustu järjelliseen ajatteluun, vaan uskomuksiin?

        Minä en pahalla tahdollakaan pysty keksimään syytä, miksi tuomitsisin seksuaalisia vähemmistöjä heidän ominaisuuksiensa perusteella, jos eivät muille kärsimystä aiheuta.


      • ei me tuomita
        että näin taas kirjoitti:

        Koska olet ammttisikin puolesta lukenut psykologiaa, osaat varmasti selittää, miksi buddhalaisten ja hindujen valaistumis- ja heräämiskokemukset ovat yhteneväisiä kristittyjen uskoontulokokemusten kanssa? Vai onko ne vain aivojen tuottamia kokemuksia ja kristittyjen kokemukset ovat aitoja?

        Mitä muuten olet mieltä siitä, onko UFO-kaappauskokemukset aitoja? Mediassa on ollut monesti ihmisiä, jotka ovat kokeneet abduktiokokemuksia ja kymmeniä vuosia yrittäneet saada ihmisiä vakuuttuneeksi maailman hallistusten salaliitoista ja salailuista.

        Siinä saatat olla oikeassa, että usko tuo sinulle onnentunnetta ja rauhaa mielelle, mutta minua kiinnostaa tässä se, onko kyseiset kokemukset totta vai ei ja millä perusteilla muilta halutaan kieltää ihmisoikeuksia ja millä perusteilla on perusteltua aiheuttaa kärsimystä muille ihmisille.

        Onko sinun mielestäsi moraalisesti oikein huomauttaa ihmistä toimista ja uskomuksista, jotka ovat omiaan aiheuttamaan kärsimystä jollekin ihmisjoukolle jonkun synnynnäisen ominaisuuden perusteella, jos selvästikin perusteet eivät perustu järjelliseen ajatteluun, vaan uskomuksiin?

        Minä en pahalla tahdollakaan pysty keksimään syytä, miksi tuomitsisin seksuaalisia vähemmistöjä heidän ominaisuuksiensa perusteella, jos eivät muille kärsimystä aiheuta.

        Ei ole kysymys kenenkään tuomitsemisesta jos homoille/lesboille kerrotaan mitä mieltä Jumala on tuollaisesta touhusta. Päinvastoin, totuuden esilletuominen, että homot/lesbot ovat matkalla ikuiseen kadotukseen jos jatkavat tuolla tiellä eivätkä käänny ja tee parannusta. eli totuuden kertominen on rakkautta homoja/lesboja kohtaan, jolloin heillä on mahdollisuus siirtyä kuolemasta elämään, kun kääntyvät pois tuosta syntisestä elämästä.


      • että näin taas
        ei me tuomita kirjoitti:

        Ei ole kysymys kenenkään tuomitsemisesta jos homoille/lesboille kerrotaan mitä mieltä Jumala on tuollaisesta touhusta. Päinvastoin, totuuden esilletuominen, että homot/lesbot ovat matkalla ikuiseen kadotukseen jos jatkavat tuolla tiellä eivätkä käänny ja tee parannusta. eli totuuden kertominen on rakkautta homoja/lesboja kohtaan, jolloin heillä on mahdollisuus siirtyä kuolemasta elämään, kun kääntyvät pois tuosta syntisestä elämästä.

        Entä, jos ei ole olemassakaan Jumalaa, vaan Jumala on ainoastaan kunkin uskovan mielessä oleva ajatus? Entä, jos ei ole olemassakaan ikuista kadotusta, eikä iänikuista elämää? Entä, jos elämä päättyykin siihen, kun aivotoiminta ja muut elintoiminnot lakkaavat? Kuinka paljon aiheutitte turhaa kärsimystä viattomille uskomuksillanne?


      • 777
        että näin taas kirjoitti:

        Koska olet ammttisikin puolesta lukenut psykologiaa, osaat varmasti selittää, miksi buddhalaisten ja hindujen valaistumis- ja heräämiskokemukset ovat yhteneväisiä kristittyjen uskoontulokokemusten kanssa? Vai onko ne vain aivojen tuottamia kokemuksia ja kristittyjen kokemukset ovat aitoja?

        Mitä muuten olet mieltä siitä, onko UFO-kaappauskokemukset aitoja? Mediassa on ollut monesti ihmisiä, jotka ovat kokeneet abduktiokokemuksia ja kymmeniä vuosia yrittäneet saada ihmisiä vakuuttuneeksi maailman hallistusten salaliitoista ja salailuista.

        Siinä saatat olla oikeassa, että usko tuo sinulle onnentunnetta ja rauhaa mielelle, mutta minua kiinnostaa tässä se, onko kyseiset kokemukset totta vai ei ja millä perusteilla muilta halutaan kieltää ihmisoikeuksia ja millä perusteilla on perusteltua aiheuttaa kärsimystä muille ihmisille.

        Onko sinun mielestäsi moraalisesti oikein huomauttaa ihmistä toimista ja uskomuksista, jotka ovat omiaan aiheuttamaan kärsimystä jollekin ihmisjoukolle jonkun synnynnäisen ominaisuuden perusteella, jos selvästikin perusteet eivät perustu järjelliseen ajatteluun, vaan uskomuksiin?

        Minä en pahalla tahdollakaan pysty keksimään syytä, miksi tuomitsisin seksuaalisia vähemmistöjä heidän ominaisuuksiensa perusteella, jos eivät muille kärsimystä aiheuta.

        Buddhalaiset, hindut yms eivät ole kokeneet uudestisyntymistä ylhäältä. Nämä uskonnot eroavat kristinuskossa monella tavalla. Näissä ihminen omilla ponnisteluilla ansaitsee jotain - kristinuskossa yksin armosta on pelastus.

        Noista ufo-jutuista en osaa sanoa, ovatko ne aitoja. On olemassa pahuudenvaltojakin - mutta en osaa sanoa varmaa tuohon.

        En kiellä ihmisoikeutta, mutta varoitan synnistä. Rakkautta on varoittaa, jos toinen vahingoittuu siitä ja ajaa itsensä tuhoon - siksi sen teen.


      • ei me tuomita
        että näin taas kirjoitti:

        Entä, jos ei ole olemassakaan Jumalaa, vaan Jumala on ainoastaan kunkin uskovan mielessä oleva ajatus? Entä, jos ei ole olemassakaan ikuista kadotusta, eikä iänikuista elämää? Entä, jos elämä päättyykin siihen, kun aivotoiminta ja muut elintoiminnot lakkaavat? Kuinka paljon aiheutitte turhaa kärsimystä viattomille uskomuksillanne?

        Kyllä totuus sullekin kerran selviää, mutta jos se selviää vasta ajan rajan tuolla puolen niin silloin ei ole enää mahdollisuutta muutokseen vaan paikkasi on se jonka olet täällä ajassa valinnut. Eli uskomalla Jeesukseen saat iankaikkisen eläman. Ja jos et välitä tuosta pelastuksesta jonka Jeesus Golgatalla avasi kaikille ihmisille, silloin osasi on iankaikkinen kadotus. Kumman valitset? Valinta on sinun!


      • Ifkf
        että näin taas kirjoitti:

        Evoluutio on luonnossa havaittu ilmiö. Kaikissa populaatioissa on ne, jotka jatkavat sukua ja ne, jotka eivät. Kaikissa populaatioissa on myös niitä, joilla on dominantteja piirteitä ja niitä, joilla resessiivisiä.

        Yleisesti ottaen kyvykkäimmät ja soveltuvimmat jatkavat sukuaan ja pieni vähemmistö populaatiosta ei estä enemmistöä jatkamasta sukuaan.

        Kaikissa populaatioissa on kaikenlaisia loisia....


    • erkki.

      Saahan ja jos on jotain kohtaa väärin tehnyt, tietenkin pyytää anteeksi.
      Mutta nyt näyttää kuitenkin siltä, että Mäkinen pyytää homoilta anteeksi Jumalan Sanaa, jossa asia ilmaistaan hyvin selkeästi; Room. 1: 17 - 32.

      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.1.html

      Tässä Mäkinen mielestäni korottaa itsensä Jumalan yläpuolelle, niskuroidessaan Hänen Pyhää Sanaansa vastaan, josta tulisi luterilaisessa kirkossakin noudattaa, sekä tunnustuskirjoissa.

      Nyt näyttää siltä, että Mäkinen sooloilee......

    • riviseurakuntalainen

      Ehkäpä Mäkisellä on jotakin anteeksi pyydettävää. Hän voi puhua vain omasta puolestaan.

    • Tee parannus

      Mäkisellä on varmaan jostain huono omatunto? Mutta uskaltaako tehdä parannuksen niin se onkin jo sitten toinen asia?

      • teoriani

        MInulle on tullut mieleen tästä, kun ihmiset niin helposti syyllistyvät ja syyllistetään, että kyseessä täytyy olla se, että he ovat tehneet lähimmäisilleen pahaa ja tietävät sen alitajuisesti, ja nyt tämä seks. vähemmistön hyysääminen ikään kuin korvaa heille kaikille muille lähimmäisille tehdyn pahan. Heillähän ei ole siis Jumalalta saatua todellista armoa, eikä yritystä parannukseen, eivät edes usko useimmat Kristuksen sovittaneen meidät. Täten heille on jäänyt vain epämääräisesti syyllinen olo, ja täten sitten tämä on korvaavaa.

        Vähän sama kuin Dianaa helliteltiin, ja samanlainen tavallinen ihminen sai korville omassa elämässä. Sitten olivat kukat loppu Englannista, ja mummot ja sairaat jäivät ilman ruusuja, sillä yhdelle ne kaikki haluttiin ojentaa.


      • Maisalis
        teoriani kirjoitti:

        MInulle on tullut mieleen tästä, kun ihmiset niin helposti syyllistyvät ja syyllistetään, että kyseessä täytyy olla se, että he ovat tehneet lähimmäisilleen pahaa ja tietävät sen alitajuisesti, ja nyt tämä seks. vähemmistön hyysääminen ikään kuin korvaa heille kaikille muille lähimmäisille tehdyn pahan. Heillähän ei ole siis Jumalalta saatua todellista armoa, eikä yritystä parannukseen, eivät edes usko useimmat Kristuksen sovittaneen meidät. Täten heille on jäänyt vain epämääräisesti syyllinen olo, ja täten sitten tämä on korvaavaa.

        Vähän sama kuin Dianaa helliteltiin, ja samanlainen tavallinen ihminen sai korville omassa elämässä. Sitten olivat kukat loppu Englannista, ja mummot ja sairaat jäivät ilman ruusuja, sillä yhdelle ne kaikki haluttiin ojentaa.

        Fundamentalismihan on uskon epävarmuutta. Mitä epävarmempaa on usko, sitä raivokkaammin sitä puolustetaan. Onko Jumala antanut meille mandaatin tuomita lähimmäisiämme?


    • hetroheikki

      Arkkpiispan lausunto on kääntynyt häntä itseään vastaan.

    • Tunnustaa

      Hyvä Kari. Kirkossa on sittenkin joitakin ihmisiä joilla on omatunto ja käytöstavat.

      Toki vähän noloa kirkolle on, kun 30 vuoden päästä aika on kovin toinen ja tarkastellaan, että vielä vuonna 2014 kirkon virallinen kanta vastusti yhdenvertaisten oikeuksien antamista homoille eli virallisestikin kirkko edelleen syrjii homoja.

      Uusia kirkolliskokouspäätöksiä odotellessa.

    • Baltasar ei kirj.

      Kirkossa on ihmisiä, tarkemmin sanottuna sen johdossa, jotka tahtovat tuhota terveen ihmiskuvamme yhteiskunnan pienimpänä perusyksikkönä eli siunatun miehen ja naisen välisen liiton parisuhteena: 1 Moos.5:1,2.; ja kavalasti toimien purkaa kaikki ihmisten puolustusmekanismit näiden luonnonvastaisuuksien esiinmarssittamisen teiltä. He edustavat kalanpäähatut päässään, kavalan perkeleen vallan tuhoisaa esiimarssia maassamme, ja pyrkivät poliitikkojenkin tukemana ryöstämään lapsiltamme, terveen ihmiskuvan mukaisen sukupuolikäyttäytymisen mallit, ja vaihtavat ne hassunkurisiin uusio, ja sateenkaariperheisiin, joissa kukaan ei tiedä kuka on kenenkin kaa, ja kuka kenenkin isäkä ja äiskä, tai onko setä täti vai täti setä.

    • Proclaim

      En ymmärrä miksi arkkipiispa Kari Mäkinen haluaa tuomita kirkon menneet viranhaltijat aina vuosisatoihin saakka hamaan apostoleihin saakka? En usko että yksi liberaali arkkipiispa kykenee kumoamaan apostolien ja kaikkien menneitten uskonpyhien elämän ja opetuksen.

    • Baltasar ei kirj.

      Hän on nykyaikainen kosmokraattori, ja valtias eli arkhai olentojen kanava, nykyaikaan New Age:n moderissa hengessä, ja toimiis siis laittomuuden hengessä, sillä eihän kukaan ole todellisesti antanut Kari Mäkiselle valtuuksia pyytää anteeksi kaikkien suomalaisten puolesta, mukaanlukien ne menneet sukupolvet, ja kaikki hänen valtansa ulkopuolella olevat ihmiset. Tällä laittomalla koko vallananastuksellaan hän vain pyrkii osoittaman olevansa koko suomen kansan äänitorvi, ja tuon anteeksipyyntö palvelee vain tätä hänen edustamansa näin laittomuuteen syyllistyneen kirkkovallan voimannäyttöä julkisuudessa.

    • Maisalis

      Voi miten kovasti täällä on yritetty jakaa tuomioita! Eihän ole ihmisen osana tuomita ja heitellä ensimmäisiä kiviä. Arkkipiispamme toimi aidosta lähimmäisenrakkaudesta ja armosta käsin.

      • kun tuomioita lausut

        Taidat olla joku liberaali naispappi ...hmmm


    • Älä tuomitse!

      Ei tule tuomita ketään !

      Siksi ihmettelinkin että arkkipiispa Mäkinen näin tuomitsee menneet uskonoppineet ja kristityt aina hamaan apostoli Paavaliin saakka. Tarkasti ottaen jopa Jumalankin puolesta arkkipiispan pitäisi pyytää anteeksi, kun Jumala Sanassaan luokittelee homoseksuaaliset aktit synnniksi.
      Mutta ei edes arkkipiispalla ole oikeutta tuomita ketään. Emmehän tässä tuomitse homoja ollenkaan, vaan kerromme, että homoseksuaaliset aktit ovat syntiä on tätä sitten harjoittamassa hetero taikka homo. Kyllähän heterotkin joskus toteuttavat tällaisia mielitekoja - joskus vain kokeillakseen.
      Ei siis tule tuomita, mutta Jumalan ilmoitus on kerrottava totuudenmukaisesti - siinä on rakkaus että rakastamme ensin Jumalaa yli kaiken ja kerromme Hänen tahtonsa oikein ja sitten myös rakastamme lähimmäistämme niinpaljon kuin kykenemme itseämme rakastamaan.

    • Maisalis

      Uskallan toivoa kanssasi samaa tasa-arvoisuutta kirkkoomme, nimim. Ecce Homo. Minä ainakin olen ottamassa sinut tasaveroisena ja täysivaltaisena seurakunnan jäsenenä mukaan kirkkoomme.

      • Suo siellä - vetelä

        Mutta varmaankin olet valmis syrjimään Jeesukseen uskovia kristittyjä, jotka yhä pitävät Jumalan ilmoitusta pyhänä ja kunnioittavat rakkauden kaksoiskäskyä. Rakkauden kaksoiskäskyhän perustuu siihen, että rakastetaan ensin Jumalaa ja Hänen tahtoaan.


    • kirkko tekee pahaa

      Pitkästä aikaa ev. lut. kirkko on aloitteellinen jossain asiassa. No, tässäkin asiassa kirkko on ensin harannut 10 vuotta vastaan. Sellaista se kirkon aloitteellisuus on ollut kaikki vuodet.

      Kiitos kuitenkin arkkipiispalle keskustelun avauksesta. Mielenkiinnolla odotan seuraavaa kirkolliskokousta, niin selviää mitä mieltä kirkko oikeasti on ja ovatko valmiita tekoihinkin.

      • Maisalis

        Totta puhut. Seuraava kirkolliskokous todella on avainasemassa ja voi näyttää seuraako kirkko organisaationa arkkipiispan armonsanomaa. Aina ennenkin on harattu viimeiseen asti vastaan, mutta kyllä minä tässäkin asiassa toivoa näkisin.


      • Kirkko # usko
        Maisalis kirjoitti:

        Totta puhut. Seuraava kirkolliskokous todella on avainasemassa ja voi näyttää seuraako kirkko organisaationa arkkipiispan armonsanomaa. Aina ennenkin on harattu viimeiseen asti vastaan, mutta kyllä minä tässäkin asiassa toivoa näkisin.

        Kirkko ei ole sama kuin oikea usko.
        Kirkko on ihmisten kehittämä organisaatio.
        Raamatun alku seurakunta oli ihan muuta. Kirkko on maallisen vallan jatke. Minä en ainakaan pidä sen mielipiteitä millään lailla hengellisinä.


    • <yj<

      Synti on synti, vaikka sitä kaikki harrastaisivat.

      Nooan aikana lähes kaikki tulivat elävältä hukutetuiksi, koska olivat paatuneita synnintekijöitä.

      • Valehtelu on väärin

        Ja Nooan arkin jäännökset löytyvät mistä?


      • Ararad
        Valehtelu on väärin kirjoitti:

        Ja Nooan arkin jäännökset löytyvät mistä?

        Nykyisen Turkin alueelta on löytynyt arkin jäännökset. Ihan tiedemiehet ovat löydön tehneet.


    • MrrMorden

      Muahhaa,

      kristillinen tasa-arvo ja ymmärrys taas loistaa

    • Proclaim

      Krisitnusko on ainut usko, jossa vallitsee täysi tasa-arvoisuus.

      Jokaiselle julistetaan samat synnit synniksi ja jokaista katuvaa voi kohdata armo Jeesuksessa Kristuksessa.

      Tästä syystä on niin tärkeää että myös homoseksuaaleille uskallamme kertoa totuudenmuakaisesti että seksuaalinen aktiviteetti samaa sukupuoltaolevien kesken on syntiä ja tällaisen harjoittaja perii iankaikkisen kadotuksen. Miksi kirkonkaan tulisi tässä tärkeässä asiassa valehdella homoseksuaaleille päin naamaa? Meidän tulee rakastaa myös homoseksuaaleja että kerromme oikein mikä on Jumalan tahto tässä asiassa ja myös muut Jumalan tahdot tulee oikein kertoa - esim. että rakasta lähimmäistäsi. Amen

      • Maisalis

        Niinpä Proclaim. Rakastakaamme lähimmäistämme ja muistakaamme samalla, ettei meillä ole ihmisinä mitään valtuuksia lähetellä ketään ikuiseen kadotukseen. Kun samaan hengenvetoon puhutaan rakkaudesta ja kadotukseen tuomitsemisesta, niin helposti mieleen tulee sana tekopyhyys.


      • Proclaim
        Maisalis kirjoitti:

        Niinpä Proclaim. Rakastakaamme lähimmäistämme ja muistakaamme samalla, ettei meillä ole ihmisinä mitään valtuuksia lähetellä ketään ikuiseen kadotukseen. Kun samaan hengenvetoon puhutaan rakkaudesta ja kadotukseen tuomitsemisesta, niin helposti mieleen tulee sana tekopyhyys.

        "Kun samaan hengenvetoon puhutaan rakkaudesta ja kadotukseen tuomitsemisesta, niin helposti mieleen tulee sana tekopyhyys."

        Tarkasti ottaen tulee mieleen Jeesuksen puheet. Jeesus puhui usein rakkaudesta ja samaan hengenvetoon helvettiin joutumisesta.

        On tärkeää uskaltaa puhua totta riippumatta siitä, mikä kamalaa tulee ihmisille siitä mieleen. Jumalan omille tulee mieleen Kristuksen rakkaus ja muille sitten tulee mieleen jotain muuta.


      • Maisalis
        Proclaim kirjoitti:

        "Kun samaan hengenvetoon puhutaan rakkaudesta ja kadotukseen tuomitsemisesta, niin helposti mieleen tulee sana tekopyhyys."

        Tarkasti ottaen tulee mieleen Jeesuksen puheet. Jeesus puhui usein rakkaudesta ja samaan hengenvetoon helvettiin joutumisesta.

        On tärkeää uskaltaa puhua totta riippumatta siitä, mikä kamalaa tulee ihmisille siitä mieleen. Jumalan omille tulee mieleen Kristuksen rakkaus ja muille sitten tulee mieleen jotain muuta.

        Kuka on Jumalan oma? Kuka uskaltaa väittää kivenkovaan, että vain hän ja hänen laillaan uskovat ovat Jumalan omia? Ainakin joissain lahkoissa on tapana puhua itsestään ja muista lahkon jäsenistä Jumalan omina.


      • vai niin
        Maisalis kirjoitti:

        Kuka on Jumalan oma? Kuka uskaltaa väittää kivenkovaan, että vain hän ja hänen laillaan uskovat ovat Jumalan omia? Ainakin joissain lahkoissa on tapana puhua itsestään ja muista lahkon jäsenistä Jumalan omina.

        Kyllä tuo sun ns. " kristillisyys " näkyy hyvin kirjoituksissasi, jokainen uudetisyntynyt krstitty, eli Jeesuksen seuraaja tunnistaa sinut noista teksteistäsi, et ole aito.


      • PROCLAIM.

        Raamattu tuntee käsitteen "mies makaa miehen kanssa". Se on aika laaja asia. Sitä eivät kaikki homot tee, koska eivät tykkää pyllyhommista, mutta vastaavasti sitten miesten kanssa makaavat monet ukkomiehet, muut heterot, bi-seksuaaliset, ja reilu puolet homoista. Yksikään lesbo ei kuulu joukkoon, ja heille Paavalikin antaa paikan Jumalan valtakunnassa.

        Ja tuo makaamiskielto on Mooseksessa siinä yhteydessä, kun kielletään makaamasta naisen kanssa, jolla on kuukautiset, toisen miehen vaimon kanssa, ja kieltää ottamasta vaimonsa sisarta sivuvaimoksi. Siis kiellot heteroille ja ukkomiehille, koska asia koski heitäkin.

        Kertokaa Jumalan tahto oikein ja suurempaa porukkaa koskevana.


      • Proclaim
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        PROCLAIM.

        Raamattu tuntee käsitteen "mies makaa miehen kanssa". Se on aika laaja asia. Sitä eivät kaikki homot tee, koska eivät tykkää pyllyhommista, mutta vastaavasti sitten miesten kanssa makaavat monet ukkomiehet, muut heterot, bi-seksuaaliset, ja reilu puolet homoista. Yksikään lesbo ei kuulu joukkoon, ja heille Paavalikin antaa paikan Jumalan valtakunnassa.

        Ja tuo makaamiskielto on Mooseksessa siinä yhteydessä, kun kielletään makaamasta naisen kanssa, jolla on kuukautiset, toisen miehen vaimon kanssa, ja kieltää ottamasta vaimonsa sisarta sivuvaimoksi. Siis kiellot heteroille ja ukkomiehille, koska asia koski heitäkin.

        Kertokaa Jumalan tahto oikein ja suurempaa porukkaa koskevana.

        "Raamattu tuntee käsitteen "mies makaa miehen kanssa". Se on aika laaja asia. "

        Kysymys on seksuaalisesta aktiviteetista riippumatta missä muodossa tämä makaaminen yhdessä erilaisia tarpeita tyydyttäen tapahtuu.

        Toinen kysymys on että kuuluuko lesbot tähän kuvioon. Itse olen ratkaissut niin, että en suosittele lesboaktiviteetteja, sillä riski on suuri, että siinä syyllistyy syntiin Jumalan silmissä. Ole sinäkin varovainen tässä asiassa ettet vaan pyri asettamaan itseäsi Jumalan paikalle.


      • ahistaako
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        PROCLAIM.

        Raamattu tuntee käsitteen "mies makaa miehen kanssa". Se on aika laaja asia. Sitä eivät kaikki homot tee, koska eivät tykkää pyllyhommista, mutta vastaavasti sitten miesten kanssa makaavat monet ukkomiehet, muut heterot, bi-seksuaaliset, ja reilu puolet homoista. Yksikään lesbo ei kuulu joukkoon, ja heille Paavalikin antaa paikan Jumalan valtakunnassa.

        Ja tuo makaamiskielto on Mooseksessa siinä yhteydessä, kun kielletään makaamasta naisen kanssa, jolla on kuukautiset, toisen miehen vaimon kanssa, ja kieltää ottamasta vaimonsa sisarta sivuvaimoksi. Siis kiellot heteroille ja ukkomiehille, koska asia koski heitäkin.

        Kertokaa Jumalan tahto oikein ja suurempaa porukkaa koskevana.

        Tässä keskustellaan vain homoista. Muualla sitten muista asioista. Alkaako ahistaa kun tulee kohti ja haluat jo huomion muualle?


      • Maisalis
        vai niin kirjoitti:

        Kyllä tuo sun ns. " kristillisyys " näkyy hyvin kirjoituksissasi, jokainen uudetisyntynyt krstitty, eli Jeesuksen seuraaja tunnistaa sinut noista teksteistäsi, et ole aito.

        Tarkoittaako "uudestisyntynyt" juuri fundamentalistilahkolaista. No, ei siinä mitään, mutta onneksi meillä on uskonnonvapaus. Et varmasti noilla "kriteereilläsi" hyväksy kristityiksi suurinta osaa Suomen ev.lut. kirkon jäsenistä ja paimenista.


      • Jokainen voi valita
        Maisalis kirjoitti:

        Tarkoittaako "uudestisyntynyt" juuri fundamentalistilahkolaista. No, ei siinä mitään, mutta onneksi meillä on uskonnonvapaus. Et varmasti noilla "kriteereilläsi" hyväksy kristityiksi suurinta osaa Suomen ev.lut. kirkon jäsenistä ja paimenista.

        Ei niin. Jos kuuluu johonkin yhteisöön eikös pitäisi olla samat ideologiat.
        Suomen kirkossa on suurin osa sellaisia joilla ei ole käsitystä kristillisyydestä juuri siksi kun sitä ei enää kirkossa opeteta. Riittää kun maksavat veronsa ja papit yrittävät pitää heidät tyytyväisinä veronnaksajina. Eihän Arhinmäkikään varmaan olisi luonteva jäsen kokoomukseen vaan tekisi siellä vain myyräntyötä..... Sitähän homot ja muut nyt tekevät nyt tuhotakseen kristillisen kirkon koska eivät halua muuttaa itseään.


      • Maisalis
        Jokainen voi valita kirjoitti:

        Ei niin. Jos kuuluu johonkin yhteisöön eikös pitäisi olla samat ideologiat.
        Suomen kirkossa on suurin osa sellaisia joilla ei ole käsitystä kristillisyydestä juuri siksi kun sitä ei enää kirkossa opeteta. Riittää kun maksavat veronsa ja papit yrittävät pitää heidät tyytyväisinä veronnaksajina. Eihän Arhinmäkikään varmaan olisi luonteva jäsen kokoomukseen vaan tekisi siellä vain myyräntyötä..... Sitähän homot ja muut nyt tekevät nyt tuhotakseen kristillisen kirkon koska eivät halua muuttaa itseään.

        Mutta onhan meillä esim. Luther-säätiö niitä varten joita tämä ev.lut. kirkkomme ei miellytä.


      • Hölmö ajatus
        Maisalis kirjoitti:

        Mutta onhan meillä esim. Luther-säätiö niitä varten joita tämä ev.lut. kirkkomme ei miellytä.

        Ketkäs niitä "käenpoikia" kirkossa ovatkaan? He voivat perustaa sateenkaarikirkon itselleen.


      • Maisalis
        Hölmö ajatus kirjoitti:

        Ketkäs niitä "käenpoikia" kirkossa ovatkaan? He voivat perustaa sateenkaarikirkon itselleen.

        Kyllä minun tietääkseni fundamentalistit ovatv vielä vähemmistössä kirkossamme.


      • Höh
        Maisalis kirjoitti:

        Kyllä minun tietääkseni fundamentalistit ovatv vielä vähemmistössä kirkossamme.

        Ei kai fundamentalistit pesästään lähde ja jätä sitä käenpoikien tuhottavaksi? Mutta jos lähtisivät kuka ruokkisi käenpojat?


      • Kiitos!
        Maisalis kirjoitti:

        Kyllä minun tietääkseni fundamentalistit ovatv vielä vähemmistössä kirkossamme.

        Jumalalle kiitos olen fundamentalisti enkä homo!


      • Maisalis
        Kiitos! kirjoitti:

        Jumalalle kiitos olen fundamentalisti enkä homo!

        Älähän nyt "Kiitos!" sentään rupea rienaamaan.


      • Kiitos!
        Maisalis kirjoitti:

        Älähän nyt "Kiitos!" sentään rupea rienaamaan.

        Siis ketä rienasin ja miten?
        Nämähän ovat keskustelun mukaan kaksi ääripäätä ja molemmat ihan kauheita.
        Valitsin toisen näistä kahdesta vaihtoehdosta koska molempia ei ymmärtääkseni voi olla.


      • Koskinen

        Miksei, mutta jos nyt tarkastellaan 6. käskyn kokonaisuutta ja siihen sisältyvää silmien irti repimistä ja muuta pientä, niin on se jossain määrin suhteetonta, miten tämä yksi elementti kaikesta huorin tekemisestä on sitä suurinta ja tuomittavinta. Sillä kyllähän nämä tuiki tavalliset heterot tekevät samoja syntejä solkenaan. Moittikaa ja julistakaa nyt välillä heillekin sitä sanaa.


      • Mäkinen
        Koskinen kirjoitti:

        Miksei, mutta jos nyt tarkastellaan 6. käskyn kokonaisuutta ja siihen sisältyvää silmien irti repimistä ja muuta pientä, niin on se jossain määrin suhteetonta, miten tämä yksi elementti kaikesta huorin tekemisestä on sitä suurinta ja tuomittavinta. Sillä kyllähän nämä tuiki tavalliset heterot tekevät samoja syntejä solkenaan. Moittikaa ja julistakaa nyt välillä heillekin sitä sanaa.

        Tämä keskustelu on homoista. Muualla sitten keskustellaan muusta.
        Heterous ei sinällään ole synti kuten homous.


    • Pudis54

      Nyt enään odotellaan että arkkipiispa tunnustaa kirkon valehdelleen jumalasta vuosistatojen ajan ja pyytää sitä anteeksi. Hyvä Mäkinen, toivottavasti teet tämän ennen eläkkeelle pääsyä.

      • karijairja

        Juu ja Askola säestämään.


      • ::))
        karijairja kirjoitti:

        Juu ja Askola säestämään.

        Karri Irjakari jyrää


      • Hohhoijaa....
        ::)) kirjoitti:

        Karri Irjakari jyrää

        Nyt tähän trioon on taas liittynyt myös Haloska. Porissa kiitellyt Mäkistä homojen puolesta.
        Seta-aktiivit rulettaa mutta ei vaan saa kaikkia aivopestyä.


    • Turun Porvari se on

      Kari on matkustellut ulkomailla työmatkoja. Ei kerro matkutaako pisnesluokassa vaikka asiaa kysyin. Saa amjoitukset ja lennot ja ruoat ilmaiseksi. Kalliissa ravintolassa taitaa syödä.

      • Eksytystä

        Noista en tiedä eik liene niin väliäkään mutta Se, että hän on ev.lut kirkon johdossa harhaanjohtamassa ihmisiä on erittäin huolestuttavaa ja vaarallista.
        Harmi, että arkkipiispan virka on eläkevirka joten saa jatkaa tihutöitään vielä pitkäänkin.


      • Maisalis
        Eksytystä kirjoitti:

        Noista en tiedä eik liene niin väliäkään mutta Se, että hän on ev.lut kirkon johdossa harhaanjohtamassa ihmisiä on erittäin huolestuttavaa ja vaarallista.
        Harmi, että arkkipiispan virka on eläkevirka joten saa jatkaa tihutöitään vielä pitkäänkin.

        Tänään sain ilokseni lukea, että monet muutkin kirkkomme piispat ovat ilmoittaneet tukevansa arkkipiispa Mäkisen anteeksipyyntö-lausuntoa.


      • *U*
        Maisalis kirjoitti:

        Tänään sain ilokseni lukea, että monet muutkin kirkkomme piispat ovat ilmoittaneet tukevansa arkkipiispa Mäkisen anteeksipyyntö-lausuntoa.

        No tottakai tukevat kun haluavat säilyttää virkansa. Eiköhän kohta kirkossa käydä vuosituhannen yt-neuvottelut.
        Uskovat vapaaehtoiset ovat jo lähtemässä kirkosta ja miten heidän työpanoksensa voidaan korvata? Ei pytytä millään korvaamaan tekemäänsä työtä eikä teettämään niitä virkamiehillä palkallisina.


      • ei niin ei
        Maisalis kirjoitti:

        Tänään sain ilokseni lukea, että monet muutkin kirkkomme piispat ovat ilmoittaneet tukevansa arkkipiispa Mäkisen anteeksipyyntö-lausuntoa.

        Nuolevaa tukea ei lasketa


      • Maisalis
        *U* kirjoitti:

        No tottakai tukevat kun haluavat säilyttää virkansa. Eiköhän kohta kirkossa käydä vuosituhannen yt-neuvottelut.
        Uskovat vapaaehtoiset ovat jo lähtemässä kirkosta ja miten heidän työpanoksensa voidaan korvata? Ei pytytä millään korvaamaan tekemäänsä työtä eikä teettämään niitä virkamiehillä palkallisina.

        Minä rukoilen, että seksuaalivähemmistöt saisivat täydet ihmisoikeudet myös kirkossamme. Minä rukoilen samaa sukupuolta olevien parien puolesta. Minä siunaan samaa sukupuolta olevia pareja. AMEN.


      • älkää pettäkö itseänne
        Maisalis kirjoitti:

        Minä rukoilen, että seksuaalivähemmistöt saisivat täydet ihmisoikeudet myös kirkossamme. Minä rukoilen samaa sukupuolta olevien parien puolesta. Minä siunaan samaa sukupuolta olevia pareja. AMEN.

        Heilläjän on jo ihan samat oikeudet kuin heteroillakin. Vaikka sinä siunaat Jumala ei koskaan siunaa syntiä vaan kehottaa tekemään siitä parannuksen.


      • Maisalis
        älkää pettäkö itseänne kirjoitti:

        Heilläjän on jo ihan samat oikeudet kuin heteroillakin. Vaikka sinä siunaat Jumala ei koskaan siunaa syntiä vaan kehottaa tekemään siitä parannuksen.

        Sinä nimim. "älkää pettäkö itseänne": oikeinko tosissasi väität, että seksuaalivähemmistöillä olisi samat oikeudet kuin heteroilla? Tasa-arvoista avioliittolakiahan ajetaan eteenpäin juuri siksi, että nuo mainitsemasi samat oikeudet kuuluisivat kaikille, myös esim. homoille ja lesboille. Ei pidä vääristellä tosiasioita.


      • älkää pettäkö itseänne
        Maisalis kirjoitti:

        Sinä nimim. "älkää pettäkö itseänne": oikeinko tosissasi väität, että seksuaalivähemmistöillä olisi samat oikeudet kuin heteroilla? Tasa-arvoista avioliittolakiahan ajetaan eteenpäin juuri siksi, että nuo mainitsemasi samat oikeudet kuuluisivat kaikille, myös esim. homoille ja lesboille. Ei pidä vääristellä tosiasioita.

        Jokaisella on sama oikeus yhden naisen ja yhden miehen avioliittoon. Ihan jokaisella on sama oikeus.


      • Mitä vielä
        Maisalis kirjoitti:

        Sinä nimim. "älkää pettäkö itseänne": oikeinko tosissasi väität, että seksuaalivähemmistöillä olisi samat oikeudet kuin heteroilla? Tasa-arvoista avioliittolakiahan ajetaan eteenpäin juuri siksi, että nuo mainitsemasi samat oikeudet kuuluisivat kaikille, myös esim. homoille ja lesboille. Ei pidä vääristellä tosiasioita.

        Kahden miehen tai kahden naisen liitto ei ole avioliitto vaan homoliitto tms. mutta ei AVIOliitto.
        Voiko mielestäsi sitten "avioliiton" solmia myös kolme tai useampi henkilö keskenään tai lähisukulaiset keskenään?
        Tai 9-vuotias tyttö ja 70-viotias mies.
        Näinhän voi tehdä islamissa. Missä menee sinun rajasi avioliiton suhteen?


      • well well well
        Maisalis kirjoitti:

        Minä rukoilen, että seksuaalivähemmistöt saisivat täydet ihmisoikeudet myös kirkossamme. Minä rukoilen samaa sukupuolta olevien parien puolesta. Minä siunaan samaa sukupuolta olevia pareja. AMEN.

        Pimahtaako teiltä taas yksi pappi veteraanien jumalanpalveluksessa ja rukoilee kovaan ääneen Jumala varjele kirkkoamme homofobialta?


      • Mitä vielä?
        Mitä vielä kirjoitti:

        Kahden miehen tai kahden naisen liitto ei ole avioliitto vaan homoliitto tms. mutta ei AVIOliitto.
        Voiko mielestäsi sitten "avioliiton" solmia myös kolme tai useampi henkilö keskenään tai lähisukulaiset keskenään?
        Tai 9-vuotias tyttö ja 70-viotias mies.
        Näinhän voi tehdä islamissa. Missä menee sinun rajasi avioliiton suhteen?

        Nämä kysymykset oli siis Maisalis sinulle


      • tahtoa saa jos tahtoo
        Maisalis kirjoitti:

        Sinä nimim. "älkää pettäkö itseänne": oikeinko tosissasi väität, että seksuaalivähemmistöillä olisi samat oikeudet kuin heteroilla? Tasa-arvoista avioliittolakiahan ajetaan eteenpäin juuri siksi, että nuo mainitsemasi samat oikeudet kuuluisivat kaikille, myös esim. homoille ja lesboille. Ei pidä vääristellä tosiasioita.

        Eikö homoilla tai lesboilla ole ihan samalla tavalla oikeus mennä naimisiin kuin muillakin? Kyllä on! Ihsn samat oikeudet heillä on. Jos he eivät sitä halua käyttää koska eivät pysty rakastamaan vastakkaista sukupuolta sr on heidän ongelmansa mutta laki ja oikeudet ovat ihan samat kaikille.


      • Maisalis
        tahtoa saa jos tahtoo kirjoitti:

        Eikö homoilla tai lesboilla ole ihan samalla tavalla oikeus mennä naimisiin kuin muillakin? Kyllä on! Ihsn samat oikeudet heillä on. Jos he eivät sitä halua käyttää koska eivät pysty rakastamaan vastakkaista sukupuolta sr on heidän ongelmansa mutta laki ja oikeudet ovat ihan samat kaikille.

        "Se on heidän ongelmansa jos eivät pysty rakastamaan..." Voi teitä te ulkokullaiset! Jotain rajaa julmuudellakin pitäisi olla. Jos jotain olen oppinut tältä palstalta niin ainakin sen, että on paljon uskon nimissä kulkevaa julmuutta lähimmäistä kohtaan.


      • tahtoa saa jos tahtoo
        Maisalis kirjoitti:

        "Se on heidän ongelmansa jos eivät pysty rakastamaan..." Voi teitä te ulkokullaiset! Jotain rajaa julmuudellakin pitäisi olla. Jos jotain olen oppinut tältä palstalta niin ainakin sen, että on paljon uskon nimissä kulkevaa julmuutta lähimmäistä kohtaan.

        Julmuus on mielestäsi sitä kun ei hyväksy homoutta. En ole julma jos en hyväksy asioita joita pidän väärinä. Olen eri mieltä asiasta js sillä selvä. Se on vielä sanottava. että hieman huvittaa kun homoista tehdään uhreja ja julmuuden kohteita kun heitä ei haluta vihkiä heteroliittoon. loppu!


      • Antimaisalis
        Maisalis kirjoitti:

        "Se on heidän ongelmansa jos eivät pysty rakastamaan..." Voi teitä te ulkokullaiset! Jotain rajaa julmuudellakin pitäisi olla. Jos jotain olen oppinut tältä palstalta niin ainakin sen, että on paljon uskon nimissä kulkevaa julmuutta lähimmäistä kohtaan.

        Maisalis vielä viikko sitten "rakasti " kaikkia ja toivotti kaikkien kukkien kukkivan.

        Nyt tämä rakkaus on viikon aikana muuttunut toisen ihmisen syyttämiseksi julmaksi.

        Mitä muuten Maisalis aiot tehdä ihmisille jotka mielestäsi ovat julmia ihmisiä? Olisiko ristiinnaulitseminen mielestäsi oiva idea?


      • sivusta seuraaja
        Mitä vielä kirjoitti:

        Kahden miehen tai kahden naisen liitto ei ole avioliitto vaan homoliitto tms. mutta ei AVIOliitto.
        Voiko mielestäsi sitten "avioliiton" solmia myös kolme tai useampi henkilö keskenään tai lähisukulaiset keskenään?
        Tai 9-vuotias tyttö ja 70-viotias mies.
        Näinhän voi tehdä islamissa. Missä menee sinun rajasi avioliiton suhteen?

        Voisiko joku homo vastata näihin mielenkiintoisiin kysymyksiin?


      • Maisalis
        Antimaisalis kirjoitti:

        Maisalis vielä viikko sitten "rakasti " kaikkia ja toivotti kaikkien kukkien kukkivan.

        Nyt tämä rakkaus on viikon aikana muuttunut toisen ihmisen syyttämiseksi julmaksi.

        Mitä muuten Maisalis aiot tehdä ihmisille jotka mielestäsi ovat julmia ihmisiä? Olisiko ristiinnaulitseminen mielestäsi oiva idea?

        Julmuus on julmuutta, ei siitä mihinkään pääse - ja esim. homoseksuaalien syrjintä ja vaino on julmuutta vaikka se olisi naamioitu uskonnollisuuden kaapuun.

        Yritän täällä tuoda parhaani mukaan valistusta tässä asiassa, en minä ole ketään ristiinnaulitsemassa. Tuntuu vain kovasti, että tässä tapahtuu aivan päinvastaista: minuahan täällä on useampikin henkilö ollut lähettelemässä helvettiin.


      • antiml
        Maisalis kirjoitti:

        Julmuus on julmuutta, ei siitä mihinkään pääse - ja esim. homoseksuaalien syrjintä ja vaino on julmuutta vaikka se olisi naamioitu uskonnollisuuden kaapuun.

        Yritän täällä tuoda parhaani mukaan valistusta tässä asiassa, en minä ole ketään ristiinnaulitsemassa. Tuntuu vain kovasti, että tässä tapahtuu aivan päinvastaista: minuahan täällä on useampikin henkilö ollut lähettelemässä helvettiin.

        Todistat tällä vain muiden kirjoittajien "uhriteorian"
        oikeaksi. Olet itsekin uhri.


      • Maisalis kirjoitti:

        Minä rukoilen, että seksuaalivähemmistöt saisivat täydet ihmisoikeudet myös kirkossamme. Minä rukoilen samaa sukupuolta olevien parien puolesta. Minä siunaan samaa sukupuolta olevia pareja. AMEN.

        Maisalis sanoo :
        Minä rukoilen, että seksuaalivähemmistöt saisivat täydet ihmisoikeudet myös kirkossamme. Minä rukoilen samaa sukupuolta olevien parien puolesta. Minä siunaan samaa sukupuolta olevia pareja. AMEN.
        _____________
        Ja Herramme sanoo :

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        ____________________________________________
        Teillä näyttäisi olevan vähän skismaa keskenänne.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Maisalis sanoo :
        Minä rukoilen, että seksuaalivähemmistöt saisivat täydet ihmisoikeudet myös kirkossamme. Minä rukoilen samaa sukupuolta olevien parien puolesta. Minä siunaan samaa sukupuolta olevia pareja. AMEN.
        _____________
        Ja Herramme sanoo :

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        ____________________________________________
        Teillä näyttäisi olevan vähän skismaa keskenänne.

        PERTSA. "Herramme sanoo" siis niinkin, että ne miehet, joilla on vaimot, on elettävä kuin heillä ei vaimoja olisikaan. USKO tai olet luopio.

        Tosiasiassa Room 1 ei puhu "seksuaalivähimmistöistä", vaan niistä heteroista, jotka olivat villiintyneet ja alkaneet olemaan oman sukupuolensa kanssa.

        Mooses 3 taas sanoo, ettei kukaan mies saa maata miehen kanssa; oli sitten ukkomies, muu hetero, bi-seksuaali tai homo. Ei siis homoasia, koska kaikki homot eivät makaa miehen kanssa. Mutta on miesasia, koska kaikissa miesryhmissä on miesten kanssa makaavia.

        Eikö PERSTA koskaan opi mitä Raamattu sanoo?


    • Rukous voi paljon

      Rukoillaan että kaikki homoseksuaalit saavat kuulla aidon ja oikean evankeliumin Jumalan tahdosta. Rukoillaan, että piispat ja papit eivät enää valehtelisi homoseksuaaleille, vaan ymmärtäisivät, että myös homoseksuaalit ovat ihmisiä joille kuuluu evankeliumi parannuksenteosta ja armosta Jeesuksessa Kristuksessa. Amen

    • Rukous voi

      Emme ainoastaan rukoile homojenkin puolesta, vaan myös kerromme kaikille homoille synnin kuten kirjoitettu on ja näin suomme heille mahdollisuuden tehdä parannus ja ottaa vastaan armo Jeesuksessa Kristuksessa.

      Ja Jumala kiitos niin tänäkin vuonna sadat homoseksuaalit ottaa vastaan tämän armon Jeesuksessa ja senmukaan sitten elämäänsä elävät Jumalan lapsena toiset sitten perheittensä parissa.

      On tärkeää, että emme paljasta heitä homojärjestöille emmekä liberaaleille, sillä heidän vihansa näitä homoseksuaaleja kohtaan on aivan silmitöntä ja julmaa.

      • Rukous voi todella

        Olen itse eheytynyt homoudesta Jeesuksen avulla. Tiedän, että näin on, kiitos!


      • Maisalis
        Rukous voi todella kirjoitti:

        Olen itse eheytynyt homoudesta Jeesuksen avulla. Tiedän, että näin on, kiitos!

        Rukoilkaamme sen puolesta, että homoseksuaaliset ihmiset saisivat elää omana itsenään, ilman minkäänlaista painostusta "muuttumiseen" ja valheelliseen ja epätieteelliseen "eheytymiseen". Rukoilkaamme sen puolesta, että kaikki uskovaisetkin homoseksuaalit saisivat sen vapauttavan totuuden, että Jumala on heidät homoseksuaaleiksi luonut ja antanut heille ainutkertaisen ja arvokkaan elämän.

        Rukoilkaamme, että meillä heteroseksuaaleilla viisaus kasvaisi ja että me kaikki ymmärtäisimme, että homoseksuaaleille kuuluvat samat oikeudet kuin meillekin, myös oikeus avioliittoon ja kirkolliseen avioliiton siunaukseen.


      • Rukous auttaa
        Maisalis kirjoitti:

        Rukoilkaamme sen puolesta, että homoseksuaaliset ihmiset saisivat elää omana itsenään, ilman minkäänlaista painostusta "muuttumiseen" ja valheelliseen ja epätieteelliseen "eheytymiseen". Rukoilkaamme sen puolesta, että kaikki uskovaisetkin homoseksuaalit saisivat sen vapauttavan totuuden, että Jumala on heidät homoseksuaaleiksi luonut ja antanut heille ainutkertaisen ja arvokkaan elämän.

        Rukoilkaamme, että meillä heteroseksuaaleilla viisaus kasvaisi ja että me kaikki ymmärtäisimme, että homoseksuaaleille kuuluvat samat oikeudet kuin meillekin, myös oikeus avioliittoon ja kirkolliseen avioliiton siunaukseen.

        "Rukoilkaamme sen puolesta, että homoseksuaaliset ihmiset saisivat elää omana itsenään, ilman minkäänlaista painostusta "muuttumiseen" ja valheelliseen ja epätieteelliseen "eheytymiseen". "

        Paljon tärkeämpää on myös homoseksaalit saavat kuulla evankeliumin sanaa synnistä ja armosta Jeesuksesta. Myös homoseksuaalit ovat ihmisiä joille kuuluu evankeliumia - ei se ole heteroiden yksinoikeus, vaikka kirkko näin haluaa väittääkin.

        Ja kiitetään samalla niistä tuhansista ja taas tuhansista homoseksuaaleista, jotka ovat saaneet pois traumansa ja sielun vammansa ja samalla on homouden himoitsemisetkin poistuneet ja nyt sitten elävät perheidensä parissa onnellisina.


      • Rukous voi
        Maisalis kirjoitti:

        Rukoilkaamme sen puolesta, että homoseksuaaliset ihmiset saisivat elää omana itsenään, ilman minkäänlaista painostusta "muuttumiseen" ja valheelliseen ja epätieteelliseen "eheytymiseen". Rukoilkaamme sen puolesta, että kaikki uskovaisetkin homoseksuaalit saisivat sen vapauttavan totuuden, että Jumala on heidät homoseksuaaleiksi luonut ja antanut heille ainutkertaisen ja arvokkaan elämän.

        Rukoilkaamme, että meillä heteroseksuaaleilla viisaus kasvaisi ja että me kaikki ymmärtäisimme, että homoseksuaaleille kuuluvat samat oikeudet kuin meillekin, myös oikeus avioliittoon ja kirkolliseen avioliiton siunaukseen.

        "Rukoilkaamme sen puolesta, että kaikki uskovaisetkin homoseksuaalit saisivat sen vapauttavan totuuden, että Jumala on heidät homoseksuaaleiksi luonut ja antanut heille ainutkertaisen ja arvokkaan elämän. "

        Uskovaiset homoseksuaalit iloitsevat paljon suuremmasta kuin himoihin kuuluvista asioista.

        He iloitsevat siitä että itse Jeesus on heidät pelastanut ja johdattanut asioiden pariin joissa ei ole enää traumoja eikä sielun vammoja. Jeesus on se parantaja joka osaa eheyttää myös homoseksuaalit elämään normaalia elämää perheittensä parissa. Kiitämme jokaisesta pienestä palleroisesta jotka ovat syntyneet näihin perheisiin. Sinäkin varmaan Maisalis yhdyt näihin kiitoksiin jotka kohdistamme Jumalalle, joka on niin hyvä kärsiviä lapsiaan kohtaan.


      • Rukoys voi todella
        Maisalis kirjoitti:

        Rukoilkaamme sen puolesta, että homoseksuaaliset ihmiset saisivat elää omana itsenään, ilman minkäänlaista painostusta "muuttumiseen" ja valheelliseen ja epätieteelliseen "eheytymiseen". Rukoilkaamme sen puolesta, että kaikki uskovaisetkin homoseksuaalit saisivat sen vapauttavan totuuden, että Jumala on heidät homoseksuaaleiksi luonut ja antanut heille ainutkertaisen ja arvokkaan elämän.

        Rukoilkaamme, että meillä heteroseksuaaleilla viisaus kasvaisi ja että me kaikki ymmärtäisimme, että homoseksuaaleille kuuluvat samat oikeudet kuin meillekin, myös oikeus avioliittoon ja kirkolliseen avioliiton siunaukseen.

        Etkö Maisalis kiitä ja ole onnellinen siitä, että olen eheytynyt ja löytänyt elävän uskon?


      • Maisalis
        Rukoys voi todella kirjoitti:

        Etkö Maisalis kiitä ja ole onnellinen siitä, että olen eheytynyt ja löytänyt elävän uskon?

        "Rukous voi todella" - sinulle sanon, että tutkimukset ovat osoittaneet, että ns. eheytymisessä homosta heteroksi ei tosiasiassa ole kyse mistään faktisesta muuttumisesta vaan oman seksuaalisuuden tukahduttamisesta. Tottakai ns. "eheytynyt" homoseksuaali voi tuntea iloa siitä, että nyt hänen konservatiivinen uskonyhteisönsä tuntuu hyväksyvän hänet joukkoonsa. Mutta pohjimmiltaan kyseessä kuitenkin on itsepetos.

        Sinä tietenkin teet niinkuin parhaaksi näet, mutta koskapa kysyit mielipidettäni, niin tässä sen sait.


      • Rukous voi
        Maisalis kirjoitti:

        "Rukous voi todella" - sinulle sanon, että tutkimukset ovat osoittaneet, että ns. eheytymisessä homosta heteroksi ei tosiasiassa ole kyse mistään faktisesta muuttumisesta vaan oman seksuaalisuuden tukahduttamisesta. Tottakai ns. "eheytynyt" homoseksuaali voi tuntea iloa siitä, että nyt hänen konservatiivinen uskonyhteisönsä tuntuu hyväksyvän hänet joukkoonsa. Mutta pohjimmiltaan kyseessä kuitenkin on itsepetos.

        Sinä tietenkin teet niinkuin parhaaksi näet, mutta koskapa kysyit mielipidettäni, niin tässä sen sait.

        Eheytymisessä on kyse synnin poistumisessa ihmisen elämästä. Synnillä ei ole enää tuhoavaa voimaa ihmisen elämässä ja tästä jää suuri kiitos Jumalalle.

        Ihan sama kun kleptomaani lopettaa varastelun. Tämä on se oleellinen asia. Kyllähän sitä kiusaus varastamiseen jää, mutta tämä halu ei enää hallitse ihmistä ja hänen elämäänsä.

        Näin suuri voima Jumalalla on sekä heteroihin että homoihin, kun ottavat vastaan uskon Jeesukseen.

        Se mitä Jumala meissä saa aikaan ei ole itsepetosta - se on itsepetosta jos uskottelee itselleen ja muille, että synnistä ei voi päästä eroon edes Jumalan voiman kautta.


      • Rukous todella voi
        Rukous voi kirjoitti:

        Eheytymisessä on kyse synnin poistumisessa ihmisen elämästä. Synnillä ei ole enää tuhoavaa voimaa ihmisen elämässä ja tästä jää suuri kiitos Jumalalle.

        Ihan sama kun kleptomaani lopettaa varastelun. Tämä on se oleellinen asia. Kyllähän sitä kiusaus varastamiseen jää, mutta tämä halu ei enää hallitse ihmistä ja hänen elämäänsä.

        Näin suuri voima Jumalalla on sekä heteroihin että homoihin, kun ottavat vastaan uskon Jeesukseen.

        Se mitä Jumala meissä saa aikaan ei ole itsepetosta - se on itsepetosta jos uskottelee itselleen ja muille, että synnistä ei voi päästä eroon edes Jumalan voiman kautta.

        Aikaisemmin olin ahdistettu vääriin tunteisiin ja ajatuksiin ja kärsin suunnattomasti mitä tein. Syytkin tähän tiedän ja tunnistan ihan tarkkaan. Kun vapauduin
        ja eheydyin omaksi itsekseni olen se ihminen joka aina olen halunnut olla. Olen onnellinen ja kiitollinen. 20vuotta homopiireissä ei onneksi tuhonnut kokonaan omaa minuuttani.
        Nyt on aidon ilon ja elämän aika. Kiitos Luojalleni, että saan olla se joksi minut loit!


      • Rukous todella voi
        Rukous auttaa kirjoitti:

        "Rukoilkaamme sen puolesta, että homoseksuaaliset ihmiset saisivat elää omana itsenään, ilman minkäänlaista painostusta "muuttumiseen" ja valheelliseen ja epätieteelliseen "eheytymiseen". "

        Paljon tärkeämpää on myös homoseksaalit saavat kuulla evankeliumin sanaa synnistä ja armosta Jeesuksesta. Myös homoseksuaalit ovat ihmisiä joille kuuluu evankeliumia - ei se ole heteroiden yksinoikeus, vaikka kirkko näin haluaa väittääkin.

        Ja kiitetään samalla niistä tuhansista ja taas tuhansista homoseksuaaleista, jotka ovat saaneet pois traumansa ja sielun vammansa ja samalla on homouden himoitsemisetkin poistuneet ja nyt sitten elävät perheidensä parissa onnellisina.

        Kiitos "rukous auttaa" kiteytyksestäsi. Minulle kävi suunnilleen juuri noin 20harhavuoden jälkeen. Nyt olen vapaa ehjä oma itseni ja nautin jokaisesta päivästä täysillä.


      • Jatka rukousta
        Rukous todella voi kirjoitti:

        Aikaisemmin olin ahdistettu vääriin tunteisiin ja ajatuksiin ja kärsin suunnattomasti mitä tein. Syytkin tähän tiedän ja tunnistan ihan tarkkaan. Kun vapauduin
        ja eheydyin omaksi itsekseni olen se ihminen joka aina olen halunnut olla. Olen onnellinen ja kiitollinen. 20vuotta homopiireissä ei onneksi tuhonnut kokonaan omaa minuuttani.
        Nyt on aidon ilon ja elämän aika. Kiitos Luojalleni, että saan olla se joksi minut loit!

        Jumala ei luo syntiä - synti on paholaisen aikaansaannosta.

        EI kannata etää itsepetoksessa eikä muiden ihmisten tuottamassa petoksessa.

        Jokaisella homoseksuaalilla on mahdollisuus tehdä parannus ihan samalla tavalla kuin mistä muusta synnistä tahansa. Myös heteroilla on paljon himoja ja taipumuksia vaikka mihin syntiin, mutta aina kiirii Jumalan evankeliumia, että tehkää parannus ja ottakaa vastaan armo Jeesuksessa.


      • Rukous todella voi kirjoitti:

        Aikaisemmin olin ahdistettu vääriin tunteisiin ja ajatuksiin ja kärsin suunnattomasti mitä tein. Syytkin tähän tiedän ja tunnistan ihan tarkkaan. Kun vapauduin
        ja eheydyin omaksi itsekseni olen se ihminen joka aina olen halunnut olla. Olen onnellinen ja kiitollinen. 20vuotta homopiireissä ei onneksi tuhonnut kokonaan omaa minuuttani.
        Nyt on aidon ilon ja elämän aika. Kiitos Luojalleni, että saan olla se joksi minut loit!

        Hieno asia on että jokainen voisi elää juuri sellaisena kuin on. Hiukan varoen kyllä suhtaudun tuohon – ” joka aina olen halunnut olla.” arvioon. Ohjaavatko siis meidän ihmisten omat halut? Miksi emme aina ole tyytyväisiä siihen, millaiseksi meidät on luotu?

        Minuus on tärkeä asia, jotta voi kokea itsensä kokonaiseksi ja ehjäksi. Mikä sitten tuon kokemuksen tuo? Sinulle on varmaan ollut tärkeää se että juuri ne ihmiset hyväksyvät sinut ja saat tuntea kuuluvasi heihin. Aina ei kaikille löydy sellaista yhteisöä. Se että on erilainen, vaatii voimia, jota meillä ei aina riitä. Silloin kokemus syntyy jostain muusta.


    • Raporttia?

      Onko nyt tiedossa montako tuhatta homoa on liittynyt takaisin kirkkoon?
      Eroamista raportoitiin päivittäin homoillan jälkeen.
      Pitäähän kirkon tästä jotakin netota.

      • dataa eronneista

        Ei tiedä liittyneiden määrää mutta erot näyttävät nettitilaston mukaan lähteneen jyrkkään nousuun reilu viikko sitten.


      • dataa eronneista kirjoitti:

        Ei tiedä liittyneiden määrää mutta erot näyttävät nettitilaston mukaan lähteneen jyrkkään nousuun reilu viikko sitten.

        Minkä nettitiedon? Kun kävin katsomassa tilastoja, en oikeastaan huomannut siellä mitään ”jyrkkää” muutosta.

        Vuonna 2012 samaan aikaan eronneiden määrä:

        2012-07-10 66
        2012-07-11 71
        2012-07-12 63
        2012-07-13 71
        2012-07-14 59
        2012-07-15 77
        2012-07-16 76
        2012-07-17 65
        2012-07-18 61
        2012-07-19 60
        2012-07-20 62
        2012-07-21 48


        Tänä vuonna :

        2014-07-10 56
        2014-07-11 51
        2014-07-12 52
        2014-07-13 57
        2014-07-14 109
        2014-07-15 80
        2014-07-16 70
        2014-07-17 74
        2014-07-18 54
        2014-07-19 45
        2014-07-20 71
        2014-07-21 66
        2014-07-22 67


        Ainoa pieni ero on 14.7. jolloin oli hiukan enemmän eronneita.

        Kun lukua vertaa viimevuoteen, voitaneen jo puhua merkittävästä poikkeamasta.

        2013-07-10 960
        2013-07-11 2469
        2013-07-12 1339
        2013-07-13 584
        2013-07-14 318
        2013-07-15 454
        2013-07-16 383
        2013-07-17 243
        2013-07-18 247
        2013-07-19 164
        2013-07-20 115
        2013-07-21 126
        2013-07-22 155
        2013-07-23 127

        Eli Räsänen kun avaa suunsa, se aiheuttaa melkoisen reaktion, mutta kun Mäkinen avaa suunsa – reaktiota ei tule.

        Ikävä kyllä kirkot eivät pidä päiväkohtaista tilastoa liittyneistä. Oikeastaan kertoo jo, kuinka liioiteltua tämä homovastainen liikkeen argumentointi on, ettei homoja ole noin paljon. Kristittyjä homoja ei varmaankaan ole muutamaa sataa enempää, heistä ei tosin ole tilastoja.


      • ääöö
        mummomuori kirjoitti:

        Minkä nettitiedon? Kun kävin katsomassa tilastoja, en oikeastaan huomannut siellä mitään ”jyrkkää” muutosta.

        Vuonna 2012 samaan aikaan eronneiden määrä:

        2012-07-10 66
        2012-07-11 71
        2012-07-12 63
        2012-07-13 71
        2012-07-14 59
        2012-07-15 77
        2012-07-16 76
        2012-07-17 65
        2012-07-18 61
        2012-07-19 60
        2012-07-20 62
        2012-07-21 48


        Tänä vuonna :

        2014-07-10 56
        2014-07-11 51
        2014-07-12 52
        2014-07-13 57
        2014-07-14 109
        2014-07-15 80
        2014-07-16 70
        2014-07-17 74
        2014-07-18 54
        2014-07-19 45
        2014-07-20 71
        2014-07-21 66
        2014-07-22 67


        Ainoa pieni ero on 14.7. jolloin oli hiukan enemmän eronneita.

        Kun lukua vertaa viimevuoteen, voitaneen jo puhua merkittävästä poikkeamasta.

        2013-07-10 960
        2013-07-11 2469
        2013-07-12 1339
        2013-07-13 584
        2013-07-14 318
        2013-07-15 454
        2013-07-16 383
        2013-07-17 243
        2013-07-18 247
        2013-07-19 164
        2013-07-20 115
        2013-07-21 126
        2013-07-22 155
        2013-07-23 127

        Eli Räsänen kun avaa suunsa, se aiheuttaa melkoisen reaktion, mutta kun Mäkinen avaa suunsa – reaktiota ei tule.

        Ikävä kyllä kirkot eivät pidä päiväkohtaista tilastoa liittyneistä. Oikeastaan kertoo jo, kuinka liioiteltua tämä homovastainen liikkeen argumentointi on, ettei homoja ole noin paljon. Kristittyjä homoja ei varmaankaan ole muutamaa sataa enempää, heistä ei tosin ole tilastoja.

        Räsänen on varmaan Suomen vaikutusvsltaisin nainen. Kirkkokin järkkyy vaikka Räsänen ei ole edes hommissa siellä. Homojen protesti oli vähän hoopo.


    • EpäileväTuomas

      Päivän lehdessä haastateltiin muutamaa kirkolliskokousedustajaa ja melkein kaikki painottivat sitä, että arkkipiispan anteeksipyyntö kohdistui homoseksuaaleihin ihmisinä, ei homoseksuaalisuutta "toteuttavina" henkilöinä. Samoin he painottivat kirkolliskokouksen kielteistä kantaa homoavioliittoihin.

      Joten summa summarum: onko kirkon kanta kokonaisuudessaan seksuaalivähemmistöjen täyden tasa-arvon puolella? Rohkenen epäillä. Ehkä tässä taas kierrellen ja kaarrellen yritetään vain sovitella ja taiteilla konservattiivien ja liberaalien välillä, koska pelätään kirkon jäsenmäärän jatkuvaa alenemista.

      • ehkäehkä

        Olet täysin oikeassa. Asia vain on niin, että valinta on tehtävä suuntaan tai toiseen koska kukaan ei ole tyytyväinen ja kohta jäävät vain piispat keskenään kirkkoa leikkimän.


    • Maisalis

      Sinulle Ecce Homo sanoisin vielä, että uskon siihen, että seksuaalivähemmistöt tulevat saamaan täyden tasa-arvon niin yhteiskunnassamme kuin kirkossammekin. Tulemme vain täällä Suomessa aina vähän jälkijunassa näissä ihmisoikeus- ja tasa-arvoasioissa. Ruotsin esimerkillisyys kannustaa uskoani.

      • väärää oiketta

        Synnin hyväksyminen ei ole ihmisoikeus tai tasa-arvokysymys.
        Se on mitä suurinta rakkaudettomuutta.


      • Maisalis
        väärää oiketta kirjoitti:

        Synnin hyväksyminen ei ole ihmisoikeus tai tasa-arvokysymys.
        Se on mitä suurinta rakkaudettomuutta.

        Mutta eihän homoseksuaalisuus ole mikään synti! Se on täysin luonnollinen ilmiö siinä missä heteroseksuaalisuuskin.


      • perehdy asiaan

      • Maisalis kirjoitti:

        Mutta eihän homoseksuaalisuus ole mikään synti! Se on täysin luonnollinen ilmiö siinä missä heteroseksuaalisuuskin.

        Maisalis sanoi :
        Mutta eihän homoseksuaalisuus ole mikään synti! Se on täysin luonnollinen ilmiö siinä missä heteroseksuaalisuuskin.
        ______________
        Miksi valehtelet Maisalis???

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
        _________________
        Kristillinen usko ei homoiluja hyväksy vai mitä Maisalis?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Maisalis sanoi :
        Mutta eihän homoseksuaalisuus ole mikään synti! Se on täysin luonnollinen ilmiö siinä missä heteroseksuaalisuuskin.
        ______________
        Miksi valehtelet Maisalis???

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
        _________________
        Kristillinen usko ei homoiluja hyväksy vai mitä Maisalis?

        PERTSA, miksi levität vääryyttä?

        Jos HOMOSEKSUAALINEN VAIHTAA, niin hän tekee heteroseksiä.

        Ja jos mies makaa miehen kanssa, niin kyseessä on joko ukkomies, muu hetero, bi-seksuaalinen tai homomies.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        PERTSA, miksi levität vääryyttä?

        Jos HOMOSEKSUAALINEN VAIHTAA, niin hän tekee heteroseksiä.

        Ja jos mies makaa miehen kanssa, niin kyseessä on joko ukkomies, muu hetero, bi-seksuaalinen tai homomies.

        jokkeri
        ______
        Ei kannata pilkata jokkeri.


        Psalmit :
        2:2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
        2:3 "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä."
        2:4 Hän, joka taivaassa asuu, NAURAA; Herra PILKKAA heitä.
        2:5 Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:


      • pertsa2012 kirjoitti:

        jokkeri
        ______
        Ei kannata pilkata jokkeri.


        Psalmit :
        2:2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
        2:3 "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä."
        2:4 Hän, joka taivaassa asuu, NAURAA; Herra PILKKAA heitä.
        2:5 Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:

        Mikä järjetön ukko PERTSA on?

        Missä minä PILKKAAN mitään? Onko tosiasiat sinulle pilkkaa, ja se mitä Raamattuun on kirjoitettu?


    • Pointin etsintä

      Ei minulla mitään homoja vastaan ole, mutta en tiedä mitä järkeä on pyytää anteeksi jonkun muun puolesta. Esim. jos Merkel pyytäisi anteeksi Hitlerin tekoja, niin kummalle pitäisi antaa anteeksi, Merkelille joka on syytön vai Hitlerille joka ei koskaan anteeksi pyytänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe