modit

apua aloittelijalle

Olisin ostamassa e-savuketta mutta useimmat niistä alle 100€ vaikuttaa leluilta, mutta modit taas ei. Voisiko joku auttaa että mikä modi olisi hyvä ja mitä kaikkea siihen tarvitsee kun en ole kovin perillä näistä asioista.
Asioita joista tarvitsen tietoa
-Akku
-laturi
-driptipit tms.
-tarviiko modit joitain laitteita johon modi yhdistetään
Elektrosavusta olisin tilaamassa koska postiennakko on mahdollinen eikä toimitusaika ole kovin pitkä
Malli jota olen itse ajatellut olisi tuo innokin itaste VTR. En vain tiedä mitä siihen tarvitsee ja mitä kuluvia osia siinä on tai onko siinä edes kuluvia osia

33

1982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraan kiinasta

      Akut pitää tilata suomesta (esim. akkula.fi, suosittelen vtc5 akkuja ja nitecoren laturia) kun niitä ei voi kiinasta lähettää, mutta modi kannattaa tilata suoraan Kiinasta Fasttechiltä, niin saa korkeatasoista tavaraa kohtuuhintaan. Elektrosavulta ei kannata missään tapauksessa tilata koska siellä myytävät modit ovat uskomatonta ylihintaista kuraa.

      Esim. stingray x, postikuluineen hiukan alle 20€, todella laadukas ja hyvin tehty laite. Ei suomikauppiaiden romut ole lähellekään näin hyviä. Arizonakin myy vain aivan järkyttävän ala-arvoista stingray kloonin tekelettä tähän verrattuna.
      http://www.fasttech.com/forums/1782900/t/1343317/stingray-x-breakdown

    • jaaha1

      Kyllä tuossa puolan kaupassa akkujakin on www.ego2.pl

    • jaaha1

      puffin sivuilla on selostettu kyllä mitä tuommoiseen kalliiseen laitteeseen tarvitaan . Onpa siellä valmiita pakettejakin koottu valmiiksi. www.puff.fi

    • modit
    • parempaaa

      Innokin ajattelin kanssa jos tilaa tuon " käsikranaatin " Enemmän siihen joutuu kyllä sijoittamaan kun johonkin perus settiin .Finnfapella tuo maksaa 60 sisältää cklearon. lisäksi akku noin 6 € ja laturi varmaan alle 20 € . Atopäät kyllä ei varaosina paljoa maksa cklearoihin.
      video siitä
      https://www.youtube.com/watch?v=nvMlPt28xKw

      • mr.mustalahti

        fasttechiltä n. 33 e tuo cool fire 2...


    • 11111111111111

      katsoppa www.startsmog.fi
      sieltä löytyy

    • Innokin vtr myydään käsittääkseni paketissa, josta löytyy itse modi, iclear 30s clearomisaattori ja jatkoadapteri muille yli 21 mm atomisaattoreille. Tähän tarvitset akun lisäksi toki nesteet! Suomalaisilta kauppiailta saat nikotiinittomat nesteet ja esim finnvape myy myös nesteet nikotiinillä.

      Selventääkseni vielä, tarvitset:
      - modi (/ego-akku) (mekaaninen/säädettävä?)
      - akku
      - clearomisaattori (helppokäyttöinen/huollettava atomisaattori aloittelijalle)
      - vaihto atopäitä kyseiseen clearoon/atoon
      - e-nesteet
      - laturi

      esim.
      - Innokin VTR
      - Sony VTC5 18650
      - iClear 30s
      - iClear 30s vaihtoatomisaattori
      - Liqua Menthol 30ml
      - Nitecore D2/i2 -laturi

      Näillä pääsee alkuun hyvin ja sitten tutustumaan lisää valtavaan valikoimaan maailmalla...

    • 8+6

      No ei siinä mitään kummoisia modeja tarvita.

      iTaste MVP on hyvä ja halpa. iClear 30s ja se on siinä.

      Laturiksi käy Iphonen tai jonkun muun puhelimen usb-laturi.

      VTR kompaktimpi ja kalliimpi, mutta akkukesto huonompi. Valitse siis MVP.

      • ennemmin mekaanisia

        Nythän parin vuoden päästä on myös tulossa ns. vapocalypse, eli nykymuotoinen höyryttely loppuu uuden EU-direktiivin myötä. Philip Morris on sen läpi menneen direktiivin saanut ronklattua sellaiseksi että ainoastaan PM:n oma Greensmoke sallitaan ja kaikki VW-modit, mekaaniset ja RBA:t ja uudelleentäytettävät clearot kielletään.

        Kannattaa vain hamuta isot kasat mekaanisia modeja, jotka kestävät eivätkä käytössä kulu kuten muoviset säädettävät laitteet (MVP, evic, sun muut kestävät vain puoli vuotta - vuoden käyttöä kunnes hajoavat). Sen sijaan laadukas mekaaninen rosteriputki kestää vuosikymmeniä käyttöä mihinkään kulumatta. Kannattaa sellaisia hamuta sekä RBA atomisaattoreita mahdollisimman paljon kokoelmiinsa ennen vapocalypsea.

        2016 jälkeen laatulaitteita voi myös myydä hyvään hintaan pois, kun niitä ei uutena voi enää hankkia, ja niitä on rajallinen määrä ehditty valmistaa ja myydä. 2020 ja 2030 mekaaniset modit ovat arvotavaraa, voi sadoilla euroilla myydä pois jonkun 20€ putken jonka on fasttechiltä tänään tilannut (kunhan tilaa vain niitä hyviä arvosteluita saaneita modeja).


    • dollarit
    • 18+14

      Puffilta vamo v5 ja siihen aero mega 1.5ohm vastuksia. Tähän tarvit enään laturin ja akkuja jotka kannattaa tilata akkulasta. Kummastakin paikasta tulee kahden päivän sisällä paketti kotia. Enään tarvit nestettä ja paketti on valmis. Kiinasta jos tilaat saatat joutua odottelemaan useita viikoja...

      • valomiekka

        Vamo v5 on 58mm pidempi kuin hyvä mekaaninen modi. Eli melkein 18650 akun verran lisää pituutta laitteessa. Näyttää hassulta julkisilla paikoilla vedellä höyryjä tuollaisesta aparaatista.


      • 18+14
        valomiekka kirjoitti:

        Vamo v5 on 58mm pidempi kuin hyvä mekaaninen modi. Eli melkein 18650 akun verran lisää pituutta laitteessa. Näyttää hassulta julkisilla paikoilla vedellä höyryjä tuollaisesta aparaatista.

        Itseltäni toki löytyy mekaaninen, siihen kaiffari ja drippereitä. Aloittelijalle piirillinen vamo on helpompi ja parempi. Vamoon saa 350 akkuja jolloin se lyhenee huomattavasti.


      • .....
        18+14 kirjoitti:

        Itseltäni toki löytyy mekaaninen, siihen kaiffari ja drippereitä. Aloittelijalle piirillinen vamo on helpompi ja parempi. Vamoon saa 350 akkuja jolloin se lyhenee huomattavasti.

        Vamo on 350-akullakin 3cm pidempi kuin hyvä mekaaninen 650-akulla.
        Mekaaninen modi on 350-akulla on 49mm (niin pieni että koko laite atoineen kaikkineen mahtuu kouran sisään piiloon), ja pienen akun vähäinen virta tulee tehokkaammin hyödynnettyä höyrystykseen. Vw-laitteella itse regulointiin tuhlautuu paljon virtaa hukkaan, eikä saa yhdellä akulla läheskään yhtä monta millilitraa höyrystettyä kuin mekaanisella.


    • innostua
    • innostua

      niin ja sitten varmaan se vara akku ja vara höyrysin joten hinta menee 6,90 15,90 postikulut . Ni se on se satanen mitä tulla ketjun aloittaja sanoikin , ja nesteet viellä päälle.

      • 18+4

        Alkuun menee, kuten joka asian aloittamiseen. Sen jälkeen tasaantuu, jos homma ei lähde lapasista ja tule tilattua lisää ja lisää. Tupakkaankin sulla varmaan menee vähintäänkin 150€/kk. Minkä hinnan sitä laittaa sitten terveydelleen?


      • 18+10
        18+4 kirjoitti:

        Alkuun menee, kuten joka asian aloittamiseen. Sen jälkeen tasaantuu, jos homma ei lähde lapasista ja tule tilattua lisää ja lisää. Tupakkaankin sulla varmaan menee vähintäänkin 150€/kk. Minkä hinnan sitä laittaa sitten terveydelleen?

        Aika jännää että tupakkaan kuluneet rahat ei häiritse yhtään mutta sähkötupakkaan ei rahaa haluta sijoittaa edes pientä osaa siitä mitä tupakointi on tullut maksamaan.
        Itsellä 5 suomessa valmistettua laadukasta HE-laitetta yhteensä noin 700-800 euroa, ei tulisi mieleenkää tilata jotain laadutonta kopiorihkamaa fasttech.comista, tai edes tukea suomikauppaa joka samaa kopiorihkamaa myy.


      • vaping
        18+10 kirjoitti:

        Aika jännää että tupakkaan kuluneet rahat ei häiritse yhtään mutta sähkötupakkaan ei rahaa haluta sijoittaa edes pientä osaa siitä mitä tupakointi on tullut maksamaan.
        Itsellä 5 suomessa valmistettua laadukasta HE-laitetta yhteensä noin 700-800 euroa, ei tulisi mieleenkää tilata jotain laadutonta kopiorihkamaa fasttech.comista, tai edes tukea suomikauppaa joka samaa kopiorihkamaa myy.

        Alku kirjoituksesta olen samaa mieltä. Loppuosa taas on tätä clooni vs. aito :) Kukin tyylillään ja pääasia että röökit on tumpattu ja vapo höyryää :)


      • jotain tolkkua
        18+10 kirjoitti:

        Aika jännää että tupakkaan kuluneet rahat ei häiritse yhtään mutta sähkötupakkaan ei rahaa haluta sijoittaa edes pientä osaa siitä mitä tupakointi on tullut maksamaan.
        Itsellä 5 suomessa valmistettua laadukasta HE-laitetta yhteensä noin 700-800 euroa, ei tulisi mieleenkää tilata jotain laadutonta kopiorihkamaa fasttech.comista, tai edes tukea suomikauppaa joka samaa kopiorihkamaa myy.

        "Itsellä 5 suomessa valmistettua laadukasta HE-laitetta yhteensä noin 700-800 euroa"

        Olet tuhlannut ihan liikaa rahaa sähkötupakkaan, ja ihan turhaan. Ne suomilaitteet eivät yhtään sen paremmin toimi kuin laadukkaat FT:n laitteetkaan.

        Mielestäni sähkötupakkaan kuluvat rahat pitäisi suhteuttaa piipputupakka-harrastukseen kuluviin rahoihin. Itselläni on 3 kallista piippua (stanwellin ja petersonin) jotka 15 vuotta sitten maksoivat yli 100mk kpl ja ovat edelleen täysin ehjiä ja käyttökelpoisia ahkerasta käytöstä. Nykyään vastaavat kalliit piiput maksavat 30-40€ ja maissipiipun saa parilla eurolla.

        Hyvä piipputupakka maksaa 8-9€ toppa ja kestää 2-3 päivää. Oikein hieno tupakka maksaa ehkä 14€ mutta kestääkin kauemmin ja yksi pesällinen palaa 4 tuntia kalliilla tupakalla.

        Vastaavasti sähkötupakkaan 50ml nestettä, makutiivisteet 9,50, nikotiinia parin euron edestä ja VG:tä parin euron edestä. Mekaanisilla 0,5 ohmin laitteilla lurahtaa helpostikin 20ml päivässä (terassilla istuen enemmänkin) mutta yleensä 2-3 päivää se 50ml pullo kestää.

        Laitteiden osalta riittää että tilaa Fasttechiltä 3 huippulaadukasta 5 tähden laitetta (3 putkea ja 3 atoa 20€ kpl) ja käyttää niitä seuraavat 20 vuotta, mutta yhtään enempää ei ole järkevää laitteisiin sijoittaa, vaikka kyseessä on rakas harrastus kuten piipunpolttokin oli.


      • 18-10
        jotain tolkkua kirjoitti:

        "Itsellä 5 suomessa valmistettua laadukasta HE-laitetta yhteensä noin 700-800 euroa"

        Olet tuhlannut ihan liikaa rahaa sähkötupakkaan, ja ihan turhaan. Ne suomilaitteet eivät yhtään sen paremmin toimi kuin laadukkaat FT:n laitteetkaan.

        Mielestäni sähkötupakkaan kuluvat rahat pitäisi suhteuttaa piipputupakka-harrastukseen kuluviin rahoihin. Itselläni on 3 kallista piippua (stanwellin ja petersonin) jotka 15 vuotta sitten maksoivat yli 100mk kpl ja ovat edelleen täysin ehjiä ja käyttökelpoisia ahkerasta käytöstä. Nykyään vastaavat kalliit piiput maksavat 30-40€ ja maissipiipun saa parilla eurolla.

        Hyvä piipputupakka maksaa 8-9€ toppa ja kestää 2-3 päivää. Oikein hieno tupakka maksaa ehkä 14€ mutta kestääkin kauemmin ja yksi pesällinen palaa 4 tuntia kalliilla tupakalla.

        Vastaavasti sähkötupakkaan 50ml nestettä, makutiivisteet 9,50, nikotiinia parin euron edestä ja VG:tä parin euron edestä. Mekaanisilla 0,5 ohmin laitteilla lurahtaa helpostikin 20ml päivässä (terassilla istuen enemmänkin) mutta yleensä 2-3 päivää se 50ml pullo kestää.

        Laitteiden osalta riittää että tilaa Fasttechiltä 3 huippulaadukasta 5 tähden laitetta (3 putkea ja 3 atoa 20€ kpl) ja käyttää niitä seuraavat 20 vuotta, mutta yhtään enempää ei ole järkevää laitteisiin sijoittaa, vaikka kyseessä on rakas harrastus kuten piipunpolttokin oli.

        Niinpä, sullakin on rahaa laittaa piippuihin ja laadukkaisiin tupakoihin.
        Sähköhöyryttimiin et sitte halua mitään sijoittaa, sama se jos halpisrihkamalla pärjäät, jää rahaa kaljottelmiseenkin, mä en kaljoista välitä käytän nekin rahat mieluummin sähkäripuoleen siksi mulla on varaa ostaa laadukasta kotimaista eikä tarvi persaukisena kiinanrihkamaa ostaa.
        Ittellä menee 2-4 ml nestettä päivässä, sulla on hel vetin huonot nesteet jos kulutus on sitä mitä kerrot.

        No nuo itse halvoista värkeistä kokatut nesteet ei ole mistään kotoisin, menee jollain persaukisella janttarilla täydestä kun ei parempaan ole varaa.
        Itse käytän laadukkaita valmisnesteitä, hinnalla ei ole väliä kalliimmatkin nesteet on edullisempia käyttää kuin jos tupakoisin, tänään taas tuli 150ml satsi 23.80€/30ml pullo laadukkaita usalaisia nesteitä.

        Mulla on myös piippuja 9 kappaletta, kallein Peterson Baskerville 250€ suomesta ostettu, 150€ BigBen galabash suomesta ostettu, tanskasta hankittuja Stanwelleja useampi, itse briarista tekemiäni piippuja muutama.


      • .....
        18-10 kirjoitti:

        Niinpä, sullakin on rahaa laittaa piippuihin ja laadukkaisiin tupakoihin.
        Sähköhöyryttimiin et sitte halua mitään sijoittaa, sama se jos halpisrihkamalla pärjäät, jää rahaa kaljottelmiseenkin, mä en kaljoista välitä käytän nekin rahat mieluummin sähkäripuoleen siksi mulla on varaa ostaa laadukasta kotimaista eikä tarvi persaukisena kiinanrihkamaa ostaa.
        Ittellä menee 2-4 ml nestettä päivässä, sulla on hel vetin huonot nesteet jos kulutus on sitä mitä kerrot.

        No nuo itse halvoista värkeistä kokatut nesteet ei ole mistään kotoisin, menee jollain persaukisella janttarilla täydestä kun ei parempaan ole varaa.
        Itse käytän laadukkaita valmisnesteitä, hinnalla ei ole väliä kalliimmatkin nesteet on edullisempia käyttää kuin jos tupakoisin, tänään taas tuli 150ml satsi 23.80€/30ml pullo laadukkaita usalaisia nesteitä.

        Mulla on myös piippuja 9 kappaletta, kallein Peterson Baskerville 250€ suomesta ostettu, 150€ BigBen galabash suomesta ostettu, tanskasta hankittuja Stanwelleja useampi, itse briarista tekemiäni piippuja muutama.

        2-4ml päivässä menee jollain evodilla ym. aloituspakkauksilla. Tehokkaammilla laitteilla kulutus on vähän eri luokkaa.


      • kallis investointi
        18-10 kirjoitti:

        Niinpä, sullakin on rahaa laittaa piippuihin ja laadukkaisiin tupakoihin.
        Sähköhöyryttimiin et sitte halua mitään sijoittaa, sama se jos halpisrihkamalla pärjäät, jää rahaa kaljottelmiseenkin, mä en kaljoista välitä käytän nekin rahat mieluummin sähkäripuoleen siksi mulla on varaa ostaa laadukasta kotimaista eikä tarvi persaukisena kiinanrihkamaa ostaa.
        Ittellä menee 2-4 ml nestettä päivässä, sulla on hel vetin huonot nesteet jos kulutus on sitä mitä kerrot.

        No nuo itse halvoista värkeistä kokatut nesteet ei ole mistään kotoisin, menee jollain persaukisella janttarilla täydestä kun ei parempaan ole varaa.
        Itse käytän laadukkaita valmisnesteitä, hinnalla ei ole väliä kalliimmatkin nesteet on edullisempia käyttää kuin jos tupakoisin, tänään taas tuli 150ml satsi 23.80€/30ml pullo laadukkaita usalaisia nesteitä.

        Mulla on myös piippuja 9 kappaletta, kallein Peterson Baskerville 250€ suomesta ostettu, 150€ BigBen galabash suomesta ostettu, tanskasta hankittuja Stanwelleja useampi, itse briarista tekemiäni piippuja muutama.

        "Niinpä, sullakin on rahaa laittaa piippuihin ja laadukkaisiin tupakoihin.
        Sähköhöyryttimiin et sitte halua mitään sijoittaa"

        Mitä ihmeen saivartelua tuo oikein on? Petersonin merenvahainen piippu maksoi Havanna-Aitassa 120 mk.
        Jos hankki FT:ltä huippulaadukkaan mekaanisen RBA:n jotka maksavat yhteensä 40€, niin sehän tekee 240 mk. Sillä rahasummalla olisi jo saanut 2kpl merenvahaisia kalliita piippuja. Mielestäni on tällöin käyttänyt vähintäänkin riittävän paljon rahaa sähkötupakkalaitteistoon ja runsaskätisesti tukenut niitä henkilöitä jotka ovat näppäriä käyttämään sorvia.


    • 18+10

      Totta, sama millä laittella sen tupakoinnin lopettaa.
      Päätin vaan itse etten kiinalaisia kopioijia ja rihman tekijöitä tue sentilläkään, vaan ostan tarvitsemani laitteet kotimaisilta valmistajilta, säilyis edes yksi suomalainen modaaja hengissä kiinanrihkamatulvan alla.

    • vaping

      Joku aito mekaaninen putki maksaa reilu huntin, vajaa kaksi ja taas clooni maksaa 40-50€. Toimivat käytännössä samalla tavalla. Siinä miettii (ei rikkaana ihmisenä), että kumman hommaa.

      • edullisemminkin saa

        Tässä postikuluineen 12,50 € laadukas putki. Se vastaa täysin Vanilla V2 Copper Glaced versiota (on päällystetty, ei likaisia näppejä kuten kupariputkista yleensä), ja toimii ja tulittaa todella hyvin, nappi ja lukitusrengas ovat hyviä ja säädettävä topcap myös hyvin toimiva, kaikki kierteet sileitä ja hyvin sorvattuja. Ihan vastaava Filippiineillä valmistettu putki, joka ei tule kiinasta, maksaa postikuluineen Intastella lähes 150€.
        http://www.fasttech.com/products/0/10008560/1793201-vanilla-style-mechanical-mod

        Suomikauppiaat sen sijaan myyvät 50€ hintaan rosoisia ja umpisurkeita lonksuvanappisia/kipinöiviä putkia, jotka ovat niitä fasttechin 1-2 tähden huonoja laitteita, eikä niitä kannata hankkia.


    • vaping
      • vaping

        Kirjoittelet sitten samalla nimimerkillä, kuin minä aikaisemmin. Olet varsinainen valopää.


      • 18+10
        vaping kirjoitti:

        Kirjoittelet sitten samalla nimimerkillä, kuin minä aikaisemmin. Olet varsinainen valopää.

        No anteeksi vaan hirviästi sattuuhan näitä vahinkoja, ei ollu tarkotus varastaa kenenkää nimimerkkiä eikä kirjotella kenekään toisen nimimerkillä.
        Valopäästä en tiedä mutta kyllä mä aika viisas olen, suosin kotimaisia tuotteita ja kauppoja jos vaan saatavilla on mitä tarvitsen.
        Lisää tulossa laadukasta kotimaista vj-modsilta.

        Ny tulee nimimerkki oikein.


      • IhmeHeppu
        18+10 kirjoitti:

        No anteeksi vaan hirviästi sattuuhan näitä vahinkoja, ei ollu tarkotus varastaa kenenkää nimimerkkiä eikä kirjotella kenekään toisen nimimerkillä.
        Valopäästä en tiedä mutta kyllä mä aika viisas olen, suosin kotimaisia tuotteita ja kauppoja jos vaan saatavilla on mitä tarvitsen.
        Lisää tulossa laadukasta kotimaista vj-modsilta.

        Ny tulee nimimerkki oikein.

        Oma kehu haisee, niin kuin sanotaan :D


      • 18+10
        IhmeHeppu kirjoitti:

        Oma kehu haisee, niin kuin sanotaan :D

        Hyvää huomenta, hyvä päivä taas tulossa tänäänkin.

        Tottakai kehu haisee ja niin se pitää ollakin, elämä hymyilee muutenkin ja on hyvä olla niin mikäs tässä on ollessa.

        Sekö sua vit uttaa jos mulla on hyvä olla ja elämä hymyilee?


      • IhmeHeppu
        18+10 kirjoitti:

        Hyvää huomenta, hyvä päivä taas tulossa tänäänkin.

        Tottakai kehu haisee ja niin se pitää ollakin, elämä hymyilee muutenkin ja on hyvä olla niin mikäs tässä on ollessa.

        Sekö sua vit uttaa jos mulla on hyvä olla ja elämä hymyilee?

        Eihän mua mikään vituta. Tämä merkki oli tekstini lopussa :D hyvää päivää vaan sinnekkin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe