Rakentamisilmoitus muuttotarkastuksen yhteydessä

eaa1

Hei,

Olen lukenut keskusteluja täällä sekä useimmin kysyttyjä kysymyksiä vero.fi nettisivuilta mutta yhä olen hieman epätietoinen, kuinka meidän tulisi menetellä.

Olemme aloittaneet rakentamisen hieman reilu vuosi sitten. Meillä on sovittuna muuttotarkastus 29.7. Tuleeko meidän siis tehdä rakentamisilmoitus myös nyt, ennen muuttotarkastusta, vai vasta sitten virallisen lopputarkastuksen yhteydessä noin vuoden päästä? (täällä keskustelupalstalla jollekin oli kommentoitu, että ei tarvitse mutta nettisivujen mukaan ymmärsin, että jokaisesta osakatselmoinnistakin tarvitsee...)

Jos meidän tulee tehdä rakentamisilmoitus myös ennen muuttotarkastusta, olen ymmärtänyt, että ilmoitus tehdään vain töistä, jotka on teetetty 1.7.14 jälkeen. Melkein kaikki työt on meillä siis tehty ennen tätä päivää. Töitä, mitä meidän tulisi ilmoittaa eli jotka ovat siis yhä ns. käynnissä olevia, ovat ainoastaan valvovalle rakennusmestarille maksettava osasuoritus sekä LVI töitä valvovalle henkilölle maksettava suoritus. Nämä työt olemme kuitenkin sopineet maksettavaksi vasta tuon muuttotarkastuksen jälkeen. Tuleeko näiden työntekijöiden tiedot nyt kuitenkin jo ilmoittaa, vai ilmoitammeko ne vasta sitten ennen lopputarkastusta tehtävän rakentamisilmoituksen yhteydessä noin vuoden päästä?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei ”eaa1” ja kiitos kysymyksestäsi.

      Kotitaloutena teidän on tehtävä rakentamisilmoitus sekä ennen muuttotarkastusta että loppukatselmuksen yhteydessä. Tarkoituksena on siis tehdä rakentamisilmoitus kutakin rakentamisvaihetta koskevan osittaisen loppukatselmuksen yhteydessä siihen mennessä maksetuista palkoista ja vastikkeista.

      Olet ymmärtänyt oikein, eli teidän on tehtävä rakentamisilmoitus vain 1.7.2014 tai sen jälkeen tehdyistä töistä. Jos teillä ei ole heinäkuussa maksettuja palkkoja tai vastikkeita, ilmoitatte vain kohteen tiedot. Muuttotarkastuksen jälkeen maksetut palkat ja vastikkeet ilmoitatte sitten ennen seuraavaa katselmusta tehtävässä rakentamisilmoituksessa.

      Ystävällisin terveisin
      Tea Verotiimistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe